abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 februari 2021 @ 22:25:00 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_198189147
Ik ben 5 weken geleden terug begonnen te werken bij het IND. Tot op heden bevalt dit nog prima, ook omdat ik voornamelijk thuis werk.

Tijdens het sollicitatiegesprek kwam naar voren dat men 'eigenlijk mij liever rechtstreeks in dienst had willen nemen', omdat het uitzendbureau zo duur was EN ik het IND via de gemeente een subsidie kon krijgen omdat ik in één of andere doelgroepenregister zat. Heeft vast iets te maken met mijn lange afwezigheid van de arbeidsmarkt, al merk ik daar erg weinig van.

Maar nu kreeg ik dit mailtje van een instantie genaamd : VCWS:

quote:
Beste xx,

Je hebt kortgeleden een vragenlijst voor ons ingevuld. Bedankt hiervoor! Je deed dit voor een onderzoek van Start People Services B.V., waar je nu werkt of werkte. Uit jouw antwoorden blijkt dat Start People Services B.V. een subsidie kan ontvangen. In deze mail lees je over de volgende stap.

Wil je voor ons een machtiging invullen?
Met dit formulier kunnen wij een doelgroepverklaring bij het UWV opvragen. Deze verklaring heeft Start People Services B.V. nodig om subsidies te ontvangen. Het invullen van de machtiging heeft voor jou geen voor- en nadelen. Er verandert niets in jouw situatie.

Hoe vul je de machtiging in?
Klik daarvoor op deze knop

Werkt de knop niet? Kopieer dan de URL naar je internetbrowser: https://view.signhost.com/xxxxxxxxxxxxx

Wil je de machtiging zo snel mogelijk invullen? Als wij niets ontvangen krijg je een herinnering. Alvast bedankt!

Wat gebeurt er met jouw gegevens?
We kunnen ons voorstellen dat je je gegevens niet zomaar wilt delen. Daarom gaan we hier voorzichtig mee om. Dit doen we volgens de Privacy Wet. We gebruiken jouw gegevens alleen voor het aanvragen van subsidies bij het UWV of Belastingdienst. Bovendien verwijderen we jouw informatie uit ons systeem, nadat het onderzoek is afgerond.

Heb je vragen? Stel ze gerust! We helpen je graag. Je kan bellen naar 0702045092 of mailen naar inventarisatie@vcsw.nl. Je kan ook altijd kijken bij veel gestelde vragen op www.vcsw.nl/kennisbank/werknemer.

Alvast hartelijk bedankt voor je medewerking!

Met vriendelijke groet,

Team VCSW
Afdeling Support
Ik heb ze het volgende mailtje gestuurd:

quote:
Geachte heer/mevrouw,

Het klopt inderdaad dat ik via XXX (het reintegratiebureau van mijn gemeente) via het Uitzendbureau Start aan het werk ben bij een werkgever. Het klopt ook dat ik bij mijn gemeente in het doelgroepenregister zit.

Mijn doelstellingen zijn voor mij allang duidelijk, ik zoek naar vast werk met in elk geval een contract, ik wil mijn huurwoning kunnen kopen, die optie heb ik en dat betekent aanzienlijk goedkopere maandlasten.

Als ik deze machtiging zou tekenen snij ik mezelf alleen maar in de vingers, immers, IK schiet er niets mee op. Het tegendeel zelfs, de werkgever in kwestie had mij liever rechtstreeks in dienst genomen omdat het uitzendbureau immers een dure (en naar mijn mening onnodige) tussenpersoon is. Niet om de mensen die er werken maar ik hou niet zo van uitzendbureaus. Ze zorgen ervoor dat mensen NOOIT geen inkomens stabiliteit krijgen, noch vastigheid. Ik weiger daarom deze machtiging te ondertekenen en dat de werkgever er na 3 maanden vanaf startdatum ervoor kiest mij in dienst te nemen. Die kan dan wel de subsidie krijgen en dat maakt mij dan minimaal 5x goedkoper dan mij bij het uitzendbureau in dienst te blijven houden. Deze keus is dan aan de werkgever, maar die had de intentie al vanaf het begin.

Sorry, helaas dat is mijn mening, ik kom voor mijn eigen belangen op en mijn doelstellingen zijn duidelijk.

Met vriendelijke groet,

X. XXX
Wat vinden jullie, het IND had al het voornemen mij direct in dienst te willen nemen. Als uitzendkracht ben ik 2,5x duurder dan een reguliere kracht. Krijgen ze ook nog eens subsidie van de gemeente dan kost ik maar de helft van de loonkosten. Dus, dat maakt mij in dienst nemen 5x goedkoper!. Voor mij, als mijn 3 maanden uitzendtermijn er op zit is dit een heel sterk argument om aan te voeren mocht men er nog over twijfelen of men dat contract wil geven of niet. Ze hebben wel gezegd dat het werk soms pieken en dalen heeft. Maar gezien het feit dat ze 5 nieuwe uitzendkrachten in dienst hebben genomen, de pandemie langzaamaan gaat verdwijnen en immigratie weer zal gaan toenemen, zie ik het niet gauw gebeuren dat dit werk stopt.

Mij een jaarcontract geven terwijl ik 5x goedkoper lijkt me prima te doen voor een overheidsinstelling. De IND is ook niet een organisatie dat snel failliet zou gaan. Of Geert Wilders moet al premier worden en ons land dicht gooien voor immigratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door TechnoCat op 25-02-2021 23:43:08 ]
  woensdag 24 februari 2021 @ 22:48:32 #2
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_198189713
Ik gun je je baan maar het komt op mij wel naïef over. Als ze liever mensen zelf aannemen dan gaan ze niet in zee met een uitzendbureau, zo simpel is dat. En de reden waarom ze dat wel doen geef je zelf al aan, pieken en dalen.

Het is uiteindelijk de overheid en ik geloof niet dat daar iemand midden in de nacht wakker ligt omdat jij nu zo duur bent terwijl je zo goedkoop had kunnen zijn.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  woensdag 24 februari 2021 @ 22:51:37 #3
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_198189775
Door dit soort brieven te sturen naar je werkgever is de kans aardig groot dat je in no-time weer op de reservebank zit. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 24 februari 2021 @ 22:59:10 #4
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_198189942
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:51 schreef Eix het volgende:
Door dit soort brieven te sturen naar je werkgever is de kans aardig groot dat je in no-time weer op de reservebank zit. :')
Naar het uitzendbureau in dit geval, zolang die geld kunnen verdienen aan hem zal het ze weinig kunnen schelen verder.

Maar TS zijn persoonlijke mening over uitzendbureaus en het willen krijgen van een vast contract en het kopen van zijn huurhuis is allemaal overbodige informatie. Elke vorm van formaliteit ontbreekt, het lijkt meer op een KLB topic.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  woensdag 24 februari 2021 @ 22:59:25 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198189949
Waarom heb je dan überhaupt die vragenlijst ingevuld? Die had je ook al niet hoeven invullen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198189960
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:51 schreef Eix het volgende:
Door dit soort brieven te sturen naar je werkgever is de kans aardig groot dat je in no-time weer op de reservebank zit. :')
Inderdaad. Wat een vervelend toontje ook in die mail. Dat uitzendbureau ruilt je zo in voor iemand die er wel iets van wil maken.
pi_198190153
En dat ze je liever rechtstreeks willen inhuren i.p.v. een uitzendconstructie kan best, maar dat gebeurt niet zomaar. Bij zo’n logge overheidsorganisatie regel je niet even een paar extra formatieplaatsen, dat moet door tig management- en bestuurslagen worden goedgekeurd. Vandaar dat er heel veel inhuur rondloopt bij dat soort organisaties. Dat komt weer uit andere potjes die wel snel beschikbaar zijn. Dus voorlopig zou ik er vanuit gaan dat je als uitzendkracht blijft werken.

Wees blij dat je iets hebt gevonden en maak er iets van, in plaats van op zo’n negatieve manier naar je nieuwe werkgever te communiceren.
pi_198190170
Waarschijnlijk gebeurt er niks, hooguit een mailtje naar je contactpersoon bij Start en sturen ze hetzelfde verzoek over een paar weken weer.

Als de werkgever echt de intentie had om je rechtstreeks in dienst te nemen, hadden ze wel een vacature uitgezet.
.
pi_198191367
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:09 schreef Fer het volgende:
Waarschijnlijk gebeurt er niks, hooguit een mailtje naar je contactpersoon bij Start
Ik ben benieuwd naar het tarief waarvoor hij bij de opdrachtgever is aangeboden.
Is dat voor het normale tarief met de bedoeling om extra te verdienen aan de subsidie?
Of hebben ze hem voor minder aangeboden met de verwachting dat de subsidie dit zal compenseren?

In het laatste geval zal men dan niet blij zijn als die subsidie niet door gaat.
Als VCSW dan TS zijn antwoord 1:1 forwardt dan zal het uitzendbureau waarschijnlijk wel een kruisje achter zijn naam zetten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_198191426
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:25 schreef TechnoCat het volgende:
OP
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:48 schreef Catkiller het volgende:
Fipo
Hier moest ik wel om lachen. De OP is van TechnoCat en de fipo is vervolgens van Catkiller...

Afijn, je had dit topic beter kunnen openen vóór je die mail stuurde. Dit komt niet heel erg professioneel over. Als je die verklaring niet wilt invullen, dan stuur je een berichtje en zeg je 'sorry, ik voel me hier niet prettig bij, ik vul dit liever niet in'. Alles meer dan dat is overbodig.
pi_198191827
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:25 schreef TechnoCat het volgende:
I

Wat vinden jullie, het IND had al het voornemen mij direct in dienst te willen nemen. Als uitzendkracht ben ik 2,5x duurder dan een reguliere kracht.
Meestal is het verschil iets van 1,5x loonkosten.
pi_198191828
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:25 schreef TechnoCat het volgende:
via de gemeente een subsidie kon krijgen omdat ik in één of andere doelgroepenregister zat. Heeft vast iets te maken met mijn lange afwezigheid van de arbeidsmarkt, al merk ik daar erg weinig van.
Laat je bij het register uitschrijven, dan hoef je deze verklaring ook niet in te leveren
https://www.uwv.nl/werkge(...)af-januari-2021.aspx
pi_198191833
Goed Nederlands ook.
pi_198192601
Wow wel een leuk toontje zeg. Naar mijn mening had je dan zelf moeten solliciteren i.p.v het uitzendbureau om hulp vragen. Verder snap ik niet hoe dit jouw positie slechter maakt.
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 08:54:05 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198192676
Waarom doe je het niet? Je mag na een paar maanden alsnog overstappen en dan fixt de IND de doelgroepindiciatie/subsidie opnieuw?

Of schrijf je uit dat register. Hoeft niemand meer touw te trekken.
Wanneer je een doelgroepregister kandidaat bent, heb je toch ook een jobcoach vanuit de gemeente en/of een consulent die je hiermee kan helpen? Bij mijn werkgever in ieder geval wel.

ben wel benieuwd welk gemeentelijk uitzendbureau werkt naar startpeople naar IND?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198192726
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:25 schreef TechnoCat het volgende:
Ik ben 5 weken geleden terug begonnen te werken bij het IND in Ter Apel. Tot op heden bevalt dit nog prima, ook omdat ik voornamelijk thuis werk.

Tijdens het sollicitatiegesprek kwam naar voren dat men 'eigenlijk mij liever rechtstreeks in dienst had willen nemen', omdat het uitzendbureau zo duur was EN ik het IND via de gemeente een subsidie kon krijgen omdat ik in één of andere doelgroepenregister zat. Heeft vast iets te maken met mijn lange afwezigheid van de arbeidsmarkt, al merk ik daar erg weinig van.

Als het uitzendbureau echt zo duur was hadden ze je wel direct aangenomen. Er zijn dus voordelen aan een uitzendconstructie anders hadden ze daar echt wel iets meegedaan. |:(

Aangezien je in die doelgroep zit zal er ook een hoger risico profiel aan zitten (anders zat je niet in die doelgroep). Mocht je niet goed presteren na een maand of 2 of de hoeveelheid werk valt tegen sta je als uitzendkracht snel weer buiten de deur.

Met een jaar contract bijvoorbeeld zitten ze dan nog wel even aan je vast. Dan ben je ineens heel snel duurder als een uitzendkracht ;) . Mocht je goed bevallen kan de IND je als nog een contract aanbieden. Zie het maar als een dure proefperiode.
pi_198193644
Ik zou dit nooit en nooit sturen. Je gaat hiermee op de stoel zitten waar je niet hoort en je kiest dingen die je helemaal niet kan en mag kiezen.
De overheid boeit het geen drol hoe duur je bent en dat zou ook zo voor jou moeten gelden.
Daarnaast hieft de ind jou helemaal niet in dienst te nemen, wat ze ook zeggen.

In principe zeg je nu ook tegen je werkgever dat je ze onnodig vindt. Na die 3 maanden gaan ze echt niet meer hun best doen om je dan ergens anders te plaatsen.

[ Bericht 10% gewijzigd door sjorsie1982 op 25-02-2021 10:12:34 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198195807
Leuke mail, hou ons op de hoogte!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_198195951
Ze willen zo goedkoop mogelijk mensen aannemen, daarom krijg je dit gesubsidieerde baantje en vragen ze je dit in te vullen.

Zodra de subsidie stopt word je ontslagen.

Welkom in het doelgroepsregister en ja ik heb hier namens hordes andere mensen jarenlang ervaring mee.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:03:15 #20
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_198196457
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:48 schreef Catkiller het volgende:
Ik gun je je baan maar het komt op mij wel naïef over. Als ze liever mensen zelf aannemen dan gaan ze niet in zee met een uitzendbureau, zo simpel is dat. En de reden waarom ze dat wel doen geef je zelf al aan, pieken en dalen.

Het is uiteindelijk de overheid en ik geloof niet dat daar iemand midden in de nacht wakker ligt omdat jij nu zo duur bent terwijl je zo goedkoop had kunnen zijn.
Het uitzendbureau is puur een 'middel' om snel aan mensen te komen en wie gewoon goed z'n werk doet krijgt een contract. Het werkt immers ook de andere kant op, als deze overheidsinstelling zich niet zo druk maakt om het geld dan maakt men zich ook niet zo druk om een contract. Echter, op basis van mijn sollicitatiegesprek was men zo positief over mijn presentatie dat ze mij wel het liefst direct in dienst hadden willen nemen. Echter dit kon niet omdat de vacature via de gemeente, via het uitzendbureau bij mij is terecht is gekomen en ik daar zelf op gereageerd heb. Zowel het re-integratiebureau als het uitzendbureau hebben niets gedaan.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:51 schreef Eix het volgende:
Door dit soort brieven te sturen naar je werkgever is de kans aardig groot dat je in no-time weer op de reservebank zit. :')
En dat is juist de bedoeling want ik wil niet voor uitzendbureau’s werken, het zijn profiteurs en ze bieden je totaal geen vastigheid in je leven, en rechten heb je nauwelijks omdat de meeste mensen beginnen met een 0 uren contract. Nee bedankt.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:59 schreef Catkiller het volgende:
Maar TS zijn persoonlijke mening over uitzendbureaus en het willen krijgen van een vast contract en het kopen van zijn huurhuis is allemaal overbodige informatie. Elke vorm van formaliteit ontbreekt, het lijkt meer op een KLB topic.
Dat is niet helemaal waar, want voor mij persoonlijk is dit een reden om dit niet te doen. Ik heb ook een leven, en niet alles hoeft een formaliteit te zijn. Je werkt om te leven, niet leven om te werken.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:59 schreef Lienekien het volgende:
Waarom heb je dan überhaupt die vragenlijst ingevuld? Die had je ook al niet hoeven invullen.
Omdat ik voor die tijd al had aangegeven dat ik niet lang bij een uitzendbureau werkzaam wil zijn en ik dit formulier ook eigenlijk niet verwacht had. Ik zou eerder dit formulier verwachten voor wat betreft het IND, zodra deze mij vast in dienst zouden nemen. Ik voorzag dit verzoek dan ook niet.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:59 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Inderdaad. Wat een vervelend toontje ook in die mail. Dat uitzendbureau ruilt je zo in voor iemand die er wel iets van wil maken.
Ik ben gewoon recht door zee en spreek mijn mening, of men het leuk vindt of niet dat zal mij worst zijn. Dat uitzendbureau bepaald niet eens WIE bij het IND werkt, het IND bepaald wie ze in dienst nemen. Ze gaven zelf al aan dat ze het liefst mij direct in dienst namen en zochten naar omwegen om maar ‘om’ het uitzendbureau heen te komen, maar dit was wettelijk gezien niet mogelijk. Ik ga nu op dit moment niet het uitzendbureau extra lopen spekken terwijl ze er feitelijk geen reet voor doen.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
En dat ze je liever rechtstreeks willen inhuren i.p.v. een uitzendconstructie kan best, maar dat gebeurt niet zomaar. Bij zo’n logge overheidsorganisatie regel je niet even een paar extra formatieplaatsen, dat moet door tig management- en bestuurslagen worden goedgekeurd. Vandaar dat er heel veel inhuur rondloopt bij dat soort organisaties. Dat komt weer uit andere potjes die wel snel beschikbaar zijn. Dus voorlopig zou ik er vanuit gaan dat je als uitzendkracht blijft werken.

Wees blij dat je iets hebt gevonden en maak er iets van, in plaats van op zo’n negatieve manier naar je nieuwe werkgever te communiceren.
Zo log zijn ze bij de IND niet als het gaat om het geven van vaste arbeidsplaatsen. Als ze zich inderdaad niet druk maken om de financiën dan hadden ze ook niets gezegd over het wel of niet direct mij aannemen als vaste kracht. Met andere woorden, ook het IND kijkt naar de centen. We praten hier wel over een VIJFvoud aan verschil tussen een (vast) contract of via het uitzendbureau. Ik weet wat uitzendbureaus doorberekenen aan hun klanten, dit is gemiddeld 2,5x het maandsalaris. Tel daarbij op 50% loonkostensubsidie voor het IND van de gemeente, dan zit je op 5x minder loonkosten dan via het uitzendbureau. Ik denk niet dat het IND zo gek is dit niet te doen. En ja, het werk kent pieken en dalen, maar het zal altijd blijven doorgaan. Tenzij, zoals eerder aangegeven, Geert Wilders premier zou worden. Dit is ook nog iets wat ik in overweging moet nemen want ik stem normaliter wel op de PVV. Echter die staan haaks op hetgeen wat het IND doet. Start People is officieel momenteel mijn werkgever, maar ik heb gewoon niets met uitzendbureau’s. Mag ik daar een mening over hebben of niet? Wie durft hier hardop te zeggen dat hij/zij met TROTS werkt VIA het uitzendbureau en er blij mee is geen vast contract te hebben. Ik wacht op die berichten.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:09 schreef Fer het volgende:
Als de werkgever echt de intentie had om je rechtstreeks in dienst te nemen, hadden ze wel een vacature uitgezet.
De echte reden waarom het IND die vacature daar geplaatst heeft is mij niet volledig duidelijk maar ze hadden ook contacten met het reintegratiebureau, ik ben natuurlijk niet de enige die daar binnenkomt en veel bedrijven worden tegenwoordig verplicht mensen met loonkostensubsidie aan te nemen. Dat moet ook wel, want al die mensen die voorheen op de sociale werkplaats werkten, een arbeidshandicap hebben of zoals mij een wat grotere afstand tot de arbeidsmarkt hebben moeten een plek kunnen krijgen in het normale bedrijfsleven. Ik moet zeggen, ben 6 jaar werkloos geweest, maar rol er ook zo weer in, zonder mij er minder om te voelen. Integendeel, mij hoor je niet klagen. Exact 2x zoveel inkomen als een bijstandsuitkering, na lang wikken en wegen, ook tegenover mijn werkcoach aangaande werken met behoud van uitkering en werken voor het minimumloon heeft dit nu eindelijk geleid tot iets fatsoenlijks. Maar je moet het natuurlijk wel slim spelen, anders kan je uitkering op de tocht komen te staan. Het scheelt gelukkig dat tov 2015 er in 2021 meer aandacht is voor “duurzaamheid” en niet simpelweg “schop maar aan het werk”, want dat laatste helpt gewoonweg niet, daar jaag je mensen alleen maar mee de ziektewet in.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 00:40 schreef jeroen25 het volgende:
Ik ben benieuwd naar het tarief waarvoor hij bij de opdrachtgever is aangeboden.
Is dat voor het normale tarief met de bedoeling om extra te verdienen aan de subsidie?
Of hebben ze hem voor minder aangeboden met de verwachting dat de subsidie dit zal compenseren?
Het Uitzendbureau hanteert hetzelfde CAO als het Rijk. Sowieso zonder de subsidie verdient het uitzendbureau al bakken met geld met feitelijk niets doen. Factuur sturen naar de IND, en mij mijn loon betalen en de rest in eigen zak steken. Lekker makkelijk verdiend dan.

quote:
In het laatste geval zal men dan niet blij zijn als die subsidie niet door gaat.
Als VCSW dan TS zijn antwoord 1:1 forwardt dan zal het uitzendbureau waarschijnlijk wel een kruisje achter zijn naam zetten.
Daar kan ik totaal niet wakker van liggen. Ik lig nog liever aan het staatsinfuus dan voor een een uitzendbureau te werken. Vast contract of uitkering, en steek alle uitzendbureau’s maar in de fik. Het zijn onnodige geldverspillende onzekerheidscreërende organisaties waar niemand echt dol op is. Wie wel blij is met uitzendbureau’s mag dat hier komen vertellen.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 05:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Meestal is het verschil iets van 1,5x loonkosten.
Nee, rond de 2,5x de loonkosten.
https://weareexite.com/wat-kost-personeel-via-een-uitzendbureau/
https://www.ondernemenmet(...)en-9-aandachtspunten (kopje 2)

quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 05:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Laat je bij het register uitschrijven, dan hoef je deze verklaring ook niet in te leveren
https://www.uwv.nl/werkge(...)af-januari-2021.aspx
Beter van niet, want ik wil die doelgroepenregister gebruiken om een vast contract te bedingen. De IND weet er al vanaf dus uitschrijven is uit den bozen.

quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 05:30 schreef Moass het volgende:
Goed Nederlands ook.
Super, jij ook. 

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:46 schreef Jeffdnz het volgende:
Wow wel een leuk toontje zeg. Naar mijn mening had je dan zelf moeten solliciteren i.p.v het uitzendbureau om hulp vragen. Verder snap ik niet hoe dit jouw positie slechter maakt.
Ik heb dit uitzendbureau nooit om hulp gevraagd, het is verlopen via het reïntegratiebureau, die heeft de vacature toevallig opgepikt en aan mij voorgesteld. Ik ben er vervolgens zelf mee aan de slag gegaan. De contacten tussen mij en het reintegratiebureau en het uitzendbureau zijn minimaal gebleven en alle voorbereidingen voor het gesprek heb ik zelf gedaan, daar heb ik geen reintegratiebureau voor nodig. Het ging mij er puur om, om iets te verkrijgen dat zinvol was, mij langdurig uit de uitkering kon halen, mij niet in armoedeval laten storten en mij vastigheid kan bieden. Zouden jullie niet hetzelfde willen?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:54 schreef Rene het volgende:
Waarom doe je het niet? Je mag na een paar maanden alsnog overstappen en dan fixt de IND de doelgroepindiciatie/subsidie opnieuw?
Dat weet je niet 100% zeker, als het uitzendbureau de subsidie kan krijgen zouden ze mij goedkoper kunnen aanbieden en zou het IND kunnen redeneren, “Alhoewel meneer nog steeds wat duurder is, is hij minder duur dan voorheen, en is het aanhouden via het uitzendbureau allicht beter”.

quote:
Of schrijf je uit dat register. Hoeft niemand meer touw te trekken.
Nogmaals, nee, deze registratie kan mij een extra zetje geven richting een vast contract.
quote:
Wanneer je een doelgroepregister kandidaat bent, heb je toch ook een jobcoach vanuit de gemeente en/of een consulent die je hiermee kan helpen? Bij mijn werkgever in ieder geval wel.
Die heb ik wel, maar die schuift heel veel af. Er zijn zoveel dingen die ik zelf maar moet uitpluizen en deze baan is dan ook via een collega van mijn vaste jobcoach gegaan. Zoveel heeft mijn jobcoach niet gedaan.
quote:
ben wel benieuwd welk gemeentelijk uitzendbureau werkt naar startpeople naar IND?
Je bedoeld vanuit welke gemeente dit gebeurt? Dat is voor dit onderwerp niet zo relevant. Het kan prima de gemeente Veendam zijn of de gemeente Maastricht.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:59 schreef descon het volgende:
Aangezien je in die doelgroep zit zal er ook een hoger risico profiel aan zitten (anders zat je niet in die doelgroep). Mocht je niet goed presteren na een maand of 2 of de hoeveelheid werk valt tegen sta je als uitzendkracht snel weer buiten de deur.

Met een jaar contract bijvoorbeeld zitten ze dan nog wel even aan je vast. Dan ben je ineens heel snel duurder als een uitzendkracht ;) . Mocht je goed bevallen kan de IND je als nog een contract aanbieden. Zie het maar als een dure proefperiode.
Dan nog bestaat er zoiets als een proefperiode bij een werkgever. Die kan in een maand tijd prima zien of iemand geschikt is voor de functie of niet. En verder is tegenwoordig de ontslagrecht ook nog eens versoepeld dus zo risicovol is dat hoger risico ook niet. Daar komt ook nog bij dat ik tijdens mijn gesprek heb aangegeven dat ik weliswaar in dat register sta maar vol overtuiging hun wist te vertellen dat ik zonder problemen zo weer kon beginnen, zelfs na zo’n lange periode. En dat is ook zo. Ben toch niet van suiker, hou wordt?

quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou dit nooit en nooit sturen. Je gaat hiermee op de stoel zitten waar je niet hoort en je kiest dingen die je helemaal niet kan en mag kiezen.
De overheid boeit het geen drol hoe duur je bent en dat zou ook zo voor jou moeten gelden.
Daarnaast hieft de ind jou helemaal niet in dienst te nemen, wat ze ook zeggen.

In principe zeg je nu ook tegen je werkgever dat je ze onnodig vindt. Na die 3 maanden gaan ze echt niet meer hun best doen om je dan ergens anders te plaatsen.
Toch vreemd dan dan de “overheid”, in dit geval de IND wel erg kien lag over dat doelgroepenregister en dat zelfs tijdens (of eigenlijk net NA het sollicitatiegesprek) men al zat te discussiëren over hoe men om de uitzendconstructie heen kon draaien. De IND is ook niet verplicht mij in dienst te nemen, maar ze hebben die optie wel en ze kunnen gebruik maken van de subsidieregeling en zijn tot op heden tevreden over mij. En ik zie genoeg andere mensen ook gewoon een contract krijgen. Dus welke kant je ook op redeneert, het zal altijd voordelig voor mij uitpakken.
- Kijkt de IND naar de centen, dan willen ze liever mij als vaste kracht, een uitzendkracht is immers veel duurder
- Kijk de IND niet naar de centen, dan kunnen ze iemand die goed functioneert en werk is aanwezig gewoon een contract geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door TechnoCat op 25-02-2021 13:08:29 ]
pi_198196625
Uitzendkrachten zijn goedkoper als je alle kosten meeneemt. Anders zouden er geen uitzendburos zijn.
Die 2,5 is alleen je loon. Een werknemer kost gemiddeld 2x het loon van een werknemer en daar bovenop komen risicos als geen werk hebben, ziekte en bv wanpresteren.

Ik ken zat voorbeelden van uitzendkrachten die excellent presteren en toch geen contract krijgen vanwege verschillende redenen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198197244
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:03 schreef TechnoCat het volgende:
Wie wel blij is met uitzendbureau’s mag dat hier komen vertellen.
Dat zijn natuurlijk de klanten van de uitzendbureaus.
Die kunnen zo zonder verplichtingen aan personeel komen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 14:11:25 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198197376
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:03 schreef TechnoCat het volgende:
Dat weet je niet 100% zeker, als het uitzendbureau de subsidie kan krijgen zouden ze mij goedkoper kunnen aanbieden en zou het IND kunnen redeneren, “Alhoewel meneer nog steeds wat duurder is, is hij minder duur dan voorheen, en is het aanhouden via het uitzendbureau allicht beter”.
[..]

Nogmaals, nee, deze registratie kan mij een extra zetje geven richting een vast contract.
[..]

Die heb ik wel, maar die schuift heel veel af. Er zijn zoveel dingen die ik zelf maar moet uitpluizen en deze baan is dan ook via een collega van mijn vaste jobcoach gegaan. Zoveel heeft mijn jobcoach niet gedaan.
[..]

Je bedoeld vanuit welke gemeente dit gebeurt? Dat is voor dit onderwerp niet zo relevant. Het kan prima de gemeente Veendam zijn of de gemeente Maastricht.
Ik werk zelf in de regio. Vandaar mijn vraag. En jammer dat je jobcoach je hierin niet verder ondersteund.
Wat ik bemerk is vooral wat conspiratie gevoel. 'Als ik niet goedkoper ben nemen ze mij niet aan'. Ik ga er even voor het gemak vanuit dat jij je werk goed doet? Zo ja, dan nemen ze je heus aan met maar ook wel zonder een doelgroepindicatie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198197471
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:02 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dat zijn natuurlijk de klanten van de uitzendbureaus.
Die kunnen zo zonder verplichtingen aan personeel komen.
En de werknemers die zonder hun nooit een baan krijgen.
En de scholieren
En de studenten

Voor die laatste 2 is het makkelijk dat ze gewoon zomaar per direct kunnen stoppen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198197519
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:03 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

......Ik lig nog liever aan het staatsinfuus dan voor een een uitzendbureau te werken. ....
In denk dat dit zinnetje van ts dit topic aardig samenvat...
pi_198198100
Ik zit met open mond naar dit topic te kijken en ik kijk van vrij weinig dingen meer op.

TS, ik zou er alles aan doen om fok te motiveren om dit topic te verwijderen. Je overtreedt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geheimhoudingsregels, je laat je laatdunkend uit over je werkgever en de opdrachtgever, en geeft blijk van een ongezonde werkhouding.

Voor iemand die bij de IND werkt ben je zeer herkenbaar door de persoonlijke informatie die je hebt gedeeld. Als ik jouw leidinggevende was, zou ik naar aanleiding van dit topic me in ieder geval afvragen of ik met jou verder wil.

De aanleiding van het verzoek aan jou was dat het uitzendbureau subsidie kon krijgen, maar daar moet jij wat voor invullen. Dat weiger je met een raar irrelevant verhaal. Je draait het uitzendbureau dus een loer. Als ik het uitzendbureau was zou ik me ook afvragen of ik met jou verder wil.

Succes, ik hoop dat je direct bij de IND terecht kan.
pi_198198862
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:48 schreef Catkiller het volgende:
Ik gun je je baan maar het komt op mij wel naïef over. Als ze liever mensen zelf aannemen dan gaan ze niet in zee met een uitzendbureau, zo simpel is dat. En de reden waarom ze dat wel doen geef je zelf al aan, pieken en dalen.

Het is uiteindelijk de overheid en ik geloof niet dat daar iemand midden in de nacht wakker ligt omdat jij nu zo duur bent terwijl je zo goedkoop had kunnen zijn.
Reden kan ook zijn dat er weinig mensen te krijgen zijn. Wij hebben een eigen vacature en hebben ook verschillende bureaus in de arm genomen om aan mensen te komen.

Zelf ben ik ook via een detacheringbureau binnengekomen en daarna in vaste dienst gekomen. Simpelweg omdat de detacheerder mij eerder gevonden had dan het bedrijf mij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 25 februari 2021 @ 23:42:52 #28
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_198210215
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:58 schreef Gustaf86 het volgende:
Ik zit met open mond naar dit topic te kijken en ik kijk van vrij weinig dingen meer op.

TS, ik zou er alles aan doen om fok te motiveren om dit topic te verwijderen. Je overtreedt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geheimhoudingsregels, je laat je laatdunkend uit over je werkgever en de opdrachtgever, en geeft blijk van een ongezonde werkhouding.
Laat ik even vooropstellen dat Start de werkgever, maar het het ook net zo goed Adecco, Randstad, Tempo Team of Unique kunnen zijn, allemaal uitzendbureau's en ik heb gewoon een algemene mening over uitzendbureau's dat ik vind dat je er als werknemer weinig baat aan hebt. Geen zekerheid, vaste contracten (Fase C) contracten geven ze niet, je bent afhankelijk van de grilligheid van wat voor werk je ook maar doet, en omdat je meestal met een Fase A - 0 uren contract begint dan sta je gewoon nergens. En het zijn notabene de uitzendbureau's die de regels aan hun laars lappen door mensen willens en wetens bij het einde van hun Fase B contract een half jaar naar huis te sturen om ze daarna weer opnieuw Fase B te laten doen. Dus zeg mij niet dat die uitzendbureau's zulke heilige boontjes zijn, want dat zijn ze niet. En ik praat totaal NIET laatdunkend over de opdrachtgever (IND), die staan hier verder gewoon buiten. Het is een verhaal tussen mij en het uitzendbureau en de reden waarom ik niet de machtiging teken zodat het uitzendbureau nog meer geld kan vangen zonder dat ik er beter van word;
quote:
Voor iemand die bij de IND werkt ben je zeer herkenbaar door de persoonlijke informatie die je hebt gedeeld. Als ik jouw leidinggevende was, zou ik naar aanleiding van dit topic me in ieder geval afvragen of ik met jou verder wil.
Aangezien, zoals hier boven gezegd ik mij niet laatdunkend over het IND uitmaak maar juist zelfs HUN die subsidie liever gun, immers zij zijn de echte werkgever, niet het uitzendbureau, dat dure tussenstation, ik hou daar niet van en dat steek ik niet onder stoelen of banken. Ik heb liever dat die subsidie rechtstreeks naar het IND gaat en niet naar het uitzendbureau.
quote:
De aanleiding van het verzoek aan jou was dat het uitzendbureau subsidie kon krijgen, maar daar moet jij wat voor invullen. Dat weiger je met een raar irrelevant verhaal. Je draait het uitzendbureau dus een loer. Als ik het uitzendbureau was zou ik me ook afvragen of ik met jou verder wil.
Ik draai niemand 'een loer', aldus de email was het invullen van dit formulier geen verplichting, dus doe ik het niet.
quote:
Succes, ik hoop dat je direct bij de IND terecht kan.
Dank je, en dan kunnen zij wel die subsidie krijgen. Ze hebben immers het werk voor me, en niet dat profiterende uitzendbureau.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:11 schreef Rene het volgende:
Ik werk zelf in de regio. Vandaar mijn vraag. En jammer dat je jobcoach je hierin niet verder ondersteund.
Wat ik bemerk is vooral wat conspiratie gevoel. 'Als ik niet goedkoper ben nemen ze mij niet aan'. Ik ga er even voor het gemak vanuit dat jij je werk goed doet? Zo ja, dan nemen ze je heus aan met maar ook wel zonder een doelgroepindicatie.
Ze heeft wel wat gedaan, maar ook haar collega's, het ging van de ene naar de andere en ik had op den duur wel contact met 5 verschillende personen. Dat werkte niet echt jovel. Maar goed, ik ben nu daar aan het werk, en misschien wek ik hier nogal een negatieve indruk, maar wat je voornamelijk leest is eigenlijk mijn algemene afkeer van uitzendbureau's. Ik gun die lui gewoon niets, omdat ze naar mijn mening de arbeidsmarkt kapot maken. Mensen die geen vaste contracten krijgen, snel de laan uitgestuurd kunnen worden. Het is allemaal te 'flex' geworden en dan vraagt men zich af waarom er zoveel tekorten zijn in de huursector, omdat zoveel mensen geen vaste contracten hebben kunnen ze geen huis kopen. En wat is nu de definitie van een 0 uren contract, welke pipo de clown heeft dat ooit verzonnen. Is hier iemand die echt blij wordt van een 0 uren contract? Natuurlijk niet, iedereen hier wil een contract bij z'n werkgever waar die werkt, en als het even kan NIET via een uitzendbureau. Tijdelijk kan wel, maar niet langer dan 3 tot hooguit 6 maand, en dan gewoon een contract. Lijkt me fair genoeg.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zelf ben ik ook via een detacheringbureau binnengekomen en daarna in vaste dienst gekomen. Simpelweg omdat de detacheerder mij eerder gevonden had dan het bedrijf mij.
Maar met die constructie valt ook prima te leven. Ik heb voordat ik hier begon ook bij het uitzendbureau gewerkt, meer dan 4 jaar, 1x meegemaakt dat mijn Fase B contract ophield, en dat was dan nog in een tijd dat je er 3 maanden uit moest en na 3 maanden kon je weer terug. Dat was in de periode 2010 tot en met eind 2014. Daarna ben ik werkloos geworden. Ben 6 jaar werkloos geweest. Maar nogmaals, jouw constructie is verder prima. Tijdelijk via de detacheerder, mag ook een uitzendbureau zijn en daarna gewoon in vaste dienst.

[ Bericht 15% gewijzigd door TechnoCat op 25-02-2021 23:54:33 ]
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:15:23 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198210541
Die vragenlijst was bedoeld om vast te stellen of je tot een doelgroep behoorde. Die vragenlijst had je al niet in hoeven villen. Deed je wel en je bleek tot zo’n doelgroep te behoren, dus logisch vervolg dat ze nu die subsidie willen aanvragen.

Hoef je nog steeds niet aan mee te werken. Kun je ze gewoon melden, zonder verdere opgave van reden. Die mail was gewoon niet handig. Die gaat echt nooit in je voordeel werken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198210809
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:42 schreef TechnoCat het volgende:
Laat ik even vooropstellen dat Start de werkgever, maar het het ook net zo goed Adecco, Randstad, Tempo Team of Unique kunnen zijn, allemaal uitzendbureau's en ik heb gewoon een algemene mening over uitzendbureau's dat ik vind dat je er als werknemer weinig baat aan hebt.
Volgens mij ben jij het levende voorbeeld van iemand die er wel baat bij heeft. Zonder uitzendbureau had je nu nog thuis op de bank gezeten, met de helft van het geld.

Ik vraag me ook af of de IND die subsidie wel kan krijgen. Vaak is de overheid uitgesloten van subsidieregelingen (het is immers een beetje raar als de overheid zichzelf aan het subsidiëren is, dat is alleen heen en weer schuiven van belastinggeld).

Verder geen idee wat je met dit topic wilt. Het lijkt weer zo'n topic dat alleen bedoeld is om gelijk te krijgen.
pi_198211657
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:15 schreef Lienekien het volgende:
Die vragenlijst was bedoeld om vast te stellen of je tot een doelgroep behoorde.
Dat zou raar zijn. Werkgevers kunnen aan de hand van de BSN op het werkgeversportaal van UWV zelf bepalen of iemand tot de doelgroep behoort. Daar is geen vragenlijst voor nodig.
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 07:48:14 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198211958
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:42 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Ze heeft wel wat gedaan, maar ook haar collega's, het ging van de ene naar de andere en ik had op den duur wel contact met 5 verschillende personen. Dat werkte niet echt jovel. Maar goed, ik ben nu daar aan het werk, en misschien wek ik hier nogal een negatieve indruk, maar wat je voornamelijk leest is eigenlijk mijn algemene afkeer van uitzendbureau's. Ik gun die lui gewoon niets, omdat ze naar mijn mening de arbeidsmarkt kapot maken. Mensen die geen vaste contracten krijgen, snel de laan uitgestuurd kunnen worden. Het is allemaal te 'flex' geworden en dan vraagt men zich af waarom er zoveel tekorten zijn in de huursector, omdat zoveel mensen geen vaste contracten hebben kunnen ze geen huis kopen. En wat is nu de definitie van een 0 uren contract, welke pipo de clown heeft dat ooit verzonnen. Is hier iemand die echt blij wordt van een 0 uren contract? Natuurlijk niet, iedereen hier wil een contract bij z'n werkgever waar die werkt, en als het even kan NIET via een uitzendbureau. Tijdelijk kan wel, maar niet langer dan 3 tot hooguit 6 maand, en dan gewoon een contract. Lijkt me fair genoeg.
Helaas werkt het nou eenmaal zo.
Je stinkende best doen bij de IND en over 3 maanden eens vragen hoe dat zit met rechtstreeks in dienst komen en zo. En anders, verder solliciteren. Vaak genoeg op noorderlink/vooruitindrenthe of whatsoever een vacature te zien. Opbouwen dat CV en ondertussen Start gebruiken om ervaring op te doen. Ter Apel werkt simpelweg met uitzendbureaus wegens onder anderen het vele verloop. En dat snap ik wel. Het kost geld om steeds mensen (tijdelijk) in directe dienst te nemen. Immers, het merendeel komt uit de stad Groningen. Na een jaar is menig persoon wel zat iedere keer die kant op te rijden. Ik geef ze geen ongelijk. Dus bewijs jij het tegendeel maar. Dan hoop ik voor je dat je spoedig vast rondhangt bij de IND.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 07:49:43 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198211968
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:41 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij het levende voorbeeld van iemand die er wel baat bij heeft. Zonder uitzendbureau had je nu nog thuis op de bank gezeten, met de helft van het geld.

Ik vraag me ook af of de IND die subsidie wel kan krijgen. Vaak is de overheid uitgesloten van subsidieregelingen (het is immers een beetje raar als de overheid zichzelf aan het subsidiëren is, dat is alleen heen en weer schuiven van belastinggeld).

Verder geen idee wat je met dit topic wilt. Het lijkt weer zo'n topic dat alleen bedoeld is om gelijk te krijgen.
Krijgen ze wel. Of via een speciale loongroep zodat ze zichzelf niet teveel hoeven uit te betalen.
De gemeente verstrekt de subsidie aan de overheid. Het is vaag, maar niet dezelfde ruif.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198212156
Wow. Met stijgende verbazing dit topic gelezen. Alles is gezegd volgens mij. Ik zou als de sodemieter dit hele lulverhaal laten verwijderen. Op zo’n werknemer zit echt niemand te wachten :{
Alius aliud dicit
  vrijdag 26 februari 2021 @ 08:46:53 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198212494
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 05:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dat zou raar zijn. Werkgevers kunnen aan de hand van de BSN op het werkgeversportaal van UWV zelf bepalen of iemand tot de doelgroep behoort. Daar is geen vragenlijst voor nodig.
https://www.vcsw.nl/kennisbank/werknemer/

Lees dan.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 08:50:43 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198212540
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:25 schreef TechnoCat het volgende:
dat betekent aanzienlijk goedkopere maandlasten.

Ze zorgen ervoor dat mensen NOOIT geen inkomens stabiliteit krijgen
Tsk, tsk, tsk :N
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_198212905
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Reden kan ook zijn dat er weinig mensen te krijgen zijn. Wij hebben een eigen vacature en hebben ook verschillende bureaus in de arm genomen om aan mensen te komen.

Zelf ben ik ook via een detacheringbureau binnengekomen en daarna in vaste dienst gekomen. Simpelweg omdat de detacheerder mij eerder gevonden had dan het bedrijf mij.
Bedrijven zoeken niet, ze schrijven vacatures uit....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198213142
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 07:49 schreef Rene het volgende:

[..]

Krijgen ze wel. Of via een speciale loongroep zodat ze zichzelf niet teveel hoeven uit te betalen.
De gemeente verstrekt de subsidie aan de overheid. Het is vaag, maar niet dezelfde ruif.
Niet alleen niet dezelfde ruif, elke overheid is in z'n eigen beleidsgebied nagenoeg zelfstandig. Het zijn allemaal losse bedrijven. Wat ook wel moet, anders is het nooit te managen hehe
pi_198213401
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 07:49 schreef Rene het volgende:

[..]

Krijgen ze wel. Of via een speciale loongroep zodat ze zichzelf niet teveel hoeven uit te betalen.
De gemeente verstrekt de subsidie aan de overheid. Het is vaag, maar niet dezelfde ruif.
OK, ik ben in dit onderwerp niet zo thuis. Ik weet wel dat mijn werkgever (ook overheid) geen subsidie kan krijgen voor de verduurzaming van de panden, terwijl een commercieel bedrijf daar wel voor in aanmerking zou komen. Het hangt dus van de betreffende subsidieregeling af of die ook geldt voor de overheid zelf.
pi_198213480
quote:
Heb ik gedaan. Mensen in het doelgroep register hieven geen vragenlijst in te vullen. Werkgever weet dit uit het werkgeversportaal. Vervolgens kan wel gevraagd worden om een machtiging in te vullen om een verklaring te krijgen.

Vragenlijst is voor andere categorieën. Bv. No Risk of oudere werklozen, niet het doelgroepen register
pi_198213494
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

OK, ik ben in dit onderwerp niet zo thuis. Ik weet wel dat mijn werkgever (ook overheid) geen subsidie kan krijgen voor de verduurzaming van de panden, terwijl een commercieel bedrijf daar wel voor in aanmerking zou komen. Het hangt dus van de betreffende subsidieregeling af of die ook geldt voor de overheid zelf.
Ze kunnen ook bv. geen BTW terugvragen. Broekzak vestzak
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:22:57 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198213766
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Mensen in het doelgroep register hieven geen vragenlijst in te vullen. Werkgever weet dit uit het werkgeversportaal. Vervolgens kan wel gevraagd worden om een machtiging in te vullen om een verklaring te krijgen.

Vragenlijst is voor andere categorieën. Bv. No Risk of oudere werklozen, niet het doelgroepen register
Kennelijk besteedt Start het toch aan deze club uit om het uit te zoeken.

TS heeft dus ook gewoon die vragenlijst gekregen en ingevuld en daarop dus dat verzoek tot machtiging voor aanvraag van die subsidie gekregen.

Mijn punt is dat hij bij ontvangst van die vragenlijst al had kunnen lezen dat hij niet verplicht was om die in te vullen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 28 februari 2021 @ 02:40:06 #43
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_198244368
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 07:49 schreef Rene het volgende:

[..]

Krijgen ze wel. Of via een speciale loongroep zodat ze zichzelf niet teveel hoeven uit te betalen.
De gemeente verstrekt de subsidie aan de overheid. Het is vaag, maar niet dezelfde ruif.
Klopt helemaal, de gemeenten krijgen weliswaar een deel van hun geld van het rijk, maar de rest moet opgehoest worden via lokale belastingen. Rijksoverheidsinstellingen die via een loonkostensubsidie geld terug kunnen vangen zullen dat net zo doen als andere bedrijven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:14 schreef Mrmime het volgende:
Op zo’n werknemer zit echt niemand te wachten :{
Deze 'werknemer' is zo flexibel als het maar kan, ik hoefde vrijdag maar 3,5 uur werken ivm donderdag 5,5 uur werken maar ben toch nog een uur langer doorgegaan omdat ik nog altijd in de inwerkfase zit. Ik sla regelmatig pauzes over, of neem ze minder. Ik wil gewoon, dat is het. De welwillendheid ten aanzien van het werk is er. Deze materie valt niet binnen een paar weken te leren en zelfs de oudgedienden die er jaren werken moeten soms nadenken omdat de processen binnen het immigratiebeleid constant veranderen. Ik doe mijn stinkende best om bij het IND dat contract te krijgen, en als dat betekent dat ik het het uitzendbureau NIET spek, dat ik dan goedkoper wordt om eventueel in dienst genomen te worden, al dan niet met die doelgroepenregister subsidie als de IND daar aanspraak op kan maken. Bovendien ik ga mezelf toch niet in m'n been schieten?

Maar ja, als je voor jezelf wilt opkomen, wat een ander zeker niet voor je doet, wordt je hier alweer voor een vuurpeloton gezet.

[ Bericht 23% gewijzigd door TechnoCat op 28-02-2021 02:46:54 ]
pi_198244416
TS snapt niet zo goed hoe het werkt, ten eerste gaat hij voorbij aan het feit dat een uitzendbureau niet alleen nadelen heeft maar ook voordelen, welliswaar kunnen ze makkelijk van je af, maar jij ook van hen.

Daarnaast ben jij als werknemer gewoon een verkoper van arbeid, en net zoals in elke markt is daar een vraag en aanbod situatie in, kennelijk zit je in de omstandigheid dat jouw arbeid niet zo gewilt is, kortom in plaats van te zeuren kun je beter er voor zorgen dat je skills beter worden.

Overigens als ik je werkgever was geweest had gelijk je spullen kunnen pakken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198244942
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:14 schreef Mrmime het volgende:
Wow. Met stijgende verbazing dit topic gelezen. Alles is gezegd volgens mij. Ik zou als de sodemieter dit hele lulverhaal laten verwijderen. Op zo’n werknemer zit echt niemand te wachten :{
Eigenlijk een perfect voorbeeld waarom je met uitzendkrachten werkt. Je zal maar iemand met een jaarcontract hebben aangenomen die na 2 maand hier over begint. Zit je er nog 10 maand aanvast ipv dat je die persoon er gelijk uit kan zetten.

Ipv blij zijn dat je na zoveel tijd weer aan het werk kan gaan zeuren over een principiële subsidiezaak terwijl arbeidshistorie momenteel een stuk belangrijker is.

TS kan beter gaan focussen om weer arbeidshistorie op te bouwen en vanuit daar naar meer vastigheid te gaan zoeken.

Dit soort zaken ga je toch niet veranderen.
pi_198245108
Ik zit nu al te wachten op het volgende topic van TS. Vol verbijstering dat het vaste contract er niet is gekomen.

"En ik deed mijn stinkende best!"

Dat vastbijten in principes die totaal niet ter zake doen, denken dat keihard en meer dan je vastgestelde uren maken gaan leiden naar een vaste baan...

Het is zo zonde dat er geen begeleiding is die bijstuurt in dat starre gedrag.

Ja begeleiding ja, want ondanks prima intelligentie zit er een behoorlijke stoornis in de weg, en blijft dit proces zich steeds herhalen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator zondag 28 februari 2021 @ 09:31:06 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198245315
Een klein beetje minder op de man mag ook wel.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198245562
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 02:40 schreef TechnoCat het volgende:
Maar ja, als je voor jezelf wilt opkomen, wat een ander zeker niet voor je doet, wordt je hier alweer voor een vuurpeloton gezet.
Er is niks mis met assertief zijn, maar zoals met zoveel dingen: binnen het redelijke.

Je bent nu bezig de huid te verkopen voordat de beer geschoten is.
pi_198245613
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 05:10 schreef raptorix het volgende:
Overigens als ik je werkgever was geweest had gelijk je spullen kunnen pakken.
Had ik ook gedaan, maar de vraag is of het uitzendbureau dit leest.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198245630
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 09:02 schreef Syrena het volgende:
Ik zit nu al te wachten op het volgende topic van TS. Vol verbijstering dat het vaste contract er niet is gekomen.

"En ik deed mijn stinkende best!"

Dat vastbijten in principes die totaal niet ter zake doen, denken dat keihard en meer dan je vastgestelde uren maken gaan leiden naar een vaste baan...

Het is zo zonde dat er geen begeleiding is die bijstuurt in dat starre gedrag.

Ja begeleiding ja, want ondanks prima intelligentie zit er een behoorlijke stoornis in de weg, en blijft dit proces zich steeds herhalen.
als ik iets geleerd heb is dat meer uren maken dan nodig is en meer je best doen dan nodig is, juist het tegenovergestelde effect heeft dan TS denkt.
Als ik een sollicitant hebt en die zegt dat hij overuren wil maken, dan is dat bij mij een fout antwoord. Het juiste antwoord is dat overuren niet nodig zijn omdat hij zijn werk op tijd af krijgt.
Bij teveel overuren maken of te hard werken is er ook een risico op burnout met alle bijkomende ellende voor werknemer en ook werkgever.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198247855
Wat een hoop vooroordelen in dit topic. Ik heb zelf mijn uitzendcontract laten omzetten in een detacheringscontract omdat ik ook graag meer zekerheid wilde en de opdrachtgever nog niet klaar was om mensen direct in dienst te nemen. Oftewel uitzendbureaus kunnen best meer zekerheid bieden.

Maar hij noemt ergens de armoedeval en ik denk dat een hoop mensen die nooit in een uitkering (anders dan WW) hebben gezeten het effect hiervan ook enorm onderschatten. Je kunt in situaties komen dat het meer loont om niet te werken dan dat het loont om wel te werken. Als je motivatie puur alleen geld is of als je financieel krap zit (meestal het geval bij een uitkering) dan heeft dit wel een aardige invloed op je motivatie.

Desalniettemin zou mijn motivatie zijn om weer onder de mensen te zijn en weer een reden hebben om m'n bed uit te komen. Wie er verder geld verdient aan me zou me dan worst zijn. Dat vastbijten in zekerheid heb ik zelf ook, maar inmiddels weet ik ook dat de wereld steeds sneller verandert en dat zekerheid tegenwoordig niet meer in contracten zit, maar in goed om kunnen gaan met dit soort veranderingen. Door een netwerk op te bouwen, dit soort kansen toch aan te pakken en in ontwikkeling te blijven. Dus ik zou zeggen, je snijdt jezelf in de vingers als je dit laat stuklopen op een subsidie omdat je jezelf dus wel kansen ontzegt om een netwerk op te bouwen, nieuwe vaardigheden te leren en in ieder geval voor kortere periode weer een ritme te hebben.
  maandag 1 maart 2021 @ 20:35:56 #52
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_198275262
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 05:10 schreef raptorix het volgende:
TS snapt niet zo goed hoe het werkt, ten eerste gaat hij voorbij aan het feit dat een uitzendbureau niet alleen nadelen heeft maar ook voordelen, welliswaar kunnen ze makkelijk van je af, maar jij ook van hen.
Denk je nu echt dat in deze onzekere periode en ik eindelijk na zo'n lange tijd tenminste een goedbetaalde baan heb, op modaal niveau, dat ik dan zou weglopen? Integendeel, als uitzendkracht leef je dagelijks in onzekerheid en nogmaals ik ga hun niet belonen met een subsidie terwijl zij niet eens de feitelijke werkgever zijn. Dat is het IND, die horen het te krijgen, en niet het uitzendbureau. Voor de rest zie ik geen voordelen.
quote:
Daarnaast ben jij als werknemer gewoon een verkoper van arbeid, en net zoals in elke markt is daar een vraag en aanbod situatie in, kennelijk zit je in de omstandigheid dat jouw arbeid niet zo gewilt is, kortom in plaats van te zeuren kun je beter er voor zorgen dat je skills beter worden.
Ja, en dat gebeurt ook wel, ter plekke, maar ik heb daar geen uitzendbureau voor nodig. Die kennis verkrijg ik wel bij de daadwerkelijke werkgever.
quote:
Overigens als ik je werkgever was geweest had gelijk je spullen kunnen pakken.
Als je refereert naar het uitzendbureau, prima, daar ontslag en bij de echte werkgever weer verder. Zelfs mijn neef heeft samen met zijn werkgever destijds het uitzendbureau omzeilt om die omslachtige kosten die het bedrijf maakt weg te vegen. Als men NA mijn sollicitatiegesprek al onderling, waar ik mee bij zat, al zei : "We willen jou eigenlijk wel direct in dienst nemen, maar we zitten toch nog even met dat uitzendbureau", dan heb ik al de indruk dat ik een goede presentatie heb gedaan tijdens het sollicitatiegesprek en dat men zelfs hier ook let op het geld.
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als ik iets geleerd heb is dat meer uren maken dan nodig is en meer je best doen dan nodig is, juist het tegenovergestelde effect heeft dan TS denkt.
Als ik een sollicitant hebt en die zegt dat hij overuren wil maken, dan is dat bij mij een fout antwoord. Het juiste antwoord is dat overuren niet nodig zijn omdat hij zijn werk op tijd af krijgt.
Bij teveel overuren maken of te hard werken is er ook een risico op burnout met alle bijkomende ellende voor werknemer en ook werkgever.
Je slaat de plank finaal mis. Ik maak in principe amper overuren, en de laatste keer dat het gebeurde kwam puur door gebrek aan mankracht om vragen te beantwoorden die ik nodig had om mijn taken af te maken.

Het volgende credo werd in het begin dan ook genoemd:
- Wij willen kwaliteit, geen kwantiteit.
Met andere woorden, ik had het risico op foutief werk kunnen nemen en niet dat extra uurtje gepakt, of toch nog even rustig geduld hebben en als nog het werk goed afronden. En om mijn flexibiliteit te tonen heb ik dat uurtje niet eens gedeclareerd. Dat is een soort gedrag waarvan ik denk dat een werkgever meer van onder de indruk is dan iemand die klokslag half vijf het pand uit is, of het werk nu klaar is of niet.

[ Bericht 20% gewijzigd door TechnoCat op 01-03-2021 20:47:01 ]
pi_198275368
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:35 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Je slaat de plank finaal mis. Ik maak in principe amper overuren, en de laatste keer dat het gebeurde kwam puur door gebrek aan mankracht om vragen te beantwoorden die ik nodig had om mijn taken af te maken.

Het volgende credo werd in het begin dan ook genoemd:
- Wij willen kwaliteit, geen kwantiteit.
Met andere woorden, ik had het risico op foutief werk kunnen nemen en niet dat extra uurtje gepakt, of toch nog even rustig geduld hebben en als nog het werk goed afronden. En om mijn flexibiliteit te tonen heb ik dat uurtje niet eens gedeclareerd. Dat is een soort gedrag waarvan ik denk dat een werkgever meer van onder de indruk is dan iemand die klokslag half vijf het pand uit is, of het werk nu klaar is of niet.
hoe kan ik nu de plank misslaan bij iets wat ik geleerd heb? :X
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198279721
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:35 schreef TechnoCat het volgende:
als uitzendkracht leef je dagelijks in onzekerheid en nogmaals ik ga hun niet belonen met een subsidie terwijl zij niet eens de feitelijke werkgever zijn. Dat is het IND, die horen het te krijgen, en niet het uitzendbureau. Voor de rest zie ik geen voordelen.
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:35 schreef TechnoCat het volgende:
dat in deze onzekere periode en ik eindelijk na zo'n lange tijd tenminste een goedbetaalde baan heb, op modaal niveau
pi_198280038
Maar als je al via een uitzendbureau werkt voor een bedrijf/instantie dan mag een bedrijf je toch helemaal niet in dienst nemen tenzij je een x aantal uur gewerkt hebt via het uitzendbureau voor dat bedrijf of een bepaalde tijd juist niet.
Dit ter bescherming van de uitzendbureaus. Anders bestellen bedrijven gewoon 1 week lang heel wat uitzendkrachten en geven de beste in hun ogen een contract.

Ik zat in een situatie dat het bedrijf waar ik werk ging stoppen met uitzendkrachten.
Mij wouden ze graag in dienst nemen maar dan moest ik 1040 uur gewerkt hebben.
Zat nog maar op 430 en het bedrijf heeft mij toen voor de overige uren uitgekocht.
Ich hock in meinem Bonker
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:00:08 #56
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_198309959
Bij nadere nabeschouwing van dit topic, de bijbehorende argumenten en bij navraag bij de gemeente of zowel het uitzendbureau als de opdrachtgever beide recht zouden hebben op de subsidie, heb ik besloten alsnog de machtiging te geven zodat het uitzendbureau alsnog de subsidie krijgt. Ik heb daarna alsnog een dankjewel email gekregen van de opdrachtgever die in dienst van het uitzendbureau via het UWV deze aanvragen verwerkt dus of mijn 1e email bij het uitzendbureau zelf is terechtgekomen betwijfel ik, anders hadden ze het allicht wel genoemd.

Nou ja, laten we het maar zien hoe alles afloopt. Overigens de reden waarom ik in het doelgroepenregister zit is niet alleen maar werkloos door langere tijd, maar ook de diagnoses Agorafobie en Autisme. Dat laatste bestond waarschijnlijk al sinds mijn jeugd maar is nog nooit officieel bevestigt. Toen ik de diagnose wel kreeg een paar jaar terug en ik mezelf in de materie begon te verdiepen begon ik ook te begrijpen waarom zoveel dingen in mijn leven (en met werk) vaak misliepen, en hier hoort ook bij het stug en onbedachtzaam kunnen over komen op een forum. Ik wou dat ik er iets aan kon doen, maar zo makkelijk ligt het helaas niet.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 22:43:00 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198310919
Juist vanwege de autisme is het goed info bij dit soort dingen te vragen en daarna 2 dagen na te gaan denken hoe te reageren. Het geeft niet dat dat nodig blijkt.

Mooi dat het opgepakt is
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:16:36 #58
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_198316280
Als ik een sollicitant hebt en die zegt dat hij overuren wil maken, dan is dat bij mij een fout antwoord. Het juiste antwoord is dat overuren niet nodig zijn omdat hij zijn werk op tijd af krijgt.
Bij teveel overuren maken of te hard werken is er ook een risico op burnout met alle bijkomende ellende voor werknemer en ook werkgever.

Dit ja,

helemaal mee eens, andersom ook meegemaakt kon de baan krijgen maar geweigerd. Jaar later was het bedrijf failliet. Ze vulden dus de openstaande vacatures waar ze geen geld voor hadden met overuren.

TS kan nooit bouwen op de bewering we hadden je wel direct buiten uitzend bureau om in dienst willen nemen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:41:33 #59
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_198324462
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:51 schreef Eix het volgende:
Door dit soort brieven te sturen naar je werkgever is de kans aardig groot dat je in no-time weer op de reservebank zit. :')
Mooi toch, kan ie rechtsteeks bij de IND aan de slag.


Van mij zou start ook een middelvinger kunnen krijgen, tenzij er voor mij ook een extra inzit.

Uitzendbureau verdient al grof op topicstarter als ingehuurde uitzendkracht immers en zelf zal ie nou niet een bepaald royaal loon ontvangen. Laat ze eerst hem maar een netter bod doen.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:51:55 #60
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_198361105
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:41 schreef Kamelenteen het volgende:
Uitzendbureau verdient al grof op topicstarter als ingehuurde uitzendkracht immers en zelf zal ie nou niet een bepaald royaal loon ontvangen. Laat ze eerst hem maar een netter bod doen.
Het UZB vangt inderdaad grof geld (denk wel gauw zo'n 5000 euro per maand en hoeveel risico lopen ze nu eigenlijk?), met een fase A 0 uren contract hoeven ze je niet eens door te betalen als je ziek bent of als er geen werk is, dus ik snap dat dure aspect van dat uitzendbureau gewoon niet. En mijn uurloon is met ¤14,27 niet slecht te noemen, als je in schaal 6, trede 0 begint. Altijd beter dan dan de sociale dienst. Het verschil is netto bijna het dubbele, even niet meegerekend dat de huurtoeslag en zorgtoeslag wel volledig verdwijnen en ik ook niet meer in aanmerking kom voor kwijtscheldingen. Jammer genoeg dat ik net eind januari ben begonnen, halverwege maart was beter geweest, had ik tenminste nog die kwijtscheldingen gehad.
pi_198362187
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:51 schreef TechnoCat het volgende:
Het UZB vangt inderdaad grof geld (denk wel gauw zo'n 5000 euro per maand en hoeveel risico lopen ze nu eigenlijk?), met een fase A 0 uren contract hoeven ze je niet eens door te betalen als je ziek bent of als er geen werk is, dus ik snap dat dure aspect van dat uitzendbureau gewoon niet. En mijn uurloon is met ¤14,27 niet slecht te noemen, als je in schaal 6, trede 0 begint. Altijd beter dan dan de sociale dienst. Het verschil is netto bijna het dubbele, even niet meegerekend dat de huurtoeslag en zorgtoeslag wel volledig verdwijnen en ik ook niet meer in aanmerking kom voor kwijtscheldingen. Jammer genoeg dat ik net eind januari ben begonnen, halverwege maart was beter geweest, had ik tenminste nog die kwijtscheldingen gehad.
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij? Vijfduizend euro per maand voor het uitzendbureau, voor een functie in een lage schaal? Als dit waar zou zijn, zou geen enkel bedrijf nog zaken doen met een uitzendbureau.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 21:29:08 #62
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198363848
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Hoe kom je hier in hemelsnaam bij? Vijfduizend euro per maand voor het uitzendbureau, voor een functie in een lage schaal? Als dit waar zou zijn, zou geen enkel bedrijf nog zaken doen met een uitzendbureau.
Een uitzendbureau medewerker kost een werkgever inderdaad meestal 1.5x tot 2x afhankelijk van het soort werknemer het bruto salaris van de medewerker.

Bedrijven doen zaken ondanks dat met uitzendbureaus, omdat ze deze mensen er op de minuut uit kunnen gooien.
Dum de dum
pi_198364320
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:29 schreef Fe2O3 het volgende:
Een uitzendbureau medewerker kost een werkgever inderdaad meestal 1.5x tot 2x afhankelijk van het soort werknemer het bruto salaris van de medewerker.

Bedrijven doen zaken ondanks dat met uitzendbureaus, omdat ze deze mensen er op de minuut uit kunnen gooien.
Hoezo 'inderdaad'? Dan kom je toch bij lange niet aan 5.000 euro per maand voor het uitzendbureau? Als ik reken met 8 uur per dag en 20 werkdagen per maand, dan komt TS op ongeveer 2.300 euro per maand. Misschien in de richting van 2.500 als we ook vakantiegeld meerekenen. Dan pakt het uitzendbureau dus beslist geen 5.000 bovenop zijn salaris. Overigens lijkt het zo te zijn dat TS geen 8 uur per dag werkt, als ik z'n posts goed begrijp.

En dat een medewerker via het uitzendbureau 1,5 à 2 keer z'n brutosalaris kost is één ding, maar een werknemer in loondienst kost de werkgever ook circa 1,3 keer z'n brutosalaris.
pi_198370646
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:46 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Hoezo 'inderdaad'? Dan kom je toch bij lange niet aan 5.000 euro per maand voor het uitzendbureau? Als ik reken met 8 uur per dag en 20 werkdagen per maand, dan komt TS op ongeveer 2.300 euro per maand. Misschien in de richting van 2.500 als we ook vakantiegeld meerekenen. Dan pakt het uitzendbureau dus beslist geen 5.000 bovenop zijn salaris. Overigens lijkt het zo te zijn dat TS geen 8 uur per dag werkt, als ik z'n posts goed begrijp.

En dat een medewerker via het uitzendbureau 1,5 à 2 keer z'n brutosalaris kost is één ding, maar een werknemer in loondienst kost de werkgever ook circa 1,3 keer z'n brutosalaris.
Medewerker in dienst bij ons is bij dit uurloon 2209 euro. 2570 met eindejaars en vakantiegeld. Daar de 30% bij voor de premies is 3340 en dan moeten we het pensioen nog spekken. Je gaat wel rap richting de 4000¤.

Dan is de flexibiliteit van iemand er uit gooien bij een organisatie als de IND erg welkom, gecombineerd met geen gedoe met loondoorbetaling. Mwoah ik vind het nog niet eens zo raar als ze 5 zouden betalen.
pi_198371895
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Medewerker in dienst bij ons is bij dit uurloon 2209 euro. 2570 met eindejaars en vakantiegeld. Daar de 30% bij voor de premies is 3340 en dan moeten we het pensioen nog spekken. Je gaat wel rap richting de 4000¤.

Dan is de flexibiliteit van iemand er uit gooien bij een organisatie als de IND erg welkom, gecombineerd met geen gedoe met loondoorbetaling. Mwoah ik vind het nog niet eens zo raar als ze 5 zouden betalen.
Ja, in totaal misschien. Ik krijg echter de indruk dat TS bedoelt dat het uitzendbureau 5.000 aan hem verdient. Dus 5.000 bovenop zijn salaris, als pure winst.
pi_198371943
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ja, in totaal misschien. Ik krijg echter de indruk dat TS bedoelt dat het uitzendbureau 5.000 aan hem verdient. Dus 5.000 bovenop zijn salaris, als pure winst.
Nou, verre van hoe ik het lees. Maar dat is aan TS
pi_198372030
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nou, verre van hoe ik het lees. Maar dat is aan TS
Als ik het topic nog eens teruglees denk ik inderdaad dat ik die post verkeerd heb opgevat, hoewel TS er in verschillende posts verschillende dingen over lijkt te zeggen.

Los daarvan lijkt hij niet te beseffen dat het verschil tussen zijn tarief en zijn loon geen winst voor het uitzendbureau is, maar dat daar nog allerlei werkgeverslasten uit betaald moeten worden. Dat hij de IND ook een klap meer zou kosten dan z'n brutoloon.
  woensdag 10 maart 2021 @ 20:44:55 #68
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_198433968
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nou, verre van hoe ik het lees. Maar dat is aan TS
Nee, het klopt inderdaad dat de 5.000 euro was het totaal plaatje waarvan het uitzendbureau ook mijn salaris van betaald. Maar toch de meeste bronnen zeggen dat het gemiddelde uitzendbureau 2 tot 2,5x het bruto salaris aan een opdrachtgever doorberekend. Mijn bruto maand loon is makkelijk te herleiden. ¤ 14,27 per uur x 36 uur per week (4 dagen a 9 uur), = ¤ 513,72 per week, x 52 weken = ¤ 26.713,44 per jaar / 12 = ¤ 2.226,12 bruto per maand. Doe dit bedrag twee keer dan zit je al op ongeveer ¤ 4.450,- en als je het 2,5x doet dan zit je zelfs over de ¤ 5.500,- per maand. Dus de 5.000 euro die ik schetste is zeker niet uitzonderlijk. Hierbij heb ik reiskosten en vakantiegeld nog niet meegenomen, voor zover het uitzendbureau deze kosten ook in rekening brengt bij de opdrachtgever.
pi_198434275
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:44 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Nee, het klopt inderdaad dat de 5.000 euro was het totaal plaatje waarvan het uitzendbureau ook mijn salaris van betaald. Maar toch de meeste bronnen zeggen dat het gemiddelde uitzendbureau 2 tot 2,5x het bruto salaris aan een opdrachtgever doorberekend. Mijn bruto maand loon is makkelijk te herleiden. ¤ 14,27 per uur x 36 uur per week (4 dagen a 9 uur), = ¤ 513,72 per week, x 52 weken = ¤ 26.713,44 per jaar / 12 = ¤ 2.226,12 bruto per maand. Doe dit bedrag twee keer dan zit je al op ongeveer ¤ 4.450,- en als je het 2,5x doet dan zit je zelfs over de ¤ 5.500,- per maand. Dus de 5.000 euro die ik schetste is zeker niet uitzonderlijk. Hierbij heb ik reiskosten en vakantiegeld nog niet meegenomen, voor zover het uitzendbureau deze kosten ook in rekening brengt bij de opdrachtgever.
Alleen ook je werkgever moet ergens van lezen en de lasten dragen. Gaan nog bakken belasting af. Nog administratie etc etc.

Ze worden niet zo super rijk van je ;-)
  woensdag 10 maart 2021 @ 21:05:56 #70
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_198434472
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Alleen ook je werkgever moet ergens van lezen en de lasten dragen. Gaan nog bakken belasting af. Nog administratie etc etc.

Ze worden niet zo super rijk van je ;-)
Youtube ook niet van 1 Youtuber, maar wel van een hele boel. Nou ja, Google dan, want die is de eigenaar van YouTube.
pi_198434656
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:05 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Youtube ook niet van 1 Youtuber, maar wel van een hele boel. Nou ja, Google dan, want die is de eigenaar van YouTube.
Zeker, maar volgens die redenatie is elke werkgever slecht ;-)

Je werkt nu voor het uitzendbureau, niet voor de IND. Mocht je ipv de IND als monteur ergens gaan werken vragen ze hetzelfde loon voor jou, maar dat zie jij ook niet op je rekening.

Wen er maar aan dat je werkgever aan jou verdienen doet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')