SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
quote:Op maandag 1 maart 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Voor wie wilt vergelijken:
Gisteren: 4.669
Vorige week maandag: 4.162
Zowaar een daling tov vorige weekquote:Op maandag 1 maart 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 3.826
Totaal: 1.092.452 (+3.762 ivm -64 corr.)
Perc. positief 25 feb - 27 feb: 8,8%
Opgenomen: 145
Huidig: 1.375 (+53)
Opgenomen op IC: 30
Huidig: 536 (+10)
Overleden: 22
Totaal: 15.584
https://twitter.com/mzelst/status/1366391810260676609
Klopt niet met de modellen!quote:Op maandag 1 maart 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
quote:
Huh?quote:Op maandag 1 maart 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Opgenomen: 145
Huidig: 1.375 (+53)
Opgenomen op IC: 30
Huidig: 536 (+10)
Overleden: 22
Totaal: 15.584
https://twitter.com/mzelst/status/1366391810260676609
Ah op die manier. Ik ben het wel met je eens dat het elkaar waarschijnlijk wel laat wegstrepen als je ook de mensen meetelt die langdurige klachten houden doordat ze niet geholpen kunnen worden. Denk dat we daarbij ook verschil moeten maken voor het soort klachten.quote:Op maandag 1 maart 2021 15:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Klopt dat het negatief is, maar als tegenwicht voor het te positieve gaf ik het ook aan. Die 45.0000 is een gebalanceerde aannamen, er zijn er ook veel die het ziekenhuis niet halen en toch klachten houden, ook zijn er veel die na opname redelijk snel hersteld zijn. Die kun je waarschijnlijk tegen elkaar wegstrepen. Ik gebruik die 45.000 meer als percentage meetlat voor ernstige gevolgen van langdurige aard.
Ja eens. Ik vind de aanpak die Herstel-NL voorstelt ook veel te simpel, net als de aanpak van het Red Team. De waarheid ligt wat mij betreft in het midden. Er zijn (tot er voldoende gevaccineerd is) maatregelen nodig. Welke maatregelen dat zijn zou dan het discussiepunt moeten zijn.quote:Compleet met je eens verder, maar dat eeuwige gewauwel over dat er zo weinig doden zijn en dus geen maatregelen nodig waren wordt wat eentonig. Het complete verhaal is veel complexer dan de stellingen die hier zijn gebruikt en het is onmogelijk om te kijken wat de gevolgen waren geweest.
Ah zoquote:Op maandag 1 maart 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Was een foutje, ik plaatste het weekgemiddelde
Staat nog bij Hull op de veerboot te wachten denk ikquote:
Nederlandse variantquote:
Ja alle landen waren in het begin aan het haasten om het eerste vaccin te zetten, om dan vervolgens in een maand tijd 200 vaccinaties te zetten en daarna pas beginnen met uitrollen van de grote schaalquote:Op maandag 1 maart 2021 15:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)-op-museumplein.html
Nederland staat ineens 4e op de schaal van meest gevaccineerden.
Een paar weken geleden toen NL een beetje achteraan liep stond de hele media te schreeuwen.
Nu hoor je niks.
Dat kan toch niet anders dan effect van vaccinatie zijn? Die daling is anders veel te steil. Ziet er wel goed uit!quote:
Die discussie is wel klaar lijkt me. Nu nog even Jaap op TV live zeggen dat ie het bij het verkeerde eind had omdat hij nog Excel 97 gebruikte.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
18 gemeentes met 0 besmettingen
18 gemeentes met 1 besmettingen
92 gemeentes met 2-4 besmettingen
103 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dat effect is echt snel te zien. Niet verwacht.quote:
Fixedquote:Op maandag 1 maart 2021 15:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die discussie is wel klaar lijkt me. Nu nog even Jaap op TV live zeggen dat ie het bij het verkeerde eind had.
Als straf moet hij dan z'n vieze rooksnor afscheren waxen.
Komt door Brexit, mag het land niet in op Ijmuiden.quote:Op maandag 1 maart 2021 15:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Staat nog bij Hull op de veerboot te wachten denk ik
Jup, het aantal besmettingen lijkt een beetje voort te kabbelen. Maar in de verzorgingstehuizen gaat het echt een stuk beter nu. Volgende stap is 60+ en kwetsbaren ook in te enten, dat zijn de mensen die in het ziekenhuis komen. De verpleeghuisbewoners komen daar niet eens vaak.quote:Op maandag 1 maart 2021 15:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kan toch niet anders dan effect van vaccinatie zijn? Die daling is anders veel te steil. Ziet er wel goed uit!
Als de cijfers zo duidelijk zijn (al na 1 prik) dan valt er ook wel wat voor te zeggen in mijn ogen om de eerste prik (van Pfizer en Moderna) uit te stellen, zelfs na 6 weken.quote:Op maandag 1 maart 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Jup, het aantal besmettingen lijkt een beetje voort te kabbelen. Maar in de verzorgingstehuizen gaat het echt een stuk beter nu. Volgende stap is 60+ en kwetsbaren ook in te enten, dat zijn de mensen die in het ziekenhuis ter recht komen. De verpleeghuisbewoners komen daar niet eens vaak.
Zowel Herstel-NL als het Red Team, maar ook van die Zero Covin en Containment weet ik het groepen. Ze hebben allemaal gemeen dat ze cherry-picken in het totale verhaal en het vervolgens zo weten te framen dat hun uitgangspositie klopt. En als ze er dan toch niet uitkomen zijn ze ineens geen alternatief RIVM meer of 'spelen ze een spel waar ze niet aan mee willen spelen'.quote:Op maandag 1 maart 2021 15:18 schreef chratnox het volgende:
Ja eens. Ik vind de aanpak die Herstel-NL voorstelt ook veel te simpel, net als de aanpak van het Red Team. De waarheid ligt wat mij betreft in het midden. Er zijn (tot er voldoende gevaccineerd is) maatregelen nodig. Welke maatregelen dat zijn zou dan het discussiepunt moeten zijn.
Dit is echt heel erg fijn!quote:
Moet je voorstellen hoe de komende weken er dan uit gaan zien. Mensen boven de 80 zijn degenen die het meest overlijden aan dit virus, dus het aantal overlijdens zou ook moeten gaan dalen de komende weken. Dit lijkt me het perfecte beeld dat de modellen er rekening houdend met vaccinatie en mensen die al eerder besmet zijn geweest heel anders uit zien.quote:Op maandag 1 maart 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Jup, het aantal besmettingen lijkt een beetje voort te kabbelen. Maar in de verzorgingstehuizen gaat het echt een stuk beter nu. Volgende stap is 60+ en kwetsbaren ook in te enten, dat zijn de mensen die in het ziekenhuis komen. De verpleeghuisbewoners komen daar niet eens vaak.
Dat is het weekendeffect. De cijfers zijn flink stijgendequote:
Dit zullen we hopelijk snel terug gaan zien in de ziekenhuiscijfers.quote:
Waarom? Week of 3 geleden zaten we nog op meer dan 200 opnames per dag, dat gaat dus ook omlaag. Niet heel snel, maar dat was te verwachten.quote:Op maandag 1 maart 2021 15:25 schreef Elan het volgende:
Ziekenhuizen, eigenlijk het enige dat relevant is qua cijfers is wel weer kut.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |