abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:23:43 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198407706
quote:
staat niet bij voor welke landen ze gaan produceren.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:24:11 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198407713
Als ik even alleen voor mezelf spreek, ik ben erg cynisch en zuur over het gevoerde beleid/politiek. Niet over het uit deze crisis en pandemie komen.
Dat komt echt wel goed, prikken gaan erin en de samenleving gaat weer opbloeien.
Wel is het goed waakzaam te zijn en blijven op grondrechten en vrijheid.

*Insert André Hazes jr met Leef O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198407727
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:24 schreef Molo het volgende:
Als ik even alleen voor mezelf spreek, ik ben erg cynisch en zuur over het gevoerde beleid/politiek. Niet over het uit deze crisis en pandemie komen.
Dat komt echt wel goed, prikken gaan erin en de samenleving gaat weer opbloeien.
Wel is het goed waakzaam te zijn en blijven op grondrechten en vrijheid.

*Insert André Hazes jr met Leef O+
Ik kan me in alles vinden behalve André....
pi_198407732
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:24 schreef Molo het volgende:
Als ik even alleen voor mezelf spreek, ik ben erg cynisch en zuur over het gevoerde beleid/politiek. Niet over het uit deze crisis en pandemie komen.
Dat komt echt wel goed, prikken gaan erin en de samenleving gaat weer opbloeien.
Wel is het goed waakzaam te zijn en blijven op grondrechten en vrijheid.

*Insert André Hazes jr met Leef O+
Ik denk af en toe ook over de hernieuwde waardering van zaken die ik voor lief nam. Ik kan niet wachten om het weer gezellig te hebben met een grote mensenmassa. Is toch mooi om naar zoiets uit te kunnen kijken.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:26:45 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198407744
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 07:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid: waarom hoop je dat?

Ik weet dat je denkt dat er van alles gebeurt dat niet door de beugel kan, en dat je dat denkt is één ding, maar waarom hoop je dat je gelijk hebt? Maakt het dat draaglijker of zo?
Waarom ik dat hoop? rutte komt al veel te lang weg met zijn 'fouten', doctrine, leugens en gebroken beloften. Of het nu het referendum is, toeslagen affaire, bonnetje van teeven, dividendbelasting of de corona crisis. Overal is het 't zelfde met zijn administratie. Liegen, verzwijgen, plotseling geheugenverlies, weigeren openheid van zaken te geven en maar blijven doorgaan zodra hij aanwijsbaar een fout heeft gemaakt.

Nu met deze schending van basale grondrechten voor ons als volk, onder het mom van een aantal scenario's die nooit geklopt hebben, maar toch stug blijven volhouden. Het eindeloos verlengen van de spertijd, de bizarre reactie na het afschieten door de rechter wat een smaak geeft van machtsmisbruik, het gemasseer van 'ja het is voor 2 weken' en daarna het verdraaien van de belofte waarom een ieder overstag is gegaan.

Nu ook weer met dat vaccinatiepaspoort. 'we zijn er tegen', 2 weken later: 'ja we gaan het invoeren en ook een extra wet om persoonsgegevens te kunnen gaan koppelen'. Het zoveelste puntje van 'we doen het niet'.

En wil je een keer openheid van zaken, krijg je witgelakte stukken door je brievenbus. En maar blijven volhouden in de fouten om maar geen gezichtsverlies te hoeven toegeven. Terwijl een compleet land naar de klote wordt gemaatregeld op basis van die foute scenario's.

Zodra er aan vrijheden en grondrechten wordt gerommeld had ik wel wat meer verwacht van mijn landgenoten.

Hadden we het referendum nog maar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:27:16 #206
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198407751
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:24 schreef Molo het volgende:
Als ik even alleen voor mezelf spreek, ik ben erg cynisch en zuur over het gevoerde beleid/politiek. Niet over het uit deze crisis en pandemie komen.
Dat komt echt wel goed, prikken gaan erin en de samenleving gaat weer opbloeien.
Wel is het goed waakzaam te zijn en blijven op grondrechten en vrijheid.

*Insert André Hazes jr met Leef O+
Eenmaal de grondrechten en vrijheid ingeleverd, leert de geschiedenis ons, dat je ze er moeilijk weer terug krijgt. de regering houdt van volgzame en gehoorzame burgers.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:28:39 #207
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198407767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:24 schreef popje het volgende:
Ik hoop derhalve op heel mooi weer binnenkort zodat het duidelijk wordt dat mensen zich niet meer in hun huis op laten sluiten (bij lelijk weer vinden er kennelijk wel wat van, maar blijven lekker thuis)
Ik hoop dat eindelijk iedereen een keer een dag gaat afspreken om om 2115 massaal de straat op te gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198407778
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Gast. Laatste keer dat ik reageer op jou

Stop ermee. Zoek hulp.

Als alle mensen hier overwegend positief zijn en jij de enige bent die enorm negatief is is het tijd om naar jezelf te kijken en te nadenken.
Maar dat was ik niet, tot rutte gisteren letterlijk, woordelijk, expliciet zei tot drie keer aan toe dat zelfs als we allemaal idd ingeënt zijn voor 1 juli, en nadat hij toegaf dat de ziekenhuizen dan niet meer overbelast kunnen raken en dat het daar om gaat, dat we dan misschien toch die onmenselijke 1.5m die al m'n levensplezier al een jaar afneemt erin moeten houden want het virus gaat niet weg zijn en we moeten er mee leren leven en hij moet kijken de komende maanden goed wat dat daar dan voor betekent. Dat zei hij woordelijk, precies zo.

Dat is gewoon gebeurd, en hoe moet ik dan in godsnaam positief blijven? Die journalist was net zo verbijsterd, zo wil ik niet leven voor altijd eb dat impliceerde hij toch echt, nogmaals hoe kan je dat anders uitleggen???

Leuk dat iedereen hier dat kennelijk prima vind, maar mij interesseert geen fucj wanneer ik weer op een saai terras mag zitten, ik wil weten wanneer ik weer zonder 1.5m gewoon los mag eb alles mag doen wat ik altijd leuk gevonden heb! Niets meer, niets minder!

Ik weet dat het een fascist is, maar liever dat dan 1.5m. Ik ga denk ik echt door die uitspraak van Rutte Baudet stemmen...
#WeesGeenWhales
pi_198407784
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:22 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nou... de afgelopen weken hangt hier meer een overwegend cynische sfeer. De reden dat er al genoeg mensen niet meer posten.
Over de toekomst ben ik best positief. Pandemieën zijn altijd eindig en deze is in de zomer ook gewoon over. Maar op dit moment zijn er wel maatregelen waar ik het nut totaal niet van inzie. Plus ik ben gewoon tegen een vaccinatie/corona paspoort. Bijvoorbeeld het plan van herstel-nl (wat je er ook van vind) werd meteen afgeschoten want we willen geen tweedeling in de samenleving. De vaccins komen en meteen willen ze een tweedeling in de samenleving creëren met een vaccinpaspoort.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:31:45 #210
14505 OProg
A Life in Music
pi_198407792
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:27 schreef THEFXR het volgende:

Eenmaal de grondrechten en vrijheid ingeleverd, leert de geschiedenis ons, dat je ze er moeilijk weer terug krijgt. de regering houdt van volgzame en gehoorzame burgers.
De regering in een democratisch land houdt ook van een tevreden en dik consumerende bevolking zodat de vlam niet in de pijp slaat, de economie goed blijft draaien en er geen Capitool-toestanden gebeuren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:31:54 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198407793
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Jaaps diagram:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:32:07 #212
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198407797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Over de toekomst ben ik best positief. Pandemieën zijn altijd eindig en deze is in de zomer ook gewoon over. Maar op dit moment zijn er wel maatregelen waar ik het nut totaal niet van inzie. Plus ik ben gewoon tegen een vaccinatie/corona paspoort. Bijvoorbeeld het plan van herstel-nl (wat je er ook van vind) werd meteen afgeschoten want we willen geen tweedeling in de samenleving. De vaccins komen en meteen willen ze een tweedeling in de samenleving creëren met een vaccinpasport.
Het plan van Herstel-NL sloeg totaal nergens op. Er is ergens een fantastisch draadje op twitter waar elk punt, werkelijk elk punt, vol-le-dig kapot werd gemaakt.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:32:29 #213
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198407800
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:24 schreef Molo het volgende:
Als ik even alleen voor mezelf spreek, ik ben erg cynisch en zuur over het gevoerde beleid/politiek. Niet over het uit deze crisis en pandemie komen.
Dat komt echt wel goed, prikken gaan erin en de samenleving gaat weer opbloeien.
Wel is het goed waakzaam te zijn en blijven op grondrechten en vrijheid.

*Insert André Hazes jr met Leef O+
Ik vind dat ze het met prikken nu best goed doen idd. Fijn dat het tempo omhoog gaat komende tijd.

Persoonlijk ben ik vooral cynisch en unhappy over de komende tweedeling binnen de maatschappij (niet alleen NL) als die test en vaccinatie bewijzen op gang komen. Helemaal voordat iedereen de kans heeft gehad een prik te krijgen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198407809
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:29 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar dat was ik niet, tot rutte gisteren letterlijk, woordelijk, expliciet zei tot drie keer aan toe dat zelfs als we allemaal idd ingeënt zijn voor 1 juli, en nadat hij toegaf dat de ziekenhuizen dan niet meer overbelast kunnen raken en dat het daar om gaat, dat we dan misschien toch die onmenselijke 1.5m die al m'n levensplezier al een jaar afneemt erin moeten houden want het virus gaat niet weg zijn en we moeten er mee leren leven en hij moet kijken de komende maanden goed wat dat daar dan voor betekent. Dat zei hij woordelijk, precies zo.

Dat is gewoon gebeurd, en hoe moet ik dan in godsnaam positief blijven? Die journalist was net zo verbijsterd, zo wil ik niet leven voor altijd eb dat impliceerde hij toch echt, nogmaals hoe kan je dat anders uitleggen???

Leuk dat iedereen hier dat kennelijk prima vind, maar mij interesseert geen fucj wanneer ik weer op een saai terras mag zitten, ik wil weten wanneer ik weer zonder 1.5m gewoon los mag eb alles mag doen wat ik altijd leuk gevonden heb! Niets meer, niets minder!

Ik weet dat het een fascist is, maar liever dat dan 1.5m. Ik ga denk ik echt door die uitspraak van Rutte Baudet stemmen...
Want Baudet gaat dat wel even allemaal regelen :') Wat een logica.
pi_198407820
Ik maak me persoonlijk nog niet zo'n zorgen over een paspoort of test-app. De infrastructuur is er nog helemaal niet, en tegen de tijd dat die er wel is zijn we al zo ver gevorderd dat het (bijna) geen issue meer is.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:33:56 #216
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198407821
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:29 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar dat was ik niet, tot rutte gisteren letterlijk, woordelijk, expliciet zei tot drie keer aan toe dat zelfs als we allemaal idd ingeënt zijn voor 1 juli, en nadat hij toegaf dat de ziekenhuizen dan niet meer overbelast kunnen raken en dat het daar om gaat, dat we dan misschien toch die onmenselijke 1.5m die al m'n levensplezier al een jaar afneemt erin moeten houden want het virus gaat niet weg zijn en we moeten er mee leren leven en hij moet kijken de komende maanden goed wat dat daar dan voor betekent. Dat zei hij woordelijk, precies zo.

Dat is gewoon gebeurd, en hoe moet ik dan in godsnaam positief blijven? Die journalist was net zo verbijsterd, zo wil ik niet leven voor altijd eb dat impliceerde hij toch echt, nogmaals hoe kan je dat anders uitleggen???

Leuk dat iedereen hier dat kennelijk prima vind, maar mij interesseert geen fucj wanneer ik weer op een saai terras mag zitten, ik wil weten wanneer ik weer zonder 1.5m gewoon los mag eb alles mag doen wat ik altijd leuk gevonden heb! Niets meer, niets minder!

Ik weet dat het een fascist is, maar liever dat dan 1.5m. Ik ga denk ik echt door die uitspraak van Rutte Baudet stemmen...
Kijk hier maar even

https://www.rijksoverheid(...)psychische-problemen

Geen getroll van mij.. ben bloedserieus. Gaat echt niet goed met jou. :)

Sterkte!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198407822
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het plan van Herstel-NL sloeg totaal nergens op. Er is ergens een fantastisch draadje op twitter waar elk punt, werkelijk elk punt, vol-le-dig kapot werd gemaakt.
Mij maakt het niet uit wat je er wel of niet van vond. Maar ga dan niet wel zo iets creëren met een vaccinpaspoort.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:34:07 #218
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198407823
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind dat ze het met prikken nu best goed doen idd. Fijn dat het tempo omhoog gaat komende tijd.

Persoonlijk ben ik vooral cynisch en unhappy over de komende tweedeling binnen de maatschappij (niet alleen NL) als die test en vaccinatie bewijzen op gang komen. Helemaal voordat iedereen de kans heeft gehad een prik te krijgen.
Zolang zowel een test als een vaccin bewijs toegang biedt, zou het geen probleem moeten zijn toch? Of denk ik dan te simpel?

Of bedoel je een andere tweedeling?
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:34:10 #219
14505 OProg
A Life in Music
pi_198407825
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het plan van Herstel-NL sloeg totaal nergens op. Er is ergens een fantastisch draadje op twitter waar elk punt, werkelijk elk punt, vol-le-dig kapot werd gemaakt.
Toch ook wel weer boeiend dat ze blijkbaar het geld hebben voor billboards en reclame op TV. Dus er zijn partijen die het gewoon een dusdanig goed idee vinden dat ze er geld instoppen. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:34:17 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198407828
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:11 schreef GemMagic het volgende:
Ze hebben nog een paar weken tot de het lekker weer wordt; Daarna zitten we lekker buiten, op of naast het terras.
Ik vermoed dat ze dat zelf ook wel snappen, dus beter mogelijk terrassen gewoon net zo open als afgelopen zomer.
Wij moeten ook massaal die regels gaan negeren. Stil protesteren. Dan is het niet meer te handhaven en komen ze er zelf heel snel achter dat alles extra boven op de basismaatregelen dikke BS is. Zeker met goed weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:35:34 #221
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198407845
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zolang zowel een test als een vaccin bewijs toegang biedt, zou het geen probleem moeten zijn toch? Of denk ik dan te simpel?

Of bedoel je een andere tweedeling?
Alleen is er maar een heel beperkt aantal sneltesten beschikbaar in de komende tijd... op 400k per dag sneltesten kun je dan niet zoveel...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:35:43 #222
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198407848
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar voor de 10377de keer, horeca, evenementen etc moeten het dannwel doen. Clubs dicht blijven etc. Die kunnen geen boete riskeren. Dus ales wat leuk is in het leven blijft dan verboten, en dan wil ik hier niet meer leven!
Voor de miljoenste keer: Er is niet gezegd dat de 1,5 meter nog blijft gelden na 1 juli. Ze gaan het alleen pas beoordelen of deze maatregel eraf kan als de cijfers hiertoe aanleiding geven. Je kan je nu wel heel druk maken, maar er het is nu gewoon nog niet duidelijk. Tuurlijk, alles wijst erop dat het per 1 juli wel kan, maar net zoals jij en ik kunnen Rutte en co niet in de toekomst kijken. Dus waarom al vooruitlopen hierop?

PS: Iedereen, inclusief ik, wil die regel weghebben.
Weisst
  Moderator dinsdag 9 maart 2021 @ 11:35:56 #223
5428 crew  miss_sly
pi_198407854
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:29 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar dat was ik niet, tot rutte gisteren letterlijk, woordelijk, expliciet zei tot drie keer aan toe dat zelfs als we allemaal idd ingeënt zijn voor 1 juli, en nadat hij toegaf dat de ziekenhuizen dan niet meer overbelast kunnen raken en dat het daar om gaat, dat we dan misschien toch die onmenselijke 1.5m die al m'n levensplezier al een jaar afneemt erin moeten houden want het virus gaat niet weg zijn en we moeten er mee leren leven en hij moet kijken de komende maanden goed wat dat daar dan voor betekent. Dat zei hij woordelijk, precies zo.

Dat is gewoon gebeurd, en hoe moet ik dan in godsnaam positief blijven? Die journalist was net zo verbijsterd, zo wil ik niet leven voor altijd eb dat impliceerde hij toch echt, nogmaals hoe kan je dat anders uitleggen???

Leuk dat iedereen hier dat kennelijk prima vind, maar mij interesseert geen fucj wanneer ik weer op een saai terras mag zitten, ik wil weten wanneer ik weer zonder 1.5m gewoon los mag eb alles mag doen wat ik altijd leuk gevonden heb! Niets meer, niets minder!

Ik weet dat het een fascist is, maar liever dat dan 1.5m. Ik ga denk ik echt door die uitspraak van Rutte Baudet stemmen...
Dit gedrag dat je nu laat zien, is niet nieuw. Je gaat van heel optimistisch naar suïcidaal. Je ziet jezelf bovendien niet reel, want je denkt dat je optimistisch was, maar dat is niet waar.

Maar goed, je wil geen hulp, je blijft hetzelfde herhalen en je sabelt ieder antwoord dat je niet wil horen neer, dus stop nu maar met posten, voor nu. Het is even klaar met deze paniekerige Posts.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:36:03 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198407857
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat deden ze eerder.

Tot datum x blijven de maatregelen

Mensen beginnen te klagen vanwege gebrek aan perspectief

Rutte en co geven perspectief; vanaf datum x mogelijke versoepelingen

Mensen beginnen te klagen vanwege gebrek aan heldere communicatie
Heldere communicatie begint bij eerlijkheid en nakomen van beloftes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 9 maart 2021 @ 11:36:09 #225
236264 crew  capricia
pi_198407858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Kom maar op met die Pfizer!
quote:
Van de groep 65 tot 79-jarigen waren bij het RIVM op 28 februari nog geen vaccinaties gerapporteerd. Ook is nog niet bekend wanneer gestart wordt met het vaccineren van deze groep.
Zo jammer.
Definitely not CIA
pi_198407868
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:24 schreef Molo het volgende:
Als ik even alleen voor mezelf spreek, ik ben erg cynisch en zuur over het gevoerde beleid/politiek. Niet over het uit deze crisis en pandemie komen.
Dat komt echt wel goed, prikken gaan erin en de samenleving gaat weer opbloeien.
Wel is het goed waakzaam te zijn en blijven op grondrechten en vrijheid.

*Insert André Hazes jr met Leef O+
Ik blijf liever een maand langer in lockdown dan dat nummer te moeten horen.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:37:21 #227
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198407874
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:35 schreef popje het volgende:

[..]

Alleen is er maar een heel beperkt aantal sneltesten beschikbaar in de komende tijd... op 400k per dag sneltesten kun je dan niet zoveel...
Het hoeft natuurlijk ook niet perse een sneltest te zij.n Meestal is een test niet ouder dan 72 uur ook voldoende.
Enige wat dan consequent moet blijven is dat je binnen 24 uur de uitslag krijgt.
pi_198407875
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:33 schreef Cynicio het volgende:
Ik maak me persoonlijk nog niet zo'n zorgen over een paspoort of test-app. De infrastructuur is er nog helemaal niet, en tegen de tijd dat die er wel is zijn we al zo ver gevorderd dat het (bijna) geen issue meer is.
De app is zo goed als klaar toch? Tenminste, ze gaan 'm dit weekend al gebruiken.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:37:39 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198407879
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zolang zowel een test als een vaccin bewijs toegang biedt, zou het geen probleem moeten zijn toch? Of denk ik dan te simpel?

Of bedoel je een andere tweedeling?
Ligt eraan waar je die test nodig hebt, hoe laagdrempelig die is en wie die betaalt.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 maart 2021 @ 11:37:42 #230
408813 crew  trein2000
pi_198407881
Elders lees ik een mogelijke verklaring voor het dit dat die avondklok om schimmige redenen overeind gehouden wordt. https://www.nrc.nl/nieuws(...)-de-grenzen-a4028558

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:38:41 #231
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198407896
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:41 schreef Elan het volgende:
https://www.pnas.org/content/118/12/e2019034118

Dit is ook weer lekker dan, pollen schijnen volgens dit onderzoek eerder een negatieve dan een positieve bijdrage te leveren aan corona.
Komt niet overeen met de besmettingscijfers van vorig jaar lente en ook niet met Australie en NZ nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198407898
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:37 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De app is zo goed als klaar toch? Tenminste, ze gaan 'm dit weekend al gebruiken.
De app wel, maar er is nog lang niet genoeg testcapaciteit om de app breed in te zetten.
pi_198407899
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:24 schreef Molo het volgende:
Als ik even alleen voor mezelf spreek, ik ben erg cynisch en zuur over het gevoerde beleid/politiek. Niet over het uit deze crisis en pandemie komen.
Dat komt echt wel goed, prikken gaan erin en de samenleving gaat weer opbloeien.
Wel is het goed waakzaam te zijn en blijven op grondrechten en vrijheid.

*Insert André Hazes jr met Leef O+
Juist dat waakzame had ik nooit dus dat is wel een ding wat ik nu meeneem voor de toekomst.
Daar waar ik me nu ontzettend verbaas over hoe makkelijk mensen denken over vrijheden die ingeleverd worden, tenten die zomaar gesloten kunnen worden, hoe jij je moet gedragen en wanneer, dat is iets wat me nu wel bezighoudt want voorheen was ik diegene die echt kritiekloos was en zo'n iemand was. Ondertussen speelt zo'n toeslagenaffaire ook heel lang en is de zorg volledig uitgekleed en ik stond erbij en keek er niet eens naar.
Dat is wel weg nu.
Go hard or go home
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:39:01 #234
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198407904
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vind dat ze het met prikken nu best goed doen idd. Fijn dat het tempo omhoog gaat komende tijd.

Persoonlijk ben ik vooral cynisch en unhappy over de komende tweedeling binnen de maatschappij (niet alleen NL) als die test en vaccinatie bewijzen op gang komen. Helemaal voordat iedereen de kans heeft gehad een prik te krijgen.
Welke tweedeling? Waarom ben je er bang voor dat dit gaat gebeuren? Ik heb gisteravond gehoord dat het kabinet er alles aan gaat doen om dat niet te laten gebeuren. De Corona check app dekt het goed af lijkt mij.
Weisst
pi_198407914
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:37 schreef trein2000 het volgende:
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Ik ga het ook gewoon doen.

En voorts ben ik van mening dat trein2000 een oelewapper is.
pi_198407923
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:38 schreef Cynicio het volgende:

[..]

De app wel, maar er is nog lang niet genoeg testcapaciteit om de app breed in te zetten.
Ah zo, ja klopt.

Dat zou in mei zijn geloof ik. Een maand voor we 'terug naar normaal' gaan. :D

En voorts ben ik van mening dat trein2000 een oelewapper is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2021 11:40:18 ]
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:41:11 #237
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198407940
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:38 schreef Cynicio het volgende:

[..]

De app wel, maar er is nog lang niet genoeg testcapaciteit om de app breed in te zetten.
De opschaling hiervan gaat op een gegeven moment vrij rap.

quote:
Met een capaciteit van zo’n 100.000 testen per dag in april. Toewerkend naar ruim 400.000 en dat zullen we pas later, pas in mei waarschijnlijk gaan bereiken. En dan ook zullen we die app voor het echie gaan gebruiken waarbij dus ook een echte goede persoonsgegevenscheck erbij kan zitten aan het begin. Zodat je zeker weet dat degene die binnenstapt ook daadwerkelijk een negatieve testuitslag heeft."
Weisst
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:41:16 #238
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198407941
ik zie al voor me, bij de action je vaccinatiepaspoort scannen of een negatieve test laten zien.
pi_198407942
Als die app ervoor zorgt dat sectoren weer open kunnen en evenementen kunnen worden georganiseerd ga ik die app gewoon gebruiken. De enige tweedeling die in feite ontstaat is een logische: besmettelijke vs. niet-besmettelijke personen.

Grote als, want dit komt allemaal veel te laat.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:41:34 #240
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198407948
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zolang zowel een test als een vaccin bewijs toegang biedt, zou het geen probleem moeten zijn toch? Of denk ik dan te simpel?

Of bedoel je een andere tweedeling?
Mensen die gevaccineerd zijn zijn in èèn keer klaar. Wil je naar een evenement? Of uit eten? Vakantie? Rustig laten zien dat je gevaccineerd bent.

Je kan je inderdaad ook laten testen. Maar die zijn vaak maar 48 uur geldig. Ongeveer. Dus als je dan een beetje deel wil uitmaken van de maatschappij ben je zo meerdere tests per week kwijt. Dat kost tijd. En wellicht zelfs geld tegen die tijd. Kosten (of dat nou tijd of geld is) die gevaccineerden niet hoeven te maken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:42:02 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198407955
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:24 schreef Molo het volgende:
Als ik even alleen voor mezelf spreek, ik ben erg cynisch en zuur over het gevoerde beleid/politiek. Niet over het uit deze crisis en pandemie komen.
Dat komt echt wel goed, prikken gaan erin en de samenleving gaat weer opbloeien.
Wel is het goed waakzaam te zijn en blijven op grondrechten en vrijheid.

*Insert André Hazes jr met Leef O+
ik deel dat wel grotendeels, vraag me ook af of er berekeningen zijn van stoppen met die bullshit na een x aantal vaccinaties, dus het wel laten oplopen maar zodat het nog net te behappen is in de zorg.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:42:43 #242
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198407962
Ik vond het gister wel vervelend dat Rutte niet echt kon toegeven dat hij eerder had gezegd dat hij de avondklok als eerste maatregel eraf zou halen.
Hij praatte er wat omheen. Doet ie wel vaker, maar dit viel me echt op.

Daarnaast (wat volgens mij iemand hier ook eerder zei), dat ze (weet niet wie) zeiden dat pas de maatregelen weer naar 'normaal' konden als iedereen gevaccineerd was. Of dit dan een verspreking was of echt zo is.. dat weet ik niet.

Nu ook met regels die worden versoepeld (heel goed), maar dat hij aangeeft dat het gewoon kan en niet erg is. Had daar dan eerder over nagedacht en dit gelijk gedaan. Of had het dan nu anders verwoord.

Waar ik eerder nog wel veel begreep of begrip voor hard, verdwijnt dat langzaam maar zeker.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 maart 2021 @ 11:42:59 #243
408813 crew  trein2000
pi_198407968
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik ga het ook gewoon doen.

En voorts ben ik van mening dat trein2000 een oelewapper is.
_O-
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 9 maart 2021 @ 11:44:48 #244
5428 crew  miss_sly
pi_198407987
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:37 schreef trein2000 het volgende:
Elders lees ik een mogelijke verklaring voor het dit dat die avondklok om schimmige redenen overeind gehouden wordt. https://www.nrc.nl/nieuws(...)-de-grenzen-a4028558

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Pay wall.
Kun je er iets over posten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198407990
Ja hoi, die gaat geen hulp zoeken. Ook al schrijven jullie dat nog 1001 keer.
Ergens las ik dat er geen psychische schade ontstaat door de maatregelen dus er is niks aan de hand. Gewoon doorlopen.
Go hard or go home
pi_198407995
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:40 schreef Houtenbeen het volgende:

Sputnik!

[ twitter ]
Dit is het enige vaccin waar ik geen enkel probleem mee zou hebben. Met als vector gewoon twee menselijke verkoudheidsvirussen.
pi_198407996
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:42 schreef Cue_ het volgende:
Ik vond het gister wel vervelend dat Rutte niet echt kon toegeven dat hij eerder had gezegd dat hij de avondklok als eerste maatregel eraf zou halen.
Hij praatte er wat omheen. Doet ie wel vaker, maar dit viel me echt op.

Daarnaast (wat volgens mij iemand hier ook eerder zei), dat ze (weet niet wie) zeiden dat pas de maatregelen weer naar 'normaal' konden als iedereen gevaccineerd was. Of dit dan een verspreking was of echt zo is.. dat weet ik niet.

Nu ook met regels die worden versoepeld (heel goed), maar dat hij aangeeft dat het gewoon kan en niet erg is. Had daar dan eerder over nagedacht en dit gelijk gedaan. Of had het dan nu anders verwoord.

Waar ik eerder nog wel veel begreep of begrip voor hard, verdwijnt dat langzaam maar zeker.
Ja en helaas was er geen vinnige journalist die over de avondklok door bleef zagen.
Allemaal makke hondjes met tamme vragen.

Riekt naar dat vragen van te voren ingediend moeten worden en goedgekeurd moeten zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:45:38 #248
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198407997
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mensen die gevaccineerd zijn zijn in èèn keer klaar. Wil je naar een evenement? Of uit eten? Vakantie? Rustig laten zien dat je gevaccineerd bent.

Je kan je inderdaad ook laten testen. Maar die zijn vaak maar 48 uur geldig. Ongeveer. Dus als je dan een beetje deel wil uitmaken van de maatschappij ben je zo meerdere tests per week kwijt. Dat kost tijd. En wellicht zelfs geld tegen die tijd. Kosten (of dat nou tijd of geld is) die gevaccineerden niet hoeven te maken.
Het tijdsaspect is wel een nadeel wat tegen de niet-gevaccineerden werkt. Dat ben ik met je eens. Zo kan toch lichte dwang ontstaan om je maar toch wel te laten vaccineren. Hopelijk komen er gratis sneltests beschikbaar die ook gelijk gekoppeld worden aan de check-app.

Het kosten-ding zie ik al vaak langskomen, maar welke indicatie heb je dat niet-gevaccineerden moeten gaan betalen voor een test?
Weisst
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:45:44 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198408000
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:24 schreef Molo het volgende:
Als ik even alleen voor mezelf spreek, ik ben erg cynisch en zuur over het gevoerde beleid/politiek. Niet over het uit deze crisis en pandemie komen.
Dat komt echt wel goed, prikken gaan erin en de samenleving gaat weer opbloeien.
Wel is het goed waakzaam te zijn en blijven op grondrechten en vrijheid.

*Insert André Hazes jr met Leef O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Eenmaal de grondrechten en vrijheid ingeleverd, leert de geschiedenis ons, dat je ze er moeilijk weer terug krijgt. de regering houdt van volgzame en gehoorzame burgers.
Exact. Je moet je maar afvragen of je ze ooit nog gaat terug zien. Onvoorwaardelijk op het niveau van februari 2020.
Bijvoorbeeld het middel vaccinatiepaspoort is een hele grote stap achteruit door de 2deling die het creëert in de maatschappij.

Daarom ben ik wel cynisch. Zeker omdat we niets meer hebben om de politiek te wijzen op fouten en ze tot een correctie te dwingen middels een referendum.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:47:08 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198408014
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:41 schreef Cynicio het volgende:
Als die app ervoor zorgt dat sectoren weer open kunnen en evenementen kunnen worden georganiseerd ga ik die app gewoon gebruiken. De enige tweedeling die in feite ontstaat is een logische: besmettelijke vs. niet-besmettelijke personen.

Grote als, want dit komt allemaal veel te laat.
Het zal echt staan of vallen met de laagdrempeligheid van de test en de kosten.

Voor een 2-daags festival willen mensen vast wel zelf een test lappen, maar voor een hapje in een doorsnee restaurant ga je natuurlijk geen x bedrag per persoon neerleggen voor een commerciële test. Die je dan een dag tevoren mag doen, dus het kost je ook nog eens tijd om ergens heen te rijden. Tenzij het een gratis blaastest aan de deur wordt. Maar dan heb je ook geen app nodig, lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')