Haga FvDquote:Op woensdag 24 februari 2021 12:55 schreef Randier het volgende:
Ik tunede laat in. Wie is deze enge meneer die stelt dat meer dan 7% van de mensen die het Moderna-vaccin hebben gehad dood zijn gegaan?
Moeten er wel genoeg prikken zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ze eerder waren begonnen, hadden we nu meer prikken gezet. Zo simpel is het.
Aan de andere kant prikken Hongarije en volgens mij nog 1 EU land inmiddels ook met het Rusland vaccin. Ik zeg niet dat dat nou de heilige graal is, maar ik krijg de indruk dat het weigeren van dat vaccin meer een politiek dingetje is dan wat anders, en dat vind ik dan wel weer frustrerend.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Timing is helemaal niet relevant, zijn er landen in de eerste kopgroep die er nu substantieel beter voor staan qua maatregelen? Ik dacht het niet.
Tenzij je Israël wilt meetellen, maar dat kun je niet vergelijken met de EU. Of eigenlijk de rest van de wereld
Dat is waar. Het is natuurlijk mooi dat ze inmiddels op schema zijn. Maar ik zou niet willen zeggen dat die paar weken geen verschil maken. Zeker niet voor de mensen die 'm krijgen.quote:
daar is er wel verschil, te laat een vaccinatie krijgen is zeker een risico.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is waar. Het is natuurlijk mooi dat ze inmiddels op schema zijn. Maar ik zou niet willen zeggen dat die paar weken geen verschil maken. Zeker niet voor de mensen die 'm krijgen.
Dat Spoetnik-vaccin is niet eens openbare data van, en zij hebben ook geen goedkeuringsprocedure aangevraagd bij de EMA.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Aan de andere kant prikken Hongarije en volgens mij nog 1 EU land inmiddels ook met het Rusland vaccin. Ik zeg niet dat dat nou de heilige graal is, maar ik krijg de indruk dat het weigeren van dat vaccin meer een politiek dingetje is dan wat anders, en dat vind ik dan wel weer frustrerend.
Nee, inmiddels niet meer. Er is ook niet meer zoveel kritiek op Hugo vanuit het parlement wat betreft het vaccinatiebeleid. Het was gewoon dom dat ze pas zo laat waren begonnen, maar gelukkig is het nu aardig op orde.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:57 schreef capricia het volgende:
We gaan wel zien hoe het allemaal uitpakt, maar ik heb niet de indruk dat we het zo slecht doen.
Die 7% ken ik niet, maar goed dat er vragen worden gesteld over de bijwerkingen van de vaccins.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:55 schreef Randier het volgende:
Ik tunede laat in. Wie is deze enge meneer die stelt dat meer dan 7% van de mensen die het Moderna-vaccin hebben gehad dood zijn gegaan?
Wellicht ben ik niet geheel objectief in deze, daar ik van mening ben dat mondkapjes praktisch nihil bijdragen wanneer er voldoende afstand wordt gehouden. Volgens mij is het OMT/RIVM dezelfde mening toegedaan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor de debatten in de tweede kamer kan ik me voorstellen dat thuiswerken niet reëel is, dus daarom zou het wat mij betreft goed zijn als ze daar mondkapjes zouden dragen.
Of bijvoorbeeld zo'n Catshuisoverleg of de persconferentie per se op locatie moet, betwijfel ik persoonlijk. Volgens mij kan dat best remote, maar dat is mijn mening.
[..]
Dat snap ik, maar het gemiddelde kantoor wordt ook niet live op TV uitgezonden. Bovendien hebben de parlementariërs zelf besloten die mondkapjesplicht op te leggen, dus het zou wat mij betreft goed zijn als ze zelf het goede voorbeeld zouden geven. Voor de beeldvorming richting de burger lijkt dat me wel het minste dat ze kunnen doen eerlijk gezegd.
Het is misschien zelfs minder dan 10%.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat Spoetnik-vaccin is niet eens openbare data van, en zij hebben ook geen goedkeuringsprocedure aangevraagd bij de EMA.
En slechts 10% van de Hongaren is bereid dat Russische vaccin te nemen (t.o.v. 50% de EMA-goedgekeurde vaccins wil nemen). Wat volledig begrijpelijk is gezien het gebrek aan transparantie.
https://www.bbc.com/news/world-europe-55747623quote:Some polls suggest only seven percent of Hungarians would accept the Russian vaccine, while acceptance of the Chinese version has been measured as low as one percent by some surveys.
Die data is er ook gewoon, er is een bijwerkingen meldpunt, daar waren iets van 3600 meldingen, voornamelijke lichte klachten, op binnengekomen. https://www.lareb.nl/quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:59 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Die 7% ken ik niet, maar goed dat er vragen worden gesteld over de bijwerkingen van de vaccins.
The Lancet was toch positief? https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00191-4/fulltextquote:Op woensdag 24 februari 2021 12:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat Spoetnik-vaccin is niet eens openbare data van, en zij hebben ook geen goedkeuringsprocedure aangevraagd bij de EMA.
En slechts 10% van de Hongaren is bereid dat Russische vaccin te nemen (t.o.v. 50% de EMA-goedgekeurde vaccins wil nemen). Wat volledig begrijpelijk is gezien het gebrek aan transparantie.
Dat is volkomen logisch er is vorig jaar door de EU gezamenlijk miljarden geïnvesteerd in AZ, Pfizer en Moderna dan ga je niet opeens vaccins uit China of Rusland importeren. Nog buiten dat Russen hoogst onbetrouwbaar zijn als zakelijke partner.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Aan de andere kant prikken Hongarije en volgens mij nog 1 EU land inmiddels ook met het Rusland vaccin. Ik zeg niet dat dat nou de heilige graal is, maar ik krijg de indruk dat het weigeren van dat vaccin meer een politiek dingetje is dan wat anders, en dat vind ik dan wel weer frustrerend.
Heb het al paar keer gepost, maar die jonge gast van het RIVM heeft het al paar keer uitgelegd, belangrijkste reden was dat de vaccins in een andere volgorde beschikbaar kwam dan de verwachting was, daarnaast moesten we eerder een grotere voorraad vaccin aanhouden omdat niet helemaal zeker was hoe effectief de tweede prik was, en het gevolg van een vertraging.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
De voornaamste kritiek was dat het te lang duurde, argument was dat er tijd nodig was om het een en ander goed uit te zetten qua logistiek.
Gezien de huidige situatie blijkt dat dus voorschrijdend inzicht te zijn geweest. Anders hadden we nooit zo kunnen inlopen.
Die zijn voor de mRNA vaccins minimaal. Vooral van AZ kun jij je een paar dagen behoorlijk beroerd voelen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:59 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Die 7% ken ik niet, maar goed dat er vragen worden gesteld over de bijwerkingen van de vaccins.
Klopt, in februari is pas iets gepubliceerd, terwijl al maanden daarvoor de eerste prikken gezet werden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
The Lancet was toch positief? https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00191-4/fulltext
Voor jou niet blijkbaar, maar elk weldenkend mens moet toch in staat zijn te kunnen beargumenteren waarom er niet gekozen is voor welke samenwerking dan ook met Rusland aangaande een grootschalige en cruciale vaccinatie-inzet.quote:
Ja oke, dat snap ik nog wel. Maar als er nu zoveel positiviteit is begrijp ik niet waarom we alsnog niet inkopen omdat ze zelf ook aangeven in Q2 aan de EU te kunnen leveren.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, in februari is pas iets gepubliceerd, terwijl al maanden daarvoor de eerste prikken gezet werden.
Prima Elan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor jou niet blijkbaar, maar elk weldenkend mens moet toch in staat zijn te kunnen beargumenteren waarom er niet gekozen is voor welke samenwerking dan ook met Rusland aangaande een grootschalige en cruciale vaccinatie-inzet.
quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja oke, dat snap ik nog wel. Maar als er nu zoveel positiviteit is begrijp ik niet waarom we alsnog niet inkopen omdat ze zelf ook aangeven in Q2 aan de EU te kunnen leveren.
Maar goed.
https://www.ema.europa.eu(...)-eu-approval-processquote:The European Medicines Agency has to date not received an application for a rolling review or a marketing authorisation for the vaccine developed by the Gamaleya National Centre of Epidemiology and Microbiology in Russia, the Sputnik V vaccine (Gam-COVID-Vac), despite reports stating the opposite.
The developers have received scientific advice from EMA providing them with the latest regulatory and scientific guidance for the development of their vaccine. In line with the Agency’s transparency policy, the vaccine is included in the list of COVID-19 medicines and vaccines that have received scientific advice from the Agency.
Omdat ze eerst goedkeuring moeten aanvragen bij EMA.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja oke, dat snap ik nog wel. Maar als er nu zoveel positiviteit is begrijp ik niet waarom we alsnog niet inkopen omdat ze zelf ook aangeven in Q2 aan de EU te kunnen leveren.
Maar goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |