Wij hebben kpn. Om overal goede wifi te hebben hadden we extra kastjes. Die waren ook duur. Zijn we verhuisd krijgen we een nieuwe router werken die kastjes niet meer want we ondersteunen geen andere merken. Zuchtquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wifi met belabberd bereik. Meerdere extra accesspoints moeten aanschaffen voor bereik op de tweede verdieping. Wifi verbinding valt vaak meerdere keren per dag weg. Tv ontvanger is traag, "zapt" op eigen houtje en loopt vaak vast en hapert.
Thanx.quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet zo onaardig over je arme papa.
Ik had gisteren precies hetzelfde. Heul niet op de afstandsbediening geramd
tipje als zijn beeld zwart is en het niet opgelost wordt met gewoon de zenders opnieuw zoeken: fabrieksinstellingen terugzetten en dan de zenders opnieuw zoeken. Werkte hier tenminste
Dat is zuur. Op marktplaats zetten?quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:30 schreef F_r het volgende:
[..]
Wij hebben kpn. Om overal goede wifi te hebben hadden we extra kastjes. Die waren ook duur. Zijn we verhuisd krijgen we een nieuwe router werken die kastjes niet meer want we ondersteunen geen andere merken. Zucht
quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is zuur. Op marktplaats zetten?
Volgens mij gaat mijn man proberen de oude router te houden en dan werkt het wel. Maar om alle ellende toch maar voor te zijn is er nu een kabel voor internet naar zijn werk(hok) getrokken.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is zuur. Op marktplaats zetten?
Wij hebben op zolder een wifikastje die ziggo ook aanbied. De KPN klantenservice geeft dat ding soms de schuld van problemen maar het werkt uitstekend. Het is echt onzin als de klantenservice vertelt dat ze geen andere merken ondersteunen. Ze mopperen bij ons ook wel eens op de switch die we gebruiken om meer dan 2 internetkabels aan te kunnen sluiten, mag ook niet dit dat. Allemaal leuk en aardig maar verminder dan niet elk nieuw modem het aantal aansluitingen. Jaren geleden hadden we 6 internetpoorten.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:30 schreef F_r het volgende:
[..]
Wij hebben kpn. Om overal goede wifi te hebben hadden we extra kastjes. Die waren ook duur. Zijn we verhuisd krijgen we een nieuwe router werken die kastjes niet meer want we ondersteunen geen andere merken. Zucht
Klopt, staan allemaal op hetzelfde kanaal, kunnen ze zelf aanpassen en dan stoort het elkaar niet meer.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:41 schreef Elleska het volgende:
[..]
Wij hebben op zolder een wifikastje die ziggo ook aanbied. De KPN klantenservice geeft dat ding soms de schuld van problemen maar het werkt uitstekend. Het is echt onzin als de klantenservice vertelt dat ze geen andere merken ondersteunen. Ze mopperen bij ons ook wel eens op de switch die we gebruiken om meer dan 2 internetkabels aan te kunnen sluiten, mag ook niet dit dat. Allemaal leuk en aardig maar verminder dan niet elk nieuw modem het aantal aansluitingen. Jaren geleden hadden we 6 internetpoorten.
Bij ons is wifi wel flink beter dan het Ziggo signaal van de buren. Alle directe buren hebben ziggo en dat stoort op elkaar ofzo?
Ze blokkeerde hem echt. Wij konden hem niet omzeilen. Ik snap er zelf niet zo heel veel vanquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:41 schreef Elleska het volgende:
[..]
Wij hebben op zolder een wifikastje die ziggo ook aanbied. De KPN klantenservice geeft dat ding soms de schuld van problemen maar het werkt uitstekend. Het is echt onzin als de klantenservice vertelt dat ze geen andere merken ondersteunen. Ze mopperen bij ons ook wel eens op de switch die we gebruiken om meer dan 2 internetkabels aan te kunnen sluiten, mag ook niet dit dat. Allemaal leuk en aardig maar verminder dan niet elk nieuw modem het aantal aansluitingen. Jaren geleden hadden we 6 internetpoorten.
(Onze internetstoringen liggen niet bij de provider of bij de apparatuur in huis maar zit in de kabel. Volgende week komt er een monteur langs die als het goed is de graaf locatie gaat bepalen. Duimen jullie mee dat dit nu echt het einde gaat zijn van jarenlange internetproblemen?)
Bij ons is wifi wel flink beter dan het Ziggo signaal van de buren. Alle directe buren hebben ziggo en dat stoort op elkaar ofzo?
Man heeft bij onze oudere buren idd het kanaal gewijzigd maar het is gewoon te druk, dat veel andere buren nu versterkers hebben helpt ook niet en er wordt blijkbaar veel rond gehopt dus als je denkt een rustig kanaal te pakken te hebben kan dat een tijdje later een druk kanaal zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:44 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, staan allemaal op hetzelfde kanaal, kunnen ze zelf aanpassen en dan stoort het elkaar niet meer.
Onze buren hebben KPN, als zij storing hebben, gebruiken ze onze wifi en andersom. Goede back up zo.
Echt? Welke regio?quote:
To be fair, ze hadden wel gelijk, het was geen storingquote:Op donderdag 11 maart 2021 10:06 schreef mefke79 het volgende:
Wij hebben al jaren KPN glasvezel en dat werkt prima. Onze buren hebben T-Mobile en dat werkt kennelijk minder goed, want ik zag hem laatst op facebook klagen over de wifi. Tja, nieuw huis, veel beton. We hebben op alle verdiepingen vaste aansluitingen laten maken en hebben daar wifi punten of routers in zitten om een goed wifi signaal te krijgen, werkt prima. Beetje lullig dat we op een gegeven moment zagen dat de telefoon van de buren ook op ons wifi netwerk zat. Zonder te vragen en geen idee hoe ie aan het password kwam. Dus wachtwoord gewijzigd en telefoon geblokkeerd.
We hebben wel een probleem met de mobiele telefoons hier. T-Mobile erkent dat we lullig zitten tov de mast en dat er waarschijnlijk te veel mensen afhankelijk zijn van de mast. Dus er moet een mast bij, maar dat gaat nog wel even duren. Overstappen naar een ander heeft geen zin, zelfde probleem. Dus nu krijg ik korting, maar dat helpt natuurlijk niet echt. En mijn telefoon werkt niet met bellen over wifi.
Mijn ouders hebben Ziggo en dat is, tja...lastig. Laatst hadden ze alle kleinkinderen te logeren en ineens geen signaal. Dus gebeld. Nee, geen storing, dus uw probleem. Monteur komt over 2 weken meneer. Dus. Tot hij de buren belde en die bleken ook geen signaal te hebben. Lang verhaal kort: er waren werkzaamheden geweest maar ze waren vergeten er zo'n 30 terug aan te sluiten. Foutje. maar de klantenservice bleef volhouden dat het geen storing was.
Je hebt op veel plekken plattegronden staan waarop je kan vinden waar welke winkel isquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Die moest ik opzoeken, ik had geen idee dat het gebouw zo genoemd werd . Vanuit ons kantoor hebben we uitzicht hierop, ik vind die ufo zo bizar en uit de toon vallen. Als ik de foto's op google zie, lijkt het me van binnen wel een heel mooi gebouw! Maar als ik het zo hoor, kom ik nooit meer buiten als ik eenmaal binnen ben (ik heb totaal geen richtingsgevoel).
Ik zoek me dus ook altijd een ongeluk naar al die winkels op HC.
Ja er is 0 signaal, dus het is bij u kapot, dat gaat u geld kosten, aldus de klantenservice.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:10 schreef exode het volgende:
[..]
To be fair, ze hadden wel gelijk, het was geen storing
Maar balen, dat gebeurt inderdaad wel eens. Dan gaat zo'n kastje open en doen ze de verkeerde stekker er in, of vergeten gewoon dat ze er 30 uit hebben gehaald. Is heel makkelijk op te lossen, maar niet als je het niet weet.
Op zich hadden ze bij klantenservice kunnen zien dat er 0 signaal was, dat hadden ze dus meteen op moeten pakken.
Hier ook ja.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:15 schreef exode het volgende:
En wat anders, wat waait het hard joh! Niet normaal.
Ja de eerstelijns klantenservice zijn niet altijd de grootste lichten helaas. Niet alle werkzaamheden zijn zichtbaar voor ze, zoals wat jij vertelt gaat vaak spontaan. Dat doen namelijk aannemers en niet wij, die zijn dan in straat A 's nachts bezig en zijn eerder klaar en pakken dan straat B meteen ook even mee. Ze hoeven daar niet voor te graven dus geen planning voor in te schieten. Gelukkig gaat het dan 99% van de tijd goed, balen dat het nu zo is gegaan.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:18 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ja er is 0 signaal, dus het is bij u kapot, dat gaat u geld kosten, aldus de klantenservice.
Ze hebben echt met meerdere mensen moeten bellen en toen pas ging er een lampje branden. Kan de klantenservice niet zien waar er werkzaamheden (in de nacht, dus ik neem aan geen stekker maar iets met software) geweest zijn?
Het voordeel van zelf mogen nadenken in de bouw is dat we dus echt in elke kamer loze leidingen hebben voor een bekabelde aansluiting. Dat werkt echt. Tegenover ons worden nu prefab betonnen huizen neergezet, als ik zie hoe daar de elektriciteitsbuizen in zitten dan wens is de bewoners veel succes. En dat alles echt beton is gaat vast ook niet helpen.
Ik heb er ook gestudeerd, dat was zo'n fijne tijd . 5 avonden in de week in de kroeg, elk weekend met @Q aan de bar hangen bij het Pandje, theater(sporten) bij Parnassos en daarna naar de Beurs, dansen in Ekko, Tivoli of ACU, feestjes aan de Oudegracht en dan wedjes leggen wie die avond niet droog thuis zou komen, de volledige kaart van Kafe België uitproberen... op de één of andere manier eindigen bijna al mijn herinneringen van die tijd in de kroeg .quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:30 schreef Nijna het volgende:
Ik ben echt al zooooo lang niet meer in Utrecht geweest...
Heb er gestudeerd, maar ben er denk ik alweer bijna 20 jaar weg (en nu voel ik me heel oud )
En ben er ook niet heel veel meer geweest sindsdien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |