SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
allesquote:Op zondag 28 februari 2021 21:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Waar wil je dan allemaal vanaf uit de volgende lijst?
- accijns
- btw
- inkomsten/loonbelasting
- vermogensrendementsheffing
- schenkbelasting
Het gaat me niet om specifieke belastingen. Maar vind je het niet krom dat de overheid met de ene hand geldt neemt en met de andere hand geld teruggeeft? De Belastingdienst is de afgelopen tien jaar opgezwollen tot een gigantische moloch door al die grapjes. Kost handenvol geld, die gekkigheid.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:38 schreef Citizen.Erased het volgende: [..] Waar wil je dan allemaal vanaf uit de volgende lijst? - accijns - btw - inkomsten/loonbelasting - vermogensrendementsheffing - schenkbelasting
Dat vind ik niet krom, want dat is een taak van de overheid.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:44 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Het gaat me niet om specifieke belastingen. Maar vind je het niet krom dat de overheid met de ene hand geldt neemt en met de andere hand geld teruggeeft? De Belastingdienst is de afgelopen tien jaar opgezwollen tot een gigantische moloch door al die grapjes. Kost handenvol geld, die gekkigheid.
vermogen is waarschijnlijk ook al belasting over betaaldquote:Op zondag 28 februari 2021 21:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat vind ik niet krom, want dat is een taak van de overheid.
Daarbij is het toch juist dé reden om tot het vereenvoudigen van toeslagen te komen (en eventueel ook een basisinkomen te onderzoeken).
Ik ben van mening dat het "rendement" voor vermogensrendementsheffing realistischer mag zijn; en ik vind dat schenkbelasting eigenlijk niet zou moeten bestaan (of verminderd zou moeten worden) omdat over dat geld al belasting betaald is.
Zou je het logisch vinden als jouw sportclub 100 euro contributie zou rekenen en je daarna met een zwierig gebaar 40 euro zou teruggeven? Nee toch? Dat zou je toch omslachtig vinden? Waarom vind je dat dan wel heel normaal met de contributie die je betaalt voor je lidmaatschap van Nederland?quote:Op zondag 28 februari 2021 21:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat vind ik niet krom, want dat is een taak van de overheid.
Daarbij is het toch juist dé reden om tot het vereenvoudigen van toeslagen te komen (en eventueel ook een basisinkomen te onderzoeken).
Ik ben van mening dat het "rendement" voor vermogensrendementsheffing realistischer mag zijn; en ik vind dat schenkbelasting eigenlijk niet zou moeten bestaan (of verminderd zou moeten worden) omdat over dat geld al belasting betaald is.
Mja niet iedereen krijgt geld terug op zijn lidmaatschap natuurlijkquote:Op zondag 28 februari 2021 21:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zou je het logisch vinden als jouw sportclub 100 euro contributie zou rekenen en je daarna met een zwierig gebaar 40 euro zou teruggeven? Nee toch? Dat zou je toch omslachtig vinden? Waarom vind je dat dan wel heel normaal met de contributie die je betaalt voor je lidmaatschap van Nederland?
Gechargeerd voorbeeld, maar ik hoop dat je mijn punt snapt.
Ik probeer te herleiden wat je nu exact wil.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zou je het logisch vinden als jouw sportclub 100 euro contributie zou rekenen en je daarna met een zwierig gebaar 40 euro zou teruggeven? Nee toch? Dat zou je toch omslachtig vinden? Waarom vind je dat dan wel heel normaal met de contributie die je betaalt voor je lidmaatschap van Nederland?
Als je daar komt alleen voor de koffie niet.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja niet iedereen krijgt geld terug op zijn lidmaatschap natuurlijk
Nee als je teveel verdient ook nietquote:Op zondag 28 februari 2021 21:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je daar komt alleen voor de koffie niet.
Vaak wel, maar niet altijd. Niet iedereen krijgt loon namelijk.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
vermogen is waarschijnlijk ook al belasting over betaald
Hoe hebben ze anders vermogen opgebouwd zonder er belasting over te betalen? Kan ook uit onderneming zijn, maar daar is dan ook al belasting overbetaald. Erfenis... is er al erfbelasting over betaald.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vaak wel, maar niet altijd. Niet iedereen krijgt loon namelijk.
Nee, het is ook een gechargeerd voorbeeld. Maar ik probeer duidelijk te maken dat de overheid heel veel kunstmatige geldstromen creëert van en naar zichzelf, die je voor een groot deel tegen elkaar kunt wegstrepen.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja niet iedereen krijgt geld terug op zijn lidmaatschap natuurlijk
Ja dat begrijp ik :p maar misschien is dat het hoe je dit het eenvoudisgt doet afgezien van een basisinkomen als oplossing. Ik vind het vooral raar dat er heel veel werkende n leven worden gehouden door allerlei toeslagen van de overheid.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, het is ook een gechargeerd voorbeeld. Maar ik probeer duidelijk te maken dat de overheid heel veel kunstmatige geldstromen creëert van en naar zichzelf, die je voor een groot deel tegen elkaar kunt wegstrepen.
Vind jij dat iedereen die kan werken ook zou moeten werken in Nederland?quote:Op zondag 28 februari 2021 21:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee als je teveel verdient ook niet
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ons hyperingewikkelde belastingsysteem de eenvoudigste oplossing isquote:Op zondag 28 februari 2021 21:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik :p maar misschien is dat het hoe je dit het eenvoudisgt doet afgezien van een basisinkomen als oplossing. Ik vind het vooral raar dat er heel veel werkende n leven worden gehouden door allerlei toeslagen van de overheid.
Mits functioneel, waarom niet? Kijk het moet niet zo zijn dat er banen geschapen worden om maar mensen aan het werk te houden wat nergens op slaat natuurlijk.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind jij dat iedereen die kan werken ook zou moeten werken in Nederland?
Het is vooral het belasting op belasting verhaal wat zo vreselijk krom is. Om maar even een voorbeeld te verzinnen:quote:Op zondag 28 februari 2021 21:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, het is ook een gechargeerd voorbeeld. Maar ik probeer duidelijk te maken dat de overheid heel veel kunstmatige geldstromen creëert van en naar zichzelf, die je voor een groot deel tegen elkaar kunt wegstrepen.
jawel maar begrijp ook dat iemand die al jaren in een bijstandsuitkering zit voor 100 euro meer betaald werk niet echt de moeite gaat doen om ook die baan te krijgen :pquote:Op zondag 28 februari 2021 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind jij dat iedereen die kan werken ook zou moeten werken in Nederland?
Nja anders hadden ze het moeten laten rollen (BTW)quote:Op zondag 28 februari 2021 22:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is vooral het belasting op belasting verhaal wat zo vreselijk krom is. Om maar even een voorbeeld te verzinnen:
Mijn ouders hebben hun vermogen opgebouwd door te werken (loonbelasting), vervolgens hebben ze teveel gespaard (vermogensbelasting), ze geven een deel aan mij (schenkbelasting) en vervolgens heb ik teveel geld (wederom vermogensbelasting).
omdat de overheid meent dat jij met dat vermogen rendement kan en zal makenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is vooral het belasting op belasting verhaal wat zo vreselijk krom is. Om maar even een voorbeeld te verzinnen:
Mijn ouders hebben hun vermogen opgebouwd door te werken (loonbelasting), vervolgens hebben ze teveel gespaard (vermogensbelasting), ze geven een deel aan mij (schenkbelasting) en vervolgens heb ik teveel geld (wederom vermogensbelasting).
Ik begrijp het heel goed, maar voor de sportclub kan het lastiger zijn op precies te bepalen dat ik 60 euro moet betalen en dat jij misschien 80 euro moet betalen. Zeker omdat we lid kunnen zijn van meer sportclubs die ons misschien iets terug moeten geven.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog dat als ze dan weer meer verdienen er toeslagen wegvallen waardoor ze onderaan de streep zelfs nog minder overhouden.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jawel maar begrijp ook dat iemand die al jaren in een bijstandsuitkering zit voor 100 euro meer betaald werk niet echt de moeite gaat doen om ook die baan te krijgen :p
Die moet boven de partijen staan. Ga jou denk ik nomineren, hoewel ik ook niet zoveel heb met de gekozen burgermeester.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:02 schreef UitStraling het volgende:
Iedereen hier heeft verstand van politiek zo te lezen maar we hebben nog steeds geen burgemeester zelf.
ja precies. nou dan ga je niet werken neequote:Op zondag 28 februari 2021 22:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog dat als ze dan weer meer verdienen er toeslagen wegvallen waardoor ze onderaan de streep zelfs nog minder overhouden.
Ik wil best burgemeester zijn, maar kan wel een tikkeltje corrupt zijnquote:Op zondag 28 februari 2021 22:02 schreef UitStraling het volgende:
Iedereen hier heeft verstand van politiek zo te lezen maar we hebben nog steeds geen burgemeester zelf.
we weten niet of buda dat niet ook wasquote:Op zondag 28 februari 2021 22:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik wil best burgemeester zijn, maar kan wel een tikkeltje corrupt zijn
Soms vind ik dat bijna grenzen aan het misdadigequote:Op zondag 28 februari 2021 22:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mij? Ja dan moet ik nog echt werken ook, wie zorgt er dan voor de zwoele dames van Foqueville?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die moet boven de partijen staan. Ga jou denk ik nomineren, hoewel ik ook niet zoveel heb met de gekozen burgermeester.
"omdat" suggereert een causaal verband.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
omdat de overheid meent dat jij met dat vermogen rendement kan en zal maken
Hmm, kwiwi en gerrie kregen wel heel makkelijk van alles voor elkaar inderdaad ...quote:Op zondag 28 februari 2021 22:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
we weten niet of buda dat niet ook was
Van welke dorp dan?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik wil best burgemeester zijn, maar kan wel een tikkeltje corrupt zijn
De overheid gaat er vanuit dat jij dat ook doet met je vermogen. Of door de rente die je inmiddels niet meer krijgt of door het investeren van het vermogenquote:Op zondag 28 februari 2021 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"omdat" suggereert een causaal verband.
Sure maakt hij er rendement mee. Hoe is dat "DUS" een reden voor de overheid om daar een deel van te willen dan?
* Logt snel uit bij zijn Zwitserse bankrekeningquote:Op zondag 28 februari 2021 22:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
we weten niet of buda dat niet ook was
Ja vind ik ook. Dus nou gaan we VVD stemmen of zo?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Mij betreft komt er de belasting van Kwiwi in NL zonder toeslagen en polderen voor elke afwijking.
Plain and simple.
Ah dat viel jou ook al op dusquote:Op zondag 28 februari 2021 22:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hmm, kwiwi en gerrie kregen wel heel makkelijk van alles voor elkaar inderdaad ...
quote:Op zondag 28 februari 2021 22:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
* Logt snel uit bij zijn Zwitserse bankrekening
Ja en als je komt te overlijden komt daar ook nog de erfbelasting bij, en degene die dat ontvangt heeft dan ook weer vermogensbelastingquote:Op zondag 28 februari 2021 22:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Soms vind ik dat bijna grenzen aan het misdadige
Wat dan?quote:Op zondag 28 februari 2021 22:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hmm, kwiwi en gerrie kregen wel heel makkelijk van alles voor elkaar inderdaad ...
Ja klopt. Maar dat was de vraag niet.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
De overheid gaat er vanuit dat jij dat ook doet met je vermogen. Of door de rente die je inmiddels niet meer krijgt of door het investeren van het vermogen
op dit moment maak je met vermogen op de bank nauwelijks rendement.
Na de oorlog zijn er diverse kanalen uitgegraven door mensen met de schop.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mits functioneel, waarom niet? Kijk het moet niet zo zijn dat er banen geschapen worden om maar mensen aan het werk te houden wat nergens op slaat natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |