Kan ik hieruit opmaken dat je de diagnose dus liever niet had willen horen, maar dat je het er wellicht wel ergens mee eens bent? Wat was je doel precies toen je je aanmeldde voor diagnose?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:36 schreef Boze_Eend het volgende:
ik denk dat ik ga stoppen met behandeling heeft nu toch geen nut meer
Pro tip: na het gedeelte waarin stond dat ik doorverwijzing misselijkmakend vond, stond het signaalwoord “omdat” waarna ik de reden vermeldde.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:30 schreef ZarB het volgende:
Waarom is een doorverwijzing misselijkmakend? Als jouw huisarts een hartprobleem constateert heb je liever dat hij zelf gaat opereren?
Dat heb ik gelezen, maar je "omdat" is jouw ervaring en het "is" misselijkmakend stel je als voldongen feit. Dus eea kan wel wat nuance gebruiken.quote:Op maandag 8 maart 2021 21:53 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Pro tip: na het gedeelte waarin stond dat ik doorverwijzing misselijkmakend vond, stond het signaalwoord “omdat” waarna ik de reden vermeldde.
Weer die 1 op 1 vergelijking met fysieke zorg. Dat kan wel als het jullie uitkomt he? Maar als er bewijs geleverd moet worden dan zijn mentale en fysieke zorg ineens weer niet vergelijkbaar.
Een momentopname? Ben je bekend met diagnostisch onderzoek?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:15 schreef colivo het volgende:
Zo'n diagnose is een momentopname, lekker naast je neer leggen en aan jezelf werken zodat je die diagnose straks weer kwijt bent.
Goed advies dit. Zeg je dit ook tegen mensen met downsyndroom of een klinische depressie? Hoe kun je dit nou adviseren als je geen idee hebt wat ts heeft.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:15 schreef colivo het volgende:
Zo'n diagnose is een momentopname, lekker naast je neer leggen en aan jezelf werken zodat je die diagnose straks weer kwijt bent.
Echtquote:Op maandag 8 maart 2021 22:15 schreef ZarB het volgende:
Dat heb ik gelezen, maar je "omdat" is jouw ervaring en het "is" misselijkmakend stel je als voldongen feit. Dus eea kan wel wat nuance gebruiken.
Verder verspil ik hier geen tijd aan aangezien het overduidelijk is dat het geen zin heeft om iemand als jij iets uit te leggen. Sterkte in ieder geval.
Tuurlijk verandert het wel iets, zijn behandel vooruitzichten. Als hij wordt geholpen met iets waar hij niet voor geholpen wil worden en niet geholpen wordt met iets waar hij wel voor geholpen wil worden dan is het de vraag wat het woord helpen nog betekent.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 00:18 schreef SugeLucky het volgende:
Je bent nog dezelfde persoon als je voor je diagnose was.
Feitelijk verandert het niets, je hebt nu alleen een labetje waardoor het wellicht makkelijker is om je te helpen.
Dat is dan ook exact wat ik zeg..quote:Op dinsdag 9 maart 2021 01:21 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Tuurlijk verandert het wel iets, zijn behandel vooruitzichten
Nee, want je gaat ervan uit dat het label behandeling altijd makkelijker maakt, of die behandeling wel of niet geschikt is staat kennelijk al niet meer ter discussiequote:
Het is jammer dat je mijn zin niet kan lezen zoals ik hem getypt hebt.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 01:26 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Nee, want je gaat ervan uit dat het label behandeling altijd makkelijker maakt, of die behandeling wel of niet geschikt is staat kennelijk al niet meer ter discussie
Ik ben wel aardig bekend met labels opgeplakt krijgen door de psychiatrie jaquote:Op maandag 8 maart 2021 22:18 schreef ZarB het volgende:
[..]
Een momentopname? Ben je bekend met diagnostisch onderzoek?
Downsyndroom heeft volgens mij iets met afwijkende chromosomen te maken, psychische aandoeningen zijn dat niet en zijn daardoor itt downsyndroom goed te genezen.quote:Op maandag 8 maart 2021 22:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Goed advies dit. Zeg je dit ook tegen mensen met downsyndroom of een klinische depressie? Hoe kun je dit nou adviseren als je geen idee hebt wat ts heeft.
Man man man.
Dat hangt van de aandoening af. Persoonlijkheidsstoornissen zijn niet te genezen.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 07:21 schreef colivo het volgende:
[..]
Ik ben wel aardig bekend met labels opgeplakt krijgen door de psychiatrie jaMaar heb er gelukkig ook ervaring met labels verwijderen, en dat raad ik dan ook iedereen aan te doen.
[..]
Downsyndroom heeft volgens mij iets met afwijkende chromosomen te maken, psychische aandoeningen zijn dat niet en zijn daardoor itt downsyndroom goed te genezen.
Ligt aan de gradatie van de stoornis.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat hangt van de aandoening af. Persoonlijkheidsstoornissen zijn niet te genezen.
Niet mee eens met je laatste zin.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 07:21 schreef colivo het volgende:
[..]
Ik ben wel aardig bekend met labels opgeplakt krijgen door de psychiatrie jaMaar heb er gelukkig ook ervaring met labels verwijderen, en dat raad ik dan ook iedereen aan te doen.
[..]
Downsyndroom heeft volgens mij iets met afwijkende chromosomen te maken, psychische aandoeningen zijn dat niet en zijn daardoor itt downsyndroom goed te genezen.
Volgens de ggz idd niet, en veel mensen die daar aankloppen gaan daarin mee.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat hangt van de aandoening af. Persoonlijkheidsstoornissen zijn niet te genezen.
Waarom reageer je niet meer op je eigen topic? Je bent toch verder met behandelen gegaan gezien je topic hier?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:36 schreef Boze_Eend het volgende:
ik denk dat ik ga stoppen met behandeling heeft nu toch geen nut meer
Het meeste is hier wel gezegd. En nee niet verder, ik heb wat gevraagd voor de angst. Sinds de diagnose ben ik ook gewoon meer angstig, angstig dat ik mezelf ga verliezen. Nu heb ik dus nieuw probleem erbij. Liefst was ik er nooit aan begonnen. Is allemaal klote even habiboquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom reageer je niet meer op je eigen topic? Je bent toch verder met behandelen gegaan gezien je topic hier?
KLB / Benzodiazepine
En is er al een second opinion geweest?
Heb zelf geen benzodiazepinen, maar ben zelf nog steeds allerlei natuurlijke remedieen aan het uitproberen. Tot nu toe werkt er nog helemaal niks, maar als ik er 1 heb gevonden die veilig is en wel werkt zal ik het vermelden.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:51 schreef Boze_Eend het volgende:
Het meeste is hier wel gezegd. En nee niet verder, ik heb wat gevraagd voor de angst. Sinds de diagnose ben ik ook gewoon meer angstig, angstig dat ik mezelf ga verliezen. Nu heb ik dus nieuw probleem erbij. Liefst was ik er nooit aan begonnen. Is allemaal klote even habibo
Verstandelijk beperkt en autisme zijn 2 verschillende dingen.quote:Op zondag 14 maart 2021 00:09 schreef Medusa666 het volgende:
Ik heb ook de diagnose autisme gekregen. Maar ik neem de diagnose niet al te serieus, aangezien ik niet écht verstandelijk beperkt ben en best veel in mijn mars heb. Natuurlijk ben ik misschien soms een klein beetje anders. Maar het valt niet echt direct op, omdat het vooral vanbinnen bij mij allemaal wat anders verloopt. Maar van de buitenkant zou je helemaal niet zeggen dat ik autistisch ben. En dat hebben zoveel mensen/ meer mensen dan je denkt. Men is nogal dol op diagnoses uitdelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |