Geen van beide gelukkig.quote:Op zondag 14 maart 2021 22:16 schreef amaranta het volgende:
Fr waarom moet je spuiten in je ben zetten? Trombose? Of suiker?
Vanaf mijn kant bekeken (quote:
Zo’n babyvinger die accuut en scherp in je oog schiet, herkenbaar.quote:Op maandag 15 maart 2021 22:09 schreef kwakz0r het volgende:
Mijn vader (steenhouwer) heeft een keer een staalsplinter en een keer een steensplinter in zijn oog gehad![]()
En als baby heb ik met een scherp nageltje een keer een hapje uit zijn hoornvlies gewipt... arme pa
Hij vond het geen fijn onderzoek. Je hebt ook artsen die van snijden houden. Gelukkig dat er mensen zijn die dat kunnen en willen maar voor mij is het allemaal niks.quote:Op maandag 15 maart 2021 22:26 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Vanaf mijn kant bekeken () is het echt een leuk klusje. Er kan weinig mee mis en je mag aan iemands verdoofde hoornvlies zitten en prrrrrr en dan is zo die splinter eruit. Echt bevredigend.
Dat zijn wel de momenten waarop ik baal dat ik geen dokter ben gewordenquote:Op maandag 15 maart 2021 22:26 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Vanaf mijn kant bekeken () is het echt een leuk klusje. Er kan weinig mee mis en je mag aan iemands verdoofde hoornvlies zitten en prrrrrr en dan is zo die splinter eruit. Echt bevredigend.
Goeie reminder dat ik mn oogdruk ook weer moet laten meten... ben alweer een paar jaar te laat.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 08:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb ooit met pannenkoekenbakken vet op het gezicht van mijn kind gespetterd. Ook net in zijn oog.Dat werd een bezoekje huisarts, kleuring in zijn ogen, en daarna nog 5 dagen ab-zalf. Gelukkig was die 5-jarige echt een bikkel.
Ogen is sowieso een ding in de familie, er zit erfelijke glaucoom (verhoogde oogdruk) in de genen. Mijn opa is er blind van geworden omdat hij pas heel laat naar de dokter ging. Mijn vader en bijna al zijn broers en zussen hebben druppels om die oogdruk te verminderen. Alleen bij mijn vader reageert die medicatie met zijn COPD medicatie. Dus hopelijk kan hij allebei blijven gebruiken.. Vanaf je 40e gaat dat spelen, dus ik controleer nu al elk jaar, zodat ik weet wat normaal is. Hopelijk gaat die aan me voorbij..
Ik ben wel blij met genen van mijn moeders kant: die krijgen geen verstandskiezen
Oh ja dat heeft mijn vader ook, heb ik ook al een paar x laten meten!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Goeie reminder dat ik mn oogdruk ook weer moet laten meten... ben alweer een paar jaar te laat.
Hier ook glaucoom in de familie (vaders kant), en ik ben in 2016 getest voor t eerst. Alles zag er toen nog goed uit, hoewel de druk wel iets aan de hoge kant was maar “hoog normaal”.
Hij is hier standaard 17. Soms een oog 16, soms 18. Al 10 jaar hetzelfde, dus dan gaat het ook wel opvallen als het oploopt.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Goeie reminder dat ik mn oogdruk ook weer moet laten meten... ben alweer een paar jaar te laat.
Hier ook glaucoom in de familie (vaders kant), en ik ben in 2016 getest voor t eerst. Alles zag er toen nog goed uit, hoewel de druk wel iets aan de hoge kant was maar “hoog normaal”.
Ja, Ik stond vorige week bij de brillenwinkel om de bril van oudste te laten repareren. Kon ik gelijk wel even laten meten. Vonden ze geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:10 schreef oh-oh het volgende:
Oogdruk doen ze toch met die puffjes in je oog he? Ik zal na de kerona nog eens vragen of ik het kan laten meten.
Dit klinkt als een bijzondere familiegeschiedenisquote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:08 schreef oh-oh het volgende:
Mijn vader is de oudste van 8 kinderen ( de legale kinderen van mijn opa dan, bij deze moeder). Er leven er nog maar 3. Maar ze verdrinken en verdwijnen vooral, mijn vader kan gelukkig zwemmen. Maar hij heeft 5 jaar geleden darmkanker gehad, hij wordt nu wel echt oud en langzaam met zijn 77.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In mijn familie zijn alle opa's en oma's maar dik 70 of 80 geworden zonder ooit te sporten. Alleen mijn vader had dus de pech dit niet te halen. Maar sinds mijn ziekte weet ik dat je nog zo gezond kan leven (ik eet/at gezond, sportte 3 a 4x per week), maar dat dit allemaal geen flikker uitmaakt....de pech iets te krijgen bestaat altijd.
Dat is niet zo raar toch? Parkinson heeft ook invloed om je denkvermogen helaas. Nare rotziekte is hetquote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn moeder is echt niet kapot te krijgen. Ze is 70, fietst elke dag. Tegenwoordig elektrisch, maar dan wel 20-30km. Ze doet alles zelf EN maakt het huis van haar "kleine" broertje schoon. Maar ze is ook het type dat op 2 gekneusde enkels nog steeds doorloopt. Mijn vader hobbelt daar wel achteraan. Zij fietst dan met minimale ondersteuning, en hij met hoge ondersteuning op de fiets.
Mijn schoonmoeder is 73, maar die gaat echt niet goed, die is nooit zo fit geweest als mijn moeder. Fysiek heeft ze veel last van haar parkinson, maar mentaal begint het ook echt achteruit te gaan de laatste weken. Ze knoopt dingen uit de realiteit echt raar aan elkaar, maakt verbanden die echt niet bestaan. En dan is ze ook niet naar de realiteit te praten. Of ze wordt heel boos/verdrietig/bang, ongeremde emoties. Echt naar om te zien dat zo'n mensje het zo lastig heeft. Maar ook momenten dat het gewoon prima is.
Mijn schoonvader is vorig jaar overleden, zijn hart was op. Hij was 75. We hebben ook veel contact met zijn zus van 73. Als die bij ons op de koffie komt, fietst ze 8 km enkele reis zonder problemen. Zo'n contrast met schoonmoeder..
haha, dat kan ik nú niet eens.. 10 km in minder dan een uur..quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wil best op dezelfde manier oud worden als mijn ouders. Mijn moeder wandelt heel veel en is hartstikke lenig en mijn vader loopt op z'n 72e nog met gemak 10 kilometer hard in minder dan een uur
Nee, ik ook nietquote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:18 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
haha, dat kan ik nú niet eens.. 10 km in minder dan een uur..
was weer begonnen met hardlopen, maar voorlopig zit ik aan tempo traag (als in max 4 km in 30 min en dan ben ik echt op), stomme avondklok schopt ook t trainen in de war..
Supermooi dat ze dat samen doen!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:25 schreef oh-oh het volgende:
Mijn ouders gaan nu nog in weer en wind elke dag jeux de boulen met zn tweetjes.
Maar mijn moeder is zo fucking traag die gaat nog net niet achteruit, en zo dement als een deur, ik ga daar echt niet buiten mee lopen.
Bij de brillenwinkel wel. Maar ik moet in t ziekenhuis en dan krijg je druppels en dan duwen ze met een meetinstrumentje op je oog. Soms ook nog een netvliesfoto en gezichtsveld onderzoek erbij.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:10 schreef oh-oh het volgende:
Oogdruk doen ze toch met die puffjes in je oog he? Ik zal na de kerona nog eens vragen of ik het kan laten meten.
Niet raar, wel naar. En ze was al niet zo mentaal stabiel, maar het slaat nu wel door.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is niet zo raar toch? Parkinson heeft ook invloed om je denkvermogen helaas. Nare rotziekte is het
? Bewegen is juist Heel Belangrijk bij dementie, Erik Scherder heeft daar flink wat boeiende dingen over geschreven.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:25 schreef oh-oh het volgende:
Mijn ouders gaan nu nog in weer en wind elke dag jeux de boulen met zn tweetjes.
Maar mijn moeder is zo fucking traag die gaat nog net niet achteruit, en zo dement als een deur, ik ga daar echt niet buiten mee lopen.
Ja, dat is wel heel prototypisch inderdaad. Ellendig is hetquote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:28 schreef Deepfreeze het volgende:
@:oh-oh, dat is tenminste een spannend verhaal.
Bij ons gaat het gerucht over wedgewood smokkel vanuit engeland, maar niemand weet hoe dat nou echt zit
[..]
Niet raar, wel naar. En ze was al niet zo mentaal stabiel, maar het slaat nu wel door.
We waren blij dat ze al in een verzorgingshuis zat toen mijn schoonvader overleed. Ze kan opeens fysiek&mentaal vastlopen en dan kan ze niets meer. Of ze heeft opeens een plan, en dat moet dan uitgevoerd worden. Dat winkels dichtzijn, of haar scootmobiel niet 50km kan rijden, daar denkt ze dan niet aan
Ja hoor, klopt, ze beweegt genoeg, ik heb er echt het geduld niet voor, ik kan niet zo langzaam lopen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:33 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
? Bewegen is juist Heel Belangrijk bij dementie, Erik Scherder heeft daar flink wat boeiende dingen over geschreven.
Dat lijkt me zo heftig, zo’n ziekte van dichtbij meemaken.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:28 schreef Deepfreeze het volgende:
@:oh-oh, dat is tenminste een spannend verhaal.
Bij ons gaat het gerucht over wedgewood smokkel vanuit engeland, maar niemand weet hoe dat nou echt zit
[..]
Niet raar, wel naar. En ze was al niet zo mentaal stabiel, maar het slaat nu wel door.
We waren blij dat ze al in een verzorgingshuis zat toen mijn schoonvader overleed. Ze kan opeens fysiek&mentaal vastlopen en dan kan ze niets meer. Of ze heeft opeens een plan, en dat moet dan uitgevoerd worden. Dat winkels dichtzijn, of haar scootmobiel niet 50km kan rijden, daar denkt ze dan niet aan
Dat is ook wel heftig zeg. Je kunt wel dwingen, maar daar wordt niemand gelukkig van. Goed dat ze een oppas hadden!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:20 schreef LeSage het volgende:
Dat lijkt me zo heftig, zo’n ziekte van dichtbij meemaken.
Mijn tante is jong dementerend en mijn nicht vertelt er dan over. Ze liep een tijdje geleden over de oprit van een snelweg toen had ze al een au-pair 24/7, maar was ze toch ontsnapt. Inmiddels woont ze in een gesloten afdeling
Mijn oom overleed vorig jaar en zelfs tijdens de begrafenis van haar eigen man snapte ze niet wat er gebeurde. Midden tijdens een toespraak op het kerkhof wilde ze naar huis en is ze gegaan.
En respect voor mijn nichten/neven die haar daarin gewoon laten. De oppas ging mee, en ze heeft haar man dus niet mee begraven.
Hoe oud is je moeder dan? Ik had het idee dat ze nog niet zo oud was.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:08 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja hoor, klopt, ze beweegt genoeg, ik heb er echt het geduld niet voor, ik kan niet zo langzaam lopen.
quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:21 schreef LeSage het volgende:
Oh-oh, wat een verhaal![]()
Wij grappen nog wel eens tegen mijn schoonmoeder dat we zo hopen dat er op een dag allemaal halfzussen/-broers op de stoep staan. Haar vader was marinier vanuit Indonesië, dus wij fantaseren altijd over al zijn minnaressen op exotische eilanden
71 maar echt al jaren dement hoor. Bij mijn oma in de familie zijn ze allemaal nogal "bijzonder" qua geestelijke gezondheid. Mijn tante is knettergewaaid en de oudste broer is pas overleden die was al jaren een dement kasplantje.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:31 schreef F_r het volgende:
[..]
Hoe oud is je moeder dan? Ik had het idee dat ze nog niet zo oud was.
Hoe jonger hoe sneller het proces meestal. Heftig hoor.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
71 maar echt al jaren dement hoor. Bij mijn oma in de familie zijn ze allemaal nogal "bijzonder" qua geestelijke gezondheid. Mijn tante is knettergewaaid en de oudste broer is pas overleden die was al jaren een dement kasplantje.
Achteraf gezien was ze echt vroeger toen wij klein waren al niet in orde hoor. Ze is nooit een leuke moeder geweest, we raakten haar altijd overal kwijt en ze regelde dingen die dan niet klopten en zo. Het heeft onze zelfredzaamheid wel erg bevorderd. En onze vader is wel erg chill dus ach.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:42 schreef F_r het volgende:
[..]
Hoe jonger hoe sneller het proces meestal. Heftig hoor.
Die kieswijzers helpen me ook niet echt.. Ik heb maar bedacht wie ik het land toe vertrouw voor 4 jaar. En uit die lijst moet ik nog even iemand zoeken. Iets met vrouw/wetenschapper/ict-kennis/uit de regio. Ik heb nu iemand die aan 3 van de 4 voldoet, dus denk dat het die wordt.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:43 schreef exode het volgende:
Ik kan geen verkiezingsprogramma meer zien, pffff.
Ik weet vooral waar ik niet op ga stemmen, zijn jullie er al uit?
quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:43 schreef exode het volgende:
uit de regio? vanwaar dat criterium?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:48 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Die kieswijzers helpen me ook niet echt.. Ik heb maar bedacht wie ik het land toe vertrouw voor 4 jaar. En uit die lijst moet ik nog even iemand zoeken. Iets met vrouw/wetenschapper/ict-kennis/uit de regio. Ik heb nu iemand die aan 3 van de 4 voldoet, dus denk dat het die wordt.
Mijn man en ik twijfelden allebei tussen dezelfde 2 partijen. Hij stemt nu op de andere
Ja zo'n soort van top 3 of zo.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:49 schreef trui het volgende:
[..]
uit de regio? vanwaar dat criterium?
En mooi dat je je stem dus zo een beetje kunt verdelen samen. Ik zou zo graag willen dat we een systeem hadden waarin je meerdere punten kon verdelen over verschillende partijen.
ja, bijvoorbeeld! Ik stem ook op een vrouw, en ben vrij stabiel GL stemmer. Maar ik twijfel nu of ik niet toch Bij1 mijn stem zal gunnen. Liefst gaf ik ze allebei een halve stem.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:51 schreef exode het volgende:
[..]
Ja zo'n soort van top 3 of zo.
Ik stem sowieso op een vrouw en nooit de lijsttrekker. Ik ben de afgelopen jaren wel alle kanten opgeschoten van GL tot VVD en van PvdD tot de piratenpartij. Ik kan dus ook geen partij vinden waarvan ik zeg 'ja!' ik ga denk ik maar strategisch stemmen.
Ik heb nu 3 keer een onafhankelijke stemwijzer ingevuld zonder van te voren partijen te moeten aanklikken en keer op keer kom ik bij dezelfde uit, dus dat wordt mijn keuze ook wel denk ik.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:43 schreef exode het volgende:
dus... en al die mannen die 't niet goed doen? die tellen niet mee in je overweging?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:50 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb het na Ayaan Hirschi Ali en Tara Singh Varma opgegeven om op vrouwen te stemmen.
Goed punt hoor. Maar ik vind er geen een dame echt uitspringen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:54 schreef trui het volgende:
[..]
dus... en al die mannen die 't niet goed doen? die tellen niet mee in je overweging?
Ik vind Kaag wel een badass en ook Ploumen mag ik wel geloof ik.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Goed punt hoor. Maar ik vind er geen een dame echt uitspringen.
Dus speciaal daarvoor op een vrouw stemmen wordt hem ook niet meer voor me.
Nou ja als je nergens echt voor staat, dan moet je watquote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:57 schreef LeSage het volgende:
Strategisch stemmen zou ik nooit kunnen. Ik stem waar ik voor sta. Anders kan er nooit wat gebeuren en stemt iedereen maar VVD ‘zodat de PVV niet aan de macht komt’.
Ik stem ook altijd een vrouw, liefst een wat jongere en iemand die niet uit de randstad komt (want hopelijk ook nog oog voor buiten de randstad). Daarnaast kijk ik naar de agenda van die persoon. Ik vind zelf namelijk onderwijs/zorg belangrijk, dus liefst iemand die daar haar hart heeft liggen.
Het maakt mij niet uit waar ze wonen, en om wie het gaat, ik stem toch echt op ideeën. Ik vind Klaver niet goed, maar de ideeën van Groen Links over het algemeen wel.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:56 schreef exode het volgende:
Niet om mijn visie door te drukken maar doen jullie ook de roze stemwijzer? Kan via het COC. Sorry nog een stemwijzer erbij.
GL en Klaver zijn voor mij wel echt door de mand gevallen deze periode. Niet dat ik ze overwoog naar nu al helemaal niet meer.
Overigens wonen in onze gemeente best veel landelijke politiek bekende personen trui.
Regio maakt me ook weinig uit, vind het wel grappig dat ik in het dorp mensen zoals Cohen tegenkom.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:00 schreef trui het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit waar ze wonen, en om wie het gaat, ik stem toch echt op ideeën. Ik vind Klaver niet goed, maar de ideeën van Groen Links over het algemeen wel.
Ik neem het je ook niet kwalijk hoor. Daarbij snap ik het ook nooit helemaalquote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:59 schreef exode het volgende:
[..]
Nou ja als je nergens echt voor staat, dan moet je wat
Ik stem zeker niet tegen mijn gevoel of principes in, maar wil dit keer wel voorkomen dat PVV of FvD aan de macht komen ja.
VVD stem ik niet dit keer, dat weet ik wel.
Ik kom oorspronkelijk uit Friesland/van de boerderij. Daar zie je te vaak hoe beslissingen in Den Haag in de regio heel anders uitwerken. Dat je echt denkt, #hoedan/#waaromdan. Waar ik nu woon zitten we bijv met vliegveld Lelystad, het is fijn dat er dan iemand rondloopt die daar alert op is. Maar het moet dan wel voor de rest ook kloppen. De kandidaat uit de stad spreekt me niet aan, en die komt qua plek op de lijst toch wel in de kamer, dus hij heeft me niet nodigquote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:49 schreef trui het volgende:
[..]
uit de regio? vanwaar dat criterium?
En mooi dat je je stem dus zo een beetje kunt verdelen samen. Ik zou zo graag willen dat we een systeem hadden waarin je meerdere punten kon verdelen over verschillende partijen.
Ik zit voor de vermaak in de groep 'Powermommys' op Facebook. Het is gewoon eng hoe collectief ze daar op FvD of PVV gaan stemmen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:07 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik neem het je ook niet kwalijk hoor. Daarbij snap ik het ook nooit helemaal![]()
De trend rondom PVV en FvD vind ik wel behoorlijk zorgelijk
Daar kunnen er veel ook niet normaal typen. Grote kans dat ze de verkeerde partij aankruisen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:11 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ik zit voor de vermaak in de groep 'Powermommys' op Facebook. Het is gewoon eng hoe collectief ze daar op FvD of PVV gaan stemmen.
Ik stem eerder op partijprogramma dan op partijleiders.
Zo gaat het bij de meeste PVV-aanhangers toch precies hetzelfde? Die staren zich blind op de standpunten wat betreft allochtonen en immigratie. Waar de partij voor de rest voor staat, daar hebben ze volgens mij geen idee van. Eng wel.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:26 schreef exode het volgende:
Die kennis van mijn die helemaal Corona wappie is geworden gaat FvD stemmen en is daar enorm trots op. Ze negeert alle slechte signalen, alle foute dingen. Dat is allemaal framen!
Ik vroeg haar vooral even op een partij te stemmen die niet alleen voor de blanke hetero wereld opkomt maar dat snapt ze echt niet. Zo verblind door de Corona standpunten...
Toen ze zei 'ik wil mijn vrijheid terug!' antwoordde ik dat die ten koste zal gaan van iedereen die niet in het plaatje van de perfecte Nederlander van Baudet past. Maar dat deed er niet toe geloof ik.
Ik heb haar zelfs nog op andere partijen gewezen die haar Corona gedachtengang ook hebben maar in ieder geval niet racistisch zijn. Maar echt die Baudet die hypnotiseert of zo (zij valt ook op foute narcistische mannen)
Ik heb ook hun partijprogramma gelezen en alle standpunten, zo slecht geschreven ongelooflijk. En ook nog eens enorm tegenstrijdig.
Ja....quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zo gaat het bij de meeste PVV-aanhangers toch precies hetzelfde? Die staren zich blind op de standpunten wat betreft allochtonen en immigratie. Waar de partij voor de rest voor staat, daar hebben ze volgens mij geen idee van. Eng wel.
Da's waar ja. Dat zie je al aan zijn uitstralingquote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:34 schreef exode het volgende:
[..]
Ja....
Maar Wilders vind ik minder eng omdat die gewoon ronduit racist is. Baudet is eng en slinks en achterbaks. Hij zegt ook echt hele foute dingen en ontkent het daarna glashard.
Ik zou op beide niet kunnen stemmen, al is het maar omdat ze echt tegen alles zijn wat met homo emancipatie te maken heeft. Nog buiten het feit dat ze dus tegen alles wat niet blank is zijn.
Zal ik ze eens hinten dat ze dit jaar twee vakjes rood mogen kleuren? Kunnen ze FvD én PVV stemmenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:18 schreef F_r het volgende:
[..]
Daar kunnen er veel ook niet normaal typen. Grote kans dat ze de verkeerde partij aankruisen.
Ben nog zwevend, maar PvdA behoort zeker wel tot de mogelijkheden. De vorige keer wist ik het echt niet. Toen had ik maar op PVDD gestemd.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik stem al sinds m'n 18e trouw op de PvdD. Ben sinds gisteren zelfs officieel lid.
Doen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:34 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Zal ik ze eens hinten dat ze dit jaar twee vakjes rood mogen kleuren? Kunnen ze FvD én PVV stemmen
'Je moet dit keer aankruisen waar je NIET op wilt stemmen.'quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Doen.
Meschien wetuh julie het niet. Ik wil het tog even melduh. Je mag nu 2 hokjus aankruisuh vanwege carona mag dat.
Mijn schoonvader, was jong dementerend. Heeft nog een tijd thuis gewoond, maar op een gegeven moment ging dat toch niet meer. Hij werd soms agressief of ging ronddwalen en wist dan niet meer hoe hij thuis moest komen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:20 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo heftig, zo’n ziekte van dichtbij meemaken.
Mijn tante is jong dementerend en mijn nicht vertelt er dan over. Ze liep een tijdje geleden over de oprit van een snelwegtoen had ze al een au-pair 24/7, maar was ze toch ontsnapt. Inmiddels woont ze in een gesloten afdeling
![]()
Mijn oom overleed vorig jaar en zelfs tijdens de begrafenis van haar eigen man snapte ze niet wat er gebeurde. Midden tijdens een toespraak op het kerkhof wilde ze naar huis en is ze gegaan.
En respect voor mijn nichten/neven die haar daarin gewoon laten. De oppas ging mee, en ze heeft haar man dus niet mee begraven.
quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:34 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Zal ik ze eens hinten dat ze dit jaar twee vakjes rood mogen kleuren? Kunnen ze FvD én PVV stemmen
Kijk! Powermommy in de dop. Hoef ik niet over de tekst na te denkenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Doen.
Meschien wetuh julie het niet. Ik wil het tog even melduh. Je mag nu 2 hokjus aankruisuh vanwege carona mag dat.
Dan gewoon PvdD doenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ben nog zwevend, maar PvdA behoort zeker wel tot de mogelijkheden. De vorige keer wist ik het echt niet. Toen had ik maar op PVDD gestemd.
Ik ben ook lid ja. Staat trouwens niet op mijn tijdlijn, maar heel soms heb ik gewoon even zin om daar te kijken en me te verwonderen over allesquote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:57 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Kijk! Powermommy in de dop. Hoef ik niet over de tekst na te denken![]()
Oh ja, en powermommy is mijn guilty pleasure, net als Temptation Island en zo
+1quote:Op dinsdag 16 maart 2021 16:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik ben ook lid ja. Staat trouwens niet op mijn tijdlijn, maar heel soms heb ik gewoon even zin om daar te kijken en me te verwonderen over alles
Dat is ook een goedequote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:50 schreef exode het volgende:
[..]
'Je moet dit keer aankruisen waar je NIET op wilt stemmen.'
Het zijn ook thema's die ik vaak minder belangrijk vind of die je een kant opduwen. Zo had ik Ja21 best hoog na een stemwijzer. Nou geen haar op mijn hoofd die daarop stemt.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 16:51 schreef F_r het volgende:
Ik weet het qua stemmen ook echt nog niet. Ik ga wel stemmen maar van die stemwijzer word ik ook niet echt wijzer. Als je het met een stelling eens bent krijg je een partij waar ik echt niet op ga stemmen.
Ja, precies dit. Verwonderen en heel hard je hoofd schudden en op je handen zitten om niet te reagerenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 16:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik ben ook lid ja. Staat trouwens niet op mijn tijdlijn, maar heel soms heb ik gewoon even zin om daar te kijken en me te verwonderen over alles
Bijzonder ohoh! En wat een boefje jouw opa.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:10 schreef oh-oh het volgende:
Heel kort de kant van mijn vader in een notedopje. Zijn vader en daar de vader waren Chinezen die opium smokkelden tussen de Molukken en China. Mijn opa had in China een vrouw met drie zonen en trouwde op de Molukken met mijn oma, waar ie uiteindelijk bleef plakken, en 4 zonen en 4 dochters mee kreeg. Maar zelfs op zijn begrafenis stond er nog een meisje aan de deur met een baby van hem. Elke keer als mijn vader die kant op gaat maakt hij kennis met half broers en zussen.
Veel daarvan zijn jonger dan ik ben. Mijn vader is op zijn 17e vertrokken naar Rusland met een beurs , om wiskunde te studeren in Moskou. Kwam van een tropisch eiland af en toen hij aan kwam lag er geen sneeuw, de volgende ochtend lag er 1,5 meter en durfde hij drie dagen niet naar buiten. Hij is uiteindelijk na 3 jaar via Berlijn naar het westen ontsnapt met Amerikaanse militairen en een geleend uniform, en zo maar naar NL gekomen omdat hier veel mensen woonden die hij kende. Ergens eind jaren 60 was dat. Als hij zijn studie afgemaakt had had hij voor elk jaar dat hij studiebeurs kreeg een jaar voor de Russische regering moeten werken en dat wilde hij niet. En hij had verkering met de dochter van de Indonesische ambassadeur daar en die wilden dat hij moslim zou worden zodat ze konden trouwen, dat wilde hij ook niet echt
![]()
Hij is hier na een jaar of 7 genaturaliseerd toen hij met mijn moeder trouwde, en omdat ie best wel para was over dat Rusland verhaal heeft mijn Nederlandse oma de ambtenaar omgekocht met wat flessen uit de slijterij die zij toen had om de achternaam een beetje aan te passen. Die ging zo van heel chinees met 1 letter erbij naar normaal in Limburg. Hij is pas in 85 voor het eerst weer terug geweest toen zijn ouders overleden waren beiden. En sinds 99 of zo gaan mijn ouders bijna jaarlijks en leren wij elke keer weer leuke nieuwe dingen uit de familiegeschiedenis.
Ik smul van dit soort verhalenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:10 schreef oh-oh het volgende:
Heel kort de kant van mijn vader in een notedopje. Zijn vader en daar de vader waren Chinezen die opium smokkelden tussen de Molukken en China. Mijn opa had in China een vrouw met drie zonen en trouwde op de Molukken met mijn oma, waar ie uiteindelijk bleef plakken, en 4 zonen en 4 dochters mee kreeg. Maar zelfs op zijn begrafenis stond er nog een meisje aan de deur met een baby van hem. Elke keer als mijn vader die kant op gaat maakt hij kennis met half broers en zussen.
Veel daarvan zijn jonger dan ik ben. Mijn vader is op zijn 17e vertrokken naar Rusland met een beurs , om wiskunde te studeren in Moskou. Kwam van een tropisch eiland af en toen hij aan kwam lag er geen sneeuw, de volgende ochtend lag er 1,5 meter en durfde hij drie dagen niet naar buiten. Hij is uiteindelijk na 3 jaar via Berlijn naar het westen ontsnapt met Amerikaanse militairen en een geleend uniform, en zo maar naar NL gekomen omdat hier veel mensen woonden die hij kende. Ergens eind jaren 60 was dat. Als hij zijn studie afgemaakt had had hij voor elk jaar dat hij studiebeurs kreeg een jaar voor de Russische regering moeten werken en dat wilde hij niet. En hij had verkering met de dochter van de Indonesische ambassadeur daar en die wilden dat hij moslim zou worden zodat ze konden trouwen, dat wilde hij ook niet echt
![]()
Hij is hier na een jaar of 7 genaturaliseerd toen hij met mijn moeder trouwde, en omdat ie best wel para was over dat Rusland verhaal heeft mijn Nederlandse oma de ambtenaar omgekocht met wat flessen uit de slijterij die zij toen had om de achternaam een beetje aan te passen. Die ging zo van heel chinees met 1 letter erbij naar normaal in Limburg. Hij is pas in 85 voor het eerst weer terug geweest toen zijn ouders overleden waren beiden. En sinds 99 of zo gaan mijn ouders bijna jaarlijks en leren wij elke keer weer leuke nieuwe dingen uit de familiegeschiedenis.
Wat ik vooral heb, is dat ik het liefst economisch op de ene partij zou stemmen en groen op de andere bijvoorbeeld. Voor onderwijs d66, economie vvd, maar klimaat groenlinks ofzo. En dan wordt de keuze dus heel lastig. Had ik deze keer overigens weinig last van, maar in het verleden wel gehad. M'n zusje ook. Die is aardig groen, maar kan zich in de rest van de standpunten van de groenen niet altijd vinden.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 18:20 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind het wel bijzonder als mensen het echt niet weten, behalve geen fascisten of relipartijen. Dan zijn VVD en GroenLinks dus allebei een optie voor je, plus alles ertussenin? Of hoe moet ik dat zien? Want ik vind zo'n wereld van verschil tussen veel partijen zitten dat ik me dat nauwelijks kan voorstellen.
Dat heb ik dus ook..quote:Op dinsdag 16 maart 2021 18:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat ik vooral heb, is dat ik het liefst economisch op de ene partij zou stemmen en groen op de andere bijvoorbeeld. Voor onderwijs d66, economie vvd, maar klimaat groenlinks ofzo. En dan wordt de keuze dus heel lastig. Had ik deze keer overigens weinig last van, maar in het verleden wel gehad. M'n zusje ook. Die is aardig groen, maar kan zich in de rest van de standpunten van de groenen niet altijd vinden.
Ik zie dit bij vriendinnen vaak, dat snap ik ook niet echt. Ik weet van mezelf wel dat ik links-progressief ben. Dan is het nog kiezen welke partij daar het dichtst bij staat.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 18:20 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind het wel bijzonder als mensen het echt niet weten, behalve geen fascisten of relipartijen. Dan zijn VVD en GroenLinks dus allebei een optie voor je, plus alles ertussenin? Of hoe moet ik dat zien? Want ik vind zo'n wereld van verschil tussen veel partijen zitten dat ik me dat nauwelijks kan voorstellen.
quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:57 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
De mijne is de lokale FB groep hier... (je bent van x als je...) Echt zalige vragen en nog betere antwoorden worden er gegeven.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:57 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Niet iedereen is politiek betrokken. Ik ben dat dus ook niet. Pas bij verkiezingen lees ik me in.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 18:20 schreef lunapuella het volgende:
Politiek boeit me gewoon totaal niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 19:38 schreef exode het volgende:
[..]
Niet iedereen is politiek betrokken. Ik ben dat dus ook niet. Pas bij verkiezingen lees ik me in.
Ik was altijd erg links maar ben wat meer naar het midden getrokken merk ik qua standpunten. Het groene links heeft bijvoorbeeld genoeg ideeen waar ik niet achter sta. Dan ga je strepen en prioriteiten stellen. Welke items vind je belangrijk en welke minder.
En laten we eerlijk zijn, veel partijen denken eigenlijk hetzelfde maar verwoorden het anders.
Oh ik snap dat wel.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 19:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb stiekem een hele foute crush op Mark Rutte. Ik kan er niks aan doen. Ik vind hem als mens echt zo leuk, lekker basic
Hij is nog vrijgezelquote:Op dinsdag 16 maart 2021 19:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb stiekem een hele foute crush op Mark Rutte. Ik kan er niks aan doen. Ik vind hem als mens echt zo leuk, lekker basic
Je kreeg geld terug van de belastingdienst tochquote:Op dinsdag 16 maart 2021 17:06 schreef exode het volgende:
En iets heel anders, mijn zwager (aannemer) was nog langs geweest. De uitbouw isoleren kon dus niet. Nu kwam hij opmeten voor het tegelen van toilet, keuken en badkamer. Hij liep meteen het huis weer eens door met zijn kritische oog. De stand:
- De grootste radiator in huis moet vervangen worden die is aan het doorroesten en geeft wsl nog maar voor de helft warmte.
- De radiator in de convectorput is niet alleen oud maar ook redelijk waardeloos in zijn werk. De bak is warm, de rest er omheen niet. Kortom moet vervangen worden.
- 1 binnendeur moet vervangen worden. Het is een jaren 30 deur, dus succes met zoeken exode.
- Alle draaiknoppen van de radiatoren moeten vervangen worden in het hele huis. Een lekt al, 2 staan op scheuren en de rest is ook niet al te best meer.
Kortom, die nodigen we niet meer uit
Haha ja, exact dat. In mijn ogen hangt dat allemaal samen in één wereldbeeld. Ik ben het wat dat betreft ook niet eens met @exode dat de meeste partijen hetzelfde willen maar het anders verwoorden, ik vind de visies op mens en maatschappij juist echt fundamenteel anders.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:06 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zie gewoon niet zo in hoe je economisch de VVD kunt volgen maar dan wel het klimaat wilt aanpakken zoals GL. Het geld moet ergens vandaan komen zeg maar, en alleen maar groei strookt ook niet met duurzaamheid...
ja, en dan krijgen we die amerikaanse ellende waarbij je dus echt alleen uit 2 kwaden kunt kiezen.. lekker dan..quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Ze moeten gewoon de 2 grootste partijen na morgenavond verkiesbaar stellen. Als het geen 50-50 wordt heb je tenminste maar één partij in de kamer zitten.
O nee bah, ongetemperd eenpartijbeleid is het laatste wat we nodig hebben. Er is een hoop aan te merken op onze politiek maar ik ben erg blij met ons systeem van directe representatieve politiek (x% van de stemmen krijgt x% van de zetels) en coalities.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Ze moeten gewoon de 2 grootste partijen na morgenavond verkiesbaar stellen. Als het geen 50-50 wordt heb je tenminste maar één partij in de kamer zitten.
Ja, maar toch 2 kwaden waar hééél veel mensen op hebben gestemd.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:12 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ja, en dan krijgen we die amerikaanse ellende waarbij je dus echt alleen uit 2 kwaden kunt kiezen.. lekker dan..
Maar je wil toch serieus niet dat er maar 1 partij de touwtjes in handen heeft in de regering?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:15 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja, maar toch 2 kwaden waar hééél veel mensen op hebben gestemd.
Maar vooral heeeeeel veel niet. De twee grootste partijen nu zijn VVD en PVV (of D66, afhankelijk van de peiling die je gebruikt), die halen samen nog geen derde van de zetels.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:15 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja, maar toch 2 kwaden waar hééél veel mensen op hebben gestemd.
Ik ben het wel met je eens dat wat ik zou willen, geen optie is en ook nooit zou kunnen zijn. Maar het verklaart wel mijn issues met stemmen in het verleden. Want dan moet je dus een keuze gaan maken in wat je belangrijker vindt en daar ben ik nou net niet zo goed in. M'n zusje ook niet. Die komt qua standpunten bij alle stemhulplijnen (behalve coc) op CU uit, maar no way dat ze daarop gaat stemmen. En dan moet je dus op zoek naar een partij met standpunten die ook bij je passen, maar dan ook nog met de juiste visie en ideologie. En dan moet je water bij de wijn doen. En dan kan bij groen, bij economie, bij onderwijs, bij immigratie...waar je maar voor kiest. En die keuze kan best pittig zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:06 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zie gewoon niet zo in hoe je economisch de VVD kunt volgen maar dan wel het klimaat wilt aanpakken zoals GL. Het geld moet ergens vandaan komen zeg maar, en alleen maar groei strookt ook niet met duurzaamheid..... Dat is nou het hele punt waar populisme overheen stapt; dat gedrag en keuzes consequenties hebben voor andere gebieden in de samenleving.
Maar goed ik ben een links deugtrutje, was vroeger veel meer neoliberaal dan nu. Ook wel wat jeugdige naiviteit over de maakbaarheid van de samenleving, in hoeverre mensen zelf overal verantwoordelijk voor kunnen en moeten zijn en me niet echt kunnen inleven of interesseren in mensen die simpelweg andere kansen hebben dan ik bijvoorbeeld.
Oehh leuk!!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Sidenote: wij hebben een koppel koolmeesjes in een van onze nestkastjes in de achtertuin en een koppel duiven in de conifeer in de voortuin. Allebei druk aan het bouwen, ik krijg er een lentegevoel van, zo fijn!
Waarom niet eigenlijk? Er zijn genoeg niet-christenen die op een christelijke partij stemmen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:18 schreef Tink89 het volgende:
Die komt qua standpunten bij alle stemhulplijnen (behalve coc) op CU uit, maar no way dat ze daarop gaat stemmen.
Er komt nog bij: een wc pot.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:10 schreef Malteser het volgende:
[..]
Je kreeg geld terug van de belastingdienst toch.
Het is altijd wat met een oud huis. Wat voor deuren heb je? Hier is een aantal jaar geleden verbouwd en we hebben een jaren ‘30 deur over. Toevallig 3 panelen?
Insectenhotelquote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:32 schreef kwakz0r het volgende:
Nestjes zijn zo leuk! Mijn ouders hebben het regelmatig. Wij hebben niet eens insecten in t insectenhotel
Oh en stemmen is ook wel een compromis hoor @:tink89 maar dat vind ik dan weer minder moeilijk denk ik.
Van mij was dat wegstrepen een geintje hoorquote:Op dinsdag 16 maart 2021 18:20 schreef lunapuella het volgende:
Oh hou op, ik kon het ook nog niet over mijn hart krijgen om dat ding weg te gooien maar het was nog niet zo simpel om hem volgeboekt op de moestuin van een vriend te krijgen....quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Insectenhotelbeen there done that.
Dacht dat zoiets wel geinig stond aan de muur.
En toen hadden we een wespenplaag.
Zag er wel indrukwekkend uitmaar nee dankje.
https://www.oudedeur.nl/c(...)ntieke-binnendeuren/quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:08 schreef exode het volgende:
Dank je wel dat je aan me denkt Malteser met de deur. Het is helaas met 5 panelen.
Mijn zwager gaat wel even rondvragen want veel mensen slopen die deuren eruit bij een renovatie.
Ze is wel christen, da's het probleem niet. Ze vindt alleen - net als ik - dat politiek en religie niet samen horen te gaan en bovendien passen de standpunten in de stemwijzers misschien wel, maar de ideologie en visie niet. En dat ze daar waarde aan hecht, juich ik toe.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Er zijn genoeg niet-christenen die op een christelijke partij stemmen.
Idem, dat gaat hem niet worden ookquote:Op dinsdag 16 maart 2021 17:06 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik had bij de kinderkieswijzer SGP als hoogste. Nope
Ik verdiep me nooit enorm in de politiek, vindt het niet heel interessant. Maar ik vind dan wel weer dat ik mijn stem moet gebruiken dus voor de verkiezingen rommel ik wat rond en probeer een beetje beeld te krijgen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 18:20 schreef lunapuella het volgende:
Doe maar niet... als je meerdere partijen hebt dan heb je toch minder kans dat ze van die rare fratsen gaan uithalen. Blijven we een beetje middelen, daar houd ik vanquote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Bijvoorbeeld omdat ze de regels voor abortus strenger willen maken. Dat vind ik zo fundamenteel fout, daar kan ik niet overheen stappen. Elke partij heeft wel dingen waar ik anders over denk, maar niet allemaal vind ik het even belangrijk. In veel dingen vind ik CU een fijne partij, maar dit is een dealbreaker voor mij.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Er zijn genoeg niet-christenen die op een christelijke partij stemmen.
Dit. Voor mij gaat het ook niet over 'Welke partij heeft de meeste standpunten waar ik het mee eens ben?' en ook niet 'Hoe gaat dit mij persoonlijk raken de komende vier jaar? maar inderdaad over de visie op mens en maatschappij. En daarom vallen de heel rechtse partijen af, zij staan heel ver af van alles waar ik in geloof en waar ik zelf voor sta. Er zijn partijen met standpunten die ik echt heel erg belangrijk vind (zoals meer ruimte voor thuisonderwijs, wat je bij de CU vindt) maar waar ik nevernooit op ga stemmen omdat zij in het fundament zo enorm NIET mijn visie delen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 20:11 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Haha ja, exact dat. In mijn ogen hangt dat allemaal samen in één wereldbeeld. Ik ben het wat dat betreft ook niet eens met @:exode dat de meeste partijen hetzelfde willen maar het anders verwoorden, ik vind de visies op mens en maatschappij juist echt fundamenteel anders.
Linkse deugtrutjes ftw
Ja wij waren afgelopen vrijdag bij zon kindvriendelijke locatie (dan hebben ze iets meer tijd en krijgen ze achteraf een knuffelbeer 😛) ik hoopte op zon kauwtest, maar het was een keel/neus swab. Gelukkig vond kaptein het niet heel vervelend en was hij daarna helemaal vol van "de dokter in de parkeergarage"quote:Op woensdag 17 maart 2021 06:53 schreef Hupje het volgende:
@:littledrummergirl Sommige GGD's hebben een speciale kinderteststraat, maar veel ook niet. Ligt aan de regio.
Wij moesten een speciaal nummer bellen (geen DigiD), maar kwamen alsnog bij een gewone teststraat.
Ja, ik heb dat gedaan. We kwamen in de gewone teststraat hier. Met diploma aan het einde, maar dat lijkt niet iedereen te krijgen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 06:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand wel eens online een coronatest aangevraagd voor een kind onder de zeven (met een digid)?
Er staat op een de website dat dat niet kan, maar het lijkt wel gewoon te kunnenWeet dan alleen niet zeker of je dan ook op een kindvriendelijke locatie komt.
Gelukkig komt er ook geen enkele partij in z'n eentje aan de macht. Uiteindelijk wordt een regeerakkoord altijd een compromis, het is aan de kiezer om te bepalen hoe hard dat compromis in welke richting getrokken wordt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:36 schreef Amsel het volgende:
Zo ongeveer elke partij heeft wel iets in het verkiezingsprogramma staan dat ik zó stom vind dat ze voor mij afvallen. Maar dan blijft er dus niks over
quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:34 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
De (voormalig) Eerste Kamer leest mee hier op Fok!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Doen.
Bronquote:Een voormalig Eerste Kamerlid van de SP heeft haar excuses aangeboden voor het plaatsen van een ongepast ‘advies‘ over de Tweede Kamerverkiezingen. De 51-jarige Meta Meijer, die van 2015 tot 2019 in de Eerste Kamer zat, stelde dat kiezers die twijfelen tussen Forum voor Democratie en PVV op beide partijen kunnen stemmen. Daarmee wordt een stem echter ongeldig verklaard.
Zegt Baudet dat het nepnieuws is? Nou ja, als je twijfelt tussen PVV en FvD mag je allebei aankruisen, is echt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 09:03 schreef twist02 het volgende:
[..]
[..]
De (voormalig) Eerste Kamer leest mee hier op Fok!Of op die Facebook groepen van jullie; ik weet niet wat ik verontrustender vindt
[..]
Bron
![]()
Echt hè, Baudet die het woord 'nepnieuws' durft te noemenquote:Op woensdag 17 maart 2021 09:19 schreef exode het volgende:
[..]
Zegt Baudet dat het nepnieuws is? Nou ja, als je twijfelt tussen PVV en FvD mag je allebei aankruisen, is echt.
Ja, daar ging ik ook vanuit. Maar nu heeft ie ook koorts en op de opvang zijn er leidsters, kindjes en ouders besmet.. dus als ie morgen nog koortsig is ga ik hem misschien nog eens laten testenquote:Op woensdag 17 maart 2021 07:59 schreef exode het volgende:
Negatief! Gewoon oerhollands verkouden dus.
Jaa, die was echt fantastisch!quote:Op woensdag 17 maart 2021 09:25 schreef Nanukerst het volgende:
Hebben jullie deze ook al dagen nonstop in je hoofd?
Ik was hem net weer kwijt, zie dat plaatje en ik hoor em gelijk weer, bedanktquote:Op woensdag 17 maart 2021 09:25 schreef Nanukerst het volgende:
Hebben jullie deze ook al dagen nonstop in je hoofd?
Beterschapquote:Op woensdag 17 maart 2021 09:28 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja, daar ging ik ook vanuit. Maar nu heeft ie ook koorts en op de opvang zijn er leidsters, kindjes en ouders besmet.. dus als ie morgen nog koortsig is ga ik hem misschien nog eens laten testen.
Haha same here! En ik vind Sosha Zo Leuk.quote:Op woensdag 17 maart 2021 09:31 schreef twist02 het volgende:
[..]
Jaa, die was echt fantastisch!![]()
Ik kan dat nummer nooit meer horen met de oorspronkelijke tekst denk ik
Jij woonde in regio R’dam toch? Ik weet dat er in die omgeving ook een teststraat is die met sabbeltesten werkt. Kun je wel alleen telefonisch een afspraak voor maken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 09:28 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja, daar ging ik ook vanuit. Maar nu heeft ie ook koorts en op de opvang zijn er leidsters, kindjes en ouders besmet.. dus als ie morgen nog koortsig is ga ik hem misschien nog eens laten testen.
Toen ik belde zij de mevrouw dat ze alleen kon zien of de locaties kindvriendelijk waren en niet hoe ze dan testenquote:Op woensdag 17 maart 2021 09:39 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Jij woonde in regio R’dam toch? Ik weet dat er in die omgeving ook een teststraat is die met sabbeltesten werkt. Kun je wel alleen telefonisch een afspraak voor maken.
Nah, dit ging de 15de al rond op de Twitters:quote:Op woensdag 17 maart 2021 09:03 schreef twist02 het volgende:
[..]
[..]
De (voormalig) Eerste Kamer leest mee hier op Fok!Of op die Facebook groepen van jullie; ik weet niet wat ik verontrustender vindt
[..]
Bron
![]()
Mijn man loopt dat nu steeds te zingen.. tenminste "nieuwsuur hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm, nieuwsuur"quote:Op woensdag 17 maart 2021 10:18 schreef kwakz0r het volgende:
Azarkan heeft ook een reactie gerapt hoorde ik op de radio vandaag haha.
Ik heb echt een schijthekel aan Lubach.quote:Op woensdag 17 maart 2021 11:01 schreef exode het volgende:
Ik heb dus echt nog nooit Lubach gekeken. Wel eens geprobeerd maar ik vond het niet zo grappig ofzo.
ik vind 'm fantastisch.quote:Op woensdag 17 maart 2021 11:01 schreef exode het volgende:
Ik heb dus echt nog nooit Lubach gekeken. Wel eens geprobeerd maar ik vond het niet zo grappig ofzo.
woon je niet in NL? of wat is de reden dat je niet gaat stemmen? (sorry als dit iets is wat ik allang had kunnen weten).quote:Op woensdag 17 maart 2021 11:33 schreef Bottoms_up het volgende:
Arjen Lubach had een paar jaar geleden goede items maar na een tijdje leek het succes wat naar zijn hoofd te stijgen. Het niveau van een Jon Stewart of een John Oliver haalt hij bij lange niet.
Ik heb voor de lol de stemwijzer gedaan. Ik kwam op GL of Bij1 uit. Ik moet zeggen dat ik bij heel wat van de stellingen geen uitgesproken mening had. Ik vind het alleen een wirwar van linkse(re) partijen. Als ik zou moeten stemmen zou ik wel even nodig hebben om uit te zoeken welke partij het meest bij mij past.
ja hij legt dingen echt helder uit vind ik, met wat humor en misschien flauwe voorbeelden hier en daar, maar hij stelt echt wel belangrijke dingen aan de kaak en legt vaak haarfijn bloot waar pijnpunten liggen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook, mijn 10-jarige ook trouwens, die kijkt het altijd terug.
Ik ookquote:
Ik kijk Boulevard en Jinek en journaal.quote:Op woensdag 17 maart 2021 12:01 schreef exode het volgende:
Ik ben een beetje een gekke tv kijker denk ik, tenminste als ik het vergelijk met de Fokkers hier. Ik kijk geen Lubach, geen WIDM, geen Op1 etc etc.
Ik kijk wel kwaliteitstv zoals Chateau Meiland en Big BrotherEn voetbal en 100x Friends.
Oh ja Ik vertrek, ook heerlijk!quote:Op woensdag 17 maart 2021 12:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik kijk Boulevard en Jinek en journaal.
Vanaf maandag zit Beau er weer, kijk ik niet.
En dingen als de docu's van Ruben Terlou. En Ik Vertrek.
En 100x X-Files
Maar ook echt geen WIDM of zo. Die Meilandjes ga ik echt helemaal van over mijn nek.
Ik woon hier wel maar ik heb een ander paspoort. Dan mag je enkel bij lokale verkiezingen stemmen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 11:57 schreef trui het volgende:
[..]
woon je niet in NL? of wat is de reden dat je niet gaat stemmen? (sorry als dit iets is wat ik allang had kunnen weten).
Is dat snobbish?quote:Op woensdag 17 maart 2021 12:19 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben zo'n snob die bijna alleen maar BBC kijkt. En Netflix/Disney+
Dan kunnen ze die datingsites voor hoogopgeleide ook wel opdoeken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 12:40 schreef oh-oh het volgende:
Hoogopgeleid, ook zo een woord waar van de week een hoop commotie om was, je mag schijnbaar niet meer hoog of laag opgeleid zeggen ook![]()
Ik ben ook veel minder links dan ik vroeger was hoor.
Dat ik geen kinderen heb beinvloedt mijn stemgedrag ondertussen ook wel behoorlijk.
Heb ik ooit eens even gekeken...ongelooflijk hoeveel mensen er gestudeerd hebben aan de Universiteit van het Levenquote:Op woensdag 17 maart 2021 12:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dan kunnen ze die datingsites voor hoogopgeleide ook wel opdoeken.
Dit.quote:Op woensdag 17 maart 2021 12:48 schreef kwakz0r het volgende:
heb simpelweg geen enkel begrip voor mensen die PVV of FVD stemmen.
quote:Op woensdag 17 maart 2021 12:51 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Heb ik ooit eens even gekeken...ongelooflijk hoeveel mensen er gestudeerd hebben aan de Universiteit van het Leven
Schiet dus duidelijk zijn doel voorbij.quote:Op woensdag 17 maart 2021 12:51 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Heb ik ooit eens even gekeken...ongelooflijk hoeveel mensen er gestudeerd hebben aan de Universiteit van het Leven
Ja eensquote:Op woensdag 17 maart 2021 12:48 schreef kwakz0r het volgende:
Tsja, ik vind het ook niet zo’n leuke grap maar heb simpelweg geen enkel begrip voor mensen die PVV of FVD stemmen. Als ik dat zou horen van kennissen ben ik ook wel klaar met ze eigenlijk. En zij ws ook met mij (ik deel ook op socials wat ik stem dus ik vermoed dat die mensen (als ze er al zijn in mijn bubbel) zelf wel weten wat voor vlees ze in de kuip hebben).
VVD ben ik het ook heel erg mee oneens maar is toch anders dan stemmen op racisten of fascisten
Dus hoogopgeleid of niet: het blijven domme mensen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 12:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja eensHet gaat me niet om het 'rechtse' ervan, want dat is gewoon een punt waarop je van mening kan verschillen, maar om het on-democratische, het anti-wetenschappelijke en de ongelooflijke ondoordachtheid. Ik vind het echt de triestheid van onze tijd dat je maar gewoon zonder enige kennis van zaken heel hard gaat roepen en dat dat dan maar serieus genomen moet worden.
Mja, ik kan dus niets verzinnen wat opweegt tegen het opzij zetten van wat ik zo essentieel vind aan een samenleving. Niet omdat ik er zelf garen bij spin of wat dan ook, maar omdat het zo indruist tegen hoe mijn wereld- en mensbeeld is.quote:Op woensdag 17 maart 2021 13:11 schreef vencodark het volgende:
Gelijk klaar zijn met PVV of FvD stemmers vind ik ook nogal overtrokken. Het ligt misschien aan hoe je contact verder met hen is en hoe sterk ze hun stem verdedigen.
Maar je zou hun mening niet eens weten als er niet gestemd kon worden. Het wilt ook niet zeggen dat ze het met elk punt van de partijen eens zijn of bijv. Geert en Thierry fantastische mensen vinden.
Er kunnen tig andere redenen zijn om tóch op de partij te stemmen.
Snelle edit zie ikquote:Op woensdag 17 maart 2021 13:31 schreef lunapuella het volgende:
Of om er maar lekker met gestrekt been een Godwin in te gooien: er waren vast ook mensen die op Hitler stemden wegens zijn kekke economische beleid. Weet je hoe we die mensen nu noemen?
En voor de mensen die nu zeggen of denken 'maar als je fascisten afschrijft ben je dus zelf óók onverdraagzaam' zou ik zeggen, google de Paradox van tolerantie van Karl Popper eens.
Het zijn mensen die fascisme geen dealbreaker vinden. Of het wel ok vinden. Of het niet als dusdanig herkennen. Is daar ook een term voor?quote:Op woensdag 17 maart 2021 13:37 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Snelle edit zie ik![]()
Maar jij noemt nu iedereen die Pvv of FvD stemt meteen een fascist. Ik hoef niets te googelen om te weten dat dat niet per se waar hoeft te zijn. Alsof het allemaal zo simpel is.
Ja ik dacht, drie posts op een rij is natuurlijk niet nodig, hoera voor de edit.quote:Op woensdag 17 maart 2021 13:37 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Snelle edit zie ik![]()
Maar jij noemt nu iedereen die Pvv of FvD stemt meteen een fascist. Ik hoef niets te googelen om te weten dat dat niet per se waar hoeft te zijn. Alsof het allemaal zo simpel is.
Maar dat is nu hoe jij het ziet. Ik wil dan liever weten hoe zij dat zelf zien, voor ik mensen helemaal afschrijf. Daar is enkel de info dat ze op x of y gestemd hebben niet voldoende voor.quote:Op woensdag 17 maart 2021 13:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het zijn mensen die fascisme geen dealbreaker vinden. Of het wel ok vinden. Of het niet als dusdanig herkennen. Is daar ook een term voor?
Denk dat je dan met meer mensen niet in gesprek kunt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 13:44 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja ik dacht, drie posts op een rij is natuurlijk niet nodig, hoera voor de edit.
Verder quote ik mezelf nog een keer: 'Niet iedere PVV'er of FvD'er is een racist of fascist, dat klopt. Maar ze vinden het blijkbaar wel prima om de racistische en fascistische trekken door de vingers te zien.' Als je mensenrechten wel weg wil gooien voor meer hypotheekrenteaftrek of zodat de kroegen open kunnen, tja.
Die kennis vond Haga zo betrouwbaar....die zetelsteler zei ik, die man die als huisjesmelker mensen met minder geldt uitmelkt...die is betrouwbaar?quote:Op woensdag 17 maart 2021 13:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Thierry Baudet komt op mij tamelijk onzeker over, een meeloper!
Ik ken iemand die redelijk 'naast' hem staat en Thierry zelf is nog niet eens 'zo erg', zegt ze. Het is meer zijn achterban, Van Haga en Jansen zijn de grotere 'creeps'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ah, zo! wat voor paspoort heb jij dan? Ah, Belgisch maak ik op uit een vorige post van jou, klopt dat?quote:Op woensdag 17 maart 2021 12:16 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik woon hier wel maar ik heb een ander paspoort. Dan mag je enkel bij lokale verkiezingen stemmen.
Je zou toch zeggen dat ze dat wel zouden moeten weten... ik weet wel dat ze via de GGD Rotterdam een afspraak moest maken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 10:26 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Toen ik belde zij de mevrouw dat ze alleen kon zien of de locaties kindvriendelijk waren en niet hoe ze dan testen. we zijn bij de kuip geweest, daar zouden ze ook sabbeltesten hebben, maar die kregen we toch niet
. Geen idee hoe ik dat verder moet regelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet altijd; zowel man als ik zijn wel eens geswitcht. Ik gisterenavond nog zelfsquote:Op woensdag 17 maart 2021 14:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Stemmen jullie overigens hetzelfde als jullie partner? Ik landelijk wel altijd. Zelfs het jaar dat ik een keer ergens anders op stemde maakte mijn toenmalige partner uit zichzelf dezelfde switch. Mijn ouders daarentegen kunnen prima totaal het tegenovergestelde stemmen en beslissen sowieso vaak pas op de dag zelf. Die hebben samen vrijwel alle partijen wel een keer gehad
Ze zien wel een hele groep mensen als minderwaardig en willen die ook zo behandelen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 13:47 schreef MorganLeFay het volgende:
Baudet/Wilders zijn niet te vergelijken met Hitler he![]()
Ze streven in elk geval geen totalitaire staat na.
Ik schrijf mensen niet per definitie af hoor. Ik geloof heus wel dat er een grote groep mensen is voor wie het allemaal boven de pet gaat maar die wel heel makkelijk vatbaar zijn voor populistische en opportunistische ideeën en daar voel ik vooral een soort mededogen voor. Mensen met een LVB bijvoorbeeld, die worden gewoon overvraagd en voor hen is het gewoon nauwelijks te overzien. En daarna schuift het een beetje op richting schouderophalen over mensenrechten tot het er echt volledig mee eens zijn. En mijn begrip beweegt een beetje omgekeerd evenredig meequote:Op woensdag 17 maart 2021 13:48 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Maar dat is nu hoe jij het ziet. Ik wil dan liever weten hoe zij dat zelf zien, voor ik mensen helemaal afschrijf. Daar is enkel de info dat ze op x of y gestemd hebben niet voldoende voor.
Door alles zo zwart-wit te stellen help je die populisten net.
yes!quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:07 schreef trui het volgende:
[..]
ah, zo! wat voor paspoort heb jij dan? Ah, Belgisch maak ik op uit een vorige post van jou, klopt dat?
Nee, we zitten qua politieke voorkeur niet helemaal op dezelfde lijn, dus stemmen we ook allebei iets anders. Moet kunnen toch?quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:12 schreef FlyingFish het volgende:
Stemmen jullie overigens hetzelfde als jullie partner? Ik landelijk wel altijd. Zelfs het jaar dat ik een keer ergens anders op stemde maakte mijn toenmalige partner uit zichzelf dezelfde switch. Mijn ouders daarentegen kunnen prima totaal het tegenovergestelde stemmen en beslissen sowieso vaak pas op de dag zelf. Die hebben samen vrijwel alle partijen wel een keer gehad
Jij niet maar hierboven ergens werd dat wel gezegd. En het is net datgene dat ik dan onverdraagzaam vind.quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik schrijf mensen niet per definitie af hoor. Ik geloof heus wel dat er een grote groep mensen is voor wie het allemaal boven de pet gaat maar die wel heel makkelijk vatbaar zijn voor populistische en opportunistische ideeën en daar voel ik vooral een soort mededogen voor. Mensen met een LVB bijvoorbeeld, die worden gewoon overvraagd en voor hen is het gewoon nauwelijks te overzien. En daarna schuift het een beetje op richting schouderophalen over mensenrechten tot het er echt volledig mee eens zijn. En mijn begrip beweegt een beetje omgekeerd evenredig mee
Thieme staat op nr 50, die stemmen we gewoon terug de kamer inquote:Op woensdag 17 maart 2021 13:50 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Denk dat je dan met meer mensen niet in gesprek kunt.
Er zijn wel meerdere partijen die je op zelfde soort uitspraken kan betrappen hoor, buiten pvv en fvd om.
Ik stem eigenlijk altijd pvdd, maar thieme weg is![]()
Moet nog even snel rondje doen wie, wat en waar.
Wil eigenlijk niet op de lijsttrekker stemmen, want ze is niet standvastig en onduidelijk.
Ach, ze mogen dit jaar toch niet meequote:Op woensdag 17 maart 2021 14:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind dat trouwens wel jammer, van wonen in het buitenland, het niet fysiek kunnen stemmen. Ook voor de kinderen trouwens, want ik vond dat altijd erg belangrijk, met m'n ouders meegaan om te stemmen. Nu zijn ze ritueel met mij meegeweest om de envelop in de brievenbus te gooien, en hebben we het erover gehad, maar dat is toch anders dan naar de stembus gaan..
Gelukkig kunnen we lokaal en Europees wel fysiek stemmen.
Super is dat. Mijn 5-jarige vond dat ik maar op de partij moest stemmen die de meeste boeven vangt, 'want dat is super belangrijk mama, dan kunnen we lekker slapen'.quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ach, ze mogen dit jaar toch niet mee
Mijn zoon begint nu ook interesse te krijgen in politiek. We hebben vanochtend nog even geboomd over abortus en vrouwen- en LHBT-rechten enzo. En hij vond het vooral belangrijk dat ik iets goed voor het milieu stemde. En uit school vroeg hij direct of ik al gestemd had. Dus het kweken van enig politiek bewustzijn gebeurt ook zo wel gelukkig
Jakkes. Die van mij is gelukkig maar voor 5/16 buitenlanderquote:Op woensdag 17 maart 2021 14:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
zelfs die kinderen van me zijn buitenlanders...
En zo kwam je toch bij de PVV uitquote:Op woensdag 17 maart 2021 14:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Super is dat. Mijn 5-jarige vond dat ik maar op de partij moest stemmen die de meeste boeven vangt, 'want dat is super belangrijk mama, dan kunnen we lekker slapen'.
Ik heb z'n advies uitvoerig geanalyseerd, en toen naast me neer gelegdquote:Op woensdag 17 maart 2021 14:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En zo kwam je toch bij de PVV uit(althans, ik ken hun partijprogramma niet, maar ik gok zomaar dat 'strengere straffen en geen taakstraffen' daarin in staat?)
Nee, mijn partner stemt normaal hetzelfde als mij maar deze keer eens nietquote:Op woensdag 17 maart 2021 14:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat ze dat wel zouden moeten weten... ik weet wel dat ze via de GGD Rotterdam een afspraak moest maken.
Nouja, fijn dat het echter de rug is, hopelijk een goede uitslag!
En ik heb laten stemmen! Ik heb getwijfeld over een nèt niet verkiesbare vrouw, maar vond uiteindelijk kennis belangrijker dan het geslacht, dus na wat mensen opzoeken is een net niet verkiesbare man met ict-achtergrond geworden.
Ik vermoed overigens dat FvD nog wel groter kan worden dan verwacht, juist omdat het vaak not done is om daar voor uit te komen, terwijl de linkse stemmers meestal juist wel voor hun mening uit komen. Ben wel benieuwd wat de jongste stemmers uit de familie doen, mijn oudste neefje en nichtje mogen dit jaar voor het eerst.
Ja kan, maar ze staat daar niet voor niets. Is ze nog wel gedreven genoeg?quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:35 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Thieme staat op nr 50, die stemmen we gewoon terug de kamer in
De campagne van FvD lijkt zich daar idd op toe te spitsen, en ik verwacht dat behoorlijk wat mensen gevoelig zijn voor dat korte-termijnbeleid. Ik wil ze iig de kost niet geven die nog nooit een partijprogramma bekeken hebben, en louter stemmen op basis van one-liners op twitter en in talkshows.quote:Op woensdag 17 maart 2021 15:02 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik snap veel fvd stemmers wel hoor, veel stemmen toch op fvd mbt alle corona perikelen.
Terwijl als je echt goed kijkt pvdd niet heel ver staat van fvd wat corona maatregelen en eventuele verplichtingen betreft, vind ik.quote:Op woensdag 17 maart 2021 15:09 schreef mousemicky het volgende:
[..]
De campagne van FvD lijkt zich daar idd op toe te spitsen, en ik verwacht dat behoorlijk wat mensen gevoelig zijn voor dat korte-termijnbeleid. Ik wil ze iig de kost niet geven die nog nooit een partijprogramma bekeken hebben, en louter stemmen op basis van one-liners op twitter en in talkshows.
CDA ook niet dan?quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:14 schreef twist02 het volgende:
Ik ben dol op politieke discussies en kan prima begrip opbrengen voor mensen die anders stemmen dan ik. Ik vind het ook geen enkel probleem om bijv. op een andere partij te stemmen als iemand me machtigt.
Maar ik vind dat bepaalde partijen geen bestaansrecht hebben in ons parlement, dus daarvoor geldt bovenstaande niet. En dan doel ik inderdaad op PVV/FvD, maar ook een SGP/CU (omdat religie wat mij betreft niet thuishoort in de politiek. Of op scholen.)
Ja ik ken ze ook, vaak ondernemers. VVD was goed voor ondernemers, maar zij voelen zich in de steek gelaten en switchen naar forum. (En er is vanuit die optiek eigenlijk geen beter alternatief)quote:Op woensdag 17 maart 2021 15:02 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik snap veel fvd stemmers wel hoor, veel stemmen toch op fvd mbt alle corona perikelen. Althans de stemmers die ik ken en ik geef ze geen ongelijk.
Misschien kan je over een paar jaar vrij krijgen om in nederland te gaan stemmen?quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind dat trouwens wel jammer, van wonen in het buitenland, het niet fysiek kunnen stemmen. Ook voor de kinderen trouwens, want ik vond dat altijd erg belangrijk, met m'n ouders meegaan om te stemmen. Nu zijn ze ritueel met mij meegeweest om de envelop in de brievenbus te gooien, en hebben we het erover gehad, maar dat is toch anders dan naar de stembus gaan..
Gelukkig kunnen we lokaal en Europees wel fysiek stemmen.
Die van mij is gewoon mee geweest, kan hem moeilijk alleen thuis laten en man werkt door de verkiezingen vandaag tot laat. Hop in de draagzak zodat ik er geen omkijken naar had en hij niemand tot last was.quote:
Jawel, als ze ziet hoeveel mensen haar de voorkeurstem hebben gegeven.. Mariannequote:Op woensdag 17 maart 2021 15:02 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik snap veel fvd stemmers wel hoor, veel stemmen toch op fvd mbt alle corona perikelen. Althans de stemmers die ik ken en ik geef ze geen ongelijk. En als je je dan weinig inleest of je hebt weinig interesse verder in politiek dan ben je snel klaar natuurlijk. Zei Fajah Lourens in het interview ook niet zoiets als, nu stemmen voor je vrijheid en je idealen komen over 4 jaar wel weer. Ik denk dat veel meer mensen zo denken.
Ik en partner stemmen niet hetzelfde, we staan lijnrecht tegenover elkaar. Eigenlijk moeten we 2 posters voor het raam ophangen, kunnen de langslopers lachen![]()
Ik zie hier in de buurt echt ontzettend veel cda en volt posters.
[..]
Ja kan, maar ze staat daar niet voor niets. Is ze nog wel gedreven genoeg?
quote:Op woensdag 17 maart 2021 15:52 schreef exode het volgende:
Marianne woont om de hoek overigens, ik kan wel even bij haar aan gaan bellen om te zeggen dat jullie haar terug in de kamer willen hebben.
CDA eigenlijk ook niet nee, klopt. Maar daarbij merk ik dan persoonlijke weer weinig van de christelijke invalshoek als ik eerlijk benquote:Op woensdag 17 maart 2021 15:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
CDA ook niet dan?
Ik vind dat overigens een gekke uitspraak; mensen zitten in de politiek om voor hun mening op te komen, en die mening is vaak voortgekomen vanuit bepaalde normen en waarden. Of die normen en waarden nou uit een godsdienst komen, uit een roman, of een humanistisch verbond, dat maakt in principe niet uit toch? Zolang ze maar niet iemand verplichten om bijv in God te geloven of aan bijbehorende rituelen te doen.
Overigens vind ik dat elke partij bestaansrecht heeft, dat is nou het mooie van een democratie.
Als vrijwilliger op het stembureau? Jazeker!quote:Op woensdag 17 maart 2021 17:42 schreef amaranta het volgende:
Mag je je ook opgeven als je zelf geen stemrecht hebt?
Maar dat doen ze dus wél. Denk bijvoorbeeld aan winkels die verplicht op zondag gesloten zijn. Waarom moeten al die winkeliers en hun klanten zondagsrust in acht nemen? Juist ja.quote:Op woensdag 17 maart 2021 15:25 schreef Burdie het volgende:
Zolang ze maar niet iemand verplichten om bijv in God te geloven of aan bijbehorende rituelen te doen.
Waar zaten ze?quote:Op woensdag 17 maart 2021 18:17 schreef oh-oh het volgende:
Haha die vrienden van mij in Delft zijn mooi op tv omdat ze op een bijzondere stemlocatie zitten!
Oude kerk. Op RTL 4 waren ze.quote:
Het Rijksmuseum is sws een mooie locatie, wel of geen stem locatie. Ik heb net in de kerk gestemd die in onze wijk ligt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 18:32 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben in Leiden weleens in t Rijksmuseum voor Oudheden gaan stemmen. In de entreezaal bij de Egyptische Tempel. Zo leuk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |