De steunpakketten zijn er niet omdat het lot van de mensen het kabinet niks kan schelen. Er wordt geen geld vrijgemaakt als ze de noodzaak daarvan in zouden zien. Dus ondanks dat je kan vinden dat het niet voldoende is en dat er meer gedaan moet worden, is het feit dat de steun überhaupt bestaat wel degelijk een teken dat de nadelige effecten worden erkend en dat er iets wordt ondernomen om daar wat aan te doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou ja, dat de neveneffecten wel belangrijk zijn voor het kabinet... heb ik nog nergens terug gezien.
9 september 2020. Waarom post je dat nu 6 maanden later?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:45 schreef THEFXR het volgende:
‘Nederlandse rekening voor Europees herstelfonds kan decennialang rond ¤1 miljard per jaar bedragen’
https://www.businessinsid(...)te-kosten-nederland/
Bewijs het dan. Het hele punt is juist (hoe vaak moet het nog herhaald worden?) dat zelfs als wat jij zegt zo is er geen enkele aanwijzing voor is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat ze die neveneffecten niet meenemen? In momenten van frustratie vind ik ook wel dat ze te weinig denken aan bepaalde sectoren; maar dat ze een bepaald besluit nemen wil dat nog niet zeggen dat ze bepaalde neveneffecten helemaal niet meenemen. Ze kunnen prima iets meenemen om toch tot de conclusie te komen dat ze in willen zetten op veiligheid e.d.
En dat zie ik Miss Sly ook zeggen. Wellicht nog genuanceerder als dat ik het nu breng. Dat vind ik echt wat anders dan geen onderbouwing geven.
Voor wie is dat fijn?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ook dat begrijp ik, maar het is wel fijn als er een beetje stelling wordt genomen en niet alles in het midden gelaten wordt.
Ja, dat is zeer goed mogelijk. Het probleem is alleen dat dat nergens uit blijkt. Voor een deel omdat Rutte er alles aan gelegen is om zo min mogelijk te documenteren (zie de toeslagenaffaire) maar uit de gecommuniceerde besluiten kan je ook niet echt concluderen dat er heel veel oog is voor andere belangen dan die van de virusbestrijding.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar wie zegt dat ze die neveneffecten niet meenemen? In momenten van frustratie vind ik ook wel dat ze te weinig denken aan bepaalde sectoren; maar dat ze een bepaald besluit nemen wil dat nog niet zeggen dat ze bepaalde neveneffecten helemaal niet meenemen. Ze kunnen prima iets meenemen om toch tot de conclusie te komen dat ze in willen zetten op veiligheid e.d.
Ik vind die nuance belangrijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee hoor dat zeker niet, maar je, je kunt er niet veel mee met een "het kan vriezen, het kan dooien" antwoord.
Stelling nemen is niet hetzelfde als zwart/wit denken.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor wie is dat fijn?Moet zij een zwart/wit positie aannemen omdat sommige users moeite hebben met een post die niet zwart/wit is? Op een forum?
Je hebt liever dat het virus daar ongeremd kan muteren zodat vanuit daar een vaccin-resistente mutant hierheen komt?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:53 schreef THEFXR het volgende:
en even nog een wagonlading geld naar de arme landen!
.
EU doubles contribution to COVAX to ¤1 billion to ensure safe and effective vaccines for low and middle-income countries
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_21_690
.
daar zit ook ons geld bij, hier heb ik nooit mee ingestemd.
Laat dat nou net zijn waar we de hele tijd mee bezig zijnquote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Terugkomend op de wel belangrijke bijwerkingen: er wordt van alles gedaan. Er wordt heel veel geld uitgetrokken voor bedrijven, horeca, branches, maar ook scholen om de leerachterstanden en andere problemen aan te pakken. Of het voldoende is, kun je je afvragen.
Dat is precies wat ik bedoel, zo kun je niks meer zeggen. Ik kan niet in de hoofden van mensen kijken dus kan ik nooit meer wat zeggen...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat zie ik Miss Sly ook zeggen. Wellicht nog genuanceerder als dat ik het nu breng. Dat vind ik echt wat anders dan geen onderbouwing geven.
Nee dat is te makkelijk, met geld kun je niet met alles afkopen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
De steunpakketten zijn er niet omdat het lot van de mensen het kabinet niks kan schelen. Er wordt geen geld vrijgemaakt als ze de noodzaak daarvan in zouden zien. Dus ondanks dat je kan vinden dat het niet voldoende is en dat er meer gedaan moet worden, is het feit dat de steun überhaupt bestaat wel degelijk een teken dat de nadelige effecten worden erkend en dat er iets wordt ondernomen om daar wat aan te doen.
Bovendien is er ook andere hulp dan alleen voor de ondernemers in de getroffen sectoren. De examenleerlingen mogen een extra onvoldoende hebben om toch te slagen bijvoorbeeld. En de sociale huur wordt bevroren. Er staat op de site van de rijksoverheid een heel overzicht van alle hulp die geboden wordt. En dat is echt niet alleen maar financieel: https://www.rijksoverheid(...)ulden-sociaal-pakket
Ah, als je het op die manier stelt, kan ik beter begrijpen wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat is zeer goed mogelijk. Het probleem is alleen dat dat nergens uit blijkt. Voor een deel omdat Rutte er alles aan gelegen is om zo min mogelijk te documenteren (zie de toeslagenaffaire) maar uit de gecommuniceerde besluiten kan je ook niet echt concluderen dat er heel veel oog is voor andere belangen dan die van de virusbestrijding.
Alsof er ook maar 1 werkgever naar je cijferlijst kijktquote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee dat is te makkelijk, met geld kun je niet met alles afkopen.
Extra onvoldoende is echt armoedig, sta je dan over een paar jaar als je staat te solliciteren met je "corona diploma".
Dat ze wel de horeca etc. compenseren met geld? Dat ze wel gesprekken zijn aangegaan met verschillende bonden/mensen etc. Dat er verschillende onderzoeken worden opgezet om bijvoorbeeld te kijken of theaters weer open kunnen in een beperkte bezetting.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bewijs het dan. Het hele punt is juist (hoe vaak moet het nog herhaald worden?) dat zelfs als wat jij zegt zo is er geen enkele aanwijzing voor is.
Argument: ze vinden de neveneffecten niet belangrijk
Tegenargument: dat vinden ze wel want geld
Argument: geld alleen is geen oplossing, er is geen enkele beweging om over iets anders na te denken
Tegenargument: geld
Dus wederom de vraag: waaruit blijkt dat het kabinet op dit moment de bijwerkingen wél belangrijk vindt? Welke communicatie? Welke initiatieven? Laat het een keer zien.
ik zeg dat een gedeelte van het geld gebruikt kan worden, om extra vaccins te kopen voor de EU landen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je hebt liever dat het virus daar ongeremd kan muteren zodat vanuit daar een vaccin-resistente mutant hierheen komt?
Echt hequote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alsof er ook maar 1 werkgever naar je cijferlijst kijkt
Als miss_sly dit gewoon meteen had gedaan hadden we al die onzin kunnen besparen. Dit is onderbouwing. Nu kunnen we het inhoudelijk hebben over deze intiatievenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat ze wel de horeca etc. compenseren met geld? Dat ze wel gesprekken zijn aangegaan met verschillende bonden/mensen etc. Dat er verschillende onderzoeken worden opgezet om bijvoorbeeld te kijken of theaters weer open kunnen in een beperkte bezetting.
Even wat artikelen opzoeken, d
https://www.bd.nl/den-bos(...)brabanders~a51bcf3a/
https://wos.nl/nieuws/art(...)k-over-steunpaketten
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eld-dit-moet-stoppen
https://indebuurt.nl/west(...)-kunnen-doen~107378/
https://www.hartvannederl(...)n-revalidatiecentrum
https://www.omroepwest.nl(...)razendsnel-aangepast
Wat MoreDakka al zei, zwart-wit is iets anders dan stelling nemen of een voorkeur ergens voor hebben. Ik zeg alleen dat ik het vlees noch vis antwoorden vind.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor wie is dat fijn?Moet zij een zwart/wit positie aannemen omdat sommige users moeite hebben met een post die niet zwart/wit is? Op een forum?
je kan het ook laten wegwerken door een externe partijquote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt he"Op zich zijn uw papieren in orde, maar die extra onvoldoende voor Frans op de middelbare school is wel een minpuntje"
Er zijn inmiddels al genoeg vaccins aangeschaft om de gehele Europese bevolking meerdere keren te vaccineren. De levering is de bottleneck. Covid-19 is een wereldwijd probleem en vereist daarom ook een wereldwijde aanpak. Niet meer dan logisch dat de rijke landen de arme landen financieel ondersteunen bij de bestrijding. Daar hebben we zelf ook baat ij.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zeg dat een gedeelte van het geld gebruikt kan worden, om extra vaccins te kopen voor de EU landen.
De EU bestaat niet om 3de wereld continue te helpen. Het is ons geld, bedoeld voor EU lidstaten of eigenlijk voor NL.
Nee, maar diploma's van het tertiaire onderwijs lopen wel degelijk het risico de status van 'Hogeschool Inholland'-diploma te krijgen. Je diploma van de middelbare school is, mits je het gehaald hebt, na het inschrijven voor je vervolgopleiding niet meer zo interessant.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt he"Op zich zijn uw papieren in orde, maar die extra onvoldoende voor Frans op de middelbare school is wel een minpuntje"
Ik ben het daar gedeeltelijk ook mee eens hoor. Ik wil dat ze actief mee gaan denken om te kijken wat er nog meer mogelijk is. Dat laten ze echt na. De communicatie naar bepaalde sectoren (of over bepaalde sectoren) is ook echt slecht te noemen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, zo kun je niks meer zeggen. Ik kan niet in de hoofden van mensen kijken dus kan ik nooit meer wat zeggen...
Vanaf buiten gezien zeg ik dat ik het vind lijken dat alleen corona telt, neveneffecten zijn onbelangrijk. Nooit wordt er op dat onderwerp echt in gegaan behalve "we begrijpen dat het vervelend is" en "hou vol". Er zijn nooit concrete initiatieven om te kijken of er buiten wat mogelijk is geweest of dat ze zeggen van, ja winkels open zorgt voor meer besmettingen, maar dat is dan maar zo, het leven moet ook doorgaan.
.
Dat hoeft ook niet, 2021 examen gedaan / afgestudeerd en je weet genoeg.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alsof er ook maar 1 werkgever naar je cijferlijst kijkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |