abonnement Unibet Coolblue
pi_198180708
Ik ben dus nu ongeveer een week in ketose en buiten de bekende ketogriep bevalt het mij prima. Ik ben zeker 7 kilo lichter en ik weet dat het voornamelijk vocht is. Toch maak ik mij een beetje zorgen om mijn spieren. Ik merk tijdens het opdrukken etc dat ik minder kracht heb dan voorheen. Dus is mijn vraag, worden mijn spieren nu ook afgebroken door het ketogeen dieet en zo ja wat kan ik doen om dat proces tegen te gaan?
pi_198180747
Ik heb een keertje meegedaan met een vriendin, ik voelde me best wel goed met dat dieet.
Het werkt denk ik wel goed met afvallen zeker als je erg zwaar bent.
  woensdag 24 februari 2021 @ 13:56:46 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198180768
7 kilo in een week...?

Wat heb je geamputeerd TS?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198180792
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:54 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik heb een keertje meegedaan met een vriendin, ik voelde me best wel goed met dat dieet.
Het werkt denk ik wel goed met afvallen zeker als je erg zwaar bent.
Er moet bij mij zeker 20 kilo er vanaf. Ik doe dit meer als een tussenpauze tot de sportscholen weer open zijn. Ik vind dit toch beter vol te houden omdat ik redelijk verzadigd ben op een dag ondanks het feit dat ik niet boven de 1500 calorieën uit kom.
pi_198180808
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:56 schreef Lariekoek het volgende:
7 kilo in een week...?

Wat heb je geamputeerd TS?
Het was voornamelijk vocht wat ik heb verloren, dus het geeft wel een vertekend beeld. Na deze week kan ik zien hoeveel ik werkelijk wekelijks verlies.
pi_198182219
Hoe verlies je blijvend 7 kilo vocht? Ben je een dromedaris?
pi_198182441
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:54 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe verlies je blijvend 7 kilo vocht? Ben je een dromedaris?
Vocht is zo weer terug als je zaken zoals brood gaat eten.
  Boks-Chick woensdag 24 februari 2021 @ 16:32:56 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_198182723
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het was voornamelijk vocht wat ik heb verloren, dus het geeft wel een vertekend beeld. Na deze week kan ik zien hoeveel ik werkelijk wekelijks verlies.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:54 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe verlies je blijvend 7 kilo vocht? Ben je een dromedaris?
Dit. 7 kilo vocht verliezen in één week tijd... ergens gaat er wat mis.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vocht is zo weer terug als je zaken zoals brood gaat eten.
ehm nee. Vocht vasthouden (waar je op doelt) kan alleen als je vocht inneemt. In brood zit vocht maar zeker niet zoveel dat je daardoor 7 liter vocht gaat vasthouden, laat staan dat je dat in een weekje weer kwijt kan raken.
Enige manier waarop dat kan, is als je hele vochthuishouding voor je dieet al totaal naar de klote was.

Je moet het allemaal zelf weten natuurlijk, maar zorg alsjeblieft dat je je vochthuishouding goed op orde houdt. Te veel vocht vasthouden is uiteraard niet goed, maar genoeg vocht innemen is wel belangrijk. Het is een van de meest essentiele dingen voor al je lichamelijke functies.
lolwut
pi_198182950
quote:
19s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:32 schreef BrandX het volgende:

[..]


[..]

Dit. 7 kilo vocht verliezen in één week tijd... ergens gaat er wat mis.
[..]

ehm nee. Vocht vasthouden (waar je op doelt) kan alleen als je vocht inneemt. In brood zit vocht maar zeker niet zoveel dat je daardoor 7 liter vocht gaat vasthouden, laat staan dat je dat in een weekje weer kwijt kan raken.
Enige manier waarop dat kan, is als je hele vochthuishouding voor je dieet al totaal naar de klote was.

Je moet het allemaal zelf weten natuurlijk, maar zorg alsjeblieft dat je je vochthuishouding goed op orde houdt. Te veel vocht vasthouden is uiteraard niet goed, maar genoeg vocht innemen is wel belangrijk. Het is een van de meest essentiele dingen voor al je lichamelijke functies.
Ik drink rond de 4 liter water per dag dus met mijn vochtinname zit het wel goed. Ik merkte wel dat ik tijdens de switch naar ketonen ik bijzonder vaak aan het pissen was. Het moet haast wel vocht zijn wat ik heb verloren, ik kan mij niet voorstellen dat de vetverbranding zo hoog ligt dat het al meerdere kilo’s scheelt op een week tijd.
  woensdag 24 februari 2021 @ 17:25:08 #10
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198183398
Ik denk eerder dat je weegschaal gewoon stuk is.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198183460
4 liter water op een dag? Wat?!
pi_198183490
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:25 schreef Lariekoek het volgende:
Ik denk eerder dat je weegschaal gewoon stuk is.
Lol, dat dacht ik ook daarom maar even nagecheckt bij een vriend van mij.
pi_198183745
Prima om af te vallen, niet goed voor je gezondheid op de lange termijn (in de meeste gevallen) en als je iets van conditie wil opbouwen heb je een probleem.
  Spellchecker woensdag 24 februari 2021 @ 18:03:24 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198183933
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:30 schreef Cockwhale het volgende:
4 liter water op een dag? Wat?!
Hoe maak ik mijn nieren overspannen.
pi_198184008
Maar goed genoeg over de zin van keto of de vochtregulering, ik ben vooral benieuwd of mijn spieren afbreken door keto.
pi_198184025
spierverlies zou geen probleem moeten zijn zolang je je eiwitinname op orde hebt (wat juist geen probleem moet zijn aangezien je weinig tot geen koolhydraten meer eet) en het liefst wat krachttraining erbij blijft doen indien mogelijk.

Verder zou ik niet in een al te groot calorietekort gaan zitten want dan ben je alsnog bezig met een crashdieet.

Keto is verder maar een idioot dieet wmb, ja je valt er mee af, maar dat is net zoals bij elk ander dieet het geval. Waarom het werkt is omdat je minder koolhydraten eet en daardoor automatisch meer vet- en eiwitrijk voedsel waardoor je sneller volzit en alsnog in verhouding minder eet en en in een calorietekort komt waardoor je, jawel, afvalt.

Want dat is afvallen gewoon, minder calorieen binnenkrijgen dan je verbrandt. Simple as that.

Wat ik er verder idioot aan vind is dat het net als veel andere diëten een restrictief dieet is, waarbij je bepaalde voedingsstoffen uitsluit, terwijl dat voor het afvallen niet nodig is. In het begin is het ook vaak veel vocht, leuk op de weegschaal en leuk als steuntje in je rug maar je kunt net zo goed een eetpatroon aanwenden waarbij je nog steeds alles mag eten zolang je maar in een goed en gezond calorietekort blijft zitten om af te vallen.

Uiteindelijk is dat laatste ook op termijn waarschijnlijk veel beter vol te houden, tenzij je een hekel hebt aan koolhydraten en denkt dit voor de rest van je leven vol te houden.

Als je denkt dat je vroeg of laat toch weer koolhydraten gaat eten en dit als een snelle fix is, kun je er maar beter meteen mee stoppen en het nog eens heroverwegen, want anders ga je er alsnog tegenaan lopen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Investeer in kennis over voeding en het aanmeten van een eetpatroon waarin je alles van jezelf mag, ook nog lekkere en soms 'ongezonde' dingen, wat ook je relatie met eten een stuk gezonder maakt dan het uitsluiten van voedingsstoffen die helemaal niet evil zijn ofzo.

Als je wel lekker voor langere tijd of de rest van je leven zonder koolhydraten wil, lekker doorgaan en more power to you.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_198184091
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:54 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe verlies je blijvend 7 kilo vocht? Ben je een dromedaris?
:D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198184684
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:07 schreef Chivaz het volgende:
,
Je zal minder in staat zijn om het maximale te geven in de gym als je je carbs dusdanig ver gaat terugschroeven. Minder pump = minder optimale spiergroei
pi_198184728
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:51 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben dus nu ongeveer een week in ketose en buiten de bekende ketogriep bevalt het mij prima. Ik ben zeker 7 kilo lichter en ik weet dat het voornamelijk vocht is. Toch maak ik mij een beetje zorgen om mijn spieren. Ik merk tijdens het opdrukken etc dat ik minder kracht heb dan voorheen. Dus is mijn vraag, worden mijn spieren nu ook afgebroken door het ketogeen dieet en zo ja wat kan ik doen om dat proces tegen te gaan?
Nee je spieren worden niet afgebroken omdat je veel vet eet. Dat je minder kracht hebt kan wel kloppen. Betekent niet dat je spieren afbreken. Zorg dat je genoeg eiwitten eet. En ja je hebt iets minder kracht dan met een "normaal" dieet. Maar je kan nog steeds prima spieren opbouwen met keto. Kwestie van genoeg eiwitten eten. 20 tot 30% moet uit eiwit bestaan bij keto.

En ik zou vooral de mensen hier in dit topic die blijkbaar geen idee hebben wat keto is en kan doen negeren :P
Ik heb zelf 1.5 jaar keto gedaan. Qua energie levels voel ik me het beste als ik keto doe. Ben er nu mee gestopt omdat ik veel meer krachtraining ben gaan doen. En het dan gewoon makkelijk is om wel koolhydraten te eten.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator woensdag 24 februari 2021 @ 20:25:54 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198186705
Een dieet is als Keto is, wat ik om mij heen zie, een tijdelijk iets.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198190396
Bij zware krachttraining heb je wel koolhydraten nodig om max te pompen. Je spieren slaan namelijk suikerreserves op. Voor heavy duty hebben ze grote reserves nodig, voor lichte krachttraining en uithoudingsvermogen/cardio wat minder.
pi_198192407
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:21 schreef Cockwhale het volgende:
Bij zware krachttraining heb je wel koolhydraten nodig om max te pompen. Je spieren slaan namelijk suikerreserves op. Voor heavy duty hebben ze grote reserves nodig, voor lichte krachttraining en uithoudingsvermogen/cardio wat minder.
Zware krachttraining kan ik sowieso niet doen want de sportschool is nog niet open.
  donderdag 25 februari 2021 @ 08:51:42 #23
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_198192648
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:03 schreef maily het volgende:

[..]

Hoe maak ik mijn nieren overspannen.
Neuh, je nieren filteren ~60 liter bloed per uur, die 4 liter water op een dag doet niets bijzonders met je nieren, praat mensen geen eventuele angsten aan die nergens op slaan, thanks.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:54 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe verlies je blijvend 7 kilo vocht? Ben je een dromedaris?
Glycogeen voorraad van spieren, glycogeenvoorraad in lever, vezels in darmen. Allemaal zaken die vocht aantrekken en TS is dat allemaal kwijt na een week. Vandaar kilo's gewicht kwijt. Is in zoverre blijvend dat zolang hij het zelfde dieet volgt, deze resultaten hetzelfde zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:08 schreef LuNaTiC het volgende:
Keto is verder maar een idioot dieet wmb, ja je valt er mee af, maar dat is net zoals bij elk ander dieet het geval. Waarom het werkt is omdat je minder koolhydraten eet en daardoor automatisch meer vet- en eiwitrijk voedsel waardoor je sneller volzit en alsnog in verhouding minder eet en en in een calorietekort komt waardoor je, jawel, afvalt.
Dat is precies waarom TS zegt dat het voor hem werkt, hij heeft minder honger ondanks lage energie-inname. En hij zegt dat het een tijdelijke optie is. Zou ik niet meteen een groot probleem van maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:21 schreef Cockwhale het volgende:
Bij zware krachttraining heb je wel koolhydraten nodig om max te pompen. Je spieren slaan namelijk suikerreserves op. Voor heavy duty hebben ze grote reserves nodig, voor lichte krachttraining en uithoudingsvermogen/cardio wat minder.
Nou, niet helemaal. Met cardio verbruik je veel meer glycogeen dan je ooit met (zware) krachttraining zal doen. Genoeg studies die aantonen dat je >50% (weet exacte getallen niet uit m'n hoofd) glycogeenvoorraad in je spieren overhoudt na een hele workout krachttraining.
Echter is er toch een relatie met glycogeenvoorraad en spiergroei/performance, het is niet zo dat alles prima is tot je 0% glycogeen over hebt. Dus veel koolhydraten eten heeft waarschijnlijk een gunstig effect op spiergroei ondanks dat je lang niet alles direct gebruikt bij een training.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:07 schreef Chivaz het volgende:
Maar goed genoeg over de zin van keto of de vochtregulering, ik ben vooral benieuwd of mijn spieren afbreken door keto.
Keto of niet, spier afbraak kan je beïnvloeden met: 1) hoeveelheid kcal 2) hoeveelheid eiwit 3) training. En dan nog andere zaken als slaaptekort enzo, maar even voor je specifieke vraag. Als jij niet te hard crasht qua energie, genoeg eiwitten in je keto-dieet hebt en je traint nog, dan zal het allemaal wel meevallen.
Uiteindelijk lijkt keto suboptimaal te zijn voor maximale spiergroei, maar als je toch al niet traint zoals jij wilt zal je sowieso geen maximale spiergroei bereiken. Dus hoef je je hier niet per se (extra) zorgen om te maken
WFPB!
pi_198194173
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:07 schreef Chivaz het volgende:
Maar goed genoeg over de zin van keto of de vochtregulering, ik ben vooral benieuwd of mijn spieren afbreken door keto.
Mogelijk. Het kan gebeuren als je calorietekort te groot is (gezien je 7 kg kwijt bent sluit ik dat niet uit), je eiwit inname onvoldoende is of niet hard genoeg traint om je lichaam te signaleren dat het spiermassa moet vasthouden.
pi_198216135
Ik kom er dus achter dat mijn eiwit inname zelfs te hoog is. Ik consumeer rond de 100 gram eiwitten per dag terwijl of af te vallen je ongeveer één gram per lean body mass moet rekenen.
Gek genoeg ben ik volgens de keto strip nog wel in ketose, ik moet mezelf in het weekend weer even wegen om te kijken of ik wel afval.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:12:08 #26
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_198216526
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:48 schreef Chivaz het volgende:
Ik kom er dus achter dat mijn eiwit inname zelfs te hoog is. Ik consumeer rond de 100 gram eiwitten per dag terwijl of af te vallen je ongeveer één gram per lean body mass moet rekenen.
Gek genoeg ben ik volgens de keto strip nog wel in ketose, ik moet mezelf in het weekend weer even wegen om te kijken of ik wel afval.
Meestal 1g per lbs, oftewel ~0,5kg hè.
WFPB!
pi_198216706
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:12 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Meestal 1g per lbs, oftewel ~0,5kg hè.
Dat is dus nog minder, dan ik voor ogen had. Dat betekent dus dat ik wat meer plantaardige vetten moet gaan eten. Vandaag begonnen met Griekse vette yoghurt 300 gram net een halve makreel gegeten dus dan moet ik oppassen met mijn avondmaal.
pi_198217596
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:48 schreef Chivaz het volgende:
Ik kom er dus achter dat mijn eiwit inname zelfs te hoog is. Ik consumeer rond de 100 gram eiwitten per dag terwijl of af te vallen je ongeveer één gram per lean body mass moet rekenen.
Gek genoeg ben ik volgens de keto strip nog wel in ketose, ik moet mezelf in het weekend weer even wegen om te kijken of ik wel afval.
Waarom mag je bij keto geen 100 gram eiwitten consumeren?
ROBODEMONS..................|:(
pi_198217632
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:48 schreef Chivaz het volgende:
Ik kom er dus achter dat mijn eiwit inname zelfs te hoog is. Ik consumeer rond de 100 gram eiwitten per dag terwijl of af te vallen je ongeveer één gram per lean body mass moet rekenen.
Gek genoeg ben ik volgens de keto strip nog wel in ketose, ik moet mezelf in het weekend weer even wegen om te kijken of ik wel afval.
Je haalt echt allemaal dingen door elkaar. Er is niet zoiets als te veel eiwitten om af te vallen. Afvallen doe je door minder calorieën te eten dan je verbrand. Of dit nou uit vet, eiwitten of koolhydraten bestaat maakt niet uit. Dit is ook bij elk dieet, of je nou keto doet. Of welk dieet dan ook. Je moet minder eten dan je verbrand anders val je niet af.

Eiwit haalt je niet uit ketose. Niet genoeg vet en te veel koolhydraten haalt je uit ketose.

Hou je bij wat je eet? Hoeveel calorieën je eet en welke macros? Als je keto goed wilt doen zou het ongeveer dit moeten zijn : 70% vet, 20% eiwit en 10% koolhydraten.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_198217694
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:10 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom mag je bij keto geen 100 gram eiwitten consumeren?
Ja dat is echt onzin
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_198217850
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:10 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom mag je bij keto geen 100 gram eiwitten consumeren?
Dat is dus wat ik lees, het aantal eiwitten zou in verhouding moeten staan met je lean body mass.
pi_198217906
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:13 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Je haalt echt allemaal dingen door elkaar. Er is niet zoiets als te veel eiwitten om af te vallen. Afvallen doe je door minder calorieën te eten dan je verbrand. Of dit nou uit vet, eiwitten of koolhydraten bestaat maakt niet uit. Dit is ook bij elk dieet, of je nou keto doet. Of welk dieet dan ook. Je moet minder eten dan je verbrand anders val je niet af.

Eiwit haalt je niet uit ketose. Niet genoeg vet en te veel koolhydraten haalt je uit ketose.

Hou je bij wat je eet? Hoeveel calorieën je eet en welke macros? Als je keto goed wilt doen zou het ongeveer dit moeten zijn : 70% vet, 20% eiwit en 10% koolhydraten.
Die waarden haal ik wel, sterker nog mijn koolhydraten zitten rond de 5% maar de eiwitten zitten vaak tussen de 20 en de 30%.
Maar als ik dan kijk naar de hoeveelheid eiwitten dan zit dat toch hoger dan wat vele websites aangeven.
pi_198217987
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Die waarden haal ik wel, sterker nog mijn koolhydraten zitten rond de 5% maar de eiwitten zitten vaak tussen de 20 en de 30%.
Maar als ik dan kijk naar de hoeveelheid eiwitten dan zit dat toch hoger dan wat vele websites aangeven.
Als je maar 5% haalt. Dan zou ik eens kijken of je wel genoeg groenten eet. Aangezien de koolhydraten die je eet uit groenten moet halen bij keto. Wat hard nodig is, want je eet geen fruit. Dus je vitamines komen uit je groenten.

Bij eiwitten hoef je je echt niet zo blind te staren op de grammen. Eitwit gooit je niet uit ketose. Als je tussen de 20 en 30 zit is het prima. Die 0.5 per kilo is totaal niet belangrijk. Aangezien niet iedereen het zelfde is, slaat het nergens op om voor iedereen de zelfde formule te gebruiken. Zelfde bijvoorbeeld met mbi. Gaat ook nergens over. het is prima als controle om te kijken of het ongeveer klopt. Maar ga het aub niet tot op de gram serieus nemen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_198218188
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Als je maar 5% haalt. Dan zou ik eens kijken of je wel genoeg groenten eet. Aangezien de koolhydraten die je eet uit groenten moet halen bij keto. Wat hard nodig is, want je eet geen fruit. Dus je vitamines komen uit je groenten.

Bij eiwitten hoef je je echt niet zo blind te staren op de grammen. Eitwit gooit je niet uit ketose. Als je tussen de 20 en 30 zit is het prima. Die 0.5 per kilo is totaal niet belangrijk. Aangezien niet iedereen het zelfde is, slaat het nergens op om voor iedereen de zelfde formule te gebruiken. Zelfde bijvoorbeeld met mbi. Gaat ook nergens over. het is prima als controle om te kijken of het ongeveer klopt. Maar ga het aub niet tot op de gram serieus nemen.
Mijn groente inname moet inderdaad omhoog. Ik was altijd een grote fruit eter en dat kan helaas niet meer. Gisteren heb ik spruiten gegeten met een ribeye steak alleen de laatste 5 kreeg ik niet meer weg. Uit gewoonte heb ik de laatste 5 weggegooid. Dom want ik had het makkelijk in mijn lunch kunnen verwerken.
pi_198218991
Geweldig dat je zoveel bent afgevallen, maar zo veel in een korte tijd (ook al is het volgens jou alleen vocht) kan niet goed zijn voor je metabolisme lijkt me.
Ik weet niet hoeveel kcal je per dag binnen krijgt?
Is niet zo gek dat je lichaam dan je spieren letterlijk gaat 'verteren'.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2021 15:43:02 ]
pi_198219192
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:42 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Geweldig dat je zoveel bent afgevallen, maar zo veel in een korte tijd (ook al is het volgens jou alleen vocht) kan niet goed zijn voor je metabolisme lijkt me.
Ik weet niet hoeveel kcal je per dag binnen krijgt?
Is niet zo gek dat je lichaam dan je spieren letterlijk gaat 'verteren'.
Kan prima. Want je verliest idd veel water met keto. En als je vrij dik bent, dan kan dat hard gaan. En nee dat is niet ongezond. Enige waar je extra op met letten is dat je het aanvult en je genoeg mineralen binnen krijgt. Maar is een bekende bijwerking van keto. Is ook een eenmalig iets. Want is niet dat je elke maand zoveel afvalt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_198221857
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Kan prima. Want je verliest idd veel water met keto. En als je vrij dik bent, dan kan dat hard gaan. En nee dat is niet ongezond. Enige waar je extra op met letten is dat je het aanvult en je genoeg mineralen binnen krijgt. Maar is een bekende bijwerking van keto. Is ook een eenmalig iets. Want is niet dat je elke maand zoveel afvalt.
Dat geloof ik wel, ook dat het op die manier werkt.
Maar ik vraag me alsnog af hoeveel kcal TS per dag binnenkrijgt, en bij welke lichamelijke inspanning, en over wat voor gewicht we spreken.

Keto is een prima dieet, maar elk dieet met een extreme calorie deficiëntie zal je metabolisme uiteindelijk vertragen. Dat is hoe je lichaam geprogrammeerd is.

Je kan elk dieet gaan volgen die je wilt om af te vallen, zolang de input maar minder is dan de output. Maar als de input zodanig laag is dat het ongezond wordt, gaat het lichaam in spaarstand.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2021 19:18:07 ]
pi_198221978
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:15 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Dat geloof ik wel, ook dat het op die manier werkt.
Maar ik vraag me alsnog af hoeveel kcal TS per dag binnenkrijgt, en bij welke lichamelijke inspanning, en over wat voor gewicht we spreken.

Keto is een prima dieet, maar elk dieet met een extreme calorie deficiëntie zal je metabolisme uiteindelijk vertragen. Dat is hoe je lichaam geprogrammeerd is.

Je kan elk dieet gaan volgen die je wilt om af te vallen, zolang de input maar minder is dan de output. Maar als de input zodanig laag is dat het ongezond wordt, gaat het lichaam in spaarstand.
Dat van die spaarstand is erg achterhaald. :)

https://www.orangefit.nl/(...)paarstand-door-dieet
pi_198231878
Teveel eiwit kan je wel uit ketose brengen, doordat de lever de eiwitten omzet in glucose en in de bloedbaan dumpt.

Ketosticks zijn niet erg betrouwbaar, juist als je uit ketose raakt kunnen je sticks eerst donkerder kleuren. Als je lichaam de ketonen effectief gebruikt kleuren de sticks lichter.

Spierafbraak is ook reëel. Maar pap in je spieren komt ook doordat de glucose voorraad in de spieren is weggespoeld samen met al dat vocht.
Bij sporten met keto heb je daarom geen man met de hamer maar ben je meer als een diesel, minder explosief met meer constante energietoevoer. Die slappe spieren kan nog wel even aanhouden.

Om welke reden doe je keto?
What's the name of the game?
pi_198231931
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:47 schreef -marz- het volgende:
Teveel eiwit kan je wel uit ketose brengen, doordat de lever de eiwitten omzet in glucose en in de bloedbaan dumpt.

Ketosticks zijn niet erg betrouwbaar, juist als je uit ketose raakt kunnen je sticks eerst donkerder kleuren. Als je lichaam de ketonen effectief gebruikt kleuren de sticks lichter.

Spierafbraak is ook reëel. Maar pap in je spieren komt ook doordat de glucose voorraad in de spieren is weggespoeld samen met al dat vocht.
Bij sporten met keto heb je daarom geen man met de hamer maar ben je meer als een diesel, minder explosief met meer constante energietoevoer. Die slappe spieren kan nog wel even aanhouden.

Om welke reden doe je keto?
Ik ben voornamelijk aan dit dieet begonnen om af te vallen. De reden dat ik niet heb gekozen voor een regulier koolhydraatarm dieet is de onvermijdelijke honger die ik krijg.
Met het ketogeendieet merk ik dat ik de hele dag door verzadigd ben zonder dat ik boven mijn calorieën ga zitten.
Ik merk wel dat ik extra vitaminen moet gaan slikken en wat meer groenten in mijn lunch moet gaan verwerken.
Buiten dat om voel ik mij eigen prima, de energie in mijn lichaam is lekker constant en ik moet zeggen dat het sporten wel beter gaat nu.
pi_198232516
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ben voornamelijk aan dit dieet begonnen om af te vallen. De reden dat ik niet heb gekozen voor een regulier koolhydraatarm dieet is de onvermijdelijke honger die ik krijg.
Met het ketogeendieet merk ik dat ik de hele dag door verzadigd ben zonder dat ik boven mijn calorieën ga zitten.
Ik merk wel dat ik extra vitaminen moet gaan slikken en wat meer groenten in mijn lunch moet gaan verwerken.
Buiten dat om voel ik mij eigen prima, de energie in mijn lichaam is lekker constant en ik moet zeggen dat het sporten wel beter gaat nu.
Ben je van plan dit als permanente leefstijl vol te houden of weet je het nog niet? Hoe lang ben je nu bezig?
Hoe was je leefstijl hiervoor?

Ik eet ook keto sinds een half jaar.
Jaar of 5 geleden voor het eerst al eens een jaar keto gedaan. Dat was een experiment, omdat ik klachten had die leken op een voorstadium van diabetes. Maar toen was ik er mentaal nog niet aan toe om voorgoed afscheid te nemen van de koolhydraten en alcohol.

Sinds afgelopen jaar heb ik er meer vertrouwen in. Ik zat weer met vermoeidheid, stemmingswisselingen, at veel brood, waar ik dan weer moe en hongerig van word, lustte te graag een biertje, beetje papperig aan het worden etc. Dus toen opnieuw keto gaan doen.

Groenten, vitaminen, water en zout/mineralen zijn hier ook de dingen waar ik op moet letten.

Het sporten gaat ook wel anders vind ik, was vroeger gewend om vrij intensief cardio/conditie training te doen maar dat kan ik niet meer. Het schijnt wel te kunnen maar voor mij is het niet prettig.

Ik denk ook dat het sowieso wel goed is als je afvalt om aan je spiermassa te werken.

Ik ben van plan om het te gaan opbouwen dit jaar. Maar vind het wel spannend qua voeding of/wat ik dan moet aanpassen, zoals die eiwitten, ik wil er liever niet heel strikt in zijn en hou ook niet van bulk eten. Maar denk dat het voor een vrouw zo'n vaart ook niet zal lopen, ik heb geen bodybuilding aspiraties ofzo.
En ik weet nog niet of ik een bepaalde routine wel kan volhouden zodat ik echt iets bereik.

Je valt sowieso bizar snel/veel af met keto vind ik. Maar dat zal voor je metabolisme vast geen goed doen, het is wel een vorm van stress voor je lichaam om zo snel massa te verliezen en dat kan weer allerlei reacties teweegbrengen zoals vermoeidheid, somberheid, honger/trek in zoet, hormonale inbalans, enz. Ben daar wel een beetje huiverig voor.

Ook oppassen dat je niet te eenzijdig eet. Het is allemaal een beetje een ontdekkingsreis vind ik zelf en het is steeds weer zoeken naar de balans.

Jij succes gewenst in ieder geval!
What's the name of the game?
pi_198232638
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:41 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ben je van plan dit als permanente leefstijl vol te houden of weet je het nog niet? Hoe lang ben je nu bezig?
Hoe was je leefstijl hiervoor?

Ik eet ook keto sinds een half jaar.
Jaar of 5 geleden voor het eerst al eens een jaar keto gedaan. Dat was een experiment, omdat ik klachten had die leken op een voorstadium van diabetes. Maar toen was ik er mentaal nog niet aan toe om voorgoed afscheid te nemen van de koolhydraten en alcohol.

Sinds afgelopen jaar heb ik er meer vertrouwen in. Ik zat weer met vermoeidheid, stemmingswisselingen, at veel brood, waar ik dan weer moe en hongerig van word, lustte te graag een biertje, beetje papperig aan het worden etc. Dus toen opnieuw keto gaan doen.

Groenten, vitaminen, water en zout/mineralen zijn hier ook de dingen waar ik op moet letten.

Het sporten gaat ook wel anders vind ik, was vroeger gewend om vrij intensief cardio/conditie training te doen maar dat kan ik niet meer. Het schijnt wel te kunnen maar voor mij is het niet prettig.

Ik denk ook dat het sowieso wel goed is als je afvalt om aan je spiermassa te werken.

Ik ben van plan om het te gaan opbouwen dit jaar. Maar vind het wel spannend qua voeding of/wat ik dan moet aanpassen, zoals die eiwitten, ik wil er liever niet heel strikt in zijn en hou ook niet van bulk eten. Maar denk dat het voor een vrouw zo'n vaart ook niet zal lopen, ik heb geen bodybuilding aspiraties ofzo.
En ik weet nog niet of ik een bepaalde routine wel kan volhouden zodat ik echt iets bereik.

Je valt sowieso bizar snel/veel af met keto vind ik. Maar dat zal voor je metabolisme vast geen goed doen, het is wel een vorm van stress voor je lichaam om zo snel massa te verliezen en dat kan weer allerlei reacties teweegbrengen zoals vermoeidheid, somberheid, honger/trek in zoet, hormonale inbalans, enz. Ben daar wel een beetje huiverig voor.

Ook oppassen dat je niet te eenzijdig eet. Het is allemaal een beetje een ontdekkingsreis vind ik zelf en het is steeds weer zoeken naar de balans.

Jij succes gewenst in ieder geval!
Nee dit is zeker niet permanent, ik hou iets teveel van fruit omdat voorgoed vaarwel te zeggen. Qua alcohol zit het ook wel goed, ik drink nauwelijks en als ik drink is het toch vaak whiskey dus dat past prima in mijn ketogeen dieet.
Ik doe dit omdat ik veel ben aangekomen in 2020. Ben wederom vader geworden, verhuizing, dan ook nog eens de corona crisis waardoor de sportschool dus onbereikbaar voor mij bleef.
Ik merkte op een gegeven moment dat shirts en broeken wel heel strak begonnen te zitten en sommige kon ik niet eens meer aan. Dus dacht ik genoeg, tijd voor actie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')