Nu zijn het de lage sterfte cijfers geen aanleiding, straks zijn de lage besmettingscijfers of ziekenhuisbezetting geen aanleiding, straks is het de lage vaccinatiebereidheid, of de huttekutteveen variant.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:16 schreef JosMert het volgende:
Ze willen ons nog maandenlang opsluiten terwijl de belangrijkste cijfers, doden en ziekenhuisopnames dalen?!
https://www.nu.nl/binnenl(...)-versoepelingen.html
30+ zetelsquote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nu zijn het de lage sterfte cijfers geen aanleiding, straks zijn de lage besmettingscijfers of ziekenhuisbezetting geen aanleiding, straks is het de lage vaccinatiebereidheid, of de huttekutteveen variant.
Misschien moeten ze maar eens gaan denken of er straks nog mensen over zijn die op hun stemmen.
Wederom geen reden om de persco te gaan bekijken dus, wordt weer hetzelfde riedeltje als de vorige 20 keer.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nu zijn het de lage sterfte cijfers geen aanleiding, straks zijn de lage besmettingscijfers of ziekenhuisbezetting geen aanleiding, straks is het de lage vaccinatiebereidheid, of de huttekutteveen variant.
Misschien moeten ze maar eens gaan denken of er straks nog mensen over zijn die op hun stemmen.
Sinds wanneer komt 'de rest van Nederland' ook massaal in het ziekenhuis te liggen dan? Jongere mensen die heel ziek worden is toch ook maar een klein groepje? Ik word hier niet blij van, het klinkt inderdaad alsof de rem er vol op blijft totdat iedereen is gevaccineerd.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:20 schreef popje het volgende:
[..]
Onder de groepen ouderen die al zijn gevaccineerd daalt het aantal sterfgevallen en besmettingen heel snel, zegt De Jonge. Maar de coronamaatregelen binnenkort versoepelen, is volgens hem onverantwoord. "Dan liggen de ziekenhuizen in no time weer vol. Niet met de oudste ouderen, maar wel met de rest van Nederland." De bewindsman benadrukt dat ook jongere mensen heel ziek van het virus kunnen worden en dat zij nog lang niet allemaal gevaccineerd zijn.
Wat bedoelt hij met versoepelen? Want als je buitensporten toestaat, liggen de ziekenhuizen niet binnen no time weer vol. Als je wilt wachten tot iedereen gevaccineerd is inclusief jonge mensen, kunnen we inderdaad nog heel lang wachten op versoepelingen.
Denk ook niet dat ze de versoepelingen omdraaien totdat we verkiezingen hebben gehad. Ziekenhuis opnames volgen laat na de besmettingen, dus dat is ook vooral pas na de verkiezingen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:27 schreef Noek het volgende:
En toch las ik dat het Noorden zich opmaakt voor de nieuwe golf.
Bezig met welke zorg ze gaan afschalen ed.
Ondertussen is er versoepeld. Beetje gek allemaal.
Correct. De groep 0-60 jaar die in het ziekenhuis belandt met corona is ongeveer net zo groot als de groep 60-69. En dat is niet eens de grootste groep mensen in het ziekenhuis, dat is 65-75.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:27 schreef josja het volgende:
[..]
Sinds wanneer komt 'de rest van Nederland' ook massaal in het ziekenhuis te liggen dan? Jongere mensen die heel ziek worden is toch ook maar een klein groepje? Ik word hier niet blij van, het klinkt inderdaad alsof de rem er vol op blijft totdat iedereen is gevaccineerd.
Zou me niks verbazen als ze na 17 maart ineens als een blad aan een boom draaien op heel veel vlakken als de verkiezingen zijn geweest.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:27 schreef josja het volgende:
[..]
Sinds wanneer komt 'de rest van Nederland' ook massaal in het ziekenhuis te liggen dan? Jongere mensen die heel ziek worden is toch ook maar een klein groepje? Ik word hier niet blij van, het klinkt inderdaad alsof de rem er vol op blijft totdat iedereen is gevaccineerd.
Zolang je 60+ niet gevaccineerd hebt kun je volgens mij weinig versoepelen voor iedereen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:27 schreef josja het volgende:
[..]
Toch vreemd dat we dat vorig jaar wel hebben gedaan dan.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:40 schreef Questular het volgende:
[..]
Zolang je 60+ niet gevaccineerd hebt kun je volgens mij weinig versoepelen voor iedereen.
Ik wil een opmerking maken over een bepaalde variant maar dan komt er weer een hoop meta-gezeik van...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toch vreemd dat we dat vorig jaar wel hebben gedaan dan.
Waarom zouden winkels niet weer open kunnen met de richtlijnen van voor 15 december?
Dat vraag ik me ook nog steeds af. Vorig jaar ging het goed met de intelligente lockdown. Waarom nu zolang vasthouden aan de oerstomme lockdown?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toch vreemd dat we dat vorig jaar wel hebben gedaan dan.
Waarom zouden winkels niet weer open kunnen met de richtlijnen van voor 15 december?
We hebben nu zelfs mondkapjes in winkels die we vorig jaar niet hadden. Of is dat nu ineens toch weer niet voldoende?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook nog steeds af. Vorig jaar ging het goed met de intelligente lockdown. Waarom nu zolang vasthouden aan de oerstomme lockdown?
De doelpalen worden gewoon elke keer verzet. Als straks 60+ is gevaccineerd gaat Hugo weer roepen dat ook mensen van 50 jaar heel ziek kunnen worden. Op die manier zitten we nog tot augustus/september in lockdown. Want ik moet het nog maar zien dat begin juli iedereen een prik heeft gehad in Nederland.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik wil een opmerking maken over een bepaalde variant maar dan komt er weer een hoop meta-gezeik van...
Wat een onzin zeg. Denk je dat nou werkelijk?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:40 schreef Questular het volgende:
[..]
Zolang je 60+ niet gevaccineerd hebt kun je volgens mij weinig versoepelen voor iedereen.
Dan mag ik toch hopen dat de detailhandel, jongeren en horeca de handen ineenslaan en massale demonstraties gaat houden. Dan moet ik nog zien hoe lang ze dat vol willen houden.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De doelpalen worden gewoon elke keer verzet. Als straks 60+ is gevaccineerd gaat Hugo weer roepen dat ook mensen van 50 jaar heel ziek kunnen worden. Op die manier zitten we nog tot augustus/september in lockdown. Want ik moet het nog maar zien dat begin juli iedereen een prik heeft gehad in Nederland.
Hoe bedoel je, dan ineens wel versoepelen? Mensen zijn nu alles zat, dat blijkt uit onderzoek, en juist dan zou het ze stemmen laten verliezen als ze er nu als een soort kip zonder kop mee door blijven gaan...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als ze na 17 maart ineens als een blad aan een boom draaien op heel veel vlakken als de verkiezingen zijn geweest.
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De doelpalen worden gewoon elke keer verzet. Als straks 60+ is gevaccineerd gaat Hugo weer roepen dat ook mensen van 50 jaar heel ziek kunnen worden. Op die manier zitten we nog tot augustus/september in lockdown. Want ik moet het nog maar zien dat begin juli iedereen een prik heeft gehad in Nederland.
Ik probeer me nu even een alternatieve werkelijkheid voor te stellen waarin de eerste vaccins pas eind 2021 veilig gezet kunnen worden, en pas in juli 2022 naar iedereen uitgerold. Hoe het dan was gegaan. "Jongens, nog even een jaartje volhouden!" Dat was natuurlijk nooit zo gegaan, dan zou er ineens toch heel wat kunnen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Denk je dat nou werkelijk?
Rutte heeft het slim gespeeld door de discussie tijdens de verkiezingscampagne dood te slaan.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:57 schreef popje het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, dan ineens wel versoepelen? Mensen zijn nu alles zat, dat blijkt uit onderzoek, en juist dan zou het ze stemmen laten verliezen als ze er nu als een soort kip zonder kop mee door blijven gaan...
Ik verwacht wel dat de avondklok er dan snel af gaat, ja. Die is sowieso niet houdbaar meer als het straks steeds beter weer wordt en steeds langer licht.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:57 schreef popje het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, dan ineens wel versoepelen? Mensen zijn nu alles zat, dat blijkt uit onderzoek, en juist dan zou het ze stemmen laten verliezen als ze er nu als een soort kip zonder kop mee door blijven gaan...
Ze gaan er van uit dat er genoeg mensen uit ''gewoonte'' gewoon weer op de gebruikelijke partijen stemmen. En ze hebben gelijk ook, want dat is precies wat de meeste mensen doen. Online kan je enorm veel kritiek vinden op de overheid, maar in het echte leven ken ik eigenlijk alleen maar mensen die wel balen van de situatie, maar ondertussen gewoon rustig op de VVD of het CDA gaan stemmen, want dat doen ze altijd. Hun woorden overigens. Die krijgen ook niet mee hoe hard er gefaald wordt; denken oprecht dat ze het goed doen. En dat alle besluiten terecht zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:57 schreef popje het volgende:
[..]
Als ze hem nog een keer verlengen zonder onderbouwing is het tijd voor algemene burgerlijke ongehoorzaamheid denk ik.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat de avondklok er dan snel af gaat, ja. Die is sowieso niet houdbaar meer als het straks steeds beter weer wordt en steeds langer licht.
Dat hoor ik rond mij heen ook "Ik stem VVD, want dat doe ik altijd al"quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze gaan er van uit dat er genoeg mensen uit ''gewoonte'' gewoon weer op de gebruikelijke partijen stemmen. En ze hebben gelijk ook, want dat is precies wat de meeste mensen doen. Online kan je enorm veel kritiek vinden op de overheid, maar in het echte leven ken ik eigenlijk alleen maar mensen die wel balen van de situatie, maar ondertussen gewoon rustig op de VVD of het CDA gaan stemmen, want dat doen ze altijd. Hun woorden overigens. Die krijgen ook niet mee hoe hard er gefaald wordt; denken oprecht dat ze het goed doen. En dat alle besluiten terecht zijn.
Ja, voor mij ligt de grens echt wel bij Pasen, oftewel begin april.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ze hem nog een keer verlengen zonder onderbouwing is het tijd voor algemene burgerlijke ongehoorzaamheid denk ik.
Kunnen ze lang wachten. Ik ken in ieder geval 5 burgers waar dat sowieso niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:27 schreef josja het volgende:
[..]
Maar de persconferentie is aanstaande maandag, als ze zeggen dat er geen versoepelingen kunnen, zouden ze die er dan wel afhalen? En als ze hem nu nog met 3 weken verlengen, zitten we al in de zomertijd... (28 maart)quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ze hem nog een keer verlengen zonder onderbouwing is het tijd voor algemene burgerlijke ongehoorzaamheid denk ik.
Ze zouden kunnen zeggen verlenging tot de dag voor de verkiezingen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:07 schreef popje het volgende:
[..]
Maar de persconferentie is aanstaande maandag, als ze zeggen dat er geen versoepelingen kunnen, zouden ze die er dan wel afhalen? En als ze hem nu nog met 3 weken verlengen, zitten we al in de zomertijd... (28 maart)
Als er een tweestrijd komt tussen VVD en andere partij hoop ik dat veel mensen dan toch tegen de VVD gaan stemmen. Ik zal het in ieder geval dan heroverwegen. Er zullen heel veel mensen zijn in het land die geen kans onbenut laten om Rutte uit het zadel te krijgen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze gaan er van uit dat er genoeg mensen uit ''gewoonte'' gewoon weer op de gebruikelijke partijen stemmen. En ze hebben gelijk ook, want dat is precies wat de meeste mensen doen. Online kan je enorm veel kritiek vinden op de overheid, maar in het echte leven ken ik eigenlijk alleen maar mensen die wel balen van de situatie, maar ondertussen gewoon rustig op de VVD of het CDA gaan stemmen, want dat doen ze altijd. Hun woorden overigens. Die krijgen ook niet mee hoe hard er gefaald wordt; denken oprecht dat ze het goed doen. En dat alle besluiten terecht zijn.
Hij is nu al tot de dag voor de verkiezingen...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zouden kunnen zeggen verlenging tot de dag voor de verkiezingen.
Dat zou ik nog nét accepteren.
Komen gewoon per 15 maart weer 3 weken bovenop, let maar op. Dus dat is dan al tot 5 april (Pasen). Dikke kans dat ze die avondklok dan mooi nog even misbruiken om de 'paaspiek' (dood en verderf!!) mee af te dekken.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zouden kunnen zeggen verlenging tot de dag voor de verkiezingen.
Dat zou ik nog nét accepteren.
Het probleem is een beetje dat er voor veel mensen niet een goed alternatief is ook. Naast de mensen die uit gewoonte op een partij als de VVD stemmen zijn er ook een hoop die eigenlijk iets anders willen stemmen, maar die een partij als de PVV weer te toxic vinden. Daarnaast helpt het niet mee dat het algemene kennis is ondertussen dat er vrijwel geen enkele grote partij met de PVV wil samenwerken. Dus ook al wordt de PVV de grootste partij...kopen ze niks voor als ze niet genoeg zetels bij elkaar kunnen sprokkelen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:09 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Als er een tweestrijd komt tussen VVD en andere partij hoop ik dat veel mensen dan toch tegen de VVD gaan stemmen. Ik zal het in ieder geval dan heroverwegen. Er zullen heel veel mensen zijn in het land die geen kans onbenut laten om Rutte uit het zadel te krijgen.
Dan moet je er overigens wel een goed verhaal bij hebben, anders wordt het volgens mij valsheid in geschrifte.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, voor mij ligt de grens echt wel bij Pasen, oftewel begin april.
Ik heb zo'n formulier via werk in de mail zitten, nog nooit nodig gehad, maar tegen die tijd ga ik hem wel gewoon misbruiken om er 's avonds uit te kunnen. Dan ben ik er echt wel klaar mee.
Bij mij ligt de grens als de ziekenhuizen zo goed als leeg zijn met een minimaal aantal opnames per dag. En dat zou zo maar inderdaad begin april zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, voor mij ligt de grens echt wel bij Pasen, oftewel begin april.
Ik heb zo'n formulier via werk in de mail zitten, nog nooit nodig gehad, maar tegen die tijd ga ik hem wel gewoon misbruiken om er 's avonds uit te kunnen. Dan ben ik er echt wel klaar mee.
En dan bedoel je dat je denkt dat dat begin april is of dat je hem door moet zetten als er nog mensen in de ziekenhuizen liggen?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:16 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Bij mij ligt de grens als de ziekenhuizen zo goed als leeg zijn met een minimaal aantal opnames per dag. En dat zou zo maar inderdaad begin april zijn.
In mijn vakgebied kan ik altijd wel een aannemelijk verhaal verzinnen gelukkigquote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan moet je er overigens wel een goed verhaal bij hebben, anders wordt het volgens mij valsheid in geschrifte.
Laatst fietste ik vanaf een vriend rond 10en naar huis maar mocht ik zijn aangehouden dan had ik niet dit formulier tevoorschijn gehaald want ik werk heel ergens anders. Dan maar een boete.
De oppositie (m.u.v. de usual suspects) heeft het ook laten liggen, heeft niet de verandering in temperatuur (letterlijk en figuurlijk) aangevoeld. De positieve verklaring hiervoor is dat je in lockdown weinig contact hebt met de kiezer.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:00 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Rutte heeft het slim gespeeld door de discussie tijdens de verkiezingscampagne dood te slaan.
Er is geen normaal alternatief voor partijen die pro-lockdown zijn.
Ik sluit niet uit dat een partij als de PVDA of CDA in de tweestrijd terecht gaat komen. Dat zou je op basis van peilingen nu niet zeggen, maar als de verkiezingsstrijd echt los komt moet ik het nog maar zien.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat er voor veel mensen niet een goed alternatief is ook. Naast de mensen die uit gewoonte op een partij als de VVD stemmen zijn er ook een hoop die eigenlijk iets anders willen stemmen, maar die een partij als de PVV weer te toxic vinden. Daarnaast helpt het niet mee dat het algemene kennis is ondertussen dat er vrijwel geen enkele grote partij met de PVV wil samenwerken. Dus ook al wordt de PVV de grootste partij...kopen ze niks voor als ze niet genoeg zetels bij elkaar kunnen sprokkelen.
Ik heb me er wel bij neergelegd dat Rutte gewoon weer ruim wint. Op dit moment zou ik al tevreden zijn als we straks af zijn van Hugo, maar ik gok van niet; die wordt ook gewoon weer herkozen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:18 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat een partij als de PVDA of CDA in de tweestrijd terecht gaat komen. Dat zou je op basis van peilingen nu niet zeggen, maar als de verkiezingsstrijd echt los komt moet ik het nog maar zien.
Nee ik zet hier alleen dingen neer die ik niet meen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Denk je dat nou werkelijk?
Nee hoor, wat mij betreft mag de lockdown er nu al af op bepaalde vlakken, maar ik kan het mij goed voorstellen dat de lockdown nog even wordt doorgezet zolang er een reële angst bestaat dat de ziekenhuizen gaan overstromen. De virologen/epidemiologen hebben wat dat betreft ons aardig in de greep. Ik denk echter dat het niet meer vol te houden is als de IC bezetting sterk naar beneden gaat en dat de bevolking dan echt in opstand gaat komen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:17 schreef popje het volgende:
[..]
En dan bedoel je dat je denkt dat dat begin april is of dat je hem door moet zetten als er nog mensen in de ziekenhuizen liggen?
Dat lijkt me ook best verstandig.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er bekruipt mij het gevoel dat Rutte qua versoepelingen mikt op een 'one way ticket', oftewel eenmaal dingen weer open, moeten ze ook open blijven. Dus geen jojo meer, niet weer terug in lockdown, maar vaccineren > versoepelen en dan moet het ook in 1x gedaan zijn.
Onderbouw het dan eens wat meer want die reactie is niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Nee ik zet hier alleen dingen neer die ik niet meen.
Daar ben ik dan ook voor. Ik blijf nog liever langer dicht dan nu open en straks weer dicht.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er bekruipt mij het gevoel dat Rutte qua versoepelingen mikt op een 'one way ticket', oftewel eenmaal dingen weer open, moeten ze ook open blijven. Dus geen jojo meer, niet weer terug in lockdown, maar vaccineren > versoepelen en dan moet het ook in 1x gedaan zijn.
Ja, ik ben het in de kern ook niet met zo'n strategie oneens. Alleen zouden ze het wellicht beter moeten communiceren naar buiten toe.quote:
Denk het ook. Ze denken nu qua versoepelen ook in veel kleinere stapjes; vooral voor horeca en winkels e.d. Niet meer winkels open of dicht, maar echt met tussenstapjes bij winkels. Zodra de horeca weer iets mag gok ik dat het niet eens neerkomt op terrasjes open; maar op terrasjes open ''máár''...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |