Oh ja dat was ik vergetenquote:Op maandag 22 februari 2021 10:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Topic is gereekst
Ik wil lactosevrije ayran maken en iets van het Youtubekanaal van Refika's Kitchen
Ik maak meestal deze http://mijnmixedkitchen.b(...)rkse-linzensoep.html die lijkt er op. Ik ben niet zo’n soepfan, dus ik moet nog maar even zien of ik het deze week nog eens ga maken voor mijn man die wel graag soep eet. Het potje met peperpuree hier in de koelkast zal wel niet meer goed zijn, want ik kan me niet herinneren dat ik die soep het afgelopen jaar gemaakt heb.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:03 schreef Lonaa het volgende:
Nou, ik trap hem af:
Vanavond maak ik Turkse linzensoep. Ik weet niet of ik ooit linzen gegeten heb () en het idee vind ik matig, dus ben heel benieuwd.
https://uitdekeukenvanfatima.nl/recipe/turkse-linzensoep/
Voor erbij iets brood-achtigs van de Turkse bakker.
Lekker! Wat is het recept van de roomkaas?quote:Op maandag 22 februari 2021 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik maak vanavond kumpirDus een gevulde gepofte aardappel. En ik heb net roomkaas gemaakt voor er op.
Van mijn vriendin Refika:quote:Op maandag 22 februari 2021 16:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Lekker! Wat is het recept van de roomkaas?
Stremsel!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren eerst roomkaas gemaakt ik denk dat ik te ongeduldig was want het lukt maar matig. De melk had warmer moeten zijn voor ik de citroensap toevoegde. Maar uiteindelijk kreeg ik toch een redelijke hoeveelheid curdle (hoe heet dat in het Nederlands?)
[ afbeelding ]
Gelijk in de kom van de staafmixer.
[ afbeelding ]
Het is me iets te korrelig. En te zuur want ik bleef maar citroensap toevoegen. Maar ik ga hier zeker verder mee experimenteren.
Ondertussen maakte ik de toppings voor de aardappel klaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het eindresultaat staat niet op de foto. Het was erg lekker. Vroeger maakte ik dit vaker, ik heb geen idee waarom ik er mee ben gestopt.
Recept hier:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb nog steeds geen knoflooksaus gevonden die vegan (iig zonder zuivel) is, en zelf maken paste niet in de planning helaas.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 07:07 schreef Yinny het volgende:
@:hupje Het belangrijkste is dat het smaakt! En zo te lezen, was dat ook zo![]()
Ik mis alleen de knoflooksaus 😜
Ik heb onlangs zelf koemelkvrije knoflooksaus gemaakt met de Haver gurt, Greek Style van Oatly.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 07:26 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen knoflooksaus gevonden die vegan (iig zonder zuivel) is, en zelf maken paste niet in de planning helaas.
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 08:21 schreef Clubsoda het volgende:
Volgens mij is knoflooksaus uit een potje op basis van mayonaise en daarom altijd melkvrij?
De verse knoflooksaus bij Jumbo is ook koemelkvrij.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:47 schreef Hupje het volgende:
[..]Nog nooit gezien, dankje! Ik keek altijd in het flesjes sauzenschap en daar vond ik niks.
Ik zou graag zijn opgegroeid met de Turkse keuken. Ik leerde het kennen toen ik een Turkse huisgenoot kreeg. Hij leerde in de weekenden koken van zijn moeder en oefende dan soms op ons. Dan kregen we een 'ei a la Mahmut'. Nu ik er over nadenk was dat vast memenen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 07:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik heb onlangs zelf koemelkvrije knoflooksaus gemaakt met de Haver gurt, Greek Style van Oatly.
Wat een leuke week!Voor mij allemaal normale recepten. Alhoewel ik de tomaten in Turkse linzensoep niet kan accepteren.
Gaaf recept! Nog nooit van gehoord. Lijkt me erg lekkerquote:Op zondag 28 februari 2021 19:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn vriendin Refika had nog twee recepten die ik al een tijdje wilde proberen, sucuk (worst) en menemen (ei-prutje). Ik ben dol op sucuk maar dat bestaat niet in een biologische variant uiteraard want sucuk is altijd halal. Dit is een prima oplossing.
Gisterenochtend ben ik begonnen met de sucuk:
[ afbeelding ]
Kruidenmengsel gemaakt, gekneed, opgerold en zo in de koelkast voor een goede smaakontwikkeling.
[ afbeelding ]
Vandaag ging de sucuk door de menemen. Ingredienten voor de menemen:
[ afbeelding ]
Eerst sucuk bakken. Normaal is sucuk gedroogd en dan kan het zo door een gerecht. Het grote voordeel was dat de menemen nu in het bakvet van de sucuk kon garen![]()
[ afbeelding ]
Sucuk uit de pan, boter, paprika en tomaat in de pan. Toen sucuk er weer in, met kaas.
[ afbeelding ]
Ei er door. Even roeren. Later ging er kaas op.
[ afbeelding ]
Klaar! Goddelijk, vooral met een beetje pul biber er over. Dit maak ik absoluut vaker.
[ afbeelding ]
Ik ben deze week alleen vergeten om ayran te maken. Best jammer want ik heb er speciaal yoghurt voor gekocht. Morgen misschien.
Ik kende het ook niet tot ik Refika ging volgen. Het is geweldig comfortfood. En enorm simpel, als je de worst gewoon in de winkel koopt.quote:Op zondag 28 februari 2021 20:24 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gaaf recept! Nog nooit van gehoord. Lijkt me erg lekker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |