abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 28 februari 2021 @ 10:54:23 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_198246354

quote:
GroenLinks en D66 eisen duidelijkheid over de klimaatplannen van de VVD. Samen met een aantal hoogleraren roepen ze VVD-leider Mark Rutte op om het verkiezingsprogramma van de VVD te laten doorrekenen door het Planbureau voor de Leefomgeving. De VVD zegt in een reactie dat er bewust voor is gekozen dit niet te doen.

Volgens GroenLinks en D66 blijft nu vaag wat de klimaateffecten zijn van de VVD-plannen. "We hebben nog tien jaar om klimaatverandering te stoppen", zegt GroenLinks-leider Jesse Klaver. "De VVD probeert te verbergen dat we dat met hun plannen nooit gaan halen."

Klimaatdoelen
"Dat is niet eerlijk naar de kiezer", schrijven de twee partijen in een oproep aan de VVD die mede is ondertekend door tien hoogleraren, onder wie Jan Rotmans en Arnoud Boot. "Daarom vraag ik collega Rutte om open te zijn over de haalbaarheid en betaalbaarheid van de VVD-plannen", zegt D66-leider Kaag.

De oproep komt aan de vooravond van het eerste grote televisiedebat vanavond op RTL 4, waarin de lijsttrekkers van de zes grootste partijen de degens zullen kruisen over onder andere klimaat.

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Hoog, hard, laag, of drammerig: dit zeggen de stemmen van de lijsttrekkers
De VVD zegt in reactie dat de partij volledig staat achter de klimaatwet en het klimaatakkoord. Daarin zijn afspraken gemaakt om onder andere de uitstoot van broeikasgassen tegen te gaan. "Wij staan voor onze handtekening. Dat is allemaal doorgerekend tot 2030."

Op de lange termijn wil de VVD op Europees niveau meer afspraken maken en meer kerncentrales bouwen om zo de klimaatdoelen te halen. Dat neemt het PBL niet mee in de berekeningen. "Daarom heeft de VVD van tevoren aangegeven niet mee te doen."

Vóór de verkiezingen laten de meeste partijen hun plannen doorrekenen door het Centraal Planbureau en het Planbureau voor de Leefomgeving. Morgen worden de uitkomsten gepresenteerd.

Gevolgen voor klimaat en milieu
Het CPB rekent uit wat alle plannen van politieke partijen kosten, en welk effect ze hebben voor economische groei, werkgelegenheid en voor de schatkist.

Het Planbureau voor de Leefomgeving velt een oordeel over de gevolgen van de verschillende verkiezingsprogramma's voor klimaat en milieu. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met de CO2-uitstoot, en haalt een partij de doelen die zijn afgesproken voor het milieu?

'Niet eerlijk'
Volgens GroenLinks en D66 weigeren de liberalen deze verkiezingen om het VVD-programma door te laten rekenen door het PBL. "Op deze manier houdt de VVD verborgen wat de gevolgen zijn van haar plannen voor het klimaat. Dat is niet eerlijk naar de kiezer toe."

De partijen vermoeden dat de VVD wel weet dat de plannen tekortschieten om de afgesproken milieu- en klimaatdoelen te halen. Ze roepen VVD-leider Mark Rutte op om zijn programma alsnog te laten doorrekenen. "Verkiezingen gaan over keuzes. Nederlanders hebben het recht die keuze te kennen."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)plannen-verkiezingen
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_198246633
Omdat het niet door te rekenen is, waterstof komt eraan en misschien Kernenergie?

Het kan alle kanten op gaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198246661
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:14 schreef halfway het volgende:
Omdat het niet door te rekenen is, waterstof komt eraan en misschien Kernenergie?

Het kan alle kanten op gaan.
Deze FOK!ker weet het weer beter dan al die professoren bij elkaar. Bravo, dat zal het antwoord zijn!
  zondag 28 februari 2021 @ 11:24:46 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198246806
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:14 schreef halfway het volgende:
Omdat het niet door te rekenen is, waterstof komt eraan en misschien Kernenergie?

Het kan alle kanten op gaan.
VVD stemmer gespot
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2021 @ 11:24:49 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198246808
Zijn de FvD klimaatplannen al doorgerekend?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198246919
Door berekeningen op loslaten, kunnen we ongeveer zien waar het uit komt.
Zodat mensen straks op juist informatie een besluit kan nemen. Dat telt.

Geen juist informatie.. stem dan niet op deze partij. Zou ik het zeggen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 28 februari 2021 @ 11:34:25 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198246958
De VVD kan zich dit gewoon veroorloven. Rutte lult en lacht zich overal uit.
  zondag 28 februari 2021 @ 11:38:32 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198247012
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:34 schreef BasEnAad het volgende:
De VVD kan zich dit gewoon veroorloven. Rutte lult en lacht zich overal uit.
Ik denk dat het einde toch wel in zicht is.

Een gemiddelde rechtse kiezer kan toch niet achter een partij staan die onder haar leiding het eigen volk tot waanzin heeft gedreven in de toeslagenaffaire, terwijl arbeidsmigranten wél straffeloos konden frauderen?
So we just called him Fred
pi_198247239
Ik blijf mezelf verbazen over het feit dat mensen zoveel waarde hechten aan het doorrekenen van plannen. Net als verkiezingsprogramma’s is dat helemaal niets waard. Wanneer de kiezer weer bij de neus genomen word tijden de formatie dan kunnen al die mooie plannen en berekeningen allemaal de prullenbak in.
pi_198247257
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:38 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik denk dat het einde toch wel in zicht is.

Een gemiddelde rechtse kiezer kan toch niet achter een partij staan die onder haar leiding het eigen volk tot waanzin heeft gedreven in de toeslagenaffaire, terwijl arbeidsmigranten wél straffeloos konden frauderen?
Waarom zou dat niet kunnen? Zolang de Nederlander te eten heeft en we in betrekkelijke luxe kunnen leven dan pikken we alles.
  zondag 28 februari 2021 @ 11:57:13 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198247298
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:55 schreef Chivaz het volgende:
Zolang de Nederlander te eten heeft en we in betrekkelijke luxe kunnen leven dan pikken we alles.
Dat is het punt hè, een aantal Nederlanders hebben hun eten en luxe moeten inleveren door het falen van het overheidsapparaat, terwijl anderen door datzelfde overheidsapparaat juist eten en luxe bezorgd is...
So we just called him Fred
pi_198247364
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:57 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is het punt hè, een aantal Nederlanders hebben hun eten en luxe moeten inleveren door het falen van het overheidsapparaat, terwijl anderen door datzelfde overheidsapparaat juist eten en luxe bezorgd is...
Dat is waar, maar wat is het alternatief?Rutte heeft al aangegeven niet met PVV of FVD samen te werken dus die twee staan buitenspel. De andere partijen zoals het CDA en D66 gaan gewoon mee met Rutte dus wat blijft er dan over?
  zondag 28 februari 2021 @ 12:01:40 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198247377
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 12:00 schreef Chivaz het volgende:
Dat is waar, maar wat is het alternatief? Rutte heeft al aangegeven niet met PVV of FVD samen te werken dus die twee staan buitenspel.
Wat boeit het dat Rutte er niet mee wil samenwerken als je toch van Rutte af wil?

quote:
De andere partijen zoals het CDA en D66 gaan gewoon mee met Rutte dus wat blijft er dan over?
Als Rutte niet meer de grootste is, valt er toch niet meer mee te buigen?
So we just called him Fred
pi_198247960
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2021 12:01 schreef Fred het volgende:

[..]

Wat boeit het dat Rutte er niet mee wil samenwerken als je toch van Rutte af wil?
[..]

Als Rutte niet meer de grootste is, valt er toch niet meer mee te buigen?
De meeste kiezers willen dat hun partij gaat meeregeren. Als de koploper van te voren roept partijen uit te sluiten dan ben je eigenlijk al verzekerd van een plekje in de oppositie.
pi_198252521
Iedere Nederlander 1000 ton CO2 erbij!
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198252878
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:53 schreef Chivaz het volgende:
Ik blijf mezelf verbazen over het feit dat mensen zoveel waarde hechten aan het doorrekenen van plannen. Net als verkiezingsprogramma’s is dat helemaal niets waard. Wanneer de kiezer weer bij de neus genomen word tijden de formatie dan kunnen al die mooie plannen en berekeningen allemaal de prullenbak in.
Hoe wil je anders weten waar je op stemt?
pi_198253004
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:53 schreef Chivaz het volgende:
Ik blijf mezelf verbazen over het feit dat mensen zoveel waarde hechten aan het doorrekenen van plannen. Net als verkiezingsprogramma’s is dat helemaal niets waard. Wanneer de kiezer weer bij de neus genomen word tijden de formatie dan kunnen al die mooie plannen en berekeningen allemaal de prullenbak in.
Die doorrekeningen zorgen er in ieder geval nog deels voor dat partijen niet zomaar gratis bier kunnen beloven. Het niet laten doorrekenen van je programma is dan ook een teken van zwakte wat mij betreft. Of je moet als partij echt onderbouwd aan kunnen geven waarom de doorrekening methodiek niet zou deugen.
  zondag 28 februari 2021 @ 18:19:27 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198254227
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 12:34 schreef Chivaz het volgende:
De meeste kiezers willen dat hun partij gaat meeregeren. Als de koploper van te voren roept partijen uit te sluiten dan ben je eigenlijk al verzekerd van een plekje in de oppositie.
De race is nog niet gelopen ;)
So we just called him Fred
pi_198256488
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:56 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Hoe wil je anders weten waar je op stemt?
Voor dat soort info kun je beter kijken naar hun stemverleden ipv de wilde plannen die ze net voor de verkiezingen naar buiten brengen.
Men is nu slechts bezig om zieltjes te winnen, zodra die gewonnen zijn kunnen alle beloften etc per direct het raam uit.
Dat noemen wij nou democratie in Nederland.
pi_198256513
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:19 schreef Fred het volgende:

[..]

De race is nog niet gelopen ;)
Dat klopt, maar er moeten wel heel gekke dingen gebeuren om Rutte van de troon te steken.
  zondag 28 februari 2021 @ 20:23:37 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198256527
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 20:22 schreef Chivaz het volgende:
Dat klopt, maar er moeten wel heel gekke dingen gebeuren om Rutte van de troon te steken.
Ik denk dat die peilingen er straks flink naast blijken te zitten.
So we just called him Fred
pi_198256615
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 20:23 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik denk dat die peilingen er straks flink naast blijken te zitten.
Ik denk wel dat FVD wel meer dan 4 zetels pakt. Baudet is de enige die roept dat alles open moet.
pi_198257435
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 20:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Voor dat soort info kun je beter kijken naar hun stemverleden ipv de wilde plannen die ze net voor de verkiezingen naar buiten brengen.
Men is nu slechts bezig om zieltjes te winnen, zodra die gewonnen zijn kunnen alle beloften etc per direct het raam uit.
Dat noemen wij nou democratie in Nederland.
Ik zal morgen even alle 14.000 moties van deze kabinetsperiode erbij pakken
pi_198259210
ik zeg stoppen met die klimaat hysterie voordat china eerst betaalt.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  zondag 28 februari 2021 @ 22:39:01 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_198259812
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:38 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik denk dat het einde toch wel in zicht is.

Een gemiddelde rechtse kiezer kan toch niet achter een partij staan die onder haar leiding het eigen volk tot waanzin heeft gedreven in de toeslagenaffaire, terwijl arbeidsmigranten wél straffeloos konden frauderen?
De gemiddelde VVD'er is slachtoffer in de toeslagenaffaire? Dit is nieuws.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')