abonnement Unibet Coolblue
pi_198160441
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:01 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel erg slecht gesteld moet zijn, willen we docenten, zorgmedewerkers etc etc niet meetellen bij de middenklasse (of zoals TS het omschrijft, de 'gewone mensen').
Die hebben het dan ook niet slecht. Ben zelf docent geweest. Heb er veel in mijn kennissenkring net zoals zorgmedewerkers.
pi_198160522
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:02 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

En hoe zou zoiets dan betaalbaar zijn gemaakt binnen een gezond beleid. Partijpunten en idealen ken ik inmiddels wel
Een betere informatievoorziening heeft niets met betaalbaarheid te maken. Hetzelfde geldt voor verduurzaming; vrij lang niets doen en vervolgens langetermijnbeleid op korte termijn moeten realiseren vanwege afspraken die zijn gemaakt en verdragen die zijn ondertekend, levert echt niet extra winst op. Daarnaast zijn er genoeg ideeen om veranderingen in de zorg en in het onderwijs betaalbaar te houden: als je de partijpunten en idealen kent dan zou je dit ook moeten weten.
Verder blijft het enigszins gissen natuurlijk. Ik zou niet weten wat op langer termijn meer oplevert: de dividenbelasting schrappen of meer investeren in het onderwijs. Ik denk dat dit laatste -investeren in het onderwijs- meer oplevert voor de gewone man dan het schrappen van de dividendbelasting, maar zeker weten doe ik het ook niet.
pi_198160599
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:04 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Daarmee los je een probleem voor jezelf op, maar ontstaat er natuurlijk wel een heel groot maatschappelijk probleem. Uitstroom in de zorg en in het onderwijs zou juist voorkomen moeten worden. Wie zien nu wat de gevolgen hiervan zijn. Daar zou vanuit de overheid veel meer aandacht voor moeten zijn. We hebben geluk dat veel mensen in de zorg en in het onderwijs een passie hebben voor wat ze doen en niet snel het grote geld achterna gaan, want anders zou het nog veel slechter gesteld zijn.
Heel interessant punt wat je hier aansnijdt. De uitstroom uit het onderwijs is heel groot. De uitval is het grootst van alle sectoren (burn-out). Hoe zou links hier iets aan veranderd hebben? Want het onderwijs is bij uitstek een linkse sector in alle lagen.
pi_198160649
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Die hebben het dan ook niet slecht. Ben zelf docent geweest. Heb er veel in mijn kennissenkring net zoals zorgmedewerkers.
Het onderwijsniveau daalt al 20 jaar dus er gaat sowieso iets fout.

Ik geloof je als je zegt dat jij als docent het niet slecht hebt gehad en dat jouw kenissen het ook niet slecht hebben, maar problemen zijn er wel degelijk. De werkdruk in het onderwijs is niet voor niets een probleem dat al decennia bij de overheid op de agenda staat. De vele demonstraties zijn er ook niet voor niets geweest.

Ook in de zorg zijn er echt wel veel problemen te merken.
pi_198160770
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:27 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het onderwijsniveau daalt al 20 jaar dus er gaat sowieso iets fout.

Ik geloof je als je zegt dat jij als docent het niet slecht hebt gehad en dat jouw kenissen het ook niet slecht hebben, maar problemen zijn er wel degelijk. De werkdruk in het onderwijs is niet voor niets een probleem dat al decennia bij de overheid op de agenda staat. De vele demonstraties zijn er ook niet voor niets geweest.

Ook in de zorg zijn er echt wel veel problemen te merken.
Over de zorg kan ik niet spreken.
Maar de problemen mbt kennisniveau in het onderwijs hebben niets met links/rechts te maken. Het heeft te maken met vele maatschappelijke aspecten en nieuwe didactische inzichten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 februari 2021 @ 13:45:59 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198160915
De burger was linksom of rechtsom wel leeggetrokken. Alle partijen zijn gewoon kut.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198175404
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:45 schreef Nattekat het volgende:
De burger was linksom of rechtsom wel leeggetrokken. Alle partijen zijn gewoon kut.
:|W
pi_198183097
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 01:59 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

:|W
Noem 1 partij die jou niet heeft genaaid.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_198204798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:22 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Sp, lekkere partij is dat. Commumisme brengt ook fijne maatschappijen voort.
Dat is gewoon een leugen. Het is niet communistisch.
pi_198205905
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 20:32 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Dat is gewoon een leugen. Het is niet communistisch.
Dat is het wel, altijd al geweest. Dat ze nu beetje net doen alsof is net als die christelijke partijen die soort van modern meelullen. Ware aard komt vanzelf boven drijven.
pi_198205986
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:10 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat is het wel, altijd al geweest. Dat ze nu beetje net doen alsof is net als die christelijke partijen die soort van modern meelullen. Ware aard komt vanzelf boven drijven.
:')
pi_198206078
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:13 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

:')
Janksmiley ofwel geen argumenten. Negeer lijst.
pi_198206100
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:16 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Janksmiley ofwel geen argumenten. Negeer lijst.
Heb je het over de jongerenpartij ofzo?
pi_198206111
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:16 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Janksmiley ofwel geen argumenten. Negeer lijst.
btw, als je me negeert, ga me dan niet quoten :D
pi_198263888
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:10 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat is het wel, altijd al geweest. Dat ze nu beetje net doen alsof is net als die christelijke partijen die soort van modern meelullen. Ware aard komt vanzelf boven drijven.
Welnee, de SP is ongeveer net zo links als de PvdA 40 jaar geleden, en de PvdA is nooit communistisch geweest.

Als je het verkiezingsprogramma van de SP leest vindt je ook niets communistisch terug (geen belastingpercentages van 70% of hoger bijvoorbeeld).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_198264097
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:00 schreef GeneralRadek het volgende:
Op een of andere manier heft links afgedaan bij de middenklasse van gewone mensen. Blijkbaar is het nu VVD, CDA of PVV wat de klok slaat.

Maar wat worden gewone werkenden daar nu beter van? Die partijen staan alleen maar voor

-Duurdere huizen
-Slechtere arbeidsvoorwaarden
-Minder voorzieningen
-Duurdere/slechtere zorg

Maar vooral vanwege buitenlanders doen ze het toch. Terwijl er na al die jaren nog geen buitenlander minder is.

Eigenlijk is het gewoon totale zelfnaaierij
Het is best eenvoudig wat dat betreft: Na 40 jaar min of meer rechts beleid en goede marketing heeft rechts de mensen goed wijsgemaakt dat -terwijl ze langzaam het kapitaal van de 95% naar de top 5% hevelen en de sociale vangnetten uithollen- het met links allemaal nóg erger zou worden. En na zo lang rechts beleid is het volk ook een beetje bang geworden voor iets anders, ook al omdat de populistische partijen al decennia hameren dat vroeger alles beter was en verandering dus eng is.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_198264328
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het is best eenvoudig wat dat betreft: Na 40 jaar min of meer rechts beleid en goede marketing heeft rechts de mensen goed wijsgemaakt
Is het enkel marketing of zit er ook een kern van waarheid achter?
pi_198264541
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Is het enkel marketing of zit er ook een kern van waarheid achter?
Ik zou niet weten over welke kern van waarheid we het hebben. Echt puur links is hier nog nooit aan de macht geweest en de keren dat links een beetje mocht meeregeren bewogen ze fijn met rechts mee. Misschien ze dat wel aan te rekenen. Dan krijgt de PvdA een kans met de VVD en wordt vervolgens VVD beleid uitgevoerd.

Ik weet wel als we naar de VS kijken, minder rechts beter voor de financiën is dan meer rechts. Dat blijkt overigens ook vaak uit de doorberekeningen van het CBS waar de linkse partijen het prima doen.
En voor betere sociale vangnetten en zorg moet je sowieso bij links zijn omdat ze er minder op bezuinigen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_198264816
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:24 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik zou niet weten over welke kern van waarheid we het hebben. Echt puur links is hier nog nooit aan de macht geweest en de keren dat links een beetje mocht meeregeren bewogen ze fijn met rechts mee. Misschien ze dat wel aan te rekenen. Dan krijgt de PvdA een kans met de VVD en wordt vervolgens VVD beleid uitgevoerd.

Ik weet wel als we naar de VS kijken, minder rechts beter voor de financiën is dan meer rechts. Dat blijkt overigens ook vaak uit de doorberekeningen van het CBS waar de linkse partijen het prima doen.
En voor betere sociale vangnetten en zorg moet je sowieso bij links zijn omdat ze er minder op bezuinigen.
De VS is natuurlijk een totaal ander politiek landschap. Niet te vergelijken.

Nog betere sociale vangnetten? We zijn net van de hangmatten af geloof ik.

Als ik kijk naar de plannen van enkele linkse partijen dan wordt ik daar als middenklasse niet bepaald vrolijk van. Niet economisch, alhoewel ik daar wel mee zou kunnen leven, maar nog minder op cultureel vlak. Nederland mist gewoon een redelijke linkse partij die economisch links is maar cultureel conservatief. Nu springt de PVV deels in dat gat.
pi_198264978
Ik vraag me ook af hoe Knipoogje dat voor zich denkt te zien met die sociale vangnetten. En laten we ons inderdaad niet gaan meten met de VS. Dat land moet je enkel als voorbeeld nemen hoe het niet moet.

Waar het vaak een beetje op neer lijkt te komen, is dat mensen die insteken op meer links beleid eigenlijk willen dat de overheid al hun probleempjes oplost en dit gaat verhalen op de mensen die wél succesvol zijn. Want daar is (zoals bekend) een enorme rancune tegen. Rechts beleid steekt in op eigen verantwoordelijkheid, alleen dat is voor sommigen een probleem, dan moet je hard werken, ambitieus zijn, juiste keuzes maken en jezelf willen ontwikkelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2021 10:48:50 ]
pi_198265068
Je zou denken dat er best wel een electoraal gat is voor de gewone klassieke arbeider. Dus de mensen die straks geen huis meer kunnen kopen en waar ook geen sociale huurwoning meer voor is. Oplopende vaste lasten, verminderde koopkracht etc.

Maar goed, de meeste linkse partijen zijn liever bezig met huidskleur en klimaat alarmisme en de klassieke arbeider stemt op PVV.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198265105
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De VS is natuurlijk een totaal ander politiek landschap. Niet te vergelijken.

Nog betere sociale vangnetten? We zijn net van de hangmatten af geloof ik.
Onze vangnetten zijn helemaal niet zo goed meer. Armoede in Nl groeit snel. Een land als NL zou geen enkele voedselbank nodig moeten hebben. Of kijk naar al die tot gedoemde werkers die voor een schijntje moeten ZZP-en voor de grote toko's en niks kunnen sparen/opbouwen. Net van de hangmatten af is een frame van mensen die het te goed hebben en nog niet door een maas in het net zijn gevallen.

quote:
Als ik kijk naar de plannen van enkele linkse partijen dan wordt ik daar als middenklasse niet bepaald vrolijk van. Niet economisch, alhoewel ik daar wel mee zou kunnen leven, maar nog minder op cultureel vlak. Nederland mist gewoon een redelijke linkse partij die economisch links is maar cultureel conservatief. Nu springt de PVV deels in dat gat.
Hier ben ik het overigens wel met je eens. Wat mij betreft mag er best wat rechtser gedacht worden op gebied van immigratie in multiculturaliteit door linkse partijen zonder hun linkse identiteit te verliezen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_198265530
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 11:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik ben ook reuze benieuwd.
Heb nu als middenklasse een fijn leven maar ben benieuwd wat er allemaal beter had gekund.

Ik heb een erg leuk koophuis in een leuke buurt in een leuk dorp.
Eigen risico moet ik soms wel en soms niet helemaal betalen. Maar daarvoor krijg ik gewoon goede zorg en medicijnen wanneer ik het nodig heb.
Het bedrijf waarvoor ik werk (detachering IT) heeft geen cao maar wel prima arbeidsvoorwaarden. Bevalt het me niet meer dan zoek ik gewoon een andere werkgever.
Ook qua voorzieningen heb ik helemaal niets te klagen.

Zo slecht is het allemaal niet voor de doorsnee werkende.
Zou niet weten wat buitenlanders hier allemaal mee te maken hebben.
Wat wel helpt is anderhalf of 2 inkomens.
Je redeneert wel een beetje vanuit een achterhaalde situatie. Namelijk het idee dat je met een fatsoenlijke baan een leuk huis kunt kopen en verder weinig te maken hebt met financiële problemen.

Dat was tot een jaar of 10-15 geleden nog redelijk aan de orde, maar de huizen zijn sindsdien zo extreem veel hoger geworden (tot wel 60-70% stijging), dat het voor de mensen die nu tussen de 20 en 30 zijn, erg moeilijk wordt een normale start te maken. En dan laat ik de studieschuld nog achterwege.

Overigens heb ik het zelf ook prima hoor, ik heb een koopwoning die ook in waarde is gestegen en heb het financieel niet slecht. Maar ik denk niet alleen aan mijzelf maar ook aan een jongere generatie en aan mensen die zeer slecht betaalde baantjes hebben. Niet iedereen heeft de capaciteit om een beetje carrière te maken. Die mensen komen allemaal langzaam in grotere armoede terecht, mede ook door de totale afbraak van de sociale huur sector.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 11:28:39 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198265602
Wie is de gewone man eigenlijk?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198265791
quote:
7s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:47 schreef Dejannn het volgende:
Ik vraag me ook af hoe Knipoogje dat voor zich denkt te zien met die sociale vangnetten. En laten we ons inderdaad niet gaan meten met de VS. Dat land moet je enkel als voorbeeld nemen hoe het niet moet.
Natuurlijk is de VS wel belangrijk; de VVD kijkt extreem nauw naar de VS, want angelsaksisch beleid is waar ze naar streven. Ook kijken ze goed naar de GOP hoe burgers aan te spreken met beleid dat niet in goede aarde valt bij veel. Het is gewoon een kille machtspartij, verder niets.

https://www.groene.nl/artikel/baantjes-in-de-polder

quote:
Het peilingbureau Psychologisch Marktonderzoek (IPM), gewend om voor grote jongens als Unilever, Philips en Shell te werken, is in de arm genomen om het electoraat grondig door te lichten. Niet langer zal ervan worden uitgegaan dat de onderklasse altijd links stemt en rijke mensen altijd rechts, in lijn met hun ogenschijnlijke eigenbelang. In plaats daarvan wordt er gekeken wat voor soort politíek bepaalde groepen mensen aanspreekt.

Het leidt tot verrassende uitkomsten. Aan de hand van vragen als: ‘Bent u voor of tegen meer blauw op straat?’ blijken kiezers in heel andere segmenten te kunnen worden ingedeeld. Niet alleen maakt de VVD op basis daarvan kans bij succesvolle ondernemers en bij de categorie ‘nette burgers’ die ook vaak op het CDA stemt, maar ook ontdekt IPM de ‘law-and-order-conservatieven’: mensen met een gemiddeld of laag inkomen zoals politieagenten en onderwijzers, met een jong gezin en een hang naar zekerheden. Zij verlangen veiligheid op straat, een degelijke overheidsbegroting en een betrouwbare hypotheekrenteaftrek. Het zijn de zogenaamde ‘hardwerkende Nederlanders’, waar ook de electorale concurrent PVV nadrukkelijk op aast.

De partijtop begrijpt: deze groep moeten we zien te overtuigen. Alle eerdere vingeroefeningen van Rutte om liberale visies te formuleren, van een focus op de vrijheid van meningsuiting tot ‘groen rechts’, gaan het raam uit. Economie en veiligheid worden samen met immigratie de hoofdthema’s. En niet alleen in verkiezingstijd. Volgens de filosofie van de permanente campagne zal de VVD dit gedachtegoed altijd en overal uitdragen. Oók in regeerakkoorden, óók in het departementale beleid en óók via de posities die partijgenoten op cruciale plaatsen weten te veroveren.
beter een knipoog dan een blauw oog



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 5
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')