quote:
Op maandag 8 maart 2021 10:21 schreef Hojdhopper het volgende:[..]
Dit idd, maar niet alleen de NLse belastingdienst, maar ook die van het land waar je je gaat vestigen. Het ligt allemaal niet zo makkelijk als je denkt, TS.
Goed punt. En ik denk gezien de politiek die Orbán bedrijft, dat het best wel lastig kan worden. Ik vond de periode 2012-2016 in Roemenië al heftig met de PSD aan de macht. Ik heb weleens uitgezocht hoe je daar als zzp’er kan starten, maar dat is bijna niet te doen.
Ik verwacht eigenlijk dat de regels in Hongarije nog strenger zijn. En dan dien je ook nog een hoge mate van corruptie mee te tellen.
En dan kunnen sommige FOK!kers wel zeggen dat je ‘flexibel moet zijn om te kunnen emigreren’, maar je eerst even inlezen is ook wel handig. Ik volg Roemenië al jaren en pik dus ook regelmatig wat mee over Hongarije. Als ik ooit in Roemenië zou gaan wonen, zou ik voor een stuk minder verrassingen komen te staan.
Op de bonnefooi naar Hongarije vertrekken lijkt me niet handig. En dat is wel een beetje de naïviteit die ik bij de TS proef. Want ja, alles is er veel goedkoper. Maar in het noordoosten van Bulgarije koop je ook een mooie villa voor 100.000 euro. Dus er zijn wel meer opties.
Je even verdiepen lijkt me dus zeker aan te raden. Dan weet je dat de vrije pers steeds verder afbrokkelt daar. Om maar eens wat te noemen. Daar heb je op het eerste oog weinig mee nodig, maar je kan toch niet als geïsoleerde Nederlander op de Hongaarse hei gaan wonen?