Ik vind kampeervakanties best leuk, maar een trektocht door Afrika zou me te intens zijn denk ik.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:29 schreef Myraela het volgende:
Ik zou persoonlijk ook niets verschrikkelijkers kunnen bedenken dan een kampeervakantie door Afrika.
Kan me wel voorstellen dat het heel, heel mooi isquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:29 schreef Myraela het volgende:
Ik zou persoonlijk ook niets verschrikkelijkers kunnen bedenken dan een kampeervakantie door Afrika.
Jawel. Door het oerwoud lopen in Azië bij ruim 30 graden. Waarbij alles dat je die dagen nodig hebt, je zelf mee mag slepen. Op de potten en pannen en eten na. Dat werd gedragen. Gemiddelde snelheid 2KMh.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:29 schreef Myraela het volgende:
En dan ruim vier weken daar mee rondsjouwen tijdens een campeervakantie door Afrika? Niet te doenquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Van alles minimaal 2 mee. En eentje als reserve
Wat is eigenlijk het alleralleroncomfortabelste/huiveringwekkendste dat je ooit op je reizen door Azië hebt meegemaakt?quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Jawel. Door het oerwoud lopen in Azië bij ruim 30 graden. Waarbij alles dat je die dagen nodig hebt, je zelf mee mag slepen. Op de potten en pannen en eten na. Dat werd gedragen. Gemiddelde snelheid 2KMh.
Jij had zeker geen cup H dankzij de hormonenquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:21 schreef minilot het volgende:
[..]
*googlet* Woah!
Een soort enorm voedingskussen(nog zoiets dat ik nooit begrepen heb..)
Wij hebben zomer 2019 geglampt: een week in een volledig gemeubileerde safaritent. Wat het met kamperen te maken had: naar de regen kunnen luisteren op het tentdak, klapperende tent als het waait, het koelt binnen harder af dan wanneer je een huis had gehad, en er zijn geen deuren maar flappen stof en ritsen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En daarom doe ik niet aan kamperen. Ik ben er gewoon niet voor geboren.
Glamping, dat zou ik nog overwegen, maar dat heeft weinig meer met kamperen te maken, denk ik.
Paardje rijden in Afrika is dan wel weer fantastischBen je beest onder de beesten en kun je een stuk dichterbij komen.
Nee okee. Aanvankelijk wel joekels hoor, maar alleen voor mijn doen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:38 schreef Vanyel het volgende:
Jij had zeker geen cup H dankzij de hormonen![]()
Tel ik de stuwing niet eens mee![]()
![]()
Dat is trouwens ook nog wel een probleem met naturisme. Volleyballen: springen -- in je blootje -- AUUUU.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee okee. Aanvankelijk wel joekels hoor, maar alleen voor mijn doen.
Maar hoe ga je dan badmintonnen? Jeu de boulen? (naakt dus) ?quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:47 schreef minilot het volgende:
Ik kan volgens mij prima op reis gaan zover ooit te hoeven volleyballen hoor
Dat is waarschijnlijk lang niet zoveel gespring. Wij speelden vooral veel tafeltennis, dat ging ook primaquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar hoe ga je dan badmintonnen? Jeu de boulen? (naakt dus) ?
Dat doe ik gewoon allemaal niet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Elke unit was ruim groter dan het hoofd van het arme kind. Dat had dus wat steun nodig.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee okee. Aanvankelijk wel joekels hoor, maar alleen voor mijn doen.
Leest...quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Elke unit was ruim groter dan het hoofd van het arme kind. Dat had dus wat steun nodig.
Maar ook lekker voor tussen benen als je bekken aan gort is.
In de zin van?quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het alleralleroncomfortabelste/huiveringwekkendste dat je ooit op je reizen door Azië hebt meegemaakt?
Ja, dan nog heb ik wat moeite met de voorstelling van het hoe-en-wat ervan: zo'n langwerpig kussending gaat dan waar precies bij het voeden? Ik heb er met baby bij iemand anders thuis wel eens wat mee geprobeerd maar ik kon precies nul houdingen bedenken waarbij het ding niet vooral in de weg zat. Vreselijk onhandig! Enfin, ik ga wel plaatjes googlen!quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Elke unit was ruim groter dan het hoofd van het arme kind. Dat had dus wat steun nodig.
Maar ook lekker voor tussen benen als je bekken aan gort is.
Waarom zou je dat willen? Wat een helquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Leest...
Herleest....
Herherleest.....
Dit gaat over voedingskussens, mag ik hopen
quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Wat een hel
Ja vroeger toen ik nog naar Landal ging met papa en mama was het leuk ja. 1000 vriendjes iedere vakantie. En boeiend wat voor weer het was, dan had je het zwemparadijs of overdekte speeltuinquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Ik vond het eigenlijk altijd wel grappig en gezellig toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging.
Tegenwoordig doe ik het nooit meer.
Maar wel dus met kleding aan
Ik legde vaak het ding op tafel, tiet erop, kind ervoor.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, dan nog heb ik wat moeite met de voorstelling van het hoe-en-wat ervan: zo'n langwerpig kussending gaat dan waar precies bij het voeden? Ik heb er met baby bij iemand anders thuis wel eens wat mee geprobeerd maar ik kon precies nul houdingen bedenken waarbij het ding niet vooral in de weg zat. Vreselijk onhandig! Enfin, ik ga wel plaatjes googlen!
Ik snap het comfort van een caravan wel, maar ik vind het een enorm nadeel dat je niet overal kunt komen met dat ding waar wij wel heen willen. We trekken nog wel eens de bergen in en dan zijn sommige wegen met de auto al best een uitdaging. En op de camping ben je ook beperkter in je plek-keuze, vaak dan.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:00 schreef fietsie het volgende:
Wij kampeerden dus hiermee:
[ afbeelding ]
Dat vond ik nog wel leuk, een tent echt niet. Daarna met z'n drietjes in een grotere:
[ afbeelding ]
Lichamelijk zou het niet meer lukken, maar ik zou het zo ontzettend graag weer doen. Het is af en toe best eng en ook wel gevaarlijk geweest. Maar die geluiden en geuren, krijg gewoon heimweequote:Op donderdag 4 maart 2021 21:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind kampeervakanties best leuk, maar een trektocht door Afrika zou me te intens zijn denk ik.
Dat is dus het voordeel van deze kleintjes; ik heb er tot hoog in de Alpen mee gestaan, en ook op plekken dat mensen met alleen een auto zich oop hun hoofd krabden.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik snap het comfort van een caravan wel, maar ik vind het een enorm nadeel dat je niet overal kunt komen met dat ding waar wij wel heen willen. We trekken nog wel eens de bergen in en dan zijn sommige wegen met de auto al best een uitdaging. En op de camping ben je ook beperkter in je plek-keuze, vaak dan.
Oh nee wij deden het gewoon op de camping.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja vroeger toen ik nog naar Landal ging met papa en mama was het leuk ja. 1000 vriendjes iedere vakantie. En boeiend wat voor weer het was, dan had je het zwemparadijs of overdekte speeltuin![]()
Maar serieus wat een hel als je daar als volwassene nu heen zou moeten met je kinderen.
Eens. Dan vind ik zo'n klein campertje toffer maar dat is weer onhandig met uitstapjes. Wil meestal wel paar dagen ergens staan maar ga dan wel iedere dag iets doen in de omgeving. Steeds je zooi inpakken trekt me dan ook niet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik snap het comfort van een caravan wel, maar ik vind het een enorm nadeel dat je niet overal kunt komen met dat ding waar wij wel heen willen. We trekken nog wel eens de bergen in en dan zijn sommige wegen met de auto al best een uitdaging. En op de camping ben je ook beperkter in je plek-keuze, vaak dan.
En daarom doe ik niet aan kamperen. Ik ben er gewoon niet voor geboren.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dan ruim vier weken daar mee rondsjouwen tijdens een campeervakantie door Afrika? Niet te doen
Mijn ouders deden niet aan kamperenquote:Op donderdag 4 maart 2021 22:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh nee wij deden het gewoon op de camping.
Ook wel goede herinneringen aan Center Parcs, 20 jaar geleden dan wel. In mijn kindbeleving was dat inderdaad wel beter dan nu als volwassene
Nah, er zijn plekken waar we stonden waarmee we het met een klein tentje net redden.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat is dus het voordeel van deze kleintjes; ik heb er tot hoog in de Alpen mee gestaan, en ook op plekken dat mensen met alleen een auto zich oop hun hoofd krabden.
Tented camps, dus wel een tent (‘s morgens bij het openen van de tent struikelen over zebradrollen) maar ook een wc/douche in de tent, dus niet met een wc rol op zoek naar een gat in de grond.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:38 schreef Candaasje het volgende:
Glamping heeft inderdaad weinig meer met kamperen van doen ja.
Maar als je wel van die luxe houdt, met toch een beetje meer privacy dan een lodge oid ..ach waarom niet.
Ik zou dus naast dat paard gaan lopen heden ten dage. Ik weet niet of dat opschiet
Ja eens, wij hebben daar ook wel eens over nagedacht maar dan zit je inderdaad met uitstapjes. (plus de kosten van zo'n ding).quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:05 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Eens. Dan vind ik zo'n klein campertje toffer maar dat is weer onhandig met uitstapjes. Wil meestal wel paar dagen ergens staan maar ga dan wel iedere dag iets doen in de omgeving. Steeds je zooi inpakken trekt me dan ook niet.
Ik heb er paar nachten in een semi-traditionele hut geslapenquote:Op donderdag 4 maart 2021 22:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tented camps, dus wel een tent (‘s morgens bij het openen van de tent struikelen over zebradrollen) maar ook een wc/douche in de tent, dus niet met een wc rol op zoek naar een gat in de grond.
Ja wij hebben ook meerdere opties. De grote katoenen was met winterkamperen erg fijn. Plekje om binnen te zitten en je spullen droog weg te zetten.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja eens, wij hebben daar ook wel eens over nagedacht maar dan zit je inderdaad met uitstapjes. (plus de kosten van zo'n ding).
Mijn zuse + vriend hebben nu zo'n daktent aangeschaft, (zoiets als sigme heeft). Dat klap je gewoon in, dat vind ik ook nog wel iets.
Maar goed, voorlopig redden we het wel. We hebben 1 wat grotere, katoenen tent (geen balzaal, maar je kunt er er net een tafel + 2 stoelen in kwijt en het ding heeft een luifel waar je onder kunt koken. De binnenruimte is ook sta-hoogte) en 1 lagere, kleinere tent die we gebruiken als we meer rondtrekken. En nog ergens een pop-up tent.
Camper vakantie is ook erg flexibel, zo lang je de omvang van de camper goed afstemt op de bestemming.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik wil nog altijd een keer met een camper(tje) op pad. Dat lijkt me dan wel weer geweldig
Sjah je experimenteert wel eens wat.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:25 schreef minilot het volgende:
Ga dan ook überhaupt niet met andere stellen op vakantie, Fiets!Brrr.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |