Het is toch raar om te beseffen dat we vorig jaar rond deze tijd nog geen officiële coronagevallen in Nederland hadden en hoopten dat het wel in Italië zou blijven, waarna het in de zomer uit zou doven.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Bizar he?
Februari 2020 en eerder, op een random moment van de dag: "Ohja, ben zo terug. Moet even naar de kapper nog tussendoor".
Februari 2021: YEEEEEAAAHH IK MAG WEER NAAR DE KAPPER IN MAART!
Dat lijkt me een waardeloze deal; ik gun de winkeliers dat ze weer open kunnen maar mijn rondje wandelen/hardlopen/fietsen 's avonds waarbij ik niemand tref/spreek staat dat op geen enkele manier in de weg.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:49 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goede deal.
Alsof Rutte & co er alleen maar zitten om het leven van de burgers zo kut mogelijk te makenkom op zeg, we zitten in een pandemie.
Ach, ik wil ook 's avonds kunnen hardlopen, maar dat doe ik net zo lief overdag als dat betekent dat de winkeliers weer open kunnen. Daar plukt uiteindelijk iedereen de vruchten van.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat lijkt me een waardeloze deal; ik gun de winkeliers dat ze weer open kunnen maar mijn rondje wandelen/hardlopen/fietsen 's avonds waarbij ik niemand tref/spreek staat dat op geen enkele manier in de weg.
Hoepel op met die verdeel en heers onzin.![]()
Een ding schijn je te vergeten; het was de avondklok die het meest ingrijpend is voor de grondrechten in Nederland die er als eerste af zou gaan. Nu lijkt het alsof ze dat compleet vergeten zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:49 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goede deal.
Alsof Rutte & co er alleen maar zitten om het leven van de burgers zo kut mogelijk te makenkom op zeg, we zitten in een pandemie.
Ja oké, dat ben ik wel met je eens.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:52 schreef popje het volgende:
[..]
Een ding schijn je te vergeten; het was de avondklok die het meest ingrijpend is voor de grondrechten in Nederland die er als eerste af zou gaan. Nu lijkt het alsof ze dat compleet vergeten zijn.
Er bestaat helemaal geen hard verband tussen die twee, de effectiviteit van de avondklok is helemaal niet bewezen. Als er al een reductie van het aantal besmettingen was kan die evengoed vrijwel geheel resultaat zijn van de verdere beperking van het aantal bezoekers per dag.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:51 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ach, ik wil ook 's avonds kunnen hardlopen, maar dat doe ik net zo lief overdag als dat betekent dat de winkeliers weer open kunnen. Daar plukt uiteindelijk iedereen de vruchten van.
Valse tegenstelling.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:51 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ach, ik wil ook 's avonds kunnen hardlopen, maar dat doe ik net zo lief overdag als dat betekent dat de winkeliers weer open kunnen. Daar plukt uiteindelijk iedereen de vruchten van.
Wat een versoepelingen he.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:55 schreef Houtenbeen het volgende:
Middelbare scholieren mogen straks 1 dagje in de week naar school
Is er iets waar we het over eens zijn...quote:Op zondag 21 februari 2021 18:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Er bestaat helemaal geen hard verband tussen die twee, de effectiviteit van de avondklok is helemaal niet bewezen. Als er al een reductie van het aantal besmettingen was kan die evengoed vrijwel geheel resultaat zijn van de verdere beperking van het aantal bezoekers per dag.
Told ya.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:19 schreef Noek het volgende:
Kapper open en middelbare school.
Volk helemaal euforisch want ze krijgen toch iets.
Is die drie weken al gelekt?quote:Op zondag 21 februari 2021 18:55 schreef JohnBercow het volgende:
Dus avondklok met 3 weken verlengd. Dan is de avondklok dus geldig tijdens de verkiezingsdagen. Stembureaus zijn tot 21:00 uur geopend en de telling is openbaar toegankelijk.
Benieuwd hoe ze dan gaan doen
Klopt. Dat kan. Maar je moet nou eenmaal een route varen zonder dat je van alle factoren de invloed weet.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Er bestaat helemaal geen hard verband tussen die twee, de effectiviteit van de avondklok is helemaal niet bewezen. Als er al een reductie van het aantal besmettingen was kan die evengoed vrijwel geheel resultaat zijn van de verdere beperking van het aantal bezoekers per dag.
ditquote:Op zondag 21 februari 2021 18:49 schreef Caland het volgende:
De avondklok is de meest ingrijpende maatregel die we samen met gesloten scholen als eerst weer gaan opheffen
Een paar weken later: kappers open maar dan blijft die avondklok nog wel een maand. Groetjes!
Komt waarschijnlijk een mooi lijstje aan voorwaarden aan vast te hangen.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:55 schreef Houtenbeen het volgende:
Middelbare scholieren mogen straks 1 dagje in de week naar school
Nee blijf... hebben wat meer gewone nuchterheid nodig.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:58 schreef Waterdrinker het volgende:
Nu ga ik snel weer weg, voordat ik heel het FOK! Viruswaanzinteam nog verder over me heen krijg.
Jullie kunnen weer lekker verder zuren en onderbuiken.
Wat een onzin. Je wordt linksom en rechtsom genaaid. Nu denk je dat je 'win' omdat je voortaan alleen linksom wordt genaaid. Deze situatie had nooit mogen ontstaan. Stop met het dankbaar zijn met het terugkrijgen van iets wat nooit afgenomen mocht worden.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:51 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
De avondklok wordt na 2 maart voor drie weken verlengd. Dat is volgens ingewijden de uitkomst van het Catshuisberaad van vandaag. Door de avondklok te verlengen is het mogelijk om op andere gebieden versoepelingen toe te staan, zo is de redenering van het kabinet.quote:
1 dag les op middelbare scholen en shoppen op afspraak. Dat zijn versoepelingen van niks.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:57 schreef JosMert het volgende:
De avondklok wordt na 2 maart voor drie weken verlengd. Dat is volgens ingewijden de uitkomst van het Catshuisberaad van vandaag. Door de avondklok te verlengen is het mogelijk om op andere gebieden versoepelingen toe te staan, zo is de redenering van het kabinet.
Zo is het de bedoeling dat de kappers op 2 maart weer open mogen, al is het onder strenge voorwaarden, zoals alleen op afspraak en met triage om zeker te zijn dat de klant geen klachten heeft.
Scholen gedeeltelijk open
Zoals verwacht gaan ook de scholen in het voortgezet onderwijs vanaf maandag 1 maart weer deels open. Leerlingen kunnen daar dan gemiddeld anderhalve dag in de week les krijgen.
In het middelbaar beroepsonderwijs kunnen de scholen ongeveer een dag in de week open, zeggen ingewijden. Ook wordt er aan gedacht om winkelen op afspraak mogelijk te maken.
Aanstaande dinsdag houden demissionair premier Rutte en minister De Jonge weer een persconferentie waar de nieuwe maatregelen bekend worden gemaakt.
De ingewijden benadrukken dat de versoepelingen teruggedraaid kunnen worden als de besmettingscijfers toch weer sterk gaan stijgen.
Wat een beleid....
Als Rutte iets zegt, bedoelt hij eigenlijk iets anders, dat weet je toch wel.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:58 schreef Luke83 het volgende:
De avondklok zou er toch al eerste ook weer afgaan? En nu kappers open?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |