abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198335301
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:16 schreef JosMert het volgende:
Ze willen ons nog maandenlang opsluiten terwijl de belangrijkste cijfers, doden en ziekenhuisopnames dalen?!

https://www.nu.nl/binnenl(...)-versoepelingen.html
Nu zijn het de lage sterfte cijfers geen aanleiding, straks zijn de lage besmettingscijfers of ziekenhuisbezetting geen aanleiding, straks is het de lage vaccinatiebereidheid, of de huttekutteveen variant.

Misschien moeten ze maar eens gaan denken of er straks nog mensen over zijn die op hun stemmen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198335330
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nu zijn het de lage sterfte cijfers geen aanleiding, straks zijn de lage besmettingscijfers of ziekenhuisbezetting geen aanleiding, straks is het de lage vaccinatiebereidheid, of de huttekutteveen variant.

Misschien moeten ze maar eens gaan denken of er straks nog mensen over zijn die op hun stemmen.
30+ zetels

vrijdag 5 maart 2021 @ 12:24:31 #253
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198335343
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wederom geen reden om de persco te gaan bekijken dus, wordt weer hetzelfde riedeltje als de vorige 20 keer.
pi_198335388
En toch las ik dat het Noorden zich opmaakt voor de nieuwe golf.
Bezig met welke zorg ze gaan afschalen ed.
Ondertussen is er versoepeld. Beetje gek allemaal.
Go hard or go home
pi_198335396
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:20 schreef popje het volgende:

[..]

Onder de groepen ouderen die al zijn gevaccineerd daalt het aantal sterfgevallen en besmettingen heel snel, zegt De Jonge. Maar de coronamaatregelen binnenkort versoepelen, is volgens hem onverantwoord. "Dan liggen de ziekenhuizen in no time weer vol. Niet met de oudste ouderen, maar wel met de rest van Nederland." De bewindsman benadrukt dat ook jongere mensen heel ziek van het virus kunnen worden en dat zij nog lang niet allemaal gevaccineerd zijn.

Wat bedoelt hij met versoepelen? Want als je buitensporten toestaat, liggen de ziekenhuizen niet binnen no time weer vol. Als je wilt wachten tot iedereen gevaccineerd is inclusief jonge mensen, kunnen we inderdaad nog heel lang wachten op versoepelingen.
Sinds wanneer komt 'de rest van Nederland' ook massaal in het ziekenhuis te liggen dan? Jongere mensen die heel ziek worden is toch ook maar een klein groepje? Ik word hier niet blij van, het klinkt inderdaad alsof de rem er vol op blijft totdat iedereen is gevaccineerd.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_198335449
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:27 schreef Noek het volgende:
En toch las ik dat het Noorden zich opmaakt voor de nieuwe golf.
Bezig met welke zorg ze gaan afschalen ed.
Ondertussen is er versoepeld. Beetje gek allemaal.
Denk ook niet dat ze de versoepelingen omdraaien totdat we verkiezingen hebben gehad. Ziekenhuis opnames volgen laat na de besmettingen, dus dat is ook vooral pas na de verkiezingen.
pi_198335517
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:27 schreef josja het volgende:

[..]

Sinds wanneer komt 'de rest van Nederland' ook massaal in het ziekenhuis te liggen dan? Jongere mensen die heel ziek worden is toch ook maar een klein groepje? Ik word hier niet blij van, het klinkt inderdaad alsof de rem er vol op blijft totdat iedereen is gevaccineerd.
Correct. De groep 0-60 jaar die in het ziekenhuis belandt met corona is ongeveer net zo groot als de groep 60-69. En dat is niet eens de grootste groep mensen in het ziekenhuis, dat is 65-75.

Disclaimer: dit is een grove schatting.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:37:57 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198335546
quote:

[..]

Zou me niks verbazen als ze na 17 maart ineens als een blad aan een boom draaien op heel veel vlakken als de verkiezingen zijn geweest.
pi_198335588
quote:

[..]

Zolang je 60+ niet gevaccineerd hebt kun je volgens mij weinig versoepelen voor iedereen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:42:22 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198335615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:40 schreef Questular het volgende:

[..]

Zolang je 60+ niet gevaccineerd hebt kun je volgens mij weinig versoepelen voor iedereen.
Toch vreemd dat we dat vorig jaar wel hebben gedaan dan.

Waarom zouden winkels niet weer open kunnen met de richtlijnen van voor 15 december?
pi_198335629
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarom zouden winkels niet weer open kunnen met de richtlijnen van voor 15 december?
Ik wil een opmerking maken over een bepaalde variant maar dan komt er weer een hoop meta-gezeik van...
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:44:52 #262
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198335651
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook nog steeds af. Vorig jaar ging het goed met de intelligente lockdown. Waarom nu zolang vasthouden aan de oerstomme lockdown?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:47:18 #263
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198335687
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:44 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook nog steeds af. Vorig jaar ging het goed met de intelligente lockdown. Waarom nu zolang vasthouden aan de oerstomme lockdown?
We hebben nu zelfs mondkapjes in winkels die we vorig jaar niet hadden. Of is dat nu ineens toch weer niet voldoende?

O ja en die avondklok in combi met de zomertijd straks? Trek alle verloven maar vast in bij de politie.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:50:37 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198335732
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik wil een opmerking maken over een bepaalde variant maar dan komt er weer een hoop meta-gezeik van...
De doelpalen worden gewoon elke keer verzet. Als straks 60+ is gevaccineerd gaat Hugo weer roepen dat ook mensen van 50 jaar heel ziek kunnen worden. Op die manier zitten we nog tot augustus/september in lockdown. Want ik moet het nog maar zien dat begin juli iedereen een prik heeft gehad in Nederland.
pi_198335834
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:40 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Denk je dat nou werkelijk?
pi_198335849
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De doelpalen worden gewoon elke keer verzet. Als straks 60+ is gevaccineerd gaat Hugo weer roepen dat ook mensen van 50 jaar heel ziek kunnen worden. Op die manier zitten we nog tot augustus/september in lockdown. Want ik moet het nog maar zien dat begin juli iedereen een prik heeft gehad in Nederland.
Dan mag ik toch hopen dat de detailhandel, jongeren en horeca de handen ineenslaan en massale demonstraties gaat houden. Dan moet ik nog zien hoe lang ze dat vol willen houden.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:57:43 #267
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198335852
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen als ze na 17 maart ineens als een blad aan een boom draaien op heel veel vlakken als de verkiezingen zijn geweest.
Hoe bedoel je, dan ineens wel versoepelen? Mensen zijn nu alles zat, dat blijkt uit onderzoek, en juist dan zou het ze stemmen laten verliezen als ze er nu als een soort kip zonder kop mee door blijven gaan...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198335876
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar, maar, we zitten ook met long-covid! (vanaf 3:40)

Gelukkig is ze er wel zeker van dat er meer gaat kunnen deze zomer. Hoe hebben we die vaccinloze zomer van vorig jaar dan toch overleefd.
I'll give you something to do
pi_198335892
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:56 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Denk je dat nou werkelijk?
Ik probeer me nu even een alternatieve werkelijkheid voor te stellen waarin de eerste vaccins pas eind 2021 veilig gezet kunnen worden, en pas in juli 2022 naar iedereen uitgerold. Hoe het dan was gegaan. "Jongens, nog even een jaartje volhouden!" Dat was natuurlijk nooit zo gegaan, dan zou er ineens toch heel wat kunnen.
pi_198335893
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:57 schreef popje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, dan ineens wel versoepelen? Mensen zijn nu alles zat, dat blijkt uit onderzoek, en juist dan zou het ze stemmen laten verliezen als ze er nu als een soort kip zonder kop mee door blijven gaan...
Rutte heeft het slim gespeeld door de discussie tijdens de verkiezingscampagne dood te slaan.
Er is geen normaal alternatief voor partijen die pro-lockdown zijn.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:03:51 #271
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198335950
quote:

[..]

Ik verwacht wel dat de avondklok er dan snel af gaat, ja. Die is sowieso niet houdbaar meer als het straks steeds beter weer wordt en steeds langer licht.
pi_198335969
quote:

[..]

Ze gaan er van uit dat er genoeg mensen uit ''gewoonte'' gewoon weer op de gebruikelijke partijen stemmen. En ze hebben gelijk ook, want dat is precies wat de meeste mensen doen. Online kan je enorm veel kritiek vinden op de overheid, maar in het echte leven ken ik eigenlijk alleen maar mensen die wel balen van de situatie, maar ondertussen gewoon rustig op de VVD of het CDA gaan stemmen, want dat doen ze altijd. Hun woorden overigens. Die krijgen ook niet mee hoe hard er gefaald wordt; denken oprecht dat ze het goed doen. En dat alle besluiten terecht zijn.
pi_198335979
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik verwacht wel dat de avondklok er dan snel af gaat, ja. Die is sowieso niet houdbaar meer als het straks steeds beter weer wordt en steeds langer licht.
Als ze hem nog een keer verlengen zonder onderbouwing is het tijd voor algemene burgerlijke ongehoorzaamheid denk ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198335990
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze gaan er van uit dat er genoeg mensen uit ''gewoonte'' gewoon weer op de gebruikelijke partijen stemmen. En ze hebben gelijk ook, want dat is precies wat de meeste mensen doen. Online kan je enorm veel kritiek vinden op de overheid, maar in het echte leven ken ik eigenlijk alleen maar mensen die wel balen van de situatie, maar ondertussen gewoon rustig op de VVD of het CDA gaan stemmen, want dat doen ze altijd. Hun woorden overigens. Die krijgen ook niet mee hoe hard er gefaald wordt; denken oprecht dat ze het goed doen. En dat alle besluiten terecht zijn.
Dat hoor ik rond mij heen ook "Ik stem VVD, want dat doe ik altijd al" :')
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:07:05 #275
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198336007
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als ze hem nog een keer verlengen zonder onderbouwing is het tijd voor algemene burgerlijke ongehoorzaamheid denk ik.
Ja, voor mij ligt de grens echt wel bij Pasen, oftewel begin april.

Ik heb zo'n formulier via werk in de mail zitten, nog nooit nodig gehad, maar tegen die tijd ga ik hem wel gewoon misbruiken om er 's avonds uit te kunnen. Dan ben ik er echt wel klaar mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')