abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198375504
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:31 schreef ex het volgende:

[..]

AOW is niet hetzelfde als pensioen he. Je bouwt in het buitenland ook gewoon pensioen op (en vaak ook de lokale variant van AOW).

Dat van de zorgverzekering is pure onzin, ze vragen/kijken niet eens waar je ervoor gewoond. Ik kon na 2 jaar in Ierland gewoon weer aanvullend verzekerd worden.

Sociale huur zou ik verder niet weten.

Je denkt in een hoop problemen zie ik al, met die instelling raad ik je inderdaad zeker af om te emigreren, dan raak je alleen maar gefrustreerd in het buitenland omdat je wel een beetje flexibel moet zijn en snel aanpassen aan de lokale regels/logica.
Met de zorgverzekering doelde ik er meer op dat als je een aandoening hebt, deze waarschijnlijk niet opnieuw aanvullend verzekerd wordt.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:47:59 #77
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198382523
Boyd Hoek doet dit ook, hij is een 19 jarige school drop out die nu in een villa in bali woont. Hij heeft een social media bedrijf. En als je hem ziet in advertenties. Dat betekent dat het goed is. Ja, de algoritmes denken wel dat jij een ondernemer bent.
pi_198388677
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:44 schreef Fogel het volgende:
Kijk ook even wat de belastingdienst ervan vind, als ik het goed herinner moet je een minimum aantal dagen in NL zijn om in NL belast te worden ipv in een ander land. Soms gunstig, soms niet, maar wel belangrijk om te weten.
Dit idd, maar niet alleen de NLse belastingdienst, maar ook die van het land waar je je gaat vestigen. Het ligt allemaal niet zo makkelijk als je denkt, TS.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_198402969
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 10:21 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Dit idd, maar niet alleen de NLse belastingdienst, maar ook die van het land waar je je gaat vestigen. Het ligt allemaal niet zo makkelijk als je denkt, TS.
Goed punt. En ik denk gezien de politiek die Orbán bedrijft, dat het best wel lastig kan worden. Ik vond de periode 2012-2016 in Roemenië al heftig met de PSD aan de macht. Ik heb weleens uitgezocht hoe je daar als zzp’er kan starten, maar dat is bijna niet te doen.

Ik verwacht eigenlijk dat de regels in Hongarije nog strenger zijn. En dan dien je ook nog een hoge mate van corruptie mee te tellen.

En dan kunnen sommige FOK!kers wel zeggen dat je ‘flexibel moet zijn om te kunnen emigreren’, maar je eerst even inlezen is ook wel handig. Ik volg Roemenië al jaren en pik dus ook regelmatig wat mee over Hongarije. Als ik ooit in Roemenië zou gaan wonen, zou ik voor een stuk minder verrassingen komen te staan.

Op de bonnefooi naar Hongarije vertrekken lijkt me niet handig. En dat is wel een beetje de naïviteit die ik bij de TS proef. Want ja, alles is er veel goedkoper. Maar in het noordoosten van Bulgarije koop je ook een mooie villa voor 100.000 euro. Dus er zijn wel meer opties.

Je even verdiepen lijkt me dus zeker aan te raden. Dan weet je dat de vrije pers steeds verder afbrokkelt daar. Om maar eens wat te noemen. Daar heb je op het eerste oog weinig mee nodig, maar je kan toch niet als geïsoleerde Nederlander op de Hongaarse hei gaan wonen?
pi_198403013
Dit soort gasten als TS is de reden dat de uitkeringen er nog zijn.

Allemaal veel geld willen verdienen maar niet hard werken.

Vertel es, waarom zou in dit geval niet gewoon voor een Indier worden gegaan, die een kwart van jou zal verdienen en 10x zo hard werkt?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_198403301
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:24 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik woon officieel in beide landen.. dat kan en mag in de EU.. :+ ik heb in Scandinavië gewoon een BSN en DiGiD etc..

Ik reis officieel wel veel heen en weer en ben dus minder dan 183 dagen in Scandinavië idd..
Heb je daar een bron van, want dat is mij nieuw. Toen ik me na een tijdje inschreef in DE moest ik me uitschrijven in NL (en registreren als Niet Ingezetene).

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:30 schreef Rewimo het volgende:

[..]

(geen aanrader, want stukken ingewikkelder dan in NL),
Als je belasting betaalt in NL betaal je daar ook je zorgverzekering, ontvang je zorgtoeslag, etc. Moet je ook weer allemaal regelen.

Bovendien, wie wil er nou niet belastingteruggaaf op die pennen die je voor werk hebt gekocht of het eigen thuiskantoortje dat je hebt ingericht. :7

M.a.w. lijkt me afhankelijk van ieders situatie.

[ Bericht 20% gewijzigd door Hojdhopper op 08-03-2021 23:27:23 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')