abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198542774
Elk jaar verzamelen zich weer vele vrijwilligers om ervoor te zorgen dat de verkiezingen eerlijk verlopen.
Ook dit jaar zullen er weer velen plaats nemen om een stembureau te bemannen, Zeker nadat we in de VS hebben gezien hoe belangrijk dit werk wel niet kan zijn lijkt het me wel leuk om te kijken hoe het hier zit.

Wie van de Fok!ers werken dit jaar mee als vrijwilliger?
Voor de hoeveelste keer?
Wat heb je al meegemaakt?

Links
Aanmelden
Algemene info
Kiesraad
Spoilers!
pi_198542781
Laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 06:58 schreef PippenScottie het volgende:
Succes allemaal vandaag.

Ik sta van 14.00 uur tot sluit bij de deur. Nog praktische tips? Ik denk dat ik een rugzak meeneem met wat snacks en water en een boekje, als het rustig is. Maar dat zou me ook wel weer verbazen, zo veel stembureaus zijn niet open dit jaar
Wisselen jullie te taken niet af dan :?

De ploeg die ik afgelopen maandag verving deed dat ook niet. Die lieten 1 persoon 7 uur lang in zijn eentje bij de stembus zitten, 15 meter bij de rest vandaan. Onbegrijpelijk.
Ik heb iedereen gewoon elk uur laten rouleren. Ik heb een tas met tijdschriften bij de tafel bij de stembus gezet. Eens in de vier uur een uur in afzondering is op die manier toch beter te doen lijkt me.

Ik zou oordopjes meenemen en via 1 oortje naar de radio luisteren.

Volgens mij zijn er net zo veel stembureaus als altijd open vandaag. Hier wel in elk geval.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lucky_Strike op 17-03-2021 07:41:13 ]
Spoilers!
  woensdag 17 maart 2021 @ 07:38:40 #3
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198542800
Bedankt allemaal en succes vandaag ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198542812
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 07:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Laatste post:
[..]

De ploeg die ik afgelopen maandag verving deed dat ook niet. Die lieten 1 persoon 7 uur lang in zijn eentje bij de stembus zitten, 15 meter bij de rest vandaan. Onbegrijpelijk.
Ik heb iedereen gewoon elk uur laten rouleren. Ik heb een tas met tijdschriften bij de tafel bij de stembus gezet. Eens in de vier uur een uur in afzondering is op die manier toch beter te doen lijkt me.
Wij vonden het prima om de hele shift op het zelfde plekje te zitten. Ik heb dus de hele dag poltoden gevent :-) Tevens de hokjes boenen en een beetje voor drinken en eten zorgen. Gewoon gezellig dagje van maken.

BTW, de deurpersoon is speciaal voor die taak ingehuurd en dat is een soort stage plek. Die kan dus niet rouleren. Wel hebben we haar van de deur naar iets dichterbij gehaald, het was bij de deur erg koud en vooral saai. De meeste tijd hadden we niets te doen.
pi_198542848
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 07:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wij vonden het prima om de hele shift op het zelfde plekje te zitten. Ik heb dus de hele dag poltoden gevent :-) Tevens de hokjes boenen en een beetje voor drinken en eten zorgen. Gewoon gezellig dagje van maken.

BTW, de deurpersoon is speciaal voor die taak ingehuurd en dat is een soort stage plek. Die kan dus niet rouleren. Wel hebben we haar van de deur naar iets dichterbij gehaald, het was bij de deur erg koud en vooral saai. De meeste tijd hadden we niets te doen.
Oh, dat wist ik niet van die stageplaats. Dat hebben we hier niet.

Ik vond het wel van vertrouwen in de overige stembureauleden spreken om ze af te laten wisselen. Er zijn maar twee taken waar je echt iets doet. En twee plaatsen waar je ook met de rest kunt kletsen. Het is de taak van de voorzitter om zo'n dag leuk voor iedereen te houden. We willen toch dat de mensen volgende verkiezing weer komen helpen.
Spoilers!
  woensdag 17 maart 2021 @ 07:50:50 #6
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198542883
Mooie locaties dit jaar, zoals de koepelgevangenis :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198542976
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 07:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet van die stageplaats. Dat hebben we hier niet.

Ik vond het wel van vertrouwen in de overige stembureauleden spreken om ze af te laten wisselen. Er zijn maar twee taken waar je echt iets doet. En twee plaatsen waar je ook met de rest kunt kletsen. Het is de taak van de voorzitter om zo'n dat leuk voor iedereen te houden. We willen toch dat de mensen volgende verkiezing weer komen helpen.
Wij maakten er echt een circus van waarbij iedereen wel contact had met stemmers. Ik deed dus stembiljetten en potloden uitdelen. Op zich flauw werk maar je legt even uit dat de stembus verstopt is achter de tafel en dat het potlood in een doos mag maar je mocht het ook wel meenemen. (60% potloden, moet kunnen). De busman kon uitleggen hoe het pand te verlaten. De controleur kent echt ongeveer het hele dorp dus die praatte wel veel. De ROS dame kende ook veel mensen en ook zij wist de spanning er in te houden met een babbeltje of mensen wel of niet op de lijst stonden.

Ach, afgezien van die pascontrole is het allemaal een beetje flauw werk waar je zelf iets van moet maken. Met flauw bedoel ik niet onbelangrijk maar gewoon niet uitdagend. Je moet er zelf een sfeertje om heen bouwen.

Die ROS controle heb ik heel ff gedaan voor inval maar dat vond ik drama, leesbril en mondkapje is een slechte combinatie. Bovendien heb ik het niet zo op getalletjes vergelijken. Ik ging dan ook een keer de mist in, weer iemand die een spannend verhaal heeft om mee thuis te komen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 maart 2021 @ 08:16:05 #8
426493 crew  PippenScottie
pi_198543107
Bij ons in de gemeente zijn aanzienlijk minder stembureaus open. Alleen die waar voldoende afstand kan worden gewaarborgd zijn open.

De ‘deur’-plaats is volgens mij geen minderwaardige plaats. Ik heb ook gewoon examen moeten doen en moet bijspringen bij pauzes. Afhankelijk van de voorzitter zal er ook wel worden gerouleerd. Maar als ik de hele dag bij de deur sta, ook prima.
My friends all drive horses
pi_198543261
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 08:16 schreef PippenScottie het volgende:
De ‘deur’-plaats is volgens mij geen minderwaardige plaats. Ik heb ook gewoon examen moeten doen en moet bijspringen bij pauzes. Afhankelijk van de voorzitter zal er ook wel worden gerouleerd. Maar als ik de hele dag bij de deur sta, ook prima.
Zeker niet minderwaardig. Het was bij ons een leuke jonge dame in opleiding als beveiliger met een uniform. Zij is 18 en de rest de vijftig of (veel) ouder. Evengoed gezellig en aandacht over en weer maar wel een andere taak.
pi_198543318
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 08:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wij maakten er echt een circus van waarbij iedereen wel contact had met stemmers. Ik deed dus stembiljetten en potloden uitdelen. Op zich flauw werk maar je legt even uit dat de stembus verstopt is achter de tafel en dat het potlood in een doos mag maar je mocht het ook wel meenemen. (60% potloden, moet kunnen). De busman kon uitleggen hoe het pand te verlaten. De controleur kent echt ongeveer het hele dorp dus die praatte wel veel. De ROS dame kende ook veel mensen en ook zij wist de spanning er in te houden met een babbeltje of mensen wel of niet op de lijst stonden.

Ach, afgezien van die pascontrole is het allemaal een beetje flauw werk waar je zelf iets van moet maken. Met flauw bedoel ik niet onbelangrijk maar gewoon niet uitdagend. Je moet er zelf een sfeertje om heen bouwen.

Die ROS controle heb ik heel ff gedaan voor inval maar dat vond ik drama, leesbril en mondkapje is een slechte combinatie. Bovendien heb ik het niet zo op getalletjes vergelijken. Ik ging dan ook een keer de mist in, weer iemand die een spannend verhaal heeft om mee thuis te komen.
ROS controle met fysieke lijsten? Geen Ipad?
pi_198543335
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 08:16 schreef PippenScottie het volgende:
Bij ons in de gemeente zijn aanzienlijk minder stembureaus open. Alleen die waar voldoende afstand kan worden gewaarborgd zijn open.

Nee hoor, zeker niet minderwaardig. Maar wel eenzaam. En om die eenzaamheid eerlijk te delen, rouleerden we dus. Maar er leiden meer wegen naar Rome.

Succes iedereen vandaag! Ik ga nu eerst de stemmen tellen van maandag met de nieuwe Craft-telmethode. Daarna de midsag/avondshift.
Spoilers!
pi_198543388
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 08:34 schreef bamibij het volgende:

[..]

ROS controle met fysieke lijsten? Geen Ipad?
Nee, in verkiezingenland is alles wat niet op papier staat niet te vertrouwen. Maar goed, hier is de hele lijst iets van 6 blaadjes A4, je hoeft alleen maar te constateren dat iemand er niet op staat.
  Moderator woensdag 17 maart 2021 @ 08:49:39 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198543532
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 07:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij wisselen af. Wij hadden twee dagen een beveiliger en vandaag moeten we zelf bij de deur staan. Dus dat wordt iets eenzamer dan. Maar de afgelopen twee dagen zaten we eigenlijk 2 om 2.
Moeten maar even zien hoe we dit doen. Maar afwisselen wordt het zeker.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198543589
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 08:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Volgens de regels van het rijk dient de stemmer zelf de potlood te verwijderen door hem mee te nemen.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 maart 2021 @ 08:57:02 #15
pi_198543635
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 08:30 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Zeker niet minderwaardig. Het was bij ons een leuke jonge dame in opleiding als beveiliger met een uniform. Zij is 18 en de rest de vijftig of (veel) ouder. Evengoed gezellig en aandacht over en weer maar wel een andere taak.
Oh, we hebben het over verschillende dingen.
Wij hebben ook een beveiliger én een gastheer/vrouw-vierde lid-teller.

En wat betreft eenzaam. Ik ben allang blij dat ik een dagje wat anders ga doen.
pi_198543668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 08:39 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Nee, in verkiezingenland is alles wat niet op papier staat niet te vertrouwen. Maar goed, hier is de hele lijst iets van 6 blaadjes A4, je hoeft alleen maar te constateren dat iemand er niet op staat.
Ok, wij hadden een Ipad om de QRcode op de stembiljetten mee te scannen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 maart 2021 @ 09:23:00 #17
pi_198543927
Heel grappig, de persoon die ik ga aflossen bij het stembureau blijkt mijn buurman te zijn.

We doen dit allebei voor het eerst en wisten dit niet van elkaar.
  woensdag 17 maart 2021 @ 10:21:49 #18
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_198544701
Lekker druk al. 200+ stemmen gehad. Nu even deurbeleid uitvoeren :'(
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_198545011
En toen liep Arie Slob langs om zijn stem uit te brengen bij het stembureau waar ik nu zitting heb _O_
mag het weten
pi_198547507
Ik ben nu onderweg naar Ahoy om te helpen met tellen vanaf 14:30 😁

Heb de instructie drie keer gekeken, snap het nog niet helemaal , maar het wordt vast nog een keer uitgelegd zometeen 😅
#WeesGeenWhales
pi_198547693
Zojuist gestemd waar ik om 14.15 moet helpen als stembureaumedewerker.
Ik vroeg of ik nog iets warms mee moest nemen en toen vertelde een van de medewerkers dat ik een fleecedeken mee moest nemen voor mijn benen. Als lid nr 3 moet ik bij de deur staan, om te zorgen dat mensen hun stembiljet in de stembus stoppen. Het wordt een koude dag :P
pi_198547798
quote:
3s.gif Op woensdag 17 maart 2021 08:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Volgens de regels van het rijk dient de stemmer zelf de potlood te verwijderen door hem mee te nemen.
Uit het stemhokje dan zeker, Of de potloden worden gereinigd en hergebruikt of dat je het mee mag is toch echt aan de gemeente. Bij waren er 60% potloden, dus moest een deel in hergebruik.
pi_198547831
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 08:58 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ok, wij hadden een Ipad om de QRcode op de stembiljetten mee te scannen
Wel handig, ik wist niet beter dat je computers niet mocht gebruiken, alleen een kale laptop zonder verbinding maar met exel voor de telling.
pi_198547931
Hebben jullie ook stembussen zonder slot?

Of zijn die alleen voor mensen met een paspoort met gaten erin?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 17 maart 2021 @ 14:17:14 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198548046
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Hebben jullie ook stembussen zonder slot?

[ afbeelding ]

Of zijn die alleen voor mensen met een paspoort met gaten erin?
Waar zou het slotje in jouw ogen moeten zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')