abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198566012
Na een piek in gewicht de afgelopen week (ik snap niet goed hoe dat kon) nu weer terug op het gewicht van vorige week. Heel vreemd.

Gisteren:
O: brood met pindakaas
L: brood met kaas, sandwichspread, pindakaas
T: peer
B: wandelen naar het stembureau
D: gele curry met kip, cashewnoten, broccoli, erwtjes, mie, vanillevla
B: 20 min Wii Fit

Vandaag:
L: brood met kaas, smeerworst, zelfgemaakte kip kerrie salade
T: appel, Bastogne koek
B: wandelen
D: vissticks, rode bieten, gekookte aardappels, kwark
B: Wii Fit

[ Bericht 4% gewijzigd door Hupje op 18-03-2021 20:22:17 ]
pi_198572161
Vanochtend was ik bij de huisarts ivm mijn gewicht. Ik ben nog nooit eerder zo zwaar geweest en ga een gecombineerde leefstijl interventie volgen van twee jaar om af te vallen. Op een gezonde en blijvende manier. Dit gaat met begeleiding van een diëtist, lifestylcoach en fysiotherapeut en mijn behandelaar houdt me ook in de gaten elke week. Van gedachten te kunnen wisselen met anderen is wel fijn. Gewoon lezen en meeschrijven over gezond leven. Dus ik meld me weer

Even The Walk of Shame in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lach me aub niet te hard uit, dit is moeilijk voor me, maar ik ben gemotiveerd.
pi_198572198
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 15:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

Niemand zal je uitlachen, dapper dat je hier bent! Heel veel succes gewenst komende tijd, hopelijk krijg je goede handvaten om mee aan de slag te gaan.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198572607
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 15:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanochtend was ik bij de huisarts ivm mijn gewicht. Ik ben nog nooit eerder zo zwaar geweest en ga een gecombineerde leefstijl interventie volgen van twee jaar om af te vallen. Op een gezonde en blijvende manier. Dit gaat met begeleiding van een diëtist, lifestylcoach en fysiotherapeut en mijn behandelaar houdt me ook in de gaten elke week. Van gedachten te kunnen wisselen met anderen is wel fijn. Gewoon lezen en meeschrijven over gezond leven. Dus ik meld me weer

Even The Walk of Shame in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zouden we je uitlachen? We zitten hier allemaal omdat we meer of minder kilo's kwijt willen/moeten.

Fijn dat je zoveel begeleiding krijgt, dat lijkt me gezien je historie heel verstandig. Veel succes!
pi_198573046
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 16:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Waarom zouden we je uitlachen? We zitten hier allemaal omdat we meer of minder kilo's kwijt willen/moeten.

Fijn dat je zoveel begeleiding krijgt, dat lijkt me gezien je historie heel verstandig. Veel succes!
Naja... een BMI van officieel 50.4 (en ja, ik rond het naar beneden af) is wel wat hoog. En ik voel me er niet heel erg gemakkelijk over of zo. En dat ik dan naar zo'n officiële gezondleventoestand moet... Om eerlijk te zijn verwachtte ik enkel wat advies. Mijn beste vriendin vond dat ik naar de dokter moest, en de huisarts was ermee eens.

Het is wel goed en verstandig idd dat ik zo geholpen wordt. En op alle vlakken. Dat is wel fijn.

quote:
81s.gif Op donderdag 18 maart 2021 15:47 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Niemand zal je uitlachen, dapper dat je hier bent! Heel veel succes gewenst komende tijd, hopelijk krijg je goede handvaten om mee aan de slag te gaan.
Komt goed, dank je wel :*
  donderdag 18 maart 2021 @ 17:16:53 #181
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198573531
Niemand lacht je uit.

Veel succes het is niet makkelijk. Hopelijk heb je wat aan dit topic :*
  donderdag 18 maart 2021 @ 17:19:13 #182
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198573564
Hier gaat het even niet goed mentaal en fysiek dus ook niet qua eten. Ik eet veel te weinig en de verkeerde dingen. Ben gewicht kwijt maar wil het niet op deze manier.

Tijd om mezelf even een schop onder de kont te geven. Daarom deze post ook even.
pi_198573580
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 17:19 schreef LPFAN het volgende:
Hier gaat het even niet goed mentaal en fysiek dus ook niet qua eten. Ik eet veel te weinig en de verkeerde dingen. Ben gewicht kwijt maar wil het niet op deze manier.

Tijd om mezelf even een schop onder de kont te geven. Daarom deze post ook even.
Kusjekroel :*
  donderdag 18 maart 2021 @ 17:23:10 #184
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198573615
quote:
81s.gif Op donderdag 18 maart 2021 17:20 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Kusjekroel :*
O+ :*
pi_198573992
quote:

Knuffel... heel erg veel sterkte :*
  donderdag 18 maart 2021 @ 18:14:03 #186
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198574191
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 17:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Knuffel... heel erg veel sterkte :*
Komt wel goed :*
pi_198574226
quote:

:* Goed dat je het in elk geval signaleert, dat is al stap 1. Sterkte!
pi_198574323
Ik zit weer in een dalende lijn, yey.

Lijst vandaag:
B: 20min wandelen
L: twee crackers pindakaas karamel en witte chocolade, drie crackers met op elk een gebakken eitje
D: kom tajine linzenschotel (zak vd Lidl). Met linzen, groente en kruiden.
T: fruit, kwark, lijnzaad, granola

Straks met broertje bellen, als t droog is kijken of ik dat wandelend kan doen. Zijn vaak nogal lange gesprekken, en wat extra beweging kan geen kwaad, behalve wandeling van vanmorgen voornamelijk tussen eettafel-keuken-bank-wc bewogen. Niet zoveel dus :+
pi_198575621
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zit weer in een dalende lijn, yey.

Lijst vandaag:
B: 20min wandelen
L: twee crackers pindakaas karamel en witte chocolade, drie crackers met op elk een gebakken eitje
D: kom tajine linzenschotel (zak vd Lidl). Met linzen, groente en kruiden.
T: fruit, kwark, lijnzaad, granola

Straks met broertje bellen, als t droog is kijken of ik dat wandelend kan doen. Zijn vaak nogal lange gesprekken, en wat extra beweging kan geen kwaad, behalve wandeling van vanmorgen voornamelijk tussen eettafel-keuken-bank-wc bewogen. Niet zoveel dus :+
Klinkt als heel erg goed bezig en een rustig dagje is toch ook prima?
pi_198578537
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 19:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klinkt als heel erg goed bezig en een rustig dagje is toch ook prima?
Rustig dagje is inderdaad prima, maar de maximale afstand tussen mijn eettafel, bank, keuken en wc is ongeveer 8 meter, dus dit was wel heel weinig beweging.

Net nog bellend anderhalf uur gewandeld voor de avondklok in ging, was lekker. Bellend kan ik dat dus prima, lang wandelen, maar anders ben ik er vrij snel wel klaar mee, dus mooi dat ik t zo kon combineren!
pi_198578764
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 21:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Rustig dagje is inderdaad prima, maar de maximale afstand tussen mijn eettafel, bank, keuken en wc is ongeveer 8 meter, dus dit was wel heel weinig beweging.

Net nog bellend anderhalf uur gewandeld voor de avondklok in ging, was lekker. Bellend kan ik dat dus prima, lang wandelen, maar anders ben ik er vrij snel wel klaar mee, dus mooi dat ik t zo kon combineren!
Dat is niet heel veel idd... Lekker weer ook voor een avond en bellen is dan een slimme!

(om heel eerlijk te zijn kom ik al maanden alleen voor de boodschappen naar buiten, eens per week dus. Dus mijn interpretatie van veel of weinig beweging is wat verkleurd)
pi_198579059
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 21:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is niet heel veel idd... Lekker weer ook voor een avond en bellen is dan een slimme!

(om heel eerlijk te zijn kom ik al maanden alleen voor de boodschappen naar buiten, eens per week dus. Dus mijn interpretatie van veel of weinig beweging is wat verkleurd)
Ik heb dat ook een tijdje gehad, hoor. Niet zo gek ook in deze tijd. En dan was het druk op werk en wist ik op zaterdag niet of ik eigenlijk al buiten was geweest die week. Ik kreeg toen op m'n kop van de buurvrouw, die me vervolgens twee keer per week kwam ophalen voor een wandeling, en van m'n ouders, en m'n broertje maakte toen een groep met ons gezin in de Ommetje-app. Sinds die app loop ik elke dag een rondje van minimaal 20 minuten buiten, en ik merk dat dat me ook echt wel goed doet.
pi_198582042
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 22:05 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik heb dat ook een tijdje gehad, hoor. Niet zo gek ook in deze tijd. En dan was het druk op werk en wist ik op zaterdag niet of ik eigenlijk al buiten was geweest die week. Ik kreeg toen op m'n kop van de buurvrouw, die me vervolgens twee keer per week kwam ophalen voor een wandeling, en van m'n ouders, en m'n broertje maakte toen een groep met ons gezin in de Ommetje-app. Sinds die app loop ik elke dag een rondje van minimaal 20 minuten buiten, en ik merk dat dat me ook echt wel goed doet.
Nee klopt... Eerder had ik ook mijn clubjes waar ik heen ging en zo. Ik zit te denken om ipv eens per week vaker boodschappen te doen. Dan moet ik wel naar buiten.
Goede buurvrouw en familie heb je! Wat fijn dat het je zo helpt.

Ik weet niet precies wanneer het mis is gegaan of hoe of waarom. Mijn leven bestaat nu uit zitten knutselen, fastfood of snacken en de boel (incl mezelf) verslonzen. Probeer te verzinnen wanneer ik eigenlijk voor het laatst gewoon een goede maaltijd heb gekookt, geen flauw idee... Ik had er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht, maar dat is wel hetgeen dat het probleem is. Nou, dan kan ik er nu wat aan doen :). Die 127,5kg moeten ergens vandaan komen en er is een lampje gaan branden ineens.
pi_198582521
quote:
1s.gif Op donderdag 18 maart 2021 09:37 schreef Hupje het volgende:
Na een piek in gewicht de afgelopen week (ik snap niet goed hoe dat kon) nu weer terug op het gewicht van vorige week. Heel vreemd.

Gisteren:
L: brood met kaas, sandwichspread, pindakaas
T: peer
B: wandelen naar het stembureau
D: gele curry met kip, cashewnoten, broccoli, erwtjes, mie, vanillevla
B: 20 min Wii Fit

Vandaag:
L: brood met kaas, smeerworst, zelfgemaakte kip kerrie salade
T: appel, Bastogne koek
B: wandelen
D: vissticks, rode bieten, gekookte aardappels, kwark
B: Wii Fit
De dik gedrukte etenswaren had ik niet geconsumeerd als ik zou willen afvallen.

Het verschilt hoeveel je beweegt etc op een dag en wat je doel is. Iedereen heeft een andere visie natuurlijk.

Zelf doe ik aan intermittent fasting icm veel eiwitten en het vermijden van koolydraatrijke producten. Dat werkt voor mij het best en ben je zo, ook de moeilijkste en laatste, kilo’s kwijt.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:08:15 #195
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198583138
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 21:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Boodschappen bestellen geen optie?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:10:01 #196
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198583153
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 07:58 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Het verschilt hoeveel je beweegt etc op een dag en wat je doel is. Iedereen heeft een andere visie natuurlijk.

Zelf doe ik aan intermittent fasting icm veel eiwitten en het vermijden van koolydraatrijke producten. Dat werkt voor mij het best en ben je zo, ook de moeilijkste en laatste, kilo’s kwijt.
Wat is er mis met pindakaas? en de rest? En iedereen is anders en doet het op een andere manier.
pi_198583186
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:08 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Boodschappen bestellen geen optie?
Nee juist vaker boodschappen doen. Anders zou ik praktisch nooit meer buiten komen
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:14:40 #198
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198583199
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee juist vaker boodschappen doen. Anders zou ik praktisch nooit meer buiten komen
Nee ik las het ook verkeerd ;-) het is vroeg en slaapgebrek _O-
pi_198583487
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 07:58 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Het zijn niet allemaal de meest gezonde keuzes, dat klopt. Maar ik heb een gezond BMI, hoef geen tientallen kilo's af te vallen en wil graag een blijvend (vol te houden) eetpatroon. Door 'gewoon' te eten met af en toe een ongezond tussendoortje lukt het me nu om rustig af te vallen. Dat is voor mij beter vol te houden dan constant calorieën en eiwitten enz tellen. Daarnaast probeer ik elke dag 13k stappen te zetten.

Bovendien heb je ook vetten en calcium enz nodig, dus waarom zou je 30+ kaas en pindakaas niet (met mate) moeten eten, volgens jou?
pi_198583664
O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 American Pancakes
T: Smoothie van sinaasappel/banaan/kiwi
D: Nacho ovenschotel
B: Wandelen en hometrainer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')