Maar het Brabantse gebruik aanrijden vind ik dan wel koddig.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 16:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hier precies andersom. Ik vind Limburgs koddig en Brabants lillik. Vooral 'wat pak jij?', 'ik heb brood bij' en het verschil tussen langs en naast niet snappen![]()
Verder lijkt Fries en Gronings niks op elkaar, dus ik vind het maar raar dat mensen dat verschil blijkbaar niet horen.
Ik spreek zelf zonder regionaal dialect maar ik neem wel heel veel over als ik een poosje in gesprek ben. Ik moet me in mijn werk ontzettend focussen om niet plat Mokums mee te praten want dan lijkt het net alsof ik mijn gesprekpartner belachelijk maak
Maar zó verwarrend! De eerste keer schrok ik me het apenzuur. Net als 'wanneer ben je afgewerkt?' Say whutquote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar het Brabantse gebruik aanrijden vind ik dan wel koddig.
In mijn dorp zeiden ze ook altijd "wa?", niet alleen als ze iets niet begrepen maar ongeveer aan het eind van iedere zin. En de koffie werd natuurlijk ingeschud. In plaats van doei hadden we haije/hoije (+ wa). Ik weet niet hoeveel hiervan van de Limburgse buren kwam.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar zó verwarrend! De eerste keer schrok ik me het apenzuur. Net als 'wanneer ben je afgewerkt?' Say whut![]()
Bij het woord aanrijden heeft de rest van Nederland uitleg nodig, dan duurt het even voordat iemand er is (en ik met een overgare maaltijd zat en doodongerust was omdat hij maar niet kwam en uit principe de telefoon uit had in de auto)quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar het Brabantse gebruik aanrijden vind ik dan wel koddig.
In mijn dorp zeiden ze ook altijd "wa?", niet alleen als ze iets niet begrepen maar ongeveer aan het eind van iedere zin. En de koffie werd natuurlijk ingeschud. In plaats van doei hadden we haije/hoije (+ wa). Ik weet niet hoeveel hiervan van de Limburgse buren kwam.
Die 2 gebruik ik altijd expres als ik met niet Brabanders praatquote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Aanrijden als wegrijden gebruiken wij in het westen niet net zoals afgewerkt trouwens.
'We zijn vanochtend om 10 uur aangereden'quote:
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar zó verwarrend! De eerste keer schrok ik me het apenzuur. Net als 'wanneer ben je afgewerkt?' Say whut![]()
Ik had ineens laatste post en ik ben niet heel goed met TT’squote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Deze TT is zo verwarrend. Ik was jullie helemaal kwijt.
Zeeuwen met hun 'laat maar doen' zijn het ergste evahhhhquote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:41 schreef Vanyel het volgende:
Misschien kunnen we dan bespreken of aanrijden erger is dan de wc aftrekken
Ís dat ook gewoon bazig en lomp, ook in het Nederlandsquote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik huil altijd een beetje van binnen als mijn vader in het Nederlands vraagt wat ik op mijn brood moet
Het klinkt zo... bazig. Terwijl het in het Limburgs een perfecte zin is.
Ik vond je linkje met kaart boeiendquote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Misschien vanavond voor Z en CS een nieuw Limburgs kwartiertje inlassen
Ik vond het lekkerquote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:37 schreef Myraela het volgende:
Ik heb Danio drop gekocht. Het is uh, apart.
Ik spreek niet zo veel mensen eigenlijk. Alleen wat winkelpersoneel.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe lang woon je al in Brabonesië joh
Ik ben blij dat jij hem voor me testte. Ik durfde het niet aan.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:39 schreef Myraela het volgende:
Zonder de vieze grijze kleur van de kwark, zou je denk ik niet echt raden dat het dropsmaak moest voorstellen.
Dat moet een van de verwarrendste uitdrukkingen van Nederland zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
'We zijn vanochtend om 10 uur aangereden'![]()
'Waaaaat?! Alles ok?'![]()
![]()
Dat is toch gewoon lastig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |