SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.So we just called him Fred
Daarom heb je ook een hond nodig bij je wandeling, dat neutraliseert het virus.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:52 schreef popje het volgende:
Ja
[..]
Ja maar je weet toch dat er allemaal oma's doodgaan als je buiten wandelt?
Dat zegt alleen helemaal niemand.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:52 schreef popje het volgende:
Ja
[..]
Ja maar je weet toch dat er allemaal oma's doodgaan als je buiten wandelt?
Buiten sporten mag in groepen van 2 personen, op 1,5 m afstand van elkaar. Groepslessen zijn verboden.quote:
Zou het aandeel jonge kinderen ook niet toenemen? Voorheen bepertkt getest en nu min of meer verplicht ivm het openen van de basisscholenquote:Op zondag 21 februari 2021 15:26 schreef LTVDK het volgende: [..] Het aantal afgenomen testst zal waarschijnlijk ook wel zijn gestegen dan, want het absolute aantal besmetting kruipt wel langzaam omhoog terwijl het percentage positief daalt. Ben benieuwd naar die cijfers dinsdag.
Is er wel sprake van een groep als mensen op 1,5m afstand bewegen of lopen?quote:Op zondag 21 februari 2021 15:55 schreef SuperwormJim het volgende:
Buiten sporten mag in groepen van 2 personen, op 1,5 m afstand van elkaar. Groepslessen zijn verboden.
Die gaan alleen benoemen dat de weekcijfers zijn gestegen. Gaan het effect vanwege het winterweer niet benoemen, gaan de daling percentage positieve tests niet noemen, en ook gaan ze niet benoemen dat veel meer mensen zijn getest.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:50 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou het RIVM sieren in mede te delen dat de afgelopen week bijna, 2x zoveel mensen zijn getest.
Die cijfers plaatste @chratnox net:quote:Op zondag 21 februari 2021 15:55 schreef Kickinalfa het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Zou het aandeel jonge kinderen ook niet toenemen? Voorheen bepertkt getest en nu min of meer verplicht ivm het openen van de basisscholen
quote:Op zondag 21 februari 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb even naar de data gekeken. Afgelopen week (15-2 t/m vandaag) zijn er in de leeftijd van 0-9 982 positief getest lijkt het.
Dit is de verdeling op dit moment (van 15-2 t/m vandaag):
0-9 982
20-29 2935
30-39 2624
40-49 2335
50-59 2850
60-69 1705
70-79 954
80-89 679
90+ 222
Ter vergelijking, dit was vorige week (8-2 t/m 14-2):
0-9 1052
20-29 3917
30-39 3395
40-49 3223
50-59 4264
60-69 2540
70-79 1408
80-89 1094
90+ 359
Dat klopt, juist veel meer getest dan de vorige twee weken.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar over de gehele week niet heel minder dan de weken ervoor.
Vreemd, want normaal roepen ze elke week ongeveer hetzelfde, inclusief duiding percentage positief etc.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:56 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Die gaan alleen benoemen dat de weekcijfers zijn gestegen. Gaan het effect vanwege het winterweer niet benoemen, gaan de daling percentage positieve tests niet noemen, en ook gaan ze niet benoemen dat veel meer mensen zijn getest.
Enige wat ze gaan benoemen: 1) De Derde Golf komt, 2) Veel onduidelijk over Britse variant 3) Andere varianten in opkomst
quote:Op zondag 21 februari 2021 15:53 schreef Fred het volgende:
[..]
Daarom heb je ook een hond nodig bij je wandeling, dat neutraliseert het virus.
Op de dashboards van de GGD regio's kun je niet terug kijken, dat is alleen de huidige week en het totaal van de vorige week.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:51 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk eens naar de weken voor de vorst, toen waren het waarschijnlijk dagelijks rond de 1000 tests.
Conclusie:quote:Op zondag 21 februari 2021 15:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt, juist veel meer getest dan de vorige twee weken.
Daar heb ik gister ook nog koffie gedronken, lekker weertje welquote:Op zondag 21 februari 2021 15:58 schreef popje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)te-krijgen~a57581d4/
Er wordt weer koffiegedronken...
Oei, jij rebel. Ik heb het even doorgegeven aan Ferd en Femke.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daar heb ik gister ook nog koffie gedronken, lekker weertje wel
Je moet hem niet zo heet drinken, gewoon even wat bluswater erbij.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oei, jij rebel. Ik heb het even doorgegeven aan Ferd en Femke.
Uiteraard drukke plekken vermeden en altijd 1.5 meter afstand gehoudenquote:Op zondag 21 februari 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oei, jij rebel. Ik heb het even doorgegeven aan Ferd en Femke.
Qas het ook een prachtige dag voorquote:Op zondag 21 februari 2021 15:58 schreef popje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)te-krijgen~a57581d4/
Er wordt weer koffiegedronken...
Dat zeggen ze allemaal.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Uiteraard drukke plekken vermeden en altijd 1.5 meter afstand gehouden
Denk het wel, met de berekende R van de nu dominante varianten zitten we vrijdag op de 9000+ besmettingen.quote:
Ik denk eerder dat we het record van 13000 van december gaan verbeteren... mooi weer is echt ontzettend goed voor een veels te hoge R!quote:Op zondag 21 februari 2021 16:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Denk het wel, met de berekende R van de nu dominante varianten zitten we vrijdag op de 9000+ besmettingen.
Hooikoortsseizoen is al begonnen, doei corona!quote:Op zondag 21 februari 2021 16:14 schreef popje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)omvol-door-lenteweer
Volgens de Telegraaf mooie-weer-te-vroeg-in-de-lente-piek incoming...
I know! Dat gaat heel erg veel helpen :-)quote:Op zondag 21 februari 2021 16:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hooikoortsseizoen is al begonnen, doei corona!
Als het pollenseizoen nu al begonnen is kan dat wel 's meer verschil gaan maken dan vaccineren op korte termijn. Denk dat ook de testcijfers wel een vertekening gaan laten zien dan, aangezien er waarschijnlijk meer mensen klachten zullen hebben die erop lijken.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:21 schreef popje het volgende:
[..]
I know! Dat gaat heel erg veel helpen :-)
Pollen explains seasonality of flu-like illnesses including COVID-19
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.05.20123133v5
quote:Op zondag 21 februari 2021 16:24 schreef Mammietje het volgende:
Mag ik op deze zonnige dag deze ff achterlaten?![]()
https://www.dumpert.nl/top/dag/?selectedId=8077971_eda4591e
Ik heb al 3 keer een Golf gehad.quote:
Maar heb je ook petjes?quote:Op zondag 21 februari 2021 16:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb al 3 keer een Golf gehad.
Rij nu Mazda
Ze je echt een kind van 0 Laten testen, wat voor een zieke ouder ben je dan?quote:Op zondag 21 februari 2021 15:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die cijfers plaatste @:chratnox net:
[..]
Goffert?quote:Op zondag 21 februari 2021 16:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toepasselijke bijnaam wel voor het stadion waar ze vandaag weer met publiek hebben geëxperimenteerd.
Mijn dochter is toen ze net 1 was een keer getest. Kwam met 'r in het ziekenhuis omdat ze al meer dan 5 dagen koorts had en ze dachten dat ze misschien corona had en er slecht op reageerde. Ik had er weinig keus in, zonder test kon ik niet bij de gewone HAP terecht maar moest ik naar de speciale corona-afdeling van het ziekenhuis. Ik weet in elk geval dat de manier waarop op mij ingepraat is om haar te laten testen ervoor zorgde dat ik me juist een heel slechte vader voelde als ik haar niet liet testen.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:28 schreef halfway het volgende:
[..]
Ze je echt een kind van 0 Laten testen, wat voor een zieke ouder ben je dan?
quote:Op zondag 21 februari 2021 16:24 schreef Mammietje het volgende:
Mag ik op deze zonnige dag deze ff achterlaten?![]()
https://www.dumpert.nl/top/dag/?selectedId=8077971_eda4591e
Het blijft ergens bizar hoeveel de wereld veranderd is in een jaar tijd. Dat het nu frontpage nieuws is als het ergens even wat drukker is buiten.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:14 schreef popje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)omvol-door-lenteweer
Volgens de Telegraaf mooie-weer-te-vroeg-in-de-lente-piek incoming...
Het geeft vooral aan dat een 'nieuw normaal' nooit gaat werken.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het blijft ergens bizar hoeveel de wereld veranderd is in een jaar tijd. Dat het nu frontpage nieuws is als het ergens even wat drukker is buiten.![]()
Geef mij het oude normaal maar.
Wat mij betreft is er sprake van een tijdelijk abnormaal en geen nieuw normaalquote:Op zondag 21 februari 2021 16:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat een 'nieuw normaal' nooit gaat werken.
Heel toevallig welquote:
Ja. Ze kunnen winkels sluiten, de horeca sluiten, werkgelegenheden sluiten, maar mensen gaan toch wel de straat op, vooral bij lekkerder weer.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat een 'nieuw normaal' nooit gaat werken.
Omdat je nu geen Golf meer hebt is het je vergeven, anders had de enige acceptabele manier om in de auto te rijden geweest met je kont op de bodem en hoofd net boven het stuur, vrijwel liggendquote:Op zondag 21 februari 2021 16:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heel toevallig wel
Eentje maar, voor in de zomer, zodat mijn hoofd niet verbrand.
Kun je nagaan hoever we nu zouden zijn als die klojo zijn werk goed had gedaan en we een maand eerder op stoom waren gekomen ?quote:De miljoenste coronaprik wordt ergens vandaag gezet, zegt demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid. Dat zijn eerste en tweede vaccinaties. Het RIVM schat dat ruim 154.400 mensen twee keer zijn geprikt.
"Hoe sneller we gaan, hoe sneller we weer terug kunnen naar 'gewoon'", zegt De Jonge in een video op Twitter. "Prik voor prik komen we dichter bij het leven waar we allemaal zo naar snakken."
Een maand geleden bungelde Nederland nog onderaan de Europese lijst van landen met het aandeel ingeënte inwoners. Inmiddels heeft volgens de Europese evenknie van het RIVM, het ECDC, 4,5 procent van de Nederlanders een eerste prik gekregen.
Het kabinet weet ook wel dat de houdbaarheid begint op te raken van allerlei maatregelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Ze kunnen winkels sluiten, de horeca sluiten, werkgelegenheden sluiten, maar mensen gaan toch wel de straat op, vooral bij lekkerder weer.
Het is alleen jammer dat we wel afhankelijk zijn van het kabinet als we genoemde zaken weer geopend willen zien. Ik denk niet dat die sectoren hier in NL massaal open gaan uit protest.
Ik hoop dan ook voor de horeca (en politie) dat straks met het EK er wat minder regeltjes zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Ze kunnen winkels sluiten, de horeca sluiten, werkgelegenheden sluiten, maar mensen gaan toch wel de straat op, vooral bij lekkerder weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |