De enorme golf uit het VK van die variant, derde golf die de zorg doet bezwijken, veel besmettelijke etc etcquote:Op zondag 21 februari 2021 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het wat dat betreft met Scrummie eens: er is nooit gezegd dat de Britse variant een killervariant is of iets dergelijks met andere woorden.
Wel dat doordat het lijkt dat het besmettelijker is, geprobeerd moet worden om grote aantallen besmettingen te voorkomen, om te zorgen dat de ziekenhuizen niet alsnog te maken krijgen met een te grote toeloop.
Dat die zorgen waren gebaseerd op een foutieve berekening en daaraan gekoppelde grafiek, is vers twee.

Doe even normaal, je kunt toch gewoon fatsoenlijk reageren?quote:Op zondag 21 februari 2021 11:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik geef helemaal niet af op ouderen, ik geef af op maatregelen die specifiek voor jongeren in het leven geroepen worden. Waar is je nuance nu?

Je kunt wel woordvoerder worden van ons demissionaire kabinet, je praat precies in het straatje van Ruttequote:Op zondag 21 februari 2021 11:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat de avondklok is ingesteld om contactmomenten te verminderen, wat nodig was op dat moment en omdat men de basisscholen zo snel mogelijk weer wilde openen, wat mogelijk was mede dankzij de avondklok omdat het aantal contactmomenten verminderde. Daarnaast was het belangrijk de verspreiding van de Britse variant zoveel mogelijk te vertragen.

Die zorgen zijn er nog steeds. En terecht.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:00 schreef Molo het volgende:
[..]
De enorme golf uit het VK van die variant, derde golf die de zorg doet bezwijken, veel besmettelijke etc etc
Grote zorgen of het wel voldoende is
Dat impliceert echt wel wat hoor. Anders was de avondklok er ook echt nooit door gekomen

De avondklok werd wel enigszins beargumenteerd met “jongeren” natuurlijk.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er zijn geen maatregelen specifiek voor jongeren in het leven geroepen (behalve de obvious dingen als scholen sluiten, uiteraard. Maar dat geld net zo goed voor het thuiswerken).

Oke.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:00 schreef Ronald het volgende:
[..]
Je kunt wel woordvoerder worden van ons demissionaire kabinet, je praat precies in het straatje van Rutte

Kan, in de praktijk heeft iedereen er last van, evenveel.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De avondklok werd wel enigszins beargumenteerd met “jongeren” natuurlijk.

Dus is door het instellen van de avondklok de basisschool weer open?quote:Op zondag 21 februari 2021 12:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die zorgen zijn er nog steeds. En terecht.

https://www.google.com/am(...)at-op-gebaseerd.htmlquote:Op zondag 21 februari 2021 11:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er zijn geen maatregelen specifiek voor jongeren in het leven geroepen (behalve de obvious dingen als scholen sluiten, uiteraard. Maar dat geld net zo goed voor het thuiswerken).

Ik zeg toch ook niet dat er geen zorgen waren? Er waren grote zorgen, hence de avondklok. Of die terecht waren, is wederom vers twee. Maar er werd niet gedreigd met een killervariant waar we allemaal aan dood zouden gaan.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:00 schreef Molo het volgende:
[..]
De enorme golf uit het VK van die variant, derde golf die de zorg doet bezwijken, veel besmettelijke etc etc
Grote zorgen of het wel voldoende is
Dat impliceert echt wel wat hoor. Anders was de avondklok er ook echt nooit door gekomen

Dan wil ik daar, om in jouw discussiestijl te blijven, weleens een bron van zien want ik zie, ervaar en lees hele andere zakenquote:Op zondag 21 februari 2021 12:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan, in de praktijk heeft iedereen er last van, evenveel.

Het is symboliek op dit forum. Ik geef het zojuist zelf nog aan.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het wat dat betreft met Scrummie eens: er is nooit gezegd dat de Britse variant een killervariant is of iets dergelijks met andere woorden.
Wel dat doordat het lijkt dat het besmettelijker is, geprobeerd moet worden om grote aantallen besmettingen te voorkomen, om te zorgen dat de ziekenhuizen niet alsnog te maken krijgen met een te grote toeloop.
Dat die zorgen waren gebaseerd op een foutieve berekening en daaraan gekoppelde grafiek, is vers twee.

Ja en? Dat is niet specifiek voor jongeren.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)at-op-gebaseerd.html
Het OMT adviseert juist een avondklok omdat die het effectiefst zou zijn bij 18 tot 25-jarigen.

Tja. Ik wil ook wel eens een bron zien van alle onzin die jij hier plaatst. Fijne middag.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan wil ik daar, om in jouw discussiestijl te blijven, weleens een bron van zien want ik zie, ervaar en lees hele andere zaken

Er werd gedreigd met zulke grote zorgen dat de super besmettelijke variant de zorg zou doen instorten met veel slachtoffers als gevolg. Britse toestanden zoals in de ziekenhuizen in Londenquote:Op zondag 21 februari 2021 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat er geen zorgen waren? Er waren grote zorgen, hence de avondklok. Of die terecht waren, is wederom vers twee. Maar er werd niet gedreigd met een killervariant waar we allemaal aan dood zouden gaan.

Houd deze Richard ook rekening met de wereldwijde maatregelen die z’n effect hebben?quote:

Dat weet je helemaal niet, je kunt niet in mijn hoofd kijken. Ter nuance, ik geef af op het gedrag van sommige ouderen, niet op ouderen zelf.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doe even normaal, je kunt toch gewoon fatsoenlijk reageren?
Jij laat geen mogelijkheid onbenut om iets negatiefs over ouderen te zeggen. Dat ze zich nergens aan houden. Dat ze geen strobreed in de weggelegd mag worden. Dat is simpelweg niet waar, net zoals alle narigheid over jongeren waar is. Je verandert polarisatie niet door er net zo hard aan mee te doen, alleen de andere kant op.

Ik heb vooral het idee dat het kabinet teleurgesteld was over de effecten van hun eerdere beleid en met de handen in het haar zat over wat nu te doen. Vervolgens diende "de Britse variant" zich aan en dit werd aangegrepen om er nog een schep bovenop te doen. Gedeeltelijk terecht, omdat de nieuwe variant wel degelijk besmettelijker is, maar ook gedeeltelijk als bliksemafleider dat ze er eigenlijk eerder al te laat bij waren.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar vanaf het eerste moment is gedaan, ook door Rutte en de Jonge, alsof de Britse variant zo verdomd besmettelijk is dat het de maatregelen in stand moet houden en zelfs uit moet breiden met een avondklok. Dan kunnen we hier nog dagen discussiëren over het feit dat ze nou wel of geen “killervariant” hebben gezegd. Nee dat hebben ze niet. Point taken. Dat ze op basis van een fout model de angst in het volk houden kun je toch niet ontkennen.

O nee ?quote:Op zondag 21 februari 2021 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is levensgevaarlijk niet net zo een woord als killer ?quote:,,Die Britse variant is letterlijk levensgevaarlijk’’, zei premier Mark Rutte zojuist. ,,We moeten dit doen, dit is nodig, de avondklok draagt bij.’’

Zwak en flauw dit, maar dat weet je zelf ook wel hèquote:Op zondag 21 februari 2021 12:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tja. Ik wil ook wel eens een bron zien van alle onzin die jij hier plaatst. Fijne middag.

Nee dat is niet hetzelfde.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
O nee ?
[..]
Is levensgevaarlijk niet net zo een woord als killer ?
https://www.ad.nl/politie(...)-op-bezoek~ac9756fa/
Het was nog gelogen ook dat is inmiddels echt wel duidelijk.

Nee, dat is hetzelfde als zeggen dat als we morgen de verzorgingshuizen sluiten dat dat iedereen raakt. Alleen raakt het je wel wat meer als je er nu zit dan als je er misschien over 50 jaar heen moet.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja en? Dat is niet specifiek voor jongeren.

Dan leg je wel echt de twee meest extremen naast elkaar. Alsof oudjes enkel leuke dingen even moeten laten nu.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn moeder van 72 die alleen niet op vakantie of naar theater kan, en niet kan funshoppen
Tot pubers die niet naar school mogen, niet mogen sporten, niet mogen samenkomen, niet kunnen ontwikkelen zoals ze normaal zouden doen, bijbanen vallen weg.
Dat is hetzelfde? Lazer toch op, als je dat écht werkelijk denkt, is alle hoop voor jou verloren

Hebben ze bij de supermarkt niet liggen? Hier hebben ze voor mensen die vergeten hebben gewoon een doos wegwerpmaskers liggenquote:Op zondag 21 februari 2021 12:09 schreef JosMert het volgende:
Op weg naar de super om wat bier in te slaan en er achter komen dat je mondkapjes nog thuis liggen....corona struggles

Te laat?quote:Op zondag 21 februari 2021 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb vooral het idee dat het kabinet teleurgesteld was over de effecten van hun eerdere beleid en met de handen in het haar zat over wat nu te doen. Vervolgens diende "de Britse variant" zich aan en dit werd aangegrepen om er nog een schep bovenop te doen. Gedeeltelijk terecht, omdat de nieuwe variant wel degelijk besmettelijker is, maar ook gedeeltelijk als bliksemafleider dat ze er eigenlijk eerder al te laat bij waren.

Hier niet. Hier krijg je gewoon een boete...:quote:Op zondag 21 februari 2021 12:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Hebben ze bij de supermarkt niet liggen? Hier hebben ze voor mensen die vergeten hebben gewoon een doos wegwerpmaskers liggen
Bier

Ja, ze hadden al in augustus/september in moeten grijpen. Signaalwaardes gingen (in bepaalde regio’s) toen al weer snel door het dak. Maar men wachtte, tot mid Oktober..quote:

Zeker niet, maar mijn moeder specifiek, die ik aanhaal, boeit het weinig. Die mist niet zoveel.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan leg je wel echt de twee meest extremen naast elkaar. Alsof oudjes enkel leuke dingen even moeten laten nu.

Van de op wacht staande BOA??quote:Op zondag 21 februari 2021 12:12 schreef JosMert het volgende:
[..]
Hier niet. Hier krijg je gewoon een boete...:
Vorige week nog bij klant meegemaakt.

Ze hadden politie ingeschakeld omdat die man al 2 keer zijn mondkapje was “vergeten.” Kreeg boete uitgeschreven voor mijn neus. Nederland anno 2021quote:

Terechte boete.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:16 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ze hadden politie ingeschakeld omdat die man al 2 keer zijn mondkapje was “vergeten.” Kreeg boete uitgeschreven voor mijn neus. Nederland anno 2021

Ja, lokaal had ingegrepen moeten worden dat klopt. Had uiteindelijk niet zo veel uitgemaakt natuurlijk.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, ze hadden al in augustus/september in moeten grijpen. Signaalwaardes gingen (in bepaalde regio’s) toen al weer snel door het dak. Maar men wachtte, tot mid Oktober..

Stellige bewering, dat weet je natuurlijk nietquote:Op zondag 21 februari 2021 12:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, lokaal had ingegrepen moeten worden dat klopt. Had uiteindelijk niet zo veel uitgemaakt natuurlijk.

Jawel, want in Duitsland deed men wel aan die lokale aanpak. Het hielp om de tweede golf enigszins uit te stellen.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stellige bewering, dat weet je natuurlijk niet

Ah oke, wij zijn ineens Duitsland waar het verloop van de epidemie veel anders was dan bij ons..quote:Op zondag 21 februari 2021 12:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel, want in Duitsland deed men wel aan die lokale aanpak. Het hielp om de tweede golf enigszins uit te stellen.

In Europa zijn we angsthazen die liever mensen opgesloten op hun dood laten wachten.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:21 schreef Anton91 het volgende:
Wat ik mij wel afvraag he, die Zuid Afrikaande variant, die is blijkbaar aardig goed onder de duim te houden met de hoge natuurlijk immuniteit in Zuid Afrika. Daar waar ze tijdens de eerste golf zelfs met een lockdown de cases niet onder controle krijgen, krijgen ze dat nu met veel minder strenge maatregelen prima. Waarom is hier zo'n angst over bij ons? Of in Europa.

Lekker makkelijk weer.. je kunt zoiets gewoon niet stellig beweren. Wellicht was de horeca nu alweer open geweest bijvoorbeeld.quote:

Het hielp om 'm uit te stellen, maar ook om 'm te dempen. De piek in Duitsland is nooit zo hoog geweest als hier. Een van de redenen dat het in Nederland allemaal nog zo lang na-ijlt is omdat de ziekenhuizen tijd nodig hebben om op adem te komen. Natuurlijk is de capaciteit in Duitsland hoger, maar het aantal opnames daar is relatief nooit zo hoog geweest als wij hier te verwerken hadden, omdat ze daar de boel niet zo lang op hun beloop hebben gelaten als wij deden.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel, want in Duitsland deed men wel aan die lokale aanpak. Het hielp om de tweede golf enigszins uit te stellen.

https://news.sky.com/stor(...)ancock-says-12224517quote:Op zondag 21 februari 2021 12:21 schreef Anton91 het volgende:
Wat ik mij wel afvraag he, die Zuid Afrikaande variant, die is blijkbaar aardig goed onder de duim te houden met de hoge natuurlijk immuniteit in Zuid Afrika. Daar waar ze tijdens de eerste golf zelfs met een lockdown de cases niet onder controle krijgen, krijgen ze dat nu met veel minder strenge maatregelen prima. Waarom is hier zo'n angst over bij ons? Of in Europa.

Nee, ze hebben beter lokaal ingegrepen. Duitsland heeft nu eenzelfde soort lockdown als Nederland. Over geheel West-Europa gezien is er op macroniveau weinig verschil in de aanpak tussen de landen.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het hielp om 'm uit te stellen, maar ook om 'm te dempen. De piek in Duitsland is nooit zo hoog geweest als hier. Een van de redenen dat het in Nederland allemaal nog zo lang na-ijlt is omdat de ziekenhuizen tijd nodig hebben om op adem te komen. Natuurlijk is de capaciteit in Duitsland hoger, maar het aantal opnames daar is relatief nooit zo hoog geweest als wij hier te verwerken hadden, omdat ze daar de boel niet zo lang op hun beloop hebben gelaten als wij deden.

Leuke fantasie.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lekker makkelijk weer.. je kunt zoiets gewoon niet stellig beweren. Wellicht was de horeca nu alweer open geweest bijvoorbeeld.

Dat gaat over Engeland en niet over Zuid Afrika waar ze pas net de eerste paar prikkken hebben gezet, maar wel een gigantisch hoge immuniteit hebben tegen de oude variant en waar ze nu te maken hebben met de nieuwe variant.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:34 schreef RipCity het volgende:
[..]
https://news.sky.com/stor(...)ancock-says-12224517

Boh, 17 miljoen mensen al gevaccineerd in de UKquote:Op zondag 21 februari 2021 12:34 schreef RipCity het volgende:
[..]
https://news.sky.com/stor(...)ancock-says-12224517

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |