abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200163652
ik denk dat de oorspronkelijke keuze voor 'flattening the curve' of eliminatie ook te maken heeft met de omstandigheden van de zorg. In bijvoorbeeld NZ zaten ze al aan de maximale capaciteit van plaatsen op de IC voor covid begon. 'Flattening the curve' zou tot relatief meer doden hebben geleid dan bijvoorbeeld in Nederland, door met name de twee factoren van geen beschikbare IC bedden en ook nog een veel groter deel van de bevolking dat in de hoge risico groep zat.
Er was natuurlijk ook het voordeel dat ze al veel ervaring hebben met biosecurity en het buiten houden van ziektes voor dieren en planten. En dan nog het geluk dat ze extra tijd hadden in het begin om een lockdown te doen voordat het virus wijdverspreid was.

Nu is het inderdaad een lastige vraag hoe en wanneer weer open. Er is geen sociaal draagvlak om te openen voordat iedereen die dat wil gevaccineerd is. Maar ook dan zijn er nog steeds grote risicos voor de zwakke bevolking die wel gevaccineerd is en met name ook de hoge risico kinderen die niet gevaccineerd worden. En het tekort aan bedden is nog niet opgelost, met name omdat het tekort aan zorgpersoneel niet is opgelost... Ze zitten een beetje in een catch22 voor nu.
pi_200164956
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 01:42 schreef dodoria het volgende:
ik denk dat de oorspronkelijke keuze voor 'flattening the curve' of eliminatie ook te maken heeft met de omstandigheden van de zorg. In bijvoorbeeld NZ zaten ze al aan de maximale capaciteit van plaatsen op de IC voor covid begon. 'Flattening the curve' zou tot relatief meer doden hebben geleid dan bijvoorbeeld in Nederland, door met name de twee factoren van geen beschikbare IC bedden en ook nog een veel groter deel van de bevolking dat in de hoge risico groep zat.
Er was natuurlijk ook het voordeel dat ze al veel ervaring hebben met biosecurity en het buiten houden van ziektes voor dieren en planten. En dan nog het geluk dat ze extra tijd hadden in het begin om een lockdown te doen voordat het virus wijdverspreid was.

Nu is het inderdaad een lastige vraag hoe en wanneer weer open. Er is geen sociaal draagvlak om te openen voordat iedereen die dat wil gevaccineerd is. Maar ook dan zijn er nog steeds grote risicos voor de zwakke bevolking die wel gevaccineerd is en met name ook de hoge risico kinderen die niet gevaccineerd worden. En het tekort aan bedden is nog niet opgelost, met name omdat het tekort aan zorgpersoneel niet is opgelost... Ze zitten een beetje in een catch22 voor nu.
Wat? De vaccins werken geweldig voor hoog risico groepen, en net als hier kunnen ze risicokinderen ook gewoon vaccineren...

Zie m'n post hieronder, Australië heeft in ieder geval besloten in de volgende fase niet meer voor eliminatie te gaan maar alleen ziekenhuiscijfers. ( @Gretzl oops, daar gaat hét zero covid voorbeeldland lol. Geloof er zelf trouwens niet meer in, ging mij alleen om normale leven terug en alles weer mogen, en dat hebben wij hier sneller XD)
#WeesGeenWhales
pi_200164965
https://pasteboard.co/K9h3miU.jpg

Geen zero covid meer voor Australië dus (binnenkort)!
#WeesGeenWhales
pi_200165203
Ja en dat je zero-Covid opgeeft als er een vaccin is, is ook volledig te begrijpen. Ik ergerde me aan mensen die vanaf het begin zeiden dat het voor Europa het beste idee was (Niet of nauwelijks haalbaar) maar ook aan de mensen die doen alsof er door het vaccin niets veranderd is.

Begrijp me niet verkeerd ik denk dat Australie en NZ er goed aan doen hun zero-Covid strategie pas echt los te laten als alle volwassenen (of 30+ers) een vaccin hebben aangeboden gekregen, of als het niet meer haalbaar blijkt, maar je moet er een keer van af stappen.

En ja nu is Europa iets eerder open, maar het heeft er wel veel doden voor nodig gehad. Veel landen met een oversterfte van meer dan tien procent, terwijl Australie en Nieuw-Zeeland ondersterfte hadden (mogelijk krijgen ze dat wel terug bij de volgende griep-epidemie). Het is niet verstandig om alleen naar sterfte te kijken, het is ook weer niet verstandig om er helemaal niet naar te kijken.
pi_200165285
Zero-Covid is echt een veel betere strategie.
Zeker t.o.v. van een achterlijk land zoals Nederland. Kijk naar wat er nu allemaal gedaan wordt.
Alles qua uitgaan moet ineens weer volledig opengegooid worden terwijl het nog niet onder controle is,
van alle vakantie locaties (ook feest plekken) hoef je helemaal niets meer aan te tonen.

Echt gewoon belachelijk hoe losjes er al vanaf het begin in Nederland over gedacht wordt.
Tot op het eind zero-Covid aanhouden is bijna niet te doen, zeker in een koppig en opstandig land zoals Nederland.
Maar het is wel veel beter om strenger daarin te zijn.
pi_200166168
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:02 schreef bianconeri het volgende:
Zeker t.o.v. van een achterlijk land zoals Nederland. Kijk naar wat er nu allemaal gedaan wordt.
Alles qua uitgaan moet ineens weer volledig opengegooid worden terwijl het nog niet onder controle is,
van alle vakantie locaties (ook feest plekken) hoef je helemaal niets meer aan te tonen.

Echt gewoon belachelijk hoe losjes er al vanaf het begin in Nederland over gedacht wordt.
Tot op het eind zero-Covid aanhouden is bijna niet te doen, zeker in een koppig en opstandig land zoals Nederland.
https://www.theguardian.c(...)tage-covid-exit-plan

Heb het hele artikel gelezen. En guess what? Australië stapt af van zero covid zodra mensen gevaccineerd zijn, hebben ze al besloten, en gaat zich puur richten op het voorkomen van teveel ziekenhuisopnames ipv besmettingen vanaf dat moment.

Maw: ze nemen binnenkort ons beleid over.

Wanneer wil jij het uitgaan en het gewoon weer normaal sociaal vrij mens zijn dan weer toestaan? Augustus als iedereen volledig gevaccineerd is zou ik nog mee kunnen leven, maar ik wil niet voor eeuwig in deze onvrije ongezellige van alle normaal sociaal contact ontdane levende hel van 1.5m en mondkapjes "leven". Als iedereen gevaccineerd is eis ik mijn leven en vrijheid terug, dat is ook WAAROM ik en letterlijk mijn hele omgeving ons hebben laten vaccineren. Mensen zijn sociale dieren, we zijn niet gemaakt voor afstand houden, knuffelverboden, niet dansen, mondkapjes etc, dit is een hel. Je zult eens zijn dat we dit niet voor eeuwig kunnen doen, dus wanneer wil jij dan terug naar normaal? Wat is "het einde"?

Ik zou het best logisch vinden om tot augustus te wachten als vaccineren klaar is om alles open te gooien, dat als einde, maar dan is het klaar rn moeten we onze vrijheid terugkrijgen. Wat, zie artikel, in Australië dus ook al besloten is.

Los daarvan heeft het kabinet anders besloten en mijn twee daagse anime conventie gaat dus gewoon al door begin augustus zonder 1.5m etc ga ik daar gewoon heen, ben al gevaccineerd, en helemaal los. Heerlijk, 2 dagen vergeten dat dit virus bestaat. Ik ga iedereen free huggen die het ook gemist heeft (80% daar for sure), dance workshop doen, shows, nachtprogramma, karaoke, alles. Gezelligheid, vrienden maken, foto's, mezelf mogen zijn weer. Heerlijk. Het mag, ik snak ernaar, ik leef ervoor, ik ga. Punt.

En jouw mening gaat me daarin net zo hard tegenhouden als de vlinder die gisteren op m'n raam zat, en interesseert me ook net zo veel 😉

Iedereen is hier klaar mee, iedereen wil weer Gezelligheid en leuke dingen doen, het mag weer, dus jij zal maar moeten leven ermee dat elke nachtclub en festival en event in nl de komende maanden volzit. Deal with it.

En nogmaals: in Australia gaan ze dus ook naar dit beleid zodra er gevaccineerd is. Daar gaat je voorbeeld. :P
#WeesGeenWhales
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:20:30 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200166265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:02 schreef bianconeri het volgende:

Oke.
pi_200166325
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:36 schreef eragon2890 het volgende:
https://pasteboard.co/K9h3miU.jpg

Geen zero covid meer voor Australië dus (binnenkort)!
Beter ten halve gekeerd...

Wellicht heeft zero-covid 'gewerkt' maar het is slechts één van de vele kwaden in een wereld zonder vaccins. In het begin lachten ze ons daar uit. Nu zijn de rollen omgedraaid. Daar sta je dan je burgers lockdowns om de oren te smijten terwijl je een vaccinatiegraad hebt van niveautje Rusland.
I'll give you something to do
pi_200166536
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:13 schreef eragon2890 het volgende:

Maw: ze nemen binnenkort ons beleid over.

Ik zou het best logisch vinden om tot augustus te wachten als vaccineren klaar is om alles open te gooien, dat als einde, maar dan is het klaar rn moeten we onze vrijheid terugkrijgen. Wat, zie artikel, in Australië dus ook al besloten is.

Uhm nee dat doen ze niet?

''Ons'' beleid is als een stel idioten bij een klein beetje goed nieuws alles weer helemaal opengooien.
Zonder enige basis en onderbouwing. Oh beetje goed nieuws? Laten we lekker allemaal schouder aan schouder gaan dansen en juichen!!

Wanneer ik dat vind?
Ik vind dat je gewoon stapsgewijs dingen moet versoepelen en moet kijken naar wat nodig is om te versoepelen.
Scholen open een week voor de vakantie sloeg nergens op, ook praktisch voor de scholen niet.
Bedrijven deels weer openen is ook belangrijk, horeca bv. Dat kan prima als je gewoon goede maatregelen neemt binnen het bedrijf. Terras is ook niet tegen te houden bij goed weer en kan prima met goede maatregelen.

Maar het uitgaansleven en festivals open gooien? Zogenaamd met toegangsbewijzen waar niet op gecontroleerd wordt. Zeer veel reis verplichtingen gewoon compleet overboord gooien.
Dat zijn totaal geen essentiële dingen en juist situaties die het weer helemaal kunnen laten kantelen.
En je ziet ook gewoon dat veel besmettingen juist onder de jongere groepen zijn.
pi_200166552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:25 schreef galantis het volgende:

[..]

Beter ten halve gekeerd...

Wellicht heeft zero-covid 'gewerkt' maar het is slechts één van de vele kwaden in een wereld zonder vaccins. In het begin lachten ze ons daar uit. Nu zijn de rollen omgedraaid. Daar sta je dan je burgers lockdowns om de oren te smijten terwijl je een vaccinatiegraad hebt van niveautje Rusland.
Die mensen daar lachen ons nog steeds uit.
Nog altijd in een niet goede situatie zitten en dan alles maar open gaan gooien en gewoon schouder en schouder festivals toelaten en discotheken?

Man de hele wereld lacht ons uit.
pi_200166585
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nog altijd in een niet goede situatie zitten en dan alles maar open gaan gooien en gewoon schouder en schouder festivals toelaten en discotheken?

Dan mag de hele wereld zichzelf wel uitlachen. Want dit is echt niet uniek voor NL. In veel landen doen ze al lang en breed weer normaal. Of in ieder geval vergelijkbaar met hier.
I'll give you something to do
pi_200166654
quote:

[..]

Maar je gaat er nog steeds vanuit dat Nederland net zo succesvol kan zijn als Australie. Australie heeft het al moeilijker dan NZ. Als je lage Covid-cijfers wilt bereiken moet je of R laag houden of het virus eerst uitbannen en dan de grenzen goed bewaken. Grenzen goed genoeg bewaken lijkt mogelijk in Aus en NZ, ik zie het niet gebeuren in Nederland met de vele ingangen en de vele internationale persoonlijke contacten. In Europa is het voorbeeld om naar te kijken m.i. Denemarken: Snel en kort hard ingrijpen en daarna beperkingen houden om de R onder 1 te houden.
pi_200166698
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:47 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Maar je gaat er nog steeds vanuit dat Nederland net zo succesvol kan zijn als Australie. Australie heeft het al moeilijker dan NZ. Als je lage Covid-cijfers wilt bereiken moet je of R laag houden of het virus eerst uitbannen en dan de grenzen goed bewaken. Grenzen goed genoeg bewaken lijkt mogelijk in Aus en NZ, ik zie het niet gebeuren in Nederland met de vele ingangen en de vele internationale persoonlijke contacten. In Europa is het voorbeeld om naar te kijken m.i. Denemarken: Snel en kort hard ingrijpen en daarna beperkingen houden om de R onder 1 te houden.
Daarom zeg ik ook niet dat zero-Covid per se goed en hanteerbaar is in Europa/Nederland.
Echter het andere uiterste is om bij het minste goed nieuws al het uitgaansleven en festivals los te gooien, alle reisbeperkingen er weer af te gooien.

Als je het al lastig buiten kan houden door de geografie en grenzen in Europa, hou dan in elk geval de maatregelen wat langer in stand. Wees wat voorzichtiger in alles.
pi_200166790
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook niet dat zero-Covid per se goed en hanteerbaar is in Europa/Nederland.
Echter het andere uiterste is om bij het minste goed nieuws al het uitgaansleven en festivals los te gooien, alle reisbeperkingen er weer af te gooien.

Als je het al lastig buiten kan houden door de geografie en grenzen in Europa, hou dan in elk geval de maatregelen wat langer in stand. Wees wat voorzichtiger in alles.
Reisbeperkingen hebben alleen zin als je iets buiten wilt houden wat je zelf niet in grote mate al hebt. Een terzijde, gisteren hoorde ik dat Indonesie nog steeds verplichte hotel-quarantaine heeft voor reizigers uit Europa. Dat is echt volledig nutteloos.

Ik denk dat Nederand inderdaad beter nog een maand wacht met regels loslaten. Daarna kun je denk ik wel los, zelfs long-Covid lijkt onder kinderen niet zo'n groot probleem dat je moet wachten op vaccinatie voor hen, of dat je heel bang moet zijn voor verspreiding onder de mensen die nog geen vaccin hebben aangeboden gekregen.
pi_200166868
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:54 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Reisbeperkingen hebben alleen zin als je iets buiten wilt houden wat je zelf niet in grote mate al hebt. Een terzijde, gisteren hoorde ik dat Indonesie nog steeds verplichte hotel-quarantaine heeft voor reizigers uit Europa. Dat is echt volledig nutteloos.

Ik denk dat Nederand inderdaad beter nog een maand wacht met regels loslaten. Daarna kun je denk ik wel los, zelfs long-Covid lijkt onder kinderen niet zo'n groot probleem dat je moet wachten op vaccinatie voor hen, of dat je heel bang moet zijn voor verspreiding onder de mensen die nog geen vaccin hebben aangeboden gekregen.
Reisbeperkingen bedoel ik niet zo zeer het blokkeren van vluchten, dat is gewoon nutteloos.
Maar het reguleren daarvan. Verplichten van negatieve Corona test, bepaalde gebieden quarantaine aanhouden.
Dat gooien ze er gewoon al af.

Het gaat gewoon allemaal veel te snel. Zero-Covid ga je hier niet snel halen en met dat koppige volk hier ook niet volhouden.
Maar dingen als uitgaan en festivals zijn totaal niet nodig. Terwijl je daar wel grote verspreiders mee veroorzaakt.
Maak gewoon een duidelijke onderscheiding tussen wat nodig is en wat niet. Hou daarbij gewoon wat maatregelen in stand en je kunt prima heel veel open gooien met de huidige situatie in Nederland.

Door alles nu zo massaal te openen, ook niet belangrijke zaken, ga je creëren dat iedereen weer heel los gaat leven en bv de Delta variant los kan gaan en we net als vorig jaar na de zomer weer gezellig met zijn alles met hoge cijfers zitten.
Terwijl als je met gematigde maatregel zou werken je daar zeer waarschijnlijk niet mee komt te zitten.
pi_200167445
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:47 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Ook in Denemarken hebben ze al besloten dat uiterlijk per augustus alle toegangsbewijzen, mondkapjes, en capaciteitsbewijzen overboord gaan als iedereen gevaccineerd is die wil. Kan eerder werd expliciet gezegd, maar uiterlijk dan gaan ze terug naar voor corona. Net als wij dus.

Je wilt toch niet voor de rest van ons "leven" met beperkingen blijven leven? Ooit moet het toch klaar zijn, of wil je die 1.5m voor altijd houden? Nooit meer onze vrijheid terug? Nooit meer mens mogen zijn? Nooit meer festivals, je vrienden knuffelen etc?
#WeesGeenWhales
pi_200167555
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Uhm nee dat doen ze niet?

''Ons'' beleid is als een stel idioten bij een klein beetje goed nieuws alles weer helemaal opengooien.
Zonder enige basis en onderbouwing. Oh beetje goed nieuws? Laten we lekker allemaal schouder aan schouder gaan dansen en juichen!!

Wanneer ik dat vind?
Ik vind dat je gewoon stapsgewijs dingen moet versoepelen en moet kijken naar wat nodig is om te versoepelen.
Scholen open een week voor de vakantie sloeg nergens op, ook praktisch voor de scholen niet.
Bedrijven deels weer openen is ook belangrijk, horeca bv. Dat kan prima als je gewoon goede maatregelen neemt binnen het bedrijf. Terras is ook niet tegen te houden bij goed weer en kan prima met goede maatregelen.

Maar het uitgaansleven en festivals open gooien? Zogenaamd met toegangsbewijzen waar niet op gecontroleerd wordt. Zeer veel reis verplichtingen gewoon compleet overboord gooien.
Dat zijn totaal geen essentiële dingen en juist situaties die het weer helemaal kunnen laten kantelen.
En je ziet ook gewoon dat veel besmettingen juist onder de jongere groepen zijn.
Maar nogmaals, wanneer wil je die dingen dan wel weer toestaan? En die zijn wel degelijk nodig. We zijn sociale wezens. Het is al decennia bekend en bewezen dat dat contact en ook aanraking bv letterlijk een essentiele basisbehoefte is voor mensen, net als eten, drinken etc. Voor de mentale en zelfs ook voor de fysiek gezondheid.

Dus nogmaals, wanneer wil je ze dan wel weer toestaan? Wanneer wil jij dan deze onvrije en letterlijk onmenselijke levende hel van 1.5m, knuffelverboden, mondkapjes, dansverboden, etc eindigen? Wanneer wil jij mij en iedereen onze Vrijheid en ons leven teruggeven en mij gewoon weer mens laten zijn, mezelf laten zijn, zonder beperkingen? Daar heb ik me voor laten vaccineren.

Iets langer etc klinkt allemaal vaag. Wanneer wil jij dan gewoon concreet alle beperkingen opheffen en ons gewoon weer normaal in vrijheid laten leven ipv deze hel?

En btw, de hele wereld lacht ons helemaal niet uit. Oostenrijk, Frankrijk, Denemarken, USA, polen, hongarije, België, Engeland binnenkort, ga zo maar door, voeren allemaal binnenkort zelfde versoepelingen door als wij of hebben dat al gedaan. Dus dat is echt onzin.

Maar nee, ze zijn dus wel noodzakelijk. Voor sociaal contact, vrienden maken, en daarmee mentale gezondheid en levensgeluk.

Nogmaals: ik neem aan dat je deze levende hel van 1.5m en mondkapjes en knuffelverboden en alle leuke evenementen verboden niet voor eeuwig wilt houden, ik neem immers aan dat je niet geestespatient bent, dus wanneer wil jij dan alle beperkingen afschaffen en ons gewoon onze vrijheid en leven teruggeven?

Als iedereen volledig gevaccineerd is?

Wanneer mogen we van jouw dan weer gewoon gezellig naar een festival of een club en normaal mens zijn en een leuk leven hebben weer?

En voor de duidelijkheid: dit is puur uit nieuwsgierigheid, ik ga deze levende hel echt geen seconde langer volhouden dan wettelijk verplicht, dus zelf sta ik hoe dan ook begin augustus twee dagen op die conventie met meerdere vrienden en ga ik helemaal los. Punt.
#WeesGeenWhales
pi_200167585
quote:

[..]

Welke festivals? Vooralsnog worden die "gewoon" door burgemeesters verboden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 12:55:29 #169
5428 crew  miss_sly
pi_200167696
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:47 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Welke festivals? Vooralsnog worden die "gewoon" door burgemeesters verboden...
Niet allemaal, maar ze gaan ook niet allemaal door.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200167700
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:44 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar nogmaals, wanneer wil je die dingen dan wel weer toestaan? En die zijn wel degelijk nodig. We zijn sociale wezens. Het is al decennia bekend en bewezen dat dat contact en ook aanraking bv letterlijk een essentiele basisbehoefte is voor mensen, net als eten, drinken etc. Voor de mentale en zelfs ook voor de fysiek gezondheid.

Dus nogmaals, wanneer wil je ze dan wel weer toestaan? Wanneer wil jij dan deze onvrije en letterlijk onmenselijke levende hel van 1.5m, knuffelverboden, mondkapjes, dansverboden, etc eindigen? Wanneer wil jij mij en iedereen onze Vrijheid en ons leven teruggeven en mij gewoon weer mens laten zijn, mezelf laten zijn, zonder beperkingen? Daar heb ik me voor laten vaccineren.

Iets langer etc klinkt allemaal vaag. Wanneer wil jij dan gewoon concreet alle beperkingen opheffen en ons gewoon weer normaal in vrijheid laten leven ipv deze hel?

En btw, de hele wereld lacht ons helemaal niet uit. Oostenrijk, Frankrijk, Denemarken, USA, polen, hongarije, België, Engeland binnenkort, ga zo maar door, voeren allemaal binnenkort zelfde versoepelingen door als wij of hebben dat al gedaan. Dus dat is echt onzin.

Maar nee, ze zijn dus wel noodzakelijk. Voor sociaal contact, vrienden maken, en daarmee mentale gezondheid en levensgeluk.

Nogmaals: ik neem aan dat je deze levende hel van 1.5m en mondkapjes en knuffelverboden en alle leuke evenementen verboden niet voor eeuwig wilt houden, ik neem immers aan dat je niet geestespatient bent, dus wanneer wil jij dan alle beperkingen afschaffen en ons gewoon onze vrijheid en leven teruggeven?

Als iedereen volledig gevaccineerd is?

Wanneer mogen we van jouw dan weer gewoon gezellig naar een festival of een club en normaal mens zijn en een leuk leven hebben weer?

En voor de duidelijkheid: dit is puur uit nieuwsgierigheid, ik ga deze levende hel echt geen seconde langer volhouden dan wettelijk verplicht, dus zelf sta ik hoe dan ook begin augustus twee dagen op die conventie met meerdere vrienden en ga ik helemaal los. Punt.
Overdrijven is ook een kunst hoor.
Levende hel? Hoe kun je de huidige situatie een hel noemen? Volgens mij leg jij jezelf dingen op.

Mensen zijn sociale dieren absoluut, maar je doet daarmee net alsof we allemaal verplicht zijn om op een zolderkamertje te blijven zitten de hele dag al sinds vorig jaar.
Dat is natuurlijk gewoon onzin.

Je mag gewoon met vrienden wat doen, je mag van alles doen. Je kunt genoeg leuke dingen ondernemen.
Daar heb je geen knuffel voor nodig of een disco of een festival.
Vrijheid teruggeven? Ik heb mijn vrijheid nooit verloren hoor? Ik kom niet uit de oorlogstijden vandaar.
En in Nederland hebben we nooit een lockdown gehad.
Oke, ik heb in Spanje gezeten waar ze wel een lockdown hadden, toen heb ik wel vrijheid opgegeven.
Heeft alsnog met je mentale instelling te maken.

Vrijheid zijn we in Nederland nooit kwijt geraakt. We mochten altijd alles en nee even naar de disco mogen en festivals mogen ondernemen is geen vrijheid.
Essentieel zijn al die dingen simpelweg niet, want onze sociale behoefte kunnen we met meer dan genoeg dingen voldoen. Dus doe het dan als mensen wat voorzichtiger aan zodat we straks niet WEER terugvallen en meer maatregelen moeten aangaan.

En wanneer je wel kunt versoepelen? Wanneer het goed gaat, wanneer het echt daalt en de getallen overal groen is en niet toen alleen Groningen en Friesland richting groen gingen (en kort erna groen werden).
De rest van Nederland werd nog altijd als risico bezien.

Hou gewoon de vaste regels aan tot na de zomer. Regels voor het reizen en niet uitgaan en geen festivals.
En nee ik ben er ook absoluut niet voor, ik wil ook gewoon weer met hele groepen vrienden bij elkaar zitten en elkaar een knuffel kunnen geven.
Maar dat is gewoon niet verstandig en kan gewoon nog niet. Ook al woon ik in een gebied waar al weken geen enkele besmetting is.
pi_200167845
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ook in Denemarken hebben ze al besloten dat uiterlijk per augustus alle toegangsbewijzen, mondkapjes, en capaciteitsbewijzen overboord gaan als iedereen gevaccineerd is die wil. Kan eerder werd expliciet gezegd, maar uiterlijk dan gaan ze terug naar voor corona. Net als wij dus.

Je wilt toch niet voor de rest van ons "leven" met beperkingen blijven leven? Ooit moet het toch klaar zijn, of wil je die 1.5m voor altijd houden? Nooit meer onze vrijheid terug? Nooit meer mens mogen zijn? Nooit meer festivals, je vrienden knuffelen etc?
Ik wil het zeker terug naar normaal hebben. Denemarken komt wel van lagere aantallen besmettingen dan Nederland en kan dus iets eerder open dan Nederland. Nu is het mogelijk net iets te vroeg in Nederland, ik had liever gezien dat men tot na de zomer wachtte met de feesten en drukke sportwedstrijden etc.

Misschien de volgende regel aanhouden: Gooi alles weer open, als later opengooien echt uitstel is en nauwelijks verbeteringen geeft.
pi_200168578
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst hoor.
Levende hel? Hoe kun je de huidige situatie een hel noemen? Volgens mij leg jij jezelf dingen op.

Mensen zijn sociale dieren absoluut, maar je doet daarmee net alsof we allemaal verplicht zijn om op een zolderkamertje te blijven zitten de hele dag al sinds vorig jaar.
Dat is natuurlijk gewoon onzin.

Je mag gewoon met vrienden wat doen, je mag van alles doen. Je kunt genoeg leuke dingen ondernemen.
Daar heb je geen knuffel voor nodig of een disco of een festival.
Vrijheid teruggeven? Ik heb mijn vrijheid nooit verloren hoor? Ik kom niet uit de oorlogstijden vandaar.
En in Nederland hebben we nooit een lockdown gehad.
Oke, ik heb in Spanje gezeten waar ze wel een lockdown hadden, toen heb ik wel vrijheid opgegeven.
Heeft alsnog met je mentale instelling te maken.

Vrijheid zijn we in Nederland nooit kwijt geraakt. We mochten altijd alles en nee even naar de disco mogen en festivals mogen ondernemen is geen vrijheid.
Essentieel zijn al die dingen simpelweg niet, want onze sociale behoefte kunnen we met meer dan genoeg dingen voldoen. Dus doe het dan als mensen wat voorzichtiger aan zodat we straks niet WEER terugvallen en meer maatregelen moeten aangaan.

En wanneer je wel kunt versoepelen? Wanneer het goed gaat, wanneer het echt daalt en de getallen overal groen is en niet toen alleen Groningen en Friesland richting groen gingen (en kort erna groen werden).
De rest van Nederland werd nog altijd als risico bezien.

Hou gewoon de vaste regels aan tot na de zomer. Regels voor het reizen en niet uitgaan en geen festivals.
En nee ik ben er ook absoluut niet voor, ik wil ook gewoon weer met hele groepen vrienden bij elkaar zitten en elkaar een knuffel kunnen geven.
Maar dat is gewoon niet verstandig en kan gewoon nog niet. Ook al woon ik in een gebied waar al weken geen enkele besmetting is.
Nou ja, dus "na de zomer" concreet gezegd wil jij dus na déze zomer alle beperkingen opheffen. Als iedereen volledig gevaccineerd is en het goed gaat. En dan dus na de zomer weer nachtclubs en festivals etc gewoon alles wat we voor corona mochten, weer normaal vrij leven, en de festival zómer specifiek volgend jaar dan weer helemaal los.

Dan begrijp ik je goed toch?

Opzich niet onredelijk, maar het kabinet heeft dit besloten, ik mis m'n anime events verschrikkelijk, er is er eindelijk weer een begin augustus, al m'n vrienden gaan er heen en ik dus ook en ik ga gewoon leuk een gezellig weekend hebben.

Ik ga mezelf niet vrijwillig martelen door eenzaam thuis te blijven en pas in februari weer naar abubai te gaan als dat niet hoeft omdat er gewoon weer een leuk event is.

Dus ik ga daar gewoon heen, en helemaal los en genieten. Deal with it.

Ik snap wat je bedoelt, kan dat niet over een paar maanden als iedereen helemaal geprikt is, maar het kabinet heeft samen met het omt besloten dat dit kan: https://www.nu.nl/coronav(...)andig-afgewogen.html

Dus dan ga ik er ook gewoon optimal van genieten.

Ik snap wat je bedoelt, al die dingen moeten gewoon weer kunnen maar wacht nog een paar maanden tot iedereen gevaccineerd is en het echt goed werkt (toch?), maar na 1.5 jaar alles wat ik leuk vind niet te mogen doen ga ik nu het weer mag gewoon los, samen met al m'n vrienden en mijn hele fandom. Dat event wordt legendarisch! Een weekend gezelligheid en blijheid dat het weer mag. En ja, daarbij ga ik de hele con free huggen. Het mag weer, deal ermee :P
#WeesGeenWhales
pi_200168637
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Reisbeperkingen bedoel ik niet zo zeer het blokkeren van vluchten, dat is gewoon nutteloos.
Maar het reguleren daarvan. Verplichten van negatieve Corona test, bepaalde gebieden quarantaine aanhouden.
Dat gooien ze er gewoon al af.

Het gaat gewoon allemaal veel te snel. Zero-Covid ga je hier niet snel halen en met dat koppige volk hier ook niet volhouden.
Maar dingen als uitgaan en festivals zijn totaal niet nodig. Terwijl je daar wel grote verspreiders mee veroorzaakt.
Maak gewoon een duidelijke onderscheiding tussen wat nodig is en wat niet. Hou daarbij gewoon wat maatregelen in stand en je kunt prima heel veel open gooien met de huidige situatie in Nederland.

Door alles nu zo massaal te openen, ook niet belangrijke zaken, ga je creëren dat iedereen weer heel los gaat leven en bv de Delta variant los kan gaan en we net als vorig jaar na de zomer weer gezellig met zijn alles met hoge cijfers zitten.
Terwijl als je met gematigde maatregel zou werken je daar zeer waarschijnlijk niet mee komt te zitten.
Hee wat leuk nog een Erno, misschien kunnen jullie gezellig met zn tweeën op de zolderkamer gaan zitten. Gaat de rest weer normaal doen. :W
pi_200168906
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:26 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Hee wat leuk nog een Erno, misschien kunnen jullie gezellig met zn tweeën op de zolderkamer gaan zitten. Gaat de rest weer normaal doen. :W
Ah yes, I ship it!! Passen goed bij elkaar :)
#WeesGeenWhales
pi_200171087
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:26 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Lees nog een keer wat ik zeg?

Het zijn juist de zolderkamer jankerds die roepen dat we in een lockdown zaten en het oh zo zwaar hadden.
Terwijl we er gewoon op uit mochten, gewoon met vrienden dingen konden ondernemen. Dat alles binnen de regels. Dat is dus precies wat ik gedaan heb. Zoals ik wel vaker gezegd heb is het grotendeels een mindset.
Als jij je positief opstelt en gewoon leuke dingen blijft doen met vrienden, soms online, dan vermaak je je prima. Ook sociaal.

Als je alleen maar gaat janken om wat je niet meer kan en ook niet positief gaat kijken wat je allemaal wel kan?
Ja dan ga je het zwaar krijgen.
Dus kom jij eens uit je zolderkamertje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')