https://www.rtlboulevard.(...)n-baudet-ging-zeggenquote:RTL wist niet wat Martijn Koning in roast van Baudet ging zeggen
RTL heeft de tekst van de 'roast' die Martijn Koning donderdagavond bij Jinek deed over Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet niet van tevoren ingezien. Dat meldt de cabaretier vrijdag op Instagram. Baudet was zo boos over de opmerkingen die Koning maakte, dat hij tijdens de uitzending wegliep.
Het was niet de eerste keer dat Baudet tijdens een gesprek wegliep, omdat de inhoud hem niet zinde. Eerder deed hij dit ook onder meer bij Met het oog op morgen en De Vooravond, omdat de vragen die werden gesteld hem niet aanstonden.
"Ik heb vandaag een stukje gedaan bij Jinek wat nogal wat stof heeft doen opwaaien", stelt Koning. "Dit soort stukjes maak ik zonder overleg met de redactie van Jinek. Ik stuur nooit stukjes op van tevoren ter inzage." De bekroonde cabaretier zegt heel blij te zijn met de vrijheid die hij van RTL krijgt op die plek. "Ik hoop dat de opwinding nu weer kan gaan over wat er gezegd is aan tafel."
In zijn korte conference refereerde Koning onder meer aan de Joodse afkomst van Baudets verloofde. Baudet lag de afgelopen maanden geregeld onder vuur vanwege antisemitische uitlatingen in app-groepen van zijn partij. Ook haalde de cabaretier de deels Indonesische afkomst van de omstreden FVD-politicus aan.
Ik vind het vooral knap dat iemand die een leider wil zijn voor het land stampvoetend wegloopt als er iets gezegd word wat hem niet aan staat ipv het gesprek aan gaat, dat kun je nauwelijks een leider noemen. Niveautje kleuterklas waarbij je wegloopt op te gaan uithuilen bij de juf omdat iemand je knuffel heeft afgepakt.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Vind die Martijn Koning een gigantische flapdrol, maar dat hij ook racistische uitspraken heeft gedaan, is wat mij betreft niet relevant. Koning is immers geen politicus en heeft niet de ambitie om premier te worden van dit land.
Dit.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Vind die Martijn Koning een gigantische flapdrol, maar dat hij ook racistische uitspraken heeft gedaan, is wat mij betreft niet relevant. Koning is immers geen politicus en heeft niet de ambitie om premier te worden van dit land.
Blijkbaar neemt Jinek hem heel serieus, ik heb niet gezien maar wel 'Dat zijn geen grappen in verkiezingstijd' van de NPO en daar was het blijkbaar ook nodig dat persoonlijke vriend van 'Mark' Jort Kelder c.s. de eerste helft van het programma deden alsof ze kritisch waren op het coronabeleid, om vervolgens de tweede helft te besteden aan het afschilderen van Baudet als complotwappie met de gebruikelijke tactiken en Rutte te promoten als de onvermijdelijke nieuwe premier.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 08:55 schreef Symphonic het volgende:
Is er echt iemand die Baudet nog serieus neemt?
Damn
Baudet heeft als politicus nooit racistische uitspraken gedaan hoor. Er zijn wat prive-appjes uit de context getrokken en wat achterklap om een partijcoup te rechtvaarigen wordt voor feit aangenomen, maar blijkbaar ligt de lat daarvoor hoger dan voor grappen zonder prive context die bewust aan zo'n groot mogelijk (maar steeds kleiner) publiek worden geopenbaard.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ha de webcare van FVD is ook weer aanwezig. Welkom!quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Blijkbaar neemt Jinek hem heel serieus, ik heb niet gezien maar wel 'Dat zijn geen grappen in verkiezingstijd' van de NPO en daar was het blijkbaar ook nodig dat persoonlijke vriend van 'Mark' Jort Kelder c.s. de eerste helft van het programma deden alsof ze kritisch waren op het coronabeleid, om vervolgens de tweede helft te besteden aan het afschilderen van Baudet als complotwappie met de gebruikelijke tactiken en Rutte te promoten als de onvermijdelijke nieuwe premier.
En vandaag moet Baudet naar de poltiie voor een Grapperhausje, is dat echt allemaal de moeite waard voor iemand die op 3 zetels staat?
[..]
Baudet heeft als politicus nooit racistische uitspraken gedaan hoor. Er zijn wat prive-appjes uit de context getrokken en wat achterklap om een partijcoup te rechtvaarigen wordt voor feit aangenomen, maar blijkbaar ligt de lat daarvoor hoger dan voor grappen zonder prive context die bewust aan zo'n groot mogelijk (maar steeds kleiner) publiek worden geopenbaard.
Ja, maar zijn geliefde en toekomstige kinderen dusdanig aan te halen is lager dan laag... Wat hebben die er nou helemaal mee te maken man?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:34 schreef Plompzakker het volgende:
Moet kunnen.
Het feit dat bepaalde manieren van humor mogelijk geforceerd, misplaatst of nie grappig gevonden kunnen worden doet niets af aan het feit dat alles in principe bespot moet kunnen worden.
Meneer Baudet heeft daar geen vrijstelling van
Ik vind het zo dom, zo dom, als iemand al in de touwen ligt, is het niet nodig om hem verder te vernederen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
En vandaag moet Baudet naar de poltiie voor een Grapperhausje, is dat echt allemaal de moeite waard voor iemand die op 3 zetels staat?
quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:41 schreef Bocaj het volgende:
~Sorry van mij capsgebruik, maar wil even laten overkomen dat ik witheet ben!
Het voegde niet super veel meer toe nee. Maar het was ook zonde geweest als hij voor niks naar de studio was gekomen toch?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:44 schreef fathank het volgende:
Jammer van het sneue relaas van meneer Koning. Was niet nodig geweest want Baudet lag al op de grond. Iemand op de grond trap je niet in het gezicht.
Ja ach, van mij mag ie sowieso thuisblijven. Maar met Thierry erbij had je 2 matige cabaretiers in de studio. Zou het een maatjes-project zijn?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:46 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Het voegde niet super veel meer toe nee. Maar het was ook zonde geweest als hij voor niks naar de studio was gekomen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |