Dat is echt een van de weinige geweldsmiddelen die naar mijn idee correct zijn gebruikt. Die hond was in potentie 0,0x seconden weg van een aanval. Was dat gebeurd dan was de ellende veel groter geweest. Hoe die honden als een soort van vergelding/straf worden gebruikt vind ik wel een groot probleem.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:10 schreef RipCity het volgende:
[..]
Vind dat die veels te snel schiet. Totaal nog geen gevaar voor leven of wat dan ook. Zijn nog veel andere opties mogelijk inclusief hulp van collega’s die er ook stonden.
een politiehond is getraind om in een arm te bijten. bij trainingen is er dan iemand die een speciaal pak aantrekt daarvoor.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar bijt zo’n politie hond meteen of hangt die in de kleding?
Waarom zet die ME-er dan die weigerachtige hond op het been om te bijten?quote:Op maandag 15 maart 2021 10:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
een politiehond is getraind om in een arm te bijten. bij trainingen is er dan iemand die een speciaal pak aantrekt daarvoor.
Nee, de relevante vraag is waarom ME-ers een man die onder controle is mishandelen met knuppels en een hond.quote:maar goed, relevanter is waarom de persoon niet eerder is weg gegaan. door te blijven rondhangen zoek je namelijk expres de confrontatie op.
Het trieste is dat mensen excessief politiegeweld ontkennen en verzwijgen omdat het is tegen mensen waarmee ze het niet eens zijn. Het is die zucht naar de politiestaat die misselijkmakend is.quote:er was iemand een politiehond aan het trappen. weet niet of het de betreffende man was.
ook was er een man die agenten aanviel met een stok.
trieste bedoelingen allemaal.
Politie heeft geen vrijbrief. Moet net als jij en ik de rechten van burgers respecteren. Geweld moet proportioneel zijn. Je schiet iemand ook niet dood om een mondkapje. Je gooit mensen niet voor rijdende auto's omdat ze toevallig voor je neus staan. Wat ze in Spanje doen moeten ze zelf weten, maar dit is Nederland en geen achterlijk land in Zuid Europa.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er bestaat niet zoiets als excessief politiegeweld. Kom anders eens kijken in Spanje, hoe de Guardia Civil te werk gaat. Dan is gaat in Nederland nog erg hoffelijk.
Ergens is het raar dat er dan wel 500 man een klimaatdemonstratie mag vieren. maar goed, dat is Halsema logica.
Zoals je kunt lezen in het “doet die anders nooit” topic, kots ik vrij snel op dit type honden. Maar deze hond deed niets, luisterde naar zijn baas ondanks alle hectiek. Dit was geen aanval.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is echt een van de weinige geweldsmiddelen die naar mijn idee correct zijn gebruikt. Die hond was in potentie 0,0x seconden weg van een aanval. Was dat gebeurd dan was de ellende veel groter geweest. Hoe die honden als een soort van vergelding/straf worden gebruikt vind ik wel een groot probleem.
Of kijk eens in China of Noord-Korea waar mensen in kampen zitten zo ver is het hier nog niet dus niet zo zeuren.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er bestaat niet zoiets als excessief politiegeweld. Kom anders eens kijken in Spanje, hoe de Guardia Civil te werk gaat. Dan is gaat in Nederland nog erg hoffelijk.
Ergens is het raar dat er dan wel 500 man een klimaatdemonstratie mag vieren. maar goed, dat is Halsema logica.
Mannetje met hond mag blij zijn dat agent zijn hond niet afschoot. Je bent namelijk gewoon een ontiegelijke klapjosti wanneer je met je hond een dergelijk gebied ingaat.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, in de krant noemen ze het een aanval. Ik zie dat anders.
Laten we maar nergens meer kritiek op hebben, of het gesprek over willen aangaan qua handelen.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Of kijk eens in China of Noord-Korea waar mensen in kampen zitten zo ver is het hier nog niet dus niet zo zeuren.
Ga stemmen! Wie weet wint jouw idioot wel!quote:Op maandag 15 maart 2021 10:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Laten we maar nergens meer kritiek op hebben, of het gesprek over willen aangaan qua handelen.
Want het is altijd ergens erger of veel slechter.
Dit is toch zo krom als wat?
Geen idee, kan op dat filmpje alleen eoa tokkie horen die loopt te schreeuwen. Wat zei die baas dan tegen zijn hond en tegen die politieagent dat jij die conclusie trekt?quote:Op maandag 15 maart 2021 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen in het “doet die anders nooit” topic, kots ik vrij snel op dit type honden. Maar deze hond deed niets, luisterde naar zijn baas ondanks alle hectiek. Dit was geen aanval.
Niet slim van de hondenbaas maar geen aanval van zijn hond.
Waar heb je het over?quote:Op maandag 15 maart 2021 11:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ga stemmen! Wie weet wint jouw idioot wel!
Buiten het feit of die meneer een klapjosti is, hij mag dat. Hij mag daar lopen met zijn hond.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mannetje met hond mag blij zijn dat agent zijn hond niet afschoot. Je bent namelijk gewoon een ontiegelijke klapjosti wanneer je met je hond een dergelijk gebied ingaat.
Tering wat een gastquote:Op maandag 15 maart 2021 10:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo heerlijk hoe mensen de politie de schuld geven.
Ja, het was de politie die met honden ons te lijf ging!
Die mensen deden niets verkeerd! het was de politie.
doet mij altijd denken aan die man die de achterruit uit een politiebus trapt. en maar blijft herhalen "Ik heb toch niets verkeerds gedaan?". En een agent heel droog antwoord "Ja, Nu wel"
Dat mag hij niet, want noodbevel.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Buiten het feit of die meneer een klapjosti is, hij mag dat. Hij mag daar lopen met zijn hond.
En als je de situatie goed bekijkt is de kans groot dat degene niets met de demonstratie van doen had aangezien de demonstranten door de politie weggejaagd werden naar de andere kant van het Malieveld.
Waar meneer met zijn hond staat bij het water.
Meneer stond aan de noordzijde van het park, de demonstratie was aan de zuidzijde. Meneer staat ter hoogte van het tankstation.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat mag hij niet, want noodbevel.
Noodbevel was voor het hele Malieveldquote:Op maandag 15 maart 2021 11:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Meneer stond aan de noordzijde van het park, de demonstratie was aan de zuidzijde. Meneer staat ter hoogte van het tankstation.
Meneer mocht daar niet zijn, want noodbevel. Waar op het malieveld hij staat maakt geen donder uit.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Meneer stond aan de noordzijde van het park, de demonstratie was aan de zuidzijde. Meneer staat ter hoogte van het tankstation.
Ruth, uitlaten? Zoals elke dag drie keer?quote:Op maandag 15 maart 2021 11:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Noodbevel was voor het hele Malieveld
Daarnaast, zoals al eerder opgemerkt, wat de fuck doe je daar met een hond
Gek hè, met dat extreme politiegeweld voor zijn neus...quote:Op maandag 15 maart 2021 11:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Meneer mocht daar niet zijn, want noodbevel. Waar op het malieveld hij staat maakt geen donder uit.
En voor iemand die volgens jou niets met de demonstratie te maken heeft bemoeit ie zich wel heel erg met de arrestatie
Meneer denkt “hé gezellig een mannetje met een uniform, een helmpje, een pistool, en een hondje. Misschien wil mijn hondje daar wel mee spelen?”. Zoiets bedoel je toch? Vast een FvD stemmer dan, andere mensen zouden begrijpen dat dit niet zo slim is.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 maart 2021 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ruth, uitlaten? Zoals elke dag drie keer?
En ondanks dat je daar allemaal politie in vol ME tenue mensen ziet hoeken ga je daar gewoon lekker wandelen.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ruth, uitlaten? Zoals elke dag drie keer?
Hou toch op met je stemmingmakerij.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Geen problemen mee. Zet Yakety Sax maar onder de beelden.
Weetje, 't maakt die lui geen bal uit dat er mensen dood gaan, dat de ziekenhuizen geen plek meer hebben.
Dat je nu niet naar de HEMA kunt is voor een wappie belangrijker.
Nogmaals, de demonstranten en politie kwamen aanrennen vanaf de andere kant van het veld.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En ondanks dat je daar allemaal politie in vol ME tenue mensen ziet hoeken ga je daar gewoon lekker wandelen.
Dan heb je of een ongelofelijke last van OCD of autisme waardoor ondanks alles datzelfde rondje moet maken... Of je hebt andere plannen.
Een normaal denkend persoon zou dan ergens anders heen gaan namelijk
quote:Op maandag 15 maart 2021 11:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Geen problemen mee. Zet Yakety Sax maar onder de beelden.
Weetje, 't maakt die lui geen bal uit dat er mensen dood gaan, dat de ziekenhuizen geen plek meer hebben.
Dat je nu niet naar de HEMA kunt is voor een wappie belangrijker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |