Oeh jouw Dquote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:52 schreef Declan-Harp het volgende:
O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 American Pancakes
T: Smoothie van sinaasappel/banaan/kiwi
D: Nacho ovenschotel
B: Wandelen en hometrainer
Kind z'n favoriete Friday-Fastfood gerechtquote:
Mag ik vanavond ook kind bij je zijnquote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:53 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Kind z'n favoriete Friday-Fastfood gerecht
Lijn 314 even pakkenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mag ik vanavond ook kind bij je zijn
Kom er aanquote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:53 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Kind z'n favoriete Friday-Fastfood gerecht
Je hebt pech, mijn oude (ik ben van plan een grotere te kopenquote:
Nou zegquote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:39 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Je hebt pech, mijn oude (ik ben van plan een grotere te kopen) ovenschaal is net groot genoeg voor 2 porties
Precies, dat zeg ik ook; het is voor iedereen anders.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:39 schreef Hupje het volgende:
[..]
Het zijn niet allemaal de meest gezonde keuzes, dat klopt. Maar ik heb een gezond BMI, hoef geen tientallen kilo's af te vallen en wil graag een blijvend (vol te houden) eetpatroon. Door 'gewoon' te eten met af en toe een ongezond tussendoortje lukt het me nu om rustig af te vallen. Dat is voor mij beter vol te houden dan constant calorieën en eiwitten enz tellen. Daarnaast probeer ik elke dag 13k stappen te zetten.
Waarom voel je je zo beschaamd? Je bent op de goeie weg.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ah een update:
Volgende week begin ik aan een soort voortraject van een half jaar, ter voorbereiding van het traject van twee jaar. Omdat mijn BMI boven de 50 is. Zeker ook met heel mijn eetstoornissen verleden vinden ze dit gewoon een veiligere weg om gezond te worden.
Daarnaast moet ik eetdagboek bijhouden deze week. Dat wordt gênant, maar ik ga wel eerlijk eten zoals ik altijd eet en vanaf vandaag opschrijven. Het heeft geen zin om de boel te bedriegen en mijn medicijnen werken niet mee, maar de pondjes zijn gewoon door het mondje gekomen.
ik voel me zo, zo, zo beschaamd dat dit op deze manier moet.
ik was dat 48kg zware anorexiameisje dat alles onder controle had, drie uur op een dag sportte, de discipline had om nooit te snoepen, dat er leuk uitzag. En nu anderhalf / twee jaar later 127.5kg. Nooit sporten/bewegen, niet meer leuk uitziende vrouw ben geworden waar ik heel mijn leven bang voor ben geweest.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:58 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Waarom voel je je zo beschaamd? Je bent op de goeie weg.
Je weet inmiddels wel dat je toen alles behálve de controle had toch?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
ik was dat 48kg zware anorexiameisje dat alles onder controle had,
Klopt en ik word op alle vlakken begeleid. Ook psychiatrisch. Dus van te weinig of teveel ga ik nu normaal en gezond lerenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:40 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Je weet inmiddels wel dat je toen alles behálve de controle had toch?
Ik ben blij dat je nu de juiste hulp hebt gevonden én krijgt, succes!
Superquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt en ik word op alle vlakken begeleid. Ook psychiatrisch. Dus van te weinig of teveel ga ik nu normaal en gezond leren
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt en ik word op alle vlakken begeleid. Ook psychiatrisch. Dus van te weinig of teveel ga ik nu normaal en gezond leren
Ik vroeg me ook af waarom pindakaas in het rijtje stond. De andere kon ik me voorstellen dat die niet goed passen bij beperkte koolhydraten. Ik denk dat ik veilig de gok kan maken dat in sandwichspread behoorlijk wat suiker zit.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:10 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Wat is er mis met pindakaas? en de rest? En iedereen is anders en doet het op een andere manier.
Goed bezig!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:13 schreef HiZ het volgende:
Gedurende mijn gehele leven is mijn gewicht een last geweest. Op zijn ergst ben ik ergens rond de 140 kg geweest, maar in de tussenliggende jaren heb ik soms met succes, soms zonder succes geprobeerd om mijn gewicht onder controle te houden. Ik kan wel stellen dat het vet de laatste paar jaar sterk aan de winnende hand was.
Terwijl mijn gewicht toenam, begon ik me omgekeerd evenredig steeds slechter te voelen. Ikzelf dacht al geruime tijd dat ik diabetes had, maar dat werd steeds afgedaan door mijn huisarts dat dat niet waarschijnlijk was omdat mijn symptomen in de verste verte niet leken op suikerziekte. Toen ik van huisarts wisselde werd er wel meteen bloed geprikt, maar (achteraf verbazingwekkend) kwam daar een uitstekende glucose waarde uit. Ondertussen bleef ik doorsukkelen met een steeds groter scala aan lichamelijke klachten. Echt vrolijker werd ik ook niet van het idee dat ik bezig was aan het laatste stukje op weg naar mijn graf. Daar was ik echt van overtuigd.
In Januari van dit jaar voelde ik me zo ellendig dat ik maar weer naar mijn huisarts ben gegaan. Die besloot om een wat uitgebreider bloedonderzoek te laten doen. Binnen een uur nadat er bloed was afgenomen werd ik gebeld met de mededeling dat het suikerziekte was, dat het al een tijdje aan de gang moest zijn geweest en dat het echt behoorlijk zwaar leek te zijn.
14 januari 2021 dus. Toen ging de knop om. Het leek mij logisch om suikerziekte niet zomaar als een chronische en voortschrijdende aandoening te benaderen. Ik kreeg weliswaar pillen voorgeschreven (die ook accuut een verbetering met zich meebrachten), maar ik wilde mezelf niet op een pad naar insuline zetten. Ik ben zelf begonnen met een koolhydraatbeperkt dieet en de glucosewaarden reageerden daar goed op. Vervolgens ben ik online gaan zoeken naar informatie en tips. En toen kwam ik Jason Fung tegen. Een Canadese arts die van mening is dat zowel de epidimie aan obesitas en diabetes het gevolg is van een stortvloed van slechte voedingsadviezen van overheden.
Hoewel het een grote opgave leek te zijn ben ik nog wat strenger geworden met koolhydraten. Maar ik heb tegelijkertijd de teugels helemaal losgelaten waar het dierlijk vet betreft en ik ben via een opstapje door intermittent fasting een start gemaakt met alternative day fasting (een dag wel eten/ een dag niet eten). Daarnaast loop ik dagelijks 20.000 stappen.
Ik ben sinds 14 januari 17 kg afgevallen. Ik heb geen honger en mis zelfs het eten dat me vermoedelijk ziek heeft gemaakt totaal niet. Ik ben de meesta dagen fitter dan ik de laatste 20 jaar ben geweest. Ik kan tegenwoordig de hele dag wakker blijven in plaats van voor pampus te liggen als ik wat had gegeten. Ik was een paar dagen terug vergeten mijn Metformine te slikken. Toen ben ik gaan kijken wat het effect zou zijn; ik heb zo'n 4 keer per dag mijn glucose gemeten. Met resultaten die ruimschoots binnen de waardes van een gezond persoon liggen.
Het is allemaal een beetje verwarrend als ik erover denk. Alles, maar dan ook alles wat gedurende mijn leven dacht te weten over gezond eten was letterlijk bullshit. Bullshit onderbouwd met zogenaamd wetenschappelijk onderzoek dat alleen maar werd gebruikt voorzover het de vooringenomen en foute uitkomsten onderbouwde.
Schokkend echt.
Dit geeft echt heel erg veel moed! Dank je wel voor het delen, en ik ben blij voor je hoe goed je het doetquote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:13 schreef HiZ het volgende:
Gedurende mijn gehele leven is mijn gewicht een last geweest. Op zijn ergst ben ik ergens rond de 140 kg geweest, maar in de tussenliggende jaren heb ik soms met succes, soms zonder succes geprobeerd om mijn gewicht onder controle te houden. Ik kan wel stellen dat het vet de laatste paar jaar sterk aan de winnende hand was.
Terwijl mijn gewicht toenam, begon ik me omgekeerd evenredig steeds slechter te voelen. Ikzelf dacht al geruime tijd dat ik diabetes had, maar dat werd steeds afgedaan door mijn huisarts dat dat niet waarschijnlijk was omdat mijn symptomen in de verste verte niet leken op suikerziekte. Toen ik van huisarts wisselde werd er wel meteen bloed geprikt, maar (achteraf verbazingwekkend) kwam daar een uitstekende glucose waarde uit. Ondertussen bleef ik doorsukkelen met een steeds groter scala aan lichamelijke klachten. Echt vrolijker werd ik ook niet van het idee dat ik bezig was aan het laatste stukje op weg naar mijn graf. Daar was ik echt van overtuigd.
In Januari van dit jaar voelde ik me zo ellendig dat ik maar weer naar mijn huisarts ben gegaan. Die besloot om een wat uitgebreider bloedonderzoek te laten doen. Binnen een uur nadat er bloed was afgenomen werd ik gebeld met de mededeling dat het suikerziekte was, dat het al een tijdje aan de gang moest zijn geweest en dat het echt behoorlijk zwaar leek te zijn.
14 januari 2021 dus. Toen ging de knop om. Het leek mij logisch om suikerziekte niet zomaar als een chronische en voortschrijdende aandoening te benaderen. Ik kreeg weliswaar pillen voorgeschreven (die ook accuut een verbetering met zich meebrachten), maar ik wilde mezelf niet op een pad naar insuline zetten. Ik ben zelf begonnen met een koolhydraatbeperkt dieet en de glucosewaarden reageerden daar goed op. Vervolgens ben ik online gaan zoeken naar informatie en tips. En toen kwam ik Jason Fung tegen. Een Canadese arts die van mening is dat zowel de epidimie aan obesitas en diabetes het gevolg is van een stortvloed van slechte voedingsadviezen van overheden.
Hoewel het een grote opgave leek te zijn ben ik nog wat strenger geworden met koolhydraten. Maar ik heb tegelijkertijd de teugels helemaal losgelaten waar het dierlijk vet betreft en ik ben via een opstapje door intermittent fasting een start gemaakt met alternative day fasting (een dag wel eten/ een dag niet eten). Daarnaast loop ik dagelijks 20.000 stappen.
Ik ben sinds 14 januari 17 kg afgevallen. Ik heb geen honger en mis zelfs het eten dat me vermoedelijk ziek heeft gemaakt totaal niet. Ik ben de meesta dagen fitter dan ik de laatste 20 jaar ben geweest. Ik kan tegenwoordig de hele dag wakker blijven in plaats van voor pampus te liggen als ik wat had gegeten. Ik was een paar dagen terug vergeten mijn Metformine te slikken. Toen ben ik gaan kijken wat het effect zou zijn; ik heb zo'n 4 keer per dag mijn glucose gemeten. Met resultaten die ruimschoots binnen de waardes van een gezond persoon liggen.
Het is allemaal een beetje verwarrend als ik erover denk. Alles, maar dan ook alles wat gedurende mijn leven dacht te weten over gezond eten was letterlijk bullshit. Bullshit onderbouwd met zogenaamd wetenschappelijk onderzoek dat alleen maar werd gebruikt voorzover het de vooringenomen en foute uitkomsten onderbouwde.
Schokkend echt.
Jij ook veel sterkte toegewenst. Voor mij is een grote winst dat ik minder dan ooit eerder in mijn leven aan eten denk.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dit geeft echt heel erg veel moed! Dank je wel voor het delen, en ik ben blij voor je hoe goed je het doet
Dat niet aan eten denken lijkt me heerlijk! Hier is dat zo'n obsessiequote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij ook veel sterkte toegewenst. Voor mij is een grote winst dat ik minder dan ooit eerder in mijn leven aan eten denk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |