Spijtig te zien hoe ver Nederland afgezakt is tot het niveau : we kunnen/durven niks meer zelf. Wat de UK kan en de US ( en Hongarije en Tjechië) kan moeten wij toch ook kunnen ? Koop vaccins in die snel geleverd worden en laat je volk niet in de steek met oeverloos vergaderen en smoesjes dat het nu eenmaal niet anders kan.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 10:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dacht dat onze EU-vrienden hun recht van spreken op dit punt wel kwijt waren.
Weet je wat de geloofwaardigheid aantast? Dat trage handelen van de EU.
Is niet relevant voor de discussie.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je krijgt het wel maar vanuit de opvangorganisatie is het stil. Over twee weken hebben we al drie maanden er geen gebruik van mogen maken. Heb maar eens een over geinformeerd bij de opvangorganisatie.
[..]
Uit interesse; waarom krijg je geen toeslagen? een ouder die bewust niet werkt o.i.d?
[..]
Klopt van de SVB. net zoals vorig jaar
hoop dat de compensastie beter is want drie maanden niets kunnen of mogen afnemen mag wel wat tegenover staan.
Is dat niet net zoals de bezoekregeling van 1 persoon wat in de praktijk gewoon een advies is?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:55 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind de informatie op de site van het RIVM trouwens verwarrend.
[..]
En dan staat er verderop steeds overal dat het een dringend advies is. Dat is niet "moeten", hè
Mag hopen dat de overheid nooit deze zeggenschap over de lichamelijke integriteit van mijn kind krijgt, zeg.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:55 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind de informatie op de site van het RIVM trouwens verwarrend.
[..]
En dan staat er verderop steeds overal dat het een dringend advies is. Dat is niet "moeten", hè
Mijn kind mag allerlei risico's nemen die ze verkiest te nemen. Maa rmjin kind heeft ook recht op lichamelijke integriteit. Ze hoeft geen opa's en oma's te knuffelen als ze dat niet wil en bepaalt zelf wat er met haar lichaam gebeurt zolang dat kan. Dus vaccinaties tbv van haar gezondheid, tandartsbezoek, huisartsbezoek indien er een aanleiding voor is gaan gewoon door.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:51 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ook prima toch. Gaat mij er alleen om dat we niet moeten doen alsof het een opgave van jewelste is om je te laten testen. Tuurlijk kan men er even tegenop zien, maar uiteindelijk viel het heel erg mee. Mensen die kindermishandeling roepen zijn dezelfde mensen waarschijnlijk waarbij het kind niet mag spelen in een speeltuin omdat ze bang zijn dat ze eraf vallen. Maar dat is weer een andere discussie.
Ja. Het blijft haar eigen keuze. Want het is haar lichaam.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn kind mag allerlei risico's nemen die ze verkiest te nemen. Maa rmjin kind heeft ook recht op lichamelijke integriteit. Ze hoeft geen opa's en oma's te knuffelen als ze dat niet wil en bepaalt zelf wat er met haar lichaam gebeurt zolang dat kan. Dus vaccinaties tbv van haar gezondheid, tandartsbezoek, huisartsbezoek indien er een aanleiding voor is gaan gewoon door.
Bij een snotneusje meteen een test zodat ze zsm weer naar school kan, vind ik niet nodig. Mocht ze echt ziek zijn, dan wordt er wel getest. Het is niet dat ze uit principe niet getest wordt, of omdat ik het zielig vind of kindermishandeling, maar ik vind dat ze daar zelf iets in te zeggen heeft. Ze is bijna 12, en dan heeft ze wettelijk gezien het recht zelf mee te beslissen over medische zaken. Die paar maanden maken niet het verschil tussen een kind dat zelf mee mag beslissen en een kind dat dat nog niet mag, wat mij betreft.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn kind mag allerlei risico's nemen die ze verkiest te nemen. Maa rmjin kind heeft ook recht op lichamelijke integriteit. Ze hoeft geen opa's en oma's te knuffelen als ze dat niet wil en bepaalt zelf wat er met haar lichaam gebeurt zolang dat kan. Dus vaccinaties tbv van haar gezondheid, tandartsbezoek, huisartsbezoek indien er een aanleiding voor is gaan gewoon door.
Bij een snotneusje meteen een test zodat ze zsm weer naar school kan, vind ik niet nodig. Mocht ze echt ziek zijn, dan wordt er wel getest. Het is niet dat ze uit principe niet getest wordt, of omdat ik het zielig vind of kindermishandeling, maar ik vind dat ze daar zelf iets in te zeggen heeft. Ze is bijna 12, en dan heeft ze wettelijk gezien het recht zelf mee te beslissen over medische zaken. Die paar maanden maken niet het verschil tussen een kind dat zelf mee mag beslissen en een kind dat dat nog niet mag, wat mij betreft.
Prima en respect voor jullie principes. Maar ik kan het niet helpen een beetje te moeten 'cringen' bij jullie posts.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het blijft haar eigen keuze. Want het is haar lichaam.
En ik als ouder zal voor dat belang opkomen.
Mag hoor.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Prima en respect voor jullie principes. Maar ik kan het niet helpen een beetje te moeten 'cringen' bij jullie posts.
Amsterdam ook al 1 terras. Maarliefst.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Omroep Brabant is LIVE
Een terras is open. Het is wat.
Die is alweer dichtquote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Amsterdam ook al 1 terras. Maarliefst. [ twitter ]
quote:Terras op de Nieuwmarkt na anderhalf uur weer gesloten
De horeca-ondernemer die zijn terras op de Amsterdamse Nieuwmarkt buiten had gezet voor gasten, heeft het terras na een waarschuwing weer moeten sluiten. Met de opening van zijn terras protesteerde hij tegen de coronamaatregelen van de overheid.
Het terras is anderhalf uur open geweest. De eigenaar kreeg geen boete, maar wel een officiële waarschuwing.
Dat mag. Ik weet niet wat precies cringe-worthy is in jouw beleving, maar ik denk dat het over de lichamelijke integriteit gaat, want dat is bij veel mensen een raar fenomeen als het om kinderen gaat. En iets voor een ander topicquote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Prima en respect voor jullie principes. Maar ik kan het niet helpen een beetje te moeten 'cringen' bij jullie posts.
Die is alweer dicht geloof ik.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Amsterdam ook al 1 terras. Maarliefst. [ twitter ]
Dat is al sinds augustus niet meer zo. Nu is het binnen 28 dagen na een positieve test zonder verder filter. Engeland (dus niet het hele VK) publiceert daarnaast nog het getal aan doden binnen 60 dagen na een positieve test, vermeerderd met het aantal doden dat covid op z'n death certificate heeft staan, en het getal aan oversterfte.quote:
Ik denk dat het verschil maakt waar je het belang van testen legt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mag. Ik weet niet wat precies cringe-worthy is in jouw beleving, maar ik denk dat het over de lichamelijke integriteit gaat, want dat is bij veel mensen een raar fenomeen als het om kinderen gaat. En iets voor een ander topicMaar wel iets wat ik, en capricia dus kennelijk ook, van belang vind.
Ja o.a. dat. Ik kan dat niet echt rijmen met een testje waar een staafje 3 seconden in je neus zit en 3 seconden in je mond en je na 30 seconden weer buiten staat.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mag. Ik weet niet wat precies cringe-worthy is in jouw beleving, maar ik denk dat het over de lichamelijke integriteit gaat, want dat is bij veel mensen een raar fenomeen als het om kinderen gaat. En iets voor een ander topicMaar wel iets wat ik, en capricia dus kennelijk ook, van belang vind.
Oh ik heb er juist alle respect voor. Mijn ouders waren/zijn ook zo. Altijd erg gewaardeerd.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Je schrijft @Scrummie en @Elan verkeerd.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:wereldgozer @:ggmm en ik zijn benieuwd naar de piek in besmettingen die we volgende week gaan zien in Breda.
Stelletje aso's! Zo komen we nooit uit de crisis!
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Spijtig te zien hoe ver Nederland afgezakt is tot het niveau : we kunnen/durven niks meer zelf. Wat de UK kan en de US ( en Hongarije en Tjechië) kan moeten wij toch ook kunnen ? Koop vaccins in die snel geleverd worden en laat je volk niet in de steek met oeverloos vergaderen en smoesjes dat het nu eenmaal niet anders kan.
Alles op slot en veel te weinig vaccineren om de boel snel weer open te kunnen. Wat een puinhoop hebben ze er van gemaakt. Dat moet toch veel beter kunnen ? Zijn wij een volk van watjes en dweilen geworden ?
De hoge heren zelf hebben er weinig last van. Het volk dat ook niks meer durft zit klem. Er is veel te weinig durf en animo om eens stevig tegen de regering aan te schoppen.
De verkiezingen worden natuurlijk weer een lachertje. De heren/dames staan al klaar en hebben hun plan allang getrokken. Gewoon verder gaan op de oude voet. Het volk heeft tig partijen om uit te kiezen maar de uitkomst staat al vast. Het is één grote volksverlakkerij die hele * vrije * verkiezingen.
Ik kan het woord * zorgelijk * niet meer uitstaan. Niet de viruscrises is zorgelijk maar dat Hugo en consorten er zo'n puinhoop van maken. Laat dan iig alle vaccins die je wél hebt opspuiten. Dat er niks anders op zit in de huidige situatie kan echt een kind nog snappen.
Wij zijn een klein gezin, met maar 1 kind. Wij werken beide al volledig thuis. Voor ons is het dus geen probleem om 'met het hele gezin' thuis te blijven als onze dochter een snotneus heeftquote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat het verschil maakt waar je het belang van testen legt.
Welke ouder is er niet voor dat een kind over zijn eigen lichamelijke integriteit gaat? Alleen valt bij mij het belang van testen onder hetzelfde kopje als tandarts of inentingen, omdat we het ons domweg niet kunnen permitteren om met het hele gezin thuis te blijven iedere keer als er eentje verkouden is.
Zeggen we beiden vanuit ons vakantiehuisje momenteel.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij zijn een klein gezin, met maar 1 kind. Wij werken beide al volledig thuis. Voor ons is het dus geen probleem om 'met het hele gezin' thuis te blijven als onze dochter een snotneus heeft
Huh, jullie waren toch een koppeltje?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeggen we beiden vanuit ons vakantiehuisje momenteel.![]()
En voor de mensen hier: nee ik ben geen dubbelganger van miss_sly.
Dat hoop ik ook. Teven hoop ik dat jij en andere ouders het nut gaat inzien van testen en genoeg mensen het nut gaan inzien van vaccineren want het zou wat zijn als we straks met alle dringende adviezen en mensen die daar niks mee doen wegens hun eigen mening onnodig blijven hangen in uitbraken en allerlei maatregelen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Mag hopen dat de overheid nooit deze zeggenschap over de lichamelijke integriteit van mijn kind krijgt, zeg.
Komt niet, het is wel klaar nuquote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:19 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Je schrijft @:scrummie en @:elan verkeerd.
Is het zo duidelijk?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Huh, jullie waren toch een koppeltje?
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Is het zo duidelijk?![]()
Nee, alle gekheid op een stokje, we hebben elkaar nog nooit ontmoet in levende lijve.
Meen je dit nou serieus?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:20 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Die VOC mentaliteit door JPB geroemd
Sowieso in de buitenlucht moet er veel soepeler omgegaan worden met regels, kom qua sporten in groepsverband. Alsof je in de buitenlucht corona krijgt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja wel waar. Het blijft belachelijk dat terrassen od zonnestudio's niet open mogen.
ALs je dat nu roept word je direct verketterd door de BLM en antifa idioten.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus?Die vent werd keihard uitgelachen om die opmerking destijds, man
Is het argument 'reisbewegingen' ineens met pensioen gegaan?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Sowieso in de buitenlucht moet er veel soepeler omgegaan worden met regels, kom qua sporten in groepsverband. Alsof je in de buitenlucht corona krijgt.
Ik vind die actie wel cool, als ze dat nou massaal in het weekend doen. Overal terrassen afgezet met linten maar wel drankjes verkopen. Heb je ook niet gelijk een boete te pakken.quote:
Wat valt onder reisbeweging? Blokje om joggen? Wandelen in het park een paar straten verderop? Hoeveel meter van je huis mag je, om het niet als 'reisbeweging' te laten tellen?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is het argument 'reisbewegingen' ineens met pensioen gegaan?
Het ging om sporten in teamverband en dan moet je toch naar de vereniging in de bus/trein/metro. Of op de fiets, of in de auto, maar dat is nogal afhankelijk van locatie.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:34 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Wat valt onder reisbeweging? Blokje om joggen? Wandelen in het park een paar straten verderop? Hoeveel meter van je huis mag je, om het niet als 'reisbeweging' te laten tellen?
Ik denk dat ze vooral bang zijn voor volle bussen en treinen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:34 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Wat valt onder reisbeweging? Blokje om joggen? Wandelen in het park een paar straten verderop? Hoeveel meter van je huis mag je, om het niet als 'reisbeweging' te laten tellen?
Reisbewegingen inperken slaat nergens op. De mobiliteitscijfers via Google zijn al weken stijgende terwijl de cijfers qua besmettingen alleen maar dalen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is het argument 'reisbewegingen' ineens met pensioen gegaan?
Dan had je beter de scholen dicht kunnen houden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vooral bang zijn voor volle bussen en treinen.
Maar die moesten open want DE JEUGD.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan had je beter de scholen dicht kunnen houden.
De besmettingscijfers dalen niet (en dan kijk ik naar pletdecurve.nl). Maar oke, ik heb helemaal geen zin in die discussie voor de 300e keer te voeren.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Reisbewegingen inperken slaat nergens op. De mobiliteitscijfers via Google zijn al weken stijgende terwijl de cijfers qua besmettingen alleen maar dalen.
Daarnaast is sporten gezond voor lichaam en geest, dat moet je ook meewegen. En raken nog steeds de meeste mensen thuis besmet.
De jeugd is natuurlijk niet digitaal genoeg en konden de weg naar al die digitale lessen niet vindenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar die moesten open want DE JEUGD.
Nee de jeugd zit zwaar onderprikkeld sociaal contact te missen. Die rijtjes naamvallen stampen een in stinkend leerhok dan wel de eigen kamer kan ze gestolen worden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De jeugd is natuurlijk niet digitaal genoeg en konden de weg naar al die digitale lessen niet vinden![]()
Totaal niet vergelijkbaar natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe oud is ze?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:38 schreef mascara-klodder het volgende:
stiefmama werd net gebeld door de huisarts: donderdag krijgt ze daar haar vaccinatie
Dus dan ken ik 5 mensen die gevaccineerd zijn en nul mensen die corona hebben gehad...
Is niet zo raar met die open scholen. Ik reis weer flink.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Reisbewegingen inperken slaat nergens op. De mobiliteitscijfers via Google zijn al weken stijgende terwijl de cijfers qua besmettingen alleen maar dalen.
Daarnaast is sporten gezond voor lichaam en geest, dat moet je ook meewegen. En raken nog steeds de meeste mensen thuis besmet.
Hoe werkt dat met die uitnodigingen? Krijg je geen brief in de bus dan of digitaal met je uitnodiging?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:38 schreef mascara-klodder het volgende:
stiefmama werd net gebeld door de huisarts: donderdag krijgt ze daar haar vaccinatie
Dus dan ken ik 5 mensen die gevaccineerd zijn en nul mensen die corona hebben gehad...
Correct.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |