Heeft ze wel een afplatting dan? Want zo lang dat niet het geval is maakt het niet uit. Ze gaat dat niet nu ineens nog ontwikkelen als dat er niet al was. Schedel wordt steeds harderquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:52 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik denk dat ik misschien de tijd dat ze overdag op haar rug in de box lig wat moet beperken. Ze slaapt de ene keer met haar hoofd naar links en dan weer met haat hoofd naar rechts en wisselt dat redelijk af wanneer ze slaapt dus wat dat betreft merk ik verder geen voorkeurshouding ofzo.
Hij kijkt wel heel geïnteresseerd als wij eten maar zelf lijkt hij nog niet te snappen wat hij ermee moet. Ik laat er ook bewust steeds een paar dagen tussen zitten, ik denk dat we dan nu maar even wachten tot hij 2 weken is.quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat prulleke bij een maand of vijf ging zitten smakken als wij eten hadden. De lepel met eten was echter echt helemaal niet interessant voor dr neus bij de eerste pogingen, dus toen heb ik het twee weken later ofzo weer geprobeerd.
Maar da's voor elk kindje en elke ouder anders. Ik heb iig maar gewoon een keer geprobeerd of ze het leuk en interessant vond. En toen dat niet zo bleek te zijn, was het ook prima.
Ik ben sowieso niet van het proppen nee, hij moet het wel willen. Maar ja hoe weet je datquote:Op woensdag 10 maart 2021 12:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat mij betreft moeten ze het zelf willen eten. Zodra je het er in moet proppen / forceren zijn ze er nog niet aan toe.
Ik liet Goud van de week aan een stuk peer knagen. Hij bleef happen en meer willen. Helaas kan hij totaal nog niet zitten, dus hij zal toch nog wat geduld moeten hebben
Dat platte hoofd is wel een dingetje ja. Het achterhoofd van aapie is behoorlijk plat dus ik heb het even nagevraagd bij het CB. Zij vertelde dat dit heel normaal is en dat, zo lang hij maar regelmatig van houding verandert, dit wel goed komt. Omdat hij weinig haar heeft valt het helemaal op. Sterker nog, je ziet echt nog de drie schijven die aan elkaar moeten groeien, als een soort Mercedes logoquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:28 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp die afweging heel goed SQ. Ik zet foto’s altijd achter een spoiler en klik de automatische verwijder optie na 3 dagen, maar je weet inderdaad alsnog niet wie er mee kijken en wat er met je foto’s gebeurt.
@:MaJo, of Bubbles echt al dingen ruikt weet ik niet, ik las laatst ook zoiets en duwde even een sinaasappel dichtbij haar neus maar kreeg volgens mij weinig reactie. Hapjes gaan we hier einde van de maand mee beginnen, ben zo benieuwd!
Even iets anders: hoe zorgen jullie ervoor dat de baby geen plat hoofd krijgt? Ik heb daar een beetje angst voor ofzo.
Heeft het bedje een dichte zijkant? Ik heb zelf om die reden altijd een open wiegje gehad (met spijlen) zodat hij sowieso vrij kan ademen als hij naar de zijkant zou verplaatsen. Ik denk wel zodra ze hun hoofdje een beetje op kunnen tillen dat dit wel goed komt maar ik snap je angstquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:46 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Daarom maakte ik mij ook beetje mama zorgen.Qua bewegen in zijn bedje. Wil hem niet 's nachts ineens vinden met zijn gezicht tegen de zijkant. Maar hij is erg sterk qua lichaams bewegingen. Met tummy time kan hij soms nu al een paar keer achter elkaar hoofd links en rechtsom tillen!
![]()
@:Smart_ass Ik deed de eerste twee weken bewust zijn hoofdje telkens draaien tijdens zijn slaap. Als hij 's nachts wakker werd hoofd naar rechts, legde ik hem terug hoofd naar links. Maar hij draait zijn hoofd nu heel vaak zelf links en rechtsom (hij beweegt een HOOP in zijn slaap!), dus ben er nu niet zo bang meer voor! En overdag ook niet te lang op zijn rug laten terwijl hij plat ligt of in stoeltjes ligt.
Bovendien wordt er echt wel nagedacht over de veiligheid van een bedje, anders zouden ze niet in de markt zijn lijkt mequote:Op woensdag 10 maart 2021 16:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij gebruiken een Snuzpod! Dus een paar cm stof maar daarboven zit een net. Dus in principe is hij heel veilig! Maar nieuwe mama amakt zich altijd beetje zorgen, haha!
Awquote:Op woensdag 10 maart 2021 16:28 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Super leuk wel dat je op iedereen blijft reageren ook!![]()
Wilde ik toch even gezegd hebben.
Die hebben we inderdaad maar ik denk dat de appelmoes te dik is om het makkelijk erin te krijgen. Mijzelf kennende wordt dat een enorme kliederbendequote:
Knapperdquote:Op woensdag 10 maart 2021 16:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Door slaapgebrek en alles wat daarbij komt kijken weinig tijd bij te lezen.. Maar wilde deze even delen:
We hebben gisteren voor onze grote kleine dame de newbornset van de TrippTrapp gehaald, babyset er op, kinderwagen verbouwd (van wieg naar zit).. En ze is zo blij en content.![]()
't is een klein ding, maar ze wordt groot!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:33 schreef Framblij89 het volgende:
Even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awww blij koppiequote:Op woensdag 10 maart 2021 16:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Door slaapgebrek en alles wat daarbij komt kijken weinig tijd bij te lezen.. Maar wilde deze even delen:
We hebben gisteren voor onze grote kleine dame de newbornset van de TrippTrapp gehaald, babyset er op, kinderwagen verbouwd (van wieg naar zit).. En ze is zo blij en content.![]()
't is een klein ding, maar ze wordt groot!
[ afbeelding ]
Even in spoilerHet is ook gewoon best vaak kut, laten we even heel eerlijk zijn. Baby's, peuters: de werkelijkheid is dat het gewoon geen roze wolk is. Er zijn leuke momenten maar het is gewoon ook knetter moeilijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus: je bent niet gek, je bent niet de enige, je bent geen aansteller, en het is nu kut maar er is ook hulp gelukkig.
Je kunt je kinderen geen groter plezier doen dan op tijd aan de bel trekken. Zeker als je een postnatale depressie hebt of daar tegenaan zit. En dat is niets om je voor te schamen.Resistance is futile.
Hoe stel je die verwijder optie in?? Moet ik ook maar doen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:28 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp die afweging heel goed SQ. Ik zet foto’s altijd achter een spoiler en klik de automatische verwijder optie na 3 dagen, maar je weet inderdaad alsnog niet wie er mee kijken en wat er met je foto’s gebeurt.
@:MaJo, of Bubbles echt al dingen ruikt weet ik niet, ik las laatst ook zoiets en duwde even een sinaasappel dichtbij haar neus maar kreeg volgens mij weinig reactie. Hapjes gaan we hier einde van de maand mee beginnen, ben zo benieuwd!
Even iets anders: hoe zorgen jullie ervoor dat de baby geen plat hoofd krijgt? Ik heb daar een beetje angst voor ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik probeer om Poffertje toch weer eens in bed te leggen. Hand erop, handje vasthouden, liedjes zingen, voorlezen, pinken, alles.
Wel zonder tranen. Bij haar dan. Want peuter komt licht aandoen, hardop praten, echt de grens opzoeken. En hij huilt dan zo een kwartier (bij mijn man) dat hij de kamer niet meer in mag.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik upload foto’s altijd via imagebb en dan kun je kiezen dat de foto automatisch verwijdert na een paar uur, een paar dagen, etc.quote:Op donderdag 11 maart 2021 07:52 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Hoe stel je die verwijder optie in?? Moet ik ook maar doen.
Helemaal vergeten hierop te reageren! Een Mercedes logo haha! Ik ga het voor de zekerheid ook maar eens navragen als we weer gaan eind deze maand. Zal waarschijnlijk wel goed komen inderdaad, als het al zo plat is als ik denk, misschien valt dat ook wel weer mee. Wel geruststellend in elk geval!quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat platte hoofd is wel een dingetje ja. Het achterhoofd van aapie is behoorlijk plat dus ik heb het even nagevraagd bij het CB. Zij vertelde dat dit heel normaal is en dat, zo lang hij maar regelmatig van houding verandert, dit wel goed komt. Omdat hij weinig haar heeft valt het helemaal op. Sterker nog, je ziet echt nog de drie schijven die aan elkaar moeten groeien, als een soort Mercedes logo
[..]
quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:framblij89 Dit is precies wat ik laatst bedoelde met “ik kan nu niet de moeder zijn die ik wil zijn voor mijn kinderen”. Je bent niet de enige, echt niet.En ja, het is soms - of vaak - gewoon verdomd zwaar en kut.
100% ditquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:framblij89 Dit is precies wat ik laatst bedoelde met “ik kan nu niet de moeder zijn die ik wil zijn voor mijn kinderen”. Je bent niet de enige, echt niet.En ja, het is soms - of vaak - gewoon verdomd zwaar en kut.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik maak haar normaal altijd vast trouwens hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |