abonnement Unibet Coolblue
pi_198333020
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:55 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Ik ben het hier met jou eens.

Echter is de afweging welke factor op welk moment het zwaarst weegt iets dat je objectief moet bekijken.

Het is sneu voor ondernemers dat de balans tot nu toe niet in hun voordeel doorslaat maar achter wat zij roepen zit begrijpelijkerwijs een flinke vooringenomenheid.

Zodra je de afweging versimpelt tot 'de zorg versus de winkels', 'het RIVM/OMT versus de winkels' of 'de regering versus de winkel' dan stemt elk besluit natuurlijk tot onvrede en wantrouwen. Terwijl het feit dat de winkels en de horeca nog niet open kunnen niet betekent dat de autoriteiten en wetenschappers dit graag zouden willen en ook kijken hoe en wanneer dit alsnog zo snel mogelijk mogelijk gemaakt kan worden.
We zitten in de eindfase, en het kabinet wil duidelijk wachten met grote versoepelingen tot het moment dat de ziekenhuiscijfers sterk dalen door vaccinaties. Ik snap dat helemaal, want het welbekende zinnetje "nog even volhouden" is nu ook echt van toepassing. Aan de andere kant word ik de laatste tijd toch wel geraakt door verhalen van kleine ondernemers die hun pensioen en spaargeld kwijt zijn. Natuurlijk is dat voor een deel een emotioneel appèl, maar het weegt voor mij persoonlijk toch wel zwaar. Misschien maar goed dat ik deze beslissingen niet hoef te maken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:05:01 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198333051
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:51 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Het risico tijdens winkelen is beperkt, maar bestaat wel. Een beperkt risico (zelfs met maatregelen) leidt nog altijd tot meer verspreiding als het aantal besmettelijken hoog en de omstandigheden voor het virus gunstig zijn.
Er is ook een beperkt risico op andere dingen. Enkel verstuiken, op weg naar de winkel een ongeluk krijgen... Dan maar voor eeuwig thuis blijven? Het hele leven bestaat uit risico's. Zo panisch doen om corona..Helemaal als de risicogroepen straks een vaccinatie hebben gehad.
In belgie zijn ook de winkels open met maatregelen. Prima behapbaar daar.
quote:
Wat de risico's zijn en welke invloed een getroffen maatregel kan hebben is iets dat je kunt modelleren. Ik heb hierin meer vertrouwen in experts van het RIVM die hieraan dagelijks rekenen dan in een ongeduldige winkelier die zijn deuren weer wil openen.
[..]
Modellen van het rivm. Gaan we weer. Niet aansluiten bij de praktijk, worden iedere keer gecorrigeerd en zitten er naar eigen zeggen van v Dissel 300% naast. En zodra er iets uit de praktijk aan toegevoegd kan worden wat een zekerheidje is, wordt het afgedaan als 'onbetrouwbaar'.
Gaan we daar mee sturen en op vertrouwen? Werkelijk?
quote:
Van veel besmettingen wordt de bron nooit gevonden. Zeker niet in periodes waarin het aantal besmettelijken hoog is en bron- en contactonderzoek praktisch niet is uitgevoerd. En juist in die periodes is de kans dat je iemand tegenkomt (in een winkel of ergens anders) hoog. En juist in winkels en het OV is het nagenoeg onmogelijk om te achterhalen wie elkaar zijn tegengekomen, waardoor deze cijfers onvolledig zijn.

Eigenlijk zou je het moeten omdraaien: hoeveel CoronaMelder-gebruikers na een melding n.a.v. contact in een winkel een positieve testuitslag kregen. Zijn er cijfers die hierover een helder beeld geven dat winkelen veilig is? Ik ken ze niet.
[..]
Omgekeerde bewijslast. Risicoloos denken. Onveilig tot het tegendeel is bewezen.
Zo kunnen we wachten tot 2356. Leer leven met het virus ipv er tegen. Hadden we tot nu toe een jaar de tijd voor ipv deze panische angststuip voor iets met een overlevingskans van 99,85% als je al besmet bent geraakt.
quote:
Ik vind het ook tijd dat de winkels open gaan maar nu de R-waarde en het aantal besmettelijken en patiënten nog hoog zijn en oplopen is het beter en beter uit te leggen om nog een paar weken te wachten dan ze over een paar weken weer dicht te moeten gooien. De vaccinatie geeft perspectief en vasthouden aan maatregelen zorgt er ook voor dat het eerste effect van vaccinatie wordt versterkt waardoor we over iets later méér kunnen loslaten.
Avondklok er af kan nu al. Pure symboolmaatregel welke een onbewezen effect heeft. Ook kunnen de winkels standaard open met maatregelen zoals als een maximum aantal bezoekers binnen.
Voor de rest geef ik je wel gelijk dat even wachten op het moment dat de risicogroep is gevaccineerd. Prima en begrijpelijk met de huidige opnames, maar zo angstvallig vasthouden aan 'nee' vind ik een paar stappen te ver.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:23:45 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198333333
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is zeker verstandig als ongevaccineerd risicogroepslid. Maar voor de rest? Meh.
Dat zal moeten blijken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198333407
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het omt geeft toch echt aan wat het kabinet moet doen tegenwoordig. Dat zouden ze moeten doen inderdaad.
Dat komt omdat de overheid daarom vraagt. Als ze dat niet doen dan zegt een viroloog alleen: vermijd sociale contacten.
De overheid bepaalt daarna wie ze om advies vragen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:40:47 #55
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_198333514
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen geen 1,5 meter afstand gaan houden. Zeker niet na een paar biertjes. Zoals ook deze casus bewijst
Dat bewijst deze casus niet, want de situaties zijn compleet onvergelijkbaar.
pi_198333841
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:02 schreef Cynicio het volgende:

[..]

We zitten in de eindfase, en het kabinet wil duidelijk wachten met grote versoepelingen tot het moment dat de ziekenhuiscijfers sterk dalen door vaccinaties. Ik snap dat helemaal, want het welbekende zinnetje "nog even volhouden" is nu ook echt van toepassing. Aan de andere kant word ik de laatste tijd toch wel geraakt door verhalen van kleine ondernemers die hun pensioen en spaargeld kwijt zijn. Natuurlijk is dat voor een deel een emotioneel appèl, maar het weegt voor mij persoonlijk toch wel zwaar. Misschien maar goed dat ik deze beslissingen niet hoef te maken.
Het wordt een probleem als je een hoop ondernemingen en werknemers het laatste zetje geeft, niet omdat je daarmee onmiddellijk code zwart binnen 3 weken voorkomt, maar uit een soort van "We weten niet of het helpt, maar het zou misschien kunnen dat..." redenering. Je kunt mensen niet dwingen om iets vol te houden wat geen aantoonbaar nut heeft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik behoor tot een risico groep. Dus zal me niet snel op een terras vertonen. Want dat de mensen die daar komen zich aan de regels gaan houden? Daar heb ik geen vertrouwen in.
Prima toch?
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:07:44 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198333915
Verkeerde topique.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198333922
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:03 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het wordt een probleem als je een hoop ondernemingen en werknemers het laatste zetje geeft, niet omdat je daarmee onmiddellijk code zwart binnen 3 weken voorkomt, maar uit een soort van "We weten niet of het helpt, maar het zou misschien kunnen dat..." redenering. Je kunt mensen niet dwingen om iets vol te houden wat geen aantoonbaar nut heeft.
Dat is niet de redenering die ze communiceren naar de bevolking. De redenering is:

> winkels en horeca open
leidt tot
> meer reisbewegingen
+
> samenkomsten van mensen
= toename van besmettingen en overige cijfers

Klinkt niet onlogisch. De vraag is alleen of we die toename accepteren en misschien op een andere manier kunnen mitigeren. Daar heeft het kabinet zich natuurlijk op voorbereid door de avondklok in te voeren en deze als wisselgeld te gebruiken. Mitigatie door vaccinaties is onderweg maar nog niet op een hoog niveau.

Het is niet meer dan logisch dat de besmettingen zullen stijgen wanneer deze maatregelen worden versoepeld, maar dat hoeft geen gigantisch drama te zijn. Dat is m.i. het dilemma, niet of de maatregelen überhaupt nut hebben.
pi_198334051
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

bron?
Al wat ik gelezen heb is dat ruim 50% van de mensen geen idee heeft waar ze het hebben opgelopen
Daarbij

https://www.gelderlander.(...)www.volkskrant.nl%2F
Hoe lang blijft dit fabeltje doorleven. Kans op besmettingen buiten is marginaal, en dat weet men al bijna een jaar.

https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~b28c006b/

Dat de meeste besmettingen binnenshuis plaatsvinden is ook niks nieuws.
pi_198334832
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:14 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hoe lang blijft dit fabeltje doorleven. Kans op besmettingen buiten is marginaal, en dat weet men al bijna een jaar.

https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~b28c006b/

Dat de meeste besmettingen binnenshuis plaatsvinden is ook niks nieuws.
Achterhaald onderzoek

https://www.volkskrant.nl(...)s~ba32ab64/#:~:text='De%20kans%20om%20corona%20te,dat%20er%20niks%20gebeurd%20is.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-coronavirus-bergamo

https://www.gezondheidenw(...)ng-in-de-buitenlucht
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198334976
En een maand nadat de terrassen open zijn, en het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en doden weer stijgt, vindt de meerderheid van NL dat alle terrassen meteen gesloten moeten worden.

Haal altijd 30% van die 'meerderheid' af, om te compenseren voor de 'ich habe es nicht gewusst'-mensen, die niet verder wensen te kijken dan hun eigen voordeeltjes.
pi_198335170
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:14 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hoe lang blijft dit fabeltje doorleven. Kans op besmettingen buiten is marginaal, en dat weet men al bijna een jaar.

https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~b28c006b/

Dat de meeste besmettingen binnenshuis plaatsvinden is ook niks nieuws.
Het probleem dat jij niet wenst te zien, is dat 'buiten' niet de normale verblijfplaats van de mens is. 'Buiten' is bedoeld als overbrugging van het ene 'binnen' naar het andere 'binnen'.

Bijvoorbeeld:

Om buiten iets te kunnen drinken, moet je van jouw 'binnen' (je huis, #1) naar een 'buiten' en dan een ander 'binnen #2' (de slijter). Daarna ga je van dat ander 'binnen #2' naar een 'buiten' om je drank op te drinken.

Als je in je 'buiten' je drank op drinkt, en het is niet gezellig genoeg, dan bel je een paar vrienden om ook 'buiten' te komen drinken. Zeg 3 vrienden. Die vrienden gaan elk ook van hun 'binnen' (binnen #3, #4, en #5) via een 'buiten' naar een ander 'binnen' (#6, #7, #8), om drank te kopen. En gaan dan naar het 'buiten' waar jij ook bent.

En na een tijdje blijkt dat het zo gezellig is dat de drank op is, en dat je misschien ook nog wel iets te eten wil gaan halen. Dus ga je met één van je vrienden naar een ander 'binnen' (#9) om drank en eten te kopen. Inmiddels heb je genoeg gedronken om je niet helemaal meer precies aan de maatregelen te houden. Dus een groot risicomoment.

Dus. Voordat je 4 vrienden bij elkaar 'buiten' hebt, zijn jullie allemaal samen al in 9 verschillende 'binnens' geweest, waar elk van de 4 een kans heeft om besmet te raken. En in 'binnen' #9 (die zeker zal komen, als het gezellig is), besmet je elkaar dan. En misschien nog wat anderen.

Naderhand ga je allemaal weer van 'buiten' naar je respectievelijke 'binnens' (#10, #11, #12, #13), en heb je nog eens de kans dat je nog wat anderen besmet door de besmetting die je mogelijk in één van de ander 'binnens' hebt opgelopen.

Het blijft gewoon nooit bij een 'buiten', als je 'buiten' bent. Ik weet dat zelf heel goed, want ik ben ook zelf jong geweest en heb ook vaak genoeg dit soort dingen gedaan. En als je eerlijk bent, dan weet jij dit eigenlijk ook wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door RetepV op 05-03-2021 12:22:25 ]
pi_198335833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:15 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het probleem dat jij niet wenst te zien, is dat 'buiten' niet de normale verblijfplaats van de mens is. 'Buiten' is bedoeld als overbrugging van het ene 'binnen' naar het andere 'binnen'.

Bijvoorbeeld:

Om buiten iets te kunnen drinken, moet je van jouw 'binnen' (je huis, #1) naar een 'buiten' en dan een ander 'binnen #2' (de slijter). Daarna ga je van dat ander 'binnen #2' naar een 'buiten' om je drank op te drinken.

Als je in je 'buiten' je drank op drinkt, en het is niet gezellig genoeg, dan bel je een paar vrienden om ook 'buiten' te komen drinken. Zeg 3 vrienden. Die vrienden gaan elk ook van hun 'binnen' (binnen #3, #4, en #5) via een 'buiten' naar een ander 'binnen' (#6, #7, #8), om drank te kopen. En gaan dan naar het 'buiten' waar jij ook bent.

En na een tijdje blijkt dat het zo gezellig is dat de drank op is, en dat je misschien ook nog wel iets te eten wil gaan halen. Dus ga je met één van je vrienden naar een ander 'binnen' (#9) om drank en eten te kopen. Inmiddels heb je genoeg gedronken om je niet helemaal meer precies aan de maatregelen te houden. Dus een groot risicomoment.

Dus. Voordat je 4 vrienden bij elkaar 'buiten' hebt, zijn jullie allemaal samen al in 9 verschillende 'binnens' geweest, waar elk van de 4 een kans heeft om besmet te raken. En in 'binnen' #9 (die zeker zal komen, als het gezellig is), besmet je elkaar dan. En misschien nog wat anderen.

Naderhand ga je allemaal weer van 'buiten' naar je respectievelijke 'binnens' (#10, #11, #12, #13), en heb je nog eens de kans dat je nog wat anderen besmet door de besmetting die je mogelijk in één van de ander 'binnens' hebt opgelopen.

Het blijft gewoon nooit bij een 'buiten', als je 'buiten' bent. Ik weet dat zelf heel goed, want ik ben ook zelf jong geweest en heb ook vaak genoeg dit soort dingen gedaan. En als je eerlijk bent, dan weet jij dit eigenlijk ook wel.
Ik heb het hier over dat buiten de kans op besmettingen marginaal is.

Of je nou in het park met duizend man zit of op het terras, de situatie is hetzelfde.

Duizenden mensen BLM demonstratie, geen piek, helemaal niks. 400 Man in een club en 100 raken besmet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jed1Gam op 05-03-2021 13:03:46 ]
pi_198335916
quote:
Niks achterhaald.

What makes the outdoors safer?
Researchers say infections can happen outdoors, but the chances are massively reduced.

Fresh air disperses and dilutes the virus.

It also helps to evaporate the liquid droplets in which it is carried.

On top of that, ultraviolet light from the Sun should kill any virus that's out in the open.

https://www.google.com/am(...)/explainers-55680305
pi_198336232
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:01 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Niks achterhaald.

What makes the outdoors safer?
Researchers say infections can happen outdoors, but the chances are massively reduced.

Fresh air disperses and dilutes the virus.

It also helps to evaporate the liquid droplets in which it is carried.

On top of that, ultraviolet light from the Sun should kill any virus that's out in the open.

https://www.google.com/am(...)/explainers-55680305
Higher risk. Bathrooms shared with many others (moet je dus niet vanaf je terrasje naar de wc gaan)

Environment
Evidence continues to suggest that the vast majority of transmission happens in
indoor spaces; recent reviews considering data from several countries found very
little evidence of outdoor transmission for SARS-CoV-2, influenza or other
respiratory viruses [9, 10]. The small number of cases where outdoor transmission
may have occurred are associated with gatherings that facilitate close interactions,
particularly extended duration, or settings where people mixed in indoor venues
alongside an outdoor setting. It is therefore important that messaging recognises that
close interactions outdoors can still pose a risk

En dat is precies het risico wat je loopt met terrasjes opengooien
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198336274
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik heb het hier over dat buiten de kans op besmettingen marginaal is.

Of je nou in het park met duizend man zit of op het terras, de situatie is hetzelfde.

Duizenden mensen BLM demonstratie, geen piek, helemaal niks. 400 Man in een club en 100 raken besmet.
Er waren op dat moment ook nauwelijks besmettingen in Nederland. Is geen bewijs dus eerder gewoon mazzel
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198336317
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Higher risk. Bathrooms shared with many others (moet je dus niet vanaf je terrasje naar de wc gaan)

Environment
Evidence continues to suggest that the vast majority of transmission happens in
indoor spaces; recent reviews considering data from several countries found very
little evidence of outdoor transmission for SARS-CoV-2, influenza or other
respiratory viruses [9, 10]. The small number of cases where outdoor transmission
may have occurred are associated with gatherings that facilitate close interactions,
particularly extended duration, or settings where people mixed in indoor venues
alongside an outdoor setting. It is therefore important that messaging recognises that
close interactions outdoors can still pose a risk

En dat is precies het risico wat je loopt met terrasjes opengooien
Een terras is meer geordend dan een park op een zonnige dag. En nog als laatste keer, de kans is veel veel kleiner als in een afgesloten ruimte.

Waar ik woon gaan ze dus ook eerst de horeca met terrassen openen, 3x raden waarom.
pi_198336403
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Een terras is meer geordend dan een park op een zonnige dag. En nog als laatste keer, de kans is veel veel kleiner als in een afgesloten ruimte.

Waar ik woon gaan ze dus ook eerst de horeca met terrassen openen, 3x raden waarom.
Veel kleiner zal best... maar nog steeds een risico
En een terras is wellicht wat geordend, maar men blijft er langer zitten, loopt vlak langs elkaar, maakt gebruik van dezelfde wc en met een paar bier op gaat dat afstand houden ook rap minder worden. Dan nog een lekker muziekje erbij waardoor je harder moet praten en in elkaars oor moet schreeuwen en hoppaaaaa
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198336554
Ook stemmingsmakerij de andere kant op want de meesten zijn in algemeen nog gewoon voor.

Zelfde hier. Ben gewoon voor alleen de volgorde is bv niet te snappen.

Scholen waren al digitaal open, maar die moesten hoognodig open?
En wat zie je zoals was te verwachten.... Veel besmettingshaarden door het hele land heen op scholen.

Maar winkels en horeca die wel dicht waren en waar je wel afstand kan houden en waar je nooit haarden gaat krijgen omdat je weinig contacten hebt moeten wel dichtblijven?

Hoe is het te verkopen dat de scholen massaal op elkaar zitten met honderden en de tieners gewoon overal in kluitjes in het centrum lopen?
Terwijl een simpel terras op grote afstand van elkaar en waar je alleen een bediende treft ohhh zooo gevaarlijk is?
pi_198336583
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:05 schreef RetepV het volgende:
En een maand nadat de terrassen open zijn, en het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en doden weer stijgt, vindt de meerderheid van NL dat alle terrassen meteen gesloten moeten worden.

Haal altijd 30% van die 'meerderheid' af, om te compenseren voor de 'ich habe es nicht gewusst'-mensen, die niet verder wensen te kijken dan hun eigen voordeeltjes.
En toch blijven scholen nog open ondanks alle besmettingshaarden door het hele land heen....
Belachelijk.
pi_198337520
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is zeker verstandig als ongevaccineerd risicogroepslid. Maar voor de rest? Meh.
Zullen we dan maar even wachten tot de risicogroepen alleemaal ingeënt zijn?

Leuk dat de ziekenhuizen het weer aankunnen maar als de besmettingen heel hard op gaan lopen dan durf ik helemaal niet meer naar buiten als ik nog geen prikje gehad heb. Ik wil niet als statistiek verdwijnen als dat niet hoeft. Met een maand of twee dan heeft echt het gros van de risicogroepen de kans gehad op een vaccin. Die terrassen kunnen daar wel even op wachten, het is nu toch te koud nog.
pi_198337635
Is het jullie ook opgevallen dat winkelcentra sinds het openen van de kapper gewoon twee keer zoveel mensen trekken? Toch maar weer beter inplannen wanneer ik boodschappen ga doen.
pi_198338322
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Zullen we dan maar even wachten tot de risicogroepen alleemaal ingeënt zijn?

Leuk dat de ziekenhuizen het weer aankunnen maar als de besmettingen heel hard op gaan lopen dan durf ik helemaal niet meer naar buiten als ik nog geen prikje gehad heb. Ik wil niet als statistiek verdwijnen als dat niet hoeft. Met een maand of twee dan heeft echt het gros van de risicogroepen de kans gehad op een vaccin. Die terrassen kunnen daar wel even op wachten, het is nu toch te koud nog.
Net in de thuiswerkpauze even heerlijk buiten gezeten. Het is prima weer.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:44:58 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198338749
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Zullen we dan maar even wachten tot de risicogroepen alleemaal ingeënt zijn?

Leuk dat de ziekenhuizen het weer aankunnen maar als de besmettingen heel hard op gaan lopen dan durf ik helemaal niet meer naar buiten als ik nog geen prikje gehad heb. Ik wil niet als statistiek verdwijnen als dat niet hoeft. Met een maand of twee dan heeft echt het gros van de risicogroepen de kans gehad op een vaccin. Die terrassen kunnen daar wel even op wachten, het is nu toch te koud nog.
Vorig jaar lente/zomer ging het ook prima.
Waarom nu opeens niet?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198339889
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vorig jaar lente/zomer ging het ook prima.
Waarom nu opeens niet?
Wat ik me meen te herinneren gingen direct na het loslaten van maatregelen vorig jaar de getallen direct al weer omhoog. Ja, het werd in ieder geval nog een beetje zomerbeleving en omdat we bij het afschaffen van de meeste regels nog maar heel weinig besmettingen hadden leek het allemaal wel mee te vallen maar de getallen gingen toen relatief gezien best vlot omhoog. Het heeft me (en vele anderen) toen dan ook erg verbaasd dat er eind augustus niet weer de rem op gezet is.

Dat het vorig voorjaar steeds beter ging kwam omdat men zich toen wel aan de regels wilde houden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')