abonnement Unibet Coolblue
pi_198356422
twitter


23:20

Don Ceder (ChristenUnie) bevestigd nog maar eens dat we wel zonder geloof in de politiek kunnen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 15:22:45 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198356439
Weet je meteen in welk jaartal die klapjostie wil leven.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 15:29:25 #3
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198356571
Ja, niets zo leuk als het kind van je verkrachter opvoeden. :')
Je maintiendrai -XOXO-
pi_198356826
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:29 schreef datismijnmening het volgende:
Ja, niets zo leuk als het kind van je verkrachter opvoeden. :')
Wat denk je van het product van de verkrachting opvoeden met je verkrachter, omdat hij voor straf met je moest trouwen.
In sommige culturen is dat gebruikelijk.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 15:46:55 #5
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198356886
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:43 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Wat denk je van het product van de verkrachting opvoeden met je verkrachter, omdat hij voor straf met je moest trouwen.
In sommige culturen is dat gebruikelijk.
Die culturen zijn ook gewoon achterlijk.
Je maintiendrai -XOXO-
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:48:47 #6
338319 ZarB
Piña colada
pi_198356933
Elke politieke partij gestoeld op geloof verbannen ^O^
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198357248
Er valt wat te kiezen. Goed dat de CU dit standpunt van hun uitspreekt.

De ophef over dit CU standpunt acht ik wat overdreven. Slechts 0,35% van alle abortussen zijn na verkrachting.
Een abortus is een traumatische ervaring. Veel vrouwen hebben hier psychische klachten van vroeg of laat. Wat is er dan op tegen om de beslissing weloverwogen te laten zijn?
pi_198357298
Ook echt een man die daarover weer een plasje moet doen :') :') :') :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_198357396
twitter
pi_198357445
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:07 schreef Geerd het volgende:
Ook echt een man die daarover weer een plasje moet doen :') :') :') :') :') :') :') :')
Woordvoerder van de CU op dit thema is Carla Dik-Faber en daarvoor was dat Esmé Wiegman. Denk je dat die twee vrouwen er wat anders over te zeggen hebben? Zou je er anders tegenaan kijken als een van deze twee vrouwen dit nu hadden gezegd?
pi_198357453
Als CU er al zo instaat wil ik niet weten wat SGP'ers allemaal uitspoken :X
pi_198357639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
Er valt wat te kiezen. Goed dat de CU dit standpunt van hun uitspreekt.

De ophef over dit CU standpunt acht ik wat overdreven. Slechts 0,35% van alle abortussen zijn na verkrachting.
Een abortus is een traumatische ervaring. Veel vrouwen hebben hier psychische klachten van vroeg of laat. Wat is er dan op tegen om de beslissing weloverwogen te laten zijn?
Wat is precies niet weloverwogen als deze wachttijd er niet was? Zwangeren kunnen iets niet weloverwogen beslissen zonder wettelijke af te dwingen?
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:34:31 #13
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_198357827
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
Er valt wat te kiezen. Goed dat de CU dit standpunt van hun uitspreekt.

De ophef over dit CU standpunt acht ik wat overdreven. Slechts 0,35% van alle abortussen zijn na verkrachting.
Een abortus is een traumatische ervaring. Veel vrouwen hebben hier psychische klachten van vroeg of laat. Wat is er dan op tegen om de beslissing weloverwogen te laten zijn?
Alsof verkrachting geen traumatische ervaring is :{
Veel vrouwen ondervinden nog jarenlang ellende ervan en ik kan me goed indenken dat je daar never nooit een kind aan wilt overhouden.
Een abortus zal evengoed een vreselijke ervaring zijn, maar ik zou dit volledig aan vrouwen overlaten om te besluiten wat voor regels je daaromtrent verzint, dat is niet aan mannen.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_198357881
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:34 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Alsof verkrachting geen traumatische ervaring is :{
Veel vrouwen ondervinden nog jarenlang ellende ervan en ik kan me goed indenken dat je daar never nooit een kind aan wilt overhouden.
Een abortus zal evengoed een vreselijke ervaring zijn, maar ik zou dit volledig aan vrouwen overlaten om te besluiten wat voor regels je daaromtrent verzint, dat is niet aan mannen.
Precies ja!! Wat vrouwen met hun lichaam doen hoort niet de beslissing te zijn van mannen. 😑
Mensen die zo ontzettend "pro-life " zijn bekommeren zich alleen om het "ongeboren kind ", zogauw die kinderen geboren zijn bekommeren ze zich niet om hoe hun leven verder verloopt.
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_198358034
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:34 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Alsof verkrachting geen traumatische ervaring is :{
Zonder meer is dat het wel. Maar de ene traumatische ervaring maak je niet beter door de andere traumatische ervaring eroverheen te gooien. 5 dagen bedenktijd lijkt mij redelijk. Abortus kan daarna nog.
quote:
Veel vrouwen ondervinden nog jarenlang ellende ervan en ik kan me goed indenken dat je daar never nooit een kind aan wilt overhouden.
Dat kan ik me ook heel goed indenken. Daarom is abortus dus ook bij dit idee nog mogelijk na de 5 dagen bedenktijd.
quote:
Een abortus zal evengoed een vreselijke ervaring zijn, maar ik zou dit volledig aan vrouwen overlaten om te besluiten wat voor regels je daaromtrent verzint, dat is niet aan mannen.
Dus als CU kamerlid Carla Dik-Faber dit voorstel/deze uitspraak doet accepteer je het wel?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2021 16:46:13 ]
pi_198358066
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:25 schreef Tegan het volgende:

[..]

Wat is precies niet weloverwogen als deze wachttijd er niet was? Zwangeren kunnen iets niet weloverwogen beslissen zonder wettelijke af te dwingen?
Als jij direct nadat je hoort dat je zwanger bent van verkrachting dan zit je in zo'n emotionele toestand dat een weloverwogen beslissing minder waarschijnlijk is.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:49:51 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198358097
Ik vraag me wel af hoe deze mensen denken dat dat gaat? Je ontdekt dat je zwanger bent en komt bij de abortuskliniek. Denk je dat tussen het moment dat je het ontdekt en die afspraak hebt een half uurtje zit? Je hebt natuurlijk allang tijd zat gehad daar over na te denken, maar dan nog moet je na je eerste gesprek met de abortusarts 5 dagen wachten, want je hebt bedenktijd nodig _O-
Laffe huichelaar
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:50:31 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198358111
Voor je bij de huisarts weggaat en terecht kan bij een abortuskliniek zal vermoedelijk ook niet op dezelfde dag al zijn
Laffe huichelaar
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:53:13 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198358150
Het is gewoon weer een treurig voorbeeld van een overheid die zich met zaken bemoeit die ze niet aangaan.

De overheid zou alleen in moeten grijpen of actie moeten ondernemen wanneer dat strikt noodzakelijk is. Over het algemeen kunnen mensen namelijk best wel redelijk voor zichzelf denken en moet vadertje staat zich gewoon niet overal mee willen bemoeien
Laffe huichelaar
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 16:58:50 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198358211
Denken dat je als man het recht hebt om te gaan beslissen wat een vrouw wil die verkracht is. :')
Of te weten wat goed voor ze is, en het klompje cellen wat nog totaal niet lijkt op een kind of levensvatbaar is. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:59:44 #21
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_198358221
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:38 schreef Foshizzle79 het volgende:
Precies ja!! Wat vrouwen met hun lichaam doen hoort niet de beslissing te zijn van mannen.
^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
Zonder meer is dat het wel. Maar de ene traumatische ervaring maak je niet beter door de andere traumatische ervaring eroverheen te gooien. 5 dagen bedenktijd lijkt mij redelijk. Abortus kan daarna nog.
Alhoewel ik er niet zeker over ben, kan ik me indenken dat 5 dagen eigenlijk te lang is, dan is er in het lichaam al een hele reaktie op gang gekomen qua hormonen en andere stoffen omdat het lichaam zwanger is, en ik kan me heel goed indenken dat je dat als vrouw voor wilt zijn als je dat te danken hebt aan een verkrachting.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
Dat kan ik me ook heel goed indenken. Daarom is abortus dus ook bij dit idee nog mogelijk na de 5 dagen bedenktijd.
Zolang je zelf geen ervaring hebt met seksuele agressie of misbruik kan je je helemaal niks indenken, je kan het proberen, met al je empathie, maar uiteindelijk heb je geen idee.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
Dus als CU kamerlid Carla Dik-Faber dit voorstel/deze uitspraak doet accepteer je het wel?
Nee, maar dat komt omdat ik van mening ben dat elke vrouw daar op haar manier mee om moet gaan zonder dat ze geremd wordt door een religieuze afweging.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_198358231
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:53 schreef timmmmm het volgende:
Het is gewoon weer een treurig voorbeeld van een overheid die zich met zaken bemoeit die ze niet aangaan.
Op zich is dat een hele liberale gedachtegang.
Momenteel moet het ministerie van Volksgezondheid een vergunning verlenen aan een ziekenhuis of abortuskliniek. Wil je dat ook vrijgeven en aan de markt overlaten?

Abortus wordt vergoed door je zorgverzekeraar. Sommige mensen zijn niet verzekerd dan vergoed het ministerie van Volksgezondheid de ingreep. Wil je dan dat deze laatste groep het zelf moet bekostigen?
pi_198358257
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:59 schreef YuckFou het volgende:
Zolang je zelf geen ervaring hebt met seksuele agressie of misbruik kan je je helemaal niks indenken, je kan het proberen, met al je empathie, maar uiteindelijk heb je geen idee.
Regelgeving kan dus enkel nog gemaakt worden door ervaringsdeskundigen? Interessant dan aangezien de bestuurlijke elite in dit land zelden in aanraking is gekomen met problemen die het doorsnee volk heeft laat staan de onderklasse.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2021 17:04:46 ]
pi_198358260
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:50 schreef timmmmm het volgende:
Voor je bij de huisarts weggaat en terecht kan bij een abortuskliniek zal vermoedelijk ook niet op dezelfde dag al zijn
Als iemand onverhoopt wel op dezelfde dag nog bij de kliniek terechtkomt is het ook niet alsof iemand zonder bedenktijd direct mag plaatsnemen voor een abortusbehandeling. Het eerste contact zal altijd een intakegesprek met de arts zijn.

Bij twijfel kan een arts altijd zeggen: slaap er nog x nachtjes over, want je weet het pas sinds kort. Daar is geen verplichte bedenktijd voor nodig.

Als een arts daar niet toe in staat is dan zijn ze momenteel ook al niet capabel genoeg om die intakegesprekken af te nemen en staat het eventuele probleem los van verplichte bedenktijd.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:09:07 #25
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_198358337
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
Regelgeving kan dus enkel nog gemaakt worden door ervaringsdeskundigen? Interessant dan aangezien de bestuurlijke elite in dit land zelden in aanraking is gekomen met problemen die het doorsnee volk heeft laat staan de onderklasse.
Hence waarom de regelgeving in dit land kant noch wal raakt en de spuigaten uitloopt. :')

En nee Duck, regelgeving kan niet alleen door ervaringsdeskundigen gemaakt worden, maar die er stevig bij betrekken kan een hele hoop leed schelen, en proberen hierop de discussie te keren of te winnen is natuurlijk uitermate zwak.

[ Bericht 0% gewijzigd door timmmmm op 06-03-2021 17:12:14 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_198358414
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:09 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Hence waarom de regelgeving in dit land kant noch wal raakt en de spuigaten uitloopt. :')

En nee Duck, regelgeving kan niet alleen door ervaringsdeskundigen gemaakt worden, maar die er stevig bij betrekken kan een hele hoop leed schelen, en proberen hierop de discussie te keren of te winnen is natuurlijk uitermate zwak.
Ik hoef niets te keren of te winnen. Ik ben gewoon in gesprek ter tijdverdrijf en vermaak. Net zoals de rest hier. Ervaringsdeskundigen erbij betrekken zal idd goed zijn. Wie zegt dat de CU dat niet gedaan heeft?
pi_198358470
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik hoef niets te keren of te winnen. Ik ben gewoon in gesprek ter tijdverdrijf en vermaak. Net zoals de rest hier. Ervaringsdeskundigen erbij betrekken zal idd goed zijn. Wie zegt dat de CU dat niet gedaan heeft?
Tja, uiteindelijk zijn er genoeg slachtoffers van seksuele agressie/ misbruik te vinden in christelijke kringen, dus ervaringsdeskundigen zat voor de CU en de SGP. 😎
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:22:06 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198358494
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Op zich is dat een hele liberale gedachtegang.
Momenteel moet het ministerie van Volksgezondheid een vergunning verlenen aan een ziekenhuis of abortuskliniek. Wil je dat ook vrijgeven en aan de markt overlaten?

Abortus wordt vergoed door je zorgverzekeraar. Sommige mensen zijn niet verzekerd dan vergoed het ministerie van Volksgezondheid de ingreep. Wil je dan dat deze laatste groep het zelf moet bekostigen?
De toegankelijkheid van de zorg vind ik nu juist wél iets waar de overheid wel urgente reden heeft zich daarmee te bemoeien, maar de privatisering van de zorg ben ik niet zo van. Bij de beperkte zaken waar de overheid wel belangen heeft om dat namens de bevolking goed te organiseren, moet je dat ook zelf regelen ook, dan weet je zeker dat het goed gebeurt. Of nou ja, dat zou zo moeten zijn. Wat dat betreft ben ik een rare liberaal. De overheid moet zo min mogelijk doen, maar die paar dingen die ze moeten doen, mag helemaal in de macht van de overheid zijn.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het precies zit als iemand niet verzekerd is, daar in principe iedereen een verzekering zou moeten hebben. In de regel zou je kunnen stellen dat mensen die zich niet eens verzekeren vanuit het oogpunt van de maatschappij beter niet zwanger kan worden dus als ze dan zelf al een abortus willen, zou ik me om dat incidentele geval niet zo druk maken. Hoe zit dat dan precies, hoeveel onverzekerden zijn er en hoe wordt dat nu geregeld?

Als je het mij vraagt is abortus helemaal geen bijzondere verrichting voor het ziekenhuis, dus ik zou eigenlijk niet weten waarom daar vergunningen voor uitgegeven moeten worden. Als ze je schedel moeten lichten kan ik me voorstellen dat dat niet zomaar altijd kan en dat je dat als bijzondere verrichting aanmerkt waar meer voor in orde gemaakt moet worden.
Laffe huichelaar
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:23:09 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198358498
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:20 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Tja, uiteindelijk zijn er genoeg slachtoffers van seksuele agressie/ misbruik te vinden in christelijke kringen, dus ervaringsdeskundigen zat voor de CU en de SGP. 😎
Volgens mij zijn er samenleving breed 'genoeg', zelf zou ik het te veel noemen, slachtoffers van verkrachting te vinden.
Laffe huichelaar
pi_198358520
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De toegankelijkheid van de zorg vind ik nu juist wél iets waar de overheid wel urgente reden heeft zich daarmee te bemoeien, maar de privatisering van de zorg ben ik niet zo van. Bij de beperkte zaken waar de overheid wel belangen heeft om dat namens de bevolking goed te organiseren, moet je dat ook zelf regelen ook, dan weet je zeker dat het goed gebeurt. Of nou ja, dat zou zo moeten zijn. Wat dat betreft ben ik een rare liberaal. De overheid moet zo min mogelijk doen, maar die paar dingen die ze moeten doen, mag helemaal in de macht van de overheid zijn.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het precies zit als iemand niet verzekerd is, daar in principe iedereen een verzekering zou moeten hebben. In de regel zou je kunnen stellen dat mensen die zich niet eens verzekeren vanuit het oogpunt van de maatschappij beter niet zwanger kan worden dus als ze dan zelf al een abortus willen, zou ik me om dat incidentele geval niet zo druk maken. Hoe zit dat dan precies, hoeveel onverzekerden zijn er en hoe wordt dat nu geregeld?

Als je het mij vraagt is abortus helemaal geen bijzondere verrichting voor het ziekenhuis, dus ik zou eigenlijk niet weten waarom daar vergunningen voor uitgegeven moeten worden. Als ze je schedel moeten lichten kan ik me voorstellen dat dat niet zomaar altijd kan en dat je dat als bijzondere verrichting aanmerkt waar meer voor in orde gemaakt moet worden.
Dus de overheid moet zich er wel mee bezig houden. Het gaat ze aan en dus bemoeien ze zich er mee.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:28:06 #31
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198358572
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dus de overheid moet zich er wel mee bezig houden. Het gaat ze aan en dus bemoeien ze zich er mee.
lees de eerste zin nog eens
Laffe huichelaar
pi_198358585
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

lees de eerste zin nog eens
Gedaan.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:29:07 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198358595
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Gedaan.
tweede woord
Laffe huichelaar
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:33:45 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198358642
Er is een verschil tussen de zorg en de toegankelijkheid van de zorg. De overheid moet de zorg faciliteren, niet de zorg overnemen.

Uiteindelijk wil ik toch gewoon een arts naast mijn bed en niet Rutte.
Laffe huichelaar
pi_198358662
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als jij direct nadat je hoort dat je zwanger bent van verkrachting dan zit je in zo'n emotionele toestand dat een weloverwogen beslissing minder waarschijnlijk is.
Veel medische beslissingen zijn 'emotioneel' waarbij je als patient ruimte krijgt om na te denken. Waarom moet die tijd in slechts een specifiek geval een wettelijk verplichte lengte hebben?
pi_198358686
In reguliere ziekenhuizen gebeuren ook abortussen, de medische.
pi_198358689
Die bedenktijd heeft bijna mijn eerste kind veroorzaakt, toen ik er nog te jong voor was :D

Afschappen die hap, kleinerend en betuttelend is het.
-nee-
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:37:59 #38
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_198358695
Ook echt weer een man die zich over een vrouwenzaak bemoeid. Flikkert toch lekker op.
pi_198358825
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

tweede woord
Dus de overheid moet wel zorgen voor de toegankelijkheid tot abortus en daarvoor betalen (zowel via subsidies aan abortusklinieken als aan vrouwen die er niet voor verzekerd zijn). De overheid bemoeit zich er dus actief mee bezig, het gaat ze aan.
pi_198358840
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:37 schreef Yon_Wip het volgende:
Ook echt weer een man die zich over een vrouwenzaak bemoeid. Flikkert toch lekker op.
Dus als CU kamerlid Carla Dik-Faber dit voorstel/deze uitspraak doet accepteer je het wel?
pi_198358871
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:35 schreef Tegan het volgende:

[..]

Veel medische beslissingen zijn 'emotioneel' waarbij je als patient ruimte krijgt om na te denken. Waarom moet die tijd in slechts een specifiek geval een wettelijk verplichte lengte hebben?
De vraag in het interview ging hierover. Maar ik denk dat de CU best over andere gevallen wil praten hoor. Stuur een mail om het met ze te bespreken zou ik zeggen.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:52:21 #42
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198358919
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dus de overheid moet wel zorgen voor de toegankelijkheid tot abortus en daarvoor betalen (zowel via subsidies aan abortusklinieken als aan vrouwen die er niet voor verzekerd zijn).
Klopt, zie mijn eerdere post
Laffe huichelaar
pi_198359177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Klopt, zie mijn eerdere post
Ja, nogal tegenstrijdig met je eerdere post.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:53 schreef timmmmm het volgende:
Het is gewoon weer een treurig voorbeeld van een overheid die zich met zaken bemoeit die ze niet aangaan.
Maar prima hoor.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:13:33 #44
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198359234
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ja, nogal tegenstrijdig met je eerdere post.
[..]

Maar prima hoor.
Dat is niet tegenstrijdig. Jij begrijpt blijkbaar het verschil tussen de zorg faciliteren en de zorg overnemen niet, ondanks herhaaldelijke pogingen het uit te leggen.
Laffe huichelaar
pi_198359284
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is niet tegenstrijdig. Jij begrijpt blijkbaar het verschil tussen de zorg faciliteren en de zorg overnemen niet, ondanks herhaaldelijke pogingen het uit te leggen.
Jij vind het niet tegenstrijdig, ik wel. Een kunstmatig onderscheid wat je maakt. Het gaat de overheid namelijk wel aan, op meerdere vlakken zelfs.

Maar ik vind het prima zo hoor, je hoeft van mij niet van mening of standpunt te veranderen.
  Beste debater 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 19:04:46 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198360233
Fijn hoe christelijke partijen zich altijd druk maken over ongeboren leven. Waren ze maar net zo begaan met mensen die er nu al zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198360338
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Fijn hoe christelijke partijen zich altijd druk maken over ongeboren leven. Waren ze maar net zo begaan met mensen die er nu al zijn.
Dat is de CU ook, ook voor de moeder kijk het interview even.
  Beste debater 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 19:13:07 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198360379
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat is de CU ook, ook voor de moeder kijk het interview even.
Ach wat een compassie... Wat een medeleven...

Ik neem een partij die zich christelijk noemt en geen duidelijk links beleid voert sowieso niet serieus. In dat geval vallen ze alle drie af, te meer omdat ze het kennelijk maar niet kunnen laten hun groezelig conservatief wereldbeeld af te schudden en zich gewoon te focussen op het evangelie en de oproep tot solidariteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 19:16:37 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198360444
"Hoe pijnlijk ook"...

Echt wat een meelmonderige nonsens kraamt die vent uit... "Misschien wel op een emotioneel moment..."

Zou het, meneer de dominee? Zou het echt, na verkrachting?

"Het gaat niet alleen om de vrouw..."

Nee, daar gaat het bij de christelijke mannenbroeders nooit om.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198360641
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ach wat een compassie... Wat een medeleven...

Niet gekeken dus. Wat jij allemaal wel en niet serieus neemt staat je natuurlijk helemaal vrij. Evengoed staat het christenen helemaal vrij om links of rechts te zijn en conservatief of progressief.
  Beste debater 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 19:27:37 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198360651
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Niet gekeken dus. Wat jij allemaal wel en niet serieus neemt staat je natuurlijk helemaal vrij. Evengoed staat het christenen helemaal vrij om links of rechts te zijn en conservatief of progressief.
Juist wel, ik haal zelfs letterlijk zijn woorden aan... Standaard riedel, snap dat dat niet opvalt, maar het zijn zijn eigen woorden.

En nee, als je het presteert bij zoiets slopends als verkrachting nóg te zeggen dat het "niet alleen om de vrouw gaat" dan heb je nul komma nul fatsoen, medeleven, compassie of ethisch besef.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198360810
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Juist wel, ik haal zelfs letterlijk zijn woorden aan... Standaard riedel, snap dat dat niet opvalt, maar het zijn zijn eigen woorden.

En nee, als je het presteert bij zoiets slopends als verkrachting nóg te zeggen dat het "niet alleen om de vrouw gaat" dan heb je nul komma nul fatsoen, medeleven, compassie of ethisch besef.
Het staat je vrij dat te vinden. Dat wil niet zeggen dat dat ook zo is. Door op te komen voor het ongeboren leven en een overweging termijn van slechts 5 dagen te vragen (wat toch al de norm is, dus vanwaar de ophef) toont hij naar mijn mening juist fatsoen, medeleven, compassie en ethisch besef.
  Beste debater 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 19:38:59 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198360823
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het staat je vrij dat te vinden. Dat wil niet zeggen dat dat ook zo is. Door op te komen voor het ongeboren leven en een overweging termijn van slechts 5 dagen te vragen (wat toch al de norm is, dus vanwaar de ophef) toont hij naar mijn mening juist fatsoen, medeleven, compassie en ethisch besef.
... met wie toont hij dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:44:33 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198360933
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het staat je vrij dat te vinden. Dat wil niet zeggen dat dat ook zo is. Door op te komen voor het ongeboren leven en een overweging termijn van slechts 5 dagen te vragen (wat toch al de norm is, dus vanwaar de ophef) toont hij naar mijn mening juist fatsoen, medeleven, compassie en ethisch besef.
Kerel. Het gaat hier om vrouwen die verkracht zijn he?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198363398
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het staat je vrij dat te vinden. Dat wil niet zeggen dat dat ook zo is. Door op te komen voor het ongeboren leven en een overweging termijn van slechts 5 dagen te vragen (wat toch al de norm is, dus vanwaar de ophef) toont hij naar mijn mening juist fatsoen, medeleven, compassie en ethisch besef.
Het is onfatsoenlijk om te vinden dat iemand niet bekwaam is om zelfstandig een beslissing te maken over eigen lichaam enkel omdat het een zwangerschap betreft. De wachttijd is totaal ongepast.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:36:34 #56
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_198367488
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dus als CU kamerlid Carla Dik-Faber dit voorstel/deze uitspraak doet accepteer je het wel?
Nouja, laat haar maar debatteren hierover met andere vrouwen ja. Klein gokje, ze is vast niet in de meerderheid.

Ik accepteer haar mening. Ikzelf ben het er volkomen mee oneens.
pi_198367554
Ik heb een paar jaar geleden een vakantieliefde bezwangert, gelukkig was er een abortuspil anders zat ik nu met een kind opgescheept in het buitenland.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_198371048
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het staat je vrij dat te vinden. Dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.
nou dat is natuurlijk de vraag of niet gelovige mensen de dwang die door deze maatregel door geloofsfanaten wordt uitgeoefend objectief kunnen beschouwen.
Ik beschouw dit als onfatsoenlijk, opgedrongen christelijke ethische normen, en totaal geen compassie met een verkrachtings slachtoffer.
pi_198371884
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

nou dat is natuurlijk de vraag of niet gelovige mensen de dwang die door deze maatregel door geloofsfanaten wordt uitgeoefend objectief kunnen beschouwen.
Ik beschouw dit als onfatsoenlijk, opgedrongen christelijke ethische normen, en totaal geen compassie met een verkrachtings slachtoffer.
Kan je me even wijzen op de religieuze argumenten die hier uitgewisseld zijn? Ik zie ze namelijk niet.
Bedenktijd bij abortus is echt geen standpunt wat enkel gelovige mensen kunnen hebben.
  zondag 7 maart 2021 @ 11:15:43 #60
338319 ZarB
Piña colada
pi_198372013
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het staat je vrij dat te vinden. Dat wil niet zeggen dat dat ook zo is. Door op te komen voor het ongeboren leven en een overweging termijn van slechts 5 dagen te vragen (wat toch al de norm is, dus vanwaar de ophef) toont hij naar mijn mening juist fatsoen, medeleven, compassie en ethisch besef.
Waarom is een "geboren" leven ondergeschikt aan een ongeboren leven? Een levend iemand zal veel meer last hebben van een gebrek aan fatsoen, medeleven, compassie en ethisch besef dan een ongeboren leven.

Een vrouw niet zelf over haar lichaam laten beslissen is namelijk een en al gebrek aan die dingen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198372051
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:15 schreef ZarB het volgende:

[..]

Waarom is een "geboren" leven ondergeschikt aan een ongeboren leven? Een levend iemand zal veel meer last hebben van een gebrek aan fatsoen, medeleven, compassie en ethisch besef dan een ongeboren leven.

Een vrouw niet zelf over haar lichaam laten beslissen is namelijk een en al gebrek aan die dingen.
_O_
pi_198372104
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:15 schreef ZarB het volgende:

[..]

Waarom is een "geboren" leven ondergeschikt aan een ongeboren leven? Een levend iemand zal veel meer last hebben van een gebrek aan fatsoen, medeleven, compassie en ethisch besef dan een ongeboren leven.

Een vrouw niet zelf over haar lichaam laten beslissen is namelijk een en al gebrek aan die dingen.
Mooie vragen allemaal. Maar we hebben het over 5 dagen bedenktijd (en niet over abortus op zichzelf). Bedenktijd die overigens nu al praktijk is.
Die bedenktijd, die in de praktijk nu ook al is, lijkt me niet zo veel om te beslissen over het eindigen of voort laten bestaan van beginnend menselijk leven.

De laatste alinea is jouw mening.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:10:15 #63
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_198372788
"Afkoelperiode" als term gebruiken in deze vind ik ook wel echt zeer onfatsoenlijk.

Dus de vrouw die verkracht is heeft daarna even een "afkoelperiode" nodig? Want vlak na de verkrachting is de vrouw te emotioneel en na een tijdje zou de vrouw in alle redelijkheid de verkrachting en de daaropvolgende zwangerschap weer in perspectief moeten zien dat het allemaal niet zo erg is? :N
  zondag 7 maart 2021 @ 12:37:46 #64
338319 ZarB
Piña colada
pi_198373269
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Mooie vragen allemaal. Maar we hebben het over 5 dagen bedenktijd (en niet over abortus op zichzelf). Bedenktijd die overigens nu al praktijk is.
Die bedenktijd, die in de praktijk nu ook al is, lijkt me niet zo veel om te beslissen over het eindigen of voort laten bestaan van beginnend menselijk leven.

De laatste alinea is jouw mening.
Alles wat ik hier post is mijn mening hoor ;)

Als de bedenktijd toch niet zoveel is, waarom dan wel verplichten? Dan lijkt er een behoorlijke lading op te zitten. Het lijkt dan bijna een principekwestie.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198373367
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:37 schreef ZarB het volgende:

[..]

Alles wat ik hier post is mijn mening hoor ;)

Als de bedenktijd toch niet zoveel is, waarom dan wel verplichten? Dan lijkt er een behoorlijke lading op te zitten. Het lijkt dan bijna een principekwestie.
Het lijkt er erg op dat dit onderwerp idd gewoon simpelweg niet bespreekbaar is in 'progressieve' kringen. Schijnbaar zijn de argumenten niet zo sterk en vervalt men in geschreeuw en demonisering zoals we dat op Twitter en ook hier hebben kunnen zien.

Lijkt mij een reden om het juist bespreekbaar te maken. Net zoals bij religieuze zaken.
  zondag 7 maart 2021 @ 13:06:00 #66
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_198373749
We lijken wel te vergeten dat het gaat om abortus na verkrachting. Echt, alles aan verkrachting is onvrijwillig dus ook als je daar eventueel zwanger van wordt. Verkrachting is een exercitie van een man om macht te hebben over iemand, het gaat vaak amper over geil zijn (ofzo). Vervolgens raakt een dame daarvan zwanger en gaan andere mannen haar vertellen dat ze toch echt moet 'afkoelen' en na moet denken over de abortus. Echt, serieus. Wat de neuk.

In het geval van vrijwillige seks en abortus kan ik me een afkoelperiode wel voorstellen. Ik ben geen voorstander, maar ik begrijp hem wel. In het geval van verkrachting, no way.
pi_198374032
Godverdomme zeg. Godcholera.
Dit is nou precies de reden waarom ik alleen vrouwelijke ChristenUnie-stemmers verkracht.
En wel 5 dagen wachten he, ook na de verkrachting.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 13:34:26 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198374097
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het lijkt er erg op dat dit onderwerp idd gewoon simpelweg niet bespreekbaar is in 'progressieve' kringen. Schijnbaar zijn de argumenten niet zo sterk en vervalt men in geschreeuw en demonisering zoals we dat op Twitter en ook hier hebben kunnen zien.

Lijkt mij een reden om het juist bespreekbaar te maken. Net zoals bij religieuze zaken.
Ach, zolang het vooral mannen zijn die dat bespreken belangrijk vinden lijkt het mij inderdaad totaal niet relevant als progressief mens wat "conservatieven" ervan vinden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198374252
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach, zolang het vooral mannen zijn die dat bespreken belangrijk vinden lijkt het mij inderdaad totaal niet relevant als progressief mens wat "conservatieven" ervan vinden.
Ook dat 'argument' is hier al meerdere malen aangehaald. Denk je werkelijk dat de woordvoerster van het CU in de tweede kamer hier een andere mening over heeft? Nope. Als zij het zegt wordt het dan wel geaccepteerd door 'progressief' Nederland? Nope.
pi_198374302
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Mooie vragen allemaal. Maar we hebben het over 5 dagen bedenktijd (en niet over abortus op zichzelf). Bedenktijd die overigens nu al praktijk is.
Die bedenktijd, die in de praktijk nu ook al is, lijkt me niet zo veel om te beslissen over het eindigen of voort laten bestaan van beginnend menselijk leven.

De laatste alinea is jouw mening.
Het feit dat het 'slechts' vijf dagen zijn betekent niet dat je al deze 'goede vragen' naast je neer mag leggen. Het betekent niet dat je voor vijf dagen onfatsoenlijk mag zijn. Het betekent juist dat je je moet afvragen waarom deze vijf dagen bestaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tegan op 07-03-2021 13:58:08 ]
  Beste debater 2022 zondag 7 maart 2021 @ 13:48:27 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198374328
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ook dat 'argument' is hier al meerdere malen aangehaald. Denk je werkelijk dat de woordvoerster van het CU in de tweede kamer hier een andere mening over heeft? Nope. Als zij het zegt wordt het dan wel geaccepteerd door 'progressief' Nederland? Nope.
Die argumentatie is rete-sterk. Alleen als je totaal wereldvreemd bent en/of een latente afkeer hebt van vrouwen als zodanig zou je stellen dat de argumenten die hier gegeven worden 'progressieve luchtfietserij' zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 7 maart 2021 @ 13:48:47 #72
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198374332
Mensen zonder baarmoeder moeten eens hun bek houden over dit soort issues als ze anti-choice zijn. Niet hun lichaam.

Die hele bedenktijd van 5 dagen is ook al gigantisch achterhaald.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198374415
Bovendien als je pro-life bent, helemaal prima, dan neem jij nooit een abortus. Niemand gaat jou dwingen een abortus te ondergaan.

Of als je vijf dagen bedenktijd belangrijk vindt, krijg je de vrijheid om deze vrijwillig te nemen.

Waarom moet je de keuze voor anderen beperken?
pi_198374517
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:46 schreef Tegan het volgende:

[..]

Het feit dat het 'slechts' vijf dagen zijn betekent niet dat je al deze 'goede vragen' naast je neer mag leggen. Het betekent niet dat je voor vijf dagen onfatsoenlijk mag zijn. Het betekent juist dat je je moet afvragen waarom deze vijf dagen niet afgeschaft worden.
Er is mijn inziens geen sprake van onfatsoenlijkheid. Wij mogen elke vraag gewoon naast ons neerleggen. Het is aan de politiek om er uiteindelijk wat van te vinden. Ik wens ze daar veel succes mee.
pi_198374526
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die argumentatie is rete-sterk. Alleen als je totaal wereldvreemd bent en/of een latente afkeer hebt van vrouwen als zodanig zou je stellen dat de argumenten die hier gegeven worden 'progressieve luchtfietserij' zijn.
Dank je voor je inhoudelijke argumenten....
  Beste debater 2022 zondag 7 maart 2021 @ 14:01:39 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198374581
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dank je voor je inhoudelijke argumenten....
Graag gedaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198378741
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:06 schreef Yon_Wip het volgende:
Vervolgens raakt een dame daarvan zwanger en gaan andere mannen haar vertellen dat ze toch echt moet 'afkoelen' en na moet denken over de abortus. Echt, serieus. Wat de neuk.
Nee. Het zijn niet alleen andere mannen, er zijn ook vrouwen die hier zo over denken. Voorstander zijn van een bedenktijd betekent niet dat je ineens tegen vrouwen bent, dat is echt belachelijk kort door de bocht.

Het gaat er om dat vrouwen die zijn verkracht (en dit wordt ook door andere vrouwen bevestigt) zich kunnen bevinden in een shocktoestand die dagen kan duren en waarin ze in emotie een gehaaste beslissing nemen waarvan zij (die vrouw dus) later spijt krijgt.

Deze bedenktijd kun je dus ook uitleggen als een manier om de vrouw te beschermen tegen een keuze die overhaast wordt gemaakt en waar ze de rest van haar leven spijt van heeft. Er zijn vrouwen die zijn verkracht, die abortus hebben laten plegen en er dagelijks spijt van hebben en zich afvragen: ''als ik het niet weg had laten halen, was hij/zij nu naar de peuterschool gegaan, begonnen met zwemles, naar de basisschool, etc.''
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 7 maart 2021 @ 18:19:39 #78
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_198379493
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:36 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nee. Het zijn niet alleen andere mannen, er zijn ook vrouwen die hier zo over denken. Voorstander zijn van een bedenktijd betekent niet dat je ineens tegen vrouwen bent, dat is echt belachelijk kort door de bocht.

Het gaat er om dat vrouwen die zijn verkracht (en dit wordt ook door andere vrouwen bevestigt) zich kunnen bevinden in een shocktoestand die dagen kan duren en waarin ze in emotie een gehaaste beslissing nemen waarvan zij (die vrouw dus) later spijt krijgt.

Deze bedenktijd kun je dus ook uitleggen als een manier om de vrouw te beschermen tegen een keuze die overhaast wordt gemaakt en waar ze de rest van haar leven spijt van heeft. Er zijn vrouwen die zijn verkracht, die abortus hebben laten plegen en er dagelijks spijt van hebben en zich afvragen: ''als ik het niet weg had laten halen, was hij/zij nu naar de peuterschool gegaan, begonnen met zwemles, naar de basisschool, etc.''
Ja, of laat die vrouwen dat zelf bepalen. Alsof een vrouw zit te wachten op een kind van haar verkrachter, wat denk je zelf?
pi_198379717
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:19 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Ja, of laat die vrouwen dat zelf bepalen. Alsof een vrouw zit te wachten op een kind van haar verkrachter, wat denk je zelf?
Waarschijnlijk zit niemand te wachten op een kind van haar verkrachter, maar de vraag is of je kunt leven met het alternatief om het ontstane leven dan maar te beëindigen. Dat is een onomkeerbare beslissing waar goed over nagedacht moet worden omdat de vrouw anders te lijden heeft onder de (mogelijk) verkeerde keuze.

Bedenktijd is bedoeld om de vrouw te beschermen tegen verdere psychische, mentale en emotionele schade, niet om de vrouw van keuzevrijheid te beroven.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198381044
Het leven zit vol met keuzes en spijt voor alle mensen. Waarom de keuzevrijheid in dit specifieke geval en daardoor alleen voor vrouwen beperken? Waarom kan iemand ooit voorstander zijn van iemand die wilsbekwaam is te beperken beslissingen te maken over eigen lichaam?
pi_198381068
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Er is mijn inziens geen sprake van onfatsoenlijkheid. Wij mogen elke vraag gewoon naast ons neerleggen. Het is aan de politiek om er uiteindelijk wat van te vinden. Ik wens ze daar veel succes mee.
Kan je ook nog antwoord geven op deze vragen?
pi_198381836
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:38 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Precies ja!! Wat vrouwen met hun lichaam doen hoort niet de beslissing te zijn van mannen. 😑
Mensen die zo ontzettend "pro-life " zijn bekommeren zich alleen om het "ongeboren kind ", zogauw die kinderen geboren zijn bekommeren ze zich niet om hoe hun leven verder verloopt.
Laat ik voorop stellen dat in geval van verkrachting of medische noodzaak ik het absoluut logisch vind dat de vrouw alle beslissingen neemt. Daarover zijn we het bij voorbaat eens.

In alle andere gevallen vind ik dit de grootste nonsens. Zowel de man als vrouw zijn debet aan de zwangerschap en hebben er net zoveel over te zeggen. Als de man of vrouw zo graag niet zwanger wil worden, dan moeten zij vooraf maatregelen nemen. Er zijn vele betrouwbare methodes om een zwangerschap te voorkomen, en als je dat eng vindt dan moet je gewoon niet n**k*n. Simpel. Als het dan toch gebeurd dat een vrouw zwanger wordt, dan hebben beide partijen daar net zoveel over te zeggen.

De rest van je post is bijzonder denigrerend richting de man.
  Beste debater 2022 zondag 7 maart 2021 @ 21:52:56 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198384253
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zit niemand te wachten op een kind van haar verkrachter, maar de vraag is of je kunt leven met het alternatief om het ontstane leven dan maar te beëindigen. Dat is een onomkeerbare beslissing waar goed over nagedacht moet worden omdat de vrouw anders te lijden heeft onder de (mogelijk) verkeerde keuze.

Bedenktijd is bedoeld om de vrouw te beschermen tegen verdere psychische, mentale en emotionele schade, niet om de vrouw van keuzevrijheid te beroven.
Oh please.

Het gaat voorstanders van dit plan geheel niet om het belang van de vrouw.

Laten we dat gewoon helder hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 7 maart 2021 @ 21:54:52 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198384327
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:36 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nee. Het zijn niet alleen andere mannen, er zijn ook vrouwen die hier zo over denken. Voorstander zijn van een bedenktijd betekent niet dat je ineens tegen vrouwen bent, dat is echt belachelijk kort door de bocht.

Het gaat er om dat vrouwen die zijn verkracht (en dit wordt ook door andere vrouwen bevestigt) zich kunnen bevinden in een shocktoestand die dagen kan duren en waarin ze in emotie een gehaaste beslissing nemen waarvan zij (die vrouw dus) later spijt krijgt.

Deze bedenktijd kun je dus ook uitleggen als een manier om de vrouw te beschermen tegen een keuze die overhaast wordt gemaakt en waar ze de rest van haar leven spijt van heeft. Er zijn vrouwen die zijn verkracht, die abortus hebben laten plegen en er dagelijks spijt van hebben en zich afvragen: ''als ik het niet weg had laten halen, was hij/zij nu naar de peuterschool gegaan, begonnen met zwemles, naar de basisschool, etc.''
Bron?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198385241
Dankzij dergelijke koekwauzen moeten vrouwen door een haag van anti-abortus activisten.
Je kunt gratis een bodyguard krijgen als je naar de abortuskliniek wilt.

https://www.ad.nl/rotterd(...)ten-plegen~a40f564c/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198386851
~:)
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dankzij dergelijke koekwauzen moeten vrouwen door een haag van anti-abortus activisten.
Je kunt gratis een bodyguard krijgen als je naar de abortuskliniek wilt.

https://www.ad.nl/rotterd(...)ten-plegen~a40f564c/
Hoe zouden gelovigen reageren als elke zondag voor de kerk ze langs een Haag schaars geklede sekswerkers en leernichten zouden moeten lopen? :+
pi_198386879
wat zou het leuk zijn als al die anti islam maffies zich eens massaal tegen de christelijke invloed zouden keren
pi_198387025
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 06:47 schreef pokkerdepok het volgende:
wat zou het leuk zijn als al die anti islam maffies zich eens massaal tegen de christelijke invloed zouden keren
We hebben al decennia lang anti christendom maffies in de kamer, op tv, op toneel, in tijdschriften, in kranten enzovoort.

En voor een groot deel zijn die te lafjes om zich uit te spreken tegen de islam.
pi_198387366
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 07:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

We hebben al decennia lang anti christendom maffies in de kamer, op tv, op toneel, in tijdschriften, in kranten enzovoort.

En voor een groot deel zijn die te lafjes om zich uit te spreken tegen de islam.
vandaar mijn opmerking. de anti islam croud is voor een deel precies hetzelfde, maar dan andersom.
pi_198387423
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 08:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vandaar mijn opmerking. de anti islam croud is voor een deel precies hetzelfde, maar dan andersom.
Is dat zo? Wellicht dat dat voor een gedeelte zo is maar over het algemeen zijn anti islam mensen anti religie mensen.
pi_198387821
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 08:32 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Is dat zo? Wellicht dat dat voor een gedeelte zo is maar over het algemeen zijn anti islam mensen anti religie mensen.
Ah lekker generaliseren mag ik ook meedoen. Over het algemeen willen alle gelovigen hun afhankelijk van het geloof moraal aan andere mensen opdringen. :')

Of het nu gaat over halal slachten of strenge abortus regels allemaal vanuit een geloofsovertuiging en dat heeft niets te maken met een rationele benadering van de zaken.
pi_198387849
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 08:32 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Is dat zo? Wellicht dat dat voor een gedeelte zo is maar over het algemeen zijn anti islam mensen anti religie mensen.
wilders heeft het over onze christelijk-joodse cultuur..
pi_198387859
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah lekker generaliseren mag ik ook meedoen. Over het algemeen willen alle gelovigen hun afhankelijk van het geloof moraal aan andere mensen opdringen. :')

Of het nu gaat over halal slachten of strenge abortus regels allemaal vanuit een geloofsovertuiging en dat heeft niets te maken met een rationele benadering van de zaken.
Het interessante is dat in dit topic volgens mij nog geen enkel religieus argument is aangehaald. Maar het is best interessant om te zien hoe 'progressieven' in de kramp schieten als zoiets als 5 dagen bedenktijd voor abortus ter sprake komt. Wat niet eens een religieus item is. En maar wijzen. Schijnbaar is er vrij weinig argumentatie beschikbaar waardoor men in een kramp schiet om het maar niet inhoudelijk te hoeven hebben over 5 dagen bedenktijd bij abortus.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 09:10:30 ]
  Beste debater 2022 maandag 8 maart 2021 @ 14:39:46 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198392466
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het interessante is dat in dit topic volgens mij nog geen enkel religieus argument is aangehaald. Maar het is best interessant om te zien hoe 'progressieven' in de kramp schieten als zoiets als 5 dagen bedenktijd voor abortus ter sprake komt. Wat niet eens een religieus item is. En maar wijzen. Schijnbaar is er vrij weinig argumentatie beschikbaar waardoor men in een kramp schiet om het maar niet inhoudelijk te hoeven hebben over 5 dagen bedenktijd bij abortus.
Als je nu nog niet door hebt dat het geen kramp is maar een normale (nou ja meestal) opvatting over de impact van verkrachting dan kan men met argumenten blijven komen tot men een ons weegt, voor jou blijft het gewoon die verdorven, goddeloze progressieve bende filistijnen die gung ho is op abortus en moord op kinderen en zo.

Dat smerige spelletje, daar zijn een hoop religieuzen inderdaad heel goed in, ook wanneer ze totaal onverdedigbare rotzooi proberen te verkopen als moreel verheven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198392551
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als je nu nog niet door hebt dat het geen kramp is maar een normale (nou ja meestal) opvatting over de impact van verkrachting dan kan men met argumenten blijven komen tot men een ons weegt, voor jou blijft het gewoon die verdorven, goddeloze progressieve bende filistijnen die gung ho is op abortus en moord op kinderen en zo.

Dat smerige spelletje, daar zijn een hoop religieuzen inderdaad heel goed in, ook wanneer ze totaal onverdedigbare rotzooi proberen te verkopen als moreel verheven.
Kijk, zulke reacties bedoel ik dus. Een normaal gesprek onmogelijk proberen te maken en de ander van alles in de schoenen schuiven. Dank je voor het voorbeeld.
  Beste debater 2022 maandag 8 maart 2021 @ 14:46:06 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198392566
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kijk, zulke reacties bedoel ik dus. Een normaal gesprek onmogelijk proberen te maken en de ander van alles in de schoenen schuiven. Dank je voor het voorbeeld.
Ik hoef niks in je schoenen te schuiven, die zitten al vol.

Met je 'interessant'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198392841
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik hoef niks in je schoenen te schuiven, die zitten al vol.

Met je 'interessant'.
:')
  maandag 8 maart 2021 @ 17:11:25 #98
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_198394983
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als je nu nog niet door hebt dat het geen kramp is maar een normale (nou ja meestal) opvatting over de impact van verkrachting dan kan men met argumenten blijven komen tot men een ons weegt, voor jou blijft het gewoon die verdorven, goddeloze progressieve bende filistijnen die gung ho is op abortus en moord op kinderen en zo.

Dat smerige spelletje, daar zijn een hoop religieuzen inderdaad heel goed in, ook wanneer ze totaal onverdedigbare rotzooi proberen te verkopen als moreel verheven.
Ach ja... Dat stuk in de Volkskrant van vrijdag jl toevallig gelezen, Etto? Het is allemaal nog veel erger dan we denken. Ooit van 'Agenda Europe' en hun manifest 'Restoring the Natural Order' gehoord? Kort citaat want meer mag hier niet, lees en huiver:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_198402756
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:37 schreef Tegan het volgende:
Het leven zit vol met keuzes en spijt voor alle mensen. Waarom de keuzevrijheid in dit specifieke geval en daardoor alleen voor vrouwen beperken? Waarom kan iemand ooit voorstander zijn van iemand die wilsbekwaam is te beperken beslissingen te maken over eigen lichaam?
Dus jij vindt ook dat de overheid mensen geen boete mag geven als ze geen gordel dragen?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198402800
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh please.

Het gaat voorstanders van dit plan geheel niet om het belang van de vrouw.

Laten we dat gewoon helder hebben.
Dat is jouw mening, ik denk hier anders over.

Maar ik begrijp wel dat het makkelijker scoren is om alle voorstanders maar gewoon in één keer weg te zetten als misogynisten.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Beste debater 2022 maandag 8 maart 2021 @ 22:47:55 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198402813
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, ik denk hier anders over.

Maar ik begrijp wel dat het makkelijker scoren is om alle voorstanders maar gewoon in één keer weg te zetten als misogynisten.
Waarschijnlijk net zo makkelijk als alle vrouwen wegzetten als labiele emotionele wezens (al dan niet in bezit van slettebak-diploma) die 'even moeten afkoelen' na zoiets als een verkrachting, aleer ze gekke dingen doen.

:*
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198402894
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk net zo makkelijk als alle vrouwen wegzetten als labiele emotionele wezens (al dan niet in bezit van slettebak-diploma) die 'even moeten afkoelen' na zoiets als een verkrachting, aleer ze gekke dingen doen.

:*
Een verkrachte vrouw kan labiel zijn en emotioneel (dat geldt vast niet voor allemaal), dus vandaar die bedenktijd. Maar even los van of je voor of tegenstander er van bent, jij bent er zo van overtuigd dat voorstanders een hekel hebben aan vrouwen, tegen emancipatie zijn en proberen om vrouwen hun keuzevrijheid te ontnemen, dat je blind bent geworden voor het feit dat een dergelijk maatregel vrouwen ook kan beschermen en behoeden voor een verkeerde keuze.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Beste debater 2022 maandag 8 maart 2021 @ 23:02:17 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198403068
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:52 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Een verkrachte vrouw kan labiel zijn en emotioneel (dat geldt vast niet voor allemaal), dus vandaar die bedenktijd. Maar even los van of je voor of tegenstander er van bent, jij bent er zo van overtuigd dat voorstanders een hekel hebben aan vrouwen, tegen emancipatie zijn en proberen om vrouwen hun keuzevrijheid te ontnemen, dat je blind bent geworden voor het feit dat een dergelijk maatregel vrouwen ook kan beschermen en behoeden voor een verkeerde keuze.
Ik heb inderdaad geen enkel begrip voor lieden die hier op dergelijke wijze over 'denken'. Is zover voorbij alle ratio dat het absurd wordt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198403162
Ik vind hem een griezel.

Maar toch zou abortus moeten worden ingeperkt. Buiten het zwanger raken door verkracht te zijn om. Door de emancipatie en sloeriegedrag van vrouwen plus de pil. Blijft de geboortecijfer maar dalen. Ondertussen fokken buitenlanders ons blanke Nederlanders er bijna uit. Dit is niet goed voor ons land en onze eigen identiteit!
pi_198403168
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:52 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Een verkrachte vrouw kan labiel zijn en emotioneel (dat geldt vast niet voor allemaal), dus vandaar die bedenktijd. Maar even los van of je voor of tegenstander er van bent, jij bent er zo van overtuigd dat voorstanders een hekel hebben aan vrouwen, tegen emancipatie zijn en proberen om vrouwen hun keuzevrijheid te ontnemen, dat je blind bent geworden voor het feit dat een dergelijk maatregel vrouwen ook kan beschermen en behoeden voor een verkeerde keuze.
Een abortus is geen goede of foute keuze. Een abortus is een vrije keuze van een wilsbekwaam persoon over eigen lichaam zonder waardeoordeel.
pi_198403186
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
Er valt wat te kiezen. Goed dat de CU dit standpunt van hun uitspreekt.

De ophef over dit CU standpunt acht ik wat overdreven. Slechts 0,35% van alle abortussen zijn na verkrachting.
Een abortus is een traumatische ervaring. Veel vrouwen hebben hier psychische klachten van vroeg of laat. Wat is er dan op tegen om de beslissing weloverwogen te laten zijn?
Ik vind 0,35% helemaal niet ‘slechts’.
pi_198403395
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat in geval van verkrachting of medische noodzaak ik het absoluut logisch vind dat de vrouw alle beslissingen neemt. Daarover zijn we het bij voorbaat eens.

In alle andere gevallen vind ik dit de grootste nonsens. Zowel de man als vrouw zijn debet aan de zwangerschap en hebben er net zoveel over te zeggen. Als de man of vrouw zo graag niet zwanger wil worden, dan moeten zij vooraf maatregelen nemen. Er zijn vele betrouwbare methodes om een zwangerschap te voorkomen, en als je dat eng vindt dan moet je gewoon niet n**k*n. Simpel. Als het dan toch gebeurd dat een vrouw zwanger wordt, dan hebben beide partijen daar net zoveel over te zeggen.

De rest van je post is bijzonder denigrerend richting de man.
Nou, sorry, hier wil ik je een klein beetje tegenspreken. Ik slik geen anticonceptie want a) kan er heel slecht tegen b) heb weinig tot geen seks en dus c) ga ik niet iets dagelijks slikken waar ik niet tegen kan voor eens in de paar maanden een paar uurtjes neuken d) spiraal en prikpil ook niet geschikt

En ja, het komt voor dat een condoom scheurt zoals laatst het geval was (voor het eerst bij mij). Nou bleek hij dat achteraf gezien helemaal niet erg te vinden want een kindje met mij leek hem best wel leuk. :+

En hij zou wel een morning after komen brengen in de middag. Die heb ik uiteraard zelf gehaald, goed ook want ‘ja Kruidvat was niet meer open ik kom vanavond of morgen brengen ja.’ _O-

Was ik hiervan zwanger geworden dan was het dus gewoon dikke doei met dat kind he ondanks zijn mening. :')
pi_198403447
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het interessante is dat in dit topic volgens mij nog geen enkel religieus argument is aangehaald. Maar het is best interessant om te zien hoe 'progressieven' in de kramp schieten als zoiets als 5 dagen bedenktijd voor abortus ter sprake komt. Wat niet eens een religieus item is. En maar wijzen. Schijnbaar is er vrij weinig argumentatie beschikbaar waardoor men in een kramp schiet om het maar niet inhoudelijk te hoeven hebben over 5 dagen bedenktijd bij abortus.
Het is natuurlijk bij bepaalde users een beetje de tendens om direct te beginnen framen bij een verschil van mening. Immers is hun visie de enige juiste. En iedereen die het niet met hun eens is, is een discriminerende, homo-hatende, racistische, extreemrechtse vrouwenhater.

Uiteindelijk bedrukt het vooral het onvermogen van de progressieve geest om zich er simpelweg bij neer te leggen dat er nu eenmaal mensen zijn die hun (zogenaamd moreel verlichte) gedachtegoed niet delen. Jammer, zo kun je nooit eens een normale, gedegen discussie hebben.
pi_198406545
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:27 schreef Azula het volgende:

[..]

Nou, sorry, hier wil ik je een klein beetje tegenspreken. Ik slik geen anticonceptie want a) kan er heel slecht tegen b) heb weinig tot geen seks en dus c) ga ik niet iets dagelijks slikken waar ik niet tegen kan voor eens in de paar maanden een paar uurtjes neuken d) spiraal en prikpil ook niet geschikt
Gelukkig zijn dat ook niet de enige methodes die beschikbaar zijn.

quote:
En ja, het komt voor dat een condoom scheurt zoals laatst het geval was (voor het eerst bij mij). Nou bleek hij dat achteraf gezien helemaal niet erg te vinden want een kindje met mij leek hem best wel leuk. :+
Je moet ook niet vertrouwen op AliExpress condooms... Sorry hoor, maar dan doe je echt iets heel fout als een condoom scheurt.

quote:
En hij zou wel een morning after komen brengen in de middag. Die heb ik uiteraard zelf gehaald, goed ook want ‘ja Kruidvat was niet meer open ik kom vanavond of morgen brengen ja.’ _O-
Tot zover je geloofwaardigheid. Een MAP kán je niet halen bij de Kruidvat.
Mijn excuses, ik was niet op de hoogte dat zelfs de Kruidvat dit soort middelen mag verkopen.

quote:
Was ik hiervan zwanger geworden dan was het dus gewoon dikke doei met dat kind he ondanks zijn mening. :')
Ik denk dat er een reden zichtbaar is waarom je zo weinig seks hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door GereDathan op 09-03-2021 12:09:30 ]
pi_198406582
Ik ben voor abortus maar de voorstanders van abortus slagen er totaal niet in om een punt te maken in dit topic.

Voor christelijke tegenstanders van abortus gaat het erom dat het leven begint bij de conceptie. Daarmee is abortus altijd moord > kwestie van de overheid > gaat het niet alleen de vrouw aan want er is een andere partij met belangen ookwel het kind. We zeggen ook niet dat de overheid zich niet moet bemoeien met de ouders als die hun kind verwaarlozen.

Wij als voorstanders kunnen wel vinden dat het leven op een ander punt begint (~18 weken voor mij maar verschilt per individu). Alleen daarmee ga je nooit een tegenstander overtuigen dus dat schiet niet echt op.
pi_198406812
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:04 schreef soeverein het volgende:
Ik ben voor abortus maar de voorstanders van abortus slagen er totaal niet in om een punt te maken in dit topic.

Voor christelijke tegenstanders van abortus gaat het erom dat het leven begint bij de conceptie. Daarmee is abortus altijd moord > kwestie van de overheid > gaat het niet alleen de vrouw aan want er is een andere partij met belangen ookwel het kind. We zeggen ook niet dat de overheid zich niet moet bemoeien met de ouders als die hun kind verwaarlozen.

Wij als voorstanders kunnen wel vinden dat het leven op een ander punt begint (~18 weken voor mij maar verschilt per individu). Alleen daarmee ga je nooit een tegenstander overtuigen dus dat schiet niet echt op.
Ik denk dat elk stel wat seks heeft en onverhoopt zwanger wordt, sámen tot een oplossing moeten komen. Ik vind het absurd dat enkel de vrouw hier over zou beslissen.

Ik ben absoluut voor abortus, al zou ik er zelf nooit aan meewerken. Ik neem mijn verantwoordelijkheden. Maar dat ben ik, dat mag voor iedereen anders zijn.

Uiteraard even los van de situatie dat iemand verkracht is of een medische situatie zich voordoet, wat ik al eerder benoemde, in dat geval is het niet meer dan logisch dat de vrouw zelf alle beslissingen neemt.
pi_198407763
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:00 schreef GereDathan het volgende:


Tot zover je geloofwaardigheid. Een MAP kán je niet halen bij de Kruidvat.
[..]

https://www.kruidvat.nl/b(...)ing-afterpil/c/30101

Welke van de 4 wil je hebben wie is er nu opeens niet meer geloofwaardig. :D
pi_198408343
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

https://www.kruidvat.nl/b(...)ing-afterpil/c/30101

Welke van de 4 wil je hebben wie is er nu opeens niet meer geloofwaardig. :D
Wow :o

Flabbergasted en excuses voor mijn onkunde. Ik dacht dat zoiets ingrijpends niet in de grabbelton van Kruidvat zou zitten.
pi_198417174
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:08 schreef Tegan het volgende:

[..]

Een abortus is geen goede of foute keuze. Een abortus is een vrije keuze van een wilsbekwaam persoon over eigen lichaam zonder waardeoordeel.
Goed of fout betekent in deze context of the vrouw in kwestie er wel of geen spijt van zal krijgen. Indien ze haar leven lang spijt blijft houden kan worden beargumenteerd dat de keuze dus voor haar niet de juiste was.

Verder moet vrije keuze over eigen lichaam wel in een beperkt kader worden geplaatst. Abortus is gelimiteerd en mag maar tot 24 weken. Dit omdat geschat wordt dat de baby vanaf dat moment levensvatbaar is, echter dit verschilt per land en is redelijk arbitrair omdat er ook babies pas vanaf 26 weken levensvatbaar zijn. Maar goed, dat even ter zijde, deze grens betekent dat het na 24 weken dus géén vrije keuze meer is ook al gaat het na die 24 weken nog steeds over het eigen lichaam van de vrouw. Vanaf die 24 weken telt het argument baas in eigen buik dus niet meer.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198417378
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:35 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Goed of fout betekent in deze context of the vrouw in kwestie er wel of geen spijt van zal krijgen. Indien ze haar leven lang spijt blijft houden kan worden beargumenteerd dat de keuze dus voor haar niet de juiste was.

Verder moet vrije keuze over eigen lichaam wel in een beperkt kader worden geplaatst. Abortus is gelimiteerd en mag maar tot 24 weken. Dit omdat geschat wordt dat de baby vanaf dat moment levensvatbaar is, echter dit verschilt per land en is redelijk arbitrair omdat er ook babies pas vanaf 26 weken levensvatbaar zijn. Maar goed, dat even ter zijde, deze grens betekent dat het na 24 weken dus géén vrije keuze meer is ook al gaat het na die 24 weken nog steeds over het eigen lichaam van de vrouw. Vanaf die 24 weken telt het argument baas in eigen buik dus niet meer.
Spijt krijgen maakt een abortus niet goed of fout. Spijt is een menselijke emotie die mag bestaan zonder waardeoordeel over de oorzaak. Spijt hebben van een abortus is geen doodzonde die ten allen tijden voorkomen moet worden door mensen het zelfbeschikkingsrecht af te nemen. Het zelfbeschikkingsrecht is een belangrijker recht dan dat eventuele spijt voorkomen is.
pi_198417677
Het zelfbeschikkingsrecht is tevens groter dan de belangen van de 'vader'. Heel logisch dus dat je als man uiteindelijk geen partij bent in de definitieve beslissing.

Als deze situaties plaatsvinden in het lichaam van de man zou het andersom zijn.
pi_198419437
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:45 schreef Tegan het volgende:

[..]

Spijt krijgen maakt een abortus niet goed of fout. Spijt is een menselijke emotie die mag bestaan zonder waardeoordeel over de oorzaak. Spijt hebben van een abortus is geen doodzonde die ten allen tijden voorkomen moet worden door mensen het zelfbeschikkingsrecht af te nemen. Het zelfbeschikkingsrecht is een belangrijker recht dan dat eventuele spijt voorkomen is.
Het gaat erom dat de vrouw in kwestie dan voor zichzelf niet de juiste keuze heeft gemaakt. Mensen kunnen lijden onder het hebben van spijt, ongeacht of het normaal is of niet. Het is niet per se fout om iemand hiertegen te willen beschermen.

Verder begrijp ik niet waarom je begint over zelfbeschikkingsrecht, niemand probeert de vrouw haar zelfbeschikkingsrecht te ontnemen, een aantal mensen pleit enkel voor extra dagen bedenktijd voor een dergelijke, onomkeerbare beslissing.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_198419589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Gelukkig zijn dat ook niet de enige methodes die beschikbaar zijn.
[..]

Ja ik vermoed dat na alle hormonen in alle afgiftes en combinaties getest te hebben jaar in jaar uit en spiralen die worden afgestoten, mijn huisarts iets beter weet wat ik kan hebben dan jij. :+ De enige leefbare optie is een specifieke pil waar ik slechts migraineaanvallen van krijg.

quote:
Je moet ook niet vertrouwen op AliExpress condooms... Sorry hoor, maar dan doe je echt iets heel fout als een condoom scheurt.
Domme aanname. Gewoon Durex. :+

quote:
Tot zover je geloofwaardigheid. Een MAP kán je niet halen bij de Kruidvat.
Mijn excuses, ik was niet op de hoogte dat zelfs de Kruidvat dit soort middelen mag verkopen.
Ah je bent niet eens op de hoogte van iets wat al minstens tien jaar is. Duidelijk. Zelfs bij de Jumbo heb je ze. Wel zo handig.

quote:
Ik denk dat er een reden zichtbaar is waarom je zo weinig seks hebt.
Tegenwoordig ligt de zee vol afval. Hoe waardeloos en kortstondig mensen met elkaar omgaan zint mij niet. :s) Liever geen seks dan platte seks. :s)

^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door Azula op 10-03-2021 00:02:38 ]
pi_198420212
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:04 schreef soeverein het volgende:
Ik ben voor abortus maar de voorstanders van abortus slagen er totaal niet in om een punt te maken in dit topic.

Voor christelijke tegenstanders van abortus gaat het erom dat het leven begint bij de conceptie. Daarmee is abortus altijd moord > kwestie van de overheid > gaat het niet alleen de vrouw aan want er is een andere partij met belangen ookwel het kind. We zeggen ook niet dat de overheid zich niet moet bemoeien met de ouders als die hun kind verwaarlozen.

Wij als voorstanders kunnen wel vinden dat het leven op een ander punt begint (~18 weken voor mij maar verschilt per individu). Alleen daarmee ga je nooit een tegenstander overtuigen dus dat schiet niet echt op.
Ondanks dat je een goed punt aanhaalt is het onmogelijk voor voorstanders om een punt te maken tegenover tegenstanders met religieuze overtuiging die daadwerkelijk impact heeft. Ratio vs. geloof. Zoals je zelf zegt... dat schiet niet echt op. En juist bij dat soort patstellingen kom je al snel uit bij een ieder in elkaars waarde laten (ik doe wat ik wil en jij doet wat jij wilt). Maar daar wringt 'm de schoen in deze... tegenstanders met religieuze overtuiging accepteren dat compromis niet en willen hun overtuiging toch opleggen aan de ander. Anno 21e eeuw doet men dat niet meer als het gaat om geloven, kerkbezoek of bidden voor het eten, maar als het gaat om abortus en euthanasie blijft men daar maar mee doorgaan. Die onderwerpen keren tot in den treure telkens weer terug op de agenda terwijl het compromis de enige uitweg is uit dit ratio vs geloof conflict. Zeer irritant, frustrerend en om moe en cynisch van te worden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198421336
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 00:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ondanks dat je een goed punt aanhaalt is het onmogelijk voor voorstanders om een punt te maken tegenover tegenstanders met religieuze overtuiging die daadwerkelijk impact heeft. Ratio vs. geloof. Zoals je zelf zegt... dat schiet niet echt op. En juist bij dat soort patstellingen kom je al snel uit bij een ieder in elkaars waarde laten (ik doe wat ik wil en jij doet wat jij wilt). Maar daar wringt 'm de schoen in deze... tegenstanders met religieuze overtuiging accepteren dat compromis niet en willen hun overtuiging toch opleggen aan de ander. Anno 21e eeuw doet men dat niet meer als het gaat om geloven, kerkbezoek of bidden voor het eten, maar als het gaat om abortus en euthanasie blijft men daar maar mee doorgaan. Die onderwerpen keren tot in den treure telkens weer terug op de agenda terwijl het compromis de enige uitweg is uit dit ratio vs geloof conflict. Zeer irritant, frustrerend en om moe en cynisch van te worden.
Ik heb in deze hele discussie nog geen enkel religieus argument gelezen. Dus waar heb je het over in dit geval van 5 dagen bedenktijd?
pi_198421373
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:17 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de vrouw in kwestie dan voor zichzelf niet de juiste keuze heeft gemaakt. Mensen kunnen lijden onder het hebben van spijt, ongeacht of het normaal is of niet. Het is niet per se fout om iemand hiertegen te willen beschermen.

Verder begrijp ik niet waarom je begint over zelfbeschikkingsrecht, niemand probeert de vrouw haar zelfbeschikkingsrecht te ontnemen, een aantal mensen pleit enkel voor extra dagen bedenktijd voor een dergelijke, onomkeerbare beslissing.
De verplichte wachtdagen beperken het zelfbeschikkingsrecht van de zwangere. Ook impliceren de wachtdagen dat een zwangere niet zelfstandig beslissingen kan maken én dat er zonder wachtdagen geen weloverwogen beslissing wordt gemaakt. Dat vind ik kwalijk.

Verder, lees mijn post nog eens met deze uitleg.
pi_198422490
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:25 schreef Azula het volgende:

Ja ik vermoed dat na alle hormonen in alle afgiftes en combinaties getest te hebben jaar in jaar uit en spiralen die worden afgestoten, mijn huisarts iets beter weet wat ik kan hebben dan jij. :+ De enige leefbare optie is een specifieke pil waar ik slechts migraineaanvallen van krijg.
[..]
Waarom ga je dit uitleggen en rare dingen zeggen als dat jij het beter weet? Daar heb ik nooit aan getwijfeld of de suggestie gewekt. Ik heb enkel gezegd dat er alternatieven zijn (condoom, vrouwcondoom, MAP, geen seks om er een paar te noemen).

quote:
Domme aanname. Gewoon Durex. :+
[..]
Even de houdbaarheid checken voortaan en de juiste maat gebruiken. Ook nat worden helpt.

quote:
Ah je bent niet eens op de hoogte van iets wat al minstens tien jaar is. Duidelijk. Zelfs bij de Jumbo heb je ze. Wel zo handig.
[..]
Ik ben in staat om mijn behoeftes op de juiste manier aan te wenden en heb zoiets dus niet nodig.

quote:
Tegenwoordig ligt de zee vol afval. Hoe waardeloos en kortstondig mensen met elkaar omgaan zint mij niet. :s) Liever geen seks dan platte seks. :s)
^O^
Gemiste kans.
pi_198422681
Ook met juist gebruik van anticonceptie is zwangerschap mogelijk.

Zelfs als je je als kinderloze vrouw wil laten steriliseren wordt dat je haast onmogelijk gemaakt.

Blijven er als vrouw twee opties over; geen seks hebben of abortus.

Dat vervolgens mensen menen dat abortus te makkelijk is en daar beperkingen aan toegevoegd moeten worden/zijn word ik echt verdrietig van. Kom niet aan het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw.

Als man kun je nooit in zo'n beperkende situatie komen.
pi_198422791
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 06:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik heb in deze hele discussie nog geen enkel religieus argument gelezen. Dus waar heb je het over in dit geval van 5 dagen bedenktijd?
Ik heb het over religieuze motieven en argumenten om anti-abortus te zijn. Niet dat een 5 dagen bedenktijd an sich iets met religie te maken heeft. 5 dagen bedenktijd is in de hoop dat een deel van de vrouwen zich bedenkt en toch het kind houdt. Het geeft daarbij extra tijd een anti-abortus organisaties om desbetreffende vrouwen te bereiken en over te halen (folders, internet, telefonisch, bij de kliniek). Ze doen dit omdat abortus afschaffen er op dit moment niet in zit dus dit is in hun ogen in ieder geval iets.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198422890
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:32 schreef Tegan het volgende:
Ook met juist gebruik van anticonceptie is zwangerschap mogelijk.
Die kan is zo verschrikkelijk klein, dat zie je eigenlijk enkel op TV bij mensen die nog steeds geloven dat AB de werking van de pil ongedaan maakt.

Maar het klopt, het gebeurd. De kans is er.

quote:
Zelfs als je je als kinderloze vrouw wil laten steriliseren wordt dat je haast onmogelijk gemaakt.
Inderdaad, de algemene aanname is dat vrouwen als ze ouder worden alsnog en kinderwens ontwikkelen. En dat is niet zo gek, dat hoor je best vaak.

quote:
Blijven er als vrouw twee opties over; geen seks hebben of abortus.
Of de juiste anticonceptie, desnoods dubbel. Of een MAP.

quote:
Dat vervolgens mensen menen dat abortus te makkelijk is en daar beperkingen aan toegevoegd moeten worden/zijn word ik echt verdrietig van. Kom niet aan het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw.
En waarom zou de man hierin niets te vertellen hebben? De man als in de man die de veroorzaker is van de zwangerschap? Heeft die niet net zoveel aandeel aan de sex gehad?

quote:
Als man kun je nooit in zo'n beperkende situatie komen.
Gelul. Ook de man kan levenslang opgescheept worden met de gevolgen van de keuze van de vrouw. Als de man abortus wil en de vrouw niet, dan kan de man de rest van zijn leven betalen.
pi_198423349
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik heb het over religieuze motieven en argumenten om anti-abortus te zijn. Niet dat een 5 dagen bedenktijd an sich iets met religie te maken heeft. 5 dagen bedenktijd is in de hoop dat een deel van de vrouwen zich bedenkt en toch het kind houdt. Het geeft daarbij extra tijd een anti-abortus organisaties om desbetreffende vrouwen te bereiken en over te halen (folders, internet, telefonisch, bij de kliniek). Ze doen dit omdat abortus afschaffen er op dit moment niet in zit dus dit is in hun ogen in ieder geval iets.
Het argument wat gegeven wordt is niets van dat alles. Het gaat om de vrouw en dat die in een opwelling geen onomkeerbare beslissing neemt waar ze later psychische problemen mee krijgt.
pi_198424229
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het argument wat gegeven wordt is niets van dat alles. Het gaat om de vrouw en dat die in een opwelling geen onomkeerbare beslissing neemt waar ze later psychische problemen mee krijgt.
Dat is het excuus wat ze gebruiken want met religieuze motieven en argumenten krijgen ze het sowieso niet voor elkaar. Daar prik je toch wel doorheen hoop ik? Of denk je echt dat het de ChristenUnie om psychische problemen bij vrouwen te doen is? :X
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198424422
quote:
10s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat is het excuus wat ze gebruiken want met religieuze motieven en argumenten krijgen ze het sowieso niet voor elkaar. Daar prik je toch wel doorheen hoop ik? Of denk je echt dat het de ChristenUnie om psychische problemen bij vrouwen te doen is? :X
Het is een groot complot.....
Eigenlijk stelt de CU zoiets voor enkel omdat ze vrouwen willen onderdrukken. Dat type argumenten lach ik altijd hartelijk weg. De CU politicus heeft de motivatie gegeven. Die was niet religieus en de 'progessieven' hier willen er koste wat kost iets religieus van maken. Hoe simpel.
pi_198424691
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:46 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Die kan is zo verschrikkelijk klein,
Bron?
quote:
dat zie je eigenlijk enkel op TV bij mensen die nog steeds geloven dat AB de werking van de pil ongedaan maakt.

Maar het klopt, het gebeurd. De kans is er.
[..]

Inderdaad, de algemene aanname is dat vrouwen als ze ouder worden alsnog en kinderwens ontwikkelen. En dat is niet zo gek, dat hoor je best vaak.
Ik vind het wel een beetje gek maar vooruit. Wat ik heel gek vind is dat voor alle opties die een vrouw heeft om geen kinderen te krijgen drempels zijn.
quote:
[..]

Of de juiste anticonceptie, desnoods dubbel. Of een MAP.
Zie mijn opmerking over anticonceptie, de kans op een zwangrschap is er altijd. MAP kan alleen in de eerste dagen. Blijft staan dat een vrouw maar twee keuzes heeft; geen seks of abortus.
quote:
[..]

En waarom zou de man hierin niets te vertellen hebben? De man als in de man die de veroorzaker is van de zwangerschap? Heeft die niet net zoveel aandeel aan de sex gehad?
Lees je mijn verhaal even opnieuw? Ik heb het niet over de 'verwekker', maar over voorstanders van wachtdagen en andere beperkingen van abortus.
quote:
[..]

Gelul. Ook de man kan levenslang opgescheept worden met de gevolgen van de keuze van de vrouw. Als de man abortus wil en de vrouw niet, dan kan de man de rest van zijn leven betalen.
Een man kan nooit beperkt worden in beslissingen over eigen lichaam. Het financiele risico van seks hebben dragen ze beiden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tegan op 10-03-2021 11:36:36 ]
pi_198424774
De MAP is ook enkel betrouwbaar voor de eisprong. Is je ei al gesprongen dan heb je gewoon pech.

Nou gaat iemand met een beetje brein natuurlijk gewoon een test doen in de periode erna, indien er geen bloeding heeft opgetreden en tot vijf weken kun je gewoon een abortuspil nemen. Daar ben je in deze situatie echt wel op tijd bij.
pi_198424860
Maargoed, topic ging over een zwangerschap na een verkrachting. Vijf dagen moeten nadenken nadat het sowieso al minstens twee weken geleden is dat het is gebeurd... fijn al die bemoeienis.

Indien je direct al aangifte en alles doet gaan er allemaal mensen aan de haal met je lichaam voor onderzoek en daarna gaan mensen ook nog voor je bepalen dat je even vijf dagen (met kans op het niet meer binnen termijn kunnen slikken van een kuur waardoor over moet worden gegaan op curretage) mag gaan zitten ophikken tegen de volgende mensen die met je lichaam aan de haal gaan.

Onzin.
pi_198424952
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:28 schreef Tegan het volgende:

[..]

Bron?
https://deverloskundige.n(...)ceptiemiddel-kiezen/

quote:
Wat ik heel gek vind is dat voor alle opties die een vrouw heeft om geen kinderen te krijgen drempels zijn.
Ik vind het niet gek dat er drempels zijn, sommige keuzes kan je nu eenmaal niet in een split second nemen. Het is goed dat er drempels zijn die ervoor zorgen dat iemand geen overhaaste beslissing neemt. Het zou wat zijn als we als iemand bij de dokter komt direct een abortus of euthanasie zouden toepassen.

Ik ben het wel met je eens dat drempels niet moeten zorgen dat iemand zijn of haar beslissing niet door kan zetten. Als je abortus overweegt en 5 dagen wachttijd hebt, dan heb je 5 dagen de tijd om goed na te denken en een weloverwogen beslissing te nemen. Als je beslissing dan is, ik wil abortus. Dan moeten er verder geen drempels meer zijn.

Een drempel is bedoeld om de snelheid eruit te halen, niet om iets af te sluiten.
pi_198425031
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

https://deverloskundige.n(...)ceptiemiddel-kiezen/
[..]

Ik vind het niet gek dat er drempels zijn, sommige keuzes kan je nu eenmaal niet in een split second nemen. Het is goed dat er drempels zijn die ervoor zorgen dat iemand geen overhaaste beslissing neemt. Het zou wat zijn als we als iemand bij de dokter komt direct een abortus of euthanasie zouden toepassen.

Ik ben het wel met je eens dat drempels niet moeten zorgen dat iemand zijn of haar beslissing niet door kan zetten. Als je abortus overweegt en 5 dagen wachttijd hebt, dan heb je 5 dagen de tijd om goed na te denken en een weloverwogen beslissing te nemen. Als je beslissing dan is, ik wil abortus. Dan moeten er verder geen drempels meer zijn.

Een drempel is bedoeld om de snelheid eruit te halen, niet om iets af te sluiten.
Soms maakt die drempel wel dat je iets niet doorzet. Curettage zou ik nooit willen ondergaan. Abortuskuur wel. Als die vijf dagen dan invloed hebben...

Maargoed, het het idee dat veel mensen niet eens goed op de hoogte zijn. Jij wist bijvoorbeeld niet eens dat de map tegenwoordig gewoon bij de drogisterij en zelfs bij de supermarkt ligt. Dit zou basiskennis moeten zijn.
pi_198425251
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het argument wat gegeven wordt is niets van dat alles. Het gaat om de vrouw en dat die in een opwelling geen onomkeerbare beslissing neemt waar ze later psychische problemen mee krijgt.
Daarna met een ongewenst kind omdat de vrouw 5 dagen onder geestelijk druk van de pastoor en andere pro life mensen gezet wordt levert geen psychische problemen op? ;(
pi_198425373
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het is een groot complot.....
Eigenlijk stelt de CU zoiets voor enkel omdat ze vrouwen willen onderdrukken.
Dat type argumenten lach ik altijd hartelijk weg. De CU politicus heeft de motivatie gegeven. Die was niet religieus en de 'progessieven' hier willen er koste wat kost iets religieus van maken. Hoe simpel.
Nee, je snapt het nog steeds niet. Het is geen complot maar ze zoeken wel naar niet-religieuze argumenten voor hun religieuze motieven omdat dat meer kans van slagen heeft in de politiek anno 21e eeuw. De ChristenUnie (en SGP) nemen altijd hun religieuze overtuiging als uitgangspunt voor hun doen en laten. Zo zul je deze partijen bijv. ook zien pleiten voor het behoud van de zondagsrust met argumenten als het verlagen van stress/burnouts in de samenleving. Of tegen overspel-sites om de samenhang van gezinnen te beschermen en echtscheidingen met al het kinderleed van dien te voorkomen. Maar dat is niet waar het ze ten diepste om te doen is.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198426512
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

https://deverloskundige.n(...)ceptiemiddel-kiezen/
[..]

Ik vind het niet gek dat er drempels zijn, sommige keuzes kan je nu eenmaal niet in een split second nemen. Het is goed dat er drempels zijn die ervoor zorgen dat iemand geen overhaaste beslissing neemt. Het zou wat zijn als we als iemand bij de dokter komt direct een abortus of euthanasie zouden toepassen.

Ik ben het wel met je eens dat drempels niet moeten zorgen dat iemand zijn of haar beslissing niet door kan zetten. Als je abortus overweegt en 5 dagen wachttijd hebt, dan heb je 5 dagen de tijd om goed na te denken en een weloverwogen beslissing te nemen. Als je beslissing dan is, ik wil abortus. Dan moeten er verder geen drempels meer zijn.

Een drempel is bedoeld om de snelheid eruit te halen, niet om iets af te sluiten.
Je impliceert hiermee dat zwangeren niet zelfstandig weloverwogen beslissingen kunnen maken zonder verplichte wachtdagen. Zwangeren zijn wilsbekwame personen. Naast dat ik dat kwalijk vind heeft ook onderzoek uitgewezen dat niet waar is. Zwangeren nemen zelf al de bedenktijd die ze nodig hebben.
quote:
De wet - officieel de Wet afbreking zwangerschap (Wafz) - bepaalt dat wie een abortus wil, vijf dagen na het contact met een arts moet wachten voor de behandeling uitgevoerd wordt.

Voor veel zwangeren is de beraadtermijn belastend, zo bleek uit een evaluatie van de wet door onderzoeksbureau Pro Facto en het Amsterdams Universitair Medisch Centrum vorig jaar. De grootste groep zei zelf al over de beslissing te hebben nagedacht en wil niet dat de behandeling wordt uitgesteld.
https://nos.nl/artikel/23(...)enktijd-abortus.html

Hiernaast betwijfel ik ook de geclaimde 'snelheid' waarmee abortus gepleegd kan worden. Je moet een afspraak maken, het gesprek met de arts aangaan, etc.
  woensdag 10 maart 2021 @ 14:30:15 #137
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_198427320
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
Er valt wat te kiezen. Goed dat de CU dit standpunt van hun uitspreekt.

De ophef over dit CU standpunt acht ik wat overdreven. Slechts 0,35% van alle abortussen zijn na verkrachting.
Een abortus is een traumatische ervaring. Veel vrouwen hebben hier psychische klachten van vroeg of laat. Wat is er dan op tegen om de beslissing weloverwogen te laten zijn?
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:03 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Als iemand onverhoopt wel op dezelfde dag nog bij de kliniek terechtkomt is het ook niet alsof iemand zonder bedenktijd direct mag plaatsnemen voor een abortusbehandeling. Het eerste contact zal altijd een intakegesprek met de arts zijn.

Bij twijfel kan een arts altijd zeggen: slaap er nog x nachtjes over, want je weet het pas sinds kort. Daar is geen verplichte bedenktijd voor nodig.

Als een arts daar niet toe in staat is dan zijn ze momenteel ook al niet capabel genoeg om die intakegesprekken af te nemen en staat het eventuele probleem los van verplichte bedenktijd.
Dit wordt natuurlijk dubieuzer als er een vergoeding per ingreep tegenover staat vanuit de zorgverzekeringen. En die kliniek en zijn ingrepen moeten toch ergens mee betaald worden.

Ik ben vrij progressief en liberaal maar vind dit niet 's werelds gekste idee.
Het leven van een onderontwikkeld foetusje zonder bewustzijn zal me echt een worst zijn.

Maar een verkrachting is een extreem ingrijpende gebeurtenis en abortus ook. Ik kan me heel goed voorstellen dat juist bij een verkrachting het je eerste impuls is om alles wat met je verkrachter te maken heeft te willen laten verwijderen. Terwijl je er later achterkomt dat er ook een groot deel van jezelf bijzit bv. Of dat je toch wel een kinderwens had en je dit wezentje een kans had willen geven omdat het simpelweg niet per se z'n vader is.

Geen idee. Ben geen ervaringsdeskundige. Ben nooit verkacht noch ongewenst zwanger geweest. En heb nooit abortus hoeven laten plegen. Dus ik weet niet wat voor gedachtespinsel daarbij komen kijken. En als je het kind niet wil kan ik niets anders dan er begrip voor hebben.
Maar dat je, juist in zo'n situatie, iemand daar 5 dagen over na laat denken (mits daar de tijd voor is natuurlijk), wellicht icm van goede begeleiding om de verkrachting te verwerken en een weloverwogen beslissing te maken vind ik een mooi idee.

Verder ben ik ontzettend anti-prolife, en mag er van mij een spuit in iedereen die graag dood wil, en brengen we geen wezens, mocht er nog enige weg terug zijn, op deze overvolle aarde die toch een gegarandeerd kutleven hebben omdat ze ongepland en ongewenst zijn en puur vanwege religieuze motieven bestaan.

Maar dat mensen de nuance op willen zoeken en niet willen dat mensen spijt krijgen van hun keuzes kan ik wel begrijpen.
pi_198429368
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 14:30 schreef Saboo het volgende:

[..]

[..]

Dit wordt natuurlijk dubieuzer als er een vergoeding per ingreep tegenover staat vanuit de zorgverzekeringen. En die kliniek en zijn ingrepen moeten toch ergens mee betaald worden.
Als er inderdaad sprake is van zo'n perverse prikkel moet dat anders worden georganiseerd en dan is dát het probleem, niet de bedenktijd.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')