SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
allesquote:Op zondag 28 februari 2021 21:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Waar wil je dan allemaal vanaf uit de volgende lijst?
- accijns
- btw
- inkomsten/loonbelasting
- vermogensrendementsheffing
- schenkbelasting
Het gaat me niet om specifieke belastingen. Maar vind je het niet krom dat de overheid met de ene hand geldt neemt en met de andere hand geld teruggeeft? De Belastingdienst is de afgelopen tien jaar opgezwollen tot een gigantische moloch door al die grapjes. Kost handenvol geld, die gekkigheid.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:38 schreef Citizen.Erased het volgende: [..] Waar wil je dan allemaal vanaf uit de volgende lijst? - accijns - btw - inkomsten/loonbelasting - vermogensrendementsheffing - schenkbelasting
Dat vind ik niet krom, want dat is een taak van de overheid.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:44 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Het gaat me niet om specifieke belastingen. Maar vind je het niet krom dat de overheid met de ene hand geldt neemt en met de andere hand geld teruggeeft? De Belastingdienst is de afgelopen tien jaar opgezwollen tot een gigantische moloch door al die grapjes. Kost handenvol geld, die gekkigheid.
vermogen is waarschijnlijk ook al belasting over betaaldquote:Op zondag 28 februari 2021 21:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat vind ik niet krom, want dat is een taak van de overheid.
Daarbij is het toch juist dé reden om tot het vereenvoudigen van toeslagen te komen (en eventueel ook een basisinkomen te onderzoeken).
Ik ben van mening dat het "rendement" voor vermogensrendementsheffing realistischer mag zijn; en ik vind dat schenkbelasting eigenlijk niet zou moeten bestaan (of verminderd zou moeten worden) omdat over dat geld al belasting betaald is.
Zou je het logisch vinden als jouw sportclub 100 euro contributie zou rekenen en je daarna met een zwierig gebaar 40 euro zou teruggeven? Nee toch? Dat zou je toch omslachtig vinden? Waarom vind je dat dan wel heel normaal met de contributie die je betaalt voor je lidmaatschap van Nederland?quote:Op zondag 28 februari 2021 21:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat vind ik niet krom, want dat is een taak van de overheid.
Daarbij is het toch juist dé reden om tot het vereenvoudigen van toeslagen te komen (en eventueel ook een basisinkomen te onderzoeken).
Ik ben van mening dat het "rendement" voor vermogensrendementsheffing realistischer mag zijn; en ik vind dat schenkbelasting eigenlijk niet zou moeten bestaan (of verminderd zou moeten worden) omdat over dat geld al belasting betaald is.
Mja niet iedereen krijgt geld terug op zijn lidmaatschap natuurlijkquote:Op zondag 28 februari 2021 21:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zou je het logisch vinden als jouw sportclub 100 euro contributie zou rekenen en je daarna met een zwierig gebaar 40 euro zou teruggeven? Nee toch? Dat zou je toch omslachtig vinden? Waarom vind je dat dan wel heel normaal met de contributie die je betaalt voor je lidmaatschap van Nederland?
Gechargeerd voorbeeld, maar ik hoop dat je mijn punt snapt.
Ik probeer te herleiden wat je nu exact wil.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zou je het logisch vinden als jouw sportclub 100 euro contributie zou rekenen en je daarna met een zwierig gebaar 40 euro zou teruggeven? Nee toch? Dat zou je toch omslachtig vinden? Waarom vind je dat dan wel heel normaal met de contributie die je betaalt voor je lidmaatschap van Nederland?
Als je daar komt alleen voor de koffie niet.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja niet iedereen krijgt geld terug op zijn lidmaatschap natuurlijk
Nee als je teveel verdient ook nietquote:Op zondag 28 februari 2021 21:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je daar komt alleen voor de koffie niet.
Vaak wel, maar niet altijd. Niet iedereen krijgt loon namelijk.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
vermogen is waarschijnlijk ook al belasting over betaald
Hoe hebben ze anders vermogen opgebouwd zonder er belasting over te betalen? Kan ook uit onderneming zijn, maar daar is dan ook al belasting overbetaald. Erfenis... is er al erfbelasting over betaald.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vaak wel, maar niet altijd. Niet iedereen krijgt loon namelijk.
Nee, het is ook een gechargeerd voorbeeld. Maar ik probeer duidelijk te maken dat de overheid heel veel kunstmatige geldstromen creëert van en naar zichzelf, die je voor een groot deel tegen elkaar kunt wegstrepen.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja niet iedereen krijgt geld terug op zijn lidmaatschap natuurlijk
Ja dat begrijp ik :p maar misschien is dat het hoe je dit het eenvoudisgt doet afgezien van een basisinkomen als oplossing. Ik vind het vooral raar dat er heel veel werkende n leven worden gehouden door allerlei toeslagen van de overheid.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, het is ook een gechargeerd voorbeeld. Maar ik probeer duidelijk te maken dat de overheid heel veel kunstmatige geldstromen creëert van en naar zichzelf, die je voor een groot deel tegen elkaar kunt wegstrepen.
Vind jij dat iedereen die kan werken ook zou moeten werken in Nederland?quote:Op zondag 28 februari 2021 21:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee als je teveel verdient ook niet
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ons hyperingewikkelde belastingsysteem de eenvoudigste oplossing isquote:Op zondag 28 februari 2021 21:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik :p maar misschien is dat het hoe je dit het eenvoudisgt doet afgezien van een basisinkomen als oplossing. Ik vind het vooral raar dat er heel veel werkende n leven worden gehouden door allerlei toeslagen van de overheid.
Mits functioneel, waarom niet? Kijk het moet niet zo zijn dat er banen geschapen worden om maar mensen aan het werk te houden wat nergens op slaat natuurlijk.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind jij dat iedereen die kan werken ook zou moeten werken in Nederland?
Het is vooral het belasting op belasting verhaal wat zo vreselijk krom is. Om maar even een voorbeeld te verzinnen:quote:Op zondag 28 februari 2021 21:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, het is ook een gechargeerd voorbeeld. Maar ik probeer duidelijk te maken dat de overheid heel veel kunstmatige geldstromen creëert van en naar zichzelf, die je voor een groot deel tegen elkaar kunt wegstrepen.
jawel maar begrijp ook dat iemand die al jaren in een bijstandsuitkering zit voor 100 euro meer betaald werk niet echt de moeite gaat doen om ook die baan te krijgen :pquote:Op zondag 28 februari 2021 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind jij dat iedereen die kan werken ook zou moeten werken in Nederland?
Nja anders hadden ze het moeten laten rollen (BTW)quote:Op zondag 28 februari 2021 22:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is vooral het belasting op belasting verhaal wat zo vreselijk krom is. Om maar even een voorbeeld te verzinnen:
Mijn ouders hebben hun vermogen opgebouwd door te werken (loonbelasting), vervolgens hebben ze teveel gespaard (vermogensbelasting), ze geven een deel aan mij (schenkbelasting) en vervolgens heb ik teveel geld (wederom vermogensbelasting).
omdat de overheid meent dat jij met dat vermogen rendement kan en zal makenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is vooral het belasting op belasting verhaal wat zo vreselijk krom is. Om maar even een voorbeeld te verzinnen:
Mijn ouders hebben hun vermogen opgebouwd door te werken (loonbelasting), vervolgens hebben ze teveel gespaard (vermogensbelasting), ze geven een deel aan mij (schenkbelasting) en vervolgens heb ik teveel geld (wederom vermogensbelasting).
Ik begrijp het heel goed, maar voor de sportclub kan het lastiger zijn op precies te bepalen dat ik 60 euro moet betalen en dat jij misschien 80 euro moet betalen. Zeker omdat we lid kunnen zijn van meer sportclubs die ons misschien iets terug moeten geven.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog dat als ze dan weer meer verdienen er toeslagen wegvallen waardoor ze onderaan de streep zelfs nog minder overhouden.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jawel maar begrijp ook dat iemand die al jaren in een bijstandsuitkering zit voor 100 euro meer betaald werk niet echt de moeite gaat doen om ook die baan te krijgen :p
Die moet boven de partijen staan. Ga jou denk ik nomineren, hoewel ik ook niet zoveel heb met de gekozen burgermeester.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:02 schreef UitStraling het volgende:
Iedereen hier heeft verstand van politiek zo te lezen maar we hebben nog steeds geen burgemeester zelf.
ja precies. nou dan ga je niet werken neequote:Op zondag 28 februari 2021 22:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog dat als ze dan weer meer verdienen er toeslagen wegvallen waardoor ze onderaan de streep zelfs nog minder overhouden.
Ik wil best burgemeester zijn, maar kan wel een tikkeltje corrupt zijnquote:Op zondag 28 februari 2021 22:02 schreef UitStraling het volgende:
Iedereen hier heeft verstand van politiek zo te lezen maar we hebben nog steeds geen burgemeester zelf.
we weten niet of buda dat niet ook wasquote:Op zondag 28 februari 2021 22:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik wil best burgemeester zijn, maar kan wel een tikkeltje corrupt zijn
Soms vind ik dat bijna grenzen aan het misdadigequote:Op zondag 28 februari 2021 22:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mij? Ja dan moet ik nog echt werken ook, wie zorgt er dan voor de zwoele dames van Foqueville?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die moet boven de partijen staan. Ga jou denk ik nomineren, hoewel ik ook niet zoveel heb met de gekozen burgermeester.
"omdat" suggereert een causaal verband.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
omdat de overheid meent dat jij met dat vermogen rendement kan en zal maken
Hmm, kwiwi en gerrie kregen wel heel makkelijk van alles voor elkaar inderdaad ...quote:Op zondag 28 februari 2021 22:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
we weten niet of buda dat niet ook was
Van welke dorp dan?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik wil best burgemeester zijn, maar kan wel een tikkeltje corrupt zijn
De overheid gaat er vanuit dat jij dat ook doet met je vermogen. Of door de rente die je inmiddels niet meer krijgt of door het investeren van het vermogenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"omdat" suggereert een causaal verband.
Sure maakt hij er rendement mee. Hoe is dat "DUS" een reden voor de overheid om daar een deel van te willen dan?
* Logt snel uit bij zijn Zwitserse bankrekeningquote:Op zondag 28 februari 2021 22:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
we weten niet of buda dat niet ook was
Ja vind ik ook. Dus nou gaan we VVD stemmen of zo?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Mij betreft komt er de belasting van Kwiwi in NL zonder toeslagen en polderen voor elke afwijking.
Plain and simple.
Ah dat viel jou ook al op dusquote:Op zondag 28 februari 2021 22:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hmm, kwiwi en gerrie kregen wel heel makkelijk van alles voor elkaar inderdaad ...
quote:Op zondag 28 februari 2021 22:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
* Logt snel uit bij zijn Zwitserse bankrekening
Ja en als je komt te overlijden komt daar ook nog de erfbelasting bij, en degene die dat ontvangt heeft dan ook weer vermogensbelastingquote:Op zondag 28 februari 2021 22:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Soms vind ik dat bijna grenzen aan het misdadige
Wat dan?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hmm, kwiwi en gerrie kregen wel heel makkelijk van alles voor elkaar inderdaad ...
Ja klopt. Maar dat was de vraag niet.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
De overheid gaat er vanuit dat jij dat ook doet met je vermogen. Of door de rente die je inmiddels niet meer krijgt of door het investeren van het vermogen
op dit moment maak je met vermogen op de bank nauwelijks rendement.
Na de oorlog zijn er diverse kanalen uitgegraven door mensen met de schop.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mits functioneel, waarom niet? Kijk het moet niet zo zijn dat er banen geschapen worden om maar mensen aan het werk te houden wat nergens op slaat natuurlijk.
Wat was de vraag wel?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar dat was de vraag niet.
Beetje draaien met die bipsen.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat de causale link is tussen "iemand maakt een rendement van zijn vermogen" en "de overheid moet daar een deel van krijgen".quote:
quote:Op zondag 28 februari 2021 22:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje draaien met die bipsen.
Zou bij mij niet werken als burgemeester, ongevoelig voor dat soort zaken gelukkig
Omdat je daar iets mee verdient. Over wat je verdient betaal je belasting?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat de causale link is tussen "iemand maakt een rendement van zijn vermogen" en "de overheid moet daar een deel van krijgen".
Dat moeten we allemaal nog tot de bodem uitzoeken en dan verschijnt het 'Grote Buda Dossier'.quote:
Yeah rightquote:Op zondag 28 februari 2021 22:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje draaien met die bipsen.
Zou bij mij niet werken als burgemeester, ongevoelig voor dat soort zaken gelukkig
quote:
Je hoeft je burgermeestersketting niet de hele dag om te hebben.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mij? Ja dan moet ik nog echt werken ook, wie zorgt er dan voor de zwoele dames van Foqueville?
Ik heb naar eer en geweten gehandeldquote:Op zondag 28 februari 2021 22:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat moeten we allemaal nog tot de bodem uitzoeken en dan verschijnt het 'Grote Buda Dossier'.
Ja als je dat gewoon als een betonnen wetmatigheid beschouwt ja. Zo kan je ook wel zeggen "als ze alle producten in de winkel gratis zouden maken was het ook en stuk eenvoudiger" Ja dan wel ja.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:08 schreef bitterbal het volgende:
Over wat je verdient betaal je belasting?
Dat is jouw dirty mind.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik las serieus, ik zou het wel op LTVDK kunnen.
watquote:Op zondag 28 februari 2021 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja als je dat gewoon als een betonnen wetmatigheid beschouwt ja. Zo kan je ook wel zeggen "als ze alle producten in de winkel gratis zouden maken was het ook en stuk eenvoudiger" Ja dan wel ja.
Als ze nou gewoon de uitkerings omhoog gooien, hoef je ook niet zoveel te doen.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja als je dat gewoon als een betonnen wetmatigheid beschouwt ja. Zo kan je ook wel zeggen "als ze alle producten in de winkel gratis zouden maken was het ook en stuk eenvoudiger" Ja dan wel ja.
Dat is nog niet eens een Foqueville-inwonerquote:
Omdat het vermeende rendement lager is.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:11 schreef bitterbal het volgende:
de overheid meent dat je met vermogen rendement maakt, daar betaal je dan belasting over. Wat is daar nou weer raar aan fles?
De Belastingbal, lekkerder kunnen we het niet smaken.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:14 schreef bitterbal het volgende:
Wat is vermogensbelasting?
Vermogensbelasting betaal je over je vermogen, oftewel: je bezit. Onder vermogen valt je spaargeld, maar ook aandelen of een tweede woning. Heb je schulden? Dan worden die afgetrokken van je vermogen. Of je vermogen binnen of buiten Nederland hebt, maakt niet uit. Een Zwitserse spaarrekening of een tweede huisje in de Ardennen: het wordt allemaal meegeteld. Dat je hieruit geen echte inkomsten haalt, bijvoorbeeld omdat je dat huisje niet verhuurt, doet er niet toe. De Belastingdienst berekent namelijk het rendement dat je ‘in theorie’ met je vermogen kunt behalen. Dat noemen ze: het fictieve rendement.
https://www.intermediair.(...)ensrendementsheffing.
Gewoon zorgen dat je dat tweede huis koopt met een flinke schuldquote:Op zondag 28 februari 2021 22:14 schreef bitterbal het volgende:
Vermogensbelasting betaal je over je vermogen, oftewel: je bezit. Onder vermogen valt je spaargeld, maar ook aandelen of een tweede woning. Heb je schulden? Dan worden die afgetrokken van je vermogen. Of je vermogen binnen of buiten Nederland hebt, maakt niet uit. Een Zwitserse spaarrekening of een tweede huisje in de Ardennen: het wordt allemaal meegeteld. Dat je hieruit geen echte inkomsten haalt, bijvoorbeeld omdat je dat huisje niet verhuurt, doet er niet toe. De Belastingdienst berekent namelijk het rendement dat je ‘in theorie’ met je vermogen kunt behalen. Dat noemen ze: het fictieve rendement.
Dat is nog niet relevant. Het gaat om een fictief rendement. Ook al laat je het op de bank.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:14 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Omdat het vermeende rendement lager is.
Ja draai het even omquote:Op zondag 28 februari 2021 22:11 schreef bitterbal het volgende:
de overheid meent dat je met vermogen rendement maakt, daar betaal je dan belasting over. Wat is daar nou weer raar aan fles?
omdat dat de regels zijnquote:Op zondag 28 februari 2021 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja draai het even omALLES is daar raar aan.
Kijk, dat het tegenwoordig GEBRUIKELIJK is, betekent niet dat het logisch of normaal is. Waarom krijgt de overheid geld als jij met hard werken wat verdient?
Hier gestopt met lezen. DAT het zo is is me allang duidelijk, maar jij wilt gewoon niet zien dat ik nog een vraag open heb staan: Namelijk WAAROM het zo is. Naja prima, dan beantwoordt iemand anders het misschien. Of niet. Zou jammer zijn maar goed.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:14 schreef bitterbal het volgende:
Vermogensbelasting betaal je over je vermogen,
je betaald over je 2e huis ook belasting over de woz waardequote:Op zondag 28 februari 2021 22:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je dat tweede huis koopt met een flinke schuld
Draagkrachtbeginsel en progressief belastingstelsel brengt dat met zich mee. Sterkste schouders dragen zwaarste lasten. Dat is iets wat we afgesproken hebben.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja draai het even omALLES is daar raar aan.
Kijk, dat het tegenwoordig GEBRUIKELIJK is, betekent niet dat het logisch of normaal is. Waarom krijgt de overheid geld als jij met hard werken wat verdient?
quote:Op zondag 28 februari 2021 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen. DAT het zo is is me allang duidelijk, maar jij wilt gewoon niet zien dat ik nog een vraag open heb staan: Namelijk WAAROM het zo is. Naja prima, dan beantwoordt iemand anders het misschien. Of niet. Zou jammer zijn maar goed.
Het heeft in ieder geval geen zin om me NOG tienmiljard keer te vertellen DAT het zo is. Ik weet dat
Ons tweede huis staat al twintig jaar voor hetzelfde bedrag op de balans.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je betaald over je 2e huis ook belasting over de woz waarde
Het waarom is vrij eenvoudig te beantwoorden, de overheid wil gewoon ergens geld vandaan halen. Deze methode is gewoon vrij dubieus omdat niet iedereen die 'veel' geld heeft er mee investeert en de rente bij de banken 0,01% is als je gelukt hebt.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen. DAT het zo is is me allang duidelijk, maar jij wilt gewoon niet zien dat ik nog een vraag open heb staan: Namelijk WAAROM het zo is. Naja prima, dan beantwoordt iemand anders het misschien. Of niet. Zou jammer zijn maar goed.
Het heeft in ieder geval geen zin om me NOG tienmiljard keer te vertellen DAT het zo is. Ik weet dat
Dat is waarschijnlijk het dichtste bij een antwoord wat we kunnen komen inderdaadquote:
Maar als je schuld hebt dan dus geen vermogensbelastingquote:Op zondag 28 februari 2021 22:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je betaald over je 2e huis ook belasting over de woz waarde
Omdat stilstaand geld slecht is voor een land/economie. Het gaat om de trigger om te investeren en schulden te maken. Zodat het geld blijft rollen en iedereen er weer wat aan heeft.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat is nog niet relevant. Het gaat om een fictief rendement. Ook al laat je het op de bank.
Als er niks veranderd zal er idd vanaf 2022 minder vermogensbelasting worden betaald omdat je idd geen rente meer krijgt
Er staat wel iets tegenover die belasting, toch? Daar hebben we een mooi aangeharkt land voor en zo.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee maar we hebben het al een half uur in dit topic over hoe nutteloos al die belastingen zijn tochquote:Op zondag 28 februari 2021 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk het dichtste bij een antwoord wat we kunnen komen inderdaad![]()
Net als dat je vroegah als kind aan je ouders vroeg waarom je zus of zo niet mocht, en je kreeg dan "OMDAT IK HET ZEG".
Maar een logisch argument is het niet natuurlijk.
Het heet geen vermogensbelasting Bal. Het heet vermogensrendementsheffing. De staat gaat ervan uit dat ik of jij rendement haalt uit een hoeveelheid geld. De kleine spaarder haalt dat niet. Mag je ondertussen wel jaarlijks aftikken. Afpakjestechnologie. Heeft men verstand van in Nederland.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat is nog niet relevant. Het gaat om een fictief rendement. Ook al laat je het op de bank.
Als er niks veranderd zal er idd vanaf 2022 minder vermogensbelasting worden betaald omdat je idd geen rente meer krijgt
jawel hij gaat in box 3. Das vermogenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar als je schuld hebt dan dus geen vermogensbelasting
Eigenlijk zegt de overheid dus dat je een luie lapzwans bent als jij geen rendement met je geld behaaltquote:Op zondag 28 februari 2021 22:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het waarom is vrij eenvoudig te beantwoorden, de overheid wil gewoon ergens geld vandaan halen. Deze methode is gewoon vrij dubieus omdat niet iedereen die 'veel' geld heeft er mee investeert en de rente bij de banken 0,01% is als je gelukt hebt.
Ja ik ben helaas te skeer om zulke dingen uit te moeten zoeken voor mezelfquote:Op zondag 28 februari 2021 22:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jawel hij gaat in box 3. Das vermogen
maar goed weet niet hoe het dan zit met hypotheek
Dat noemen we vermogensbelasting, spaartaks of vermogensrendementsheffingquote:Op zondag 28 februari 2021 22:21 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Het heet geen vermogensbelasting Bal. Het heet vermogensrendementsheffing. De staat gaat ervan uit dat ik of jij rendement haalt uit een hoeveelheid geld. De kleine spaarder haalt dat niet. Mag je ondertussen wel jaarlijks aftikken. Afpakjestechnologie. Heeft men verstand van in Nederland.
Gelukkig kun je altijd bij Ballie aankloppen voor adviesquote:Op zondag 28 februari 2021 22:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ik ben helaas te skeer om zulke dingen uit te moeten zoeken voor mezelf
Ja, dat wel. Dat zouden we dus niet hebben als iedereen al zijn eigen geld zelf mocht houden. En dan werden er ook geen dijken gebouwd en hielden we geen droge voeten en werden de omstandigheden die nodig zijn om dat rendement te behalen ook niet gecreëerd. Dat legitimeert dan dat een overheid wat belasting heftquote:Op zondag 28 februari 2021 22:21 schreef Budapestenaar het volgende:
Er staat wel iets tegenover die belasting, toch? Daar hebben we een mooi aangeharkt land voor en zo.
Meh.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:22 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
morgen weer lekker werkgenot jongens
nee ik weet niet waar die hypo komt bij een 2e huis :pquote:Op zondag 28 februari 2021 22:23 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Gelukkig kun je altijd bij Ballie aankloppen voor advies
Voor de kleine spaarder zijn dat echt geen astronomische bedragen.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:21 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Het heet geen vermogensbelasting Bal. Het heet vermogensrendementsheffing. De staat gaat ervan uit dat ik of jij rendement haalt uit een hoeveelheid geld. De kleine spaarder haalt dat niet. Mag je ondertussen wel jaarlijks aftikken. Afpakjestechnologie. Heeft men verstand van in Nederland.
Zij gaat over het vermogen, ik word wel gewoon huismanquote:Op zondag 28 februari 2021 22:23 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Gelukkig kun je altijd bij Ballie aankloppen voor advies
Vermogensbelasting werkt wezenlijk anders. In NL is vermogensrendementsheffing van toepassing.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat noemen we vermogensbelasting, spaartaks of vermogensrendementsheffing
hoe bedoel je het heet geen vermogens belasting?
Officieel heet het niet zo, maar jullie hebben het over hetzelfde.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat noemen we vermogensbelasting, spaartaks of vermogensrendementsheffing
hoe bedoel je het heet geen vermogens belasting?
Mja. De percentages en het te ingewikkelde stelsel wat niemand begrijpt en vooral veel ambtenaren aan het werk houdt.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Dat zouden we dus niet hebben als iedereen al zijn eigen geld zelf mocht houden. En dan werden er ook geen dijken gebouwd en hielden we geen droge voeten en werden de omstandigheden die nodig zijn om dat rendement te behalen ook niet gecreëerd. Dat legitimeert dan dat een overheid wat belasting heft![]()
Al vind ik de percentages tamelijk overdreven, maar inderdaad, daar gaat het nu niet om.
Gek dat ze het toch allemaal in 1 zin noemen danquote:Op zondag 28 februari 2021 22:25 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Vermogensbelasting werkt wezenlijk anders. In NL is vermogensrendementsheffing van toepassing.
Jeetje wat tering vroeg.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:22 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 februari 2021 22:22 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Lig ik niet wakker van indd. Gaat mij om het principe.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Voor de kleine spaarder zijn dat echt geen astronomische bedragen.
Vreselijk.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:26 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Zal maar niet omhoog scrollen dan, welke tijden er nog meer als standaard wekker in staan
Ook als ik 2 dagen vrij heb gehad. of net 5 dagen gewerkt heb hoor.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, als je net maandenlang weekend hebt gehad
Ja, zou ook mijn keuze zijn. Ik ben te lui om me in die dingen te verdiepen.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zij gaat over het vermogen, ik word wel gewoon huisman
Op de boot piepte je wel andersquote:Op zondag 28 februari 2021 22:26 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ook als ik 2 dagen vrij heb gehad. of net 5 dagen gewerkt heb hoor.
Nee natuurlijk niet.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hebben jullie allemaal 100.000 euro spaargeld? Dan zou ik die 294 euro (in 2021) best kunnen en willen betalen.
jaquote:Op zondag 28 februari 2021 22:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hebben jullie allemaal 100.000 euro spaargeld? Dan zou ik die 294 euro (in 2021) best kunnen en willen betalen.
alleen over het etenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:27 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Op de boot piepte je wel anders
Het enige dat in de buurt van een ton komt is mijn hypotheekquote:Op zondag 28 februari 2021 22:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
Er zijn dagen dat ik het niet in m'n kontzak heb.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
Minder, maar niet wegquote:Op zondag 28 februari 2021 22:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Motivatie was ook wel een beetje weg, toch?
Veel plezier alvast op je eerste dagje.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:22 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik liep vorige week met een paar duizend euro in mijn broekzak (bouwvakker onderhands ditdat). Dat voelt echt zoveel meer dan wanneer het op de bank staatquote:Op zondag 28 februari 2021 22:28 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Er zijn dagen dat ik het niet in m'n kontzak heb.
quote:Op zondag 28 februari 2021 22:30 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Veel plezier alvast op je eerste dagje.
O getver, dat kan vanaf morgen weer he?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:28 schreef bitterbal het volgende:
ik zal het morgen wel lezen bij de aangifte :p
jeps.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
O getver, dat kan vanaf morgen weer he?
Ik heb nog bijna 2 ton hypotheek te gaanquote:Op zondag 28 februari 2021 22:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het enige dat in de buurt van een ton komt is mijn hypotheek
Heeft iemand bij de Belastingdienst je ooit dwarsgezeten?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ken het. 5 jaar horeca gedaan tig jaar terug. Een tiet geld bij je voelt apart.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik liep vorige week met een paar duizend euro in mijn broekzak (bouwvakker onderhands ditdat). Dat voelt echt zoveel meer dan wanneer het op de bank staat
Alles staat al ingevuld.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb toen ik nog een bijbaan had bij een autogarage ooit een auto cash betaald. Met de trein naar Amsterdam toe met 24k op zak toen ik ongeveer 20 was en dan daar bij een garage even auto kopen. Dan heb je het gevoel dat iedereen aan je ziet dat je geld bij je hebt.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik liep vorige week met een paar duizend euro in mijn broekzak (bouwvakker onderhands ditdat). Dat voelt echt zoveel meer dan wanneer het op de bank staat
uitstel aanvragenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ik een mening heb over ons belastingstelsel?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heeft iemand bij de Belastingdienst je ooit dwarsgezeten?
Dequote:Op zondag 28 februari 2021 22:33 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ik een mening heb over ons belastingstelsel?
Moet je dokken?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik heb het liever maar achter de rug
Mja, ik kan me leukere dingen voorstellen dan aangifte doenquote:
Hmm. geldtransport. Nooit alleen doen. Aparte tickets ookquote:Op zondag 28 februari 2021 22:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik heb toen ik nog een bijbaan had bij een autogarage ooit een auto cash betaald. Met de trein naar Amsterdam toe met 24k op zak toen ik ongeveer 20 was en dan daar bij een garage even auto kopen. Dan heb je het gevoel dat iedereen aan je ziet dat je geld bij je hebt.
Vooral niet kijken of je misschien recht hebt op toeslagen of je betreedt een wereld van pijn.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik moet morgen een paar keer klikken en de belastingaangifte is weer geregeld.
Ja raar gevoel is dat, alsof je instant paranoia wordtquote:Op zondag 28 februari 2021 22:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik heb toen ik nog een bijbaan had bij een autogarage ooit een auto cash betaald. Met de trein naar Amsterdam toe met 24k op zak toen ik ongeveer 20 was en dan daar bij een garage even auto kopen. Dan heb je het gevoel dat iedereen aan je ziet dat je geld bij je hebt.
Daar kom ik niet in aanmerking voor, mijn vermogen is niet noemenswaardig gestegen, mijn inkomen al helemaal niet. Zolang de situatie gelijk blijft stelt het niet zoveel voor.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vooral niet kijken of je misschien recht hebt op toeslagen of je betreedt een wereld van pijn.
Steeds meer geldautomaten worden ook verwijderd omdat al die kutmongolen ze maar iedere keer plofkraken en shitquote:Op zondag 28 februari 2021 22:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja raar gevoel is dat, alsof je instant paranoia wordt. Was sowieso nog wel lastig om contant geld op te nemen, praktisch alle banken zijn weg uit de regio of dicht door corona. Heb ik bij meerdere automaten met verschillende pasjes gepind, voelde me gelijk een halve crimineel
Achteraf gezien was het wellicht niet zo handig. Dat geld was natuurlijk niet helemaal witquote:Op zondag 28 februari 2021 22:35 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Hmm. geldtransport. Nooit alleen doen. Aparte tickets ook
Bij een autogarage normaalste zaak van de wereld.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja raar gevoel is dat, alsof je instant paranoia wordt. Was sowieso nog wel lastig om contant geld op te nemen, praktisch alle banken zijn weg uit de regio of dicht door corona. Heb ik bij meerdere automaten met verschillende pasjes gepind, voelde me gelijk een halve crimineel
Ik ook, 20 Bulgaarse Leva, is een soort geluksbiljetjequote:Op zondag 28 februari 2021 22:38 schreef Makrelis het volgende:
Ik heb al sinds december hetzelfde twintigje in m'n portemonnaie.
drugsrunner gespotquote:Op zondag 28 februari 2021 22:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik betaalde praktisch al nooit meer met contant geld; zelfs in een kroeg kun je pinnen. Nu met al dat online bestellen is er al helemaal geen contant geld meer nodig.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:38 schreef Makrelis het volgende:
Heb ik geloof ik ook al maandenlang in mijn portemonnee zitten, een keertje ergens gekregen toen ik wat terugbracht naar de winkel ofzoquote:Op zondag 28 februari 2021 22:38 schreef Makrelis het volgende:
Tegenwoordig ook niet meer zo toch? Laatste auto's kon ik gewoon met een bankoverschrijving betalen.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
Bij een autogarage normaalste zaak van de wereld.
bedragen boven de 10k moeten ze meldenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tegenwoordig ook niet meer zo toch? Laatste auto's kon ik gewoon met een bankoverschrijving betalen.
20 als back up voor het geval dingen niet werken. Ik pin gewoon alles.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ook, 20 Bulgaarse Leva, is een soort geluksbiljetje![]()
Ik heb bijna nooit contant geld op zak
Steeds minder natuurlijk.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tegenwoordig ook niet meer zo toch? Laatste auto's kon ik gewoon met een bankoverschrijving betalen.
Als ik voorzichtig het volk moet inschatten dat nog cash geld pint, zijn dat voornamelijk mensen die hun zakjes opbeurende stoffen moeten afrekenen bij hun dealers.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Steeds meer geldautomaten worden ook verwijderd omdat al die kutmongolen ze maar iedere keer plofkraken en shit
Het is dat ik vorige week cash nodig had, maar de afgelopen jaren heb ik geloof ik alleen maar op vakantie nog contant geld opgenomenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik betaalde praktisch al nooit meer met contant geld; zelfs in een kroeg kun je pinnen. Nu met al dat online bestellen is er al helemaal geen contant geld meer nodig.
Volgens mij zit dat tegenwoordig al op 2,5 ofzo. Maar ik ga geen 15k cash naar een garage brengen als ik het ook gewoon kan overmakenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:41 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
bedragen boven de 10k moeten ze melden
al zou 't me niet verbazen als die drempel ondertussen veel lager is
mja zelfs in de wildste landen waar ik geweest ben kon je betalen met je visa kaart.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is dat ik vorige week cash nodig had, maar de afgelopen jaren heb ik geloof ik alleen maar op vakantie nog contant geld opgenomen
Blij dat je dat voorzichtig doet danquote:Op zondag 28 februari 2021 22:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Als ik voorzichtig het volk moet inschatten dat nog cash geld pint, zijn dat voornamelijk mensen die hun zakjes opbeurende stoffen moeten afrekenen bij hun dealers.
Een van de berghutjes in Italië kon ik niet met creditcard betalen; maar dat was vooral omdat daar geen mobiele internetverbinding wasquote:Op zondag 28 februari 2021 22:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is dat ik vorige week cash nodig had, maar de afgelopen jaren heb ik geloof ik alleen maar op vakantie nog contant geld opgenomen
Nee zou ik ook niet doenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij zit dat tegenwoordig al op 2,5 ofzo. Maar ik ga geen 15k cash naar een garage brengen als ik het ook gewoon kan overmaken
Die zal best lekker smaken denk ik.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik ga slapen. Dry February zit erop, misschien morgen weer een biertje
Hier in het dorp voornamelijk zulke figuren jaquote:Op zondag 28 februari 2021 22:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Als ik voorzichtig het volk moet inschatten dat nog cash geld pint, zijn dat voornamelijk mensen die hun zakjes opbeurende stoffen moeten afrekenen bij hun dealers.
Allemaal jochies in afgetrapte golfjes. Denk niet dat ze er een ijsje van gaan kopenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blij dat je dat voorzichtig doet dan
Ja dat wel, maar in de VS heb je nog wel eens van die afgelegen natuurgebieden in de middle of nowhere waar de pinautomaat nog wel eens uitvalt omdat ze geen verbinding hebben, dan is cash soms wel handigquote:Op zondag 28 februari 2021 22:43 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
mja zelfs in de wildste landen waar ik geweest ben kon je betalen met je visa kaart.
mooiste was wel dat ik 50 dollar in La Guaira ging wisselen. Kreeg een plastic boodschappen tas met biljetten terug
Lekker zloty’s uit de automaat jassenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier in het dorp voornamelijk zulke figuren jaEn alle Oostblok arbeiders natuurlijk, die willen altijd alleen maar met cash betalen.
Heb je in Zeeland ookquote:Op zondag 28 februari 2021 22:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar in de VS heb je nog wel eens van die afgelegen natuurgebieden in de middle of nowhere waar de pinautomaat nog wel eens uitvalt omdat ze geen verbinding hebben, dan is cash soms wel handig
Meteen op vrijdagmiddag alcohol kopenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier in het dorp voornamelijk zulke figuren jaEn alle Oostblok arbeiders natuurlijk, die willen altijd alleen maar met cash betalen.
Bij mijn favoriete Chinees kun je nog steeds niet pinnenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:45 schreef Makrelis het volgende:
Chinezen zijn ook van het cash geld. Zowel innen als betalen.
Die laten sowieso graag hun rijkdom zien.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:45 schreef Makrelis het volgende:
Chinezen zijn ook van het cash geld. Zowel innen als betalen.
Daar hebben we hier een schimmige pizzeria voorquote:Op zondag 28 februari 2021 22:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Meteen op vrijdagmiddag alcohol kopen![]()
Er ligt hier in de buurt nu ook een sushi-tent waarbij volgens mij geen sushi verkocht wordt
Ik vermoed dat het een illegaal casino isquote:Op zondag 28 februari 2021 22:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daar hebben we hier een schimmige pizzeria voorBij de Chinees kan pinnen ook pas sinds een paar jaar overigens
Die had vroeger wel goeie pizza’s. 25 jaar geleden of zo.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daar hebben we hier een schimmige pizzeria voorBij de Chinees kan pinnen ook pas sinds een paar jaar overigens
Ook toen was het al niet helemaal zuiver, maar tegenwoordig ziet het er echt gewoon te schimmig uit, hangt nog net geen bord boven de gevel met 'drugshandel en witwasserij'quote:Op zondag 28 februari 2021 22:49 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Die had vroeger wel goeie pizza’s. 25 jaar geleden of zo.
Was wel raar dat je een zakje poedersuiker bij je pizza kreegquote:Op zondag 28 februari 2021 22:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ook toen was het al niet helemaal zuiver, maar tegenwoordig ziet het er echt gewoon te schimmig uit, hangt nog net geen bord boven de gevel met 'drugshandel en witwasserij'![]()
Je vond het ook niet vreemd dat die 48 euro kostte?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Was wel raar dat je een zakje poedersuiker bij je pizza kreeg
Was een beetje prijzig jaquote:Op zondag 28 februari 2021 22:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je vond het ook niet vreemd dat die 48 euro kostte?
BOEH!quote:Op zondag 28 februari 2021 22:54 schreef Amarantha het volgende:
Oh graf krijg ik ook nog eens de hik.
Waarom lig jij bij Gerrie in bedquote:
Ik moet m'n koude jatten ergens aan opwarmen. Nog even m'n lange nagels erlangs halen ook.quote:
Gek!quote:Op zondag 28 februari 2021 23:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik zit net even in een flow qua werk
quote:Op zondag 28 februari 2021 23:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
Er komt een tijd dat dit project afgelopen is; en ook een tijd waar ik lekker 's avonds met vrienden weer iets mag doen.
Jajoa. Ga nou maar voor de zekerheid gelijk goed leven.quote:Op zondag 28 februari 2021 23:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
Er komt een tijd dat dit project afgelopen is; en ook een tijd waar ik lekker 's avonds met vrienden weer iets mag doen.
Als ik ooit kinderen krijg dan kan dit niet meer natuurlijk.quote:Op zondag 28 februari 2021 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jajoa. Ga nou maar voor de zekerheid gelijk goed leven.
Ik zag laatste ook een mooie vuurkorf/BBQ voorbijkomen.quote:Op zondag 28 februari 2021 23:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb weer eens ideeën voor handel.
Zelf maken van BBQ buitentafels. Wat zijn die dingen duur! (En goed zelf te maken)
Zeker wel, breng je even een lekker biertje? Ja papa.quote:Op zondag 28 februari 2021 23:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als ik ooit kinderen krijg dan kan dit niet meer natuurlijk.
Nóg vaker.quote:Op zondag 28 februari 2021 23:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
er moet vaker middels gifjes en memes gecommuniceerd worden
🥲quote:Op zondag 28 februari 2021 23:22 schreef FranticDJ het volgende:
En ze moetenals emoji in gaan stellen
enook
Ik vind het toch een mooie toevoeging en het is naast 🤦🏼♀ al een van de vaakst gebruiktequote:
Deze (lelijke) tafel is al ¤999,-quote:Op zondag 28 februari 2021 23:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik zag laatste ook een mooie vuurkorf/BBQ voorbijkomen.
Dat kan ik zelfs ineen zetten met mijn 2 linkerhanden.quote:Op zondag 28 februari 2021 23:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Deze (lelijke) tafel is al ¤999,-[ afbeelding ]
Zoiets is al mooier, kan ¤1500 opbrengenquote:Op zondag 28 februari 2021 23:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat kan ik zelfs ineen zetten met mijn 2 linkerhanden.
Soort autopsietafel voor mensen met obesitas.quote:Op zondag 28 februari 2021 23:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Deze (lelijke) tafel is al ¤999,-[ afbeelding ]
Mevrouwtje porfavorquote:Op zondag 28 februari 2021 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er word steeds meer gepraat over een basis inkomen dus niet zo’n grote mond mannetje.
https://www.nu.nl/geldzak(...)s-tegenstanders.html
Dat de spaarrente op 0 staat.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:11 schreef bitterbal het volgende:
Haat je jezelf?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:22 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Maar zou je het niet fijn vinden als je minder belasting hoefde te betalen en daardoor meer voor jezelf zou overhouden?quote:Op maandag 1 maart 2021 00:07 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
nee, ik haat dat 'geen zin in werk' gehuil
accepteer het of verander de situatie
nope, misschien woensdag weer eensquote:Op zondag 28 februari 2021 22:22 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
hoe gaan we ineens van wekkers naar belastingquote:Op maandag 1 maart 2021 00:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Maar zou je het niet fijn vinden als je minder belasting hoefde te betalen en daardoor meer voor jezelf zou overhouden?
Mensen die een wekker zetten betalen meestal belastingquote:Op maandag 1 maart 2021 00:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
hoe gaan we ineens van wekkers naar belasting
Dat is wel waar ja.quote:Op maandag 1 maart 2021 00:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mensen die een wekker zetten betalen meestal belasting
Nee hoor. Ik voel me zeer gewaardeerdquote:Op maandag 1 maart 2021 00:54 schreef Makrelis het volgende:
Als je wil dat ik er mee stop dat liken gewoon zeggen hoor datismijnmening.
Jammer dit.quote:Op maandag 1 maart 2021 00:49 schreef Makrelis het volgende:
Zat er al over te denken over te stappen van PvdD naar Sigrid Kaag. Aangezien PvdD toch weer groeit hebben ze mijn stem niet meer nodig. Ze krijgt m'n stem. Vast besluit.
Nee. Kaag moet de kar gaan trekken naar mijn mening. Ze zal niet even MP worden, maar ik wil haar hebben als vice-president en op buitenlandse zaken.quote:Op maandag 1 maart 2021 01:03 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Jammer dit.![]()
Kan ik je overhalen om op Femke Merel te stemen?
quote:Op maandag 1 maart 2021 06:58 schreef bitterbal het volgende:
de belastingdienst app geeft al een storing aan
ja eigenlijk welquote:Op maandag 1 maart 2021 07:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Jij staat gelijk aan als je wakker bent he?
Ik ben nu alleen nieuwsgierig naar koffiequote:Op maandag 1 maart 2021 07:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja eigenlijk welMaar das ook gewoon nieuwsgierigheid
En daarna spek?quote:Op maandag 1 maart 2021 07:17 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben nu alleen nieuwsgierig naar koffie![]()
Balliequote:
Veel plezier na zeven maanden weekendquote:Op maandag 1 maart 2021 06:39 schreef FranticDJ het volgende:
Moggeh
Frisse start van de nieuwe werkweek
Knuffelrock vol 3quote:
* DaMart zwaait terugquote:Op maandag 1 maart 2021 07:43 schreef Koen66 het volgende:
[..]
*Zwaait naar de andere kant van Sweet Lake
Kan niet, server is een downiequote:
Eerst even wakker worden. Om half zes riep zoonlief dat hij een boterham wilde, dus ik was wat vroeger wakker dan geplandquote:
Zo even wat belletjes doen om mensen voort te blaffen ja.quote:Op maandag 1 maart 2021 07:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is het wel een beetje ja![]()
Klaar om de BV Nederland weer te laten gloeien godverdomme?
Begin je bij de belastingdienst. Dat ze de app fixenquote:Op maandag 1 maart 2021 07:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo even wat belletjes doen om mensen voort te blaffen ja.
Hier ook, even de zweep erover en wat shit rechtzetten die me niet aanstaat.quote:Op maandag 1 maart 2021 07:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo even wat belletjes doen om mensen voort te blaffen ja.
Die bewaar ik voor het weekend. Teruggave genotquote:Op maandag 1 maart 2021 07:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Begin je bij de belastingdienst. Dat ze de app fixen
Denk dat ik het halve management eruit gooi.quote:Op maandag 1 maart 2021 07:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hier ook, even de zweep erover en wat shit rechtzetten die me niet aanstaat.
Die is er op tijd bijquote:Op maandag 1 maart 2021 07:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
Eerst even wakker worden. Om half zes riep zoonlief dat hij een boterham wilde, dus ik was wat vroeger wakker dan gepland.
Bij mijn vorige werk werden we gebeld door een IT-bedrijf dat wel software wilde ontwikkelen voor onze branche. Ze begonnen ermee dat ze ook voor de Belastingdienst hadden gewerkt. Als we al op zoek waren geweest naar een partij die dat kon doen, hadden ze zich daarmee eigenlijk al gediskwalificeerdquote:Op maandag 1 maart 2021 07:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Begin je bij de belastingdienst. Dat ze de app fixen
nou ja zal ook wel zo kunnen zijn dat veel mensen nu tegelijk proberen in te loggenquote:Op maandag 1 maart 2021 07:55 schreef DaMart het volgende:
[..]
Bij mijn vorige werk werden we gebeld door een IT-bedrijf dat wel software wilde ontwikkelen voor onze branche. Ze begonnen ermee dat ze ook voor de Belastingdienst hadden gewerkt. Als we al op zoek waren geweest naar een partij die dat kon doen, hadden ze zich daarmee eigenlijk al gediskwalificeerd.
Dat denk ik ook, ja. Maar in de tijd dat dat bedrijf belde, lag de Belastingdienst al een tijdje onder vuur ivm falende softwaresystemenquote:Op maandag 1 maart 2021 07:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja zal ook wel zo kunnen zijn dat veel mensen nu tegelijk proberen in te loggen
Zal je altijd zien xDquote:Op maandag 1 maart 2021 07:58 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, klopt. Al ligt hij nu weer te slapen.
D Is op.quote:Op maandag 1 maart 2021 08:13 schreef Budapestenaar het volgende:
quote][ afbeelding ] Op maandag 1 maart 2021 08:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hoe gaat het met je spek?![]()
https://9gag.com/gag/aDdzXYO
D Is op.quote:Op maandag 1 maart 2021 08:13 schreef Budapestenaar het volgende:
quote][ afbeelding ] Op maandag 1 maart 2021 08:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hoe gaat het met je spek?![]()
https://9gag.com/gag/aDdzXYO
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |