abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:20:12 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198321453
CDA-lijsttrekker Wopke Hoekstra vindt dat de ‘tijd is gekomen’ om de maximale duur van de werkloosheidsuitkering te verkorten van twee naar één jaar
,,Het is voor mensen nodig om werk te hebben, want je houdt er ook levensgeluk aan over.’’ :') :')

Dat zei Hoekstra vanmiddag tijdens een nieuwe aflevering van verkiezingsserie De Lijsttrekkers op deze nieuwssite. Hij reageerde op het CDA-plan om 600 miljoen euro te bezuinigen op de WW. Nu kunnen werklozen - die lang hebben gewerkt - nog maximaal twee jaar een werkloosheidsuitkering krijgen. Als het aan Hoekstra ligt, wordt dat maximaal één jaar.

,,Dit is een goed idee waarvoor de tijd gekomen is’’, aldus de demissionaire minister van Financiën. ,,We zien allemaal dat, omdat we langer leven en langer doorwerken, je aan de ene kant ouderen hebt die eerder willen stoppen. Aan de andere kant zie je ouderen die ook langer doorwerken. Ik zie het ook bij mijn eigen vader, die is ruim boven de pensioengerechtigde leeftijd, maar hij vindt zijn werk - hij is dokter - zo leuk dat hij één dag in de week patiënten ziet.’’

Levensgeluk
Volgens Hoekstra is het ‘de kunst om met werkgevers en werknemers afspraken te maken, zodat de mensen die dat willen gewoon door kunnen’. ,,Uiteindelijk hebben we al dat talent - of die mensen nou oud of jong, allochtoon of autochtoon zijn - nodig voor de samenleving. En het is ook voor mensen zelf nodig om werk te hebben. Want je houdt er ook levensgeluk aan over.’’

In de doorrekening van het Centraal Planbureau (CPB) staat dat het plan 600 miljoen euro oplevert. De WW-uitkering gaat in de eerste twee maanden van de uitkering omhoog naar 90 procent van het oude loon. Nu is dat nog 75 procent. In de daaropvolgende vier maanden wordt het 80 procent (dat is nu 70 procent). In het laatste half jaar blijft de uitkering staan op 70 procent.

https://www.ad.nl/politie(...)-verkorten~ae73a74f/

Waar is hij mee bezig :?
Jarenlang hebben alle mensen die werken premie betaald en hun rechten opgebouwd, daar was de premie ook op gebaseerd en is in een aparte pot gestopt
Nu opeens verandert hij de regels en jat de rechten van alle werknemers af
En Wopke er zijn ook mensen die het niet leuk vinden om in de ww te zitten en graag willen werken alleen er is momenteel erg weinig werk, Corona iets van meegekregen Wopke :?
Gelukkig pomp je wel miljarden in KLM loonkosten zonder termijn er aan te stellen, maar met vooruitzicht dat het pas in 2024 weer gaat leven
Dat is iets meer dan een jaar Wopke :')
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 17:22:18 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198321488
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ald-naar-3-6-procent

De werkeloosheid daalt nog steeds. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 17:23:08 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198321503
Weer een hap uit werknemersrechten. Zout toch op zeg, het zijn mensen, geen middelen. Alles voor bv Nederland blijkbaar?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_198321545
Ah, dus een verzekering waar ik nu dus 25 jaar voor betaal gaat in 1 keer zijn voorwaarden eenzijdig aanpassen, prima dan verwacht ik dat ik mijn premie ook netjes terug krijg gestort.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198321547
Tijd om weer lid te worden van de vakbonden mensen. De politiek zit er toch niet voor jou.
pi_198321556
Eerst de wachtgeldregeling afschaffen en dan praten we verder.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:27:13 #7
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198321561
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Weer een hap uit werknemersrechten. Zout toch op zeg, het zijn mensen, geen middelen. Alles voor bv Nederland blijkbaar?
Nou heeft hij toevallig een ander projectje lopen wat een beetje uit de klauwen loopt :')
NWS / KLM bodemloze put waar Hoekstra blijft liegen en bedriegen
  Leukste jonkie 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 17:27:21 #8
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198321562
quote:
11s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
,,Het is voor mensen nodig om werk te hebben, want je houdt er ook levensgeluk aan over.’’
Je zult maximaal werken voor de taxfarm en gelukkig zijn ~O>

Is WW niet iets wat je zelf opbouwt door premies over je salaris te betalen? :')
-XOXO- Je maintiendrai
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:28:06 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198321570
Ik dacht dat het idee was de verzorgingsstaat weer een beetje op te bouwen?
pi_198321587
Hier worden zoveel kromme redeneringen door elkaar heen gebruikt dat ik niet echt weet waar te beginnen.

quote:
,,Het is voor mensen nodig om werk te hebben, want je houdt er ook levensgeluk aan over.’
Dat kan, inderdaad. WW-uitkering verkorten is dan niet perse een logische stap, je zou mensen ook positiever kunnen benaderen.

quote:
,,Dit is een goed idee waarvoor de tijd gekomen is’’, aldus de demissionaire minister van Financiën.
Arbitrair.

quote:
,,We zien allemaal dat, omdat we langer leven en langer doorwerken, je aan de ene kant ouderen hebt die eerder willen stoppen. Aan de andere kant zie je ouderen die ook langer doorwerken. Ik zie het ook bij mijn eigen vader, die is ruim boven de pensioengerechtigde leeftijd, maar hij vindt zijn werk - hij is dokter - zo leuk dat hij één dag in de week patiënten ziet.’’
Wat heeft dat met de WW te maken? En leuk dat je vader nog graag een dag per week dokter speelt, een groot deel van Nederland heeft die luxe niet. Als je werk niet je hobby is, ben je er waarschijnlijk wel wat sneller klaar mee.

quote:
Volgens Hoekstra is het ‘de kunst om met werkgevers en werknemers afspraken te maken, zodat de mensen die dat willen gewoon door kunnen’. ,,Uiteindelijk hebben we al dat talent - of die mensen nou oud of jong, allochtoon of autochtoon zijn - nodig voor de samenleving. En het is ook voor mensen zelf nodig om werk te hebben. Want je houdt er ook levensgeluk aan over.’’
En die kunst wordt de laatste paar kabinetten nogal eenzijdig in het voordeel van werkgevers beoefend. De specificering "de mensen die dat willen" is ook wel een wassen neus. Stoppen of doorgaan, en de keuze daartussen, is vaak een luxe.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:29:39 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198321590
Ja uiteraard @ikweethetookniet, anders moet hij straks al die KLM piloten twee jaar WW uitkeren :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198321591
Zijn de bezuinigingen nu al begonnen? We moeten nog kiezen!!
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:29:56 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198321594
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:26 schreef raptorix het volgende:
Ah, dus een verzekering waar ik nu dus 25 jaar voor betaal gaat in 1 keer zijn voorwaarden eenzijdig aanpassen, prima dan verwacht ik dat ik mijn premie ook netjes terug krijg gestort.
Reactie van Wopke


Het is gewoon een onbetrouwbaar stuk stront ;)
Gelukkig is dat nu duidelijk voor de verkiezingen dus kan je het nog ontwijken
pi_198321597
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:29 schreef Drekkoning het volgende:
Ja uiteraard @:ikweethetookniet, anders moet hij straks al die KLM piloten twee jaar WW uitkeren :D
Das veel geld!
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:31:09 #15
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198321608
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:29 schreef Bocaj het volgende:
Zijn de bezuinigingen nu al begonnen? We moeten nog kiezen!!
Nu weet je zeker dat Wopke je keihard belazerd al voor dat je mag stemmen

Handige zet weer van Wopke :') :|W
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:31:20 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198321612
Ah, nu de coronastofwolken beginnen op te trekken blijkt een stilstaande economie toch wat duur voor de staatskas...
We have always been at war with Eastasia.
pi_198321617
Handig voorstel in campagnetijd. :')

Aan de andere kant; blij dat hij er nu mee komt en niet pas na de verkiezingen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_198321659
Wat die Rutte recht(s) kan lullen, dat kan ik ook, moet ie gedacht hebben. Ga toch schaatsen man!
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:35:08 #19
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198321662
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Eerst de wachtgeldregeling afschaffen en dan praten we verder.
^O^ _O_
https://www.businessinsider.nl/wachtgeld-minister-kamerlid/

Gelukkig gaat Wopke die ook aanpassen voor zichzelf en zijn collega's :')
Om draagvlak te maken
En graaier Dijkhof gaat hem zeker steunen :+

Wat een lul die Wopke :r
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:36:26 #20
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198321684
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Handig voorstel in campagnetijd. :')

Aan de andere kant; blij dat hij er nu mee komt en niet pas na de verkiezingen.
Wopke is gek op schaatsen, vooral scheve :P
Lul met vingers dus :(
pi_198322097
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Eerst de wachtgeldregeling afschaffen en dan praten we verder.
Wel zo eerlijk als die iig ook teruggebracht wordt naar een jaar en ook naar 70% van het inkomen.
pi_198322125
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Handig voorstel in campagnetijd. :')

Aan de andere kant; blij dat hij er nu mee komt en niet pas na de verkiezingen.
Op zich is het inderdaad best wel handig. Een flink deel van de bevolking gelooft er immers nog heilig in dat de reden waarom er niet meer mensen naar betaald werk doorstromen is dat je ze niet hard genoeg een uitkering uit pest, kan je aardig wat stemmen mee trekken door daar op in te spelen.
pi_198322520
Een kortere maar hogere WW zou nog niet eens zo gek zijn eigenlijk. De arbeidsmarkt wordt steeds krapper waardoor je, als je niet gehandicapt bent, prima binnen een jaar werk kan vinden. Als het binnen die tijd niet lukt is andere hulp nodig en dan is de WW wellicht niet de goede regeling.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:32:20 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198322706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:59 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Wel zo eerlijk als die iig ook teruggebracht wordt naar een jaar en ook naar 70% van het inkomen.
En alleen als politici jaren meegedraaid hebben.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:35:29 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198322749
Ze moeten de koppeling tussen het aantal gewerkte jaren en de duur van de WW handhaven. mensen van 55 die 35 jaar lang gewerkt hebben, hun baan kwijtraken en redelijk kansloos zijn op de arbeidsmarkt na een jaar al hun ww afpakken? Dit soort mensen heeft vaak ook wat eigen geld en een eigen huis. Dan kunnen ze gewoon compleet berooid hun graf in rollen na 20 jaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:37:45 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198322774
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:23 schreef KareldeStoute het volgende:
Een kortere maar hogere WW zou nog niet eens zo gek zijn eigenlijk. De arbeidsmarkt wordt steeds krapper waardoor je, als je niet gehandicapt bent, prima binnen een jaar werk kan vinden. Als het binnen die tijd niet lukt is andere hulp nodig en dan is de WW wellicht niet de goede regeling.
Dat is dus niet zo. Vanwege de arbeidsmigratie is het voor bedrijven veel opportuner om tegen het minimum een Pool aan te nemen dan een 50+-er, vrouw of iemand met een ander vlekje. Minder risico ook. Het is helemaal niet waar dat het voor iedereen gemakkelijker geworden is om een baan te vinden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198322786
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:26 schreef raptorix het volgende:
Ah, dus een verzekering waar ik nu dus 25 jaar voor betaal gaat in 1 keer zijn voorwaarden eenzijdig aanpassen, prima dan verwacht ik dat ik mijn premie ook netjes terug krijg gestort.
dit dus, al is het natuurlijk maar een proefballonnetje van mister Hoekstra.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 18:40:06 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198322810
Vergeet ook de flexwerkers niet die eens in de zoveel tijd (maar vaak na 3 contracten er "even tussenuit" moeten die hun ww telkens half opvreten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:41:19 #29
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_198322826
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. Vanwege de arbeidsmigratie is het voor bedrijven veel opportuner om tegen het minimum een Pool aan te nemen dan een 50+-er, vrouw of iemand met een ander vlekje. Minder risico ook. Het is helemaal niet waar dat het voor iedereen gemakkelijker geworden is om een baan te vinden.
Dat tweede jaar WW is in dat geval slechts uitstel van executie.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:42:44 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198322840
Het meest irritante van deze regeling is dat we er geen dubbeltje minder belasting of premies door zullen betalen. Zo is het namelijk al jaren. Het sociale stelsel en de publieke sector worden afgebouwd terwijl de lasten ieder jaar weer blijven stijgen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:43:28 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198322850
Is nu al lekker begonnen om aan de kloten van Rutte te zuigen.
"Kijk Mark, ik kan ook flink naar beneden trappen!"
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:44:14 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198322861
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:41 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dat tweede jaar WW is in dat geval slechts uitstel van executie.
Dat klopt. Maar het zal niet iedereen gegeven zijn om tot zijn 72-ste door te werken. Veel mensen zullen uitvallen met allerlei klachten. Die mensen worden nu dan gewoon de goot in getrapt. Terwijl op station Utrecht allerlei ‘Wajongers’ de hele dag stickies kunnen roken van hun uitkering.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:44:46 #33
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_198322874
Goed voorstel. Het hebben van een baan is ook op sociaal gebied enorm belangrijk. Werklozen jarenlang met een uitkering laten verpieteren is voor niemand goed.

Denk trouwens dat het per saldo niet eens een bezuiniging is. In de eerste maanden wordt de WW-uitkering namelijk fors verhoogd.
pi_198322906
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. Vanwege de arbeidsmigratie is het voor bedrijven veel opportuner om tegen het minimum een Pool aan te nemen dan een 50+-er, vrouw of iemand met een ander vlekje. Minder risico ook. Het is helemaal niet waar dat het voor iedereen gemakkelijker geworden is om een baan te vinden.
Dan is na pakweg dat jaar dus iets anders nodig dan WW, bijvoorbeeld herscholing of andere hulp. Want de kans dat je na 14, 18 of 22 maanden dan wel zomaar een baan vindt is ook niet groot...
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:47:20 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198322928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Goed voorstel. Het hebben van een baan is ook op sociaal gebied enorm belangrijk. Werklozen jarenlang met een uitkering laten verpieteren is voor niemand goed.

Denk trouwens dat het per saldo niet eens een bezuiniging is. In de eerste maanden wordt de WW-uitkering namelijk fors verhoogd.
Ik vind dat je moet kijken naar de persoonlijke omstandigheden. Ik zou juist investeren om jongeren aan het werk te krijgen. Als die eenmaal 8 jaar werkeloos zijn dan blijven ze dat voor de rest van hun leven. Vaak nog met allerlei criminele aspecten er aan toe.
Maar in de praktijk worden vaak 60+ers bang gemaakt dat ze ook hun klein uitkerinkje nog kunnen verliezen als ze geen papier gaan prikken op de Dam. Terwijl het voor die categorie juist weinig uit zou maken als ze een paar jaar eerder thuis kwamen. Maar goed, dat is de generatie die nog luistert naar gezag, dus gemakkelijker aan te pakken is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:48:22 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198322950
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dan is na pakweg dat jaar dus iets anders nodig dan WW, bijvoorbeeld herscholing of andere hulp. Want de kans dat je na 14, 18 of 22 maanden dan wel zomaar een baan vindt is ook niet groot...
Nee, dat klopt. Maar een 55+er bijscholen is ook allemaal vrij kansloos denk ik.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:50:23 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198322999
WW is juist een mooie gelegenheid om je om te scholen en op een nieuwe arbeidsmarkt te orienteren etc.

Dan is twee jaar echt geen overbodige luxe.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:55:46 #38
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198323112
De man is lijsttrekker en het is campagne, bij wie probeert hij stemmen te winnen? Echt, dit is een kansloze sessie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198323285
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit is een goed idee waarvoor de tijd gekomen is’’, aldus de demissionaire minister van Financiën.
Als Nitwits iets willen veranderen in het belang van hun Vrinden dan hoor je vaak het bewijsmateriaal "het is niet meer van deze tijd ".. En dat is vaak voldoende. Dan heb je het bewezen en hoeven we het er niet meer over te hebben. Flinterdun natuurlijk als je geen betere reden kunt bedenken. :{

Het is een interessante vraag WAAROM dit nu opeens moet. Hij heeft dat niet beantwoord w.s. Dat is waarom Politiek vaak zo walgelijk is: men stelt niets en toont niets aan. Zo makkelijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:13:49 #40
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_198323674
Ik zou het prettiger vinden als Wobke met het standpunt komt of af te zien van het waanidee om Nederland van het gas af te halen.

[ Bericht 66% gewijzigd door Tengano op 04-03-2021 19:20:22 ]
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:15:12 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198323728
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als Nitwits iets willen veranderen in het belang van hun Vrinden dan hoor je vaak het bewijsmateriaal "het is niet meer van deze tijd ".. En dat is vaak voldoende. Dan heb je het bewezen en hoeven we het er niet meer over te hebben. Flinterdun natuurlijk als je geen betere reden kunt bedenken. :{

Het is een interessante vraag WAAROM dit nu opeens moet. Hij heeft dat niet beantwoord w.s. Dat is waarom Politiek vaak zo walgelijk is: men stelt niets en toont niets aan. Zo makkelijk.
Nouja, als het 600 miljoen per jaar oplevert heb je binnen 6 jaar de kosten van KLM er weer uit!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:45:56 #42
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198324598
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:15 schreef Drekkoning het volgende:
Nouja, als het 600 miljoen per jaar oplevert heb je binnen 6 jaar de kosten van KLM er weer uit!
Er is alleen een klein probleempje....
Die ww premie is van de werknemers die dat jarenlang betaald hebben als verzekeringpotje
Hoekstra jat dat potje dus gewoon leeg en misbruikt dat voor andere doeleinden
Dat is gewoon oplichterij en fraude waarvoor dit sujet in de gevangenis hoort :(
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:48:39 #43
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198324684
Wopke wachtgeld Hoekstra.
Daar lultie niet over.
Praat over de hel en je komt er.
pi_198324730
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:26 schreef Document1 het volgende:
Tijd om weer lid te worden van de vakbonden mensen. De politiek zit er toch niet voor jou.
Dat inderdaad.

We laten ons gewillig naar de slachtbank leiden. Als je je niet organiseert, zal dat niet veranderen.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 20:03:10 #45
186611 Haags
pi_198325097
Wat een waanzinnig goed idee paardenlul.

Al die mensen die komende tijd hun baan dreigen te verliezen, nee top! :)
Zonder wrijving geen glans
pi_198325118
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:23 schreef KareldeStoute het volgende:
...prima binnen een jaar werk kan vinden. Als het binnen die tijd niet lukt is andere hulp nodig en dan is de WW wellicht niet de goede regeling.
Waarom begint men daar dan niet eerst eens mee voordat we iedereen zo snel mogelijk de bijstand injagen?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:04:25 #47
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198325132
Wel gek dat ie met geen woord rept over wachtgeld.

Man, wat krijg ik meer en meer een hekel aan politici die alleen naar denken vanaf de tekentafel en echt geen idee hebben wat er werkelijk speelt.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:05:55 #48
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198325167
Altijd fijn als de sociale zekerheid verder wordt afgebroken. De neo-liberalen zagen dat het goed was. _O_ Wat zekerheid mag natuurlijk niet ten koste gaan van een verlaging op de dividendbelasting of nog meer belastingdeals met belastingontwijkende multinationals. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_198325189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:50 schreef Drekkoning het volgende:
WW is juist een mooie gelegenheid om je om te scholen en op een nieuwe arbeidsmarkt te orienteren etc.

Dan is twee jaar echt geen overbodige luxe.
En dan concurreren met allemaal sollicitanten die al jarenlange ervaring hebben in het gebied waar jij je hebt proberen om te scholen. Het klinkt allemaal zo simpel.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:06:44 #50
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198325197
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
Wel gek dat ie met geen woord rept over wachtgeld.

Man, wat krijg ik meer en meer een hekel aan politici die alleen naar denken vanaf de tekentafel en echt geen idee hebben wat er werkelijk speelt.
Alsof hij dat niet weet. :') Maar hij moet er zelf natuurlijk geen last van hebben.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')