abonnement Unibet Coolblue
pi_198441068
Ik ben echt al zooooo lang niet meer in Utrecht geweest...
Heb er gestudeerd, maar ben er denk ik alweer bijna 20 jaar weg (en nu voel ik me heel oud :{ )
En ben er ook niet heel veel meer geweest sindsdien.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198441069
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 08:20 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wifi met belabberd bereik. Meerdere extra accesspoints moeten aanschaffen voor bereik op de tweede verdieping. Wifi verbinding valt vaak meerdere keren per dag weg. Tv ontvanger is traag, "zapt" op eigen houtje en loopt vaak vast en hapert.
Wij hebben kpn. Om overal goede wifi te hebben hadden we extra kastjes. Die waren ook duur. Zijn we verhuisd krijgen we een nieuwe router werken die kastjes niet meer want we ondersteunen geen andere merken. Zucht
  donderdag 11 maart 2021 @ 09:36:55 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198441142
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 08:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

}:| }:| :{w
Niet zo onaardig over je arme papa.
Ik had gisteren precies hetzelfde. Heul niet op de afstandsbediening geramd }:|

tipje als zijn beeld zwart is en het niet opgelost wordt met gewoon de zenders opnieuw zoeken: fabrieksinstellingen terugzetten en dan de zenders opnieuw zoeken. Werkte hier tenminste
Thanx.
Hij kan er niks aan doen. Zit in z’n aardje. Hij sloopt ook z’n telefoon, de laptop, z’n fietsen, z’n auto.
  donderdag 11 maart 2021 @ 09:37:40 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198441144
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:30 schreef F_r het volgende:

[..]

Wij hebben kpn. Om overal goede wifi te hebben hadden we extra kastjes. Die waren ook duur. Zijn we verhuisd krijgen we een nieuwe router werken die kastjes niet meer want we ondersteunen geen andere merken. Zucht
Dat is zuur. Op marktplaats zetten?
pi_198441169
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is zuur. Op marktplaats zetten?
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is zuur. Op marktplaats zetten?
Volgens mij gaat mijn man proberen de oude router te houden en dan werkt het wel. Maar om alle ellende toch maar voor te zijn is er nu een kabel voor internet naar zijn werk(hok) getrokken.
pi_198441189
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:30 schreef F_r het volgende:

[..]

Wij hebben kpn. Om overal goede wifi te hebben hadden we extra kastjes. Die waren ook duur. Zijn we verhuisd krijgen we een nieuwe router werken die kastjes niet meer want we ondersteunen geen andere merken. Zucht
Wij hebben op zolder een wifikastje die ziggo ook aanbied. De KPN klantenservice geeft dat ding soms de schuld van problemen maar het werkt uitstekend. Het is echt onzin als de klantenservice vertelt dat ze geen andere merken ondersteunen. Ze mopperen bij ons ook wel eens op de switch die we gebruiken om meer dan 2 internetkabels aan te kunnen sluiten, mag ook niet dit dat. Allemaal leuk en aardig maar verminder dan niet elk nieuw modem het aantal aansluitingen. Jaren geleden hadden we 6 internetpoorten.

(Onze internetstoringen liggen niet bij de provider of bij de apparatuur in huis maar zit in de kabel. Volgende week komt er een monteur langs die als het goed is de graaf locatie gaat bepalen. Duimen jullie mee dat dit nu echt het einde gaat zijn van jarenlange internetproblemen?)

Bij ons is wifi wel flink beter dan het Ziggo signaal van de buren. Alle directe buren hebben ziggo en dat stoort op elkaar ofzo?
pi_198441218
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:41 schreef Elleska het volgende:

[..]

Wij hebben op zolder een wifikastje die ziggo ook aanbied. De KPN klantenservice geeft dat ding soms de schuld van problemen maar het werkt uitstekend. Het is echt onzin als de klantenservice vertelt dat ze geen andere merken ondersteunen. Ze mopperen bij ons ook wel eens op de switch die we gebruiken om meer dan 2 internetkabels aan te kunnen sluiten, mag ook niet dit dat. Allemaal leuk en aardig maar verminder dan niet elk nieuw modem het aantal aansluitingen. Jaren geleden hadden we 6 internetpoorten.

Bij ons is wifi wel flink beter dan het Ziggo signaal van de buren. Alle directe buren hebben ziggo en dat stoort op elkaar ofzo?
Klopt, staan allemaal op hetzelfde kanaal, kunnen ze zelf aanpassen en dan stoort het elkaar niet meer.

Onze buren hebben KPN, als zij storing hebben, gebruiken ze onze wifi en andersom. Goede back up zo.
pi_198441289
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:41 schreef Elleska het volgende:

[..]

Wij hebben op zolder een wifikastje die ziggo ook aanbied. De KPN klantenservice geeft dat ding soms de schuld van problemen maar het werkt uitstekend. Het is echt onzin als de klantenservice vertelt dat ze geen andere merken ondersteunen. Ze mopperen bij ons ook wel eens op de switch die we gebruiken om meer dan 2 internetkabels aan te kunnen sluiten, mag ook niet dit dat. Allemaal leuk en aardig maar verminder dan niet elk nieuw modem het aantal aansluitingen. Jaren geleden hadden we 6 internetpoorten.

(Onze internetstoringen liggen niet bij de provider of bij de apparatuur in huis maar zit in de kabel. Volgende week komt er een monteur langs die als het goed is de graaf locatie gaat bepalen. Duimen jullie mee dat dit nu echt het einde gaat zijn van jarenlange internetproblemen?)

Bij ons is wifi wel flink beter dan het Ziggo signaal van de buren. Alle directe buren hebben ziggo en dat stoort op elkaar ofzo?
Ze blokkeerde hem echt. Wij konden hem niet omzeilen. Ik snap er zelf niet zo heel veel van
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 maart 2021 @ 09:51:09 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198441306
Ziggo, wat zal ik zeggen....

Ik had vroeger die platte grote box, heel tevreden mee. Tot hij kapot ging, kon alleen vervangen worden door de Humax. zeg maar dag tegen opnemen -O-
Omdat ik anders maar even gewoon naar een abo duurder moest gaan. Grote onzin in mijn ogen. Als er wat kapot gaat moet t vervangen kunnen worden tegen dezelfde functionaliteit.

Jammere is dat je niet alles terug kunt kijken van alle zenders via de Humax. Dus dan via de app kijken, maar dat kan weer niet op de tv want chromecast of directe cast naar tv -O-

Wifi valt bijna dagelijks wel weg, en moet ik t kastje uit 2010 resetten, nee mevrouw dat kan niet. Er is niets met dat kastje aan de hand. Zucht.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_198441310
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:44 schreef exode het volgende:

[..]

Klopt, staan allemaal op hetzelfde kanaal, kunnen ze zelf aanpassen en dan stoort het elkaar niet meer.

Onze buren hebben KPN, als zij storing hebben, gebruiken ze onze wifi en andersom. Goede back up zo.
Man heeft bij onze oudere buren idd het kanaal gewijzigd maar het is gewoon te druk, dat veel andere buren nu versterkers hebben helpt ook niet en er wordt blijkbaar veel rond gehopt dus als je denkt een rustig kanaal te pakken te hebben kan dat een tijdje later een druk kanaal zijn.
pi_198441430
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 08:51 schreef exode het volgende:

[..]

We zoeken nog vrouwelijke monteurs. :D
Echt? Welke regio?

Mijn kind fietst tegenwoordig zelf naar huis, heb opeens nog meer tijd over :D
De familie weet me hier ook wel te vinden met die problemen. Ik woon alleen 100km van ze af, dat is dan wel weer een uitdaging via de telefoon :X
pi_198441535
Wij hebben al jaren KPN glasvezel en dat werkt prima. Onze buren hebben T-Mobile en dat werkt kennelijk minder goed, want ik zag hem laatst op facebook klagen over de wifi. Tja, nieuw huis, veel beton. We hebben op alle verdiepingen vaste aansluitingen laten maken en hebben daar wifi punten of routers in zitten om een goed wifi signaal te krijgen, werkt prima. Beetje lullig dat we op een gegeven moment zagen dat de telefoon van de buren ook op ons wifi netwerk zat. Zonder te vragen en geen idee hoe ie aan het password kwam. Dus wachtwoord gewijzigd en telefoon geblokkeerd.

We hebben wel een probleem met de mobiele telefoons hier. T-Mobile erkent dat we lullig zitten tov de mast en dat er waarschijnlijk te veel mensen afhankelijk zijn van de mast. Dus er moet een mast bij, maar dat gaat nog wel even duren. Overstappen naar een ander heeft geen zin, zelfde probleem. Dus nu krijg ik korting, maar dat helpt natuurlijk niet echt. En mijn telefoon werkt niet met bellen over wifi.

Mijn ouders hebben Ziggo en dat is, tja...lastig. Laatst hadden ze alle kleinkinderen te logeren en ineens geen signaal. Dus gebeld. Nee, geen storing, dus uw probleem. Monteur komt over 2 weken meneer. Dus. Tot hij de buren belde en die bleken ook geen signaal te hebben. Lang verhaal kort: er waren werkzaamheden geweest maar ze waren vergeten er zo'n 30 terug aan te sluiten. Foutje. :X maar de klantenservice bleef volhouden dat het geen storing was.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_198441566
Wifi is wel een echt een nare hoor, zeker nu er zoveel mensen thuiswerken. Er zijn zoveel mogelijk stoorzenders. En vergeet niet dat veel huizen (ook bij ons) echt veel meer op wifi laten draaien dan ze realiseren. Zoals een Toon of een Ring deurbel of een spelcomputer en ga zo maar door.

Tel daarbij op dat er genoeg mensen zijn die lekker goedkope kabels in huis hebben liggen die het signaal verknallen voordat het in een router of booster zit.

Het klinkt makkelijk, maar providers kunnen vrij weinig doen aan wifi gezeik. Ze kunnen alleen zorgen voor zo goed mogelijke apparatuur en dan maar hopen dat er weinig stoorzenders in huis zijn. Wij hebben zoveel mogelijk bekabeld aangelegd, dat is zoveel beter dan via wifi.

Hoe vaak onze monteurs niet bij mensen komen die problemen hebben en dan letterlijk kabels aan elkaar hebben geplakt met ductape. En dan boos zijn dat ze voor een nieuwe kabel moeten betalen. Kabel die in huis loopt niet die van ons onder de grond.

En doordat er momenteel veel wordt gegraven door oa KPN worden kabels beschadigd, bij een breuk valt het signaal volledig weg, maar als ze hem schampen wordt het signaal minder goed en dat kan jaren duren voordat duidelijk is waardoor dat komt. (andersom ook zo natuurlijk, ook wij laten nog wel eens graven)

En bij ons is een extra nadeel dat er in 12 jaar tijd 5 fusies zijn geweest met allemaal systemen die niet met elkaar samenwerken, andere kastjes, andere kabels, andere wifi signalen etc etc. Nu met die nieuwe mediabox zie je dat dat wel goed werkt, die is speciaal voor ons ontwikkeld in plaats van een erfenis van 2 bedrijven geleden.

Ik ben er eerlijk gezegd ook wel trots op dat de bandbreedtes van alle providers echt tot de laatste komma zijn uitgerekt door het massale thuiswerken vorig voorjaar en dat er geen grote issues waren.
Ik vind dat echt ongelooflijk en razend knap. Dus niet alleen van ons, maar van allemaal want er is daarin samengewerkt. Tientallen technische mannen die 24/7 door hebben gewerkt om te zorgen dat die piekdrukte die maar door bleef duren geen volledige uitval tot gevolg had.
pi_198441602
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:06 schreef mefke79 het volgende:
Wij hebben al jaren KPN glasvezel en dat werkt prima. Onze buren hebben T-Mobile en dat werkt kennelijk minder goed, want ik zag hem laatst op facebook klagen over de wifi. Tja, nieuw huis, veel beton. We hebben op alle verdiepingen vaste aansluitingen laten maken en hebben daar wifi punten of routers in zitten om een goed wifi signaal te krijgen, werkt prima. Beetje lullig dat we op een gegeven moment zagen dat de telefoon van de buren ook op ons wifi netwerk zat. Zonder te vragen en geen idee hoe ie aan het password kwam. Dus wachtwoord gewijzigd en telefoon geblokkeerd.

We hebben wel een probleem met de mobiele telefoons hier. T-Mobile erkent dat we lullig zitten tov de mast en dat er waarschijnlijk te veel mensen afhankelijk zijn van de mast. Dus er moet een mast bij, maar dat gaat nog wel even duren. Overstappen naar een ander heeft geen zin, zelfde probleem. Dus nu krijg ik korting, maar dat helpt natuurlijk niet echt. En mijn telefoon werkt niet met bellen over wifi.

Mijn ouders hebben Ziggo en dat is, tja...lastig. Laatst hadden ze alle kleinkinderen te logeren en ineens geen signaal. Dus gebeld. Nee, geen storing, dus uw probleem. Monteur komt over 2 weken meneer. Dus. Tot hij de buren belde en die bleken ook geen signaal te hebben. Lang verhaal kort: er waren werkzaamheden geweest maar ze waren vergeten er zo'n 30 terug aan te sluiten. Foutje. :X maar de klantenservice bleef volhouden dat het geen storing was.
To be fair, ze hadden wel gelijk, het was geen storing ;)

Maar balen, dat gebeurt inderdaad wel eens. Dan gaat zo'n kastje open en doen ze de verkeerde stekker er in, of vergeten gewoon dat ze er 30 uit hebben gehaald. Is heel makkelijk op te lossen, maar niet als je het niet weet.
Op zich hadden ze bij klantenservice kunnen zien dat er 0 signaal was, dat hadden ze dus meteen op moeten pakken.
pi_198441657
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:20 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Die moest ik opzoeken, ik had geen idee dat het gebouw zo genoemd werd :D. Vanuit ons kantoor hebben we uitzicht hierop, ik vind die ufo zo bizar en uit de toon vallen. Als ik de foto's op google zie, lijkt het me van binnen wel een heel mooi gebouw! Maar als ik het zo hoor, kom ik nooit meer buiten als ik eenmaal binnen ben :') (ik heb totaal geen richtingsgevoel).

Ik zoek me dus ook altijd een ongeluk naar al die winkels op HC.
Je hebt op veel plekken plattegronden staan waarop je kan vinden waar welke winkel is :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198441679
En wat anders, wat waait het hard joh! Niet normaal.
pi_198441712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:10 schreef exode het volgende:

[..]

To be fair, ze hadden wel gelijk, het was geen storing ;)

Maar balen, dat gebeurt inderdaad wel eens. Dan gaat zo'n kastje open en doen ze de verkeerde stekker er in, of vergeten gewoon dat ze er 30 uit hebben gehaald. Is heel makkelijk op te lossen, maar niet als je het niet weet.
Op zich hadden ze bij klantenservice kunnen zien dat er 0 signaal was, dat hadden ze dus meteen op moeten pakken.
Ja er is 0 signaal, dus het is bij u kapot, dat gaat u geld kosten, aldus de klantenservice.

Ze hebben echt met meerdere mensen moeten bellen en toen pas ging er een lampje branden. Kan de klantenservice niet zien waar er werkzaamheden (in de nacht, dus ik neem aan geen stekker maar iets met software) geweest zijn?

Het voordeel van zelf mogen nadenken in de bouw is dat we dus echt in elke kamer loze leidingen hebben voor een bekabelde aansluiting. Dat werkt echt. Tegenover ons worden nu prefab betonnen huizen neergezet, als ik zie hoe daar de elektriciteitsbuizen in zitten dan wens is de bewoners veel succes. En dat alles echt beton is gaat vast ook niet helpen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_198441719
Ja, zelfs hier in het binnenland is het een harde woei
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 11 maart 2021 @ 10:19:26 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198441737
Tmobile is ook om te janken. Wij hebben links en rechts van de meterkast een kamer.
Links perfecte ontvangst. Rechts. Nul.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 11-03-2021 10:24:45 ]
  donderdag 11 maart 2021 @ 10:19:43 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198441740
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:15 schreef exode het volgende:
En wat anders, wat waait het hard joh! Niet normaal.
Hier ook ja.
pi_198441793
Hier ook flinke wind inderdaad.

Wij hebben ook een kabel naar zolder doorgetrokken voor internet. Ik vertrouwde er niet op dat de wifi van de benedenverdieping het goed genoeg zou houden voor mijn werk (ik werk al jaren thuis, ook pre-corona). Extra wifi-apparaat neergezet, prima. Mijn werktelefoon is zelfs nog een oudje die sowieso een kabel nodig heeft.
pi_198441801
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:18 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ja er is 0 signaal, dus het is bij u kapot, dat gaat u geld kosten, aldus de klantenservice.

Ze hebben echt met meerdere mensen moeten bellen en toen pas ging er een lampje branden. Kan de klantenservice niet zien waar er werkzaamheden (in de nacht, dus ik neem aan geen stekker maar iets met software) geweest zijn?

Het voordeel van zelf mogen nadenken in de bouw is dat we dus echt in elke kamer loze leidingen hebben voor een bekabelde aansluiting. Dat werkt echt. Tegenover ons worden nu prefab betonnen huizen neergezet, als ik zie hoe daar de elektriciteitsbuizen in zitten dan wens is de bewoners veel succes. En dat alles echt beton is gaat vast ook niet helpen.
Ja de eerstelijns klantenservice zijn niet altijd de grootste lichten helaas. Niet alle werkzaamheden zijn zichtbaar voor ze, zoals wat jij vertelt gaat vaak spontaan. Dat doen namelijk aannemers en niet wij, die zijn dan in straat A 's nachts bezig en zijn eerder klaar en pakken dan straat B meteen ook even mee. Ze hoeven daar niet voor te graven dus geen planning voor in te schieten. Gelukkig gaat het dan 99% van de tijd goed, balen dat het nu zo is gegaan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 maart 2021 @ 10:34:33 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198441979
ik zit net op de site te kijken, en daar staat het volgende :D

Van ons krijg je een supersterk modem dat in bijna alle huizen zorgt voor perfecte wifi. Hoe weet je of je nu al een supersterk modem thuis hebt? Bij de klantenservice kunnen we dat op afstand zien. Is je wifi niet perfect doordat je modem niet goed werkt? Dan zorgen we dat je een supersterk modem van ons krijgt.

Blijkbaar is daar dus niet iedere klantenservicemedewerker van op de hoogte :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_198442060
Het waait hier ook lekker door. Ik hoef er gelukkig niet meer uit . Tenzij jongste belt dat hij niet alleen naar huis durft. Maar die is veel te trots dat hij het zelf al kan :P

Wifi op zolder is hier ook niet best. Maar nu op de eerste verdieping op elke kamer een vaste lijn, en op zolder een vaste lijn+extra wifiroute. Alleen 3 man tegelijk op teams/skype/discord en een minecraft-server-hosten, dat werd wat teveel. Dat verloor D met zijn skype-pianoles. Maar hij mag inmiddels weer naar de juf toe.

We hebben ooit met vodaphone (nu t-mobile) gedoe gehad. Elke keer storingen, willekeurig qua tijd, maar wel dan tv&internet&bellen eruit. Dus maanden dingen doorgemeten, alles getest, tig monteurs langs. En hun laatste optie was een knooppunt in het blok huizen hierachter die al oud was. Daar bleek inderdaad iets oud te zijn. Die hebben ze 'voor ons' eerder vervangen dan de planning was :P
  donderdag 11 maart 2021 @ 10:50:52 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198442186
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:30 schreef Nijna het volgende:
Ik ben echt al zooooo lang niet meer in Utrecht geweest...
Heb er gestudeerd, maar ben er denk ik alweer bijna 20 jaar weg (en nu voel ik me heel oud :{ )
En ben er ook niet heel veel meer geweest sindsdien.
Ik heb er ook gestudeerd, dat was zo'n fijne tijd O+. 5 avonden in de week in de kroeg, elk weekend met @Q aan de bar hangen bij het Pandje, theater(sporten) bij Parnassos en daarna naar de Beurs, dansen in Ekko, Tivoli of ACU, feestjes aan de Oudegracht en dan wedjes leggen wie die avond niet droog thuis zou komen, de volledige kaart van Kafe België uitproberen... op de één of andere manier eindigen bijna al mijn herinneringen van die tijd in de kroeg :') O+ :').
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')