Klinkt zo raar, dat je het weekend af wacht/moet wachten en dan maandag, hop de IC op.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In het weekend nemen ze volgens mij minder snel mensen op (wegens allerlei redenen, minder bezetting bijvoorbeeld).
Daarom zie je vaak op vrijdag veel uitstroom, en op maandag weer veel instroom. Tenminste, zo legde een IC verpleegkundige het een keer uit. Geen idee of dat 100% zo is dus.
Oke helder.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het vaccin is wrs het probleem. Je vader mag vanwege zijn leeftijd geen AstraZeneca en dat zijn ze nu flink aan t uitdelen. Mensen die pfizer of moderna krijgen moeten langer wachten.
Denk dat de groepen waar horeca etc. inkomenstechnisch het meeste aan hebben toch pas het laatste aan de beurt zijn. Dus weet niet of die daar zelf om staan te springen.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eens hoor, alleen het vervelende is dat zodra ze met zo'n bewijsje gaan werken solidariteit je geen kroeg (of wat dan ook) binnen gaat helpen.
Eens, mensen die heel politiek actief zijn denken vaak dat anderen dat ook zijn, maar als ik om mij heen kijk zie ik weinig mensen die corona laten meewegen in hun stem. Elke partij heeft een meerderheid die er niet op stemt.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is goed om kritisch te zijn. Het blijkt in de praktijk lastig om representatieve steekproeven te trekken. Sommige groepen lijken systematisch ondervertegenwoordigd in stemvoorkeurpeilingen. Maar De Hond beschuldigen van manipulatie is van een andere orde.
Ik weet wel zeker van niet, maar het risico is dat ze gedwongen worden als voorwaarde om te mogen heropenen.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat de groepen waar horeca etc. inkomenstechnisch het meeste aan hebben toch pas het laatste aan de beurt zijn. Dus weet niet of die daar zelf om staan te springen.
Dan valt het morele masker van de overheid wel echt af, hoor.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker van niet, maar het risico is dat ze gedwongen worden als voorwaarde om te mogen heropenen.
Strengere lockdown!quote:Op maandag 22 februari 2021 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa dit is wel een stevige plus hoor..
Want? Hoeveel strenger zou je het nog willen maken?quote:
Je suggereert wel dat hij de uitkomsten van zijn peilingen manipuleert om meer media-aandacht te genereren. En misschien is dat wel zo, maar dan lijkt het me niet misplaatst om daar een onderbouwing bij te geven. Ik ben dus wel benieuwd naar die iemand die iets heeft onderzocht.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:08 schreef Janneke141 het volgende:
Cijfermatig is het effect wat ik beschrijf gewoon terug te vinden. Waarom het er is is interpretatie, en ik denk niet dat Maurice erop uit is om de verkiezingsuitslag te manipuleren, maar wel om voor zichzelf voldoende media-aandacht te genereren.
Nee hoor dat mag helemaal niet op sommige plekken. Ik heb hier al jaaaaaren terug een boete voor gekregen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat is er mis met het drinken van een biertje buiten op een bankje?Dat mag toch nog gewoon, mits je afstand van de rest houdt?
edit: Ik ben hier oprecht benieuwd naar. Als ik - omdat we toch weinig aan sport kunnen doen - een fietstocht maak en ik neem een blikje bier mee, zodat ik onderweg geen dorst heb, dan zou dat toch mogen? Of moet ik per se iets zonder alcohol drinken?
Dan vraag ik me af hoe strikt de horecagelegenheden het ook echt gaan controleren. En de horeca is ook enorm groot. Echt een vaccinatiebewijs laten zien wanneer je bij je sportclub even een sinas wil halen?quote:Op maandag 22 februari 2021 14:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker van niet, maar het risico is dat ze gedwongen worden als voorwaarde om te mogen heropenen.
Die heb ik niet voor je paraat, en ik heb nu ook geen tijd om ernaar te gaan zoeken. Als ik in de aanloop naar de verkiezingen hier iets over tegenkom, dan zal ik je taggen.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je suggereert wel dat hij de uitkomsten van zijn peilingen manipuleert om meer media-aandacht te genereren. En misschien is dat wel zo, maar dan lijkt het me niet misplaatst om daar een onderbouwing bij te geven. Ik ben dus wel benieuwd naar die iemand die iets heeft onderzocht.
Volgende keer neem ik gewoon een gekoelde bidon mee giet ik even snel mijn gekoelde biertje in over, en niemand die het nog ziet.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:27 schreef Questular het volgende:
[..]
Nee hoor dat mag helemaal niet op sommige plekken. Ik heb hier al jaaaaaren terug een boete voor gekregen.
Geen idee wat er van klopt maar mijn moeder 65+ wist te melden dat ze de 60-65 eerder gingen vaccineren dan de 65-70 groep.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:54 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn buurman is 63 en heeft vorige maand corona gehad en is behoorlijk ziek geweest.
Hij heeft van de week een uitnodiging gehad voor vaccinatie.
Mijn vader is 67, ex kanker patiënt, heeft nog niks gehoord.
Wat gaat hier fout?
Ja dit is de grootste instroom op de IC sinds 27 januari. Wel te verklaren door helaas een groot aantal opnames vorige week. De opnames van vandaag (en gisteren) zijn in deze golf niet eerder op dit niveau geweest (bijna altijd hoger) behalve twee weken terug op de dagen van de sneeuwstorm (wat te verklaren is dat mensen toen minder snel naar de dokter gingen). Dat laatste kan misschien ook de hogere opnames van vorige week verklaren.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En afgelopen zomer hadden we helemaal geen gevaccineerde risicogroepen. Die hebben we straks wel en daarmee is 90 procent van je ziekenhuisbezetting al verdwenen.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe strikt de horecagelegenheden het ook echt gaan controleren. En de horeca is ook enorm groot. Echt een vaccinatiebewijs laten zien wanneer je bij je sportclub even een sinas wil halen?
Ik denk ook dat dat vaccinatiebewijs er gewoon gaat komen, maar dan is mijn solidariteit ook echt compleet weg. Echt een van de crisis dingetjes waar ik me het meest over op kan winden. Hele grote groep die amper geraakt wordt door het virus zelf (maar wel door de maatregelen) die hun leven een jaar lang op stil heeft moeten zetten uit solidariteit voor de ouderen/risicogroepen/de zorg. Beloning? Hoppa, blijf maar langer thuis zitten. En de mensen die je hebt proberen te beschermen? Die mogen al lekker uit eten of fijn gaan reizen.
Ze hebben het er telkens over dat de zorg klappen in het gezicht krijgt, maar ik zou eerder willen zeggen dat die hele grote groep Nederlanders pas echt goed klappen krijgt als dit echt uit gaat komen.
Zelfde met testbewijzen trouwens. Dat zou ik nog enigszins steunen als dat gratis kan (op kosten kabinet), maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Dus dan mag je even 50 euro dokken om ergens wat te eten.
En ook allemaal onnodig. Afgelopen zomer ging het ook gewoon goed.
Astra Zeneca, dat heeft het advies voor onder de 65 meegekregen. daardoor wordt het nu ingezet om de risicogroep van < 65 mee in te enten. De stroom voor de oudjes zit momenteel op rond de 80 jaar qua inentingen met Pfizer. Dus het duurt nog wel even voordat ze bij 65 zijn.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:28 schreef Questular het volgende:
[..]
Geen idee wat er van klopt maar mijn moeder 65+ wist te melden dat ze de 60-65 eerder gingen vaccineren dan de 65-70 groep.
Misschien omdat die groep nog werkt?
Was sarcastisch...quote:Op maandag 22 februari 2021 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want? Hoeveel strenger zou je het nog willen maken?
Hoezo 50 euro voor een tosti?quote:Op maandag 22 februari 2021 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En afgelopen zomer hadden we helemaal geen gevaccineerde risicogroepen. Die hebben we straks wel en daarmee is 90 procent van je ziekenhuisbezetting al verdwenen.
En er gaat natuurlijk niemand 50 euro betalen om een tosti te mogen eten. Dus dat wordt of nul controle bij horeca, of een wildgroei aan valse testbewijzen.
Jij denkt dat het testen gratis is?quote:Op maandag 22 februari 2021 14:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoezo 50 euro voor een tosti?
Jazeker, en het is slechts een voorbode van wat gaat komen nu het startschot voor de derde golf is gegeven. Half maart mag je je handjes dichtknijpen met +27.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hugo betaalt!quote:Op maandag 22 februari 2021 14:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Jij denkt dat het testen gratis is?
Nee. Omdat 65+ AZ niet mogen krijgen en dat er wel is.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:28 schreef Questular het volgende:
[..]
Geen idee wat er van klopt maar mijn moeder 65+ wist te melden dat ze de 60-65 eerder gingen vaccineren dan de 65-70 groep.
Misschien omdat die groep nog werkt?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gmedewerkers-ouderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |