abonnement Unibet Coolblue
pi_198233244
Soms zie je wonderlijke dingen op een receptenblog waarvan je moet lachen of juist een beetje huilen. Fouten in recepten, ellenlange verhalen over de buurman van de schoonmoeder van de blogster, foto's die niet bij het recept passen. Laten we de ergernis over de 80 nutteloze foto's van een eetlepel zout vooral niet vergeten.

Culinaire ergeraars, hier kan je al je frustraties over kookblogs kwijt!

Spoilers!
pi_198233275
Ik zal beginnen. Ik kwam vandaag dit pareltje tegen:

Titel: Vegetarische steak van geroosterde rode kool

Tekst: Deze vegetarische steak van rode kool is prima alternatief voor eem hamburger. Ontdek de smaken van vegan!

Ingrediënten:
350 g rode kool
150 g zachte geitenkaas
Drie teentjes knoflook
Drie eetlepels olijfolie
Eén citroen (sap)
Twee eetlepels ahornsiroop
Twee eetlepels spekblokjes
Koriander om te serveren
Zout en peper

Spoilers!
pi_198233474
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zal beginnen. Ik kwam vandaag dit pareltje tegen:

Titel: Vegetarische steak van geroosterde rode kool

Tekst: Deze vegetarische steak van rode kool is prima alternatief voor eem hamburger. Ontdek de smaken van vegan!

Ingrediënten:
350 g rode kool
150 g zachte geitenkaas
Drie teentjes knoflook
Drie eetlepels olijfolie
Eén citroen (sap)
Twee eetlepels ahornsiroop
Twee eetlepels spekblokjes
Koriander om te serveren
Zout en peper


afgezien van dat het alles behalve.... vegan is

wil ik dat best eens proberen..
pi_198233925
Ik weet het recept niet meer en de website al helemaal niet meer, maar nog niet zo lang geleden vond ik een lekker lijkend recept online en uiteraard stond er een heel overbodig verhaal boven. Ik scande er snel door om te zien of er ergens ook belangrijke info over het recept stond en toen las ik verschrikt dat de vader van de blogger kanker had en chemo en het ging allemaal heel slecht en zo en....dat wilde ik dus echt echt echt niet weten. Ik wilde gewoon iets lekkers maken |:( Hoe kom je er op om dat allemaal boven je recept te zetten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198233942
Dat is overigens wel een enorm :') recept, LS. Ik zag een keer een recept voor vegetarische boerenkoolstamppot. Met spekjes. En geen imitatiespekjes.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 27 februari 2021 @ 16:15:27 #6
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198234879
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zal beginnen. Ik kwam vandaag dit pareltje tegen:

Titel: Vegetarische steak van geroosterde rode kool

Tekst: Deze vegetarische steak van rode kool is prima alternatief voor eem hamburger. Ontdek de smaken van vegan!

Ingrediënten:
350 g rode kool
150 g zachte geitenkaas
Drie teentjes knoflook
Drie eetlepels olijfolie
Eén citroen (sap)
Twee eetlepels ahornsiroop
Twee eetlepels spekblokjes
Koriander om te serveren
Zout en peper


_O-
Praat over de hel en je komt er.
pi_198234954
Mijn grote ergernis is wanneer je het recept in eerste instantie helemaal niet kunt zien doordat er tig advertenties overheen liggen, er een instructievideo voor een ander gerecht er ook nog eens overheen komt en oh ja iets van een halve pagina groot om je te vragen of je je wilt aanmelden voor de nieuwsbrief. Eerst een minuut of 5 wachten tot al die ellende geladen en weggeklikt is en dan mag je je door een ellenlang verhaal worstelen alvorens je ergens het verstopte recept vindt.
pi_198235077
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn grote ergernis is wanneer je het recept in eerste instantie helemaal niet kunt zien doordat er tig advertenties overheen liggen, er een instructievideo voor een ander gerecht er ook nog eens overheen komt en oh ja iets van een halve pagina groot om je te vragen of je je wilt aanmelden voor de nieuwsbrief. Eerst een minuut of 5 wachten tot al die ellende geladen en weggeklikt is en dan mag je je door een ellenlang verhaal worstelen alvorens je ergens het verstopte recept vindt.
Sowieso... als ik iemands dagboek wilde lezen... had ik natuurlijk wel gewoon gegoogled op dagboek ipv op recept...
pi_198254935
Langere artikelen – liefst gelardeerd met veel zoektermen – doen het beter in Google. Vandaar die complete dagboeken. Als iedereen vervolgens ook nog naar het daadwerkelijke recept scrolt, helemaal onderaan, dan concludeert Google dat het wel een goed verhaal moet zijn. Nog meer punten voor die site.

Mijn grootste ergernis is het als de tijden niet kloppen. Dat er bij bereidingstijd dertig minuten staat en je dan valkuilen tegenkomt als:

* marineer het vlees 12 uur
* roerbak de vooraf schoongemaakte, in blokjes gesneden, gekookte en goed afgekoelde groente
* Klaar! Zet het gerecht nu anderhalf uur in de oven en laat het zeker een uur afkoelen!
pi_198263025
Er is hier wel regelmatig een recept gepost voor iets waar drank in zit, en er wordt gezegd dat je tijdens het koken al best wel wat kan drinken van de drank. Naar mate het recept vordert wordt het steeds onleesbaarder.

Kan het zo snel niet vinden, straks even verder zoeken.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2021 08:27:24 ]
pi_198263087
Ik lees vaak bakrecepten en dan zijn er recepten die onduidelijk zijn met hoeveelheid:
Een mok meel, 1 ei, etc... Ja, hallo, hoe groot is jouw mok!?
Of iets moeten uitrollen, zonder te melden tot hoe groot of dikte (en nee, natuurlijk niet de maat van bakvorm vermelden).
@Doedezemaar die filmpjes die dan ook automatisch afspelen en je dan verschrikt ontdekt dat geluid van telefoon heel hard staat }:|
  maandag 1 maart 2021 @ 13:08:05 #12
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198267284
Ik las laatst een recept waarin koffielepels werden afgewisseld met theelepels en eetlepels. Zo'n site valt gelijk niet meer serieus te nemen.
Spoilers!
  maandag 1 maart 2021 @ 21:36:50 #13
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_198276565
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 08:32 schreef Yinny het volgende:
Ik lees vaak bakrecepten en dan zijn er recepten die onduidelijk zijn met hoeveelheid:
Een mok meel, 1 ei, etc... Ja, hallo, hoe groot is jouw mok!?
Of iets moeten uitrollen, zonder te melden tot hoe groot of dikte (en nee, natuurlijk niet de maat van bakvorm vermelden).
@:doedezemaar die filmpjes die dan ook automatisch afspelen en je dan verschrikt ontdekt dat geluid van telefoon heel hard staat }:|
Ik krijg daar ook wat van bij een Marokkaanse facebookgroep... een theeglas dit, een theeglas dat...
Ik drink mijn thee uit een mok en ik denk dat ik dan eindig met pasta voor een weeshuis :')
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_198277085
Ik erger me al aan recepten waar alles in cups en lepeltjes en andere onzinmaten wordt afgemeten. Zeker bij bijv broodrecepten, waar de hoeveelheden toch echt wel heel erg nauw kunnen luisteren, komen ze met one cup of sourdough starter (wat zegt dat nou?), a teaspoon salt (met of zonder kop?), a stick of butter (wtf is dat dan?). Gebruik toch gewoon een weegschaal, meet het netjes af in grammen, ipv die onnauwkeurige retard units!
pi_198281197
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:58 schreef Farenji het volgende:
Ik erger me al aan recepten waar alles in cups en lepeltjes en andere onzinmaten wordt afgemeten. Zeker bij bijv broodrecepten, waar de hoeveelheden toch echt wel heel erg nauw kunnen luisteren, komen ze met one cup of sourdough starter (wat zegt dat nou?), a teaspoon salt (met of zonder kop?), a stick of butter (wtf is dat dan?). Gebruik toch gewoon een weegschaal, meet het netjes af in grammen, ipv die onnauwkeurige retard units!
Dit inderdaad! Ik zit altijd te kloten met dat omrekenen. Want een cup bloem is anders dan een cup suiker |:(
pi_198281352
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:12 schreef Axia het volgende:

[..]

Dit inderdaad! Ik zit altijd te kloten met dat omrekenen. Want een cup bloem is anders dan een cup suiker |:(
Of nog erger, dingen als "a cup of walnuts (chopped)", het ligt er nogal aan hoe fijn je ze hakt hoeveel er in een cup past. Of misschien bedoelen ze wel een kop ongehakte walnoten die je dan daarna nog moet hakken. :?
  dinsdag 2 maart 2021 @ 09:35:25 #17
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_198281448
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:12 schreef Axia het volgende:

[..]

Dit inderdaad! Ik zit altijd te kloten met dat omrekenen. Want een cup bloem is anders dan een cup suiker |:(
:{ huh hoe is dat anders dan? 1 cup is toch de maat?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 09:40:47 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198281530
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:58 schreef Farenji het volgende:
Ik erger me al aan recepten waar alles in cups en lepeltjes en andere onzinmaten wordt afgemeten. Zeker bij bijv broodrecepten, waar de hoeveelheden toch echt wel heel erg nauw kunnen luisteren, komen ze met one cup of sourdough starter (wat zegt dat nou?), a teaspoon salt (met of zonder kop?), a stick of butter (wtf is dat dan?). Gebruik toch gewoon een weegschaal, meet het netjes af in grammen, ipv die onnauwkeurige retard units!
Dit zijn wel standaard Amerikaanse maten. Ik heb daar aparte maatlepels voor.

The love you take is equal to the love you make.
pi_198282061
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit zijn wel standaard Amerikaanse maten. Ik heb daar aparte maatlepels voor.

[ afbeelding ]
Maar dan kan er nog een afwijking zijn in gewicht, zoals bij bruine suiker aangeduwd of heel los in de cup. Het is met grotere hoeveelheden heel onhandig. Een cup bloem kan 120 gram wegen, maar ook wel 135 gram, afhankelijk van hoe compact je bloem in cup doet. Met 4 cups is dat al 60 gram verschil...
  dinsdag 2 maart 2021 @ 10:29:21 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198282090
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:26 schreef Yinny het volgende:

[..]

Maar dan kan er nog een afwijking zijn in gewicht, zoals bij bruine suiker aangeduwd of heel los in de cup. Het is met grotere hoeveelheden heel onhandig. Een cup bloem kan 120 gram wegen, maar ook wel 135 gram, afhankelijk van hoe compact je bloem in cup doet. Met 4 cups is dat al 60 gram verschil...
En toch doen die Amerikanen het kennelijk al jaren zo. Dat het ergerlijk is, dan snap ik. Maar omgekeerd zullen zij zich dan ergeren aan recepten in grammen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 10:30:41 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198282104
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En toch doen die Amerikanen het kennelijk al jaren zo. Dat het ergerlijk is, dan snap ik. Maar omgekeerd zullen zij zich dan ergeren aan recepten in grammen.
Precies

Als jij 120 gram oudere hele droge bloem gebruikt heeft dat een ander effect dan 120 gram verse bloem waar nog veel vocht in zit
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 2 maart 2021 @ 14:25:12 #22
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_198285055
Ik erger me vooral aan het popie jopie gebruik van 'toppings' en 'aftoppen met' (niet alleen op receptenblogs trouwens).

Voorlopig dieptepunt: een pizza met een topping van tomaten, kaas en salami...
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_198285077
Er waren meer die zich er aan ergerden :D
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ite-offline-a4033843
We have far more in common than that which devides us..
pi_198287390
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:26 schreef Yinny het volgende:

[..]

Maar dan kan er nog een afwijking zijn in gewicht, zoals bij bruine suiker aangeduwd of heel los in de cup. Het is met grotere hoeveelheden heel onhandig. Een cup bloem kan 120 gram wegen, maar ook wel 135 gram, afhankelijk van hoe compact je bloem in cup doet. Met 4 cups is dat al 60 gram verschil...
cups hoor je sowieso niet aan te drukken...
dat is vullen en afschuiven.
net als dat je dat bij koffieschepjes doet :)

ik heb gewoon een cup-maatbeker gekocht... wel zo handig :)
pi_198287972
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:58 schreef Farenji het volgende:
Ik erger me al aan recepten waar alles in cups en lepeltjes en andere onzinmaten wordt afgemeten. Zeker bij bijv broodrecepten, waar de hoeveelheden toch echt wel heel erg nauw kunnen luisteren, komen ze met one cup of sourdough starter (wat zegt dat nou?), a teaspoon salt (met of zonder kop?), a stick of butter (wtf is dat dan?). Gebruik toch gewoon een weegschaal, meet het netjes af in grammen, ipv die onnauwkeurige retard units!
Cups en teaspoon/spoons altijd afstrijken.

In de VS verkopen ze sticks of butter, die zijn 113 gram:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198291936
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

cups hoor je sowieso niet aan te drukken...
dat is vullen en afschuiven.
net als dat je dat bij koffieschepjes doet :)

ik heb gewoon een cup-maatbeker gekocht... wel zo handig :)
Maar het is wel een verschil of je de cup vult lepel voor lepel, gewoon met cup in bak scheppen of (en dat staat in sommige recepten) eerst je meel luchtig maakt en daarmee je cup vult...
pi_198303507
Zocht het recept van steak and ale pie.
Kwam hier terecht en moest gelijk aan dit topic denken:
https://simoneskitchen.nl/steak-and-ale-pie-recept/
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:20:09 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198303565
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:15 schreef mascara-klodder het volgende:
Zocht het recept van steak and ale pie.
Kwam hier terecht en moest gelijk aan dit topic denken:
https://simoneskitchen.nl/steak-and-ale-pie-recept/
Tom de Bourgondiër verdient wel een paar klappen voor die kutteksten ja

Het ís dat die foto er wel frigging goed uit ziet. Heb je het gemaakt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198303576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:15 schreef mascara-klodder het volgende:
Zocht het recept van steak and ale pie.
Kwam hier terecht en moest gelijk aan dit topic denken:
https://simoneskitchen.nl/steak-and-ale-pie-recept/
Mein gott, zoek de logica _O-

(En die spelling dan....."groenteknuffellaar")
pi_198303684
Ik dacht dus echt dat ik op een verkeerde site zat :D
Dramatisch slecht zeg :')

@Molo misschien morgen :Y
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:29:09 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198303697
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik dacht dus echt dat ik op een verkeerde site zat :D
Dramatisch slecht zeg :')

@:molo misschien morgen :Y
Wel benieuwd naar je ervaringen, ondanks ruksite :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 16:34:18 #32
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198303789
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zal beginnen. Ik kwam vandaag dit pareltje tegen:

Titel: Vegetarische steak van geroosterde rode kool

Tekst: Deze vegetarische steak van rode kool is prima alternatief voor eem hamburger. Ontdek de smaken van vegan!

Ingrediënten:
350 g rode kool
150 g zachte geitenkaas
Drie teentjes knoflook
Drie eetlepels olijfolie
Eén citroen (sap)
Twee eetlepels ahornsiroop
Twee eetlepels spekblokjes
Koriander om te serveren
Zout en peper


Oh wat stom. _O- _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_198303882
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Wel benieuwd naar je ervaringen, ondanks ruksite :D
Net aan stiefmoeder het recept laten lezen en ze heeft het goedgekeurd dus staat morgen op het menu.
Zal wel foto-verslagje maken :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 3 maart 2021 @ 17:01:09 #34
338319 ZarB
Piña colada
pi_198304181
Luie foodbloggers die amerikaanse recepten 1 op 1 overnemen en dus idd incl hele andere maten en vaak ingredienten die hier amper te verkrijgen zijn.

En waar ik me ook aan erger: foodbloggers die een kind krijgen om vervolgens hun hele blog daarmee vol te spammen. Ben daarom al regelmatig geswitched. Je priveleven interesseert me geen klap.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198329965
bloem wegen met een weegschaal is ook niet altijd makkelijk.
pi_198513326
Net weer een pareltje:
https://www.hummingbirdhi(...)h-funfetti-cake.html

Gelukkig heeft deze wel gelijk linkje naar het recept in het begin, maar wat een lap tekst!
  maandag 15 maart 2021 @ 15:41:38 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198513648
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:24 schreef Yinny het volgende:
Net weer een pareltje:
https://www.hummingbirdhi(...)h-funfetti-cake.html

Gelukkig heeft deze wel gelijk linkje naar het recept in het begin, maar wat een lap tekst!
Dit ook echt, over vervanging van stukjes uit het recept

quote:
This small batch funfetti cake recipe uses ¼ cup of whole milk.

Can I use skim, low-fat or non-fat milk instead of whole milk in this small batch funfetti cake recipe?
Yes, but with reservations. Skim, low-fat, and non-fat milks will lead to less flavorful baked goods.
Een kwart cup milk :') :') :')
Jaaaaaa dat ga je echt proeven qua verschil, volle of halfvolle melk :') :') :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198514983
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit ook echt, over vervanging van stukjes uit het recept
[..]

Een kwart cup milk :') :') :')
Jaaaaaa dat ga je echt proeven qua verschil, volle of halfvolle melk :') :') :')
En dan nog een dikke laag botercrème, dus dat kleine beetje vet ga je idd echt missen :+
pi_198582823
nevermind
pi_198584959
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:24 schreef Yinny het volgende:
Net weer een pareltje:
https://www.hummingbirdhi(...)h-funfetti-cake.html

Gelukkig heeft deze wel gelijk linkje naar het recept in het begin, maar wat een lap tekst!
ik zit graag op chillipeppermadness... die doen dat ook..
maar dat is wat mij betreft een prima oplossing.. zij hun google search dingen...
de liefhebbers van een dagboek ook blij.
En ik klik "ga hier meteen naar recept" en ben OOK gewoon blij.

Deden meer sites dat maar :)

(en dan heeft chilipeppermadness vaak nog wel leuke verhaaltjes die daadwerkelijk over het gerecht gaan.. dus die wil ik soms best nog weleens lezen :) )
pi_198586118
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zal beginnen. Ik kwam vandaag dit pareltje tegen:

Titel: Vegetarische steak van geroosterde rode kool

Tekst: Deze vegetarische steak van rode kool is prima alternatief voor eem hamburger. Ontdek de smaken van vegan!

Ingrediënten:
350 g rode kool
150 g zachte geitenkaas
Drie teentjes knoflook
Drie eetlepels olijfolie
Eén citroen (sap)
Twee eetlepels ahornsiroop
Twee eetlepels spekblokjes
Koriander om te serveren
Zout en peper


Mwa, de site claimt dat de hamburger/ rodekool steak vegan is en dat klopt. Totale gerecht niet.
pi_198586393
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 12:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Mwa, de site claimt dat de hamburger/ rodekool steak vegan is en dat klopt. Totale gerecht niet.
hmm gezien dat de titel van het recept is.. had ik daar toch wat meer vegan verwacht hoor :)
en zonder kaas is het vast ook niet echt wat je zegt... lekker :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')