abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198110599
Maurice de Hond had ook nog een interessante tweet _O_

twitter
pi_198110605
Ik moest dit jaar voor het eerst voor een klus dipomas opsturen, heb er ook mijn tennisdiploma en GVB bij gedaan :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198110606
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:10 schreef Oliver23 het volgende:

[ twitter ]
Het is heel irritant dat iemand zoals hij dit soort dingen opmerkt :')
pi_198110615
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:10 schreef Oliver23 het volgende:

[ twitter ]
Mijn conclusie zou ik het best middels een gif kunnen onderbouwen maar ja dat mag niet ;)

Onderhand is het dus zo dat als de hoeveelheid testen afnemen dat dat een reden is om niet te versoepelen want er worden dan heel veel testen gemist. Nu nemen ze toe en neemt het % positief af en dan is dat natuurlijk ook een reden tot zorg. Zolang we niet op 0 staan, kun je heerlijk cherry picken in de cijfers.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 13:12:31 #280
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198110618
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, maar diploma's van het tertiaire onderwijs lopen wel degelijk het risico de status van 'Hogeschool Inholland'-diploma te krijgen. Je diploma van de middelbare school is, mits je het gehaald hebt, na het inschrijven voor je vervolgopleiding niet meer zo interessant.
Oh geldt het ook voor het vervolgonderwijs? Dat had ik eigenlijk niet meegekregen, ik dacht dat die extra onvoldoende allen voor de staatsexamens was.
pi_198110620
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

Echt he _O- "Op zich zijn uw papieren in orde, maar die extra onvoldoende voor Frans op de middelbare school is wel een minpuntje" :')
Daar gaat het niet eens om slimpie, je hebt wel een stigma van examen gedaan / afgestudeerd in 2021... in dat jaar zijn ze ietwat soepeler geweest met de regeltjes...

Feit dat je extra onvoldoendes mocht hebben geeft al direct aan dat het allemaal van ietwat mindere kwaliteit is dan normaal.
pi_198110625
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er zijn inmiddels al genoeg vaccins aangeschaft om de gehele Europese bevolking meerdere keren te vaccineren. De levering is de bottleneck. Covid-19 is een wereldwijd probleem en vereist daarom ook een wereldwijde aanpak. Niet meer dan logisch dat de rijke landen de arme landen financieel ondersteunen bij de bestrijding. Daar hebben we zelf ook baat ij.
Is dat niet iets voor het WHO, die krijgen miljarden binnen aan donaties, wat doen ze met dat geld?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 13:14:01 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198110632
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 12:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ergens tegen aan rijden en tegen de ambulance broeders zeggen dat je pijn aan je nek hebt.
Dan komt de brandweer er een cabrio van maken *O*
goed plan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198110635
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, 2021 examen gedaan / afgestudeerd en je weet genoeg.
je hoeft die onvoldoende niet perse te halen
pi_198110642
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er zijn inmiddels al genoeg vaccins aangeschaft om de gehele Europese bevolking meerdere keren te vaccineren. De levering is de bottleneck. Covid-19 is een wereldwijd probleem en vereist daarom ook een wereldwijde aanpak. Niet meer dan logisch dat de rijke landen de arme landen financieel ondersteunen bij de bestrijding. Daar hebben we zelf ook baat ij.
Ironisch genoeg gaat COVID aan de meeeste arme landen voorbij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198110658
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je hoeft die onvoldoende niet perse te halen
Wat ik al zei, examen gedaan / afgestudeerd in 2021? ... Hmmmm in dat jaar zijn ze ietwat soepeler geweest met de regeltjes.....
pi_198110667
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben het daar gedeeltelijk ook mee eens hoor. Ik wil dat ze actief mee gaan denken om te kijken wat er nog meer mogelijk is. Dat laten ze echt na. De communicatie naar bepaalde sectoren (of over bepaalde sectoren) is ook echt slecht te noemen.

Maar dat staat niet gelijk aan ''er blijkt uit niks dat ze de neveneffecten meenemen''. Geld is volgens sommigen hier niet een argument om aan te tonen dat ze het wel degelijk meenemen, dus dan weet ik het ook niet meer. Als ze echt niet stil zouden staan bij de neveneffecten dan zouden ze echt niet zijn gekomen met die potjes. Dat er ook op het gebied van onderwijs mee wordt gedacht geeft ook aan dat ze er echt mee bezig zijn.

Dat die argumenten niet goed genoeg zijn volgens sommigen....tja, dat kan. Maar het zijn wel degelijk argumenten.
Het argument daar tegen is dan weer dat dat geld al stroomt sinds vorig jaar maart. Daarnaast lag de focus juist op zo snel mogelijk openen waar het kan en alleen sluiten als het echt nodig is. Dat was zo tot midden december. Er is sinds die lockdown echt iets veranderd want behalve dat geld (wat bij lange na niet genoeg is voor de lange termijn) is er helemaal niets mogelijk. Tot midden december waren alle scholen volledig open, nu moet er keihard gestreden worden om misschien iets met de middelbare scholen te kunnen doen voor een dag in de week, en sowieso niet voor maart. En dat terwijl de nood en schade véél hoger is dan midden vorig jaar, dat lijkt gewoon niet meegenomen te worden.
pi_198110676
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Is dat niet iets voor het WHO, die krijgen miljarden binnen aan donaties, wat doen ze met dat geld?
COVAX waar de donatie van de EU naar toe gaat is een initiatief van de WHO.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 13:17:07 #289
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198110680
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Oh geldt het ook voor het vervolgonderwijs? Dat had ik eigenlijk niet meegekregen, ik dacht dat die extra onvoldoende allen voor de staatsexamens was.
Een staatsexamen is weer iets anders :P

Maar die extra onvoldoende is inderdaad alleen voor het vo. Ik denk niet dat dat veel problemen oplevert. Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld mbo of hbo, dan kan er wel eens een luchtje aan de diploma's komen te hangen. Het praktijkonderwijs was het afgelopen jaar totaal niet op niveau en veel stages zijn niet doorgegaan of in sterk afgeslankte vorm. Toch proberen de instellingen die studenten wel aan een diploma te helpen. Het risico dat werkgevers bij het bekijken van cv's toch liever iemand kiezen met een diploma van 2019 of 2022 dan van de jaren ertussen is vrij reëel, met name in sectoren waar de werkgevers wat te kiezen hebben (horeca, recreatie e.d.) omdat die leerlingen studenten (buiten hun schuld) echt minder gedaan hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198110681
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-gehuild~a482e757/

Lees dit en laat het even op je inwerken.

Zo'n soort land zijn we aan het worden.

Maar ja, corona heh. En ik weet dat dit België is, maar ik heb weinig vertrouwen dat het hier beter gaat.

Wel wéér een goed artikel, het regent nu dagelijks kritische artikelen: jongeren die zelfmoord plegen, dit soort misstanden, een factor 10 foute modellen, ga zo maar door. Mooi, prachtig. Dit kan niet lang zo doorgaan of het draagvlak stort vanzelf in elkaar. En dan moet de regering wel versoepelen. Het allermooiste is dat als dat eenmaal gebeurt, ze waarschijnlijk ook gedwongen zijn door het momentum om direct flink door te pakken met die versoepelingen, hehehehehehehehe. :D

Wel blij overigens dat in NL achter de voordeur 0 regels kunnen, dus deze Noord-Korea situatie zou hier gelukkig nooit kunnen ontstaan. Hier zouden ze deze verschrikkelijke criminelen niets kunnen maken - thuis mag alles immers hier :D (plus dat onder de 18 niemand afstand hoeft te houden in NL, maar studentne bv. van 20 zouden ze hier hiervoor godzijdank ook niets kunnen maken).
#WeesGeenWhales
pi_198110696
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

COVAX waar de donatie van de EU naar toe gaat is een initiatief van de WHO.
dus we doneren twee keer geld?? 1x aan de WHO zelf en een keer aan een project van de WHO. man, man, wat een scam
pi_198110712
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:17 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-gehuild~a482e757/

Lees dit en laat het even op je inwerken.

Zo'n soort land zijn we aan het worden.

Maar ja, corona heh. En ik weet dat dit België is, maar ik heb weinig vertrouwen dat het hier beter gaat.

Wel wéér een goed artikel, het regent nu dagelijks kritische artikelen: jongeren die zelfmoord plegen, dit soort misstanden, een factor 10 foute modellen, ga zo maar door. Mooi, prachtig. Dit kan niet lang zo doorgaan of het draagvlak stort vanzelf in elkaar. En dan moet de regering wel versoepelen. Het allermooiste is dat als dat eenmaal gebeurt, ze waarschijnlijk ook gedwongen zijn door het momentum om direct flink door te pakken met die versoepelingen, hehehehehehehehe. :D

Wel blij overigens dat in NL achter de voordeur 0 regels kunnen, dus deze Noord-Korea situatie zou hier gelukkig nooit kunnen ontstaan. Hier zouden ze deze verschrikkelijke criminelen niets kunnen maken - thuis mag alles immers hier :D (plus dat onder de 18 niemand afstand hoeft te houden in NL, maar studentne bv. van 20 zouden ze hier hiervoor godzijdank ook niets kunnen maken).
In Nederland komen ze er juist altijd met een foei niet meer doen van af.
pi_198110728
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat MoreDakka al zei, zwart-wit is iets anders dan stelling nemen of een voorkeur ergens voor hebben. Ik zeg alleen dat ik het vlees noch vis antwoorden vind.
Ik heb net een uitgebreid antwoord getikt voor je. Als dat ook vlees noch vis is voor je, kun je mijn posts maar beter niet meer lezen, denk ik :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198110733
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik dacht juist dat de lockdown in Duitsland ook werd verlengd. In het VK gaan in de loop van maart pas voor het eerst de scholen open, terwijl we daar hier al eerder mee begonnen zijn. Ik weet niet wat de situatie in België en Frankrijk is, maar het beeld dat Nederland als enige alles dichthoudt klopt niet helemaal, lijkt me.
Volgens mij gaan de kinderdagverblijven en scholen hier (NRW) komende week ofzo weer open, bij m'n vriendin in het kinderdagverblijf stond de telefoon afgelopen woensdag iig roodgloeiend nadat Muddi Merkel dinsdag bekend maakte dat scholen en kita's weer open zouden gaan. Veel winkels zijn al die tijd gewoon geopend gebleven (zelfs de action :') ) en degenen die niet regulier geopend zijn bieden al maanden een afhaalservice aan waarbij je niet vier uur hoeft te wachten tot je langs mag komen. :')

De Nederlandse lockdown is iig echt wel een stuk strenger dan de Duitse.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198110750
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb net een uitgebreid antwoord getikt voor je. Als dat ook vlees noch vis is voor je, kun je mijn posts maar beter niet meer lezen, denk ik :)
Nee hoor dat was duidelijk, deze reactie van mij was voor AlwaysHappy, ik bedoelde geen zwart/wit antwoord, maar wel een antwoord met stellingname.
pi_198110753
https://nos.nl/collectie/(...)-door-schoolsluiting

Interessant artikel over de stand van de economie. De tendens lijkt te zijn dat de grootste klappen uitgesteld zijn. Dat haakt weer in op waar we het eerder over hadden: deze dingen kun je niet samenvatten in dagelijkse besmettingscijfers dus is het zo veel minder zichtbaar.
pi_198110767
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In Nederland komen ze er juist altijd met een foei niet meer doen van af.
En terecht, het zijn kinderen van 14. Ondervragen, in een cel zetten en dat soort dingen doe je gewoon niet. Je mag ze toch helemaal niet ondervragen zonder een volwassene erbij?
pi_198110770
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat MoreDakka al zei, zwart-wit is iets anders dan stelling nemen of een voorkeur ergens voor hebben. Ik zeg alleen dat ik het vlees noch vis antwoorden vind.
Maar ik zag haar dus wel degelijk een stelling nemen. Het is alleen een genuanceerde stelling. Ze neemt alles mee.
pi_198110771
En het standaard artikel op de NOS over de 'drukte', maar nu met een veel positievere insteek ^O^

https://nos.nl/artikel/23(...)nnen-zitten-beu.html
  zaterdag 20 februari 2021 @ 13:27:59 #300
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198110785
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:24 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-door-schoolsluiting

Interessant artikel over de stand van de economie. De tendens lijkt te zijn dat de grootste klappen uitgesteld zijn. Dat haakt weer in op waar we het eerder over hadden: deze dingen kun je niet samenvatten in dagelijkse besmettingscijfers dus is het zo veel minder zichtbaar.
quote:
"Er zijn veel studies gedaan, al decennialang, naar de opbrengst van opleiding. Grosso modo komt daaruit: een extra jaar onderwijs levert levenslang 8 a 10 procent hoger inkomen op. Nu heeft een hele generatie, kinderen van 4 tot en met 24, te maken met een onderwijsachterstand van ongeveer een half jaar. [b]Dat betekent: gemiddeld genomen hun leven lang 4 procent minder inkomen."[/b]

'Elk jaar wordt dat erger'
Er worden internationaal op dit moment verschillende studies gedaan naar het effect daarvan op de economie als geheel. De OESO, het samenwerkingsverband van overwegend rijke landen, concludeerde laatst met de kennis van nu dat een leerverlies van 4 maanden leidt tot een teruggang van het bruto nationaal product van 1,5 procent. "Voor altijd. Dat is enorm. Ik denk dat daar niet genoeg rekening mee gehouden is bij het besluit om de scholen te sluiten."
Het is niet dat ik het niet wist, maar het blijft toch wel weer schokkend om te lezen.

En alleen maar meer bewijs voor mijn stelling dat de kosten/batenanalyse op de maatregelen niet helemaal klopt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')