abonnement Unibet Coolblue
pi_198358603
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Let me see you stripped down to the bone
pi_198358650
Oeps, titel vergeten te wijzigen! Sorry, hollende lievelingen! :* -O-
Iemand een suggestie en een mod zin om aan te passen? :)

Ontopic: snelheidsvoornemens zijn voor mij nog altijd een ver-van-mijn-beddinges. Wel morgenochtend vroeg voor het eerst proberen om zestien kilometer af te leggen, dan nog maar vijf kilometer te gaan tot de halve marathon! *O*

Ik fietste afgelopen weekend een keer 's avonds veertien kilometer bij een treinstation vandaan naar huis en dat vond ik echt ellendig: ik heb een hartgrondige hekel aan fietsen en er leek geen eind aan te komen.. En vond het een bizar idee dat ik de dag ervoor vrijwel moeiteloos en tevreden hupsend vijftien kilometer hardlopend had afgelegd 8)7
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:36:33 #3
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198360780
:W
Deze week, na een jaar blessure-leed weer volop begonnen met trainen *O*
Het is op dit moment nog een beetje oppasen met mijn voet, maar ik heb het gevoel dat het voor 99% genezen is.
Na 10 jaar aan lopen klooien, heb ik besloten dat het misschien toch verstandig is om niet alleen harder te trainen, maar vooral smarter.
Dus heb ik een online coach in de arm genomen.
Adam Keen is een ultra met een uitstekende palmares, ondersteund met een opleiding in sport-onderwijs.
Daarbij komt dat ik Adam persoonlijk ken, iets wat voor mij toch wel een van de voorwaarden moet zijn bij een coach.
Kortom... ik ben weer op weg naar mijn doelen!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_198360941
Ultra's! O+
Zo pas vijf maanden bezig met überhaupt sneller lopen dan wandeltempo en verdorie al 38 zijn maakt de kans dat ik die ooit nog eens kan gaan doen niet echt groot, maar ik vind het wél een fantastisch fenomeen _O_

@rechtsedirecte Vast een n00bvraag want zit hier nog maar kort, maar wat zijn je doelen dan precies? :) Ik ga je coach even googlen nu *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door minilot op 06-03-2021 19:50:28 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:04:16 #5
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198361422
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:45 schreef minilot het volgende:
Ultra's! O+
Zo pas vijf maanden bezig met überhaupt sneller lopen dan wandeltempo en verdorie al 38 zijn maakt de kans dat ik die ooit nog eens kan gaan doen niet echt groot, maar ik vind het wél een fantastisch fenomeen _O_

@:rechtsedirecte Vast een n00bvraag want zit hier nog maar kort, maar wat zijn je doelen dan precies? :) Ik ga je coach even googlen nu *O*
mini, ik heb van mijn 23ste tot mijn 27ste redelijk fanatiek gelopen, voornamelijk HM. Op mijn 41ste weer begonnen, zoals zo velen hier, a la "Evy" alleen zelf altijd wat aangeklooit en langzaam uitgebouwd. Dus zeg nooit dat je het zelf niet zou kunnen doen. Degene hier die in het ultra-wereldje rondhangen weten goed dat je vaak mensen tegen kom, en zie finishen, waarvan je in eerste instantie niet eens verwacht had dat ze 5km zouden vol houden.

Het grote doel dit jaar is 200km tijdens The Great Naseby Water Race, eind augustus, deze race is een jaarlijkse pelgrimage voor mij, en een grote familiereunie voor ultras hier in Nieuw-Zeeland.
Daarna wil ik met mijn coach blijven werken aan een race die al jaren op het lijstje staat, en waar ik vorig jaar voor was ingeloot (we all know the drill) maar die inschrijving heb ik kunnen verschuiven naar 2022., en dat is Tahoe200
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_198361449
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:45 schreef minilot het volgende:
Ultra's! O+
Zo pas vijf maanden bezig met überhaupt sneller lopen dan wandeltempo en verdorie al 38 zijn maakt de kans dat ik die ooit nog eens kan gaan doen niet echt groot, maar ik vind het wél een fantastisch fenomeen _O_

@:rechtsedirecte Vast een n00bvraag want zit hier nog maar kort, maar wat zijn je doelen dan precies? :) Ik ga je coach even googlen nu *O*
RD is de heilige graal van het ultralopen. Die is na 80 kilometer net aan warmgedraaid en na 180kilometer begint hij pas aan z'n eindsprint. Die eindsprint duurt vervolgens ook al gauw een kilometer of 25. En het deert hem niet of hij al die kilometers over een ovalen sintelbaan stiefelt of door een bergmassief.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:05:59 #7
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198361477
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

RD is de heilige graal van het ultralopen. Die is na 80 kilometer net aan warmgedraaid en na 180kilometer begint hij pas aan z'n eindsprint. Die eindsprint duurt vervolgens ook al gauw een kilometer of 25. En het deert hem niet of hij al die kilometers over een ovalen sintelbaan stiefelt of door een bergmassief.
je maakt me aan het blozen Mossel!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_198361555
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:05 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

je maakt me aan het blozen Mossel!!
En altijd bescheiden gebleven, die man.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_198361558
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:04 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

mini, ik heb van mijn 23ste tot mijn 27ste redelijk fanatiek gelopen, voornamelijk HM. Op mijn 41ste weer begonnen, zoals zo velen hier, a la "Evy" alleen zelf altijd wat aangeklooit en langzaam uitgebouwd. Dus zeg nooit dat je het zelf niet zou kunnen doen. Degene hier die in het ultra-wereldje rondhangen weten goed dat je vaak mensen tegen kom, en zie finishen, waarvan je in eerste instantie niet eens verwacht had dat ze 5km zouden vol houden.

Het grote doel dit jaar is 200km tijdens The Great Naseby Water Race, eind augustus, deze race is een jaarlijkse pelgrimage voor mij, en een grote familiereunie voor ultras hier in Nieuw-Zeeland.
Daarna wil ik met mijn coach blijven werken aan een race die al jaren op het lijstje staat, en waar ik vorig jaar voor was ingeloot (we all know the drill) maar die inschrijving heb ik kunnen verschuiven naar 2022., en dat is Tahoe200
Oh wauw, op je 41ste pas! Dat geeft moed :D Ik duim voor je Tahoe200! O+

Wanneer begin je met Adam en kun je hier dan eens posten hoe je trainingen er dan precies uitzien? *O*
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:15:53 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_198361777
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh wauw, op je 41ste pas! Dat geeft moed :D Ik duim voor je Tahoe200! O+

vergeet niet dat ultra is de afstand voor oudere lopers die niet snel genoeg meer zijn voor een sub 4 marathon :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 20:18:16 #11
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198361832
41 pas :o dan is er nog hoop :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_198361895
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

vergeet niet dat ultra is de afstand voor oudere lopers die niet snel genoeg meer zijn voor een sub 4 marathon :D
:D !
Let me see you stripped down to the bone
pi_198362082
@Corniel ik ben een grote jongen van 102 kilo. Wel fit en vetpercentage is laag. Voor mij is tien kilometer een stuk pittiger dan 5. Alhoewel onder 21:00 lopen wel echt afzien zal zijn, gaat het gewicht bij mij bij langere afstanden wel tellen.

Op kortere afstanden heb ik ook wat meer baat van al die uren in de sportschool.
Whatever...
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 21:00:49 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_198363010
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
:W
Deze week, na een jaar blessure-leed weer volop begonnen met trainen *O*
Het is op dit moment nog een beetje oppasen met mijn voet, maar ik heb het gevoel dat het voor 99% genezen is.
Na 10 jaar aan lopen klooien, heb ik besloten dat het misschien toch verstandig is om niet alleen harder te trainen, maar vooral smarter.
Dus heb ik een online coach in de arm genomen.
Adam Keen is een ultra met een uitstekende palmares, ondersteund met een opleiding in sport-onderwijs.
Daarbij komt dat ik Adam persoonlijk ken, iets wat voor mij toch wel een van de voorwaarden moet zijn bij een coach.
Kortom... ik ben weer op weg naar mijn doelen!!
Welkom terug!! ^O^
Ik hoop dat het nu goed blijft gaan!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_198367520
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
:W
Deze week, na een jaar blessure-leed weer volop begonnen met trainen *O*
Het is op dit moment nog een beetje oppasen met mijn voet, maar ik heb het gevoel dat het voor 99% genezen is.
Na 10 jaar aan lopen klooien, heb ik besloten dat het misschien toch verstandig is om niet alleen harder te trainen, maar vooral smarter.
Dus heb ik een online coach in de arm genomen.
Adam Keen is een ultra met een uitstekende palmares, ondersteund met een opleiding in sport-onderwijs.
Daarbij komt dat ik Adam persoonlijk ken, iets wat voor mij toch wel een van de voorwaarden moet zijn bij een coach.
Kortom... ik ben weer op weg naar mijn doelen!!
Ik weet nooit of ik ultralopers als enigszins krankzinnig of als helden moet beschouwen. Waarschijnlijk zit het in het midden.
pi_198367973
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:37 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik weet nooit of ik ultralopers als enigszins krankzinnig of als helden moet beschouwen. Waarschijnlijk zit het in het midden.
Of allebei? Een beetje gek is het wel. Maar ook heel knap.
Whatever...
  zondag 7 maart 2021 @ 00:25:45 #17
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_198368523
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Of allebei? Een beetje gek is het wel. Maar ook heel knap.
Zeker knap. Lijkt me niet makkelijk om mezelf te motiveren om voor 100KM bijvoorbeeld te trainen. Zou het misschien ooit best kunnen halen op snelheid van 10km/u. Maar zie daar toch de lol niet meer van in.

Er zijn een hoop gekke hardlooprecords. 100KM in 6 uur en 9 minuten lopen. Een hele marathon binnen op de loopband in 2.5 uur lopen. Ehh, een marathon samen met je dochter van 4 jaar die in de kinderwagen zit in 2u21m lopen. 24 uur achter elkaar hardlopen (300+ km). Hoop van die bizarre records, maar wel erg gaaf.
  zondag 7 maart 2021 @ 09:04:10 #18
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198370564
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
:W
Deze week, na een jaar blessure-leed weer volop begonnen met trainen *O*
Het is op dit moment nog een beetje oppasen met mijn voet, maar ik heb het gevoel dat het voor 99% genezen is.
Na 10 jaar aan lopen klooien, heb ik besloten dat het misschien toch verstandig is om niet alleen harder te trainen, maar vooral smarter.
Dus heb ik een online coach in de arm genomen.
Adam Keen is een ultra met een uitstekende palmares, ondersteund met een opleiding in sport-onderwijs.
Daarbij komt dat ik Adam persoonlijk ken, iets wat voor mij toch wel een van de voorwaarden moet zijn bij een coach.
Kortom... ik ben weer op weg naar mijn doelen!!
Klinkt goed man! Ik heb zelf ook besloten om weer de lange afstanden te omarmen. Niet zo lang als die van jou, maar die 100+ had ik mezelf nog beloofd :Y
F means you're fucked
pi_198370591
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:10 schreef E.T. het volgende:
'Vroegah" was er een site waar je kon aangeven welke schoenen je had en dan kon je aan de hand daarvan schoenen zoeken die er op leken..

Mijn New Balance 1080 V3 waren eigenlijk mn fijnste schoenen ever en ik zou eigenlijk wel nieuwe schoenen willen die daar het meest op lijken. (zo jammer dat de nieuwere versies van die schoen er niet meer op lijken..)

weet iemand nog welke site dat is?
www.solereview.com?
pi_198370663
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:00 schreef Guppy het volgende:

[..]

Welkom terug!! ^O^
Ik hoop dat het nu goed blijft gaan!
Hoe gaat het nu met jou en je blessure?
  zondag 7 maart 2021 @ 13:30:50 #21
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_198374040
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:28 schreef Spanky78 het volgende:
@:corniel ik ben een grote jongen van 102 kilo. Wel fit en vetpercentage is laag. Voor mij is tien kilometer een stuk pittiger dan 5. Alhoewel onder 21:00 lopen wel echt afzien zal zijn, gaat het gewicht bij mij bij langere afstanden wel tellen.

Op kortere afstanden heb ik ook wat meer baat van al die uren in de sportschool.
Los dat niet iedereen exact de zelfde curve volgt (sommigen hebben relatief meer aanleg voor langere of juist kortere afstanden), kan het zeker zo zijn dat als je een groot lichaam hebt, je op langere afstanden meer last hebt dat je de warmte niet kwijt kan die je al lopend produceert. Dit is (deels) te verhelpen natuurlijk door met lage temperaturen (ergens tussen de 3 en 8 graden ofzo) recordpogingen te doen.

Ik denk overigens dat je in de sportschool hoogstens tot 800 meter, en eerder tot 400 meter echt baat hebt. Bij 5 km echt niet meer.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_198375104
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:30 schreef Corniel het volgende:
Ik denk overigens dat je in de sportschool hoogstens tot 800 meter, en eerder tot 400 meter echt baat hebt. Bij 5 km echt niet meer.
Dat ligt er maar net aan wat je in de sportschool doet natuurlijk. Ik ben er van overtuigd dat je hier ongelijk hebt namelijk.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_198375904
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:30 schreef Corniel het volgende:

[..]

Los dat niet iedereen exact de zelfde curve volgt (sommigen hebben relatief meer aanleg voor langere of juist kortere afstanden), kan het zeker zo zijn dat als je een groot lichaam hebt, je op langere afstanden meer last hebt dat je de warmte niet kwijt kan die je al lopend produceert. Dit is (deels) te verhelpen natuurlijk door met lage temperaturen (ergens tussen de 3 en 8 graden ofzo) recordpogingen te doen.

Ik denk overigens dat je in de sportschool hoogstens tot 800 meter, en eerder tot 400 meter echt baat hebt. Bij 5 km echt niet meer.
Zeker niet waar, er is de laatste jaren een hoop onderzoek verschenen dat het belang van krachttraining aantoont. Het gaat ook om het tegengaan van spierverlies als je ouder wordt, het verhogen van de belastbaarheid, de hormoonhuishouding verbeteren en het tegengaan van verstoringen door de monotone belasting. Ik denk dat je als marathonloper ook heel veel baat hebt bij krachttraining. Je hoeft niet meteen 100 kilo te squatten natuurlijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198375941
Voor vrouwen is dit goed beschreven in het boek 'Roar'. En als je echt de diepte in wilt het boek 'Strength and Conditioning for Endurance Runners', is een PDF van op internet te vinden. Al wat ouder en vrij dik maar je kunt ook gelijk doorbladeren naar de nuttige oefeningen en tips qua uitvoering voor hardlopers. Staat specifiek bij welke problemen ze aanpakkne.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198375942
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zeker niet waar, er is de laatste jaren een hoop onderzoek verschenen dat het belang van krachttraining aantoont. Het gaat ook om het tegengaan van spierverlies als je ouder wordt, het verhogen van de belastbaarheid, de hormoonhuishouding verbeteren en het tegengaan van verstoringen door de monotone belasting. Ik denk dat je als marathonloper ook heel veel baat hebt bij krachttraining. Je hoeft niet meteen 100 kilo te squatten natuurlijk.
Precies, vrijwel alle toplopers op de marathon doen aan krachttraining. Uiteraard wel aangepast zodat het in dienst van het hardlopen staat, maar de juiste krachttraining helpt ook bij het behouden van een efficiënte looptechniek als de vermoeidheid toeslaat en het verkleint de kans op blessures.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')