ik had het "geluk" dat ik donderdag verplicht op kantoor moest zijn voor overleggen en dus een lange autorit van 1,5 uur enkele reis moest maken. met veel genoegen de lijst zitten beluisteren onderweg
persoonlijke hoogtepuntjes
- Mike Oldfield (tubular bells) vanwege de Bassie en Adriaan connectie. ergens stiekem gehoopt dat Vangelis (Pulstar) en Jean Michel Jarre (Magnetic Fields) ook de lijst hadden gehaald maar helaas . en ja ik weet waarom, niet voor film geschreven)
- Klaus Doldinger (Das Boot), een van mn favoriete films) en Heimkehr mijn favoriete stuk werd gespeeld -
- John Barry / Toots Tielemans (Midnight Cowboy), heerlijk die treurige mondharmonica, die verrassend veel op het thema van you only Live twice lijkt
- Anton Karas (Third man), per ongeluk ontdekt door de filmcrew in een restaurant in Wenen
- Hans Zimmer (de dune films, pirates en the rock sprongen er uit)
- Vangelis (conquest of paradise en blade runner)
- Ennio Morricone (ja wat niet eigenlijk, ik mis alleen de tarantella uit Inglorious Basterds
- Lalo Schiffrin (Mission Impossible)
grootste gemis
- dat ze van On her majesty's secret service niet de main theme draaiden
- Geen Tangerine dream ( hebben ooit samengewerkt met Zimmer voor Rain Man en hun soundtrack voor Sorcerer is fantastisch)
[ Bericht 1% gewijzigd door Sabata op 08-03-2025 14:18:47 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"