abonnement Unibet Coolblue
pi_198515908
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 17:59 schreef uzala05 het volgende:
Zwarte Piet of Roetveegpiet?
Patat of friet?
Ajax of Feyenoord?
1. Als ik een Sinterklaasoptocht in mijn woonplaats (Amsterdam) zou organiseren, zou ik dat met roetveegpieten doen, zodat het voor iedereen een leuk feestje is. Wat mensen in hun woonkamer of eigen sinterklaasclub willen doen moeten ze verder lekker zelf weten. <O)

2. Lekker! :9 Met saus ernaast, niet erop, graag! (en ik zeg als bewoner van de boven-de-rieveren-provincies natuurlijk patat tegen dit godsgeschenk.)

3. Ajax!! *O*
Lijsttrekker Piratenpartij TK2021 (en eerder #2 #TK2017, #3 PS2015 #1 EP2014 #1 GR2014)
Zetel in Waterschap AGV
ZZP: Publiek spreken en advies.
Achtergrond: Robotwetenschapper: Eurekaprijs 'Ik Ben Alice'
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 maart 2021 @ 18:06:34 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198515914
Je bent mijn vraag vergeten :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 maart 2021 @ 18:08:51 #53
269689 crew  Viv
pi_198515957
Wat leuk dat je de tijd neemt voor een Vraag Wat Je Wil op FOK! O+

Bij welke partij is onze (digitale) privacy het slechtste af?
  maandag 15 maart 2021 @ 18:15:58 #54
151515 verita
Happy days
pi_198516075
quote:
84s.gif Op maandag 15 maart 2021 18:06 schreef Starhopper het volgende:
Je bent mijn vraag vergeten :'(
De mijne ook -O- -O-
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_198516146
Hoe denkt de PiratenPartij over eventuele invloed van 'big tech' op onze maatschappij? Herkennen jullie dat probleem of denken jullie juist dat dat probleem niet bestaat?
pi_198516147
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 17:20 schreef jameshond7 het volgende:
In hoeverre staat jullie Piratenpartij los van de Piratenpartij in andere landen / de PPI?
Is het wel wenselijk dat een partij in de kamer afhankelijk is (is dit zo?) van een politieke internationale organisatie?
Als je gekozen wordt door Nederlandse kiezers, dan is het toch vreemd dat je als partij mogelijk verantwoording moet afleggen aan een internationale organisatie?
Wij werken internationaal samen, maar op een bottom-up manier. Wij zijn dus ook niet afhankelijk van PPI en hoeven geen verantwoording af te leggen, maar plukken wel de vruchten van alle kennis die we internationaal hebben opgebouwd, en hebben natuurlijk het voordeel dat we directe connecties hebben met verkozen politici wereldwijd. Onder andere 4 verkozen Europarlementariers uit verschillende landen, Parlementariers uit Tsjechie, Luxemburg en IJsland, de burgemeester van Praag en honderden lokale en regionale volksvertegenwoordigers in verschillende landen (vooral Europa).

Wij hebben meegeschreven aan een gemeenschappelijk Europees programma. Daar komen alleen de punten in
waar we gezamenlijk toe besluiten. Niks wordt top-down opgelegd aan lokale Piratenpartijen. Maar door onze gemeenschappelijke basis komt daar dus 'op vrijwillige basis' al een enorme waslijst aan punten in te staan. Daarnaast hebben we als Nederlandse Piratenpartij ook veel punten toegevoegd die specifiek op de Nederlandse situatie van toepassing zijn.
Lijsttrekker Piratenpartij TK2021 (en eerder #2 #TK2017, #3 PS2015 #1 EP2014 #1 GR2014)
Zetel in Waterschap AGV
ZZP: Publiek spreken en advies.
Achtergrond: Robotwetenschapper: Eurekaprijs 'Ik Ben Alice'
pi_198516408
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 17:31 schreef Netsplitter het volgende:
Stel: jullie/je komt in de Tweede Kamer: welke invloed denk je dan te hebben?
Als je een zetel hebt kun je pittige vragen stellen en scherpe moties indienen om andere partijen kleur te laten bekennen. Dat je met 1 zetel veel kunt bereiken hebben we in Nederland lokaal al bewezen:
- In Amsterdam-West hebben we met onze zetel een democratie hoofdstuk toegevoegd aan het coalitieakkoord (zonder de rest te ondertekenen, overigens). Dat heeft onder andere geleid tot e-democracy platform 'De Stem van West', waarmee iedereen goede ideeen kan agenderen, en er al verschillende goede plannen van bewoners door de politiek zijn uitgevoerd. https://stemvanwest.amsterdam.nl/
Inmiddels is dit vanwege het succes ook uitgebreid naar de rest van de stad en een aantal andere gemeenten.

- In Waterschap Amstel Gooi en Vecht hebben we pittig doorgevraagd nadat een aantal dappere klokkenluiders problemen met de digitale veiligheid aan het licht brachten. Op basis van onze vragen en suggesties worden de meest urgente kwetsbaarheden nu gefixt, en vindt er een complete IT-reorganisatie plaats om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen. Daarbij krijgt een IT-directeur ook een vaste plek in het hoogste managementsniveau.
https://www.ftm.nl/artikelen/beveiliging-waternet-lekt
https://www.ftm.nl/artike(...)ende-veiligheidstest
https://www.parool.nl/ams(...)-grijpt-in~baa70061/

Diezelfde verandering willen we nu ook in de landelijke politiek bereiken. Met onder andere een Minister van Digitale Zaken die regie houdt op alle ICT bij de (semi-)overheid, een stevige Autoriteit Persoonsgegevens, een stevig bureau ICT-toetsing, transparante ICT-aanbestedingen (zoals bij de corona app) en een CISO die landelijk regie houdt op digitale veiligheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door MatthijsPontier op 15-03-2021 18:39:15 ]
Lijsttrekker Piratenpartij TK2021 (en eerder #2 #TK2017, #3 PS2015 #1 EP2014 #1 GR2014)
Zetel in Waterschap AGV
ZZP: Publiek spreken en advies.
Achtergrond: Robotwetenschapper: Eurekaprijs 'Ik Ben Alice'
pi_198516559
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 17:53 schreef Mikeytt het volgende:
Welke partijen zouden jullie bij voorbaat uitsluiten?
We blijven bij onze principes en zullen nooit een millimeter toegeven op onze kernpunten. Zeker niet als we daar een standpunt van een minderheid onder de bevolking aan een meerderheid in de politiek helpen.

Verder kijken we naar de inhoud en sluiten we op inhoudelijke samenwerking dus niemand uit. Een goede motie is een goede motie, ongeacht de afzender.
Lijsttrekker Piratenpartij TK2021 (en eerder #2 #TK2017, #3 PS2015 #1 EP2014 #1 GR2014)
Zetel in Waterschap AGV
ZZP: Publiek spreken en advies.
Achtergrond: Robotwetenschapper: Eurekaprijs 'Ik Ben Alice'
pi_198516821
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 18:08 schreef Viv het volgende:
Bij welke partij is onze (digitale) privacy het slechtste af?
Bij VVD, CDA en SGP ben je ongeveer even slecht af. Bij FvD ook vrees ik, omdat ze o.a. uit mensenrechtenverdragen stappen die onze privacy beschermen. (Nu eindigen privacyrechtszaken vaak succesvol bij het Europees Mensenrechtenhof. Dat wordt dan onmogelijk gemaakt).

De voorliefde van SGP en CDA voor massasurveillance vind ik trouwens ook opmerkelijk. Je zou toch verwachten dat ze vinden dat alleen God dag en nacht over ons zou mogen waken? ;)
Lijsttrekker Piratenpartij TK2021 (en eerder #2 #TK2017, #3 PS2015 #1 EP2014 #1 GR2014)
Zetel in Waterschap AGV
ZZP: Publiek spreken en advies.
Achtergrond: Robotwetenschapper: Eurekaprijs 'Ik Ben Alice'
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 maart 2021 @ 18:55:27 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198516849
Heb je een vriendin?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198517034
Oplossing voor de Palestina-Israël-kwestie?
  maandag 15 maart 2021 @ 19:07:39 #62
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198517069
Ik ben bang dat de Piratenpartij, ondanks de goede standpunten, door de naam niet serieus genomen wordt door de meeste kiezers en dus links en rechts ingehaald wordt door andere nieuwe partijen die het nu al beter doen in de peilingen.

Ancilla stelde al eens voor om de naam te veranderen, maar dat is toen afgewezen.

Wordt het niet eens tijd voor een naamsverandering om de kans om in de kamer te komen te vergroten?
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_198517113
quote:
84s.gif Op maandag 15 maart 2021 18:06 schreef Starhopper het volgende:
Je bent mijn vraag vergeten
Dat was die vraag over ruimtevaart toch? Dat vond ik eerlijk gezegd een lastige en daar moet ik nog even goed naar kijken en misschien onze ruimtevaart expert even om advies vragen, maar ik ga hem zeker nog proberen te beantwoorden!

@iedereen: Ik had hier een uurtje voor ingepland, en inmiddels zijn we ruim 2 uur verder. Ik moet nu echt even wat gaan eten om niet in de knel te raken met mijn volgende afspraken. Ik zal later nog proberen jullie vragen te beantwoorden, dus blijf ze gerust stellen. Al moet ik er misschien ook eerlijk bij zeggen dat het echt gekkenhuis is met last minute aanvragen en er een kans bestaat dat ik er pas na 17 maart aan toe kom.

Bedankt voor al jullie vragen! Ik ben al fokkertje sinds mijn tienerjaren dus het voelt een beetje als terugkomen op de plek waar ik 'opgegroeid' ben op internet. Ik vond het dus ook superleuk om te doen! Ik ben op het forum al jaren wat minder actief, maar op de frontpage kom je nog steeds wel eens een reactie van me tegen onder dit account :)

Wil je mijn mogelijk vertraagde antwoorden niet afwachten, dan kun je zelf ook meer over ons vinden op http://piratenpartij.nl/ en http://programma.piratenpartij.nl/ en je kunt me natuurlijk volgen via mijn accounts op sociale media die onderdaan deze pagina staan: https://piratenpartij.nl/verkiezingen_tk2021/kandidaten/pontier/
Lijsttrekker Piratenpartij TK2021 (en eerder #2 #TK2017, #3 PS2015 #1 EP2014 #1 GR2014)
Zetel in Waterschap AGV
ZZP: Publiek spreken en advies.
Achtergrond: Robotwetenschapper: Eurekaprijs 'Ik Ben Alice'
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 maart 2021 @ 19:10:38 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198517135
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 19:09 schreef MatthijsPontier het volgende:

[..]

Dat was die vraag over ruimtevaart toch? Dat vond ik eerlijk gezegd een lastige en daar moet ik nog even goed naar kijken en misschien onze ruimtevaart expert even om advies vragen, maar ik ga hem zeker nog proberen te beantwoorden!
Klopt! :) Tof dat je er op een later moment op terug komt :) O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198517162
quote:
84s.gif Op maandag 15 maart 2021 18:55 schreef Starhopper het volgende:
Heb je een vriendin?
Ik heb een paar hele goede vriendinnen en ben ook nog steeds goede vriendinnen met mijn (serieuzere) exen.

Maar ik ben dus nog beschikbaar en mijn DM staat open voor liefdesverklaringen :S___D
Lijsttrekker Piratenpartij TK2021 (en eerder #2 #TK2017, #3 PS2015 #1 EP2014 #1 GR2014)
Zetel in Waterschap AGV
ZZP: Publiek spreken en advies.
Achtergrond: Robotwetenschapper: Eurekaprijs 'Ik Ben Alice'
pi_198517173
Wat is je vorige account? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2021 19:13:17 ]
  maandag 15 maart 2021 @ 19:15:23 #67
151515 verita
Happy days
pi_198517215
Op maandag 15 maart 2021 17:24 schreef MatthijsPontier het volgende:

En meer gebruik van duurzame bouwmaterialen zoals bamboe, hennep en hout. Daarmee los je meteen een hoop stikstofproblematiek op.

Met al deze maatregelen moet het lukken om tussen 2030-2040 klimaatneutraal te zijn.


Ik wacht het atwoord op mijn vraag : En waar moeten die bamboe, hennep en hout in Nederland verbouwd gaan worden? wel even af.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 maart 2021 @ 19:15:35 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198517219
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 19:12 schreef Fugue het volgende:
Wat is je vorige account? :)
Tong80 :9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198517229
quote:
84s.gif Op maandag 15 maart 2021 16:59 schreef Starhopper het volgende:
In het verkiezingsprogramma lees ik dat jullie meer geld willen investeren in de ESA om eigen bemande en onbemande ruimtereizen mogelijk te maken.

Hoe staan jullie tegenover de ontwikkeling van nieuwe ESA raketten? De ontwikkeling van een herbruikbare ESA raket is pas net gestart. We zitten dus nog lange tijd vast aan wegwerpraketten. Is het niet zonde van het geld om zelf een nieuwe raket te ontwikkelen terwijl SpaceX een, dankzij de herbruikbaarheid, een goedkope lanceermogelijkheid heeft? Ook zijn er andere partijen die op korte termijn met een goedkope herbruikbare raket komen (oa Rocketlab, Blue Origin en ULA(deels herbruikbaar) ).

Is het niet verstandiger om het geld te investeren in onderzoek en ontwikkeling van satellieten en ruimtevaartuigen? Er gaat nu belachelijk veel geld naar de ontwikkeling van een raket. Dat geld kan ook gestoken worden in een Marsrover of satellieten die onderzoek gaan doen rond Saturnus of andere interessante en nuttige zaken.
De lancering kan prima uitbesteed worden aan een commerciele partij als bijvoorbeeld SpaceX.
Allemaal Amerikaanse bedrijven. Het is belangrijk dat die technologie ook in handen van Europese bedrijven is. Amerikaanse bedrijven hebben een groot voordeel mede door enorme investeringen vanuit het Pentagon. Dit voordeel resulteert steeds in dominante Amerikaanse (tech) bedrijven, niet alleen op het gebied van ruimtevaart. Europa moet waar dit kan de eigen industrie stimuleren.
Lijsttrekker Piratenpartij TK2021 (en eerder #2 #TK2017, #3 PS2015 #1 EP2014 #1 GR2014)
Zetel in Waterschap AGV
ZZP: Publiek spreken en advies.
Achtergrond: Robotwetenschapper: Eurekaprijs 'Ik Ben Alice'
pi_198517293
Waar is je Twitter heen?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 maart 2021 @ 19:25:05 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198517408
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 19:16 schreef MatthijsPontier het volgende:

[..]

Allemaal Amerikaanse bedrijven. Het is belangrijk dat die technologie ook in handen van Europese bedrijven is. Amerikaanse bedrijven hebben een groot voordeel mede door enorme investeringen vanuit het Pentagon. Dit voordeel resulteert steeds in dominante Amerikaanse (tech) bedrijven, niet alleen op het gebied van ruimtevaart. Europa moet waar dit kan de eigen industrie stimuleren.
Dat is al snel! :)

Daar heb je wel een punt ja. Al vind ik het wel jammer dat iedereen zelf het wiel aan het uitvinden is.

Hoe zie jij een eventuele verdere samenwerking met het Russische Roscosmos? ESA lanceert nu al Russische Soyuz raketten in Frans-Guyana. De Russen hebben onlangs plannen bekend gemaakt voor een herbruikbare raket. Is dat iets waar wij als ESA evt bij aan kunnen sluiten? Of ga je toch liever voor een eigen raket.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 19:35:58 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198517616
Collega-politicus Peter Zwiers zet zich in om geheime zenders op de lijst van immaterieel cultureel erfgoed te krijgen.

Wat is het standpunt van de Piratenpartij over piratenzenders? Zelf ooit afgestemd op 94.5, 95.1 of 95.9?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 19:37:57 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198517653
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 19:15 schreef verita het volgende:
Op maandag 15 maart 2021 17:24 schreef MatthijsPontier het volgende:

En meer gebruik van duurzame bouwmaterialen zoals bamboe, hennep en hout. Daarmee los je meteen een hoop stikstofproblematiek op.

Met al deze maatregelen moet het lukken om tussen 2030-2040 klimaatneutraal te zijn.


Ik wacht het atwoord op mijn vraag : En waar moeten die bamboe, hennep en hout in Nederland verbouwd gaan worden? wel even af.
Hennep wordt in Noord-Nederland best veel verbouwd. Voornamelijk door Dun Agro en Hempflax uit Oude Pekela
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 19:39:50 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198517689
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 19:09 schreef MatthijsPontier het volgende:

[..]

Dat was die vraag over ruimtevaart toch? Dat vond ik eerlijk gezegd een lastige en daar moet ik nog even goed naar kijken en misschien onze ruimtevaart expert even om advies vragen, maar ik ga hem zeker nog proberen te beantwoorden!

@:Iedereen: Ik had hier een uurtje voor ingepland, en inmiddels zijn we ruim 2 uur verder. Ik moet nu echt even wat gaan eten om niet in de knel te raken met mijn volgende afspraken. Ik zal later nog proberen jullie vragen te beantwoorden, dus blijf ze gerust stellen. Al moet ik er misschien ook eerlijk bij zeggen dat het echt gekkenhuis is met last minute aanvragen en er een kans bestaat dat ik er pas na 17 maart aan toe kom.

Bedankt voor al jullie vragen! Ik ben al fokkertje sinds mijn tienerjaren dus het voelt een beetje als terugkomen op de plek waar ik 'opgegroeid' ben op internet. Ik vond het dus ook superleuk om te doen! Ik ben op het forum al jaren wat minder actief, maar op de frontpage kom je nog steeds wel eens een reactie van me tegen onder dit account :)

Wil je mijn mogelijk vertraagde antwoorden niet afwachten, dan kun je zelf ook meer over ons vinden op http://piratenpartij.nl/ en http://programma.piratenpartij.nl/ en je kunt me natuurlijk volgen via mijn accounts op sociale media die onderdaan deze pagina staan: https://piratenpartij.nl/verkiezingen_tk2021/kandidaten/pontier/
Heel erg bedankt dat je je oude stekkie hebt blij gemaakt met het beantwoorden van deze vragen *O* Succes deze verkiezingen!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198517940
Ik heb 4 jaar geleden gestemd op de piratenpartij... mede door Ancilla om eerlijk te zijn :') dit keer dus niet.
Facts don't care about your feelings


  Voordat je reageert  
Bericht van Matthijs: Ik had hier een uurtje voor ingepland, en inmiddels zijn we ruim 2 uur verder. Ik moet nu echt even wat gaan eten om niet in de knel te raken met mijn volgende afspraken. Ik zal later nog proberen jullie vragen te beantwoorden, dus blijf ze gerust stellen. Al moet ik er misschien ook eerlijk bij zeggen dat het echt gekkenhuis is met last minute aanvragen en er een kans bestaat dat ik er pas na 17 maart aan toe kom.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 3 / 4
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')