Wat zal dat eerste biertje goed smakenquote:Op maandag 1 maart 2021 16:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Lijkt mij best realistisch en haalbaar als de cijfers geen gekke dingen meer gaan doen. Half maart beginnen met de avondklok en de winkels, dit 2/3 weken goed in de gaten houden en dan begin april de terrassen.
Tevens,quote:Op maandag 1 maart 2021 16:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dank je wel. In dat artikel staat dit:
[..]
Dit lijkt redelijk recent te zijn, dus van afgelopen februari. Als we dus uit gaan van 40.000 mensen gaat het over 40.000 mensen van afgelopen februari, op een geschat aantal van 3 tot 3,5 miljoen besmettingen. Niet om het te bagatelliseren, maar om het in perspectief te plaatsen. Er staat nergens dat het blijvende klachten zijn. Ik zie juist vooral vergelijkingen met longontstekingen in die teksten. Vraag me af waarom ze niet naar het ziekenhuis geweest zijn, dat had wellicht juist veel leed voorkomen.
Kan die Kuipers gewoon niet even zijn mond houden en zich bij zijn eigen leest houden??quote:Op maandag 1 maart 2021 15:44 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Kuipers: ''Voor verdere versoepelingen is nog helemaal geen ruimte. We zullen nog een aantal weken moeten wachten''
Kuipers: ''De wereld zal er in Mei 2021 wel heel anders uitzien dan nu''
Kuipers: ''Lijsttrekkers beloven veel versoepelingen, maar er is gewoon niks mogelijk''
Absoluut, sinds september geen tapbiertje meer gehad. Mijn portemonnee zal overigens wel een traantje laten.quote:Op maandag 1 maart 2021 16:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat zal dat eerste biertje goed smaken🍺
Stress kan zeker heel veel fysieke klachten geven, goed punt. Ik ontken zeker niet dat er mensen zijn die klachten hebben/houden, maar mensen die niet in het ziekenhuis hebben gelegen maar blijvende klachten hebben lijkt me een beperkte hoeveelheid mensen.quote:Op maandag 1 maart 2021 16:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tevens,
Uit datzelfde AD artikel:
Marlon: ,,Ik ben ook bij de longarts en cardioloog geweest, maar er werd niets gevonden. Dat is aan de ene kant ontzettend fijn nieuws, maar aan de andere kant blijven de zorgen voor de toekomst. Wat is dan wel dat vervelende gevoel op mijn borst?”
Er bestaat ook zoiets als hypochondrie. Zeg niet dat dat bij al deze mensen speelt, maar iemand die bijv gevoelig is voor pijntjes, onverklaarbare dingetjes die je voelt etc, kan zich daar gi-ga op gaan focussen en de paniek die dat triggert, triggert dan ook zaken als benauwdheid, hartkloppingen duizeligheid, pijn en ga zo maar door.
Diegene voelt dat dan écht, maar fysiologisch is er geen oorzaak te vinden...
Denk dat dit bij een deel van deze mensen ook echt een rol zou kunnen spelen en dat het dus ook mogelijk een psychologisch aspect heeft.
Maar goed, dat zou dan verder onderzocht moeten worden.
Dat is nogal wat om te beweren. Er zijn bijvoorbeeld beperkingen aan het type onderzoek dat wordt uitgevoerd. In mijn longen zit 'waarschijnlijk' littekenweefsel. Is niet met zekerheid te zeggen en ook niet uit te sluiten. Over de impact daarvan op mijn leven kan een arts ook niks zeggen. Er is zoveel wat artsen niet weten. De makkelijke route is om mensen van hypochondrie te beschuldigen.quote:Op maandag 1 maart 2021 16:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tevens,
Uit datzelfde AD artikel:
Marlon: ,,Ik ben ook bij de longarts en cardioloog geweest, maar er werd niets gevonden. Dat is aan de ene kant ontzettend fijn nieuws, maar aan de andere kant blijven de zorgen voor de toekomst. Wat is dan wel dat vervelende gevoel op mijn borst?”
Er bestaat ook zoiets als hypochondrie. Zeg niet dat dat bij al deze mensen speelt, maar iemand die bijv gevoelig is voor pijntjes, onverklaarbare dingetjes die je voelt etc, kan zich daar gi-ga op gaan focussen en de paniek die dat triggert, triggert dan ook zaken als benauwdheid, hartkloppingen duizeligheid, pijn en ga zo maar door.
Diegene voelt dat dan écht, maar fysiologisch is er geen oorzaak te vinden...
Denk dat dit bij een deel van deze mensen ook echt een rol zou kunnen spelen en dat het dus ook mogelijk een psychologisch aspect heeft.
Maar goed, dat zou dan verder onderzocht moeten worden.
Ah zo. Maakt mij verder niet uit, geef eind van de maand maar door wat je wil, kijken we even hoe we het regelen.quote:Op maandag 1 maart 2021 16:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dacht het ja.
Of Nintendo eshop.
Heb m'n PS4 eigenlijk al maanden niet gebruikt.
quote:Op maandag 1 maart 2021 15:38 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Kampioen worden in een volle kuip. Lekker man
Aight sportief.quote:Op maandag 1 maart 2021 16:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah zo. Maakt mij verder niet uit, geef eind van de maand maar door wat je wil, kijken we even hoe we het regelen.
Ik zei alleen dat het mogelijk is en dat het psychologische aspect van klachten ook onderzocht zou moeten worden.quote:Op maandag 1 maart 2021 16:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is nogal wat om te beweren. Er zijn bijvoorbeeld beperkingen aan het type onderzoek dat wordt uitgevoerd. In mijn longen zit 'waarschijnlijk' littekenweefsel. Is niet met zekerheid te zeggen en ook niet uit te sluiten. Over de impact daarvan op mijn leven kan een arts ook niks zeggen. Er is zoveel wat artsen niet weten. De makkelijke route is om mensen van hypochondrie te beschuldigen.
Ik snap je punt echt wel. Mensen die heel ziek zijn geweest zijn vaker erg met hun lichaam bezig en wat ze wel en niet voelen. Waar ik aanstoot aan neem is dat je zonder bewijs beweert dat een grote groep uit hypochonders bestaat. En je gebruik van de term 'hypochondrie' is evenmin fraai. Het is heel goed mogelijk dat een aanzienlijke groep niet ernstig ziek (meer) is maar nog wel met restverschijnselen te maken heeft. Dat is geen hypochondrie.
Sportief!quote:Op maandag 1 maart 2021 16:29 schreef Scrummie het volgende:
Voor de mensen die denken; donder op met deze SC (tussen Elan en Scrummie). Het was een weddenschap gerelateerd aan corona hoor!
Helaas zit ik ook wel eens mis met voorspellingen (gebeurt niet vaak) maar in deze is Elan de winnaar.
Ja, je zegt er namelijk mee dat deze mensen zich inbeelden dat ze een heel erge ziekte hebben, dat ze in normale lichamelijke functies symptomen van iets verschrikkelijks zien. Als ze echter met restverschijnselen te maken hebben, wat volkomen plausibel is, dan is dat geen hypochondrie.quote:Op maandag 1 maart 2021 16:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat het mogelijk is en dat het psychologische aspect van klachten ook onderzocht zou moeten worden.
Dat je de term hypochondrie niet fraai vindt, oke. Dat mag.
Toen was er nog geen Britse variant.quote:Op maandag 1 maart 2021 16:04 schreef popje het volgende:
[..]
Eind mei? Dat wil zeggen dat er met vaccinaties niet meer mogelijk is dan vorig jaar en dat we nog twee maanden met die kutklok zitten volgens jou?
Het moet gewoon veel eerder zijn.quote:Op maandag 1 maart 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
16 maart - Avondklok
1 april Terassen + Winkels
15 april : sporten buiten
1 mei : sporten binnen
1 juno : horeca binnen
Oke. Als ze niks vinden en jij bent weldegelijk "ziek" zoals je zegt, waar baseer je je "ziek zijn" dan op? Buiten dat het je mening is?quote:Op maandag 1 maart 2021 16:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, je zegt er namelijk mee dat deze mensen zich inbeelden dat ze een heel erge ziekte hebben, dat ze in normale lichamelijke functies symptomen van iets verschrikkelijks zien. Als ze echter met restverschijnselen te maken hebben, wat volkomen plausibel is, dan is dat geen hypochondrie.
Ik heb meermalen meegemaakt dat er in het ziekenhuis niks werd gevonden terwijl ik wel degelijk ziek was. Mensen overschatten wat bloedonderzoeken en scans artsen kunnen vertellen. Het zijn vaak grove indicatoren en niet de fijnmazige instrumenten die wij erin zien.
Dus het zinnetje dat jij uitlichtte hoeft niet zoveel te zeggen. De gepaste reactie van artsen is dan ook nieuwsgierigheid, niet scepsis.
En dan in september alles weer dicht?quote:Op maandag 1 maart 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
16 maart - Avondklok
1 april Terassen + Winkels
15 april : sporten buiten
1 mei : sporten binnen
1 juno : horeca binnen
quote:Op maandag 1 maart 2021 16:40 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
En dan in september alles weer dicht?
Die is dus ook beperkt, tot enkele 10.000den. De zwaarte van de klachten zal zeker verschillen.quote:Op maandag 1 maart 2021 16:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stress kan zeker heel veel fysieke klachten geven, goed punt. Ik ontken zeker niet dat er mensen zijn die klachten hebben/houden, maar mensen die niet in het ziekenhuis hebben gelegen maar blijvende klachten hebben lijkt me een beperkte hoeveelheid mensen.
In andere landen wordt al gesproken over het handhaven van de maatregelen zelfs na een vaccin.quote:Op maandag 1 maart 2021 16:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tuurlijk, september alles weer dicht. De leveringen zijn natuurlijk onder voorbehoud, maar zelfs als we de helft krijgen dan kunnen we in principe alles open houden omdat je veel sneller groepsimmuniteit kunt opbouwen onder de jonge bevolking mocht die nog niet gevaccineerd zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |