Hoe bedoel je? Dat COVID niet blijft?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die zekerheid is er natuurlijk niet.
Ja dat kan niemand natuurlijk echt met zekerheid voorspellen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat COVID niet blijft?
Die ''angst'' heb ik ergens ook wel. Dat de cijfers op een gegeven moment dalen en dat ze ook wel meer gaan versoepelen, maar dat ze bepaalde maatregelen (voornamelijk mondkapjes/1,5 meter) toch nog lang actief laten uit voorzorg voor potentiele andere virussen of mutaties van het huidige corona virus. Dat die maatregelen elke keer terugkomen als ze ook maar een beetje het gevoel hebben dat er weer een nieuw virus is ontdekt ergens.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb het over de toekomst, niet per se nu. COVID zal altijd blijven, dus dat risico moet je accepteren als we weer terug zijn in normaal.
Nou, als je met Bayesiaanse waarschijnlijkheid wat knutselt wordt de waarschijnlijkheid echt wel 90 - 99%. Het is echt geen kwestie van het blijft wel of niet. Ik denk dat we goede redenen hebben om te geloven dat COVID echt bij ons blijft.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat kan niemand natuurlijk echt met zekerheid voorspellen.
Dat idee heb ik ook ergens wel. Maar aan de andere kant: bij economische crisissen bijvoorbeeld denk je ook dat er dingen veranderen en binnen no-time gaan 'we' weer gewoon door met zoals het was.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat die maatregelen elke keer terugkomen als ze ook maar een beetje het gevoel hebben dat er weer een nieuw virus is ontdekt ergens.
Ja, helemaal eens. En dat laatste idd, dat vraag ik me ook af...quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die ''angst'' heb ik ergens ook wel. Dat de cijfers op een gegeven moment dalen en dat ze ook wel meer gaan versoepelen, maar dat ze bepaalde maatregelen (voornamelijk mondkapjes/1,5 meter) toch nog lang actief laten uit voorzorg voor potentiele andere virussen of mutaties van het huidige corona virus. Dat die maatregelen elke keer terugkomen als ze ook maar een beetje het gevoel hebben dat er weer een nieuw virus is ontdekt ergens.
Ik hoop dat er op een gegeven moment gewoon weer acceptatie komt; dat er nou eenmaal virussen zijn en dat dat levens kan kosten. En dat ze dus pas ingrijpen als het ook echt duidelijk is dat het voor grote ziekenhuisopnames zorgt. Dat is de enige reden waarom ik de maatregelen steun - iedereen verdiend zorg en de ziekenhuizen moeten het dus aan kunnen. Dat er mensen dood gaan aan een virus is kut, maar het moet nooit ons doel worden om elke dood te voorkomen. Of elke besmetting. Ik vraag me oprecht af of het kabinet hetzelfde denkt.
Dat is op zich waar, zo'n peiling kan nooit alle nuances goed meten. Maar ik vind de tendens toch wel zorgelijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die 26% vindt dat de versoepelingen te snel gaan, toch? Daar zit toch wat mij betreft meer variatie in dan jij nu schetst. Betekent niet per definitie dat ze dezelfde buitengewone maatregelen willen houden, maar dat ze wellicht minder grote stappen (in hun ogen) zouden willen nemen, of iets meer tijd ertussen.
ik heb dat in HongKong ook wel gezien na SARS, na verloop van tijd is iedereen het weer vergeten en is het weer back to normal tot het volgende incidentquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook ergens wel. Maar aan de andere kant: bij economische crisissen bijvoorbeeld denk je ook dat er dingen veranderen en binnen no-time gaan 'we' weer gewoon door met zoals het was.
Al bleven die lui uit dat deel van de wereld nog wel altijd met mondkapjes rondlopen (en er nog dezelfde vieze gewoontes op nahouden verder)quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb dat in HongKong ook wel gezien na SARS, na verloop van tijd is iedereen het weer vergeten en is het weer back to normal tot het volgende incident
Momenteel moet je geloof ik zelfs 14 dagen wachten voor je een vaccinatie krijgt als je recent covid gehad hebt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:18 schreef James-Hetfield het volgende:
Misschien een heel stomme vraag hoor.
Maar dit schoot me ineens te binnen.
Mensen die besmet met Covid-19 in het ziekenhuis belanden, worden deze niet gevaccineerd in het ziekenhuis?
Doordat ze in het ziekenhuis belanden, lijken ze mij automatisch een doelgroep te worden.
Wanneer ze direct gevaccineerd worden, kan het toch alleen maar baten lijkt me?
Ik hoop dat het deze keer dan dezelfde kant op gaat. Ik heb alleen mijn twijfels; je hoort van teveel kanten dat er ook na vaccinatie nog regels actief blijven. Ook veel partijen die het allemaal prima vinden omdat er nu minder gevlogen word bijvoorbeeld. Of mensen die zelf amper geraakt worden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook ergens wel. Maar aan de andere kant: bij economische crisissen bijvoorbeeld denk je ook dat er dingen veranderen en binnen no-time gaan 'we' weer gewoon door met zoals het was.
Ik ben ervan overtuigd dat dat nu ook gaat gebeuren. De pandemie is op een gegeven moment voorbij en dat is alles in no time weer vergeten. Ik denk dat het helemaal niet lang duurt voordat alles weer bij het oude is.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb dat in HongKong ook wel gezien na SARS, na verloop van tijd is iedereen het weer vergeten en is het weer back to normal tot het volgende incident
Een vaccinatie doet niks tegen een huidige besmetting volgens mij? Denk ik. En als ze het overleven houden ze er wel anti-stoffen aan over. Je zou dus juist eerder zeggen dat je juist die mensen niet ook nog eens moet gaan vaccineren. Niet met prioriteit in ieder geval.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:18 schreef James-Hetfield het volgende:
Mensen die besmet met Covid-19 in het ziekenhuis belanden, worden deze niet gevaccineerd in het ziekenhuis?
Doordat ze in het ziekenhuis belanden, lijken ze mij automatisch een doelgroep te worden.
Zal wel loslopen. Easyjet is na de op handen zijnde Engelse versoepelingen gisteren alweer bijna volgeboekt voor de zomer.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een vaccinatie doet niks tegen een huidige besmetting volgens mij? Denk ik. En als ze het overleven houden ze er wel anti-stoffen aan over. Je zou dus juist eerder zeggen dat je juist die mensen niet ook nog eens moet gaan vaccineren. Niet met prioriteit in ieder geval.
mensen met een verkoudheid of zoiets wel of gewoon omdat ze incognito in de metro willen zitten/staan, ook werden de wetmarkets daar aan banden gelegdquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Al bleven die lui uit dat deel van de wereld nog wel altijd met mondkapjes rondlopen (en er nog dezelfde vieze gewoontes op nahouden verder)
Een vaccinatie helpt je immuunsysteem om bij besmetting te voorkomen dat je ernstig ziek wordt. Als je al eenmaal ernstig ziek bent, weet ik niet of zo'n vaccin nog veel zin heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:18 schreef James-Hetfield het volgende:
Zo weinig mogelijk risico willen lopen + vol zitten van angst en alleen het meest nare willen geloven. Beetje manisch depressief die omschrijving.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:20 schreef popje het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)4d3ca797ca324d0a749a
Interessant artikel
Viel me voor covid altijd op op vliegvelden en toeristische plekken dat je alleen Aziaten met een mondkapje zag lopen. Toch een wat volgzamer volkquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
mensen met een verkoudheid of zoiets wel of gewoon omdat ze incognito in de metro willen zitten/staan, ook werden de wetmarkets daar aan banden gelegd
Maar zou het niet helpen bij het minder ernstig maken van eventuele toekomstige besmettingen?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een vaccinatie helpt je immuunsysteem om bij besmetting te voorkomen dat je ernstig ziek wordt. Als je al eenmaal ernstig ziek bent, weet ik niet of zo'n vaccin nog veel zin heeft.
Een vaccin is geen medicijn maar een preventiemiddel. Dus op het moment dat je ziek bent helpt een vaccin geen donder.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een vaccinatie helpt je immuunsysteem om bij besmetting te voorkomen dat je ernstig ziek wordt. Als je al eenmaal ernstig ziek bent, weet ik niet of zo'n vaccin nog veel zin heeft.
Wel apart in Shanghai, mondkapje opzij trekken om even een fluim op de grond te gooien.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Viel me voor covid altijd op op vliegvelden en toeristische plekken dat je alleen Aziaten met een mondkapje zag lopen. Toch een wat volgzamer volk
Die groep is toch echt groter dan je denkt. Uiteraard binnen een groot grijs gebied. Maar kijk bijvoorbeeld eens hoeveel steun zo'n despoot als Putin heeft in Nederland. Het lijkt klein maar buitenlandse leiders hebben sowieso heel weinig interesse voor Nederlanders. Niemand geeft een reet om de premier van Finland ofzo.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:16 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De kwalificaties 'normaal' en 'abnormaal' zijn daarbij misschien wat gechargeerd, en ik betwijfel ook of die groep daar echt zo over nadenkt en of dat dan nog 26% is. Maar de geschiedenis wijst wel uit dat er een bepaalde minderheid is die een voedingsbodem kan zijn voor allerlei autoritaire systemen, die zal wel niet 26% zijn, maar ze zijn er wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |