SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou haast hopen dat ze gele koorts en dergelijke ook maar gelijk meepakken, scheelt weer
Nee, dat lijkt me ook. Maar als je dan als principieel vaccinweigeraar telkens een paar tientjes moet aftikken om ergens naar binnen te mogen dan heb je het dus echt niet meer over een vrije keuze.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niet lang vermoed ik aangezien een testsamenleving bergen geld kost en amper iets oplevert.
GB is ook uitgenodigd om hieraan mee te doen, deze green card.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarbij neem je als uitgangspunt dat dergelijke toegangsbewijzen noodzakelijk zijn, en gaat dan nadenken over de vorm. Volgens mij slaan we dan echt een vraag over.
Ik vraag me vooral af hoe ze dat binnen de EU gaan doen. Want het legt toch wel een behoorlijke bom onder 1 van de pijlers waar Schengen op is gebouwd. Vrij vervoer van personen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me ook. Maar als je dan als principieel vaccinweigeraar telkens een paar tientjes moet aftikken om ergens naar binnen te mogen dan heb je het dus echt niet meer over een vrije keuze.
Als het alleen gaat om buitenlandse reizen dan zijn de gevolgen wat kleiner, maar het principe blijft wel staan natuurlijk.
Dus voortaan moet je overal iets laten scannen voor je binnen mag? Recept voor disaster natuurlijk, op alle vlakken.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me ook. Maar als je dan als principieel vaccinweigeraar telkens een paar tientjes moet aftikken om ergens naar binnen te mogen dan heb je het dus echt niet meer over een vrije keuze.
Als het alleen gaat om buitenlandse reizen dan zijn de gevolgen wat kleiner, maar het principe blijft wel staan natuurlijk.
Ik meende te hebben begrepen dat het niet geld voor de dagelijkse dingen. Meer voor luchtreizen en evenementen. Niet voor de bakker en de kroeg.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe ze dat binnen de EU gaan doen. Want het legt toch wel een behoorlijke bom onder 1 van de pijlers waar Schengen op is gebouwd. Vrij vervoer van personen.
De 4 vrije verkeren zij de basis van de hele unie johquote:Op donderdag 4 maart 2021 22:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe ze dat binnen de EU gaan doen. Want het legt toch wel een behoorlijke bom onder 1 van de pijlers waar Schengen op is gebouwd. Vrij vervoer van personen.
Zo ver zijn we uiteraard nog lang niet, maar we hebben de afgelopen maanden wel gezien hoe snel dingen kunnen gaan. Waakzaam blijven lijkt me essentieel in deze.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus voortaan moet je overal iets laten scannen voor je binnen mag? Recept voor disaster natuurlijk, op alle vlakken.
Als we binnen een jaar allemaal ingeënt zijn (of dan toch de meesten), dan maalt niemand meer om dat vaccinatiebewijs of pcr test in de EU.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het vervelende is dat Covid waarschijnlijk over een tijdje amper nog een issue zal zijn. Maar dan zitten we dus wel weer vast aan het volgende digitale ID-systeem. Want eenmaal opgetuigd, kom je er nooit meer vanaf.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik meende te hebben begrepen dat het niet geld voor de dagelijkse dingen. Meer voor luchtreizen en evenementen. Niet voor de bakker en de kroeg.
Elke keer dat een politicus zoiets oppert komt het dichterbij. Gelukkig dat Kaag het voor mij makkelijker heeft gemaakt, ik ga sowieso niet op D66 stemmen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo ver zijn we uiteraard nog lang niet, maar we hebben de afgelopen maanden wel gezien hoe snel dingen kunnen gaan. Waakzaam blijven lijkt me essentieel in deze.
Het Schengen verdrag is 1 van de belangrijkste verdragen binnen de EU.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De 4 vrije verkeren zij de basis van de hele unie joh
Hoe bedoel je dit?quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Als we binnen een jaar allemaal ingeënt zijn (of dan toch de meesten), dan maalt niemand meer om dat vaccinatiebewijs of pcr test in de EU.
Daarom is het ook goed dat we het samen doen.
Prima argument om het niet in te voeren.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Als we binnen een jaar allemaal ingeënt zijn (of dan toch de meesten), dan maalt niemand meer om dat vaccinatiebewijs of pcr test in de EU.
Daarom is het ook goed dat we het samen doen.
Valt wel mee. GB heeft er nooit in gezeten en was toch echt EU lid.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het Schengen verdrag is 1 van de belangrijkste verdragen binnen de EU.
Omdat gele koorts nogal vaak nodig is voor veel landen en soms ook verplichtquote:
Kaag is nog erger dan Jetten.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Elke keer dat een politicus zoiets oppert komt het dichterbij. Gelukkig dat Kaag het voor mij makkelijker heeft gemaakt, ik ga sowieso niet op D66 stemmen.
Heb dan ook het gevoel dat het vooral voor deze zomer is.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima argument om het niet in te voeren.
Nederland is geel? WTFquote:Op donderdag 4 maart 2021 22:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Omdat gele koorts nogal vaak nodig is voor veel landen en soms ook verplicht
https://en.wikipedia.org/(...)#Travel_requirements
De ervaring leert dat we maar slecht afkomen van dingen die tijdelijk zijn ingevoerd.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:29 schreef capricia het volgende:
Heb dan ook het gevoel dat het vooral voor deze zomer is.
Was er trouwens niet een raad in Europa (Raad van Europa, Europese Raad, weet de naam niet meer) die adviseerde een vaccinatiepaspoort niet in te voeren?quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De 4 vrije verkeren zij de basis van de hele unie joh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |