abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 13:59:38 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198336951


Livestreams en video's:
SpaceX Youtubekanaal (+/- 15 minuten voor lancering start de livestream)
NASASpaceflight (dagelijkse update Boca Chica/Starship, livestreams: tests, lanceringen, Q&A's)
LabPadre (24/7 livebeelden van 3 webcams in Boca Chica)
Everyday Astronaut (docu's over space gerelateerde ondewerpen en livestreams lanceringen)

Handige linkjes
Launch schedule: SpaceXNow
Boca Chica road closures: Cameron County
Boca Chica NOTAMS (Selecteer de staat Texas): FAA

Actieve voertuigen:
quote:
Falcon 9
Falcon 9 is een tweetrapsraket uit de Falcon-reeks, ontworpen en gebouwd door SpaceX. De Falcon 9 maakte in 2010 zijn introductievlucht. Het raketontwerp is sindsdien stapsgewijs gepgraded waardoor de prestatiekracht flink toenam. De "9" in de naam "Falcon 9" verwijst naar de samenstelling van negen Merlin 1-raketmotoren in de "core-booster". Deze eerste trap is ontwikkeld om meerdere keren te gebruiken en werd in "vlucht 32" op 31 maart 2017 voor het eerst daadwerkelijk opnieuw ingezet na gebruik in "vlucht 23" op 8 april 2016. Door deze ontwikkeling kan Spacex naar verwachting tot 30% besparen op de kosten per lancering vanaf begin 2018. De Falcon 9 is sinds 2017 op jaarbasis de meest gelanceerde draagraket van de wereld. In november 2018 werd de Falcon 9 Block-5 door NASA's Launch Services Program gecertificeerd als categorie 3 lanceertuig. Daarmee wordt de Falcon 9 uiterst betrouwbaar geacht en is de raket goedgekeurd voor lanceringen van NASA's duurste satellieten en ruimtesondes. SpaceX groeide door het succes van de Falcon 9, waarmee er in 2018 twintig lanceringen werden uitgevoerd, uit tot de marktleider op het gebied van lanceringen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Falcon_9
quote:
Falcon Heavy
De Falcon Heavy is een zeer krachtige deels herbruikbare commercile draagraket uit de Falconraketfamilie van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX die gebaseerd is op de Falcon 9. Hij maakte op 6 februari 2018 zijn ingebruiknamevlucht en werd een half jaar later door de USAF EELV-gecertificeerd. De Falcon Heavy wordt in staat geacht 63.800 kg aan nuttige lading in een lage aardbaan te brengen, 26.700 kg naar een geostationaire baan, 16.800 kg naar Mars en 3.500 kg naar Pluto. Daarmee is de Falcon Heavy de krachtigste nu beschikbare raket van de wereld, en de krachtigste commercile raket ooit. Alleen de Saturnus V maanraket (laatste vlucht in 1973) en de Russische Energia (die na slechts twee proefvluchten werd geannuleerd) konden meer vracht vervoeren. De Falcon Heavy is een gedeeltelijk herbruikbare draagraket waarbij de twee boosters en de eerste trap (centercore) in principe kunnen landen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Falcon_Heavy
quote:
Dragon 1 (cargo)
Dragon, ook bekend als Dragon 1 of Cargo Dragon was het eerste ruimtevaartuig uit de Dragon-reeks van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX. Het was een herbruikbaar, onbemand, commercieel bevoorradingsschip dat met subsidies van NASA werd ontwikkeld onder het Commercial Orbital Transportation Services-programma. Met zijn eerste onbemande vlucht in december 2010 werd Dragon het eerste commercile ruimtevaartuig dat succesvol op aarde terugkeerde. Op 25 mei 2012 voltooide een Dragon als eerste commercile ruimtevaartuig een rendez-vous met het ISS. NASA had SpaceX gecontracteerd om met de Dragon vracht naar het ISS te brengen onder het CRS-1 contract van het Commercial Resupply Services-programma. Regelmatige vluchten werden tussen oktober 2012 april 2020 uitgevoerd. Nadat de Dragon van missie CRS-20 op 7 april 2020 in de Grote Oceaan landde wordt de Dragon 1 opgevolgd door de Dragon 2-Cargo. SpaceX heeft dertien Dragon-1-capsules gebouwd, waarvan er n verloren ging.
https://nl.wikipedia.org/wiki/SpaceX_Dragon

quote:
Dragon 2 (Cargo en Crew)
De Dragon 2, met de versies Crew Dragon en Cargo Dragon is de tweede generatie Dragon-ruimtevaartuigen van het Californische ruimtevaartbedrijf SpaceX die samen met de Boeing Starliner namens NASA-bemanningen naar het ISS moet gaan brengen onder het Commercial Crew-programma. De Crew Dragon wordt ook voor commercile klanten ingezet en kan maximaal vier ruimtevaarders vervoeren. De Dragon 2 is een doorontwikkeling van de Dragon 1 waarmee SpaceX van 2012 tot en met 2020 vracht naar het ISS bracht. Naast een bemande uitvoering werkt SpaceX ook aan een uitgekleed Dragon 2-ontwerp voor onbemande bevoorradingsmissies van NASA's CRS 2-programma, dat in 2019 van start ging.
De eerste onbemande testvlucht van de Crew Dragon werd op 2 maart 2019 gelanceerd. De bemande testvlucht werd op 30 mei 2020 gelanceerd. Reguliere bemande vluchten beginnen volgens planning eind augustus 2020.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dragon_2

In ontwikkeling:

quote:
Starship
Starship is een tweetrappig al dan niet bemand zeer zwaar lanceersysteem in ontwikkeling van SpaceX. De boostertrap van Starship, die nodig is om de aarde te verlaten, heet Super Heavy. De Naam Starship slaat op zowel tweedetrap met een compartiment voor bemanning, vracht of satellieten als op de eerste-en-tweede trap als geheel.

Starship vormt een volledig herbruikbaar ruimtevaartuig dat is bedoeld om 100 tot 150 ton aan vracht of tot 100 mensen per vlucht in de ruimte te brengen. In expendable mode zou dat zelfs 250 ton kunnen zijn. Vluchten naar Mars (en terug) behoren tot de mogelijkheden. Door de mogelijkheid tot bijtanken in de ruimte kunnen die hoeveelheden ook op mars of op de maan landen.

Een aangepast Starship is ook een van de drie ontwerpen die NASA heeft opgenomen in de voorselectie voor de bemande maanlander(s) van het Artemisprogramma en in de race zijn voor definitieve selectie.
Het eerste conceptontwerp werd op 27 september 2016 door SpaceX oprichter en ceo Elon Musk op het International Astronatical Congress gepresenteerd als Interplanetairy Transport System. Een jaar later werd een verkleind, makkelijker haalbaar ontwerp met een bredere inzetbaarheid gepresenteerd met de naam Big Falcon Rocket. In 2018 werden nog enkele aanpassingen aan het ontwerp gedaan waaronder een verlenging, een versimpeld landingsgestel met gentegreerde stuurvleugels en de keuze om de raket van roestvaststaal in plaats van koolstofvezel te bouwen. Het project staat onder directe leiding van Musk zelf. Met de ontwikkeling van de Starship is zo'n vijf miljard dollar gemoeid.

Het eerste prototype van het Starship werd op 28 september 2019 voltooid. Een maand daarvoor werd het voorbereidende Starhopperprogramma waarbij men met een testraket korte vluchten maakte om met de voor Starship ontwikkelde Raptormotoren te leren vliegen en landen afgerond. Anno 2020 worden in hoog tempo prototypes gebouwd en getest waarbij de brandstoftanks de eerste bottleneck waren en verschillende prototypes explodeerden. Op 27 april 2020 doorstond voor het eerst een brandstoftank de cryogene druktest. Elon Musk wil Starship zo snel als mogelijk in bedrijf kunnen nemen. Er wordt gestreefd naar een eerste bemande vlucht langs de Maan in 2023.

Elon Musk wil in de toekomst met Starship, de Falcon 9, de Falcon Heavy en de (bemande en onbemande) Dragon 2 vervangen. Bemande maanlandingen en marslandingen, satellietlanceringen, bijtankvluchten en eventueel zelfs langeafstandsvluchten op aarde behoren tot de mogelijkheden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Starship_(SpaceX)



Starhopper:


Starship Mk1:


Starship:


Starship Moon:

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 14:00:25 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198336974
Uit het vorige deel :T

quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:29 schreef Quyxz_ het volgende:
Speciaal voor little boy @:Starhopper https://v.redd.it/9bk58w7824l61
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 14:10:43 #3
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198337128
SN11, ben benieuwd wanneer ze hem naar het launchpad gaan vervoeren *O*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 14:14:09 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198337178
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:10 schreef puzziepie het volgende:
SN11, ben benieuwd wanneer ze hem naar het launchpad gaan vervoeren *O*
Maandag :D

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198337274
Ik volg de boel niet op de voet maar ik dacht... hey waar is SN10 nou gebleven... stond mij nog bij dat de test afgebroken was.... zoek ik het terug heeft dat ding echt gevlogen en een landing gemaakt... Alleen...
quote:
But the triumph was short-lived. Listing slightly to one side as an automated fire-suppression system trained a stream of water on flames still burning at the base of the rocket, the spacecraft blew itself to pieces about eight minutes after touchdown.
Nou dat moeten dan toch goede vooruitzichten zijn voor SN11 of niet?
pi_198337698
quote:
^O^ Wat zijn dat trouwens voor een (kleine) raketjes die je rond ziet vliegen na ontploffing?
pi_198337801
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:46 schreef Bocaj het volgende:

[..]

^O^ Wat zijn dat trouwens voor een (kleine) raketjes die je rond ziet vliegen na ontploffing?
https://en.wikipedia.org/(...)pped_pressure_vessel
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 14:57:03 #9
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198337878
quote:
84s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Maandag :D

[ afbeelding ]
Yeaahhhh *O* :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198338963
quote:
Mooi om te zien dat de CH4 tank nog intact is en door de interne druk dan ook niet indeukt, waar de LOX en Fairing dit wel doen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_198339517
Is die nosecone base zo slap dat het vervormt door de acceleratie, of is dat ook gewoon een vacuum oid? in dat filmpje te zien op 2:00-2:02
pi_198339644
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:28 schreef tjoptjop het volgende:
Is die nosecone base zo slap dat het vervormt door de acceleratie, of is dat ook gewoon een vacuum oid? in dat filmpje te zien op 2:00-2:02
De hele raket is maar 4mm staal, dus dat verbuigt vrij makkelijk. De fairing staat daarbij ook niet onder druk, dus dat maakt het nog slapper.
In het midden zit een brandstoftank die wel op druk is en die zie je dan ook niet vervormen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_198339803
twitter
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_198340589
quote:
Gaat nog wel een tijdje duren dus totdat we bij NCC-1701-A aangekomen zijn... :P
  vrijdag 5 maart 2021 @ 18:54:15 #15
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_198341785
Is eigenlijk al duidelijk hoe ze de Super Heavy gaan testen? Zetten ze daar meteen een Starship op of eerst een mass simulator? Lijkt me dat dat laatste aerodynamisch wat lastiger is als met de starhopper. Lijkt me dat je een SH meteen naar een flinke hoogte wil gaan brengen.
pi_198342087
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 18:54 schreef beantherio het volgende:
Is eigenlijk al duidelijk hoe ze de Super Heavy gaan testen? Zetten ze daar meteen een Starship op of eerst een mass simulator? Lijkt me dat dat laatste aerodynamisch wat lastiger is als met de starhopper. Lijkt me dat je een SH meteen naar een flinke hoogte wil gaan brengen.
Niks echt bekend, maar gespeculeerd wordt dat ze eerst weer een hop gaan doen met een 3 tot 5 raptors en vanuit daar verder gaan testen. Maar met een ceo als Musk kan het ook zomaar zijn dat na de hop gelijk een starship op dat ding geknald wordt en ze een orbital test gaan doen. (als het heatshield en de landing legs er voor die tijd al zijn).
Moeilijkste stuk zal vooral het leidingwerk naar 20+ van die raptors zijn. Voor de navigatie en software kunnen ze veelal terugvallen op systemen van Starship en Falcon9.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 21:27:09 #17
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198345433
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198355589
twitter


twitter
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_198355805
4K video va Everyday Astronaut.
Lancering, Flip, Landing, en de Explosie.

Bij de (slomo van de ) explosie. Is goed te zien
Hoe de schokgolven door de raket gaan.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_198356404
Vanochtend nog de laatste Starlink over zien gaan, blijft een apart gezicht zo'n karavaan aan lichtjes 8-)

Viel me wel op dat het verschil niet evenwijdig was, tussen sommigen zat flink wat ruimte en anderen zaten nog (relatief) dicht bij elkaar.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 7 maart 2021 @ 12:39:08 #21
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198373291
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 7 maart 2021 @ 19:30:32 #22
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_198380909
quote:
Zo moeilijk is het niet, de massa of de snelheid is hoger dan verwacht. (of beide)
Maar die vleugels remmen nauwelijks af. Hij valt bijna als een baksteen naar beneden.
Of... de raptors hebben langer nodig om op te starten dan verwacht.
Wie dit leest is gek
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 maart 2021 @ 19:32:07 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198380938
quote:
99s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:30 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet, de massa of de snelheid is hoger dan verwacht. (of beide)
Maar die vleugels remmen nauwelijks af. Hij valt bijna als een baksteen naar beneden.
Ze hebben juist voor dit ontwerp gekozen om zoveel mogelijk snelheid kwijt te raken ;) Dit kost ze minder brandstof om af te remmen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 maart 2021 @ 19:33:59 #24
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_198380969
quote:
84s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ze hebben juist voor dit ontwerp gekozen om zoveel mogelijk snelheid kwijt te raken ;)
EA en SM vonden het ook nogal tegenvallen. En op Mars is nog minder luchtweerstand
Wie dit leest is gek
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 maart 2021 @ 19:36:17 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198381010
quote:
99s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:33 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

EA en SM vonden het ook nogal tegenvallen. En op Mars is nog minder luchtweerstand
Als EM niet tevreden is, dan zullen we wel snel een aanpassing in het ontwerp zien. Ik heb wel het idee dat dit goed gaat.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 maart 2021 @ 19:37:47 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198381038
Een interessant overzicht van de tijd tussen het rijden naar de launchpad en de daadwerkelijke launch.

Gaat steeds sneller dus gelukkig. Hopelijk zet de trend door :p

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_198381225
quote:
99s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:33 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

EA en SM vonden het ook nogal tegenvallen. En op Mars is nog minder luchtweerstand
Volgens mij vind de aerobreaking plaats ver boven de karman line, en daar is de atmosfeer even dik op Mars als deze op Aarde is. Dus dat zal allemaal wel meevallen met die luchtweerstand. De echte test van die dingen vind pas plaats als Starship een orbital testvlucht maakt, dan kunnen ze pas het echte afremmen testen. Dat kleine kippenstukje tijdens de testvluchten doet er niet echt toe.
Als de vleugels niet doen wat ze moeten doen, dan waren ze inmiddels wel weer verdwenen. Het is niet alsnog SpaceX en Musk lang vast houden aan ideen vanwege sentiment of koppigheid.

Tim Dodd is overigens een wetenschapscommunicator, fotograaf en muzikant en space enthousiast, dus zijn mening lijkt me weinig relevant. Scott Manley heeft volgens mij iets met fysica (voornamelijk computer fysica, gezien hij bij apple werkt.) , dus of hij het beter weet dan SpaceX betwijfel ik ook enigzins. :)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_198390037
Idd.
Het is de bedoeling om van 30k snelheid naar een 1k km/u te gaan. Starship gaat de hele wereld rond bij wijze van spreke tijdens de afdaling, om genoeg af te remmen.

Dit is enkel maar een test voor de landing, niet voor het remmen. Want hij haalt op 12km zelfs een snelheid van 0km/uur eventjes, dus zou je zelfs kunnen suggereren dat hij enkel maar in snelheid stijgt door deze manier van dalen.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 12:03:03 #29
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 14:58:49 #30
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198392766
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 15:25:52 #31
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198393179
De launchpadcam is weer terug *O*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Leukste jonkie 2022 maandag 8 maart 2021 @ 15:28:19 #32
213457 engine
pi_198393212
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Een interessant overzicht van de tijd tussen het rijden naar de launchpad en de daadwerkelijke launch.

Gaat steeds sneller dus gelukkig. Hopelijk zet de trend door :p

[ afbeelding ]
Leuk overzicht ^O^

Hoe zit dat met de productie van Starship? Hoelang duurt dat ongeveer?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  maandag 8 maart 2021 @ 15:31:27 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198393262
Mogelijke uitbreidingen komende tijd in Boca Chica.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_198393902
pi_198394254
Is het ook bekend wat ze zoal veranderen aan die SN11 t.o.v. SN10?
Sowieso zal er programmatisch wel het een en ander veranderen maar qua hardware?
Ik meen dat @Starhopper zei dat SN15 ook al klaar is... dus dan zou je denken van niet...
pi_198394439
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:28 schreef Bocaj het volgende:
Is het ook bekend wat ze zoal veranderen aan die SN11 t.o.v. SN10?
Sowieso zal er programmatisch wel het een en ander veranderen maar qua hardware?
Ik meen dat @:starhopper zei dat SN15 ook al klaar is... dus dan zou je denken van niet...
Niet veel veranderingen denk ik. Van SN15 werd wel gezegd dat het een "major" upgrade is, maar ik weet niet op welke vlakken precies.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:37:45 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198394446
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:28 schreef Bocaj het volgende:
Is het ook bekend wat ze zoal veranderen aan die SN11 t.o.v. SN10?
Sowieso zal er programmatisch wel het een en ander veranderen maar qua hardware?
Ik meen dat @:starhopper zei dat SN15 ook al klaar is... dus dan zou je denken van niet...
weinig gok ik idd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 16:58:24 #38
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198394768
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198394828
quote:
84s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ze hebben juist voor dit ontwerp gekozen om zoveel mogelijk snelheid kwijt te raken ;) Dit kost ze minder brandstof om af te remmen.
Zijn die vleugels niet vooral om het beter stabiel horizontaal te houden en te sturen?
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 17:18:12 #40
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198395098
Eindelijk aan de wandel *O*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 17:24:01 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198395218
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:28 schreef Bocaj het volgende:
Is het ook bekend wat ze zoal veranderen aan die SN11 t.o.v. SN10?
Sowieso zal er programmatisch wel het een en ander veranderen maar qua hardware?
Ik meen dat @:starhopper zei dat SN15 ook al klaar is... dus dan zou je denken van niet...
Tussen SN11 en SN10 zal weinig verschil zitten. Mogelijk wat kleine verbeteringen.

quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:37 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Niet veel veranderingen denk ik. Van SN15 werd wel gezegd dat het een "major" upgrade is, maar ik weet niet op welke vlakken precies.
SN15 is volgens Elon inderdaad een "major upgrade". Maarja, wat dat is, dat weten we niet :T Enige wat we weten is dat hij een andere thrust puck heeft. De andere veranderingen zullen ook wel aan de binnenzijde van Starship zitten. Mogelijk dat ze ook een betere lastechniek gebruiken bij SN15?

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 17:28:50 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198395311
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zijn die vleugels niet vooral om het beter stabiel horizontaal te houden en te sturen?
:Y :Y

Yep, ik was een beetje kortaf en is dus niet echt duidelijk wat ik bedoelde :')

Ik bedoelde dat Starship is ontworpen om bij re-entry en tijdens de bellyflop al zoveel mogelijk snelheid kwijt te raken. Hij blijft zo snel/langzaam vallen als een baksteen :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 17:38:37 #43
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198395493

:+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:14:16 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198396103
Wow! Wat veel heat shield tiles _O- *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:14:43 #45
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198396114
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:15:13 #46
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198396123
quote:
84s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:14 schreef Starhopper het volgende:
Wow! Wat veel heat shield tiles _O- *O*
Ziet er vet uit!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:16:16 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198396148
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:15 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ziet er vet uit!
Ja! Al die pinnetjes waar bij latere SS's de rest van de tegels komen zijn ook tof om te zien :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:16:51 #48
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198396158
quote:
84s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja! Al die pinnetjes waar bij latere SS's de rest van de tegels komen zijn ook tof om te zien :D
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:24:56 #49
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198396323
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:33:19 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198396512
Raptors zitten er al onder! :D Even snel een cryo test + staticfire en vliegen maar _O- Theoretisch kan een vlucht deze maand nog, maarja, dan moeten de raptors niet moeilijk gaan doen :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:34:48 #51
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198396541
quote:
84s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:33 schreef Starhopper het volgende:
Raptors zitten er al onder! :D Even snel een cryo test + staticfire en vliegen maar _O- Theoretisch kan een vlucht deze maand nog, maarja, dan moeten de raptors niet moeilijk gaan doen :T
Ik hoorde het :D _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:35:41 #52
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198396555
Nu al zin in *O* :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198397004
Hoelaat gaan we knallen??

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 18:55:53 ]
pi_198397038
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:55 schreef Dimachaerus het volgende:
Hoelaat gaan we knallen??
Niet vandaag, hij wordt alleen verplaatst van de bouwplaats naar de lanceerplaats.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:59:15 #55
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198397096

My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 19:05:04 #56
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198397271
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198398648
twitter


Ze zijn echt van plan dat ding te vangen :o
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 8 maart 2021 @ 19:49:52 #58
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198398665
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 21:37:51 #59
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198401417
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:49 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ twitter ]

Ze zijn echt van plan dat ding te vangen :o
Nice! _O- Ik kan niet wachten op de nieuwe Starship update :D :D

Ze trouwens mogen ook wel in de vacature zetten dat Elon continu in je nek hijgt en 's nachts alles naar zijn zin aanpast :') _O- 100% zeker dat hij zich hier flink tegenaan gaat bemoeien :9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198402372
"Beediebeebiep"

  maandag 8 maart 2021 @ 22:48:42 #61
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_198402826
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8085683_9a4fc4f1

SN11 van heel dichtbij :o

[ Bericht 29% gewijzigd door Mano_ op 08-03-2021 23:18:13 ]
pi_198403632
quote:
Is van Austin Barnard

twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 23:52:36 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198403662
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:49 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Is van Austin Barnard

[ twitter ]
Austin _O_ toffe gast is dat :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198409796
Planning weg-afsluitingen in BC. Er zal vermoedelijk 1st een druk-test volgen, daarna een cryo-test en vervolgens een "Static fire" test. Na een succesvolle "Static fire" test zal SN11 al snel gelanceerd worden. Regelmatig vertraagt een brakke Raptor engine echter omdat die vervangen moet worden en er opnieuw een "Static fire" test moet volgen.

quote:
https://www.cameroncounty.us/spacex/
Primary Date Tuesday, March 9, 2021 12:00 p.m. to 8:00 p.m. Closure Scheduled
Primary Date Wednesday, March 10, 2021 12:00 p.m. to 8:00 p.m. Closure Scheduled
Secondary Date Thursday, March 11, 2021 12:00 p.m. to 8:00 p.m. Closure Scheduled
Secondary Date Friday, March 12, 2021 7:00 a.m. to 12:00 p.m. Closure Scheduled
CDT/CST to Amsterdam Time conversion
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 9 maart 2021 @ 15:25:21 #65
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198411256
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:45 schreef Digi2 het volgende:
Planning weg-afsluitingen in BC. Er zal vermoedelijk 1st een druk-test volgen, daarna een cryo-test en vervolgens een "Static fire" test. Na een succesvolle "Static fire" test zal SN11 al snel gelanceerd worden. Regelmatig vertraagt een brakke Raptor engine echter omdat die vervangen moet worden en er opnieuw een "Static fire" test moet volgen.
[..]

CDT/CST to Amsterdam Time conversion
Ik zag het net idd :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Puzzie op 09-03-2021 17:20:35 ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198412919
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:45 schreef Digi2 het volgende:
Planning weg-afsluitingen in BC. Er zal vermoedelijk 1st een druk-test volgen, daarna een cryo-test en vervolgens een "Static fire" test. Na een succesvolle "Static fire" test zal SN11 al snel gelanceerd worden. Regelmatig vertraagt een brakke Raptor engine echter omdat die vervangen moet worden en er opnieuw een "Static fire" test moet volgen.
[..]

CDT/CST to Amsterdam Time conversion
De planning is volgende week de testvlucht, maar zoals je al zei zal dit wel neerkomen op begin april.
De FAA moet samen met SpaceX het officile onderzoek naar de SN10 ontploffing nog afronden voordat SN11 goedkeuring gaat krijgen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 9 maart 2021 @ 17:34:21 #67
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198413010
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:08:22 #68
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_198416588
Wat me nog steeds niet helemaal duidelijk is: Volgens mij is de hele raket enkelwandig. Hoe kunnen ze dit drukdicht maken met zoveel laspunten, verbindingen, enz.? Bij het aan elkaar lassen van twee ringen snap ik het nog, maar al die kleine bevestigingen voor de heat tiles, het pijpwerk aan de buitenkant, het frame aan de binnenkant, dat zijn toch allemaal potentile verzwakkingen? Is het niet veel makkelijker om er een soort van 'zak' in te hangen voor de brandstof, al dan niet van metaal (dus gewoon dubbelwandig uit te voeren)?
pi_198417644
Hoe meer materiaal ze gebruiken, hoe zwaarder de raket, hoe minder lading ze omhoog kunnen schieten.
Voor het lassen gebruiken ze voornamelijk robots, er zullen dus weinig tot geen slechte lasnaden ontstaan.


Oorzaak van de s10 landing issues is waarschijnlijk gevonden


twitter
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 10 maart 2021 @ 09:17:22 #70
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198422536
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 maart 2021 @ 20:29:39 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198433675
Nou, ben benieuwd of we vandaag een cryotest gaan zien. Nog volop werkzaamheden op en rond de launchpad.

Ondertussen kunnen we genieten van Who and the Orbitals _O- _O-
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 10 maart 2021 @ 21:58:33 #72
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198436238
Pad clear.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 maart 2021 @ 08:56:07 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198440699
Starlink! *O*



[ Bericht 30% gewijzigd door Starhopper op 11-03-2021 09:22:40 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 maart 2021 @ 09:22:11 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198440968
En weer geland op JRTI *O* *O* _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198440978
Perfecte landing!!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 maart 2021 @ 09:34:57 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198441125
Hele vette beelden van het kanaal :o _O_

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198441554
Welk kanaal moeten we hier op de foto zien?

Suez-Kanaal?
Panamakanaal?
Kanaal Gent-Terneuzen?
Albertkanaal?
:9

Edit: Ah, dat is Europa rechts, en links UK zeker?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 maart 2021 @ 10:09:04 #78
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198441584
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:07 schreef Jonmen het volgende:
Welk kanaal moeten we hier op de foto zien?

Suez-Kanaal?
Panamakanaal?
Kanaal Gent-Terneuzen?
Albertkanaal?
:9

Ah, dat is Europa rechts, en links UK zeker?
Het Kanaal :T

Yep, links uk en rechts europa :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 11 maart 2021 @ 14:10:25 #79
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198444940
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198449307
Vandaag al cryotesten :o
pi_198450330
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 18:55 schreef FranticDJ het volgende:
Vandaag al cryotesten :o
Als het vandaag wel lukt, gisteren is het uiteindelijk niet door gegaan om onduidelijke redenen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_198452738
Enigszins gerelateerd, maar ook weer niet... dus excuses als het niet past :@

Was het huiswerk van leerlingen aan het nakijken en feedback & feedforward aan het geven. Wilde wat muziek op de achtergrond, dus Youtube aangeslingerd. En kwam deze nog eens tegen:


Met alles wat SpaceX aan het realiseren is, kreeg ik soms een "Zephram Cochrane" gevoel. En de muziek erbij, gewoon het gevoel dat we in een eeuw leven waarin opeens heel veel van dit soort sci-fi werkelijkheid wordt :D

Net als deze trouwens:

Sorry, nogmaals, als het een beetje off-topic is. Maar als sci-fi-nerd die het graag met zijn leerlingen deelt (ik gebruik de lancering en landing van een Falcon 9 of Starship gewoon tijdens de wiskundeles in de brugklas!) kon ik het niet laten dit met jullie te delen :D
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 12 maart 2021 @ 01:19:38 #83
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198456184
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198456840
Volgende week raptors er onder? over 2 weken lanceren?
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 12 maart 2021 @ 07:53:01 #85
213457 engine
pi_198456891
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 07:42 schreef FranticDJ het volgende:
Volgende week raptors er onder? over 2 weken lanceren?
Raptors zitten er al onder deze keer.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_198456897
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 07:53 schreef engine het volgende:

[..]

Raptors zitten er al onder deze keer.
oh? niet meegekregen. dacht juist dat die er pas na cryo onder gingen.
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 12 maart 2021 @ 08:44:16 #87
213457 engine
pi_198457307
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 07:53 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

oh? niet meegekregen. dacht juist dat die er pas na cryo onder gingen.
Schreef @Starhopper in post 50. Het zal wel niet zo'n risico meer zijn die cryo test denk ik.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_198469939
SpaceX is begonnen _O_

Binnenkort gaan we de booster zien, 70m _O-
Een eerste trap die groter is als een volledige Falcon 9 8)7 8)7 _O-

Zotten zijn het toch :P

twitter
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 12 maart 2021 @ 22:08:05 #89
213457 engine
pi_198470059
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 22:01 schreef Jonmen het volgende:
SpaceX is begonnen _O_

Binnenkort gaan we de booster zien, 70m _O-
Een eerste trap die groter is als een volledige Falcon 9 8)7 8)7 _O-

Zotten zijn het toch :P
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Gaaf _O_
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 12 maart 2021 @ 22:28:05 #90
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198470422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 22:01 schreef Jonmen het volgende:
SpaceX is begonnen _O_

Binnenkort gaan we de booster zien, 70m _O-
Een eerste trap die groter is als een volledige Falcon 9 8)7 8)7 _O-

Zotten zijn het toch :P
[ afbeelding ]
[ twitter ]
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 13 maart 2021 @ 03:13:14 #91
19840 Libris
Live from Singapore
pi_198472849
Kan je voorstellen hoe een starship op een booster eruit gaat zien? 120 meter hoog, hoger dan de domtoren in Utrecht, en dan vliegen. Absurd
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 13 maart 2021 @ 11:55:10 #92
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 10:23:12 #93
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491316
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 10:33:34 #94
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491472
quote:
Ik kom net op tijd :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 10:36:24 #95
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 10:49:03 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491656
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 10:50:04 #97
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491662
quote:
84s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Tegels plakken *O*
Ja!! *O* _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 10:52:00 #98
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491684
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 10:55:15 #99
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491726
OCISLY is er klaar voor :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 10:58:39 #100
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491760
quote:
84s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:55 schreef Starhopper het volgende:
OCISLY is er klaar voor :D [ afbeelding ]
Wauw!!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:00:08 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491777
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:01:23 #102
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491791
quote:
84s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:00 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
:D Mooi gedaan :T
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:01:38 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491792
Liftoff *O* *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:02:02 #104
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491794
Daar gaat ie *O*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:02:10 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491795
Wat spannend weer, gaat ie landen *)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:05:21 #106
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491834
quote:
84s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:02 schreef Starhopper het volgende:
Wat spannend weer, gaat ie landen *)
Wat? :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:05:43 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491836
Tering, wat een beelden weer _O_ _O_ _O_



Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:06:17 #108
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491843
quote:
84s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:05 schreef Starhopper het volgende:
Tering, wat een beelden weer _O_ _O_ _O_
Prachtige beelden O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Leukste jonkie 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:06:52 #109
213457 engine
pi_198491849
Ziet er mooi uit ja :)
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:08:10 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491864
Dishy McFlatface _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:09:42 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491877
Landing burn........ Duimen maar :M :M
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:10:22 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491881
JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HIJ STAAT *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Op naar vlucht nr 10 _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198491887
Heu? :P
Heb niets gezien
  Leukste jonkie 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:10:41 #114
213457 engine
pi_198491888
Jammer dat die video verbinding regelmatig weg valt bij landen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:10:56 #115
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491889
Niet gezien
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:11:41 #116
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491901
ik zie em staan.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:11:43 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491902
quote:
11s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:10 schreef puzziepie het volgende:
Niet gezien
"Stage 1 landing confirmed"

Geen beelden idd :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:12:04 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491905
quote:
10s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:11 schreef puzziepie het volgende:
ik zie em staan.
:D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198491910
Nu wel.
Bericht klaargezet en verstuurd zonder te kijken of heb jij premium access tot de beelden @Starhopper?
:D

Ah gewoon de quote
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:12:21 #120
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491915
quote:
84s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]

"Stage 1 landing confirmed"

Geen beelden idd :T
Ik heb het net gezien :Y
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198491917
quote:
2s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:10 schreef engine het volgende:
Jammer dat die video verbinding regelmatig weg valt bij landen.
Ze zouden beter een camera op t begeleidende schip zetten ipv op t ponton idd
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:12:42 #122
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491919
quote:
84s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:D
:@ _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:12:57 #123
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198491924
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:12 schreef Jonmen het volgende:
Nu wel.
Bericht klaargezet en verstuurd zonder te kijken of heb jij premium access tot de beelden @:starhopper?
:D

Ah gewoon de quote
Ja, ik luister naar mission control :T

Al had dit ook een succesvolle waterlanding kunnen zijn natuurlijk :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:13:09 #124
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491927
Prachtige beelden !
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198491928
quote:
10s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:11 schreef puzziepie het volgende:
ik zie em staan.
Zeg je dat vaker |:) ?
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:13:27 #126
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198491930
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:13 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Zeg je dat vaker |:) ?
:+ :{w
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198491953
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:12 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ze zouden beter een camera op t begeleidende schip zetten ipv op t ponton idd
Volgens mij is het begeleidend schip nog op een afstand van 20km van het ponton.
Dus dan moeten ze daar al een joekel van een camera op zetten voor (fantastische wel) beelden, terwijl je op het ponton met een simpele gopro genoeg hebt.

Als Starlink voltooid is, zal het wel steeds beter en beter gaan.
pi_198491958
quote:
84s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:05 schreef Starhopper het volgende:
Tering, wat een beelden weer _O_ _O_ _O_

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is er precies te zien op die tweede foto? Is links de landing van stage 1 en het stipje rechts de 2?
pi_198491979
Over schepen en km’s praten, mijn zeemanshart bloedt.

Maar je in dan alsnog beste camera beelden krijgen. Of evt van een drone bootje er naast oid.

Of een helikopter |:)
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:19:57 #130
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198492020
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:15 schreef Ori het volgende:

[..]

Wat is er precies te zien op die tweede foto? Is links de landing van stage 1 en het stipje rechts de 2?
Links stage 2 en rechts de terugkerende stage1 :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:22:01 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198492047
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:17 schreef FranticDJ het volgende:
Over schepen en km’s praten, mijn zeemanshart bloedt.

Maar je in dan alsnog beste camera beelden krijgen. Of evt van een drone bootje er naast oid.

Of een helikopter |:)
Dat hebben ze een paar maanden geleden gedaan, maar dat drone bootje was toen het andere droneship :T

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:22:54 #132
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198492059
Mooie beelden O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:23:24 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198492064
Even zwaaien *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:23:48 #134
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198492072
*O* *O*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:24:51 #135
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198492086
Beetje bewolkt hier :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198492127
quote:
84s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Links stage 2 en rechts de terugkerende stage1 :)
Ah net andersom dus, bedankt
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:35:19 #137
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198492187
Blijft jammer dat ze de fairing nu uit het water takelen. Hopelijk groot onderhoud of aanpassingen en zien we Ms Chief en Ms Tree snel weer terug :'(

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:38:51 #138
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198492238
quote:
84s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:35 schreef Starhopper het volgende:
Blijft jammer dat ze de fairing nu uit het water takelen. Hopelijk groot onderhoud of aanpassingen en zien we Ms Chief en Ms Tree snel weer terug :'(

[ afbeelding ]
Wie zijn dat? :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:39:08 #139
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198492240
Die boten?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198492312
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:38 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Wie zijn dat? :D
:Y zijn die schepen die de fairings 'opvangen'
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:44:23 #141
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198492329
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:43 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

:Y zijn die schepen die de fairings 'opvangen'
Die boten ken ik, maar ik ben slecht in namen :s)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198492337
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:44 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Die boten ken ik, maar ik ben slecht in namen :s)
ik herkende ze ook alleen aan de opbouw :X
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:45:03 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198492342
quote:
11s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:39 schreef puzziepie het volgende:
Die boten?
:Y De boten die de fairings vangen :)

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198492347
Zal wel groot onderhoud wezen want op d een lijkt maar de helft van de installatie te staan en op de ander totaal niks.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:47:11 #145
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198492370
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:44 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

ik herkende ze ook alleen aan de opbouw :X
Ik ook :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:47:55 #146
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198492381
quote:
84s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:Y De boten die de fairings vangen :)

[ afbeelding ]
Die ken ik , wist alleen niet dat die namen hadden :T
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198492482
Groot onderhoud, ofwel het terugbrengen naar oorspronkelijke staat, om ze terug te geven aan de lease..
pi_198492518
Ah, gewoon demobilisatie dus.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 maart 2021 @ 11:59:07 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198492561
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:45 schreef FranticDJ het volgende:
Zal wel groot onderhoud wezen want op d een lijkt maar de helft van de installatie te staan en op de ander totaal niks.
Het laten landen in het water gaat ze heel goed af. Ondanks het zoute water kunnen de fairingdelen prima hergebruikt worden. Ik ben bang dat we beide schepen niet meer terugzien.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198492593
quote:
84s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het laten landen in het water gaat ze heel goed af. Ondanks het zoute water kunnen de fairingdelen prima hergebruikt worden. Ik ben bang dat we beide schepen niet meer terugzien.
Kwestie van zo snel mogelijk afzoeten. het is nou niet dat zout water direct schade toebrengt.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 14 maart 2021 @ 12:02:57 #151
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198492620
Die beelden blijven mooi :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')