abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198212990
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:26 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dezelfde burgemeesters die met de regionale lockdowns niet durfden in te grijpen en als een kleuter achter mama's rokken zich verscholen?
Natuurlijk, ik zeg ook niet dat de burgermeesters onfeilbaar zijn, er zal vast wel wat op aan te merken zijn de afgelopen maanden.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:32:55 #252
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198213043
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 02:00 schreef Gretzl het volgende:

Nederland vs. Finland
Compleet bezopen vs. verstandig

(Tenzij je goede argumenten hebt om te denken dat een situatie waarin de ziekenhuizen het compleet niet meer aankunnen wenselijk is.)
Heeft Finland ook verkiezingen in maart? :) Ik denk dat het toch wel meespeelt. Los van of je vind dat het wel of niet kan, zie je in NL dat steeds meer mensen of sectoren vrijheid nemen of proberen op te eisen. In zo'n klimaat is het natuurlijk politiek gezien vrij onhandig om streng te blijven.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:35:57 #253
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198213109
Zou het ook zo zijn dat de belangenclubs nu bloed ruiken met de verkiezingen in zicht? Ze roeren zich allemaal momenteel en het lijkt er een beetje op dat ze proberen gebruik te maken van de verkiezingen om meer voor elkaar te krijgen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198213131
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:05 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Zou er niet zo gemakkelijk vanuit gaan dat de mensen die in het voorjaar van 2020 corona hebben gehad nu allemaal nog voldoende immuniteit hebben om niet meer ziek te worden. Dat weet je gewoon niet. Hangt er ook vanaf met welke variant ze nu in aanraking komen.
Waarom niet? Seizoenseffect, immuniteit e.d. zijn net zo hard bewezen als dat de scholen de grootste brandhaarden zijn.

Als immuniteit nu niet meer aanwezig zou zijn zou je dan niet veel meer besmettingen per dag verwachten? Je ziet juist een vrij steile curve omlaag in de grafieken die @Za regelmatig post.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:40:15 #255
14505 OProg
A Life in Music
pi_198213184
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:26 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik zei het net al in mijn andere post maar toch nog als directe reactie op jou: als je ziet hoeveel ruimte Red Team heeft gekregen in de media de afgelopen maanden (met koppen als 'team van experts vindt...') vind ik het juist heel prettig dat er ook een andere groep aan de andere kant van het spectrum staat met Herstel-NL. Het beleid wat ze voorstaan is onrealistisch en zou ik nu zeker niet meer steunen, wellicht wel voor de volgende pandemie als er gedegen onderzoek naar is gedaan, maar het helpt wel om de discussie op gang te brengen. Je ziet ook dat de media de afgelopen weken enorm gedraaid is. Ik kan zo al 5 a 6 artikelen van gisteren/vandaag posten die de nevenschade in kaart brengen.
Dat ben ik helemaal met je eens hoor! :)

Ik vind het alleen maar goed dat er discussie is over alles. Alleen juist de partijen die hem aanzwengelen zijn vaak helemaal niet zo goed in de discussie of voeren hem uiteindelijk niet.

Dus in plaats van het gesprek inhoudelijk aan te gaan krijg je dan dat ze zich 'uit protest terugtrekken omdat ze het spel zo niet willen spelen'.

Naja, dan ben je al weer klaar.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198213456
quote:

[..]

Dezelfde burgemeesters die met de regionale lockdowns niet durfden in te grijpen en als een kleuter achter mama's rokken zich verscholen?
Ze zullen vast met de wind mee aan het waaien zijn, maar wat maakt het uit? Het gaat mij om de resultaten. Ik vind hypocrisie niet zo erg als het de juiste kant op is, als het al hypocrisie is. Een andere mening vormen op basis van nieuwe informatie kan altijd. Het is niet alsof die burgemeesters al vaak een pandemie hebben meegemaakt.
pi_198213552
quote:

[..]

Beter ten halve gekeerd denk ik altijd maar. Ja we hebben inderdaad net een halfjaar Bruls gehad die liep te roepen dat er keihard moest worden aangepakt, blablabla, die wil nu de terrassen open. Care. Als dat effect sorteert. Die mensen zijn alleen maar bezig met de bestuurbaarheid van hun stadje of dorpje, die moeten straks weer politie en boa's op pad sturen. Dus dan is het fijn als die een realistische opdracht meekrijgen die niet leidt tot een regen van flesjes en stenen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:10:45 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198213589
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:07 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Beter ten halve gekeerd denk ik altijd maar. Ja we hebben inderdaad net een halfjaar Bruls gehad die liep te roepen dat er keihard moest worden aangepakt, blablabla, die wil nu de terrassen open. Care. Als dat effect sorteert. Die mensen zijn alleen maar bezig met de bestuurbaarheid van hun stadje of dorpje, die moeten straks weer politie en boa's op pad sturen. Dus dan is het fijn als die een realistische opdracht meekrijgen die niet leidt tot een regen van flesjes en stenen.
De burgemeester van Arnhem, Marcouch, wil overigens wel vasthouden aan de harde lijn. Dus op dit punt is het maar goed dat ze niet helemaal regionaal kunnen bepalen wat er gebeurt, want anders zou echt half Arnhem in Nijmegen op het terras komen zitten volgens mij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198213691
Lees net op NU dat de EU lidstaten positief zijn over een vaccinatie paspoort voor travel. Er zijn nog lichte twijfels bij enkele landen en de voorbereiding zou een paar maanden kunnen duren, maar zeer grote kans dat het er gaat komen.

Geen verrassing uiteraard. Maar wat een enorme naai streek voor al die mensen die al een jaar solidariteit tonen voor de mensen die straks wèl alweer mogen reizen. Verhoog je echt je draagvlak mee.

En we hebben de discussie vaker gehad, maar ik snap ook echt niet waarom we niet gewoon kunnen reizen zoals de vorige zomer. Toen hadden we nog niet eens miljoenen gevaccineerden rondlopen.
pi_198213700
Uitspraak is binnen. Oude avondklok was niks "mis" mee. Dus die boetes blijven ook gewoon staan.

Je verwacht het niet.

https://www.nu.nl/coronav(...)h-niets-mis-was.html
pi_198213711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:19 schreef Zipportal het volgende:
Uitspraak is binnen. Oude avondklok was niks "mis" mee. Dus die boetes blijven ook gewoon staan.

Je verwacht het niet.

Bizar.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 26 februari 2021 @ 10:20:30 #262
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_198213735
quote:

Je verwacht het niet.

achterkamertjes politiek _O_
hardcoholic
pi_198213755
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:21 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Allemaal vuilniszakken
pi_198213758
Iemand een rechtstreekse bron op aantal vaccinaties per regio?

Liefst ook nog per leeftijd
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:22:57 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198213765
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net op NU dat de EU lidstaten positief zijn over een vaccinatie paspoort voor travel. Er zijn nog lichte twijfels bij enkele landen en de voorbereiding zou een paar maanden kunnen duren, maar zeer grote kans dat het er gaat komen.

Geen verrassing uiteraard. Maar wat een enorme naai streek voor al die mensen die al een jaar solidariteit tonen voor de mensen die straks wèl alweer mogen reizen. Verhoog je echt je draagvlak mee.

En we hebben de discussie vaker gehad, maar ik snap ook echt niet waarom we niet gewoon kunnen reizen zoals de vorige zomer. Toen hadden we nog niet eens miljoenen gevaccineerden rondlopen.
Overal weer grenscontroles invoeren dan maar? Echt benieuwd hoe ze dat in de praktijk voor zich zien.
pi_198213780
quote:

Je verwacht het niet.

:r
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:24:38 #268
3542 Gia
User under construction
pi_198213790
Gisteren bij op1, dacht ik, zat die kroegeigenaar en restaurantseigenaresse. Hij wil tegen de maatregelen in, de terrassen open gooien, zij wil zich aan de maatregelen houden.

Terwijl het er al een jaar over gaat dat de droge horeca, op anderhalve meter, best open had kunnen blijven.

Dus, wat is er op tegen om de horeca open te gooien, natte alleen de terrassen met maatregelen, droge ook binnen, met maatregelen?
pi_198213795
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:15 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ja dat is wel een net wat andere insteek van het artikel dan beginnen met '71% van de Nederlanders vindt dat het kabinet zwalkt'.

Heftig trouwens, 67% van de Nederlanders kampt met eenzaamheid.
[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)zich-er-nog-aan.html
Komt op hetzelfde neer. Maar 29% snapt er iets van dus voor 71% is het onduidelijk waar het kabinet nu eigenlijk mee bezig is.
Net maar hoe je het leest, maar ik vind die 29% echt schrikbarend laag. Naja, eigenlijk niet. Want ik roep al weken dat het beleid is van paniekvoetballende dronken clowns.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:25:05 #270
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198213797
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Overal weer grenscontroles invoeren dan maar? Echt benieuwd hoe ze dat in de praktijk voor zich zien.
Zullen wel weer beperkingen worden die enkel bij bepaalde types transport worden afgedwongen. Denk aan luchtvaart.

Vandaar ook goed om het op Europees niveau te regelen, itt de sneltestverplichting nu.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198213832
quote:

Je verwacht het niet.

Wat een verrassing.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:26:46 #272
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198213833
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zullen wel weer beperkingen worden die enkel bij bepaalde types transport worden afgedwongen. Denk aan luchtvaart.

Vandaar ook goed om het op Europees niveau te regelen, itt de sneltestverplichting nu.
Luchtvaart lijkt mij ook meest logisch, en haalbaar. Autoverkeer is toch niet te doen. Ja misschien eventjes, tot ze erachter komen dat het economisch veel meer schade berokkent dan het oplevert.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:27:16 #273
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198213845
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:21 schreef Ferdii het volgende:

[..]

De rechter is op bezoek geweest in het Torentje ja?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:27:25 #274
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198213850
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:24 schreef Gia het volgende:
Gisteren bij op1, dacht ik, zat die kroegeigenaar en restaurantseigenaresse. Hij wil tegen de maatregelen in, de terrassen open gooien, zij wil zich aan de maatregelen houden.

Terwijl het er al een jaar over gaat dat de droge horeca, op anderhalve meter, best open had kunnen blijven.

Dus, wat is er op tegen om de horeca open te gooien, natte alleen de terrassen met maatregelen, droge ook binnen, met maatregelen?
Of de natte horeca alleen droge witte wijn laten serveren, of de serveersters de drankjes met droge humor laten bezorgen.
Dan ben je er *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198213862
quote:

Je verwacht het niet.

Wie vertrouwt dit nog?

Ik niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: