Wat je nu merkt is dat door versoepelingen het draagvlak verder afneemt omdat ze het eigen routekaartje van 2 weken geleden nu alweer in de prullenbak gooien.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En wat zouden ze dan moeten doen, verzwaren? Als niemand zich meer iets van de corona maatregelen aantrekt hebben ze pas een probleem. Daar kan je niet tegen verzwaren.
Persoonlijk boeit het mij allemaal niet zo, ik ga gewoon in die kappersstoel zitten en vertrouw erop dat mijn salon er geen varkensstal van maakt. Als ik Covid zou oplopen via een kappersbezoek dan schaar ik dat gewoon onder domme pech, het zij zo, ik wil mij niet bij elke beweging die ik maak druk maken om ziek te worden.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de Belgen het precies doen. Maar ik vind hun werkwijze wel prima. Gewoon kijken naar de mogelijkheden.
In Duitsland ben je sowieso welkom.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar zit ik ook mee. Voor mij wordt het ook een zwarte kapper of ik ga de grens over, dat haar begint ook echt te vervelen.
Ziekendhuis cijfers lopen altijd 3-4 weken achter de besmettingscijfers aan, maar ok.quote:
Goed om te zien dat je niet discrimineert!quote:Op maandag 22 februari 2021 10:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar zit ik ook mee. Voor mij wordt het ook een zwarte kapper of ik ga de grens over, dat haar begint ook echt te vervelen.
Op Tweakers zijn ze altijd zo 'verstandig'. De één nog verstandiger dan de ander. Op zich ook wel logisch daar het toch een bepaald publiek trekt. En als het gros dit degelijke wel kan waarderen is hier ook niets op tegen natuurlijk.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het grappige om te zien is dat de mods daar niet mee om kunnen gaan.
Stel je voor dat je daar zegt dat de volgende influenza golf behoorlijk wat doden gaat veroorzaken.
Dat kan niet hoor.
Met het laatste ben ik het eens.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Een maximum aantal covid op IC? Of urgentie termijnen niet meer overschrijden. Zoiets. Zorg maar voor strengere triage.
Voorrang op IC wordt aan al het acute gegeven, dus inclusief covid. Maar mensen die wachten op een open hart operatie, oncologie, neurochirurgie, etc. zijn dus de dupe. Die kunnen best een paar weken wachten.
Nou kan dat ook best met een hersentumor. Maar nu wachten ze soms zolang dat ze niet meer te redden zijn (of dat ze, in geval van CTC, al zijn overleden). Dat vind ik niet oke.
Dat doet hij wel! Hij heeft een voorkeur voor zwart of op zijn minst buitenlands!quote:Op maandag 22 februari 2021 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Goed om te zien dat je niet discrimineert!
https://eenvandaag.avrotr(...)-minder-geld-binnen/quote:Op maandag 22 februari 2021 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bevolkingsonderzoeken draaien behoorlijk netjes door en doen zelfs meer om de achterstand van vorig jaar in te lopen:
https://www.rivm.nl/sites(...)1500-1182-99301.html
Is dat toepassen van triage op deze manier niet juist de gevreesde 'code zwart'? Alleen doe je het dan vrijwillig alvast om het te voorkomen?quote:Op maandag 22 februari 2021 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met het laatste ben ik het eens.
Maar wanneer verandert Covid dan in een ziekte waarbij het onacceptabel is dat mensen er aan sterven omdat er anderen in het ziekenhuis liggen en voorrang kregen? Dan zou een over all veel strengere triage moeten gelden voor alles en iedereen die een zorgvraag heeft in een ziekenhuis. Alleen trieren op Covid klinkt toch ook niet echt ok, vind ik. Het is, zoals zoveel zorgvragen, ook maar iets wat je overkomt en niet bewust op zoekt.
Maar iedereen heeft het altijd over gedrag en dat het zo van belang is en dat we de regels zo goed moeten volgen en dat wij als land niet zo goed luisteren. Oftewel, ik heb wel het idee dat een gedeelte van de besmettingen te voorkomen zijn.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar wanneer verandert Covid dan in een ziekte waarbij het onacceptabel is dat mensen er aan sterven omdat er anderen in het ziekenhuis liggen en voorrang kregen? Dan zou een over all veel strengere triage moeten gelden voor alles en iedereen die een zorgvraag heeft in een ziekenhuis. Alleen trieren op Covid klinkt toch ook niet echt ok, vind ik. Het is, zoals zoveel zorgvragen, ook maar iets wat je overkomt en niet bewust op zoekt.
Je kan het ook omdraaien. Waarom word er zoveel moeite en tijd en geld gestoken in oudere mensen die met een beetje pech overlijden in de volgende grote influenza golf?quote:Op maandag 22 februari 2021 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nouja, een covid patiënt ligt 3 weken op de IC. Voor een open hart heb je 1 nacht een IC bed nodig.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet voor het een of ander, maar als je vervelende haar je grootste probleem is om mee te zitten, valt het echt ontzettend mee, deze crisis.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat herstellen na een IC ervaring is alleen voorbehouden aan covid patiënten:quote:Op maandag 22 februari 2021 10:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nouja, een covid patiënt ligt 3 weken op de IC. Voor een open hart heb je 1 nacht een IC bed nodig.
Dat is wel even een verschil. Komt nog bij dat mensen ontzettend lang moeten herstellen na covid IC.
Maar ja, je gaat dan inderdaad overall kijken. Maar als je dat doet, dan kom je met covid toch vrijwel achteraan te staan.
Er zijn meerdere zaken en liever nog de avondklok weg maar als het voor je ogen begint te vallen als man wordt het vervelend.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet voor het een of ander, maar als je vervelende haar je grootste probleem is om mee te zitten, valt het echt ontzettend mee, deze crisis.
Mensen dood laten gaan omdat ze pech hebben geen COVID te krijgen klinkt evenmin aantrekkelijk.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:38 schreef Scrummie het volgende:
Mensen dood laten gaan omdat ze pech hebben COVID te krijgen. Klinkt ontzettend leuk.
Buitenzwembaden mogen sowieso (nog) open zijn, er zijn er ook paar open, in Amsterdam het De Miranda bad bijvoorbeeldquote:Op maandag 22 februari 2021 08:29 schreef Haags het volgende:
Kunnen de zwembaden ook een keer open, voor mijn kind straks 10 is voor ze een keer begint met zwemles?
Na 3x uitstellen van de 1e les afgelopen jaar
Ik heb het vorige week geprobeerd in een slootje maar die was dichtgevroren. En nu met dit mooie weer komt al snel blauwalg om de hoek kijken. Ik houd weinig opties over zo
In Alphen a/d rijn ook.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Buitenzwembaden mogen sowieso (nog) open zijn, er zijn er ook paar open, in Amsterdam het De Miranda bad bijvoorbeeld
Ik wil ook weer graag baantjeszwemmen, deed het 5 keer per week en de kilos vlogen er af
Ik denk dat je daar wel de kern van het probleem te pakken hebt. Dat spoedzorg en reguliere zorg voor een groot deel geïntegreerd zijn in de ziekenhuizen is volgens mij de belangrijkste reden dat men het niet anders kan of wil. Je moet patiëntstromen fysiek gaan scheiden op verschillende locaties wil dit werken. Het idee van een apart covid ziekenhuis is in dat opzicht zo gek nog niet.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe zou je dat doen? Want op zich wordt niet aan covid voorrang gegeven, maar aan mensen die acuut zorg nodig hebben, en dat zijn nu vaak covid-patienten, toch?
keuzes maken is altijd moeilijk en dat ontbreekt er nu aan, het rendement denken is wel een beetje wegquote:Op maandag 22 februari 2021 10:38 schreef Scrummie het volgende:
Mensen dood laten gaan omdat ze pech hebben COVID te krijgen. Klinkt ontzettend leuk.
Wat mij betreft maak je die keuzes pas echt op die manier wanneer het niet anders kan (zoals het volgens mij altijd de bedoeling is geweest). Niet omdat er nu mensen graag naar de kapper willen.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
keuzes maken is altijd moeilijk en dat ontbreekt er nu aan, het rendement denken is wel een beetje weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |