Natuurlijk, ik zeg ook niet dat de burgermeesters onfeilbaar zijn, er zal vast wel wat op aan te merken zijn de afgelopen maanden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 09:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dezelfde burgemeesters die met de regionale lockdowns niet durfden in te grijpen en als een kleuter achter mama's rokken zich verscholen?
Heeft Finland ook verkiezingen in maart?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 02:00 schreef Gretzl het volgende:
Nederland vs. Finland
Compleet bezopen vs. verstandig
(Tenzij je goede argumenten hebt om te denken dat een situatie waarin de ziekenhuizen het compleet niet meer aankunnen wenselijk is.)
Waarom niet? Seizoenseffect, immuniteit e.d. zijn net zo hard bewezen als dat de scholen de grootste brandhaarden zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 00:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zou er niet zo gemakkelijk vanuit gaan dat de mensen die in het voorjaar van 2020 corona hebben gehad nu allemaal nog voldoende immuniteit hebben om niet meer ziek te worden. Dat weet je gewoon niet. Hangt er ook vanaf met welke variant ze nu in aanraking komen.
Dat ben ik helemaal met je eens hoor!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 09:26 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik zei het net al in mijn andere post maar toch nog als directe reactie op jou: als je ziet hoeveel ruimte Red Team heeft gekregen in de media de afgelopen maanden (met koppen als 'team van experts vindt...') vind ik het juist heel prettig dat er ook een andere groep aan de andere kant van het spectrum staat met Herstel-NL. Het beleid wat ze voorstaan is onrealistisch en zou ik nu zeker niet meer steunen, wellicht wel voor de volgende pandemie als er gedegen onderzoek naar is gedaan, maar het helpt wel om de discussie op gang te brengen. Je ziet ook dat de media de afgelopen weken enorm gedraaid is. Ik kan zo al 5 a 6 artikelen van gisteren/vandaag posten die de nevenschade in kaart brengen.
Ze zullen vast met de wind mee aan het waaien zijn, maar wat maakt het uit? Het gaat mij om de resultaten. Ik vind hypocrisie niet zo erg als het de juiste kant op is, als het al hypocrisie is. Een andere mening vormen op basis van nieuwe informatie kan altijd. Het is niet alsof die burgemeesters al vaak een pandemie hebben meegemaakt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 09:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dezelfde burgemeesters die met de regionale lockdowns niet durfden in te grijpen en als een kleuter achter mama's rokken zich verscholen?
Beter ten halve gekeerd denk ik altijd maar. Ja we hebben inderdaad net een halfjaar Bruls gehad die liep te roepen dat er keihard moest worden aangepakt, blablabla, die wil nu de terrassen open. Care. Als dat effect sorteert. Die mensen zijn alleen maar bezig met de bestuurbaarheid van hun stadje of dorpje, die moeten straks weer politie en boa's op pad sturen. Dus dan is het fijn als die een realistische opdracht meekrijgen die niet leidt tot een regen van flesjes en stenen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 09:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
De burgemeester van Arnhem, Marcouch, wil overigens wel vasthouden aan de harde lijn. Dus op dit punt is het maar goed dat ze niet helemaal regionaal kunnen bepalen wat er gebeurt, want anders zou echt half Arnhem in Nijmegen op het terras komen zitten volgens mij.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:07 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Beter ten halve gekeerd denk ik altijd maar. Ja we hebben inderdaad net een halfjaar Bruls gehad die liep te roepen dat er keihard moest worden aangepakt, blablabla, die wil nu de terrassen open. Care. Als dat effect sorteert. Die mensen zijn alleen maar bezig met de bestuurbaarheid van hun stadje of dorpje, die moeten straks weer politie en boa's op pad sturen. Dus dan is het fijn als die een realistische opdracht meekrijgen die niet leidt tot een regen van flesjes en stenen.
Bizar.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:19 schreef Zipportal het volgende:
Uitspraak is binnen. Oude avondklok was niks "mis" mee. Dus die boetes blijven ook gewoon staan.
Je verwacht het niet.
https://www.nu.nl/coronav(...)h-niets-mis-was.html
achterkamertjes politiekquote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:19 schreef Zipportal het volgende:
Uitspraak is binnen. Oude avondklok was niks "mis" mee. Dus die boetes blijven ook gewoon staan.
Je verwacht het niet.
Overal weer grenscontroles invoeren dan maar? Echt benieuwd hoe ze dat in de praktijk voor zich zien.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net op NU dat de EU lidstaten positief zijn over een vaccinatie paspoort voor travel. Er zijn nog lichte twijfels bij enkele landen en de voorbereiding zou een paar maanden kunnen duren, maar zeer grote kans dat het er gaat komen.
Geen verrassing uiteraard. Maar wat een enorme naai streek voor al die mensen die al een jaar solidariteit tonen voor de mensen die straks wèl alweer mogen reizen. Verhoog je echt je draagvlak mee.
En we hebben de discussie vaker gehad, maar ik snap ook echt niet waarom we niet gewoon kunnen reizen zoals de vorige zomer. Toen hadden we nog niet eens miljoenen gevaccineerden rondlopen.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:19 schreef Zipportal het volgende:
Je verwacht het niet.
Komt op hetzelfde neer. Maar 29% snapt er iets van dus voor 71% is het onduidelijk waar het kabinet nu eigenlijk mee bezig is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 08:15 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ja dat is wel een net wat andere insteek van het artikel dan beginnen met '71% van de Nederlanders vindt dat het kabinet zwalkt'.
Heftig trouwens, 67% van de Nederlanders kampt met eenzaamheid.
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)zich-er-nog-aan.html
Zullen wel weer beperkingen worden die enkel bij bepaalde types transport worden afgedwongen. Denk aan luchtvaart.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Overal weer grenscontroles invoeren dan maar? Echt benieuwd hoe ze dat in de praktijk voor zich zien.
Wat een verrassing.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:19 schreef Zipportal het volgende:
Je verwacht het niet.
Luchtvaart lijkt mij ook meest logisch, en haalbaar. Autoverkeer is toch niet te doen. Ja misschien eventjes, tot ze erachter komen dat het economisch veel meer schade berokkent dan het oplevert.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zullen wel weer beperkingen worden die enkel bij bepaalde types transport worden afgedwongen. Denk aan luchtvaart.
Vandaar ook goed om het op Europees niveau te regelen, itt de sneltestverplichting nu.
De rechter is op bezoek geweest in het Torentje ja?quote:
Of de natte horeca alleen droge witte wijn laten serveren, of de serveersters de drankjes met droge humor laten bezorgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:24 schreef Gia het volgende:
Gisteren bij op1, dacht ik, zat die kroegeigenaar en restaurantseigenaresse. Hij wil tegen de maatregelen in, de terrassen open gooien, zij wil zich aan de maatregelen houden.
Terwijl het er al een jaar over gaat dat de droge horeca, op anderhalve meter, best open had kunnen blijven.
Dus, wat is er op tegen om de horeca open te gooien, natte alleen de terrassen met maatregelen, droge ook binnen, met maatregelen?
Wie vertrouwt dit nog?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:19 schreef Zipportal het volgende:
Je verwacht het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |