abonnement Unibet Coolblue
pi_198403127
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zwembad, sportschool, universiteit, kinderfeestje, concert, etc.

Want de kroeg is inderdaad de enige plek waar mensen weer naar toe willen kunnen. Als je voor uit eten bij een simpel eetcafé met het gezin 50 euro kwijt bent en je bent hierna 300 + 50 euro kwijt is dat best zuur, vind je ook niet?
Jij hebt ook niet geluisterd. Universiteit valt hier niet onder en vaccineren is gratis.
- verwijderd door admin -
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 23:06:19 #202
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198403132
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:01 schreef groenen het volgende:

[..]

Jij bent niet blij dat de maatregelen en vaccinaties werken zo te zien. Bedank Hugogod maar
De vaccinaties die werken? Diezelfde vaccinaties die nog niet in de modellen meegenomen worden omdat ze volgens het RIVM nog geen significant effect hebben? De maatregelen die de R met 0,1 hebben weten te drukken, waar minimaal 0,4 nodig was?

Het meest aannemelijke scenario is dat het RIVM ernaast zat met hun modellen. Die modellen waar ze al weken aan aan het sleutelen zijn omdat ze er telkens naast zaten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198403143
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:06 schreef groenen het volgende:

[..]

Jij hebt ook niet geluisterd. Universiteit valt hier niet onder en vaccineren is gratis.
En die sneltest? En waarom zou ik me laten testen als ik geen klachten heb?
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 23:07:37 #204
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198403150
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:06 schreef groenen het volgende:

[..]

Jij hebt ook niet geluisterd. Universiteit valt hier niet onder en vaccineren is gratis.
Nee, jij hebt niet goed geluisterd. Wat de Jonge zei was dat basisscholen en voortgezet onderwijs hier niet onder vallen, hij heeft het niet over universiteit gehad.

Vaccineren is gratis, maar testen niet. Mensen die net naar de uni gaan staan helemaal achteraan om gevaccineerd te worden, die mogen dus nog een aantal maanden testen dan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198403151
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:58 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Mijn advies: ga even iets anders doen dan Covid nieuws opzoeken en elk woord van Rutte analyseren. Je slaat weer door. Lekker slapen straks.
Maar hoe kan dit iets anders betekenen dan dat we goede kans voor eeuwig aan die verschrikkelijke allesverneukende 1,5m vastzitten? Zo kan ik niet slapen, dan lig ik de hele nacht wakkeer in een bad zweet, dat is het probleem (ja dat heb ik eerder gehad, drie dagen achter elkaar, ondanks dat ik overdag zo moe was dat ik vergat bij welke klant ik moest gaan werken en ongemerkt bijna doodgereden werd, daarna werd me weer duidelijk dat het tijdelijk zou zijn en sliep ik weer).
#WeesGeenWhales
pi_198403152
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:06 schreef mir1986 het volgende:

[..]

. Hoezo wappie tweets? Hier is toch niets aan gelogen? 3 ziekenhuisopnames per gemeente? En dat nog niet eens? Doe normaal..
verdiep je even in de figuur erachter en wat hij post...
En daarna pas in de selectieve berichtgeving, maar ik vrees dat je het wegschreeuwt als onzin. Tja dan zijn we klaar toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 23:08:48 ]
pi_198403157
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:06 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En die sneltest? En waarom zou ik me laten testen als ik geen klachten heb?
Je hoeft je niet te laten lesten, je tuin en balkon zijn gratis, testen voorlopig ook.
- verwijderd door admin -
pi_198403169
Wel grappig, met de scholen al langer open en de terrassen 31 maart (aanname mijnerzijds) versoepelen we eigenlijk al sneller dan in de UK. Of als het negatieve reisadvies er voor de meivakantie af gaat. Sneller dan een land waar ze al 1/3 gevaccineerd hebben, met hun veel grotere bevolking vandaag maar 4.7k besmettingen, waar de ziekenhuizen leeglopen en waar de ondersterfte in zicht is.

Alleen de communicatie van ons kabinet is zó dramatisch, ze zijn zó bang om iets te beloven of om een zinnige routekaart te maken, dat ze over proberen te komen alsof er helemaal niks kan en niks mag. En ze dus niemand meer mee krijgen.

Je kunt het zelfde verhaal nét even anders brengen en mensen houden het zo nog een maandje vol als dat het dan ook echt was, maar ja wat als er iets misgaat, dan moeten we toch weer langer door, laten we vooral niet in oplossingen denken...
pi_198403178
twitter


En nog een groot schandaal in Duitsland, het gaat maar door.

Trouwens ik hoef de big pharma niet extra te sponsoren, ze mogen hun vaccin lekker houden.
pi_198403179
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, jij hebt niet goed geluisterd. Wat de Jonge zei was dat basisscholen en voortgezet onderwijs hier niet onder vallen, hij heeft het niet over universiteit gehad.

Vaccineren is gratis, maar testen niet. Mensen die net naar de uni gaan staan helemaal achteraan om gevaccineerd te worden, die mogen dus nog een aantal maanden testen dan.
Geldverspilling.. Wat kosten die tests?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198403190
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:09 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

En nog een groot schandaal in Duitsland, het gaat maar door.

Trouwens ik hoef de big pharma niet extra te sponsoren, ze mogen hun vaccin lekker houden.
Stek dat vaccin maar lekker op een plek waar de zon nooit schijnt, dat zal ze leren!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 23:10:47 ]
pi_198403192
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:08 schreef Vasilevski het volgende:
Wel grappig, met de scholen al langer open en de terrassen 31 maart (aanname mijnerzijds) versoepelen we eigenlijk al sneller dan in de UK. Of als het negatieve reisadvies er voor de meivakantie af gaat. Sneller dan een land waar ze al 1/3 gevaccineerd hebben, met hun veel grotere bevolking vandaag maar 4.7k besmettingen, waar de ziekenhuizen leeglopen en waar de ondersterfte in zicht is.

Alleen de communicatie van ons kabinet is zó dramatisch, ze zijn zó bang om iets te beloven of om een zinnige routekaart te maken, dat ze over proberen te komen alsof er helemaal niks kan en niks mag. En ze dus niemand meer mee krijgen.
Het belangrijke is dat in het UK een perspectief is gezet, 21/6, naar het opheffen van ALLE beperkingen. Hier loopt Rutte dystopische hel voorspellingen te doen dat we misschien als we moeten leren leven met het viru svoor eeuwig de 1,5m / de nieuwe levende hel/"normaal" erin moeten houden. Dat is nogal een verschil... ;_;
#WeesGeenWhales
pi_198403193
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:07 schreef groenen het volgende:

[..]

Je hoeft je niet te laten lesten, je tuin en balkon zijn gratis, testen voorlopig ook.
. En de rest hoef je niet meer naar toe? Je mag niet meer leven ofzo? Wordt verketterd? Jij bent toch gevaccineerd en wordt niet meer ziek? Waarom dan voor anderen het vaccin ook te verplichten?
pi_198403198
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar hoe kan dit iets anders betekenen dan dat we goede kans voor eeuwig aan die verschrikkelijke allesverneukende 1,5m vastzitten? Zo kan ik niet slapen, dan lig ik de hele nacht wakkeer in een bad zweet, dat is het probleem (ja dat heb ik eerder gehad, drie dagen achter elkaar, ondanks dat ik overdag zo moe was dat ik vergat bij welke klant ik moest gaan werken en ongemerkt bijna doodgereden werd, daarna werd me weer duidelijk dat het tijdelijk zou zijn en sliep ik weer).
Is er een kleinere kans dat de 1,5 metersamenleving voor eeuwig blijft als jij wakker blijft liggen, denk je? Nee? Nou, dan is dat dus niet nodig.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 23:11:10 #215
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198403200
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:07 schreef groenen het volgende:

[..]

Je hoeft je niet te laten lesten, je tuin en balkon zijn gratis, testen voorlopig ook.
Dit is nu die alom geprezen solidariteit in vol ornaat.

Een jaar thuis zitten omdat anderen dood kunnen gaan van dit virus. Als je dan eenmaal weer wat dingen kunt is het antwoord: Je tuin en balkon zijn gratis. Voor de rest heb je pech.

Weet je nog, toen we begonnen met de maatregelen? "Alleen samen"?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198403205
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:10 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Het belangrijke is dat in het UK een perspectief is gezet, 21/6, naar het opheffen van ALLE beperkingen. Hier loopt Rutte dystopische hel voorspellingen te doen dat we misschien als we moeten leren leven met het viru svoor eeuwig de 1,5m / de nieuwe levende hel/"normaal" erin moeten houden. Dat is nogal een verschil... ;_;
Op een gegeven moment gaan mensen zelf die 1,5 meter afstand niet meer houden hoor.
pi_198403210
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is nu die alom geprezen solidariteit in vol ornaat.

Een jaar thuis zitten omdat anderen dood kunnen gaan van dit virus. Als je dan eenmaal weer wat dingen kunt is het antwoord: Je tuin en balkon zijn gratis. Voor de rest heb je pech.

Weet je nog, toen we begonnen met de maatregelen? "Alleen samen"?
Solidariteit gaat maar 1 kant op..
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 23:11:57 #218
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198403215
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Geldverspilling.. Wat kosten die tests?
Ik heb geen idee wie die tests gaat doen, maar als we uitgaan van de GGD's hebben ze nog zo'n 10.000 FTE nodig om zoveel tests te kunnen verwerken lijkt me. Test 48 uur geldig, 10 miljoen mensen die dan nog niet gevaccineerd zijn, laten we zeggen dat 10% daarvan actief is en 1x per week op pad wil. Dan moet je dus (naast de tests die je al doet) 1 miljoen tests per week doen puur en alleen maar om 't normale sociale leven een beetje op te pakken.

Indien commercieel: Een sneltest is nu iets van 100,- ofzo.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198403231
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:05 schreef eragon2890 het volgende:

[Ik kan gewoon niet tegen die onzekerheid. De enige reden dat ik niet in mei al zelfmoord pleegde, dat deed ik toen bijna, is dat langzaam duidelijk werd dat deze ellende niet voor eeuwig zou zijn. Ik kan niet tegen die twijfel. Nu zijn al onze experts optimistisch, komt Rutte met dit rampverhaal. Why?
Jeuwww, rustigaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198403232
Bart Nijman:

twitter


twitter


twitter


_O_
pi_198403241
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wie die tests gaat doen, maar als we uitgaan van de GGD's hebben ze nog zo'n 10.000 FTE nodig om zoveel tests te kunnen verwerken lijkt me.

Indien commercieel: Een sneltest is nu iets van 100,- ofzo.
100 piek door de plee... Idioot idee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198403248
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

100 piek door de plee... Idioot idee.
100 piek dat waren guldens toch? Dus 45 euro ofzo?
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 23:14:50 #223
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198403251
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

100 piek door de plee... Idioot idee.
Als ik met mn gezin uit eten wil ben ik dan (uitgaande van alleen volwassenen) 200 euro kwijt zonder dat ik een euro gedoneerd heb aan dat restaurant. Denk dat veel mensen het dan wel zullen laten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 8 maart 2021 @ 23:14:58 #224
408813 crew  trein2000
pi_198403252
De Nieuwe Rotterdamse Courant schrijft even op hoe het zit met de avondklok: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-wisselgeld-a4034732

Uitstekend stuk. Strekking: het kabinet speelt hoog spel en bedient zich van trucs.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 8 maart 2021 @ 23:15:53 #225
408813 crew  trein2000
pi_198403261
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:13 schreef Vasilevski het volgende:
Bart Nijman:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

_O_
Zo af en toe produceert GeenStijl best iets zinnigs.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 23:16:49 #226
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198403269
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als ik met mn gezin uit eten wil ben ik dan (uitgaande van alleen volwassenen) 200 euro kwijt zonder dat ik een euro gedoneerd heb aan dat restaurant. Denk dat veel mensen het dan wel zullen laten.
Je kan je ook gratis laten testen bij de GGD toch? Neem aan dat die supermarkt testen ook niet veel gaan kosten waarschijnlijk. Al zou ik het een stom idee vinden dat iedereen zou moeten testen om naar een restaurant te mogen gaan, veel te omslachtig. Doe het alleen voor internationale reizen en eventueel een festival.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 23:20:13 #227
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198403309
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Je kan je ook gratis laten testen bij de GGD toch? Neem aan dat die supermarkt testen ook niet veel gaan kosten waarschijnlijk. Al zou ik het een stom idee vinden dat iedereen zou moeten testen om naar een restaurant te mogen gaan, veel te omslachtig. Doe het alleen voor internationale reizen en eventueel een festival.
Op dit moment geeft de GGD geen negatief testbewijs. Kan zijn dat dat met die app wel komt, maar dat staat nogal in zijn kinderschoenen op dit moment. Als je op dit moment een negatief testbewijs nodig hebt kun je in elk geval (naar mijn weten) niet bij de GGD terecht.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198403312
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is nu die alom geprezen solidariteit in vol ornaat.

Een jaar thuis zitten omdat anderen dood kunnen gaan van dit virus. Als je dan eenmaal weer wat dingen kunt is het antwoord: Je tuin en balkon zijn gratis. Voor de rest heb je pech.

Weet je nog, toen we begonnen met de maatregelen? "Alleen samen"?
Jij vind extra kosten zuur, maar waarom eigenlijk? Voor een goed concert of een voetbalwedstrijd betaal ik ook rond de 100 euro. Voor een VIP tafel in sommige clubs ook. Deel hiervan is om de beveiliging te financieren. Dat betaal ik ook, terwijl ik niet met stenen gooi bij voetbalwedstrijden.

Dat zal vanaf juni niet anders zijn. Tot juni/juli verwacht ik dat de tests gratis zullen zijn.

Heeft er weinig mee te maken dat jij jezelf zielig vindt omdat dit virus jou vermoedelijk minder raakt.
- verwijderd door admin -
pi_198403313
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Je kan je ook gratis laten testen bij de GGD toch? Neem aan dat die supermarkt testen ook niet veel gaan kosten waarschijnlijk. Al zou ik het een stom idee vinden dat iedereen zou moeten testen om naar een restaurant te mogen gaan, veel te omslachtig. Doe het alleen voor internationale reizen en eventueel een festival.
...

Als corona ebola was. Was ik voor.

Als risicogroepen zichzelf kunnen beschermen en de tijd gehad hebben dan moet die samenleving gewoon open.

Groepsimmuniteit is een kolder idee. Dit virus wordt endemisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198403318
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:11 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Op een gegeven moment gaan mensen zelf die 1,5 meter afstand niet meer houden hoor.
Maar nogmaals, dat maakt het voor clubs, festivals, kroegen, en alles wat verder formeel is en geen boete wil, of een jongerenmeet in een park of buurthuis zelfs maar, nog niet mogelijk. Daar MOET je je wel aan die achterlijke beperking houden.

Waarom kan rutte niet gewoon zeggen wat alle experts zeggen? Dat snap ik niet, een jaar lang is hij optimistischer dan veel experts, en nu ineens omgekeerd. En hij heeft het ook over de finish, leven met het virus, niet meer allesbepalend voor ons leven... etc. Maar die 1,5m verneukt alles wat het leven leuk maakt en verandert het bestaan in een levende hel, die bepaald zelf je hele "leven"!

Door dat soort woorden klinkt het gewoon alsof die die 1,5m voor eeuwig wel best vind. En daar wordt ik heel heel heel bang van.
#WeesGeenWhales
pi_198403337
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Is er een kleinere kans dat de 1,5 metersamenleving voor eeuwig blijft als jij wakker blijft liggen, denk je? Nee? Nou, dan is dat dus niet nodig.
Alleen met Rutte en de uitspraken die hij vanavond deed, ik weet dat al onze experts zowat unaniem onafhankelijk van elkaar roepen al maanden dat we er wel weer van af komen, maar Rutte wekte nu de indruk van misschien niet...
#WeesGeenWhales
pi_198403348
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:14 schreef trein2000 het volgende:
De Nieuwe Rotterdamse Courant schrijft even op hoe het zit met de avondklok: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-wisselgeld-a4034732

Uitstekend stuk. Strekking: het kabinet speelt hoog spel en bedient zich van trucs.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Ik ben bang dat het een afweging van handhaving was i.p.v. verstand.

Grapperhaus kon waarschijnlijk te boa's en agenten niet zover krijgen om ook eens te gaan handhaven van personen die zich niet aan de corona regels hielden van voor die avondklok. En toen dacht die sloopkogel waarschijnlijk iets van, iedereen naar bed, foei.
2 weken werden 2 waanden en 2 maanden kunnen zo 2 jaren worden, als je de regiseur rutte kan inschatten.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 23:25:20 #233
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198403368
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:20 schreef groenen het volgende:

[..]

Jij vind extra kosten zuur, maar waarom eigenlijk? Voor een goed concert of een voetbalwedstrijd betaal ik ook rond de 100 euro. Voor een VIP tafel in sommige clubs ook. Deel hiervan is om de beveiliging te financieren. Dat betaal ik ook, terwijl ik niet met stenen gooi bij voetbalwedstrijden.

Dat zal vanaf juni niet anders zijn. Tot juni/juli verwacht ik dat de tests gratis zullen zijn.

Heeft er weinig mee te maken dat jij jezelf zielig vindt omdat dit virus jouw vermoedelijk minder raakt.
Het verschil is dat iedereen dat bedrag betalen moet. Als jij gevaccineerd bent en ik niet betaal jij 100 euro voor je kaartje voor een voetbalwedstrijd en ik 200 euro voor dezelfde voetbalwedstrijd, omdat ik nog niet gevaccineerd ben. Dat terwijl ik daar helemaal nog geen keuze voor gehad heb.

Stel dat ik op zaterdag een voetbalwedstrijd heb waar ik graag heen wil en op dinsdag naar de universiteit moet, dan moet ik me dus 2x laten testen op dat moment.

Het heeft er niets mee te maken of ik mezelf zielig vind, maar dat is ondertussen ook de holle retoriek in de discussie geworden. Over het algemeen is de strekking: "Oh je vindt niet dat er versoepelingen voor gevaccineerden mogen zijn? boehoe, je mag niet naar de kroeg"

Dat zwaktebod zegt eigenlijk al genoeg. Als dit je beste argument is, heb je gewoon geen argument.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198403375
twitter


Erg goed draadje. Scroll ff naar 1 terug, heb per ongeluk 16 gelinked. Something's fishy.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198403389
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:20 schreef groenen het volgende:

[..]

Jij vind extra kosten zuur, maar waarom eigenlijk? Voor een goed concert of een voetbalwedstrijd betaal ik ook rond de 100 euro. Voor een VIP tafel in sommige clubs ook. Deel hiervan is om de beveiliging te financieren. Dat betaal ik ook, terwijl ik niet met stenen gooi bij voetbalwedstrijden.

Dat zal vanaf juni niet anders zijn. Tot juni/juli verwacht ik dat de tests gratis zullen zijn.

Heeft er weinig mee te maken dat jij jezelf zielig vindt omdat dit virus jou vermoedelijk minder raakt.
Alsof iedereen die honderd euro kan betalen.en de kans dat ik dus op de ic terecht kom is zo'n 0,05% en daarom zou ik het vaccin nemen? Nope.
pi_198403397
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:20 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar nogmaals, dat maakt het voor clubs, festivals, kroegen, en alles wat verder formeel is en geen boete wil, of een jongerenmeet in een park of buurthuis zelfs maar, nog niet mogelijk. Daar MOET je je wel aan die achterlijke beperking houden.

Waarom kan rutte niet gewoon zeggen wat alle experts zeggen? Dat snap ik niet, een jaar lang is hij optimistischer dan veel experts, en nu ineens omgekeerd. En hij heeft het ook over de finish, leven met het virus, niet meer allesbepalend voor ons leven... etc. Maar die 1,5m verneukt alles wat het leven leuk maakt en verandert het bestaan in een levende hel, die bepaald zelf je hele "leven"!

Door dat soort woorden klinkt het gewoon alsof die die 1,5m voor eeuwig wel best vind. En daar wordt ik heel heel heel bang van.
Het is triest om te constateren dat maatregelen belangrijker zijn dan alles er om heen. Deze pandemie is misbruikt om Rutte en co hun stukje macht te geven waar ze zo geil van worden. We worden bedonderd waar we bij staan. We kijken ernaar, vinden er wat van en gaan weer verder. Kritische vragen worden niet gesteld en alles doen om besmettingen te voorkomen.
pi_198403405
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:26 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Alsof iedereen die honderd euro kan betalen.en de kans dat ik dus op de ic terecht kom is zo'n 0,05% en daarom zou ik het vaccin nemen? Nope.
Boeit verder niemand iets als jij het vaccin niet neemt.
- verwijderd door admin -
pi_198403406
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Op dit moment geeft de GGD geen negatief testbewijs. Kan zijn dat dat met die app wel komt, maar dat staat nogal in zijn kinderschoenen op dit moment. Als je op dit moment een negatief testbewijs nodig hebt kun je in elk geval (naar mijn weten) niet bij de GGD terecht.
Het is gestoord. Denk dat niemand iets tegen meer testen zou hebben als je duidelijk maakt dat het tijdelijk is om pakweg 3 maanden te overbruggen. En als je mensen een helder en transparant plan geeft:

• Voor wie is het?
• Voor welke gelegenheden?
• Voor hoe lang?
• Wat mag het kosten?
• Wie betaalt het?
• Gelden er nog beperkingen als je negatief test?

Allemaal geen idee. Maar we hebben de app dit weekend al klaar voor de Fieldlabs dus we kunnen los. Verder totaal geen gevaar van mission creep of zo...
pi_198403412
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:13 schreef Vasilevski het volgende:
Bart Nijman:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

_O_
Eigenlijk moeten we 'm allemaal niet nemen uit protest. Ik ben ook bereid 'm niet te nemen als dit de toekomst wordt.

Zullen we waarschijnlijk als minderheid toch wel benadeeld en onderdrukt worden...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198403420
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Alleen met Rutte en de uitspraken die hij vanavond deed, ik weet dat al onze experts zowat unaniem onafhankelijk van elkaar roepen al maanden dat we er wel weer van af komen, maar Rutte wekte nu de indruk van misschien niet...
Dat is geen antwoord op m'n vraag.

Jij raakt in een kennelijk nogal emotionele toestand door de onzekerheid die dit beleid met zich meebrengt. Maar dat heeft helemaal geen zin, dus dan kun je net zo goed proberen om minder intens met eea om te gaan.
pi_198403431
Heeft Matthias Desmet toch ontzettend gelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 8 maart 2021 @ 23:30:33 #242
408813 crew  trein2000
pi_198403437
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]

Erg goed draadje. Scroll ff naar 1 terug, heb per ongeluk 16 gelinked. Something's fishy.
Slinger Videoland even aan en kijk naar die docu over de eerste golf in Bernhoven. Echt elk betoog dat stelt : “Corona=griep” is volstrekt onzinnig.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198403438
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het verschil is dat iedereen dat bedrag betalen moet. Als jij gevaccineerd bent en ik niet betaal jij 100 euro voor je kaartje voor een voetbalwedstrijd en ik 200 euro voor dezelfde voetbalwedstrijd, omdat ik nog niet gevaccineerd ben. Dat terwijl ik daar helemaal nog geen keuze voor gehad heb.

Stel dat ik op zaterdag een voetbalwedstrijd heb waar ik graag heen wil en op dinsdag naar de universiteit moet, dan moet ik me dus 2x laten testen op dat moment.

Het heeft er niets mee te maken of ik mezelf zielig vind, maar dat is ondertussen ook de holle retoriek in de discussie geworden. Over het algemeen is de strekking: "Oh je vindt niet dat er versoepelingen voor gevaccineerden mogen zijn? boehoe, je mag niet naar de kroeg"

Dat zwaktebod zegt eigenlijk al genoeg. Als dit je beste argument is, heb je gewoon geen argument.
Ik ga er inderdaad vanuit dat testen in juni juli nog steeds gratis zijn, staat verder ook in mijn post. Als de helft sowieso moet betalen en anderen niet, dan is dat inderdaad unfair.

Jij kwam met holle retoriek over solidariteit, of het gebrek daaraan, ik niet.
- verwijderd door admin -
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 23:30:57 #244
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198403444
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:27 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is gestoord. Denk dat niemand iets tegen meer testen zou hebben als je duidelijk maakt dat het tijdelijk is om pakweg 3 maanden te overbruggen. En als je mensen een helder en transparant plan geeft:

• Voor wie is het?
• Voor welke gelegenheden?
• Voor hoe lang?
• Wat mag het kosten?
• Wie betaalt het?
• Gelden er nog beperkingen als je negatief test?

Allemaal geen idee. Maar we hebben de app dit weekend al klaar voor de Fieldlabs dus we kunnen los. Verder totaal geen gevaar van mission creep of zo...
Ik ben even door die github aan het grasduinen geweest: https://github.com/minvws/nl-covid19-coronacheck-app-coordination

Belangrijk element: "Proof of concept"

Bij architecture/security architecture: TODO
Bij solution architecture: Version: 0.2 (Work in Progress)
quote:
The Dutch Ministry of Health, Welfare and Sport has commissioned a project team to experiment with the technical possibilities surrounding a 'verifiable test result' that would let indiduals prove the fact that they have recently tested negative for COVID-19. The name of the app has yet to be determined, for now we use the working title 'CoronaTester App'. This document describes the functional and technical architecture of the CoronaTester app.
Ja, die is dit weekend inderdaad zeker klaar. Zonder twijfel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 8 maart 2021 @ 23:31:46 #245
408813 crew  trein2000
pi_198403452
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:27 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is gestoord. Denk dat niemand iets tegen meer testen zou hebben als je duidelijk maakt dat het tijdelijk is om pakweg 3 maanden te overbruggen. En als je mensen een helder en transparant plan geeft:

• Voor wie is het?
• Voor welke gelegenheden?
• Voor hoe lang?
• Wat mag het kosten?
• Wie betaalt het?
• Gelden er nog beperkingen als je negatief test?

Allemaal geen idee. Maar we hebben de app dit weekend al klaar voor de Fieldlabs dus we kunnen los. Verder totaal geen gevaar van mission creep of zo...
We maken tegenwoordig een routekaart op basis van de besluiten ipv de besluiten op basis van de routekaart. En dan verwacht jij een plan? Haha.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198403456
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:26 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Alsof iedereen die honderd euro kan betalen.en de kans dat ik dus op de ic terecht kom is zo'n 0,05% en daarom zou ik het vaccin nemen? Nope.
0.05% betekend eigenlijk dat je nooit een kans zou maken om toegelaten te worden op een IC.
Dan zou ik ook maar me om niemand anders meer zorgen maken.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 23:32:36 #247
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198403463
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:30 schreef groenen het volgende:

[..]

Ik ga er inderdaad vanuit dat testen in juni juli nog steeds gratis zijn, staat verder ook in mijn post. Als de helft sowieso moet betalen en anderen niet, dan is dat inderdaad unfair.

Jij kwam met holle retoriek over solidariteit, of het gebrek daaraan, ik niet.
Klopt, ik reageerde op je "Je tuin of balkon is gratis" als reactie op iemand die aangaf dat die tests impact hebben. Niet herkennen dat de situatie die jij ervaart niet degene is die een ander heeft kun je best zien als een gebrek aan solidariteit naar die ander, dus hol is het niet.

Maargoed, als de tests gratis zijn/blijven is de situatie anders, mits de tests snel te doen zijn e.d, daar heb je gelijk in. Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in alleen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 8 maart 2021 @ 23:33:45 #248
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_198403474
Volgens Gommers gaan we pieken in april. :z
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198403480
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben even door die github aan het grasduinen geweest: https://github.com/minvws/nl-covid19-coronacheck-app-coordination

Belangrijk element: "Proof of concept"

Bij architecture/security architecture: TODO
Bij solution architecture: Version: 0.2 (Work in Progress)
[..]

Ja, die is dit weekend inderdaad zeker klaar. Zonder twijfel.
"klaar" misschien wel, als een Bethesda game...
#WeesGeenWhales
  maandag 8 maart 2021 @ 23:37:33 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198403528
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:27 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is gestoord. Denk dat niemand iets tegen meer testen zou hebben als je duidelijk maakt dat het tijdelijk is om pakweg 3 maanden te overbruggen. En als je mensen een helder en transparant plan geeft:

• Voor wie is het?
• Voor welke gelegenheden?
• Voor hoe lang?
• Wat mag het kosten?
• Wie betaalt het?
• Gelden er nog beperkingen als je negatief test?

Allemaal geen idee. Maar we hebben de app dit weekend al klaar voor de Fieldlabs dus we kunnen los. Verder totaal geen gevaar van mission creep of zo...
De Fieldlabs waarbij we eerst nog weer 2 maanden moeten wachten op de resultaten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')