Een groep wiens leven nauwelijks tot niet wordt geraakt door maatregelen. Die zijn er best veel volgens mij.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:10 schreef Vasilevski het volgende:
For what it's worth:
[ twitter ]
Toch nog meer dan een kwart van de mensen die een versoepelingsplan van een halfjaar te snel vindt gaan. Weet niet of die er zo over nagedacht hebben, maar die 26% wil dus eigenlijk in lockdown blijven als alle 50-plussers gevaccineerd zijn, en maatregelen en beperkingen houden als iedereen gevaccineerd is. Een kwart! Zo'n peiling zouden ze eens in Nederland moeten houden in plaats van alleen vragen of men achter 'de' maatregelen staat.
Dan ga je toch een Kaagje doen: wie zíjn die mensen? Doodsbange boomers? Saaie huismussen die het wel lekker vinden dat iedereen nu hetzelfde versoberde sociale leven heeft? Van die autisten die blij zijn dat 'verplichte gezelligheid' is afgeschaft, niet begrijpende dat de gezelligheid nooit 'verplicht' was, maar dat ze gewoon zelf niet assertief genoeg waren om aan te geven wat ze willen, en er in hun hoofd een soort slachtofferverhaal van hebben gemaakt?
Het is in ieder geval positief aan de vaccinatie kant inderdaad.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Alles moet open. En wel nu.
Oudjes en (jong)volwassenen die toch al nauwelijks een sociaal leven hadden. Dat zijn er best veel.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:10 schreef Vasilevski het volgende:
For what it's worth:
[ twitter ]
Toch nog meer dan een kwart van de mensen die een versoepelingsplan van een halfjaar te snel vindt gaan. Weet niet of die er zo over nagedacht hebben, maar die 26% wil dus eigenlijk in lockdown blijven als alle 50-plussers gevaccineerd zijn, en maatregelen en beperkingen houden als iedereen gevaccineerd is. Een kwart! Zo'n peiling zouden ze eens in Nederland moeten houden in plaats van alleen vragen of men achter 'de' maatregelen staat.
Dan ga je toch een Kaagje doen: wie zíjn die mensen? Doodsbange boomers? Saaie huismussen die het wel lekker vinden dat iedereen nu hetzelfde versoberde sociale leven heeft? Van die autisten die blij zijn dat 'verplichte gezelligheid' is afgeschaft, niet begrijpende dat de gezelligheid nooit 'verplicht' was, maar dat ze gewoon zelf niet assertief genoeg waren om aan te geven wat ze willen, en er in hun hoofd een soort slachtofferverhaal van hebben gemaakt?
Super goed nieuws voor die doelgroep natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Nou ja sowieso, de 'normale mensen' lijkt me de 46% die het oké vindt, en een deel van de 16% die het te langzaam vindt gaan. Oftewel de meerderheid. Wat dat betreft is het glas wel halfvol.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar het zal wel meevallen als ik dit net lees op de nos blog.
[..]
Verpleeghuizen open nu!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Wacht maar tot de Britse variant echt gaat oogsten! [vanDisselmode]quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
De derde golf des doods kan ons ieder moment bereiken.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wacht maar tot de Britse variant echt gaat oogsten! [vanDisselmode]
Zelfs in de meest optimistische scenario's werd geen rekening gehouden met de huidige cijfers, en dat allemaal dankzij de avondklok (en een model dat dus voor geen kanten klopt).quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:36 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De derde golf des doods kan ons ieder moment bereiken.
Positief, en dan eindigen met zo'n achterlijk statement.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
OMT heeft toch wel een mooi leven. Komt er een derde golf dan waren de voorspellingen voortreffelijk. Komt er geen derde golf dan waren de genomen maatregel uitzonderlijk goed. Altijd wel een reden om jezelf een schouderklopje te geven.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:36 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De derde golf des doods kan ons ieder moment bereiken.
Ik denk dat dat voornamelijk mensen zijn die zich niet laten leiden door een marionet verkleed als dansleraar.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:10 schreef Vasilevski het volgende:
For what it's worth:
[ twitter ]
Ondertussen zat er gisteren een OMT-lid aan de tafel van OP1 reclame te maken voor sneltesten van een OMT-lid, waar uiteraard goud geld mee wordt binnengeharkt. Het is allemaal zo doorzichtig, het heeft zo'n dubbele agenda. Dat is niet eens belangenverstrengeling meer. Het is gewoon belang punt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:40 schreef maan_man het volgende:
[..]
OMT heeft toch wel een mooi leven. Komt er een derde golf dan waren de voorspellingen voortreffelijk. Komt er geen derde golf dan waren de genomen maatregel uitzonderlijk goed. Altijd wel een reden om jezelf een schouderklopje te geven.
Ik vind het best ver gaan om wel te stellen dat een deel van de 16% tot normaal gerekend kan worden, maar de totale 26% kennelijk niet normaal is. En dan vragen wat 'normaal' is?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:34 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nou ja sowieso, de 'normale mensen' lijkt me de 46% die het oké vindt, en een deel van de 16% die het te langzaam vindt gaan. Oftewel de meerderheid. Wat dat betreft is het glas wel halfvol.
Blijft toch bijzonder dat ongeveer een kwart van de mensen in de context van een hoge vaccinatiegraad en het gehoopte einde van de pandemie, toch door wil gaan met beperkingen.
Zo'n 'snap poll' is niet zo betrouwbaar natuurlijk. Je hebt het nieuws dan net tot je genomen en bent nog niet van alle feiten en contexten op de hoogte. Als je de vraag op een later moment stelt en meer details geeft, dan krijg je een ander resultaat. Dat is altijd zo met peilingen.
Toch bijzonder dat de spontane reactie op het voorstel 'Scholen open in maart en terug naar normaal eind juni als de situatie het toelaat' bij 25% van de mensen 'Te snel!' is.
Deze geeft wat meer detail en daardoor ook andere uitkomsten:
Toch is het apart dat je het een ander dan niet lijkt te gunnen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Oudjes en (jong)volwassenen die toch al nauwelijks een sociaal leven hadden. Dat zijn er best veel.
Wanneer komt die parlementaire enquête nou eens?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:43 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ondertussen zat er gisteren een OMT-lid aan de tafel van OP1 reclame te maken voor sneltesten van een OMT-lid, waar uiteraard goud geld mee wordt binnengeharkt. Het is allemaal zo doorzichtig, het heeft zo'n dubbele agenda. Dat is niet eens belangenverstrengeling meer. Het is gewoon belang punt.
Ik denk dat het niet zoveel met (mis)gunnen te maken heeft, gewoon oprecht niet verder kijken dan je eigen situatie.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Toch is het apart dat je het een ander dan niet lijkt te gunnen.
Het lijkt mij dat je van goed getimede versoepelingen zelf geen last hebt, dan is het toch mooi dat die voor anderen zoveel perspectief bieden.
We schaffen toch ook niet X<vul maar in> af, omdat het merendeel van de bevolking niets met X heeft?
in 2036quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Wanneer komt die parlementaire enquête nou eens?
Dit zijn versoepelingen voorgesteld door de Britse regering zelf, niet één of ander covid-ontkennend clubje. Of doel je soms op Boris?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:41 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voornamelijk mensen zijn die zich niet laten leiden door een marionet verkleed als dansleraar.
Dat laat vermoedelijk nog lang op zich wachten. Er staan er al twee op de agenda (Groningen, toeslagen) en die worden volgend jaar pas afgenomen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Of een combinatie. Verder is er altijd een (schrikbarend grote) groep mensen die het juist enorm fijn vindt dat vadertje staat bepaalt wanneer je op straat mag zijn en wanneer niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zoveel met (mis)gunnen te maken heeft, gewoon oprecht niet verder kijken dan je eigen situatie.
Och, ik ken ook zo'n zweverig figuur die eigenlijk van mening is dat dit zo nog wel een tijd mag blijven.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zoveel met (mis)gunnen te maken heeft, gewoon oprecht niet verder kijken dan je eigen situatie.
Het normale leven terug willen in normale omstandigheden (= amper meer ziekenhuisopnames en doden dankzij vaccinatie) kun je inderdaad als normaal definiëren.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het best ver gaan om wel te stellen dat een deel van de 16% tot normaal gerekend kan worden, maar de totale 26% kennelijk niet normaal is. En dan vragen wat 'normaal' is?
Dat verbaast me toch welquote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of een combinatie. Verder is er altijd een (schrikbarend grote) groep mensen die het juist enorm fijn vindt dat vadertje staat bepaalt wanneer je op straat mag zijn en wanneer niet.
Zo heb ik ook iemand een opmerking horen maken van: 'die anderhalve meter van Rutte die houden we er in!', waarop ik dacht, jemig jij hebt gewoon echt geen flauw idee hèquote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:48 schreef OProg het volgende:
[..]
Och, ik ken ook zo'n zweverig figuur die eigenlijk van mening is dat dit zo nog wel een tijd mag blijven.
"Want nu consumeren en vliegen we veel minder. Dus werken we aan een duurzame oplossing".
Dat soort zit er ook nog tussen.
Nouja als ik naar mezelf kijk is enige hypocrisie mij natuurlijk ook niet vreemd daar ik denk ik relatief ook harder wordt getroffen door de maatregelen dan het gemiddelde en dus ook meer uitgesproken tegen het huidige beleid ben. Dus ergens is het wel te begrijpen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
Er zijn echt genoeg mensen waarbij deze situatie echt wel voordelig uitpakt dus die houden het liever zo.
Als ik er beter van zou worden, zou ik het ook wel prima vinden.
Sowieso pas wanneer de pandemie voorbij is.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Die 26% vindt dat de versoepelingen te snel gaan, toch? Daar zit toch wat mij betreft meer variatie in dan jij nu schetst. Betekent niet per definitie dat ze dezelfde buitengewone maatregelen willen houden, maar dat ze wellicht minder grote stappen (in hun ogen) zouden willen nemen, of iets meer tijd ertussen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:51 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het normale leven terug willen in normale omstandigheden (= amper meer ziekenhuisopnames en doden dankzij vaccinatie) kun je inderdaad als normaal definiëren.
In diezelfde normale omstandigheden door willen gaan met buitengewone maatregelen (= straf voor zonder reden buitenshuis komen, mondkapjes, afstand) durf ik inderdaad als abnormaal te kwalificeren. Of normaal proberen te maken wat niet normaal is, om de woorden van de koning te gebruiken.
Ik denk dat niemand echt baat heeft bij de maatregelen. Zelfs de directeur van Pfizer zal toch ook liever niet de rest van z'n leven op anderhalve meter van anderen doorbrengen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
Er zijn echt genoeg mensen waarbij deze situatie echt wel voordelig uitpakt dus die houden het liever zo.
Als ik er beter van zou worden, zou ik het ook wel prima vinden.
Zoals ik het begrijp zou alles na 21 juni weer normaal kunnen zijn. Gewoon handenschudden dus dan (@phpmystyle ). Maar er zijn wel geluiden dat social distancing mogelijk wel nodig zou zijn gedurende de winter, maar dat is gewoon afwachten.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:36 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja, de antivrijheidsexperts hebben verloren, ik ben zooooo opgelucht omg 😌 ik ben nu 3 uur later nog aan het stuiteren van opluchting en blijheid. Nu maken de meningen van al die doomprofeetjes ook niet meer uit, want we hebben nu een zware wit beslissing van mensen die erover gaan... nachtclubs open en volle stadiums en theaters en festivals vanaf 21/6. Zo mooi dit, de vrijheid heeft gewonnen!
BTW, een of twee bronnen zeiden dat social distancing en hoedstlapjes wel nog blijven misschien na die datum? Maar dat zou dan zowieso niet gelden voor nachtclubs, festivals, concerten, stadions, andere events en performances, toch? Want die konden toch zowieso de 21ste open in dit plan met 0 beperkingen/net als vroeger, dat had ik toch goed begrepen? En of social distancing en mondlapjes nog blijven überhaupt daarbuiten was toch ook maar de vraag, als in "all legal restrictions on social contact end" klinkt alsof dat ook weg gaat. Moest geloof ik nog review komen hoe dat kon?
Heb ik dat allemaal goed begrepen?
Zo ja ben ik echt zo blij!!
Vergelijkingen met zaken die niet besmettelijk zijn slaan de plank mis. Als elk verkeersongeluk voor 1,3 andere ongelukken zou zorgen, werd autorijden ook snel aan banden gelegd.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:56 schreef Discombobulate het volgende:
Normaal is ook accepteren dat het leven niet zonder risico's is, net zoals autorijden, een bepaald dieet of arbeid.
Heel goed nieuws. Dat betekent in ieder geval dat al die vaccins die we nu weggeven aan zorgmedewerkers in ieder geval nog wat zin hebben in dit stadium.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp zou alles na 21 juni weer normaal kunnen zijn. Gewoon handenschudden dus dan (@:phpmystyle ). Maar er zijn wel geluiden dat social distancing mogelijk wel nodig zou zijn gedurende de winter, maar dat is gewoon afwachten.
Hier nog wat goed vaccin nieuws. In een studie in de UK hebben ze medewerkers van ziekenhuizen standaard elke 2 weken met een PCR test getest. Op 5 febuari was 89% gevaccineerd, en van de mensen die niet gevaccineerd waren was het percentage wat Covid gehad had een stuk hoger (oftewel er is een hele hoge vaccinatiebereidheid).
Een enkele dosis van het Pfizer vaccin had een effectiviteit van 72% (CI 58-86) 21 dagen na de eerste dosis, en 86% (CI 76-97) 7 dagen na de 2e dosis.
Let wel, dit is zowel de effectiviteit tegen symptomatische als asymptomatische besmetting omdat men iedereen standaard elke 2 weken testte, wat dus heel goed nieuws is, omdat in de trials gekeken werd na symptomatische besmettingen. Dat het ook tegen symptomatische besmetting beschermd betekent dat het ook tegen verspreiding beschermd, wat totnutoe een groot vraagteken was nog! Dergelijke resultaten komen nu ook uit Israel.
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3790399
Waaruit blijkt dat die 'schrikbarend grote groep' er ook daadwerkelijk is dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of een combinatie. Verder is er altijd een (schrikbarend grote) groep mensen die het juist enorm fijn vindt dat vadertje staat bepaalt wanneer je op straat mag zijn en wanneer niet.
Ok, dan is die er niet. Wat jij wilquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat die 'schrikbarend grote groep' er ook daadwerkelijk is dan?
Nouja, flauw.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, dan is die er niet. Wat jij wil
Buikomvang/vetquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:01 schreef Caland het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg toen ik gisteren een clubhousedingetje aan het luisteren was met Gommersgod, ik heb nu al een paar keer gehoord dat men vooral een relatieve oververtegenwoordiging op de IC's ziet van obese mannen.
Maar waarom specifiek mannen, is dat omdat mannen gewoon vaker dik zijn, het virus zich beter nestelt in mannen of is dat nog niet te verklaren?
Graag antwoord @:lenny_leonard
[ afbeelding ]
Daarom hebben we snelheidslimieten en bepaalde regels in het verkeer. Als iedereen maar mocht doen wat hij wilde in de auto dan lagen de ziekenhuizen ook vol. Zo'n domme vergelijking blijft dit.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vergelijkingen met zaken die niet besmettelijk zijn slaan de plank mis. Als elk verkeersongeluk voor 1,3 andere ongelukken zou zorgen, werd autorijden ook snel aan banden gelegd.
Het is nogal offtopic om daar al te diep op in te gaan. Maar het is hetzelfde soort mensen die Trump ook nu nog blijven steunen. Of Putin-supporters. Dat soort types.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, flauw.
Ik ben oprecht benieuwd waar je dat vandaan haalt.
Top. En als je nu kijkt wie de grootste problemen voor de ziekenhuizen zijn na besmetting (op basis van 2019 cijfers), of doodgaan:quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
De griep heeft ook een aardige R tijdens het seizoen dus besmettelijkheid is geen argument op zich.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vergelijkingen met zaken die niet besmettelijk zijn slaan de plank mis. Als elk verkeersongeluk voor 1,3 andere ongelukken zou zorgen, werd autorijden ook snel aan banden gelegd.
Ik heb het over de toekomst, niet per se nu. COVID zal altijd blijven, dus dat risico moet je accepteren als we weer terug zijn in normaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hm oke.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is nogal offtopic om daar al te diep op in te gaan. Maar het is hetzelfde soort mensen die Trump ook nu nog blijven steunen. Of Putin-supporters. Dat soort types.
Die zekerheid is er natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb het over de toekomst, niet per se nu. COVID zal altijd blijven, dus dat risico moet je accepteren als we weer terug zijn in normaal.
Hoe bedoel je? Dat COVID niet blijft?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die zekerheid is er natuurlijk niet.
Ja dat kan niemand natuurlijk echt met zekerheid voorspellen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat COVID niet blijft?
Die ''angst'' heb ik ergens ook wel. Dat de cijfers op een gegeven moment dalen en dat ze ook wel meer gaan versoepelen, maar dat ze bepaalde maatregelen (voornamelijk mondkapjes/1,5 meter) toch nog lang actief laten uit voorzorg voor potentiele andere virussen of mutaties van het huidige corona virus. Dat die maatregelen elke keer terugkomen als ze ook maar een beetje het gevoel hebben dat er weer een nieuw virus is ontdekt ergens.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb het over de toekomst, niet per se nu. COVID zal altijd blijven, dus dat risico moet je accepteren als we weer terug zijn in normaal.
Nou, als je met Bayesiaanse waarschijnlijkheid wat knutselt wordt de waarschijnlijkheid echt wel 90 - 99%. Het is echt geen kwestie van het blijft wel of niet. Ik denk dat we goede redenen hebben om te geloven dat COVID echt bij ons blijft.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat kan niemand natuurlijk echt met zekerheid voorspellen.
Dat idee heb ik ook ergens wel. Maar aan de andere kant: bij economische crisissen bijvoorbeeld denk je ook dat er dingen veranderen en binnen no-time gaan 'we' weer gewoon door met zoals het was.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat die maatregelen elke keer terugkomen als ze ook maar een beetje het gevoel hebben dat er weer een nieuw virus is ontdekt ergens.
Ja, helemaal eens. En dat laatste idd, dat vraag ik me ook af...quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die ''angst'' heb ik ergens ook wel. Dat de cijfers op een gegeven moment dalen en dat ze ook wel meer gaan versoepelen, maar dat ze bepaalde maatregelen (voornamelijk mondkapjes/1,5 meter) toch nog lang actief laten uit voorzorg voor potentiele andere virussen of mutaties van het huidige corona virus. Dat die maatregelen elke keer terugkomen als ze ook maar een beetje het gevoel hebben dat er weer een nieuw virus is ontdekt ergens.
Ik hoop dat er op een gegeven moment gewoon weer acceptatie komt; dat er nou eenmaal virussen zijn en dat dat levens kan kosten. En dat ze dus pas ingrijpen als het ook echt duidelijk is dat het voor grote ziekenhuisopnames zorgt. Dat is de enige reden waarom ik de maatregelen steun - iedereen verdiend zorg en de ziekenhuizen moeten het dus aan kunnen. Dat er mensen dood gaan aan een virus is kut, maar het moet nooit ons doel worden om elke dood te voorkomen. Of elke besmetting. Ik vraag me oprecht af of het kabinet hetzelfde denkt.
Dat is op zich waar, zo'n peiling kan nooit alle nuances goed meten. Maar ik vind de tendens toch wel zorgelijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die 26% vindt dat de versoepelingen te snel gaan, toch? Daar zit toch wat mij betreft meer variatie in dan jij nu schetst. Betekent niet per definitie dat ze dezelfde buitengewone maatregelen willen houden, maar dat ze wellicht minder grote stappen (in hun ogen) zouden willen nemen, of iets meer tijd ertussen.
ik heb dat in HongKong ook wel gezien na SARS, na verloop van tijd is iedereen het weer vergeten en is het weer back to normal tot het volgende incidentquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook ergens wel. Maar aan de andere kant: bij economische crisissen bijvoorbeeld denk je ook dat er dingen veranderen en binnen no-time gaan 'we' weer gewoon door met zoals het was.
Al bleven die lui uit dat deel van de wereld nog wel altijd met mondkapjes rondlopen (en er nog dezelfde vieze gewoontes op nahouden verder)quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb dat in HongKong ook wel gezien na SARS, na verloop van tijd is iedereen het weer vergeten en is het weer back to normal tot het volgende incident
Momenteel moet je geloof ik zelfs 14 dagen wachten voor je een vaccinatie krijgt als je recent covid gehad hebt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:18 schreef James-Hetfield het volgende:
Misschien een heel stomme vraag hoor.
Maar dit schoot me ineens te binnen.
Mensen die besmet met Covid-19 in het ziekenhuis belanden, worden deze niet gevaccineerd in het ziekenhuis?
Doordat ze in het ziekenhuis belanden, lijken ze mij automatisch een doelgroep te worden.
Wanneer ze direct gevaccineerd worden, kan het toch alleen maar baten lijkt me?
Ik hoop dat het deze keer dan dezelfde kant op gaat. Ik heb alleen mijn twijfels; je hoort van teveel kanten dat er ook na vaccinatie nog regels actief blijven. Ook veel partijen die het allemaal prima vinden omdat er nu minder gevlogen word bijvoorbeeld. Of mensen die zelf amper geraakt worden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook ergens wel. Maar aan de andere kant: bij economische crisissen bijvoorbeeld denk je ook dat er dingen veranderen en binnen no-time gaan 'we' weer gewoon door met zoals het was.
Ik ben ervan overtuigd dat dat nu ook gaat gebeuren. De pandemie is op een gegeven moment voorbij en dat is alles in no time weer vergeten. Ik denk dat het helemaal niet lang duurt voordat alles weer bij het oude is.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb dat in HongKong ook wel gezien na SARS, na verloop van tijd is iedereen het weer vergeten en is het weer back to normal tot het volgende incident
Een vaccinatie doet niks tegen een huidige besmetting volgens mij? Denk ik. En als ze het overleven houden ze er wel anti-stoffen aan over. Je zou dus juist eerder zeggen dat je juist die mensen niet ook nog eens moet gaan vaccineren. Niet met prioriteit in ieder geval.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:18 schreef James-Hetfield het volgende:
Mensen die besmet met Covid-19 in het ziekenhuis belanden, worden deze niet gevaccineerd in het ziekenhuis?
Doordat ze in het ziekenhuis belanden, lijken ze mij automatisch een doelgroep te worden.
Zal wel loslopen. Easyjet is na de op handen zijnde Engelse versoepelingen gisteren alweer bijna volgeboekt voor de zomer.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een vaccinatie doet niks tegen een huidige besmetting volgens mij? Denk ik. En als ze het overleven houden ze er wel anti-stoffen aan over. Je zou dus juist eerder zeggen dat je juist die mensen niet ook nog eens moet gaan vaccineren. Niet met prioriteit in ieder geval.
mensen met een verkoudheid of zoiets wel of gewoon omdat ze incognito in de metro willen zitten/staan, ook werden de wetmarkets daar aan banden gelegdquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Al bleven die lui uit dat deel van de wereld nog wel altijd met mondkapjes rondlopen (en er nog dezelfde vieze gewoontes op nahouden verder)
Een vaccinatie helpt je immuunsysteem om bij besmetting te voorkomen dat je ernstig ziek wordt. Als je al eenmaal ernstig ziek bent, weet ik niet of zo'n vaccin nog veel zin heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:18 schreef James-Hetfield het volgende:
Zo weinig mogelijk risico willen lopen + vol zitten van angst en alleen het meest nare willen geloven. Beetje manisch depressief die omschrijving.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:20 schreef popje het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)4d3ca797ca324d0a749a
Interessant artikel
Viel me voor covid altijd op op vliegvelden en toeristische plekken dat je alleen Aziaten met een mondkapje zag lopen. Toch een wat volgzamer volkquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
mensen met een verkoudheid of zoiets wel of gewoon omdat ze incognito in de metro willen zitten/staan, ook werden de wetmarkets daar aan banden gelegd
Maar zou het niet helpen bij het minder ernstig maken van eventuele toekomstige besmettingen?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een vaccinatie helpt je immuunsysteem om bij besmetting te voorkomen dat je ernstig ziek wordt. Als je al eenmaal ernstig ziek bent, weet ik niet of zo'n vaccin nog veel zin heeft.
Een vaccin is geen medicijn maar een preventiemiddel. Dus op het moment dat je ziek bent helpt een vaccin geen donder.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een vaccinatie helpt je immuunsysteem om bij besmetting te voorkomen dat je ernstig ziek wordt. Als je al eenmaal ernstig ziek bent, weet ik niet of zo'n vaccin nog veel zin heeft.
Wel apart in Shanghai, mondkapje opzij trekken om even een fluim op de grond te gooien.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Viel me voor covid altijd op op vliegvelden en toeristische plekken dat je alleen Aziaten met een mondkapje zag lopen. Toch een wat volgzamer volk
Die groep is toch echt groter dan je denkt. Uiteraard binnen een groot grijs gebied. Maar kijk bijvoorbeeld eens hoeveel steun zo'n despoot als Putin heeft in Nederland. Het lijkt klein maar buitenlandse leiders hebben sowieso heel weinig interesse voor Nederlanders. Niemand geeft een reet om de premier van Finland ofzo.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:16 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De kwalificaties 'normaal' en 'abnormaal' zijn daarbij misschien wat gechargeerd, en ik betwijfel ook of die groep daar echt zo over nadenkt en of dat dan nog 26% is. Maar de geschiedenis wijst wel uit dat er een bepaalde minderheid is die een voedingsbodem kan zijn voor allerlei autoritaire systemen, die zal wel niet 26% zijn, maar ze zijn er wel.
ik weet niet of het alleen volgzaamheid is, het effect van zo'n mondmasker is ze waarschijnlijk ook niet helemaal duidelijkquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Viel me voor covid altijd op op vliegvelden en toeristische plekken dat je alleen Aziaten met een mondkapje zag lopen. Toch een wat volgzamer volk
Een groot deel van het zkhs personeel is zelf nog niet eens gevaccineerd. Dat doet Hugo wel leuk voorkomen elke keer, maar is bullshit.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:18 schreef James-Hetfield het volgende:
Op deze manier duurt het oude normaal wel weer even jaquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:32 schreef Tijn het volgende:
Waarom brengt het OMT alleen advies uit over zaken waar ze naar gevraagd zijn?
Ik geloof er eigenlijk niets van, dat dat zo zou zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:32 schreef Tijn het volgende:
Waarom brengt het OMT alleen advies uit over zaken waar ze naar gevraagd zijn?
Geen idee maat.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:01 schreef Caland het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg toen ik gisteren een clubhousedingetje aan het luisteren was met Gommersgod, ik heb nu al een paar keer gehoord dat men vooral een relatieve oververtegenwoordiging op de IC's ziet van obese mannen.
Maar waarom specifiek mannen, is dat omdat mannen gewoon vaker dik zijn, het virus zich beter nestelt in mannen of is dat nog niet te verklaren?
Graag antwoord @:lenny_leonard
[ afbeelding ]
Nee dat mag niet inderdaad.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen idee maat.
Ik zie ook relatief veel allochtonen. MAAR DAT DURFT DIE GOMMERS ZEKER WEER NIET TE ZEGGEN HE!!!
gewoon accepteren/negeren is ook een optie, ze lijken in de US afgezien van behoorlijk wat doden niet zozeer te lijden onder deze pandemiequote:
Mensen met een donkerdere huid hebben ook vaker een vitamine D-tekort in deze contreien.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik zie ook relatief veel allochtonen. MAAR DAT DURFT DIE GOMMERS ZEKER WEER NIET TE ZEGGEN HE!!!
Ken ook iemand op de IC afdeling van een ZKH hier vlakbij die dit kan bevestigen. Zeker 90%quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen idee maat.
waarom lees je dat zo vaak?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:33 schreef aartstyle het volgende:
(valt regelmatig in op covid afdeling en heeft geen vaccing gehad, dat ging naar de managers!!!)
Nouja ik vind het vanaf het begin af aan al opvallend dat je vrijwel overal een zelfde soort trend ziet zij het wat eerder of later. Bij landen zoals Italie die in een volledig strenge lockdown gingen en wij die toen nog een relatief losse lockdown hadden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:36 schreef byah het volgende:
[..]
gewoon accepteren/negeren is ook een optie, ze lijken in de US afgezien van behoorlijk wat doden niet zozeer te lijden onder deze pandemie
zijn dat dan dikke allochtonen?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen idee maat.
Dat verschillende landen met dezelfde soort trends te maken hebben gehad, wil niet zeggen dat de hoogte van de piek en de hoek van de stijging en daling niet onderhevig zijn aan de invloed van maatregelen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ben daar over een aantal jaren wel benieuwd naar, de uitkomsten of die lockdowns wel écht hebben geholpen
Nou, dan spreek ik het maar tegen vanuit ons ziekenhuis. Hier heeft geen 1 manager die ik ken een vaccin gekregen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
waarom lees je dat zo vaak?
We take care of our own ey?
Ik kan dit ook bevestigen!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Ken ook iemand op de IC afdeling van een ZKH hier vlakbij die dit kan bevestigen. Zeker 90%
Waarom dat is, geen flauw idee..
quote:
@Zipportalquote:Op woensdag 26 februari 2020 14:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik ben team dit soort zaken bespreek ik niet voor de schermen.
Zo hoort het ook Lenny!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nou, dan spreek ik het maar tegen vanuit ons ziekenhuis. Hier heeft geen 1 manager die ik ken een vaccin gekregen.
Hoe is het eigenlijk met de vitamine D studie? Hugo gaf zo rond de kerstdagen aan dat er onderzoeken naar liepen. Hoe lang duren die onderzoeken nog of wordt dit onder de pet gehouden?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:42 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind het eigenlijk heel erg dat het genegeerd wordt dat er veel allochtonen op de ICs liggen. Dit zou ons namelijk een heel interessant inzicht geven in waarom sommige mensen eerder ziek worden van het virus. Zo weten we dat allochtonen vaker een vitamine D-tekort hebben vanwege hun donkere huidskleur. Maar er zouden andere verklaringen kunnen zijn ... speelt moskeebezoek een rol? Zijn allochtonen minder geneigd om zich aan de regels te houden, bijv. omdat er geen informatie in hun moedertaal beschikbaar is, of omdat informatie hen niet bereikt? Zijn allochtonen vaker zwaarlijvig? Er zijn talloze mogelijke verklaringen die goed onderzocht zouden moeten worden. Ik gok zelf op het vitamine D-tekort en misschien meer overgewicht en ongezonde leefstijl bij mannen boven de 50.
Dit is wel echt een Mouthaantje. Die man is gewoon een activist. 30.000 doden, oké, en hoeveel in andere staten die wel een mondkapjesplicht hebben?quote:
Heel goed natuurlijk maar toch hoor je het regelmatig. Was dat niet hier iemand die zei dat zelfs een (thuiswerkende) IT-er van een ziekenhuis het wel kreeg maar verplegend personeel niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nou, dan spreek ik het maar tegen vanuit ons ziekenhuis. Hier heeft geen 1 manager die ik ken een vaccin gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |