Wisselen jullie te taken niet af danquote:Op woensdag 17 maart 2021 06:58 schreef PippenScottie het volgende:
Succes allemaal vandaag.
Ik sta van 14.00 uur tot sluit bij de deur. Nog praktische tips? Ik denk dat ik een rugzak meeneem met wat snacks en water en een boekje, als het rustig is. Maar dat zou me ook wel weer verbazen, zo veel stembureaus zijn niet open dit jaar
Wij vonden het prima om de hele shift op het zelfde plekje te zitten. Ik heb dus de hele dag poltoden gevent :-) Tevens de hokjes boenen en een beetje voor drinken en eten zorgen. Gewoon gezellig dagje van maken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 07:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Laatste post:
[..]
Wisselen jullie te taken niet af dan![]()
De ploeg die ik afgelopen maandag verving deed dat ook niet. Die lieten 1 persoon 7 uur lang in zijn eentje bij de stembus zitten, 15 meter bij de rest vandaan. Onbegrijpelijk.
Ik heb iedereen gewoon elk uur laten rouleren. Ik heb een tas met tijdschriften bij de tafel bij de stembus gezet. Eens in de vier uur een uur in afzondering is op die manier toch beter te doen lijkt me.
Oh, dat wist ik niet van die stageplaats. Dat hebben we hier niet.quote:Op woensdag 17 maart 2021 07:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wij vonden het prima om de hele shift op het zelfde plekje te zitten. Ik heb dus de hele dag poltoden gevent :-) Tevens de hokjes boenen en een beetje voor drinken en eten zorgen. Gewoon gezellig dagje van maken.
BTW, de deurpersoon is speciaal voor die taak ingehuurd en dat is een soort stage plek. Die kan dus niet rouleren. Wel hebben we haar van de deur naar iets dichterbij gehaald, het was bij de deur erg koud en vooral saai. De meeste tijd hadden we niets te doen.
Wij maakten er echt een circus van waarbij iedereen wel contact had met stemmers. Ik deed dus stembiljetten en potloden uitdelen. Op zich flauw werk maar je legt even uit dat de stembus verstopt is achter de tafel en dat het potlood in een doos mag maar je mocht het ook wel meenemen. (60% potloden, moet kunnen). De busman kon uitleggen hoe het pand te verlaten. De controleur kent echt ongeveer het hele dorp dus die praatte wel veel. De ROS dame kende ook veel mensen en ook zij wist de spanning er in te houden met een babbeltje of mensen wel of niet op de lijst stonden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 07:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet van die stageplaats. Dat hebben we hier niet.
Ik vond het wel van vertrouwen in de overige stembureauleden spreken om ze af te laten wisselen. Er zijn maar twee taken waar je echt iets doet. En twee plaatsen waar je ook met de rest kunt kletsen. Het is de taak van de voorzitter om zo'n dat leuk voor iedereen te houden. We willen toch dat de mensen volgende verkiezing weer komen helpen.
Zeker niet minderwaardig. Het was bij ons een leuke jonge dame in opleiding als beveiliger met een uniform. Zij is 18 en de rest de vijftig of (veel) ouder. Evengoed gezellig en aandacht over en weer maar wel een andere taak.quote:Op woensdag 17 maart 2021 08:16 schreef PippenScottie het volgende:
De ‘deur’-plaats is volgens mij geen minderwaardige plaats. Ik heb ook gewoon examen moeten doen en moet bijspringen bij pauzes. Afhankelijk van de voorzitter zal er ook wel worden gerouleerd. Maar als ik de hele dag bij de deur sta, ook prima.
ROS controle met fysieke lijsten? Geen Ipad?quote:Op woensdag 17 maart 2021 08:01 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wij maakten er echt een circus van waarbij iedereen wel contact had met stemmers. Ik deed dus stembiljetten en potloden uitdelen. Op zich flauw werk maar je legt even uit dat de stembus verstopt is achter de tafel en dat het potlood in een doos mag maar je mocht het ook wel meenemen. (60% potloden, moet kunnen). De busman kon uitleggen hoe het pand te verlaten. De controleur kent echt ongeveer het hele dorp dus die praatte wel veel. De ROS dame kende ook veel mensen en ook zij wist de spanning er in te houden met een babbeltje of mensen wel of niet op de lijst stonden.
Ach, afgezien van die pascontrole is het allemaal een beetje flauw werk waar je zelf iets van moet maken. Met flauw bedoel ik niet onbelangrijk maar gewoon niet uitdagend. Je moet er zelf een sfeertje om heen bouwen.
Die ROS controle heb ik heel ff gedaan voor inval maar dat vond ik drama, leesbril en mondkapje is een slechte combinatie. Bovendien heb ik het niet zo op getalletjes vergelijken. Ik ging dan ook een keer de mist in, weer iemand die een spannend verhaal heeft om mee thuis te komen.
Nee hoor, zeker niet minderwaardig. Maar wel eenzaam. En om die eenzaamheid eerlijk te delen, rouleerden we dus. Maar er leiden meer wegen naar Rome.quote:Op woensdag 17 maart 2021 08:16 schreef PippenScottie het volgende:
Bij ons in de gemeente zijn aanzienlijk minder stembureaus open. Alleen die waar voldoende afstand kan worden gewaarborgd zijn open.
De ‘deur’-plaats is volgens mij geen minderwaardige plaats. Ik heb ook gewoon examen moeten doen en moet bijspringen bij pauzes. Afhankelijk van de voorzitter zal er ook wel worden gerouleerd. Maar als ik de hele dag bij de deur sta, ook prima.
Nee, in verkiezingenland is alles wat niet op papier staat niet te vertrouwen. Maar goed, hier is de hele lijst iets van 6 blaadjes A4, je hoeft alleen maar te constateren dat iemand er niet op staat.quote:Op woensdag 17 maart 2021 08:34 schreef bamibij het volgende:
[..]
ROS controle met fysieke lijsten? Geen Ipad?
Wij wisselen af. Wij hadden twee dagen een beveiliger en vandaag moeten we zelf bij de deur staan. Dus dat wordt iets eenzamer dan. Maar de afgelopen twee dagen zaten we eigenlijk 2 om 2.quote:Op woensdag 17 maart 2021 07:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wisselen jullie te taken niet af dan![]()
De ploeg die ik afgelopen maandag verving deed dat ook niet. Die lieten 1 persoon 7 uur lang in zijn eentje bij de stembus zitten, 15 meter bij de rest vandaan. Onbegrijpelijk.
Ik heb iedereen gewoon elk uur laten rouleren. Ik heb een tas met tijdschriften bij de tafel bij de stembus gezet. Eens in de vier uur een uur in afzondering is op die manier toch beter te doen lijkt me.
Volgens de regels van het rijk dient de stemmer zelf de potlood te verwijderen door hem mee te nemen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 08:01 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wij maakten er echt een circus van waarbij iedereen wel contact had met stemmers. Ik deed dus stembiljetten en potloden uitdelen. Op zich flauw werk maar je legt even uit dat de stembus verstopt is achter de tafel en dat het potlood in een doos mag maar je mocht het ook wel meenemen. (60% potloden, moet kunnen). De busman kon uitleggen hoe het pand te verlaten. De controleur kent echt ongeveer het hele dorp dus die praatte wel veel. De ROS dame kende ook veel mensen en ook zij wist de spanning er in te houden met een babbeltje of mensen wel of niet op de lijst stonden.
Ach, afgezien van die pascontrole is het allemaal een beetje flauw werk waar je zelf iets van moet maken. Met flauw bedoel ik niet onbelangrijk maar gewoon niet uitdagend. Je moet er zelf een sfeertje om heen bouwen.
Die ROS controle heb ik heel ff gedaan voor inval maar dat vond ik drama, leesbril en mondkapje is een slechte combinatie. Bovendien heb ik het niet zo op getalletjes vergelijken. Ik ging dan ook een keer de mist in, weer iemand die een spannend verhaal heeft om mee thuis te komen.
Oh, we hebben het over verschillende dingen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 08:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Zeker niet minderwaardig. Het was bij ons een leuke jonge dame in opleiding als beveiliger met een uniform. Zij is 18 en de rest de vijftig of (veel) ouder. Evengoed gezellig en aandacht over en weer maar wel een andere taak.
Ok, wij hadden een Ipad om de QRcode op de stembiljetten mee te scannenquote:Op woensdag 17 maart 2021 08:39 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nee, in verkiezingenland is alles wat niet op papier staat niet te vertrouwen. Maar goed, hier is de hele lijst iets van 6 blaadjes A4, je hoeft alleen maar te constateren dat iemand er niet op staat.
Uit het stemhokje dan zeker, Of de potloden worden gereinigd en hergebruikt of dat je het mee mag is toch echt aan de gemeente. Bij waren er 60% potloden, dus moest een deel in hergebruik.quote:Op woensdag 17 maart 2021 08:53 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Volgens de regels van het rijk dient de stemmer zelf de potlood te verwijderen door hem mee te nemen.
Wel handig, ik wist niet beter dat je computers niet mocht gebruiken, alleen een kale laptop zonder verbinding maar met exel voor de telling.quote:Op woensdag 17 maart 2021 08:58 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ok, wij hadden een Ipad om de QRcode op de stembiljetten mee te scannen
Waar zou het slotje in jouw ogen moeten zitten?quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Hebben jullie ook stembussen zonder slot?
[ afbeelding ]
Of zijn die alleen voor mensen met een paspoort met gaten erin?
Neen het protocol opgesteld door het rijk schrijft voor dat iedere stemmer een nieuwe niet gebruikte potlood krijgt en deze moet de stemmer zelf verwijderen uit het stemlokaal.quote:Op woensdag 17 maart 2021 13:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Uit het stemhokje dan zeker, Of de potloden worden gereinigd en hergebruikt of dat je het mee mag is toch echt aan de gemeente. Bij waren er 60% potloden, dus moest een deel in hergebruik.
Dan mag jij even laten zien waar dat staat. Als ik er naar google kom ik tegen dat diverse gemeenten de potloden gewoon hergebruiken na reiniging.quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Neen het protocol opgesteld door het rijk schrijft voor dat iedere stemmer een nieuwe niet gebruikte potlood krijgt en deze moet de stemmer zelf verwijderen uit het stemlokaal.
Het is niet de bedoeling dat leden van het stembureau deze potloden (met handschoenen) aanraken of gaan schoon maken.
60% potloden leveren is een ordinaire bezuiniging.
Nu, ik heb toch heel wat potloden schoon gemaakt vandaag...wij hadden er maar 200 of zo. Het stomme was dat heel veel mensen ze het liefst wilden meenemen...quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Neen het protocol opgesteld door het rijk schrijft voor dat iedere stemmer een nieuwe niet gebruikte potlood krijgt en deze moet de stemmer zelf verwijderen uit het stemlokaal.
Het is niet de bedoeling dat leden van het stembureau deze potloden (met handschoenen) aanraken of gaan schoon maken.
60% potloden leveren is een ordinaire bezuiniging.
Slot zit net buiten beeld. Aan de kant van de auto of net daartegenover, ik kan niet zien hoe het deksel scharniert. Het slot sluit het deksel af, niet die strip voor de sleuf.quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Hebben jullie ook stembussen zonder slot?
[ afbeelding ]
Of zijn die alleen voor mensen met een paspoort met gaten erin?
De kiesraad zegt er dit over:quote:Op woensdag 17 maart 2021 17:50 schreef loveli het volgende:
Vraagje, is het normaal dat medewerkers vol in het stemhokje kunnen kijken?
quote:De toegang tot de stemhokjes moet altijd zichtbaar zijn voor het publiek en de stembureauleden. Die zichtbaarheid mag er niet toe leiden dat het stemgeheim in het gedrang komt. Om deze reden moeten de stemhokjes op minimaal 2 meter afstand staan van de stembureauleden en wachtende kiezers.
Letterlijke tekst uit de Tijdelijke regeling verkiezingen covid-19:quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
En nergens staat vermeld dat het potlood meegenomen moet worden door de kiezer.quote:Iedere kiezer ontvangt van het stembureau een schoon rood potlood waarmee het stembiljet wordt ingevuld.
En wordt dat allemaal verzegeld bij transport naar een tellocatie, of tellen jullie ter plekke?quote:Op woensdag 17 maart 2021 17:47 schreef freako het volgende:
[..]
Slot zit net buiten beeld. Aan de kant van de auto of net daartegenover, ik kan niet zien hoe het deksel scharniert. Het slot sluit het deksel af, niet die strip voor de sleuf.
Als je je onprettig voelde erbij, zeker aankaarten bij de gemeente! Niet piswoest of zo, maar dat ze er naar kunnen kijken voor volgende verkiezingen. Volgens jaar zijn de gemeenteraadsverkiezingen al namelijk.quote:
Wij tellen ter plekke (gigantische kerkzaal).quote:Op woensdag 17 maart 2021 18:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En wordt dat allemaal verzegeld bij transport naar een tellocatie, of tellen jullie ter plekke?
Maar bij het onderbreken van tellen niet had ik begrepen?quote:Op woensdag 17 maart 2021 18:26 schreef freako het volgende:
[..]
Wij tellen ter plekke (gigantische kerkzaal).
Bij transport wordt het inderdaad verzegeld.
Dat schorsen van de telling is bedoeld als uiterste uitzonderingssituatie (als het om 04:00 uur nog niet af is). Áls het al gebeurt dit keer, is dat een enkel stembureau. Procedure is verder gelijk aan het 'centraal tellen'-experiment waar een aantal gemeenten aan meedoen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar bij het onderbreken van tellen niet had ik begrepen?
Ik had een goede voorzitter, echt een gedreven kerel die iedereen meenam. Ik heb zelf het tellen een beetje gestuurd, dat liep best soepel, we waren om 23:15 klaar met tellen 913 stemmen 8 tellers. Waar we veel tijd mee kwijt waren was het proppen van de stembiljetten in de enveloppen en dozen die allemaal net te klein leken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 00:53 schreef PippenScottie het volgende:
Was leuk om te doen vandaag. Heel slechte voorzitter, vond ik. De paar mensen die het voor het eerst deden moesten het zelf maar een beetje uitzoeken. Ik red me wel, maar het leek wel of die man er geen zin in had.
Stemmen tellen was chaos. Geen instructie of plan, dus iedereen deed maar wat. We hebben een uur moeten zoeken naar een stemverschil van twee.
Ik ga dit zeker vaker doen.
Mijn kleine voorspelling van vandaag, Baudet stapt op. Hij kreeg bij ons maar 30% van de stemmen voor Forum en ik begrijp dat dit patroon ook bij andere stembureaus te zien is. Dat is voor een partijleider een blamage.
Leuk he? Ik vind het ook echt leuk om te doen. Ik kan me voorstellen dat mensen er geen zak aan vinden, zoiets als dit moet je te pakken krijgen denk ik.quote:Op donderdag 18 maart 2021 00:53 schreef PippenScottie het volgende:
Was leuk om te doen vandaag. Heel slechte voorzitter, vond ik. De paar mensen die het voor het eerst deden moesten het zelf maar een beetje uitzoeken. Ik red me wel, maar het leek wel of die man er geen zin in had.
Stemmen tellen was chaos. Geen instructie of plan, dus iedereen deed maar wat. We hebben een uur moeten zoeken naar een stemverschil van twee.
Ik ga dit zeker vaker doen.
Mijn kleine voorspelling van vandaag, Baudet stapt op. Hij kreeg bij ons maar 30% van de stemmen voor Forum en ik begrijp dat dit patroon ook bij andere stembureaus te zien is. Dat is voor een partijleider een blamage.
11 tellers?quote:Op donderdag 18 maart 2021 00:03 schreef Hi_flyer het volgende:
Zo, dit stembureaulid is weer thuis. Lange dag (8:00-23:30), ook best saai in de uren dat er weinig stemmers zijn en je je collega's nog niet zo kent. Hoe later, hoe meliger de stemming. Op een gegeven moment gingen we leeftijd van stemmers raden en hebben we een stichting opgericht ter bevordering van het gebruik van de onder in de doos liggende potloden. Tussen de middag heb ik 3 uur pauze gehad, waarin ik thuis lekker even onder de wol ben gekropen.
Tellen ging in 1 keer goed, geen blanco, 1 ongeldig, 1 niet goed verwerkte correctie, daarna sluitende cijfers. We waren met 11 tellers op 650 uitgebrachte stemmen.
Weet niet of ik t weer zo gauw zou doen, maar heb me best prima vermaakt. Kreeg ook te horen dat je werkgever je betaald vrij dient te geven voor het werk als stembureaumedewerker. Prima dus.
Ik kan niet direct een aantal vinden. In 2019 waren het er 72. Nu waarschijnlijk minder, gemeentes hebben zich afgemeld omdat hun centrale tellocatie niet goed coronaproof te maken was. Ik kan me niet voorstellen dat gemeentes zich juist nu voor het eerst aangemeld hebben. die hadden voor het organiseren van de verkiezingen al genoeg hoofdbrekens.quote:Op donderdag 18 maart 2021 11:05 schreef loveli het volgende:
In hoeveel gemeentes wordt centraal geteld?
(Partijen worden op het stembureau geteld, uitgesplitst naar persoon centraal.)
Gekke vraag maar wat doe je met dat verschil dan?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:18 schreef freako het volgende:
Uiteindelijk 01:30 thuis, telling zelf was een uurtje eerder al klaar (ben nog een tijdje met de voorzitters gebleven om alles goed af te ronden). 882 stemmen met z'n 8en geteld, 1 verschil.
Noteren. Het PV voorziet erin. Je kunt ook een reden opgeven. Meestal is dat 'onbekend', maar het kan ook dat gezien is dat een kiezer met het stembiljet naar buiten wandelde, of dat per abuis een stembiljet teveel of te weinig is uitgegeven. Als er 2 stembureaus op hetzelfde adres zitten gaat het ook wel eens mis. Loopt een kiezer naar de verkeerde stembus, hebben beide bureaus een telverschil.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:27 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gekke vraag maar wat doe je met dat verschil dan?
Noteren. Er is dan verder weinig meer te doen na zo vaak hertellen. Het kan komen doordat iemand z'n stembiljet heeft meegenomen ipv in de bus te stoppen. De persoon bij de stembus moet dat turven, maar kan er 1 gemist hebben dan.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:27 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gekke vraag maar wat doe je met dat verschil dan?
Ja, en die moet je ook niet corrigeren natuurlijk. Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen was er ergens een stembureau met 2 stemmen te weinig bij de telling. De voorzitter 'loste dat op' door de 2 grootste partijen een extra stem te geven. Dat kwam naar buiten, en de persoon in kwestie zal niet opnieuw benoemd zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:59 schreef kalinhos het volgende:
Dank, beiden.
Ik las het als: ja toen we klaar waren hadden we 1 verschil maarja thats life😀
Nu klinkt het idd vrij logisch, human errors zijn er altijd.
Lekker dan, ik mis nog de poging om alles te willen filmen om het helemaal af te makenquote:Op donderdag 18 maart 2021 14:25 schreef TanteMathilde het volgende:
Bij het vroegstemmen kwam er bij ons een wel heel vermoeiende kerel langs (type betweterige Forum aanhanger) die per se getuige wilde zijn van het hele afrondingsproces na negenen en die maar aandacht bleef opeisen met vragen en commentaar waaruit bleek dat hij de boel niet helemaal vertrouwde (ook al waren we dus niet eens aan het tellen). Toen moesten we nog een uur of wat op de controleur wachten terwijl onze gast maar door bleef zeveren over coronamaatregelen, muilkorven, afgepakte burgerrechten en meer van dat alles en discussies probeerde uit te lokken. Hij zat ook steeds te hengelen naar een vermelding in het proces verbaal omdat hij zichzelf als burgerobservant die zijn burgerplicht kwam doen wel heel bijzonder vond.Was blij toen ik naar huis kon.
Ah, wij hadden er een van QAnon. Ook leuk. Hij kwam met een of ander verhaal over massale fraude met stembiljetten, Dominion-servers en dat Trump met 85% had gewonnen, Dus hij wilde per se met een viltstift stemmen. Prima joh, als het maar een rode is. Hij kraste ook weer snel op.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:25 schreef TanteMathilde het volgende:
Bij het vroegstemmen kwam er bij ons een wel heel vermoeiende kerel langs (type betweterige Forum aanhanger) die per se getuige wilde zijn van het hele afrondingsproces na negenen en die maar aandacht bleef opeisen met vragen en commentaar waaruit bleek dat hij de boel niet helemaal vertrouwde (ook al waren we dus niet eens aan het tellen). Toen moesten we nog een uur of wat op de controleur wachten terwijl onze gast maar door bleef zeveren over coronamaatregelen, muilkorven, afgepakte burgerrechten en meer van dat alles en discussies probeerde uit te lokken. Hij zat ook steeds te hengelen naar een vermelding in het proces verbaal omdat hij zichzelf als burgerobservant die zijn burgerplicht kwam doen wel heel bijzonder vond.Was blij toen ik naar huis kon.
En vergeet ook zeker de gemeente-ambtenaren niet. Wat hebben die een berg extra werk op zich af gekregen. Briefstemmen en vervroegd stemmen organiseren, inclusief tellocaties. Geschikte coronaproof stemlokalen vinden. Materiaal regelen om deze ook coronaproof in te richten. Deze locaties bemensen met grote aantallen nieuwe stembureauleden. En op de procedurele zaken bij het tellen van de briefstemmen na (waarvan de oorzaak ook buiten de gemeentes ligt) lijkt het uiteindelijk allemaal redelijk vlekkeloos verlopen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:53 schreef XSbig het volgende:
Ik wil graag even alle stembureaumedewerkers bij deze bedanken, bedankt voor jullie inzet allen!
(Waarvan akte)
Het was ook echt een hele klus. Bij onze afdeling gingen de taken publiek- en burgerzaken ook gewoon door en kregen we dit erbij, de ene (corona) zieken na de andere. Ook veel ziekmeldingen bij stembureauleden dus telkens vervanging regelen...... benieuwd komende dagen of iedereen overeind blijft....quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:13 schreef freako het volgende:
[..]
En vergeet ook zeker de gemeente-ambtenaren niet. Wat hebben die een berg extra werk op zich af gekregen. Briefstemmen en vervroegd stemmen organiseren, inclusief tellocaties. Geschikte coronaproof stemlokalen vinden. Materiaal regelen om deze ook coronaproof in te richten. Deze locaties bemensen met grote aantallen nieuwe stembureauleden. En op de procedurele zaken bij het tellen van de briefstemmen na (waarvan de oorzaak ook buiten de gemeentes ligt) lijkt het uiteindelijk allemaal redelijk vlekkeloos verlopen.
quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:11 schreef freako het volgende:
[..]
Ah, wij hadden er een van QAnon. Ook leuk. Hij kwam met een of ander verhaal over massale fraude met stembiljetten, Dominion-servers en dat Trump met 85% had gewonnen, Dus hij wilde per se met een viltstift stemmen. Prima joh, als het maar een rode is. Hij kraste ook weer snel op.
Dat ging bij ons gelukkig prima. Wel een man die het 'vergeten' was en toen uitgebreid ging hoesten/rochelen voor hij zijn kapje op deed. Rarenkerel, jij leek wel dronken ofzo. Zodra hij weg was hebben we een ontsmettingsrondje gedaan.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:30 schreef kalinhos het volgende:
[..]zijn er ook veel mensen geweest die per se geen mondkapje op wilden?
Op dinsdag hadden we iemand met dat ontheffingskaartje van het ministerie, dus die kwam binnen zonder. Woensdag iemand die 'm vergeten was, die kreeg er een van ons. Verder helemaal niet. We hadden er wel 2 die geen behoefte hadden aan het handen desinfecteren. Prima, maar het is wel verplicht. Toen kozen ze eieren voor hun geld.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:30 schreef kalinhos het volgende:
Hadden jullie zelf een mondkapje op? Stembureau waar ik was (als stemmer) had geen enkele medewerker een mondkapje op. Maakte me verder niet echt heel veel uit hoor maar dacht dat binnen=mondkapje de regel was.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat ging bij ons gelukkig prima. Wel een man die het 'vergeten' was en toen uitgebreid ging hoesten/rochelen voor hij zijn kapje op deed. Rarenkerel, jij leek wel dronken ofzo. Zodra hij weg was hebben we een ontsmettingsrondje gedaan.
Bij ons niemand. Ja, eentje die opzichtig daarover deed, waarna ik dus gedwongen werd het te vragen en hij triomfantelijk zn medische verklaring liet zien. *zucht*quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:30 schreef kalinhos het volgende:
Wij wel. En achter de “balie” ook handschoenenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 02:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hadden jullie zelf een mondkapje op? Stembureau waar ik was (als stemmer) had geen enkele medewerker een mondkapje op. Maakte me verder niet echt heel veel uit hoor maar dacht dat binnen=mondkapje de regel was.
Ja, dat was ook verplicht. Handschoenen ook, als je de stempas aannam of het stembiljet gaf. Alleen achter dat kuchscherm was een face-shield ook acceptabel.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 02:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hadden jullie zelf een mondkapje op? Stembureau waar ik was (als stemmer) had geen enkele medewerker een mondkapje op. Maakte me verder niet echt heel veel uit hoor maar dacht dat binnen=mondkapje de regel was.
Zeker. Allemaal de hele dag met medisch mondkapje, handschoenen en achter een kuchscherm. Elk half uur werd alles gedesinfecteerd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 02:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dan heb je wel de uitzondering gevonden in elk gevalquote:Op vrijdag 19 maart 2021 02:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik sta wat dat betreft nog in het systeem vanwege voorgaande jaren, dus geen idee.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:11 schreef PippenScottie het volgende:
Ik was voor het eerst gastheer/reserve stembureaulid. Hartstikke leuk, maare.. hoe gaat het in jullie gemeente met betaling?
Ik heb nog aan niemand een rekeningnummer hoeven doorgeven en heb op de verkiezingsdag ook nergens hoeven tekenen dat ik er was (“jij bent een gastheer”, werd me verteld door een bijzonder matige voorzitter).
Ik heb de gemeente hier al over gemaild, maar nog niets gehoord.
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dan heb je wel de uitzondering gevonden in elk geval
Bij ons was het iedereen de hele dag een mondkapje op, behalve bij het tellen waren er een paar die hem afdeden. Aangezien ik er nog wel een beetje spastisch mee omga heb ik maar op voldoende afstand de biljetten lopen openvouwen, maak er ook geen probleem van verder.
Qua handen desinfecteren was het mij ontgaan dat het verplicht was, er is 1 doorheen geglipt die ook zichtbaar psoriasis had en niet wilde desinfecteren. Ook was er 1 mondkapjes weigeraar met een ontheffingskaartje, ik kende die jongen ook van de kroeg (ook alweer een halfjaar niet gesproken bedenk ik me nu) , maar die heeft ook nog maar 30% longcapaciteit had die ooit eens verteld.
Hier ook iedereen een mondkapje, handschoenen aan, kuchscherm voor en volgens de regels desinfecteren. Tijdens het tellen heb ik wel mijn handschoenen uitgedaan, was er wel klaar mee.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 08:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeker. Allemaal de hele dag met medisch mondkapje, handschoenen en achter een kuchscherm. Elk half uur werd alles gedesinfecteerd.
Ik werk voor de gemeente. Dus ga er vanuit dat ze het netjes zo fixen. Voorgaande jaren in ieder geval welquote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:11 schreef PippenScottie het volgende:
Ik was voor het eerst gastheer/reserve stembureaulid. Hartstikke leuk, maare.. hoe gaat het in jullie gemeente met betaling?
Ik heb nog aan niemand een rekeningnummer hoeven doorgeven en heb op de verkiezingsdag ook nergens hoeven tekenen dat ik er was (“jij bent een gastheer”, werd me verteld door een bijzonder matige voorzitter).
Ik heb de gemeente hier al over gemaild, maar nog niets gehoord.
Wij hadden er een in de loop van de morgen. Die kwam echter met de verklaring in de hand binnen en vertelde longpatiënt te zijn toen iemand dichter dan drie meter in de buurt kwam.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:30 schreef kalinhos het volgende:
quote:"Bezwaar omdat je moet betalen voor een ID-bewijs en stemmen een recht is. Heeft wel gestemd."
quote:"Kiezers vinden het vreemd dat een kliko als stembus wordt gebruikt."
quote:"Vrouw eiste advies over hoe ongeldig te kunnen stemmen. Medewerkers weigerden dit advies te geven, waarop mevrouw boos werd. Dit is uiteindelijk opgelost."
Waar vind je die?quote:Op maandag 22 maart 2021 21:11 schreef JohnBercow het volgende:
Ik zat wat PV's te bekijken, man man man wat wordt dit in sommige stembureaus belabberd ingevuld. En telverschillen van 20+ stemmen die onder "geen oorzaak" worden weggeschreven.
En sommige bezwaren van kiezersIn een overzicht met bezwaren in Utrecht staat bijvoorbeeld
[..]
[..]
[..]
"In die kliko zit een shredder toch, hihaho"quote:Op maandag 22 maart 2021 21:11 schreef JohnBercow het volgende:
"Kiezers vinden het vreemd dat een kliko als stembus wordt gebruikt."
quote:
Dat kan toch niet zomaarquote:Op maandag 22 maart 2021 21:11 schreef JohnBercow het volgende:
En telverschillen van 20+ stemmen die onder "geen oorzaak" worden weggeschreven.
https://www.utrecht.nl/be(...)van-de-verkiezingen/ en dan onder algemeenquote:
https://www.utrecht.nl/fi(...)v-stembureau-598.pdfquote:Op maandag 22 maart 2021 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kan toch niet zomaar
Even 20 stemmen op partij X verduisteren en er nog mee weg komen ook.
Let wel: dit telverschil kan een andere reden hebben. Het is het resultaat van een berekening. Het verschil tussen het aantal toegelaten kiezers aan de ene kant (dus stempassen etc) en de stemmen op kandidaten + ongeldig + blanco aan de andere kant.quote:Op maandag 22 maart 2021 21:11 schreef JohnBercow het volgende:
Ik zat wat PV's te bekijken, man man man wat wordt dit in sommige stembureaus belabberd ingevuld. En telverschillen van 20+ stemmen die onder "geen oorzaak" worden weggeschreven.
Zelfs gecorrigeerd. Zou bijna het vertrouwen verliezen.quote:Op maandag 22 maart 2021 22:40 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
https://www.utrecht.nl/fi(...)v-stembureau-598.pdf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |