abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198245945
quote:
Onlangs gaf von der Leyen toe dat het in de EU te lang duurt voordat de Pfizer en Astrazeneca vaccins waren goedgekeurd. Helaas gaan ze nu op dezelfde (trage) voet verder..
pi_198246128
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 09:50 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Dan zat Ernst Kuipers er wel behoorlijk naast zeg _O-. Begin Maart 1350 Covid-19 patiënten op de IC voorspellen, terwijl het er daadwerkelijk maar 511 zijn. Kleine afwijking van 839 patiënten _O- _O-
170.000 besmettingen per dag, de Britse ^O^
pi_198246157
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:26 schreef Daario het volgende:

[..]

Onlangs gaf von der Leyen toe dat het in de EU te lang duurt voordat de Pfizer en Astrazeneca vaccins waren goedgekeurd. Helaas gaan ze nu op dezelfde (trage) voet verder..
Ik snap niet helemaal waarom het nu nog 2 weken moet duren. Heeft iemand enig idee waarom dat proces niet sneller kan?
pi_198246202
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal waarom het nu nog 2 weken moet duren. Heeft iemand enig idee waarom dat proces niet sneller kan?
Omdat inmiddels alles in OMT's geteld wordt; 1 OMT = 2 weken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198246335
quote:

[..]

Omdat we pas effect zien over 2 weken.
Over 2 weken hebben we ook code zwart

Maar :
https://www.volkskrant.nl(...)dan-elders~b868e4bb/
pi_198246583
quote:

[..]

Ze leveren toch eerst aan Amerika, maakt dus weinig uit wanneer EMA iets goedkeurt.
- verwijderd door admin -
  zondag 28 februari 2021 @ 11:11:48 #82
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198246605
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:09 schreef groenen het volgende:
Ze leveren toch eerst aan Amerika, maakt dus weinig uit wanneer EMA iets goedkeurt.
En dan nog maar afwachten of er voor "ons" nog wat over blijft.
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2021 @ 11:13:59 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198246632
quote:
Het goedkeuren van medicijnen wordt als pressiemiddel gebruikt voor het uiten van andere frustraties door de verschillende lidstaten.
  zondag 28 februari 2021 @ 11:14:12 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198246637
Waarom blijft de avondklok en wil men weing versoepelen ? Gewoon om het treurige beleid met vaccineren te verdoezelen. En dat is ook de reden dat we zo door blijven sukkelen.
Hugo de Jonge is domweg niet aan staat om de zaak degelijk aan te pakken. Er zit een man in t OMT die geld verdiend aan testen.
Het rammelt hier aan alle kanten en we gaan straks weer braaf op deze luitjes stemmen. Domweg omdat we geen andere keus hebben.
In Tjechië wil men nu voor t spoetnik vaccin gaan. Die snappen dat we van de EU weinig te verwachten hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 28 februari 2021 @ 11:15:21 #85
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198246654
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:14 schreef deedeetee het volgende:
Het rammelt hier aan alle kanten en we gaan straks weer braaf op deze luitjes stemmen. Domweg omdat we geen andere keus hebben.
We hebben anders dit keer de grootste keus ooit sinds de Tweede Wereldoorlog.
  zondag 28 februari 2021 @ 11:18:23 #86
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198246695
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:15 schreef Fred het volgende:

[..]

We hebben anders dit keer de grootste keus ooit sinds de Tweede Wereldoorlog.
Aangezien het 1 pot nat is hebben we er niks aan,ze doen uiteindelijk allemaal t zelfde. De partijen die wel eens lastig zou kunnen doen komen niet aan de bak. Daar wil met niet mee samenwerken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 28 februari 2021 @ 11:21:12 #87
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198246747
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:18 schreef deedeetee het volgende:
Aangezien het 1 pot nat is hebben we er niks aan,ze doen uiteindelijk allemaal t zelfde. De partijen die wel eens lastig zou kunnen doen komen niet aan de bak. Daar wil met niet mee samenwerken.
Overtuig dan Nederlanders om te stemmen op die partijen die lastig zijn, ipv te klagen dat het allemaal 1 pot nat is.
  Public Relations / Redactie Film zondag 28 februari 2021 @ 11:42:44 #88
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198247074
Laat die avondklok toch lekker als middel. Als daardoor een terrasje open kan is het toch prima.
pi_198247163
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:42 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Laat die avondklok toch lekker als middel. Als daardoor een terrasje open kan is het toch prima.
Wacht maar tot het eind maart is (zomertijd) en de avondklok zou dan nog steeds gelden. Ik denk dat veel meer mensen opeens merken dat het toch wel beperkend is.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198247183
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:49 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Wacht maar tot het eind maart is (zomertijd) en de avondklok zou dan nog steeds gelden. Ik denk dat veel meer mensen opeens merken dat het toch wel beperkend is.
Dit. Ik zie liever die avondklok verdwijnen, met het oog op de zomertijd.
  zondag 28 februari 2021 @ 11:51:07 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198247201
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:42 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Is dat het één of het ander dan?

Het effect kan helemaal niet zo gezien worden, uit elkaar, en is zeker geen ruilmiddel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 28 februari 2021 @ 11:52:42 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198247228
We rekken dit geklootviool qua beleid gewoon tot aan dik de lente en dan is én Covid door de weersinvloeden veel minder aanwezig, én het vaccineren sorteert dan eindelijk een beetje resultaat.

En dan is iedereen het weer vergeten, inclusief iedereen die heeft moeten stemmen over paar weken :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198247240
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:49 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Zo hypocriet zijn velen helaas wel ja. Zij gaan toch niet na 21 uur naar buiten dus is de avondklok goed voor het gespuis dat wel naar buiten wil. Als ze er zelf last van beginnen te krijgen gaan ze pas klagen.

Daarbij beseffen velen niet wat voor precedent geschept is. Nu het volk zich zo makkelijk zonder bewijs zich laat opsluiten zal deze maatregel een volgende keer veel sneller en makkelijker ingevoerd worden.
Alpha kenny one
pi_198247366
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:53 schreef falling_away het volgende:

[..]

Zo hypocriet zijn velen helaas wel ja. Zij gaan toch niet na 21 uur naar buiten dus is de avondklok goed voor het gespuis dat wel naar buiten wil. Als ze er zelf last van beginnen te krijgen gaan ze pas klagen.

Daarbij beseffen velen niet wat voor precedent geschept is. Nu het volk zich zo makkelijk zonder bewijs zich laat opsluiten zal deze maatregel een volgende keer veel sneller en makkelijker ingevoerd worden.
Ik ben benieuwd of er na de crisis (ervan uitgaande dat we ooit weer in een ''normale'' samenleving terecht komen..) ooit een moment komt dat al die noodwetten e.d. aflopen/verdwijnen. Anders kunnen ze inderdaad zonder opgaaf van reden gewoon naar die wet verwijzen. Avondklok, mondkapjes en 1,5 meter tijdens elk winterseizoen bijvoorbeeld. Zulke dingen zijn heel makkelijk om in de wet te krijgen tijdens tijden zoals deze, maar ze weer ongedaan maken? Dat zie ik ze niet zo snel doen. Niet omdat ze burgers willen pesten of omdat het een of ander complot is, maar gewoon omdat het wel goed uitkomt als ze zich zorgen maken over elke mutatie in de toekomst.
pi_198247431
quote:
2s.gif Op zondag 28 februari 2021 12:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Avondklok, mondkapjes en 1,5 meter tijdens elk winterseizoen bijvoorbeeld.
Is dit een oprechte zorg van jou?
  zondag 28 februari 2021 @ 12:05:12 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198247450
quote:

[..]

Ik ben benieuwd of er na de crisis (ervan uitgaande dat we ooit weer in een ''normale'' samenleving terecht komen..) ooit een moment komt dat al die noodwetten e.d. aflopen/verdwijnen. Anders kunnen ze inderdaad zonder opgaaf van reden gewoon naar die wet verwijzen. Avondklok, mondkapjes en 1,5 meter tijdens elk winterseizoen bijvoorbeeld. Zulke dingen zijn heel makkelijk om in de wet te krijgen tijdens tijden zoals deze, maar ze weer ongedaan maken? Dat zie ik ze niet zo snel doen. Niet omdat ze burgers willen pesten of omdat het een of ander complot is, maar gewoon omdat het wel goed uitkomt als ze zich zorgen maken over elke mutatie in de toekomst.
Zolang er een Kamermeerderheid voor de maatregelen is dan maakt het niet uit of er een spoedwet actief is of niet natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198247452
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:14 schreef deedeetee het volgende:
Waarom blijft de avondklok en wil men weing versoepelen ? Gewoon om het treurige beleid met vaccineren te verdoezelen. En dat is ook de reden dat we zo door blijven sukkelen.
Hugo de Jonge is domweg niet aan staat om de zaak degelijk aan te pakken. Er zit een man in t OMT die geld verdiend aan testen.
In Tjechië wil men nu voor t spoetnik vaccin gaan. Die snappen dat we van de EU weinig te verwachten hebben.
Volgens Hugo zaten we begin maart op 2 miljoen vaccinaties.
Het kabinet hoopt de komende weken bijna de hele voorraad coronavaccins op te prikken. Begin maart moeten er in totaal 2 miljoen inentingen zijn toegediend en in het tweede kwartaal wordt uitgegaan van pieken tot 2 miljoen vaccinaties per wéék

In de praktijk: 1,3:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
pi_198247457
quote:

[..]

In de wet zijn expliciete datums opgegeven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198247462
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:53 schreef falling_away het volgende:
Goh, klinkt precies als het geklaag van de groep voor wie de avondklok de eerste maatregel is die blijkbaar echt mensen raakt. Kroegen dicht? Dan gaan we toch bij jou thuis zuipen?!
pi_198247470
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 12:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Volgens Hugo zaten we begin maart op 2 miljoen vaccinaties.
Het kabinet hoopt de komende weken bijna de hele voorraad coronavaccins op te prikken. Begin maart moeten er in totaal 2 miljoen inentingen zijn toegediend en in het tweede kwartaal wordt uitgegaan van pieken tot 2 miljoen vaccinaties per wéék

In de praktijk: 1,3:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Die 2 miljoen is volgens mij wel achterin Q2
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')