quote:16 maart NPO1: 20:35 - 22:05
Debat tussen de lijsttrekkers van de acht grootste partijen. De lijsttrekkers gaan in duo’s met elkaar in debat. Vervolgens kunnen de partijen zelf een stelling bedenken om aan hun opponent voor te leggen.
Elke lijsttrekker gaat zo twee keer in debat: één keer over een eigen stelling en één keer over een stelling die is aangedragen door de tegenstander. De duo’s zijn: Wilders (PVV) en Kaag (D66), Marijnissen (SP) en Ploumen (PvdA), Klaver (GroenLinks) en Hoekstra (CDA), Rutte (VVD) en Wilders, Segers (ChristenUnie) en Klaver, Kaag en Marijnissen, Ploumen en Segers en Hoekstra en Rutte.
Stem op Geert, dan kun je de volgende vier jaar boos zijn dat je geen invloed hebt gehad op het beleid. Het blijft een merkwaardige sport, dat stemmen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:18 schreef maxi-mus het volgende: [..] Vooral dom om te denken dat je als land vooruit komt als je PVV gaat stemmen. Met je Nexit.
Nee dat was Seegersquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jesse wil het weer over klimaat hebben, dat verwacht je ook niet zeg!
Ingegeven door het verhaal dat GroenLinks geen verantwoordelijkheid heeft genomen vorige kabinetsformatie.quote:
Dit is de stelling van Segersquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Anders was het aantal grote partijen oneven.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:17 schreef Nattekat het volgende:
Waarom zit zo'n marginale partij als CU in dit debat?
quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:20 schreef Drekkoning het volgende:
Mensen geen waardig einde aan hun eigen leven gunnen
De zorg is uitgekleed en onbetaalbaar, de woningmarkt is nog nooit zo scheef geweest. Zo zijn er nog meer zaken te benoemen. Maar blijf vooral VVD stemmen, lekker de USA achterna.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:17 schreef kurk_droog het volgende: Ech [..] Echt niemand komt in de buurt van Rutte. Moet er niet aan denken dat een Kaag premier is.
In Friesland ergens, toen was hij nog lid van de SGP.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:18 schreef Mexicanobakker het volgende: Weten jullie toevallig waar Segers vroeger heeft gewoond?
De stelling is van Seegers toch?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Geert zijn Europa verhaal loslaat dan zou die veel meer zetels binnenkrijgenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Stem op Geert, dan kun je de volgende vier jaar boos zijn dat je geen invloed hebt gehad op het beleid. Het blijft een merkwaardige sport, dat stemmen.
Ik vind het erg zorgelijk dat VVD en PVV zoveel zetels behalen. Het zegt veel over het niveau in Nederlandquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Stem op Geert, dan kun je de volgende vier jaar boos zijn dat je geen invloed hebt gehad op het beleid. Het blijft een merkwaardige sport, dat stemmen.
Aan de Egyptedreef in Leeuwarden dacht ik.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:21 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
In Friesland ergens, toen was hij nog lid van de SGP.
D66 is niet veel beter.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De zorg is uitgekleed en onbetaalbaar, de woningmarkt is nog nooit zo scheef geweest. Zo zijn er nog meer zaken te benoemen. Maar blijf vooral VVD stemmen, lekker de USA achterna.
Ja die valt wel opvallend vaak in de rede wanneer het de linkse partijen uitkomt.quote:
Nee. Als regering moet je afspraken maken waar je allemaal achter staat. Kan je dat niet, moet je niet in een kabinet gaan zitten.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Klaver heeft hier volledig gelijk.
Compenseert hij met onhandige versprekingen van namenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja die valt wel opvallend vaak in de rede wanneer het de linkse partijen uitkomt.
Ik stem morgen PVV?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:18 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Vooral dom om te denken dat je als land vooruit komt als je PVV gaat stemmen. Met je Nexit.
Voor Klaver/GL andersom ook niet. Dus heeft hij een goed puntquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee. Als regering moet je afspraken maken waar je allemaal achter staat. Kan je dat niet, moet je niet in een kabinet gaan zitten.
Voor CU is hier geencompromis over te maken. Dan ga je niet samen in een kabinet zetten of je moet op dit punt naar CU toe bewegen.
Ik snap dat het schrikken is om een partij te zien die aan hun idealen vasthoudt, je ziet het zelden meer. Maar het is niet iets gek
Geen Kaag ?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
Eerlijk is eerlijk, denk dat premier Klaver op dit moment echt het meeste zou kunnen bereiken. De enige die oprecht wil samenwerken.
Premier Klaver?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
Eerlijk is eerlijk, denk dat premier Klaver op dit moment echt het meeste zou kunnen bereiken. De enige die oprecht wil samenwerken.
The horror.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
Het ligt aan de situatie. Die wet was er in feiten toch al door? Dan wordt het een ander verhaal dna bij het maken van nieuwe afspraken.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee. Als regering moet je afspraken maken waar je allemaal achter staat. Kan je dat niet, moet je niet in een kabinet gaan zitten.
Voor CU is hier geencompromis over te maken. Dan ga je niet samen in een kabinet zetten of je moet op dit punt naar CU toe bewegen.
Ik snap dat het schrikken is om een partij te zien die aan hun idealen vasthoudt, je ziet het zelden meer. Maar het is niet iets gek
Dat lijkt bij D66 nu wel mee te vallenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:24 schreef Joosie200 het volgende:
Ahum regeren is halveren met VVD aan het roer. Vraag D66 en PvdA maar, die kunnen dat uit eigen ervaring vertellen
D66 peilt juist redelijk goed nu? Net als het CDA en de CU.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:24 schreef Joosie200 het volgende:
Ahum regeren is halveren met VVD aan het roer. Vraag D66 en PvdA maar, die kunnen dat uit eigen ervaring vertellen
in zn bek spugenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:24 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Dat toontje van Klaver altijd. Zoveel dedain
Nee expres, want anders is het demoniseren van rechts en daarmee haalt Rob Trip eigenhandig de figuurlijke trekker van de kogel die van links komt over. Wilders zinspeelde daar niet voor niets op.quote:
Grachtengordelvolk.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:24 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Dat toontje van Klaver altijd. Zoveel dedain
Nee, want hij wil daar buiten de coalitie om over stemmen. Zo werkt het niet, want dan dwing je beleidsmakers van CU beleid uit te voeren waar ze principieel tegen zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor Klaver/GL andersom ook niet. Dus heeft hij een goed punt
Als er iemand nou goed is om te zorgen dat compromissen worden gesloten is het Rutte welquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
JUICHENquote:
CU vraagt hetzelfde maar dan omgekeerd van GL. En dat stelde hijmeteen ad kaakquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, want hij wil daar buiten de coalitie om over stemmen. Zo werkt het niet, want dan dwing je beleidsmakers van CU beleid uit te voeren waar ze principieel tegen zijn.
Dan moet je dus niet samen in een coalitie zitten als je op een fundamenteel punt niet naar elkaar toe kan bewegen. Niet alsnog van een CU vragen dat ze eraan meewerken
Ik ben pas net in de grote mensen wereld.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
We leven nu al 10 jaar jouw Ruute-nachtmerrie. Het is geven en nemen, je overleeft het wel.
Jepquote:
Het einde van FOK!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:27 schreef Gehrman het volgende:
Boomer Kaag wil anoniem trollen op internet afschaffen
Ja ging best prima volgens mij. Tegenover de oprechtere Segers komt ie ook beter tot zijn recht dan tegen de altijd liegende Hoekstra.quote:
Nee, die vraagt niet om een losse stemming zodat ze daarna iets uitvoeren waar ze principieel op tegen zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
CU vraagt hetzelfde maar dan omgekeerd van GL
Kaag is het type moeder die even zegt dat je een online game moet pauzeren om de tafel te komen dekken.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:27 schreef Gehrman het volgende:
Boomer Kaag wil anoniem trollen op internet afschaffen
Nee, leger afschaffen. Dan kan er ook geen oorlog meer komen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:29 schreef Jason22 het volgende:
Zijn jullie ook voor een Europees leger?
quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:29 schreef Jason22 het volgende:
CU valt eigenlijk al af, dus je verwacht zoiets?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:27 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Rutte wil vasthouden aan het CDA
In TV debatten is ze juist beter. Pechtold was goed in de kamer en talkshows. Maar op dit soort podia kwam hij net tekort. Terwijl Kaag de stijging aan die debatten te danken heeft.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:28 schreef Joosie200 het volgende:
Kaag is een uitstekend diplomaat en bestuurder. Maar ik vind haar niet zo'n sterke debater als Pechtold. Ook krijg ik het idee dat ze te weinig feeling heeft met de doorsnee kiezer door haar internationale carrière.
En als je je TV harder zet?quote:
Die boeren die met een doodskist met zijn naam erop rondreden?quote:
Nou ik heb inmiddels voor 9 jaar aan wc papier!quote:
Dan kunnen Rusland en China zo binnenrollen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Nee, leger afschaffen. Dan kan er ook geen oorlog meer komen.
Niets mee te maken. Alle linkse twintigers zijn ook nog verantwoordelijk voor Pim.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:27 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ben pas net in de grote mensen wereld.
Nee.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:29 schreef Jason22 het volgende:
Dat is gewoon handig. Je moet niet willen dat door de crisis deflatie ontstaatquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:29 schreef Gehrman het volgende:
De euro is onhoudbaar omdat er een miljoenmiljard wordt bijgeprint
PvdA en GL willen ook aan elkaar vasthouden, dus het wordt afwachten wat het wordt denk ik. Ze hebben ook pas een meerderheid in de 1e kamer als ze alle vijf in een kabinet gaan trouwens, al is dat misschien een stap te ver.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
CU valt eigenlijk al af, dus je verwacht zoiets?
[ afbeelding ]
Of China of Rusland.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:31 schreef 3rr0r het volgende:
Weg met Nederland, Duitsland en Frankrijk het voor het zeggen
Net zo’n log beest als de NAVO? Verwachten we oorlog?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:29 schreef Jason22 het volgende:
Bepaal jij niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:30 schreef capricia het volgende:
We moeten gewoon veel meer met de EU doen.
Veel ass heeft ie niet gewopt.quote:
quote:
Als vvd stemmer voor ja.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:29 schreef Jason22 het volgende:
Ja want elke boer in Nederland is natuurlijk zoquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die boeren die met een doodskist met zijn naam erop rondreden?
En waar hij nog steeds mee in gesprek zegt te willen?
Nou, wat een discriminatie zeg
Wat is dit hahahaquote:
VVD, CDA, PVDA, D66 en GL gaat denk ik niet werken.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:31 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
PvdA en GL willen ook aan elkaar vasthouden, dus het wordt afwachten wat het wordt denk ik. Ze hebben ook pas een meerderheid in de 1e kamer als ze alle vijf in een kabinet gaan trouwens, al is dat misschien een stap te ver.
Ik ookquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik verwacht dat we nog 4 jaar VVD - CDA - D66 - CU zullen krijgen.
Uit de euro stappen is niet per se de oplossing daarvoor.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:32 schreef -XOR- het volgende:
Leuk Kaag, maar dat noordelijke handelsoverschot moet geremd worden.
Of JA21 ipc CUquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit kan echt nietquote:
Nou nou, dat is ook onvriendelijk zeg.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:32 schreef maxi-mus het volgende:
Weg met die Zuid-Europese nietsnutten die de hele dag hun hand ophouden en de rest van de dag op het strand liggen NIKSEN.
Werken voor je ..geld!!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:32 schreef maxi-mus het volgende:
Weg met die Zuid-Europese nietsnutten die de hele dag hun hand ophouden en de rest van de dag op het strand liggen NIKSEN.
Ik ben ook een kiezer. Net als jij.quote:
Het wordt kijken wie het eerst ingeeft denk ik.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
VVD, CDA, PVDA, D66 en GL gaat denk ik niet werken.
Althans, in België is een 7-partijen coalitie ook gevormd.
Denk dat ze er dan niet komen qua zetels en dat CU ingeruild moet worden door PvdA, GroenLinks of SP. Bij een variant met 4 partijen in ieder geval.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zei hij ook nietquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja want elke boer in Nederland is natuurlijk zo
Zeker niet, daar ben ik ook niet voor maar de Euro in een noordelijke en een zuidelijke euro opsplitsen vind ik wel interessant. Niet eens zozeer voor de noordelijke landen maar voor de zuidelijke landen om hun economieen weer wat concurrerender te krijgen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Uit de euro stappen is niet per se de oplossing daarvoor.
D66 wil geen compromis op medisch-ethisch en wil dit buiten de afspraken. CU wil dit niet. Gaat bijna niet werken.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
EU is niet de toekomst.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben ook een kiezer. Net als jij.
EU is onze toekomst. Beter dan een China.
Die gaan geen meerderheid halen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:
De enige mensen van jonger dan 50 die CDA stemmen, zijn waarschijnlijk ook echt mensen die zo'n bordje in de Vinex-hut hebben hangen.quote:
Lol.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Daar moet dan een flinke oorlog aan vooraf gaan
Ik wist niet dat het referendum weer terug is gehaald😮quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:34 schreef Nattekat het volgende:
Heeft D66 nou tijdens één regeringsperiode het referendum afgeschaft en weer teruggehaald ja?
Hij denkt zelf 28quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:35 schreef RoW_0 het volgende:
Thiery zal morgen minstens tien zetels scoren. Wie wil wedden voor 50 euro?
Jij zingt elke dag de Europese volkslied ?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Geen superstaat, wel een Europese federale staat
Jij wel.quote:
Zeker wel.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
EU is niet de toekomst.
En haten op Aziaten
@:kingroland check dit
En als dat niet zo is komt het omdat er is gefraudeerd met de briefstemmenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:35 schreef RoW_0 het volgende:
Thiery zal morgen minstens tien zetels scoren. Wie wil wedden voor 50 euro?
Nee, volkomen gelijk wat dit betreft.quote:
Ja, ik heb ook een grote fotolijst van Van der Leyen boven mijn bed hangen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Jij zingt elke dag de Europese volkslied ?
Verschil tussen raadgevend en correctief referendum.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het referendum weer terug is gehaald😮
Wilders ookquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:38 schreef Harvest89 het volgende:
Tot nu toe vond ik alleen Hoekstra slecht.
ahahahhaahahha keihard gelachenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben ook een kiezer. Net als jij.
EU is onze toekomst. Beter dan een China.
Ploumen is ook niet best hoor.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:38 schreef Harvest89 het volgende:
Tot nu toe vond ik alleen Hoekstra slecht.
Ik ook nietquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het referendum weer terug is gehaald😮
Kaag houdt van Grieks!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:33 schreef VoMy het volgende:
Solidariteit met de Grieken.
Dit is eigenlijk wel een interessant onderwerp.
Prima. Dan gaan we weer terug naar de vorige eeuw.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee. Ik ben een kiezer en ik zeg van niet.
Tijd voor een dictator.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:38 schreef Mani89 het volgende:
Kaag heeft schijt aan de gemiddelde burger. En terecht.
Wat zei hij?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Bij mannen zou hij dat niet zeggen. Ergo, seksistisch.
Vast een goede bestuurder. Maar Limburgse accenten worden niet geaccepteerd door het klootjesvolk in Friesland.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ploumen heeft het gewoon echt niet he?
Ploumen doet het prima. Marijnissen had gewoon een idiote stelling uitgekozen. Iets waar ze het over eens warenquote:
Tenzij daarover recentelijk net iets in de actualiteit is geweest, want daar haakte hij op aan.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Eigen nietszeggende plattelandsregio eerst.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vast een goede bestuurder. Maar Limburgse accenten worden niet geaccepteerd door het klootjesvolk in Friesland.
Nee.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Prima. Dan gaan we weer terug naar de vorige eeuw.
Je weet dat er de afgelopen dagen een relletje was over Rutte die vrouwelijke ministers sneller zou afkappen dan mannen?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Jammer ja.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat hij twee vrouwen ging onderbreken.
Dat is nog niet gebeurd?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:40 schreef fetX het volgende:
Ploumen valt niet serieus te nemen. PvdA gaat komende jaren wegzakken.
CU erin vergeten... laat maarquote:
Dit is niet waarquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vast een goede bestuurder. Maar Limburgse accenten worden niet geaccepteerd door het klootjesvolk in Friesland.
Ze zoeken idd verbinding ipv de aanval. Vind ik niet perse slecht.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:40 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ploumen en Klaver zoeken veel te veel binding met andere partijen. Alsof zij niet bekwaam genoeg zijn en hun hulp nodig hebben
quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als ik hier een neger zie bel ik de krant.
Wilders was erg goed, maar geen inhoud.quote:
Klinkt als een matige sitcomquote:
Ja de EU gaat niet over lockdowns en gezondheidszorg van individuele landen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:39 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ahahahhaahahha keihard gelachen
EU hebben hun eigen zaken niet eens op orde. In China is corona al verdwenen en krijgen ze dingen snel gedaan als XiGOD dat zegt.
Daarom vind ik Kaag en Marijnissen zo sterk. Ze stralen zelfvertrouwen, competentie en autoriteit uitquote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:40 schreef Confetti het volgende:
Als je een vrouw als lijsstrekker neemt kan ze maar beter sterk in haar schoenen staan. Aardige vrouwen doen het slechter dan aardige mannen.
Het anekdotisch bewijs is hier, jawel!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:42 schreef Jojoke het volgende:
Misschien dat de Limburgers en Brabanters wel sneller op Ploumen stemmen
Leuk idee maar nee: zes partijen is geen doen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |